Luin järkyttyneenä, että iisalmelainen pariskunta oli pitänyt kuolleena syntynyttä vauvaansa jääkaapissa.
Juustopakettien ja makkaroiden vieressä!
Apua.
Kotisynnytys on niin trendikästä.
Toinen kaksosista jäi henkiin.
Vauva haudattiin takapihalle.
Mitä tällaisten ääliöiden päässä liikkuu.
Tai eihän siellä mitään voi olla.
Ovat erikoisia itäsuomalaisia pöljiä joilla on ihan omat säännöt.
Jos olisin lasu, hakisin heiltä kakarat pois.
Hulluja molemmat.
Iisalmen mielipuolet
24
113
Vastaukset
Sata vuotta sitten "kätkytkuolemat" olivat yleisiä. Ilman papin vihkimistä saatu lapsi oli suurimpia syntejä, joten lapsen murha oli vaihtoehto.
Nyt ei ollut kätkytkuolema.
Pariskunta oli aviossa
Vauva syntyi kuolleena ja iskettiin
jääkaappiin odottamaan hautaamista.
Sairasta touhua.
Ei voi olla kaikki kotona tällä pariskunnalla.
- Anonyymi
Sivistyksen kehdossa asusteleva maailman onnellisin kansa. Nimet ja naamat lehtiin
Ano
Huhu kertoo, että ovat olleet telkkarissa jossain erilaiset äidit ohjelmassa.
Ei käydä neuvolassa, ei tiedetä, että odotetaan kahta vauvaa.
Ei haluta kätilöä kotiin.
Luomua sen olla pitää.
Niin siinä sitten käy.- Anonyymi00007
Iisalmessa asuu penaalin tylsimmät kynät.
Jopa Savon mittakaavassa sieltä löytyy todella pöljimmät asukit. Siinä on selitys. - Anonyymi00010
2lesken kirjoitti:
Ano
Huhu kertoo, että ovat olleet telkkarissa jossain erilaiset äidit ohjelmassa.
Ei käydä neuvolassa, ei tiedetä, että odotetaan kahta vauvaa.
Ei haluta kätilöä kotiin.
Luomua sen olla pitää.
Niin siinä sitten käy.Ano on aika laardi.
- Anonyymi
Jos äiti ei ole käynyt neuvolassa, niin kukaan ei olisi tiennyt että kaksi vauvaa on syntynyt. Onko tuommoinen puuha rikollista? Saavatko jotain rangaistuksia? Ilmeisesti noin saa toimia, jos kerran ovat uskaltaneet tvssä asiasta kertoa. Onpa aika mahdoton juttu.
- Anonyymi
Kylläpäs maantiedossa on hajontaa.
Tapaus sattui kyllä aivan itä-rajalla Ilomantsi nimisessä paikassa. Kaksoset.
Etsikää enemmän, luulotautia vähemmän.
Lapsista toinen jäi muuten eloon.Ano
Olet aivan oikeassa.
Minulta paha lipsahdus paikannimessä.
Kiitos että huomautit virheestäni
Korjaan asian.
Päivänjatkoja.- Anonyymi
Pysy nyt siellä palvelutalopuolella vaan, ettet enempää sotke asioita!
Anonyymi kirjoitti:
Pysy nyt siellä palvelutalopuolella vaan, ettet enempää sotke asioita!
Ano
Missä ihmeen palvelutalopuolella?- Anonyymi00009
Ilomantsiin.
- Anonyymi00011
2lesken kirjoitti:
Ano
Olet aivan oikeassa.
Minulta paha lipsahdus paikannimessä.
Kiitos että huomautit virheestäni
Korjaan asian.
Päivänjatkoja.Ano anoo vaan.
- Anonyymi
Oot sää melkonen juorutäti.
Ano
Eläkeellä on liikaa aikaa lukea kaikkea.
Vielä sekoittaa itselle kaksi täysin tuntematonta kaupunkia keskenään.
Eiköhän tämä juttu ollut tässä.- Anonyymi00012
Jones Nikula makaa siellä.
- Anonyymi
Kellbergin kauppa Iisalmessa jo 50-luvulla mainosti--- Meillä ei munista kiskota
- Anonyymi00013
Se nyt vielä puuttuisi että munista kiskottais.
- Anonyymi00008
syyttäjä oli täysseko nosti syytteen vaikka asia oli täysin selvä
pitäisi panna viralta tietty aikaa ja rahaa kulu tällaisen porukan mielihommiin
Vanhemmat hautasivat kuolleena syntyneen vauvansa kotipihalleen – käräjäoikeus vapautti kaikista syytteistä- Anonyymi00015
Oli ihan oikein vapauttaa syytteistä maalaisjärjellä ajateltuna.
Ihmiset on niin etääntyneet kuolemasta, etteivät halua olla sen kanssa
tekemissä. Siihen liittyvät asiat delegoidaan hautaustoimistolle.
Toki hautaamisesta on tullut lakeja, joita ennen ei ollut.
On ennenkin omaan pihaan tai metsään haudattu ihmisiä. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Oli ihan oikein vapauttaa syytteistä maalaisjärjellä ajateltuna.
Ihmiset on niin etääntyneet kuolemasta, etteivät halua olla sen kanssa
tekemissä. Siihen liittyvät asiat delegoidaan hautaustoimistolle.
Toki hautaamisesta on tullut lakeja, joita ennen ei ollut.
On ennenkin omaan pihaan tai metsään haudattu ihmisiä.Ennen vainaja pestiin, puettiin ja saatettiin itse valmisteltuun arkkuun kotona.
Kuolema ja ruumis olivat luonnollinen osa elämää.
- Anonyymi00014
Mikä rikos tuossa on tehty ? Ennen vainajat huollettiin ja haudattiin pitkälti itse.
- Anonyymi00016
Joitakin ihmisiä kiinnosta vain "sensaatiot", joita voi kauhistella julkisesti.
- Anonyymi00018
Joo,,pitää olla viallisia päästään että sitä mykyrokkaa syövät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437