kaajet

kysymys teille

niin toimitteko/ajatteletteko todellakin siltä pohjalta että kaikki Romanit on rikollisia/pahoja?
vai onko niin että olette todella kokeneet henk.kohtasesti jonkun Romanin tekevän teiille väärin ja yleistätte sen kuvan sitten kaikkiin Romaneihin?

itse oon aina luullut että jokaisen ihmisen tekemiset lasketaan erikseen siis ei voi olla vastuullinen muitten tekemisestä,en itse kuvittelekaan että kaikki suomalaiset on pahoja Romania kohtaan mutta täällä on paljon sellaisia viestejä joista saa todella huonon kuvan teistä,toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan ja jaksatte vastata

29

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kaaleet

      Kaikki on rikollisia,kokemusta on 30v.Ajalta,valkolaista täytyy aina rangaista.Välillä leikitte kanssa uskoon tulolla jne.SILTI AJATUKSET OVAT MUUALLA.En enään porukoi teidän kanssa sain todella tarpeekseni,mihinkään puheeseen ei voi uskoa mitä puhutte.Halveksitte meitä samanlailla kun me teitä.Joten tasoissa ollaan.

      • kysynmys

        jos näin on sinun mielestäsi niin onko se myös ainut mahollisuus?
        kaikkihan on jollain tavalla tehnyt elämäsänsä aikana väärää mutta eise tarkoita sitä että ollaan pahoja ihmisiä!
        itse tiedän uskovaisia jotka on ollut pitkään uskossa ja ovat vahvistuneet sitä kautta,eikä he leiki olevansa uskossa,turhaa tommonen yleistäminen on vai mitä oot ite mieltä?


      • gilda

        valitettavasti olen samaa mieltä,todella epäluotettavia ihmisiä koko mustalaiskansa,olenpa itse sen karvaasti kokenut,ihmettelen miten olen joskus ystävänne ollutkaan?! halveksimme teitä kuten te meitä!!!


      • samaa
        kysynmys kirjoitti:

        jos näin on sinun mielestäsi niin onko se myös ainut mahollisuus?
        kaikkihan on jollain tavalla tehnyt elämäsänsä aikana väärää mutta eise tarkoita sitä että ollaan pahoja ihmisiä!
        itse tiedän uskovaisia jotka on ollut pitkään uskossa ja ovat vahvistuneet sitä kautta,eikä he leiki olevansa uskossa,turhaa tommonen yleistäminen on vai mitä oot ite mieltä?

        itse oon aina uskonut jumalan olemassa oloon vaikka välillä käykin turhan kaukana harhailemassa silti on aina paikka mihin mennä


      • gilda
        kysynmys kirjoitti:

        jos näin on sinun mielestäsi niin onko se myös ainut mahollisuus?
        kaikkihan on jollain tavalla tehnyt elämäsänsä aikana väärää mutta eise tarkoita sitä että ollaan pahoja ihmisiä!
        itse tiedän uskovaisia jotka on ollut pitkään uskossa ja ovat vahvistuneet sitä kautta,eikä he leiki olevansa uskossa,turhaa tommonen yleistäminen on vai mitä oot ite mieltä?

        niin,eihän sitä saisi yleistää,että kaikki mustalaiset ovat epäluotettavia mutta voi voi kun en ole ikinä rehellistä mannea tavannut,tosin joskus luulin asian olevan toisin mutta totuus tuli lopultakin esiin!!!


      • ja kaaleet
        kysynmys kirjoitti:

        jos näin on sinun mielestäsi niin onko se myös ainut mahollisuus?
        kaikkihan on jollain tavalla tehnyt elämäsänsä aikana väärää mutta eise tarkoita sitä että ollaan pahoja ihmisiä!
        itse tiedän uskovaisia jotka on ollut pitkään uskossa ja ovat vahvistuneet sitä kautta,eikä he leiki olevansa uskossa,turhaa tommonen yleistäminen on vai mitä oot ite mieltä?

        Tiedän kanssa uskossa olevia,mutta en luota,ni en luota,uskolla pelataan niin paljon tässä maassa,myös valkolaiset.Mulla on ollut kavereina paljon tummia,mut nyt unohdan heidät kaikki.Menin naimisiinkinniin tummat puhui vaan et ostata ainakin komia auto,höynäytä kunnolla,vaikka menin rehellisesti rakkaudesta naimisiin,en huijatakseni


      • henry
        gilda kirjoitti:

        valitettavasti olen samaa mieltä,todella epäluotettavia ihmisiä koko mustalaiskansa,olenpa itse sen karvaasti kokenut,ihmettelen miten olen joskus ystävänne ollutkaan?! halveksimme teitä kuten te meitä!!!

        olitko kauanki kaveri mustalaisten kanssa.mikä rikkoi teidän välit.katsokaa muuten uusi hymy niin siinä on juttu mustalais naisesta joka on lauta mieheksi elikkä käräjillä antaa tuomiot.et on mullakin monta tuttua jotka on töissä.itsekkin olen ollut.auto liikkeessä myyjänä.rakennuksilla.puhelin myyjänä.että kyllä tänä päivänä on monet tummat töissä.onhan meitä moneen junaan en sitä kiellä.itsekki jos olen jossain ja tulee tälläsiä niin sanottuja asemalle jääneitä niin kyllä oikein hävettää niiden puolesta kuinka käyttäytyy.kannattaa silti ekaks tutkia ihminen ennenkuin antaa huonoja ja rasistisia kommentteja.itse ainankin olen semmonen että jos minulle käyttäydään hienosti niin se saa saman kohtelun takas...te vaan olette nähneet ne asemalle jääneet.että kannattaa silti miettiä että silleen..kaikkea hyvää teille kaikille


      • Muuan vain
        gilda kirjoitti:

        niin,eihän sitä saisi yleistää,että kaikki mustalaiset ovat epäluotettavia mutta voi voi kun en ole ikinä rehellistä mannea tavannut,tosin joskus luulin asian olevan toisin mutta totuus tuli lopultakin esiin!!!

        Mitäs sanot siihen kun minäkään en ole tavannut rehellistä valkolaista, kaikki ne ovat umpi kieroja ihmisiä jos niitä nyt voi edes verrata ihmisiin, esimerkis kaikki valkolaiset ovat tehneet talous rikoksia ja tulevat tekemää edelleenkin samaa,ja senkin voin vielä sanoa että en ole nähnyt yhtään valkolaista että se olisi ollut sivistynyt, mutta ne osaavat teiskennellä hyvin sivistynyttä, mutta kun viinaa on vähänkin päässä niin siihen loppuu sivistys niiltä,ja siten ne vielä ovat kaikki lapsiraiskaajija vanhusten hakkaajija,eläimiin sekantujija,palottulu murhan tekijöitä, poltto murhan tekijöitä voi niitähän olisi vielä paljonkin muita rikoksija mitä ne tekevät en nyt tässä rupea kaikia luettelemaan, mutta muutoman toi vain esille tuossa että ei kannata kenenkää mustalaisen liikoja luottaa valkolaisiin.


      • Muuan vain
        gilda kirjoitti:

        niin,eihän sitä saisi yleistää,että kaikki mustalaiset ovat epäluotettavia mutta voi voi kun en ole ikinä rehellistä mannea tavannut,tosin joskus luulin asian olevan toisin mutta totuus tuli lopultakin esiin!!!

        En kirjoittanut että olisin mitenkää rasismi mutta eikö se ole hyvä että tuutitan itseni siihen että en ole rasisti, niihän ne useinmat valkoisetkin sanovat täällä mutta ulkona ne eivät uskalla sanoa mitään halventavaa tummasta, vaan urittävät olla mielin kielin mustalaiselle ja jos ovat nälissään niin heti etsivät mustalaisen ja pyytävät niiltä rahaa, koska tietävät että mustalainen on niin hyvä sydämminen että se auttaa jos vain voi eikä se katso onko kohteena mustalainen vai valkolainen niin apunsa antavat kaikille.


      • lapsia raiskaapi.... vai ei...
        Muuan vain kirjoitti:

        En kirjoittanut että olisin mitenkää rasismi mutta eikö se ole hyvä että tuutitan itseni siihen että en ole rasisti, niihän ne useinmat valkoisetkin sanovat täällä mutta ulkona ne eivät uskalla sanoa mitään halventavaa tummasta, vaan urittävät olla mielin kielin mustalaiselle ja jos ovat nälissään niin heti etsivät mustalaisen ja pyytävät niiltä rahaa, koska tietävät että mustalainen on niin hyvä sydämminen että se auttaa jos vain voi eikä se katso onko kohteena mustalainen vai valkolainen niin apunsa antavat kaikille.

        Romanien edusmies vankilaan
        October 24 2002

        Vantaan käräjäoikeus on tuominnut romaniasiain neuvottelukunnan entisen jäsenen Helge Valaman, 51, vankeuteen kolmesta lapseen kohdistuneesta haureudesta. Valama sai puolitoista vuotta ehdotonta vankeutta kolmeen tyttöön kohdistuneista teoista.

        Lisäksi Valama määrättiin maksamaan kullekin tytöistä 10 000 euroa vahingonkorvausta henkisestä kärsimyksestä korkoineen. Summa on kasvanut merkittävästi, sillä korot ovat juosseet vuoden 1992 lopusta lähtien. Rikokset tapahtuivat vuosina 1985-92. Epäilyt rikoksista heräsivät kuitenkin vasta viime vuoden syksynä, jolloin Vantaan poliisi aloitti esitutkinnan uhrien kuulusteluilla.

        Käräjäoikeus käsitteli Valaman jutun suljettujen ovien takana. Asiakirjat julistettiin salaisiksi 40 vuodeksi lukuunottamatta tuomiolauselmaa ja sovellettuja lainkohtia.

        Valama on toiminut jo pitkään erilaisissa romani- ja vähemmistöasioihin liittyvissä luottamus- ja muissa tehtävissä. Hän oli romaniasiain neuvottelukunnan jäsen vuodesta 1999 viime vuoden loppuun asti, jolloin rikostutkinta oli jo vireillä. Valama on ajanut romaneiden asiaa myös monissa kansainvälisissä järjestöissä. Hän on ollut muun muassa Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön romaniasiantuntijana Kosovossa ja Makedoniassa. Valama on pyrkinyt myös politiikkaan. Hän oli SDP:n ehdokkaana europarlamenttiin vuoden 1999 vaaleissa.


      • mies ruotsista
        lapsia raiskaapi.... vai ei... kirjoitti:

        Romanien edusmies vankilaan
        October 24 2002

        Vantaan käräjäoikeus on tuominnut romaniasiain neuvottelukunnan entisen jäsenen Helge Valaman, 51, vankeuteen kolmesta lapseen kohdistuneesta haureudesta. Valama sai puolitoista vuotta ehdotonta vankeutta kolmeen tyttöön kohdistuneista teoista.

        Lisäksi Valama määrättiin maksamaan kullekin tytöistä 10 000 euroa vahingonkorvausta henkisestä kärsimyksestä korkoineen. Summa on kasvanut merkittävästi, sillä korot ovat juosseet vuoden 1992 lopusta lähtien. Rikokset tapahtuivat vuosina 1985-92. Epäilyt rikoksista heräsivät kuitenkin vasta viime vuoden syksynä, jolloin Vantaan poliisi aloitti esitutkinnan uhrien kuulusteluilla.

        Käräjäoikeus käsitteli Valaman jutun suljettujen ovien takana. Asiakirjat julistettiin salaisiksi 40 vuodeksi lukuunottamatta tuomiolauselmaa ja sovellettuja lainkohtia.

        Valama on toiminut jo pitkään erilaisissa romani- ja vähemmistöasioihin liittyvissä luottamus- ja muissa tehtävissä. Hän oli romaniasiain neuvottelukunnan jäsen vuodesta 1999 viime vuoden loppuun asti, jolloin rikostutkinta oli jo vireillä. Valama on ajanut romaneiden asiaa myös monissa kansainvälisissä järjestöissä. Hän on ollut muun muassa Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön romaniasiantuntijana Kosovossa ja Makedoniassa. Valama on pyrkinyt myös politiikkaan. Hän oli SDP:n ehdokkaana europarlamenttiin vuoden 1999 vaaleissa.

        laitetaanko paltsta pystyy suomalaisten raiskauksista, täyttäisin 15tämmöstä paltsaa jos ottasin suomalaisten raiskaukset ylös mitä on tapahtunu 2vuoren aikana


      • Anonyymi

        Aloittajalle, Ei tietenkään ajatella, Mutta millä hel....lä teidät erottaa rikollisista kun olette niin samanäköisiä. Eihän niillä rikollisilla ole leimaa otsassa. Sempä vuoksi on parempi vältellä kaikkia, ettei joudu rikollisten kynsiin.


      • Anonyymi
        Muuan vain kirjoitti:

        Mitäs sanot siihen kun minäkään en ole tavannut rehellistä valkolaista, kaikki ne ovat umpi kieroja ihmisiä jos niitä nyt voi edes verrata ihmisiin, esimerkis kaikki valkolaiset ovat tehneet talous rikoksia ja tulevat tekemää edelleenkin samaa,ja senkin voin vielä sanoa että en ole nähnyt yhtään valkolaista että se olisi ollut sivistynyt, mutta ne osaavat teiskennellä hyvin sivistynyttä, mutta kun viinaa on vähänkin päässä niin siihen loppuu sivistys niiltä,ja siten ne vielä ovat kaikki lapsiraiskaajija vanhusten hakkaajija,eläimiin sekantujija,palottulu murhan tekijöitä, poltto murhan tekijöitä voi niitähän olisi vielä paljonkin muita rikoksija mitä ne tekevät en nyt tässä rupea kaikia luettelemaan, mutta muutoman toi vain esille tuossa että ei kannata kenenkää mustalaisen liikoja luottaa valkolaisiin.

        Kyllä rehellinen valkolainen kiertää teidän porukan kaukaa jos mahdollista.


      • Anonyymi

        Ei ne uskossa ole oikeasti. Se on teatteria.


      • Anonyymi

        Niin halveksivat. Nauravat jopa seurakunnissa,vaikka en työttömänä nauraisi työssäkäyville valkoisille. Mulla on kiva työ ja kiva palkka. En ymmärrä mikä siinä työssä on että ei voi mennä?


    • alan tuntija

      virkani puolesta tiedän teidät ja teidän tavat.
      suurin osa teistä täytyisi lähettää Siperiaan,teitä ei ole korkeintaan tuhatta mustalaista kohti kuin yksi jotakuinkin rehellinen ja luotettava manne.turha sitä legendaa on mussuttaa,ettei anneta yhden mädän omenan pilata koko satoa.
      teidän tapauksessa se tarkoittaa,ettei yksi kunnon mustalainen tee 999 rikollisesta kunnon kansalaista.tämä on totuus.ammattini puolesta,tiedän mistä puhun.

      • Nimetön

        Mikä on sellainen ammatti, että tuntee kaikki Romanit?

        Tuskin tunnet minua. asun ulkomailla ja osa perheestä asuu vielä Suomessa.

        Kaikki olemme töissä ja vanhempamme ovat opettaneet meidät rehellisiksi.

        Jos haluat tietää, niin olen työssä lastensuojelu ja tukipalvelussa, Huddingen kunnassa.

        Että.................

        Sitäpaitsi, täällä Ruotsissa en kyllä tiedä montaa Romania joka ei tekisi töitä tai opiskele.

        Poikkeuksena tietenkin vanhat jo eläkkeellä olevat.

        Sen sijaan tässäkin kylässä on melkein kaikki suomalaiset, kaajeet joko alkoholisteja tai muutan vain sosiali avulla eläviä, kuten monet Suomessakin.

        Vaikka näin on, en silti yleistä että kaikki suomalaiset,kaajeet, olisi samanlaisia verorahoilla eläviä "loisia".

        Työssäni olen nähnyt päivittäin vaikka minkälaista ihmistä, mutta vielä ei ole tullut yhtään Romania jolta olisi tarvinnut ottaa lapset huostaan jne.


        Joten, meitä on moneksi..........
        Ei kannata ottaa turhaa päänsärkyä moisesta.

        Ja tällaiset tappouhkaukset voisi ilmoittaa poliisille, laittomana uhkauksena. Eikö vain...........


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Mikä on sellainen ammatti, että tuntee kaikki Romanit?

        Tuskin tunnet minua. asun ulkomailla ja osa perheestä asuu vielä Suomessa.

        Kaikki olemme töissä ja vanhempamme ovat opettaneet meidät rehellisiksi.

        Jos haluat tietää, niin olen työssä lastensuojelu ja tukipalvelussa, Huddingen kunnassa.

        Että.................

        Sitäpaitsi, täällä Ruotsissa en kyllä tiedä montaa Romania joka ei tekisi töitä tai opiskele.

        Poikkeuksena tietenkin vanhat jo eläkkeellä olevat.

        Sen sijaan tässäkin kylässä on melkein kaikki suomalaiset, kaajeet joko alkoholisteja tai muutan vain sosiali avulla eläviä, kuten monet Suomessakin.

        Vaikka näin on, en silti yleistä että kaikki suomalaiset,kaajeet, olisi samanlaisia verorahoilla eläviä "loisia".

        Työssäni olen nähnyt päivittäin vaikka minkälaista ihmistä, mutta vielä ei ole tullut yhtään Romania jolta olisi tarvinnut ottaa lapset huostaan jne.


        Joten, meitä on moneksi..........
        Ei kannata ottaa turhaa päänsärkyä moisesta.

        Ja tällaiset tappouhkaukset voisi ilmoittaa poliisille, laittomana uhkauksena. Eikö vain...........

        Siis anteeksi, en tarkoittanut että sinä olisit uhkaillu,vaan tuolla alussa on paljonkin sellaista.


        Lycka till Finnarna med livet som leker..........


      • että sulla sellanen

        ammatti on ,että tiedät ja taidat kaiken. Annan sinulle pienen esm. tai paremminkin sanon sinulle totuuden. Kohta a). Olet etelän ihminen. 100%Kohta b). Minä olen suoml. tunnen aikamoisen määrän mustalaisia suomesta ja täältä ruotsista, mutta tässä sinulle etelän mies vähän OFFIA ettei tarvitse turhaan huitoa. Mustalaiset ovat tosi huumorintajuisia ihmisiä ja heidän tapansa ja kulttuurinsa ovat tosi hienoja.Heissä on hyviä ja huonoja,(ihan niinkuin meissäkin). Minä en ymmärrä teitä etelän variksia, miten te saattekin itsestänne niin tympeitä. Kertokaa te etelän viisaat sivistyneet ihmiset, miten me LAPIN ihmiset tullaan mustalaisten kanssa niin helkkarin hyvin toimeen. Mo ettehän te voi kertoo kun te ette tiedä, mutta minä kerron teille etelän variksille, että me tulemme toimeen mustalaisten kanssa koska meidän ja heidän huumori on aivan samanlaista ja meillä lapissa on kutakuinkin samanlaisia SIVISTYSTAPOJA kuin heilla ja ne ovat sellaisia tapoja, mitä te ette ole vielä siellä oppineet, vaikka ne ainakin meidän lappilaisten mielestä ovat osa jokapäiväistä elämää. kuten esm. Että vanhoja ihmisiä teititellään, siellä etelässä te ette teitittele kun Halosen Tarjaa, jos sitäkään. Ja huumorista te ette tiedä yhtään mitään. Tiedättekö te tuon sanan huumori, mitä se edes merkitsee.. lähdetäämpä tästä keskusteluun. Etelän ihmiset: tunnevammaisia , omaa ittinsä täynnä, köyhä huumori, suoranaisia NÖRTTEJÄ


    • Anonyymi

      Tervetuloa Piilota
      Olen tämän sivuston perustaja PremiumPlus-jäsen Helge Blomerus/Valama .
      Sivusto on luotu käyttäen MyHeritage:ia. Tämä hieno ohjelma tekee mahdolliseksi sen, että minunlaiseni henkilöt voivat tehdä oman perhesivuston, rakentaa sukupuun ja jakaa perhekuvia. Jos haluat kommentoida sivustoa tai antaa palautetta, ole hyvä, klikkaa tästä ottaaksesi yhteyttä.
      Tältä sivustolta löydät online sukupuumme! Perhesivustollamme on tällä hetkellä 21 nimeä.
      Tämä sivusto on päivitetty viimeksi 30. toukokuuta 2023 ja sillä on 2 rekisteröitynyt(tä) käyttäjä(ä). Jos haluat myös jäseneksi, ole hyvä, klikkaa tästä. Viihtymisiä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      T. Anna sabure

    • Anonyymi

      Naisen kaulasta ja kotoa vietiin tuhansien eurojen arvosta koruja
      Kaksi noin 30-vuotiasta miestä lyöttäytyi heille iäkkään naisen seuraan päästäkseen tämän asuntoon.

    • Anonyymi

      Ei missään nimessä kukaan ole paha sillä perusteella, että on romani! Romaniksi syntyminen varmasti lisää riskiä syrjäytyä sekä "omien" että "valtaväestön" asenteiden takia, mutta itsehän jokainen tekee valintansa. Pienet ja suuret. Minunkin sukuni on olevinaan niin kunniallista väkeä, mutta tiedän edellisistä sukupolvista paljon asioita, jotka ei ole menneet ihan kymmenen käskyn mukaan. Olenko vastuussa esivanhempieni teoista vai ihan omistani? Niitäkin riittää tekemättä jättämisistä puhumattakaan.

      t. Valkolaisnainen 37v.

    • Anonyymi

      Ihmiset pitäisi aina ottaa yksilöinä. Minustakaan valkolaisena ei ole mukavaa, että yhdistetään kaikkiin valkolaisiin. Olen yksilö, jolla on omat ajatukset ja arvot, enkä allekirjoita kaikkea, mitä muut valkolaiset ajattelevat ja tekevät. Sama se on romanien suhteen. Hekin ovat yksilöitä. On erittäin ikävää, että tulee leimatuksi toisten tekojen takia. Sama koskee kaikkia kansoja ja rotuja. Niin ei pitäisi olla, vasn ihmiset pitäisi ottaa yksiköinä. Siksi pitäisi itse yrittää elää ja ajatella omalla tavallaan, eikä ottaa mallia muista.

    • Anonyymi

      Niin se menee, että 99% pilaa kaikkien maineen

    • Anonyymi

      Minä en ole nähnyt yhtään romania töissä. Tiedän että sellaisiakin on, lehdissä heistä usein uutisoidaan kuin poikkeustapauksista. Monenväristä maahanmuuttajaa kyllä näkee vaikka minkälaisissa töissä tai omaa firmansa pyörittämässä joka päivä.

    • Anonyymi

      Pienellä varovaisuudella aina. Tervehdin kyllä romaninaapureita,mutta en halua lähempää tuttavuutta. Eikä kyllä tarvitse muidenkaan naapureiden kanssa tutustua.

    • Anonyymi

      Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
      Nykyään ongelma on, että nuoret käy joukolla heikomman kimppuun.
      Sitten tietysti käytetään liikaa huumausaineita, kuten valakolaisetkin :(
      Perheestä lähtee kaikki. Jos auktoriteetti puuttuu perheestä, sen mukana kaikki.
      Sekä valkolaiset, että romaninuoret, jos kasvatusta ei ole, ei voi hirviästi odottaakaan.
      Mutta uskon karman lakiin. Kaikki pahuus/hyvyys tulee eteen meille jokaiselle.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe