onko teillä kokemuksia tuosta uusimmasta toyotasta? olen auton ostossa tässä muutaman kuukauden päästä ja kiinnostaisi tietää kumpi teistä on parempi toyota corolla 1.6 sport 5ov hb vai Honda Civic 5d 1,6i LS tai ES? kiitos vastauksista jo etukäteen!
kokemuksia toyota corolla 1.6 vvt-i sport 5-ov hb?
17
4083
Vastaukset
- on sinun
Et paljon mene vikaan kumman tahansa valitsetkin.
Kummatkin toimivat moitteettomasti. Moottorit yhtä tehokkaita. Suorituskyky lähinnä sama. Itse valitsisin kuitenkin Civicistä 3-ovisen jos vain mahdollista sinulle, jos valintasi kohdistuu Hondaan. Koska 3-ovinen on huomattavasti paremman näköinen. 5-ovisessa ole mitään sporttista. Kummatkin tarjoavat 3v takuun. Koeajo varmasti ratkaisee valintasi. Ennenkaikkea minkälaisen automyyjä sinulle tekee. Hyviä autoja molemmat.- Terra
Niin Civicin 5 ovisessa tilaa enemmän kuin 3 ov... pituudessa on eroa.
- Sporttia
Olethan tietoinen, että tuossa Toyotan Sportissa ei ole enempää sporttia kuin tavallisessakaan Toyotassa. Kyse on varustepaketista.
Siitä huolimatta valitsisin Toyotan, jos toisena vaihtoehtona on Honda.- HTL
Itselläni 1.6 VVT-i, mutta Sollina ja Farkkuna.
Meilläkin oli vaihtoehtona myös tuo HB Civic ja Corolla HB. Farkkuun päädyttiin, kun HB ei läpäissyt meidän lastenvaunutestiä, eli ei mennyt purkamatta sisälle.
Sport varustetasoon kuuluu lähinnä Terraa pirtsakampi verhoilu ja pikkaisen helmapuolta ulkopuolella, mutta muuten auto tekniikaltaan sama Terran ja Sol:n kanssa, minka varmaan tietänetkin, mutta kunhan varmistelin.
Muuten olen autoon ollut tyytyväinen, mutta takuuhuolloissa joutui hieman alussä käyttämään autoa. Ohjauskulmat olivat alkujaan pielessä ja kojelaudan natinoita paranneltiin samoin kuin toisen takaoven istuvuutta. Kitinöitä on vieläkin kojelaudassa, mittariston kehyksen ja mankan saumoista, vaikkei enään ihan niin paljoa.
Katsotaan saavatko sitten 30tkm huollossa niitä aisoihin?
H7:t kärähtänevät noissa suht usein, ainakin ennen faceliftiä tehdyissä versioissa. Itselläni kesti 17tkm, mutta laittoivat pikahuollossa uudet ja kuulemma paremmat, takuuseen.
Huoltopalveluihin olen ollut tyytväinen, sillä vielä ei ole mennyt niihin senttiäkään ja sijaisautonkin olen saanut noissa takuuasioissa ilmaiseksi alle. Siinä samalla on tullut ajettua 1.4 litraistakin bensamallia ja ainakin ilman kuormaa se tuntui suorituskyvyltään yhtä pirteälle kuin tui 1.6 litrainenkin. Tiedä sitten kuormattuna ja maantieajossa, ohituksissa tms? Mutta kuitenkin on kokoisekseen yllättävänkin reipas kone.
Meni vähän varsinaisen kysymyksen vierestä, mutta toivottavasti sait jotain irti? - kyseliä
HTL kirjoitti:
Itselläni 1.6 VVT-i, mutta Sollina ja Farkkuna.
Meilläkin oli vaihtoehtona myös tuo HB Civic ja Corolla HB. Farkkuun päädyttiin, kun HB ei läpäissyt meidän lastenvaunutestiä, eli ei mennyt purkamatta sisälle.
Sport varustetasoon kuuluu lähinnä Terraa pirtsakampi verhoilu ja pikkaisen helmapuolta ulkopuolella, mutta muuten auto tekniikaltaan sama Terran ja Sol:n kanssa, minka varmaan tietänetkin, mutta kunhan varmistelin.
Muuten olen autoon ollut tyytyväinen, mutta takuuhuolloissa joutui hieman alussä käyttämään autoa. Ohjauskulmat olivat alkujaan pielessä ja kojelaudan natinoita paranneltiin samoin kuin toisen takaoven istuvuutta. Kitinöitä on vieläkin kojelaudassa, mittariston kehyksen ja mankan saumoista, vaikkei enään ihan niin paljoa.
Katsotaan saavatko sitten 30tkm huollossa niitä aisoihin?
H7:t kärähtänevät noissa suht usein, ainakin ennen faceliftiä tehdyissä versioissa. Itselläni kesti 17tkm, mutta laittoivat pikahuollossa uudet ja kuulemma paremmat, takuuseen.
Huoltopalveluihin olen ollut tyytväinen, sillä vielä ei ole mennyt niihin senttiäkään ja sijaisautonkin olen saanut noissa takuuasioissa ilmaiseksi alle. Siinä samalla on tullut ajettua 1.4 litraistakin bensamallia ja ainakin ilman kuormaa se tuntui suorituskyvyltään yhtä pirteälle kuin tui 1.6 litrainenkin. Tiedä sitten kuormattuna ja maantieajossa, ohituksissa tms? Mutta kuitenkin on kokoisekseen yllättävänkin reipas kone.
Meni vähän varsinaisen kysymyksen vierestä, mutta toivottavasti sait jotain irti?onko sol sinusta parempivarustelu taso kuin sport eli jos päädyn toyotaan niin kumpiko varustelu kannattaa ottaa? kummanko ite valitsisit nyt toyotan vai civic kun sulle on kokemusta toyotasta? kiitos tuosta äskeisestä=)
- valintoja
kans tappelin näiden kahden välillä ja päädyin corollaan 1,6 hb linea terra,jos nyt näillä tiedoilla valitsisin uudelleen niin valinta olisi civic 1.6,ehkä sen takia että corollassa ärsyttää minua nää kojelaudan nitinät ja natinat sekä jarrujen kitinät ja kaiken kukkuraksi ehkä civicissä on juuri pieni ripaus persoonallisuutta mikä corollasta puuttuu,molemmat varmaan pitkässä juoksussa tekniikan puolesta yhtä kestäviä
- Nimetön
Civic on tosissaan paremman näköinen. Vaihdekepin nuppi on sijoitettu paremmin. Myöskin huolloissa on eroa. Corollaa saat käyttää 15tkm välein kun Hondaa 30tkm välein. Kummankin laatu kohdallaan.
Käy koeajamassa. Hondan ohjaus uudessa mallissa parempi kuin edellisissä. Parantunu huomattavasti. - kyseliä
Nimetön kirjoitti:
Civic on tosissaan paremman näköinen. Vaihdekepin nuppi on sijoitettu paremmin. Myöskin huolloissa on eroa. Corollaa saat käyttää 15tkm välein kun Hondaa 30tkm välein. Kummankin laatu kohdallaan.
Käy koeajamassa. Hondan ohjaus uudessa mallissa parempi kuin edellisissä. Parantunu huomattavasti.tappelen nuiden kahden eli civicin ja corollan kans laittakaa palautetta kumpi on parempi? kiitos! ja sitten corolan talviajosta miten toimii?
- Heppe-
kyseliä kirjoitti:
tappelen nuiden kahden eli civicin ja corollan kans laittakaa palautetta kumpi on parempi? kiitos! ja sitten corolan talviajosta miten toimii?
Corollassa lämmityslaite tehokas ja hallittavuus hyvä. Alla -04 1.5 Sol wagon ja ei ollut mitään moitittavaa/vikoja 20 tkm:n matkalla. Kojelaudan nitinät saatu korjattua faceliftin yhteydessä samoin kuin kärähtelevät polttimot. Yksi asia missä corolla voittaa Civicin on äänettömyys, corolla luokkansa hiljaisimpia kun taas civic sieltä toisesta päästä.
- HTL
kyseliä kirjoitti:
tappelen nuiden kahden eli civicin ja corollan kans laittakaa palautetta kumpi on parempi? kiitos! ja sitten corolan talviajosta miten toimii?
Sol on Corollan paras varustetaso. Esimerkiksi ilmastointi on automaattinen. Terra ja Sport ovat aika lähellä toisiaan. Tarkemmin en nyt muista, mutta Toyotan verkkosivuilta saat vaikka Corollan verkkoesitteen, josta näet tarkemmat erot eri varustelutasoissa
Corollalla siis takana nyt reilut puoli vuotta ja 18tkm.
Tyytyväinen tosiaan olen nyt, mutta alussa jopa kaduttikin kun oli noita pikkujuttuja, kun kuitenkin niiden takia piti ravata takuuhuollossa. Vaikka saikin sijaisauton kuluitta.
"Kisassa" oli myös mukana Skodan Octavia I farmari, Dynamic -varustelulla ja sen kanssa tultiin rinta rinnan aivan maaliviivoille, mutta Corolla vei sitten pitemmän korren. Mutta hilkulla se oli ja kyllä alussa hieman manailinkin, kun ei sittenkään valittu Occua.
Corollaan kallistuttiin hieman parempien kulutus/suoritusarvojen takia. Myös se vaikutti hieman, että Octavia oli poistumassa uuden mallin tieltä ja että Toyotalla on tunnetusti aika hyvä jälleenmyyntiarvo. Ei se toki enään Skodallakaan taida huono olla, mitä olen seuraillut. Ja Toyotan menestys erilaisissa vika- ja asikastyytyväisyystutkimuksissa (Suomessa) ratkaisi myös valintaa Toyotan suuntaan.
Eikä kaduta, vaikka nuo nitinät ja natinat ovatkin alussa kuisanneet ja meilläkin on jarrujen kanssa ollut kiljumista. Juttelin siitä äsken pikahuollossa, kun vaihdatin ne H7:t ja sanoivat että tuttu juttu. 30tkm huollossa kuulemma avaavat ja herkistävät takuuseen, kun sen aika sitten tulee. Eikä nuo edes vingu enään kuin välillä.
Laatumielikuva on tietysti hieman kärsinyt, mutta ei se mikään pettymys ole ollut ja itse auto pelaa aivan mainiosti ja meidän yksilö on aivan hyvä ajaa, muidenkin merkkien kokeilun jälkeen ja tuo 1.6 VVT -kone on todella hyvä paketti kokonaisuutena.
Tämä on ensimmäinen Toyota minulla ja muillakaan perheenjäsenillä niitä ei ole ollut, joten valinta tapahtui aivan puhtaasti järkisyistä ja mitään merkkiuskollisuutta en harrasta, enkä aio ruveta harrastamaan jatkossakaan, vaikka tottakai jokaisella on eri merkeistä mielikuvat jonka pohjalta kukin aloittaa karsinnan auton valinnassaan. Tämä oli "varma nakki" ja siltä se on tuntunutkin nyt tähän asti. Ja sitä etsimmekin näin nuorena perheenä ensisijaisesti kun omalla rahalla oltiin hankkimassa.
Toki auton ostoon liittyy fiilispuoltakin ja vaikkei tuo Corolla ole mikään persoonallinen ilmestys, niin ei siinä mitään ärsyttävääkään ole ja ei nuo golffit, 307:t, focukset, jne tietenkään ole sen kummallisempia, jotan sikäli tuota ei tarvinnut pähkäillä juurikaan valintaa tehtäessä.
Faceliftattu Civic oli itseasiassa meidän suosikki ihan vain ulkonäon puolesta, mutta se vain tipahti jo senkin takia, kun farkkua ei ole tarjolla, tehdessämme vaihdoksen farkkumalliin.
Ja Megane II oli/on todella mukavan näköinen peli, mutta sen kohdalla ratkaisi myöskin hinta, joka olisi noussut yli budjettimme, jos se olisi rakennettu Corollan Sol -varustetasoa vastaavaksi. Ja toinen asia mikä tiputti tuon Meganen, oli lähipiirissä kokemukset kahdesta Meganesta (Scenic ja farkku).
Kummassakin oli ollut paljon vikoja ja etenkin nihkeys Bilian huoltopalvelujen kanssa sai meidät vetämään tiputtamaan tämän vaihtoehdon.
Enkä väitä että Meganekaan olisi mitenkään huonompi, mutta meillä nämä tapaukset vaikuttivat mielikuvaan meillä.
Jos kyseessä olisi ollut työsuhdeauton hankinta, niin valinta olisi voinut olla hyvinkin mahdollisesti Megane II farkkuna. Mutta tosiaan, kun edellisen auton kanssa oli koko ajan jotain vikaa, niin haluttiin nimenomaan varmaa valintaa tuolta osin ja vaikkei Corollan kanssa alku ole ollut ihan viatonta myöskään, niin kokonaisuutena olemme olleet tyytyväisiä. Lähinnä harmittaa kun emme nuukuuksissamme ottaneet enään cruisea ja etenkään automaattia, johon olimme tottuneet aiemmassa autossamme. - jylppy
HTL kirjoitti:
Sol on Corollan paras varustetaso. Esimerkiksi ilmastointi on automaattinen. Terra ja Sport ovat aika lähellä toisiaan. Tarkemmin en nyt muista, mutta Toyotan verkkosivuilta saat vaikka Corollan verkkoesitteen, josta näet tarkemmat erot eri varustelutasoissa
Tyytyväinen tosiaan olen nyt, mutta alussa jopa kaduttikin kun oli noita pikkujuttuja, kun kuitenkin niiden takia piti ravata takuuhuollossa. Vaikka saikin sijaisauton kuluitta.
"Kisassa" oli myös mukana Skodan Octavia I farmari, Dynamic -varustelulla ja sen kanssa tultiin rinta rinnan aivan maaliviivoille, mutta Corolla vei sitten pitemmän korren. Mutta hilkulla se oli ja kyllä alussa hieman manailinkin, kun ei sittenkään valittu Occua.
Corollaan kallistuttiin hieman parempien kulutus/suoritusarvojen takia. Myös se vaikutti hieman, että Octavia oli poistumassa uuden mallin tieltä ja että Toyotalla on tunnetusti aika hyvä jälleenmyyntiarvo. Ei se toki enään Skodallakaan taida huono olla, mitä olen seuraillut. Ja Toyotan menestys erilaisissa vika- ja asikastyytyväisyystutkimuksissa (Suomessa) ratkaisi myös valintaa Toyotan suuntaan.
Eikä kaduta, vaikka nuo nitinät ja natinat ovatkin alussa kuisanneet ja meilläkin on jarrujen kanssa ollut kiljumista. Juttelin siitä äsken pikahuollossa, kun vaihdatin ne H7:t ja sanoivat että tuttu juttu. 30tkm huollossa kuulemma avaavat ja herkistävät takuuseen, kun sen aika sitten tulee. Eikä nuo edes vingu enään kuin välillä.
Laatumielikuva on tietysti hieman kärsinyt, mutta ei se mikään pettymys ole ollut ja itse auto pelaa aivan mainiosti ja meidän yksilö on aivan hyvä ajaa, muidenkin merkkien kokeilun jälkeen ja tuo 1.6 VVT -kone on todella hyvä paketti kokonaisuutena.
Tämä on ensimmäinen Toyota minulla ja muillakaan perheenjäsenillä niitä ei ole ollut, joten valinta tapahtui aivan puhtaasti järkisyistä ja mitään merkkiuskollisuutta en harrasta, enkä aio ruveta harrastamaan jatkossakaan, vaikka tottakai jokaisella on eri merkeistä mielikuvat jonka pohjalta kukin aloittaa karsinnan auton valinnassaan. Tämä oli "varma nakki" ja siltä se on tuntunutkin nyt tähän asti. Ja sitä etsimmekin näin nuorena perheenä ensisijaisesti kun omalla rahalla oltiin hankkimassa.
Toki auton ostoon liittyy fiilispuoltakin ja vaikkei tuo Corolla ole mikään persoonallinen ilmestys, niin ei siinä mitään ärsyttävääkään ole ja ei nuo golffit, 307:t, focukset, jne tietenkään ole sen kummallisempia, jotan sikäli tuota ei tarvinnut pähkäillä juurikaan valintaa tehtäessä.
Faceliftattu Civic oli itseasiassa meidän suosikki ihan vain ulkonäon puolesta, mutta se vain tipahti jo senkin takia, kun farkkua ei ole tarjolla, tehdessämme vaihdoksen farkkumalliin.
Ja Megane II oli/on todella mukavan näköinen peli, mutta sen kohdalla ratkaisi myöskin hinta, joka olisi noussut yli budjettimme, jos se olisi rakennettu Corollan Sol -varustetasoa vastaavaksi. Ja toinen asia mikä tiputti tuon Meganen, oli lähipiirissä kokemukset kahdesta Meganesta (Scenic ja farkku).
Kummassakin oli ollut paljon vikoja ja etenkin nihkeys Bilian huoltopalvelujen kanssa sai meidät vetämään tiputtamaan tämän vaihtoehdon.
Enkä väitä että Meganekaan olisi mitenkään huonompi, mutta meillä nämä tapaukset vaikuttivat mielikuvaan meillä.
Jos kyseessä olisi ollut työsuhdeauton hankinta, niin valinta olisi voinut olla hyvinkin mahdollisesti Megane II farkkuna. Mutta tosiaan, kun edellisen auton kanssa oli koko ajan jotain vikaa, niin haluttiin nimenomaan varmaa valintaa tuolta osin ja vaikkei Corollan kanssa alku ole ollut ihan viatonta myöskään, niin kokonaisuutena olemme olleet tyytyväisiä. Lähinnä harmittaa kun emme nuukuuksissamme ottaneet enään cruisea ja etenkään automaattia, johon olimme tottuneet aiemmassa autossamme.Hatun nosto sinulle!
Aivan mahtavaa luettavaa Suomi24:n palstoilla, kivasti kirjoitettua asiallista tekstiä, josta huomaa että kirjoittajalla on todellakin kokemusta autosta ja että teksti painottaa omaa mielipidettä.
Harvinaista herkkua näillä palstoilla noin asiallinen keskustelu.
Itsellä on kokemusta VVTi Corollasta siitä vanhemmasta korimallista. Vuonna 2001 ostin uutena 1.6VVTi liftbackin, ajelin sillä puolisen vuotaa ja noin 15tkm. Mitään vikoja ei autossa ollut ja kone oli mukavan pirteä ja kuitenkin taloudellinen.
Se vanhempi malli oli vaan aika huono ajo-ominaisuuksiltaan ja takatiloiltaan. Yaris on mielestäni tukevampi ajaa kuin vanhempi malli Corollasta. Muuten kiva peli.
Sori vaan kun ei kuulu aiheeseen, mutta piti kuitenkin avautua. - kyseliä
HTL kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut työsuhdeauton hankinta, niin valinta olisi voinut olla hyvinkin mahdollisesti Megane II farkkuna. Mutta tosiaan, kun edellisen auton kanssa oli koko ajan jotain vikaa, niin haluttiin nimenomaan varmaa valintaa tuolta osin ja vaikkei Corollan kanssa alku ole ollut ihan viatonta myöskään, niin kokonaisuutena olemme olleet tyytyväisiä. Lähinnä harmittaa kun emme nuukuuksissamme ottaneet enään cruisea ja etenkään automaattia, johon olimme tottuneet aiemmassa autossamme.ehkä minä siihen civiciin kalpea! auton osto tosiaan on vasta tässä vuoden lopussa.. mutta sen näkee! jompikumpi nuista kahesta civic tai corolla! kumman nyt valitsisit corollan vai civicin jos nyt olisit ostamassa autoa?
- Pertti.
kyseliä kirjoitti:
ehkä minä siihen civiciin kalpea! auton osto tosiaan on vasta tässä vuoden lopussa.. mutta sen näkee! jompikumpi nuista kahesta civic tai corolla! kumman nyt valitsisit corollan vai civicin jos nyt olisit ostamassa autoa?
Sanoisin että ajettavuudessa corolla on parempi sekä mukavuudessa ja varustelussa. Plussat menee hondalle urheilullisemmasta olemuksesta. Karkeasti, maantieajoon corolla, kaupunkiin civic. ;c)
- valintoja
kyseliä kirjoitti:
ehkä minä siihen civiciin kalpea! auton osto tosiaan on vasta tässä vuoden lopussa.. mutta sen näkee! jompikumpi nuista kahesta civic tai corolla! kumman nyt valitsisit corollan vai civicin jos nyt olisit ostamassa autoa?
vaikea päätös varmaan,kummatkaan ei edusta ajettavuudeltaan luokan kärkeä mutta toimeen tulee molemmilla,civic on ajettavuudeltaan ja ulkomuodoltaan enemmän sporttinen kun taas corolla pappamainen ja pehmeämpi jousitus,itse tosiaan valitsin näistä kahdesta corollan ja jos nyt valitsisin niin ottaisin civicin koska laatu kestää vertailun corollaan ja kaupanpäälle saa ripauksen persoonallisuutta,muuten civicin saatua toi lievä facelift niin se muuttui melutasoltaan hiljaisemmaksi eli ei se pahemmin taida corollaa meluisampi olla,erot taitavat jo tulla rengastuksesta
- kyseliä
minkalainen ajotietokone civicissä eli mitä se näyttää? maantieajoon olis tarkotettu auto eli kumpi käy paremmin siihen civic vai corolla?
- HTL
Civicin ajotietokoneesta en tiedä, enkä ajettavuudesta, kun lopulta ei edes koeajettu sitä, sen farmariperän puutteen takia.
Mutta eri vertailuista jäi se mielikuva, että Civicin ajo-ominaisuudet maantiellä eivät saaneet kovasti kehuja. Enkä väitä, että Corollakaan olisi mikään maailman ihmeellisin, mutta aika perustasoa kuitenkin luokassaan. Eipä sitä ole viime aikoina kovasti enään haukuttu ainakaan.
Eniten tuossa omassa Corollassä häiritsee tuo kevyt etupää, etenkin nyt talvella, kun ruopii todella herkästi nastarenkailla. En tiedä onko sama ongelma niin esillä dieselversioissa (painavempi kone)?
Mutta paras on, että käyt itse kokeilemassa ja ajamassa vaihtoehtoja. Erilaisilla teillä ja alustoilla. Ei mitään tunnin koeajoa, vaan mielummin päivän tai jopa viikonlopun varran, niin auton eri ominaisuudet ehtivät tulla tutuiksi kunnolla.
Makuja on monia ja jonkin mielestä pehmeä jousitus on mukava ja toinen tykkää tanakammasta alustasta. Hankit kuitenkin auton itsellesi ja omien mieltymysten mukaan. Siksi nuo vertailut sun muut eivät ole niin yksiselitteisiä.
Kannattaa myös huomioida koeajolla, että onko esittelyautoissa samanlaiset renkaat alla kuin myyntiversioissa, sillä ainakin oman Corollan mukana tulleet ensiasennuskumit (Bridgestone)ovat aika meluisan oliset. Ja onhan niillä oma osansa itse ajettavuuteenkin. - Jemmu
Moi,
käy hyvä mies jo osoitteissa www.honda.fi ja www.toyota.fi niin ei tarvitse jokaista peruasiaa kysellä täällä!
Kuten täällä on jo mainittu, maantielle suosittelen corollaan. Perusteluna paremmat maantieajo-ominaisuudet ja hiljaisempi. Jos tulee paljon kilometrejä, niin 1.4 d4d dieseli keulalle niin ajaminen ei käy lompakon päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521076Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 65744
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627