Hei, kuulin puhuttavan jokinaika sitten, että DSG vaihteisto olis jossain vuosimallissa alkaen parannettu versio, eikä siten olis niin herkkä hajoamaan. Pitäneekö paikkansa, ja jos pitää, olis kiintoisaa tietää mistä vuosimallista alkaen.. Suunnitelmissa käytetty Golf farkku, bensa tietty ja DSG -vaihteistollakin mahdollisesti..
DSG -vaihteisto
55
15443
Vastaukset
- Anonyymi
Toimivat hyvin ja kestävät pitkään. Toyotahörhön harhautuksia nuo "viat".
- Anonyymi
Juu ilman muuta. Erityisen kestäviksi on käyttäjien puolelta havaittu viime vuosikymmenen loppupuolen 7-vaihteiset DSG:t. Ja mahdottoman kestäviksi nyt uusissa Volkswageneissa olevat DSG:t
- Anonyymi
Jep jep.. kuulosta ihan siltä, että "päivystysvuorossa olevat trollit" trollaillee, kuin mitään tietämystä vailla.. Ei kait tuttujen(kaan) puheet DSG laatikoista ihan ns.chaissia ole.. Postilla aika paljon käytössä volkkareita ja sieltä tutun infoa noista DSG -laatikoista..
Oleellista on, että vaihteisto on kuivakytkin, ei märkä. Olisiko DSG7 ollut ensimmäinen kuivakytkin.
- Anonyymi
Mistä vuosimallista lähtien noita olis ollu saatavana, siis kuivakykimillä varustettuja?
- Anonyymi
Niin minkä suhteen oleellista? DSG7 tuli endin kuivakytkin versiona, halpa ratkaisu pienten bensaturnojen kanssa käytetty. Miljoonittain korjattu/vaihdettu kallista mekatroniikaa asiakkaiden maksaessa viulut.
Mene ja osta, saat varmasti halvalla näitä. Ota vielä selkainen auto, jossa 1.4 TSI Twincharger eli kaksoisahdin, siinä on moninverroin enempi vikoja kuin missään muussa moottorissa, mutta korjaamot ja raha millä maksaa on jo keksitty. Eiku tuumasta toimeen. Anonyymi kirjoitti:
Niin minkä suhteen oleellista? DSG7 tuli endin kuivakytkin versiona, halpa ratkaisu pienten bensaturnojen kanssa käytetty. Miljoonittain korjattu/vaihdettu kallista mekatroniikaa asiakkaiden maksaessa viulut.
Mene ja osta, saat varmasti halvalla näitä. Ota vielä selkainen auto, jossa 1.4 TSI Twincharger eli kaksoisahdin, siinä on moninverroin enempi vikoja kuin missään muussa moottorissa, mutta korjaamot ja raha millä maksaa on jo keksitty. Eiku tuumasta toimeen.Kuiva on oleellinen sen takia, että siinä mekatroniikalla ja itse vaihteistolla on omat öljynsä, märässä ne uivat samassa litkussa. Märässä kaikki vaihteistosta irronnut metallipaska ajautuu tuonne mekatroniikkaan ja aiheuttaa ongelmia ohjainventtiileissa.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Kuiva on oleellinen sen takia, että siinä mekatroniikalla ja itse vaihteistolla on omat öljynsä, märässä ne uivat samassa litkussa. Märässä kaikki vaihteistosta irronnut metallipaska ajautuu tuonne mekatroniikkaan ja aiheuttaa ongelmia ohjainventtiileissa.
Mutta ne uudet on miitä 'märkiä', eli onko se laatu entisesyääm huonommskdi valmistettu. Nimittäin juuri kuivien DSG7 lootien mekattonikkaa on vaihdeltu satoja miljoonia viimeisen 10 vuoden aikana ja euseamman kerran per auto
Tuo märkä versio ei siis kestä sitäkään vähää :)
Mulla on tallessa kuivakytkin kampanjan infot, joten älä lähe valehtelee mulle. Mä tiedän K-Auton toiminnasta kaiken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne uudet on miitä 'märkiä', eli onko se laatu entisesyääm huonommskdi valmistettu. Nimittäin juuri kuivien DSG7 lootien mekattonikkaa on vaihdeltu satoja miljoonia viimeisen 10 vuoden aikana ja euseamman kerran per auto
Tuo märkä versio ei siis kestä sitäkään vähää :)
Mulla on tallessa kuivakytkin kampanjan infot, joten älä lähe valehtelee mulle. Mä tiedän K-Auton toiminnasta kaiken.No voin mä paljastaa, mulla on kopiot kaikista K-Auton tietokannoista, tutkin niitä työkseni :)
- Anonyymi
Uusimmissa DSG vaihteistoissa vielä nytkytysvikoja ja viivettä.
Lukekaa uusimmat TM testit.- Anonyymi
Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset..
Lue Autoliiton Moottori lehteä, siellä oli Golf Variant koeajossa värisevä / tutiseva 1.5 TSI ja liikkeellelähdössä sekä vaihtaessa ryskävä DSG 7.
Paskalaatu on uusi normaali. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset..
Lueppa 2 viimeisintä TM lehteä.
Tai katso Antti Liinpään videoita ja kommentteja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset..
Valhetta seuraava vag lasi ihmisen kirjoitus . Edelleen oikukas vaihteisto ja joka lehden testissä asia kerrotaan. Vaihteistoa voi toki käyttää ja ajella mutt ahyvähän se ei ole. esim hyundailla parempi vaihteisto. dsg ei ole pitkäikäinen vaihteisto edelleenkään ja kallis korjattava eikä takuu toimi kuin uudessa hetken aikaa.
VALHETTA
"Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset.."
VALHETTA tämä väli heikosti toimiva mutta voi ajaa kuitenkin. - Anonyymi
Eipä ole valhetta uusin Tuulilasi kirjoittaa Skoda Scala DSG :stä " Normaaliajossa laatikko toimii ajatuksen lailla ja napsii vaihteet päälle nopeasti ja miellyttävällä tarkkuudella..." mitä terot tähän kun ei ole valhetta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole valhetta uusin Tuulilasi kirjoittaa Skoda Scala DSG :stä " Normaaliajossa laatikko toimii ajatuksen lailla ja napsii vaihteet päälle nopeasti ja miellyttävällä tarkkuudella..." mitä terot tähän kun ei ole valhetta..
esim hidastat tasa arvoiseen ja painat kaasua niin arpoo ja miettii.
TM testissä oli näitä urheilullisimpia volkkarikonsernin tekeleitä niin miinuksena vaihteiston kankea toiminta.
Ja uusimmassa myös oli octavian kohdalla sama. - Anonyymi
Ei arvo on käyty kokeilemassa aina tuntuu vaihde löytyvän ilman arpomista tilanne kun tilanne...ne vanhat laatikot arpoi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei arvo on käyty kokeilemassa aina tuntuu vaihde löytyvän ilman arpomista tilanne kun tilanne...ne vanhat laatikot arpoi...
Miksi testaajat väittää toista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi testaajat väittää toista?
No eohän ne K-Auton myyjät mitään vikoja myönmä vaikka koko auto olis solmussa kuljetuksen jäljiltä, ne myy vaikka mummonsa, teknisistä epämääräisyyksistä mekaanikot on määrätty valehtelemaan, käskytetty että he eivät koskaan saa huomata mitään vikaa, samoin vain merkkihuollon huomaama vika tunnustetaan eli ei mitään löydy koskaan, tuo K-Auto on sellanen umpikuja joka kannattaa kiertää todella kaukaaaaaaaa. Älä ikimä avaa VW, Audi ta Seat Centerin ovea ja olet turvassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eohän ne K-Auton myyjät mitään vikoja myönmä vaikka koko auto olis solmussa kuljetuksen jäljiltä, ne myy vaikka mummonsa, teknisistä epämääräisyyksistä mekaanikot on määrätty valehtelemaan, käskytetty että he eivät koskaan saa huomata mitään vikaa, samoin vain merkkihuollon huomaama vika tunnustetaan eli ei mitään löydy koskaan, tuo K-Auto on sellanen umpikuja joka kannattaa kiertää todella kaukaaaaaaaa. Älä ikimä avaa VW, Audi ta Seat Centerin ovea ja olet turvassa.
Nyt volkkarit tekee jo hätäjarrutuksia itsekseen..
Kyllä laatuun voi luottaa...
Täytyy pitää kunnon turvaväli nuihin kotteroihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset..
Älä jauha paskaa...edelleen volkkarin dsg laatikossa on arsyttäviä viiveitä esim. kun lähtee ryömintä nopeudesta liikkeelle,arpoo vaihteita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole valhetta uusin Tuulilasi kirjoittaa Skoda Scala DSG :stä " Normaaliajossa laatikko toimii ajatuksen lailla ja napsii vaihteet päälle nopeasti ja miellyttävällä tarkkuudella..." mitä terot tähän kun ei ole valhetta..
Heh heh...kyseisen scalan testissä kyllä sanottiin dsg:n toimivan KOHTALAISESTI
Eikä se vaimon octaviassakaan unelmanlailla pelaa,toki suuremmat ongelmat on muualla skodissa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole uusissa DSG vaihteistoissa nykimis ongelmaa kaikissa lehdissä kehuneet niitä että vaihtaa ajatuksen omaisesti ..terojen juttuja ne nykimiset..
No eihän ..terot ajakaan volkkareilla vaan ainoastaan..mot.
- Anonyymi
Miksi nuo "laatikkoviat" haittaa etupäässä sellaisia joilla niitä ei ole?
Samallalailla on Honorin puhelimissa on vaikka mitä vikoja, jos itellä on vaikka Samsung. Eikä se Samsung siitä muutu mihinkään, vaikka kuinka toista haukkuu.
Aika pöljän tuntuisia väitteitä, ja vielä ihan tosissaankin tuntuvat pöljät olevan.- Anonyymi
Hyvä että otit puheeksi. Ei ne meitä haittaa pätkääkään joilla sitä ei ole, siinä olet oikeassa. Ja koska me jo tiedetään, niin varotellaan muita. Onko tässä varoitus kampanjassa jotain sellaista josta K-Auto ei oikein tykkää. Kyllä on, vaikeampi valehdella asiakkaille.
Mahtavaa verrata Volkkaria Eletroluxin pölynimuriin, nekin voi hajota ja hinta on vain valuuttaa jne.
- Anonyymi
Nuo robottivaihteistot kestävät huonommin luistattamista ja jarrulähtöjä kuin perinteinen automaatti joka periaatteessa luistaa koko ajan. Minkä vaihteiston sitten omistatkin, muista että robo, vanhanaikainen automaatti ja manuaali toimivat kaikki eri tavoin, oli sitten kyseessä mikä hyvänsä länsiauto.
Sitten on vielä se itäautojen variaattori joka syö n. puolet toy...öö, eräiden hybridien moottoritehosta. - Anonyymi
Miksi sitten valitatte palstalla, jolla on vain kourallinen lukijoita. Ja ilmeisesti tuo K auto, vai mikä liekään on jollekin hullulle joku pakkomielle. Täällä tällä hyttysten ininällä ette vaikuta yhtään mihinkään, paitsi tämän palstan älykkyysosamäärän laskuun, koska itse olette aina "äänessä".
- Anonyymi
K-Autossa oma on nettiä vahtiva yksikkö, sinä olet yksi ryhmän jäsen vaikket tiedäkään mikä on K-Auto, elät vielä vahvasti VV-Auto ajassa kun sinne teidän natsi bunkkeriin ei tieto nimenvaihdosta ole saapunut, vuosi sitten vaihtu nimi, sama pulju.
Minä taas olen pikku vittunaama ja minulla on kopiot VV-Auton tietokannoista, tiedän kaikki teidän salaisuudet, me palkatut hakkerit saadaan haltuun ihan mitä me halutaan, ja täysin laillista. Vituttaako? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K-Autossa oma on nettiä vahtiva yksikkö, sinä olet yksi ryhmän jäsen vaikket tiedäkään mikä on K-Auto, elät vielä vahvasti VV-Auto ajassa kun sinne teidän natsi bunkkeriin ei tieto nimenvaihdosta ole saapunut, vuosi sitten vaihtu nimi, sama pulju.
Minä taas olen pikku vittunaama ja minulla on kopiot VV-Auton tietokannoista, tiedän kaikki teidän salaisuudet, me palkatut hakkerit saadaan haltuun ihan mitä me halutaan, ja täysin laillista. Vituttaako?Paljon on tällä kaverilla puhetta ja uhoa. Mites on tulospuolella? Mitä olet saanut aikaan näillä VV-auton tietokannalla ja salaisuuksilla? Et taida olla saanut aikaan edes yhtä lehtiartikkelia ta "Karpolla on asiaa"-juttua. Vaikuttaa siltä että ketää ei hirveästi kiinnosta sun juttusi.
Kun palomies pelastaa kissan puusta niin sekin ylittää uutiskynnyksen. Sun jutut ei. Kissa puussa on kiinnostavampi kuin sinä.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016041321411081 Minun älykkyysosamääränhän te jo tiedättekin. Kajaanin kauppakouluun vaadittiin että on A.I.V.O
- Anonyymi
Märkä vai kuiva? Onpa siinä ihmisille ongelma kun ei ymmärrä tekniikkaa.
Esim vanhemmissa työstö koneissa missä manuaalikytkin, on märkäkytkin. Samoin moottoripyörissä. Kestää ikuisuuden, jopa kymmeniä vuosia jos on oikein tehty. Samoin teollisuus vaihteiden kytkimet ovat hydraulisia monilevykytkimiä. Kestää ja kestää.
Jos vastaava ei autossa kestä, on se tehty liian halvalla.
Kuivattiin vielä paljon halvempi ja huonompi kestoltaan.- Anonyymi
Niin, uusi skandaali koskeekin DSG7 märkäkytkin vaihteisia autoja, ihan uusia malleja, nekun lähtee itekseen liikkeelle vaikkanois käsijarru ja parkki vaihde päällä. Jenkeissä takaisinkutsut alkamassa melkein 700 000 autoa. Euroopassa ollaan taas hys hys.
Hys hys ette oo kuullu mitään, hys hys.... Anonyymi kirjoitti:
Niin, uusi skandaali koskeekin DSG7 märkäkytkin vaihteisia autoja, ihan uusia malleja, nekun lähtee itekseen liikkeelle vaikkanois käsijarru ja parkki vaihde päällä. Jenkeissä takaisinkutsut alkamassa melkein 700 000 autoa. Euroopassa ollaan taas hys hys.
Hys hys ette oo kuullu mitään, hys hys....Märkäkytkistä DSG vaihteistoa käytetään silloin kun vaaditaan suurempaa väännönkeskoa laatikolta, esim dieselit. Tuskimpa noissa enää samat nesteet kiertää mekatroniikassa ja kytkimessä, kaitpa he jotain ovat oppineet.
Missä tapauksessa autossa on käsijarru ja parkkivaihde päällä? Jos auto lähtee liikkeelle käsijarrun ollessa päällä on ongelma käsijarrussa, ei vaihteistossa.
DSG:ssä on omat piirteensä, ei voi kieltää, mutta niiden kanssa oppii ajamaan helposti. Lähdössä ja kickdownissa empiminen on normaalia, sen oppii ennakoimaan, Lisäksi vaihteiston heittäminen manuaalimoodiin auttaa 60kmh nopeuksissa, jossa DSG haluaa vaihtaa liian aikaisin 7. pykälälle ja kaksoismassapyörä saattaa alkaa jurnuttamaan.
Varmasti noissa on lapsusvikoja, mutta kyllä mä voisin sanoa, että ajotavallakin on varmasti merkitystä. Varsinkin erään VW merkin edustajat tuppaavat lähteä aina valoista talla pohjaan asenteella, ehkä ns. vahva RS tai diesel houkuttelee siihen. Lisäksi on kerrottu kuskien vaihtavan D-R välillä vielä auton liikkuessa, Peiliinkin voi katsoa.- Anonyymi
Lyhyesti sama virsi kaunis:
DSG 7 kuivakytkimellä rajoitus 250 Nm eli kestää vain pikkuturbot kunnolla, kaikkien aikojen paskin automaattivaihteisto ikinä missään autossa.
DSG 6 märkäkytkin kestää jopa yli 500 Nm tehot eli aivan eri asiasta kyse, ensimmäiset versiot oli paskoja, uudemmat jo parempia.
Sitten märkää DSG 7:aa löytyy jo pitkältä ajalta, se on aiemmin ollut tarkoitettu isoihin tehokkaisiin katumaastureihin ja kestää 700 Nn väännöt
Itsellä ei ole tiedossa uudemman DSG7 märkäkytkin vaihteiston speksejä, se on kuitenkin eri vaihteisto kun vanha DSG7 märkäkytkin ja tuskin kestää samoja 700 Nm vääntöjä koska sitä asennetaan esim. perus Golfiin ja Passattiin.
VW on mestari sekoittamaan teknisiä tietoja, kun TSI oli alunperin vain kaksoisahdettujen 1.4 moottorien mallimerkki, niin myöhemmin ovat nimenneet sillä monia muitakin moottoreita joissa vain yksi Turbo., näin saadaan hämmennystä aikaan, hajoita ja hallitse on heidän slogan.
Siksi on hyvä kertoa tarkasti mitä vaihteistoa tai moottoria tarkoittaa, Volkswagen toki nuo vaihteistot merkkaa vaihteiden määrän mukaan, mutta silti niissä on keskenään paljon eroja vaikka sama määrä olisi vaihteita. - Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Märkäkytkistä DSG vaihteistoa käytetään silloin kun vaaditaan suurempaa väännönkeskoa laatikolta, esim dieselit. Tuskimpa noissa enää samat nesteet kiertää mekatroniikassa ja kytkimessä, kaitpa he jotain ovat oppineet.
Missä tapauksessa autossa on käsijarru ja parkkivaihde päällä? Jos auto lähtee liikkeelle käsijarrun ollessa päällä on ongelma käsijarrussa, ei vaihteistossa.
DSG:ssä on omat piirteensä, ei voi kieltää, mutta niiden kanssa oppii ajamaan helposti. Lähdössä ja kickdownissa empiminen on normaalia, sen oppii ennakoimaan, Lisäksi vaihteiston heittäminen manuaalimoodiin auttaa 60kmh nopeuksissa, jossa DSG haluaa vaihtaa liian aikaisin 7. pykälälle ja kaksoismassapyörä saattaa alkaa jurnuttamaan.
Varmasti noissa on lapsusvikoja, mutta kyllä mä voisin sanoa, että ajotavallakin on varmasti merkitystä. Varsinkin erään VW merkin edustajat tuppaavat lähteä aina valoista talla pohjaan asenteella, ehkä ns. vahva RS tai diesel houkuttelee siihen. Lisäksi on kerrottu kuskien vaihtavan D-R välillä vielä auton liikkuessa, Peiliinkin voi katsoa."Missä tapauksessa autossa on käsijarru ja parkkivaihde päällä? Jos auto lähtee liikkeelle käsijarrun ollessa päällä on ongelma käsijarrussa, ei vaihteistossa.
DSG:ssä on omat piirteensä, ei voi kieltää, mutta niiden kanssa oppii ajamaan helposti."
Vaihteisto oppii ajamaan myös ilman kuskia, näitä uutisoivat maailmalla, ei suomessa tietenkään koska täysin eri planeetta
https://www.cnet.com/roadshow/news/volkswagen-jetta-golf-beetle-recall-rollaway/ Anonyymi kirjoitti:
Lyhyesti sama virsi kaunis:
DSG 7 kuivakytkimellä rajoitus 250 Nm eli kestää vain pikkuturbot kunnolla, kaikkien aikojen paskin automaattivaihteisto ikinä missään autossa.
DSG 6 märkäkytkin kestää jopa yli 500 Nm tehot eli aivan eri asiasta kyse, ensimmäiset versiot oli paskoja, uudemmat jo parempia.
Sitten märkää DSG 7:aa löytyy jo pitkältä ajalta, se on aiemmin ollut tarkoitettu isoihin tehokkaisiin katumaastureihin ja kestää 700 Nn väännöt
Itsellä ei ole tiedossa uudemman DSG7 märkäkytkin vaihteiston speksejä, se on kuitenkin eri vaihteisto kun vanha DSG7 märkäkytkin ja tuskin kestää samoja 700 Nm vääntöjä koska sitä asennetaan esim. perus Golfiin ja Passattiin.
VW on mestari sekoittamaan teknisiä tietoja, kun TSI oli alunperin vain kaksoisahdettujen 1.4 moottorien mallimerkki, niin myöhemmin ovat nimenneet sillä monia muitakin moottoreita joissa vain yksi Turbo., näin saadaan hämmennystä aikaan, hajoita ja hallitse on heidän slogan.
Siksi on hyvä kertoa tarkasti mitä vaihteistoa tai moottoria tarkoittaa, Volkswagen toki nuo vaihteistot merkkaa vaihteiden määrän mukaan, mutta silti niissä on keskenään paljon eroja vaikka sama määrä olisi vaihteita."DSG 7 kuivakytkimellä rajoitus 250 Nm eli kestää vain pikkuturbot kunnolla, kaikkien aikojen paskin automaattivaihteisto ikinä missään autossa."
Kommenttisi perustuu mihin? Yleinen kestävyys, mukavuus vai tuo väännönkestävyys? Toiminut loistavasti, ainoastaan aikaisemmin mainitsemani "ominaisuudet" vaatii oppimista.- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
"DSG 7 kuivakytkimellä rajoitus 250 Nm eli kestää vain pikkuturbot kunnolla, kaikkien aikojen paskin automaattivaihteisto ikinä missään autossa."
Kommenttisi perustuu mihin? Yleinen kestävyys, mukavuus vai tuo väännönkestävyys? Toiminut loistavasti, ainoastaan aikaisemmin mainitsemani "ominaisuudet" vaatii oppimista.Kuule olen seurannut uusien VW autojen "laatua" nyt vuodesta 2010 aika aktiivisesti, mä tiedän kaikki vaivat mitä niistä löytyy, meillä duunissa oli aiemmin paljon volkkareita ja audeja, muttei kellään enää, sen verran paskaa laatua olivat, jatkuvasti vikoja. Meillä ei ole aikaa käydä tai istua korjaamolla jatkuvasti koska VAG ei maksa menetetystä työajasta. Me hankimme uusia autoja, mutta noiden romujen kanssa uusi ei takaa mitään, yhtä lailla isoja vikoja kuin käytetyissä paljon ajetuissa. Siksi valmistaja meni vaihtoon. VW Paskalaatu kamnattaa jättää kauppaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kuule olen seurannut uusien VW autojen "laatua" nyt vuodesta 2010 aika aktiivisesti, mä tiedän kaikki vaivat mitä niistä löytyy, meillä duunissa oli aiemmin paljon volkkareita ja audeja, muttei kellään enää, sen verran paskaa laatua olivat, jatkuvasti vikoja. Meillä ei ole aikaa käydä tai istua korjaamolla jatkuvasti koska VAG ei maksa menetetystä työajasta. Me hankimme uusia autoja, mutta noiden romujen kanssa uusi ei takaa mitään, yhtä lailla isoja vikoja kuin käytetyissä paljon ajetuissa. Siksi valmistaja meni vaihtoon. VW Paskalaatu kamnattaa jättää kauppaan.
Mulla ollut 4 Audia ja 2 VW, Olihan noissa yhtä sun toista laittoa, mutta koskaan ei antureita isompaa moottoreissa ja vaihteistoissa ei koskaan mitään.
Meillä on varmaan erilainen suhtautuminen autoihin, mulle ne ovat aina kulutustavaraa ja tottunut siihen et aina jotain laittoa, jopa harrastusmielessä. Auto nro 16 menossa ja kaikissa on ollut omat juttunsa. VW tunnen parhaiten ihan harrastuksen takia. Aikaisempi oli Toyota, joten en täällä mitenkään VW fanina esiinny, sanon vaan kokemukseni.
- Anonyymi
"kaikkien aikojen paskin automaattivaihteisto ikinä missään autossa."
Ei edes lähelle. Oletko koskaan ajanut Tojon robottivaihteistolla? DSG vaihtaa kuudessa millisekunnissa, Tojon vaihtaminen kestää noin puoli sekuntia ja koko sen ajan ei autossa ole mitään vetoa.- Anonyymi
Nii puoli sekunttia..voi hyvänen aika.
Et vissiin oo ajanu DSG volkkarikonsernin autolla..
Ainaki pojan audissa hirvee se laatikko ja 15 mallin audi.
Kylmänä varsinkin miettii ja arpoo ja nylykyttää.
En tiijä saako ohjelmoitua tuota.viisaammat kertokoot. Ei tuolla vaihtoajalla ole kyllä mitään merkitystä ainakaan mulle, rauhallisesti hyvä tulee. Perinteiselläkin turbiiniautomaattilooralla oli mukava taittaa matkaa. Jos tuolla vaihtoajalla on merkitystä ja sitä kokoajan kokeillaan niin ei ihme että niitä hajoaa.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Ei tuolla vaihtoajalla ole kyllä mitään merkitystä ainakaan mulle, rauhallisesti hyvä tulee. Perinteiselläkin turbiiniautomaattilooralla oli mukava taittaa matkaa. Jos tuolla vaihtoajalla on merkitystä ja sitä kokoajan kokeillaan niin ei ihme että niitä hajoaa.
Just näin, nää on yleensä käyttöautoja, riittää että ne kestää ja toimii, Toyota keskittyy oleelliseen.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Ei tuolla vaihtoajalla ole kyllä mitään merkitystä ainakaan mulle, rauhallisesti hyvä tulee. Perinteiselläkin turbiiniautomaattilooralla oli mukava taittaa matkaa. Jos tuolla vaihtoajalla on merkitystä ja sitä kokoajan kokeillaan niin ei ihme että niitä hajoaa.
Minulle sillä on taas hirveä merkitys! Ajanhan VAG tuotteilla yleisessä liikenteessä ihan kuin Formula ykköset radalla, joten nuo ratkaisevat sadasosasekunnit ovat elintärkeitä arkiliikenteessä....Ainakin kehä kolmosen sisäpuolella!
- Anonyymi
Olen ajanut Audin A2 autolla jossa robottivaihteisto ja jos pitää huonoin vaihteisto valita niin juuri se. Muuten auto oli taloudellinen dieselinä ja sisustukseltaan korkealaatuinen. Vaihteisto pilasi kokonaisuuden totaalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut Audin A2 autolla jossa robottivaihteisto ja jos pitää huonoin vaihteisto valita niin juuri se. Muuten auto oli taloudellinen dieselinä ja sisustukseltaan korkealaatuinen. Vaihteisto pilasi kokonaisuuden totaalisesti.
Saitko kuitenkin nipistettyä edes sadasosasekunnin valoista lähtiessäsi muun liikenteen seassa? Se kiinnostaisi!
Audi King - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko kuitenkin nipistettyä edes sadasosasekunnin valoista lähtiessäsi muun liikenteen seassa? Se kiinnostaisi!
Audi KingEn saanut. Hevosvoima/kilogramma on Audillekin se negatiivinen ongelma, ainakin vielä.
- Anonyymi
Ette ole kokeilleet tuollaista robottivaihteistoa jos ette ymmärrä tätä asiaa.
On todella v***maista kun kiihdyttää rampilta ruuhkaliikenteessä tai vaihtaa kaistaa ja yhtäkkiä veto loppuu kokonaan pitkäksi aikaa kun robolaattikko päättää ryhtyä vaihtamaan.
Ei maalla tällaisilla asioilla ole merkitystä mutta ruuhkaliikenteessä peli muuttuu täysin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette ole kokeilleet tuollaista robottivaihteistoa jos ette ymmärrä tätä asiaa.
On todella v***maista kun kiihdyttää rampilta ruuhkaliikenteessä tai vaihtaa kaistaa ja yhtäkkiä veto loppuu kokonaan pitkäksi aikaa kun robolaattikko päättää ryhtyä vaihtamaan.
Ei maalla tällaisilla asioilla ole merkitystä mutta ruuhkaliikenteessä peli muuttuu täysin.Se on sun pään sisällä se kiire kiire kiire.
Ruuhkissa ajetaan max 20 km/h, siinä vauhdissa vain DSG nykiminem vituttaa, pitäis pystyy ryömittää mikä on vaikeeta jos auto ryntäilee.
Liikennevaloissa DSG:llä häviää lähdöt koska sekunnin viive ennen kuin kytkin tarraa kiinni. Tietty jos on lähtöavustin käytössä niin voi pärjätä manuaalille. Anonyymi kirjoitti:
Ette ole kokeilleet tuollaista robottivaihteistoa jos ette ymmärrä tätä asiaa.
On todella v***maista kun kiihdyttää rampilta ruuhkaliikenteessä tai vaihtaa kaistaa ja yhtäkkiä veto loppuu kokonaan pitkäksi aikaa kun robolaattikko päättää ryhtyä vaihtamaan.
Ei maalla tällaisilla asioilla ole merkitystä mutta ruuhkaliikenteessä peli muuttuu täysin.Eihän porukalla mene nyt vahingossa robottivaihteistot ja kaksoiskytkinvaihteistot sekaisin, just to be sure.
Robotit on tavallisia manuaalivaihteistoja, jossa vaihtamisen hoitaa "robotti". Nämä eivät saanneet suosiota juuri tuon vaihtamisen hitauden takia ja sitten niskat nurin nytkähdys. Esim R8 sai pahaa kritiikkiä tästä aikoinaan.
- Anonyymi
hajoo se kertoo uusin autobild
- Anonyymi
Tojohönöjen juttuja itsellä Skoda 6 vaihteiden DSG.Ajettu kohta 444 tuhatta km eikä mitään murheita.Tietysti jos ei vaihda öljyä ja suodatinta niin hajoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojohönöjen juttuja itsellä Skoda 6 vaihteiden DSG.Ajettu kohta 444 tuhatta km eikä mitään murheita.Tietysti jos ei vaihda öljyä ja suodatinta niin hajoaa.
Ei se koko laatikko hajoa, mutta kytkintä ja mekatroniikkaa vaihdettava joka huollossa, tonnien laskut.
Älkää uskoko noita kehujia, ei kukaan normaali ihminen tule tänne kertomaan, ettei hänen autossa ole vikaa, netistä tutkitaan vikoja, jos väittää että DSG ok, niin asia täysin päinvastoin, oma lehmä ojassa sorrutaan valehteluun. Tyyppi etsi syitä oman Volkkarin murheisiin...
- Anonyymi
kaikki huonoja kertoo autobild
mitä sanoo TM? - Anonyymi
Mulla ollut 10 vuotta DSG6, eikä mitään ongelia. Nyt vaihdoin 2019 DSG7 ja alkoi nykimään. Takuu peli, mutta ihmetyttää toi nykiminen. Onko mitään tehtävissä muu, kuin kauppojen purkaminen?
- Anonyymi
ei pidä paikkaansa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282045Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101778Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571299Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801175Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804