DNA-sekvensoinnin epäluotettavuus

DNA:n sekvensointi tuottaa useimmiten täysin vääriä tuloksia, koska sekvensointi toteutetaan käyttämällä RNA-molekyylejä, tyypillisimmin mRNA:ta. RNA voidaan kääntää takaisin DNA:ksi ns. käänteiskopioijaentsyymillä. MRNA on kuitenkin käynyt läpi useita modifiointivaiheita, kuten vaihtoehtoisen silmukoinnin sekä erityyppisiä RNA:n emäsjärjestyseditointeja, jotka ovat erittäin yleisiä solun editointimekanismeja. Ongelma on sekvensoinnissa erittäin yleinen ja johtaa täysin vääriin johtopäätelmiin siitä, mikä on todellinen, kromosomaalisen tason gDNA. Useimmiten DNA-analyyseissä tutkijat siis analysoivat ns. geenituotteita mutta eivät todellista DNA:ta.

https://www.mlo-online.com/home/article/13009472/rna-editing-when-what-you-sequence-isnt-what-you-get

16

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä ROT jaksa. Asiantuntijat tietävät varmasti sinua paremmin sekvenssoinnin ongelmat. Varsinkin automaattinen sekvensointi tuottaa virheitä, jos tulosta ei tarkasteta tärkeimmiltä osin manuaalisesti. Se ei kuitenkaan pelasta huuhailujasi 6000 vuotta sitten luoduista lajeista.

      • Luitko edes tuota artikkelia, jossa ko. ongelmasta kirjoitetaan? Muista passiivinen DNA!


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Luitko edes tuota artikkelia, jossa ko. ongelmasta kirjoitetaan? Muista passiivinen DNA!

        Luuletko, että kyseinen artikkeli kumoaa evoluutioteorian? Entä osoittaako se Maan iäksi 6000 vuotta?

        Lainailet uskonnollisessa hurmoksessasi tieteellisiä artikkeleja ja väität niiden perusteella täyttä diibadaabaa siitä, että ne tukisivat nuoren maan kreationismia. Eivät tue. Ei yksikään tieteellinen artikkeli tue uskonnollisia harhojasi.


      • Anonyymi
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Luitko edes tuota artikkelia, jossa ko. ongelmasta kirjoitetaan? Muista passiivinen DNA!

        Mitä passiivisesta DNA:sta pitäisi muistaa? Kyseiset tutkijat eivät taida olla kanssasi samaa mieltä siitä, ettei DNA määrittäisi fenotyyppiä. Vai miten sinä ymmärrät tämän:
        "...ripe fields for further research that will help us more fully understand how the genotype ends up as the phenotype."

        Entä tämä:

        "Tissue-specific sampling for production of WES cDNA samples is therefore important, and no one such sample would be expected to provide a comprehensive genetic snapshot of a person."

        Tutkimus käsittelee nykyisen menetelmän virhelähteitä, mutta ei millään kohtaa kiistä DNA:n merkitystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä passiivisesta DNA:sta pitäisi muistaa? Kyseiset tutkijat eivät taida olla kanssasi samaa mieltä siitä, ettei DNA määrittäisi fenotyyppiä. Vai miten sinä ymmärrät tämän:
        "...ripe fields for further research that will help us more fully understand how the genotype ends up as the phenotype."

        Entä tämä:

        "Tissue-specific sampling for production of WES cDNA samples is therefore important, and no one such sample would be expected to provide a comprehensive genetic snapshot of a person."

        Tutkimus käsittelee nykyisen menetelmän virhelähteitä, mutta ei millään kohtaa kiistä DNA:n merkitystä.

        Tottakai DNA:lla on hyvinkin tärkeä merkitys. Mutta DNA täytyy epigeneettisesti aktivoida ennen kuin se päätyy transkriptioon. Tämän jälkeen alkaa varsinainen modifiointi.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Tottakai DNA:lla on hyvinkin tärkeä merkitys. Mutta DNA täytyy epigeneettisesti aktivoida ennen kuin se päätyy transkriptioon. Tämän jälkeen alkaa varsinainen modifiointi.

        päättäisit viimeinkin... ainiin, olethan päättänyt, geenivirhe on negatiivinen muutos, jos muutos on positiivinen, se on helluntaipörinän ansiota? Eiks näin?


    • Anonyymi

      Komeasti kolisevat tuulimyllyn siivet Rot Quijoten kannustaessa Kretinanteaan luomiskertomuksen puolustamiseksi.
      Sankari on saanut sen verran kolhuja tositieteen huumaamaan päänuppiinsa,että kaikki tuntunee menevän ihan justiinsa jetsulleen kuten profetioissa sanotaan.
      Tuosta tilanteesta ei taida enää epigeneettiset mekanismitkaan pelastaa...

    • Anonyymi

      Menehän nyt sitten kertomaan tutkijoille, miten DNA-sekvensointi suoritetaan ja tulkitaan oikealla tavalla. Vai eikö sinulla taaskaan ole ns. munaa?

      Missä muuten opetetaan usein mainitsemaasi vakavasti otettavaa tiedettä?

      • Anonyymi

        "Missä muuten opetetaan usein mainitsemaasi vakavasti otettavaa tiedettä? "

        Mm. Kälviän Raamattuopistolla ja Kansanlähetysopistolla Ryttylässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missä muuten opetetaan usein mainitsemaasi vakavasti otettavaa tiedettä? "

        Mm. Kälviän Raamattuopistolla ja Kansanlähetysopistolla Ryttylässä.

        Myöskään Shanghain kirkkoyliopistoa ei ole syytä unohtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myöskään Shanghain kirkkoyliopistoa ei ole syytä unohtaa.

        Se oli muuten "Sanghain kirkkoyliopisto", Jyrbää tarkasti lainatakseni. Eipä ole muten Jyrbää näkynyt palstalla vähään aikaan homojuttuineen, kaikkien palstalaisten onneksi. Taitaa olla pakkohoitokausi taas menollaan.


    • "DNA:n sekvensointi tuottaa useimmiten täysin vääriä tuloksia"


      Voihan rähmä.

    • Anonyymi

      Jos tulokseksi saadaan että suurin osa ihmisen DNA:sta on yhteneväinen apinan ja gorillan kanssa niin onhan se itsestään selvää että sekvensoinnissa on jotain mennyt pahasti pieleen.

      • Anonyymi

        Apinan ja gorillan? Tuo on kuin sanoisi auton ja Opelin. Gorilla on apina, kuten ihminenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apinan ja gorillan? Tuo on kuin sanoisi auton ja Opelin. Gorilla on apina, kuten ihminenkin.

        Autolla ja ooppelilla on enemmän yhteisiä geenejä kuin ihmisellä ja apinalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ja ooppelilla on enemmän yhteisiä geenejä kuin ihmisellä ja apinalla.

        Mutta kun ihminen on apina edelleenkin.

        Ehkä ei kannattaisi avata suutaan ja todistaa ettet tiedä näistä asioita mitään ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe