Hei! Olen nyt tehnyt muutaman ristipistotyön, joissa suurimmassa osassa päällimmäisen piston suunta on oikealle eli /. Aloitin nyt uuden työn, jossa päällimmäinen pisto kuitenkin kallistuisi vasemmalle eli \. Aloin nyt miettimään miksi eri töissä on erilaiset ohjeet ristipistojen suuntauksen suhteen. Onko langoilla mitään merkitystä siihen, mihin suuntaan ristipiston päällimäisen piston kannattaisi suuntautua? Mielestäni tällä ei olisi hirveästi merkitystä, mutta en tosiaankaan kovin montaa työtä ole ehtinyt vielä tehdä, joten ehkä en ole vain perillä asiasta. Ajattelin kyllä tehdä uudessakin työssä pistot entiseen malliin eli että päällimmäinen pisto suuntautuisi viistoon oikealle, koska olen tähän tottunut. En haluaisi huomata kesken työn, että olen tehnyt vahingossa päällimmäisiä pistoja molempiin suuntiin, mikäli alkaisinkin tekemään pistoja ohjeen mukaisesti päällimmäisen piston kallistuessa vasemmalle. Mutta voiko erilaisissa ristipistotöissä olla erinäisiä syitä tehdä päällimmäisiä pistoja eri suuntaan? Tarkoitan toki, että samassa työssä kaikki päällimmäiset pistot tehdään aina samaan suuntaan. Töissäni kangas on tainnut aina olla Aida-kangasta.
Ristipistojen suunta
Anonyymi
0
73
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.885967- 1723672
- 533209
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2112205- 351951
- 341884
- 461833
- 581733
- 191703
- 201661