Eliitti vs rahvaat siionissa

Anonyymi

Siioneissa on kahden kerroksen väkeä. Eliitti ja rahvaat.
Eliittiin kuuluvat menestyvät eri osa-alueilla, useimmiten todella monella osa-alueella ja heillä on myös valtaa ja rahaa. He ovat keskenään hyvin verkostoituneita ja keskivertoa komeampia ja kauniimpia. Eliitille kaikki on jotakuinkin helppoa. Perheen perustaminenkin on helppoa, kun on varaa tyydyttää kasvavan perheen tarpeet ihan reilulla kädellä.
Rahvailla taas on huomattavasti suppeammat kaveripiirit, ovat selkeästi varattomampia ja heillä ei oikeastaan ole edes pääsyä eliittiin, sillä elitismi on periytyvää.
Hyviin oloihin syntyneillä on paremmat mahdollisuudet menestyä ja näin siirtää menestystä myös jälkipolville. Rahvaat antaa lastensa kasvaa vapaaseen malliin, jossa vahvat jyrää ja heikot poljetaan alle. Rahvaista vain vahvimmilla henkilöillä on mahdollisuus menestyä ja ehkä joskus raivata myös tien eliittiin. Mutta harvemmin kuitenkaan näin. Rahvaat ovat useimmiten rahvaita sittenkin, vaikka omaisuutta olisi onnistunut kerryttämään.

22

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mun yks rahvaista kavereista raivas tien eliittiin ja ei ole sen jälkeen kylässä käynyt.

      • Anonyymi

        Minun eräälle entiselle ystävälleni kävi myös näin. Hän sai hyväpalkkaisen duunin, jonka jälkeen hänellä alkoi olla vähitellen rahaa, mitä sijoitella. Hän alkoi verkostoitumaan uskovaisen eliitin kanssa ja löysi äkkiä sieltä hyvät yhteistyökumppanit omien bisnesten eteenpäin viemiseksi. Nykyisin ajaa todella hienolla autolla ja omakotitalo arvostetulla alueella. Sai kuvankauniin vaimon ja Jumala runsaasti siunaa heidän elämää! Myös hänen vaimonsa on korkeasti palkatussa duunissa.
        Enää tälle entiselle ystävälleni ei kelpaa meidän rahvaiden seura. Ja hän muutenkin kaikin puolin karttaa meitä köykäsempää porukkaa, vaikka ”saman talon” väkeä olemmekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun eräälle entiselle ystävälleni kävi myös näin. Hän sai hyväpalkkaisen duunin, jonka jälkeen hänellä alkoi olla vähitellen rahaa, mitä sijoitella. Hän alkoi verkostoitumaan uskovaisen eliitin kanssa ja löysi äkkiä sieltä hyvät yhteistyökumppanit omien bisnesten eteenpäin viemiseksi. Nykyisin ajaa todella hienolla autolla ja omakotitalo arvostetulla alueella. Sai kuvankauniin vaimon ja Jumala runsaasti siunaa heidän elämää! Myös hänen vaimonsa on korkeasti palkatussa duunissa.
        Enää tälle entiselle ystävälleni ei kelpaa meidän rahvaiden seura. Ja hän muutenkin kaikin puolin karttaa meitä köykäsempää porukkaa, vaikka ”saman talon” väkeä olemmekin.

        Kysymyksessä on mitä ilmeisemmmin ollut vaan semmonen vara kaveri/ystävä.
        Jotkut ne vaan kehtaa.


    • Anonyymi

      Seuroissa kuuluu joskus puhujan puhuvan, että ulkopuolinen ihmettelee, kun uskovaisella on niin paljon ystäviä, tämä toteamus ei pidä paikkaansa, siellä on yksinäisiä yhtä paljon kuin muuallakin, jos ei enemmänkin.

      • Anonyymi

        Totta. Minä opin pitämään yksinäisyydestä - saa olla Jumalan kanssa kahden...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Minä opin pitämään yksinäisyydestä - saa olla Jumalan kanssa kahden...

        Heikko hetki yksinäisyydessä ni oletkin kohta paholaisen kanssa kahden.


      • Anonyymi

        Useimmiten puhujat kuuluvat itsekin eliittiin. Heitä asetellaan puhujiksi, koska nähdään, että isojen organisaatioiden johtajina he todennäköisesti osaavat luontaisesti saarnata myös seurakunnalle, koska on kokemusta puhumisesta jo ennestään.
        Puhujissa on myös köyhempää porukkaa. Näitä ovat mm. teologian tutkinnon suorittaneet (jotka lähes automaattisesti asetetaan puhujiksi), sekä pienten paikkakuntien köyhät maanviljelijät. Katskokaamme maallikkosaarnaajia! Heissä on paljon yrittäjiä, on poliitikkoja ja muutoinkin ylemmissä viroissa olevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten puhujat kuuluvat itsekin eliittiin. Heitä asetellaan puhujiksi, koska nähdään, että isojen organisaatioiden johtajina he todennäköisesti osaavat luontaisesti saarnata myös seurakunnalle, koska on kokemusta puhumisesta jo ennestään.
        Puhujissa on myös köyhempää porukkaa. Näitä ovat mm. teologian tutkinnon suorittaneet (jotka lähes automaattisesti asetetaan puhujiksi), sekä pienten paikkakuntien köyhät maanviljelijät. Katskokaamme maallikkosaarnaajia! Heissä on paljon yrittäjiä, on poliitikkoja ja muutoinkin ylemmissä viroissa olevia.

        aika hyvin sanailtu. tuosta olen huolissani itsekin. Kaikki sananpalvelijat ovat koulutettuja. Kuuluu saarnoissakin joskus tuo menestyksen teologia


    • Mites me saamelaisten jälkeläiset?

    • Anonyymi

      Taas suomen kielen pahoinpitelyä.

      • Anonyymi

        Mikä on mielestäsi suomen kielen pahhoinpitelyä.
        Ai se, kun kermaa nimitetään eliitiksi?
        Huom. Kerman ja eliitin ero on se, että kermaa on lähinnä se ylin johtokaarti, joilla on eniten valtaa. Eliittiä ovat ne, jotka ovat tätä kermaa. Elitisti taas on rahvas, joka haluaa elellä eliitin tavoin ja pyrkii tekemään kaikkensa, että puitteet olisivat uskottavat. Aina elitisti ei pääse eliittiin, sillä usein se päättyy jyrkään mahalaskuun ja suosion totaaliseen menetykseen. Siioneissa kun kaikki tuntee kaiken ja sana kiirii yli siionirajojen. Elitistit pyrkii monesti vilpillisinkin keinoin osaksi kermaa, mutta luottamuksen mentyä elitisti romahtaa yleensä syvälle suohon ja menettää kasvonsa Jumalan lasten edessä!


    • Anonyymi

      En tiedä ns. eliitin joukon olemassa oloa, kun pienellä ry:llä "talostellaan", voi olla isommilla paikkakunnilla tuo "eliitti", kun porukkaan mahtuu monensorttista väkeä. Joku ehkä luulee olevansa "eliittiä", mutta mikä on sitten sydämen ja sielun tila !? Eiköhän väki ole yleensä "tasapäistä" joukkoa ?! Sieltä "korkeuksista" voi äkkiä pudota maan pinnalle, kun perhepiirissä tapahtuu jotain "draamaa". Näitä tapahtuamia näkyy olevan nykyään useita. Ulospäin voi olemus näyttää "korealta", mutta arkielämä on ihan toista. Tavallisia tallaajia sitä löytyy VL- porukoistakin, ihan vain syntisiä, ei sovi montaa "suuresta suvusta" joukkoon. Elämä joskus pitää "pienen paikalla", kun elo ei ole aina "ruusuilla tanssimista". Arkielämä, kohtuudessa on parasta eloa. Tärkeää on keskinäinen rakkaus ja sopu. Rohkeasti vain kaikki mukaan ja jos joku asia vaivaa, niin kysy missä vika !? Jokaisella meistä on omanlaisensa elämä. Turhaa "vatulointia" toisten asioita pohtia, kun vain omalta kohdalta yrittää edes pitää asiat "reilassa". Hyvää elämää kaikille !!

      • Anonyymi

        Hyvä kiejoitus, mutta pelkkiä ihmisoppeja, sekä VL mantraa.
        Ajattele, jos perhe löytää Jeeusksen ja lähtee seuraamaan Häntä, kastattaa itsensä, ei niitä ongelmia enään ole.
        Olen tämän huomannut kymmenissä parisuhteissa, sekä perheissä.
        Etsikää Jeesus, ei lahkoja.


      • Anonyymi

        Pienissäkin siioneissa voi olla kahden kerroksen väkeä, jotka eivät toisten pöytiin puhu. Usein pienten paikkakuntien eliittiä ovat runsaasti maita omistavat maatilalliset, sekä isojen yritysten johtajat. Voin luetella tässä näin mainitakseni ainakin pari siionia, joissa on ihan selkeästi kahden kerroksen väkeä. Näitä ovat mm. Pyhäntä ja Alajärvi. Niissä eliitti todella eroaa rahvaasta ja rajat ovat erittäin selkeät.


      • Anonyymi

        Eliitin, eli ns. Paremman väen lapset myös syrjivät vähempiosasia pyhäkouluissa, kerhoissa ja koulussa. Surullisia kertomuksia saa kuulla mm. Oulunsalon, Alajärven, Espoon ja Vantaan siioneissa. Tuloerot voivat olla niin valtavia, että rikkaiden perheiden lapsilla voi kaikilla olla uusinta huutoa olevat puhelimet, älykellot ja sähkömaastopyörät, kun taas köyhimpien perheiden lapsilla ei välttis ole puhelimia ja kelloja lainkaan ja pyöräkin jokin käytettynä ostettu ruosteinen rämiskä. Rikkaiden perheiden lapset tuodaan Tesloilla, Porscheilla ja Volvon maastureilla kerhoihin yms ja köyhien lapset julkisilla, tai jollain ruosteisella Corollalla. Köyhien lapset kokevat syrjintää jo ihan pienestä asti ja näin ollen saattavat syrjäytyä kokonaan kaikesta, kun taas rikkaiden lapset menestyvät siioneissakin erittäin hyvin ja Jumala siunaa heidän elämäänsä todella runsaasti!


    • Anonyymi

      Eikö lessut lue ollenkaan Raamattua.

      • Anonyymi

        ramatua ei saa luvea yksin
        on seuroisa opetetu
        voi tulla vika tulkinta
        ni virallinen ja ainoa tulkita tulla puhuja veljen kitarisan kauta


    • Anonyymi

      Mun idoli on jeesus.

    • Miten elitismi voi katsella kirkossa tai seurakuntasalissa ristillä roikkuvaa antielitistiä, joka antoi heille kaiken leivän, kuten on tapana sanoa.

      Miten nuo kaksi asiaa sopivat yhteen. Varsinkin kun tämä henkilö , 'Jeesus' sanoi: " Jos et ole luopunut kaikesta mitä sinulla on, et voi olla minun opetuslapseni. "
      Miten tämä vaatimus kierretään ?

    • Siionista puhutaan Jesajan kirjassa, eli VT:ssä, ja Jesaja ( Isaiah) ei kuulu kristinoppiin, vaan juutalaisuuteen.

      Lisäksi, Jesajaa on muutettu . Jesajan luvussa 7 sanotaan: "Katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan. "
      Tämä lapsi syntyy jo luvussa 8, ei vasta 700 vuoden kuluttua toisessa uskonnossa, eli kristinuskossa.

      Jos joku ei usko, voi itse lukea. Eikä maksa mitään, jos valmiiksi omistaa raamatun ja jos ei, voi lukea netistä, tai käydä kirjastossa.

    • Anonyymi

      Kiimingin ry llä on kokoomuslainen perhe joka ei juurikaan ole muiden puolueiden kannattajien kanssa tekemisissä. Eivät kylläkään ole juurikaan sen vauraampia kuin keskiverto muut tallaajat.

    • Lahtaria ja natsihenkisyyttä on paljon Srkvlkultissa. Ja mammonan ihannointia. Yäk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2134
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1288
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      906
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      855
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      71
      824
    7. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      660
    9. 50
      644
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      640
    Aihe