Jaahas ja taas Destian poijaat käypi laittamassa yhden kylätien piloille, nimittäin sellaisen kuin Harju - Konttila tien tuolla Ahonvastingin suunnalla.
Kyseinen tiehän ei olis vaatinut muuta kuin murskekerroksen ja ojien putsauksen ja murske olis ilman muuta pitänyt olla KAM . 0-16 mm eikä mitään paskaa kuten Destia on ajanut siihen kannonhaara - kallio välille. Tuollainen salaojasora ei kovetu koskaan se kuohuu aina ja ikuisesti sen aikaa kun se tiellä pysyy.
Nythän siinä kylätiessää on aivan mahtava pinta ja samaa mursketta vain hiukan lisää ,johan olis mahtava tie .
Mutta tämä tien remontti kaikesta päätellen juontaakin siitä kun sitä eräs HERRA käyttää viljelystienä niin sen on oltava laaja ja laakea on meinaan hyvä lasketella paskakärryn kanssa menemään.
Olis viisaampaa kun tuo DESTIA saattaisi nuo omat kinttupolkunsa ensin jotakuinkin siedettävään kuntoon ja vasta sitten alkaisi pilkkahinnalla urakoimaan muita hommia. Että tähän malliin käytetään niitä" älykeskuksen tarjoamia avustuksia" niin että valtio avustaa ja valtio rahastaa näinhän se meneepi.
Destia ja karstulan kylätiet
27
1298
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä niin ja olipa vielä henkilö joka kyseisen episodin oli suunnitellut napannut huikean palkkion pikkuhommasta , näin ne pikkulinnut laulelee kylillä.
Olis ehkä pikku tarkistuksen paikka asian tiimoilta. - Anonyymi
Kalliomursketta on jossakin liikaa kun sitä ajetaan tielle päällimmäiseksi kerrokseksi.
Se murske käy alle, mutta pinta pitäisi olla hiekkamonttumursketta, jossa 0-jakeita on niin paljon, että pinta kovettuu kunnolla.- Anonyymi
No voi hyvänen aika kun asiahan ei ole sitten niin ollenkaan vaan pinta murske pitää olla ilman muuta kallio mursketta ( KAM. 0 -16 mm ) jolloin siinä murskeessa on juuri se kivituhka sideaineena. Soramurskeessahan ei ole kivituhkaa lainkaan vaan se on hienoa soraa tai paremminkin hiekkaa ja jos siihen lisätään humusta sideaineeksi niin silloin se pinta on sateella pelkkää rapavelliä.
Näitä tapauksia on nähtä'vänä juurikin näillä DESTIAN kunnostamilla poluilla.
Tuolla Kyyjärven suunnalla oli yksi hyvä esimerkki ,siellä jossain partakallen tien seutuvilla jonne oli ajettu liian hiekkapitoista mursketta joten se piti karhulla työntää pois ja tilalle tuli oikea murske.
Mutta mikäli halutaan oikein luja ja kuohumaton pinta kylätiehen niin silloin pitää ehdottomasti ajaa 0 - 8 mm KAM. pintaan.
Onneksi en ole mikään inssi sillä nehän ei ymmärrä mitään kentällä käytännöntöistä mutta onpahan 40 v, kokemus maa-aineksista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvänen aika kun asiahan ei ole sitten niin ollenkaan vaan pinta murske pitää olla ilman muuta kallio mursketta ( KAM. 0 -16 mm ) jolloin siinä murskeessa on juuri se kivituhka sideaineena. Soramurskeessahan ei ole kivituhkaa lainkaan vaan se on hienoa soraa tai paremminkin hiekkaa ja jos siihen lisätään humusta sideaineeksi niin silloin se pinta on sateella pelkkää rapavelliä.
Näitä tapauksia on nähtä'vänä juurikin näillä DESTIAN kunnostamilla poluilla.
Tuolla Kyyjärven suunnalla oli yksi hyvä esimerkki ,siellä jossain partakallen tien seutuvilla jonne oli ajettu liian hiekkapitoista mursketta joten se piti karhulla työntää pois ja tilalle tuli oikea murske.
Mutta mikäli halutaan oikein luja ja kuohumaton pinta kylätiehen niin silloin pitää ehdottomasti ajaa 0 - 8 mm KAM. pintaan.
Onneksi en ole mikään inssi sillä nehän ei ymmärrä mitään kentällä käytännöntöistä mutta onpahan 40 v, kokemus maa-aineksistaOikeassa montulla kivestä ja sekalaisesta murkatussa murskeessa on jo luonnostaan sitä nollaa, jolloin murske kovettuu. Karstulan hiekkakankailla olevissa montuissa hiekka on luonnostaan liian yksipuolista ja fillerimäistä, se ei pysy tiellä. Soramontuilla saa tehtyä kunnollista, jos sekaan saadaan tarpeeksi kiveä, josta sideainetta tulee.
Murskeen ajossa suurin virhe tehdään siinä, että ajetaan pelkkää karkeaa runkoainetta pintaan kuivana aikana, jolloin murske jää lillimään tien pintaan irtonaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvänen aika kun asiahan ei ole sitten niin ollenkaan vaan pinta murske pitää olla ilman muuta kallio mursketta ( KAM. 0 -16 mm ) jolloin siinä murskeessa on juuri se kivituhka sideaineena. Soramurskeessahan ei ole kivituhkaa lainkaan vaan se on hienoa soraa tai paremminkin hiekkaa ja jos siihen lisätään humusta sideaineeksi niin silloin se pinta on sateella pelkkää rapavelliä.
Näitä tapauksia on nähtä'vänä juurikin näillä DESTIAN kunnostamilla poluilla.
Tuolla Kyyjärven suunnalla oli yksi hyvä esimerkki ,siellä jossain partakallen tien seutuvilla jonne oli ajettu liian hiekkapitoista mursketta joten se piti karhulla työntää pois ja tilalle tuli oikea murske.
Mutta mikäli halutaan oikein luja ja kuohumaton pinta kylätiehen niin silloin pitää ehdottomasti ajaa 0 - 8 mm KAM. pintaan.
Onneksi en ole mikään inssi sillä nehän ei ymmärrä mitään kentällä käytännöntöistä mutta onpahan 40 v, kokemus maa-aineksistaOngelma onkin siinä, ettei siinä kalliomurskeessa useasti ole sitä hienojakoista tarpeeksi mukana. Se vähä mitä on lähtee pölynä taivaalle kuivasta tien pinnasta.
Siinä ne murskeet lillii kesän pinnalla edestakaisin ja syksyllä ne onkin sitten ojissa. Se tuhkan oloinen sen tien pinnan "betonoi", mutta sitä ei joka kuormaan tarpeeksi satu.
Joskus ajoivat rapakalliosta murskattua tielle ja siitä tuli kova pinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvänen aika kun asiahan ei ole sitten niin ollenkaan vaan pinta murske pitää olla ilman muuta kallio mursketta ( KAM. 0 -16 mm ) jolloin siinä murskeessa on juuri se kivituhka sideaineena. Soramurskeessahan ei ole kivituhkaa lainkaan vaan se on hienoa soraa tai paremminkin hiekkaa ja jos siihen lisätään humusta sideaineeksi niin silloin se pinta on sateella pelkkää rapavelliä.
Näitä tapauksia on nähtä'vänä juurikin näillä DESTIAN kunnostamilla poluilla.
Tuolla Kyyjärven suunnalla oli yksi hyvä esimerkki ,siellä jossain partakallen tien seutuvilla jonne oli ajettu liian hiekkapitoista mursketta joten se piti karhulla työntää pois ja tilalle tuli oikea murske.
Mutta mikäli halutaan oikein luja ja kuohumaton pinta kylätiehen niin silloin pitää ehdottomasti ajaa 0 - 8 mm KAM. pintaan.
Onneksi en ole mikään inssi sillä nehän ei ymmärrä mitään kentällä käytännöntöistä mutta onpahan 40 v, kokemus maa-aineksistaTämä tapaus on autoilijan omaa valmistetta, mihin on sotkettu savi/ketunmulta paskaa sekaan.Ei tarvitse kuljettaa pintamaita pois kun sotkee sekaan.Ei mitään tekemista sora tai kalliomurskeen kanssa. 0-8mm ei kannata käyttää kuin betonin seassa ja koiranhäkissä!!
- Anonyymi
Ei tiedä soramiehetkää mitä pitää tielle tuoda. kunta oli tilannut rikkotuneelle tielle mursketta mutta soraurakoitsija toi tielle sepelikuorman.
- Anonyymi
Niinpä niin sellaista se on kun ei ole sitä kokemusta, tietävinään ollaan mutta eipäs sitten tiedetäkkään asian paikalla. Nähtävästi ollut joku vasta-alkava alalla joka on tyrinyt pahemman kerran.
Sepelihän on hyvä jos on paha veden syövyttämä kohta tiessä mutta pintaan oltava sitten KAM 16 ,ei missään tapauksessa SRM 16
. - Anonyymi
Kun murskeet on ajettu, niin seuraavaksi tie tulee kastella suolavedellä, näin sideaineet eivät leiju taivaalle, tunnetaan nimellä, pölynsidonta.
- Anonyymi
Murske pitää sekoittaa montulla ennen autoon lastaamista koska sehän on lajittunut varastokasaan kannettaessa. Toimen pide ei ole vaikea eikä aikaa viepä kun on piisalle suuri lastaus kone ja osaa tekniikan aakkoset miten se tehdään,lastaus koneen pitää olla vähintään 5 m3 kauhalla varustettu silloin se homma luistaa ja sekoitus käy kädenkäänteessä. Asiaa ei vaan aloittelijat ymmärrä vaikka ovat olevinaan mestareita sarjassaan , siinä on vaan se juttu kun se sarja hukassa ?
Teerilammen alueen murskeet on täysin kelvottomia aineita tien kunnossa pitoon, edullistahan se on mutta valitettavasti hinta ja laatu ei kulje käsikädessä. - Anonyymi
Destia on urakoitsija ja tekee , mitä ely-keskus tilaa ja maksaa.
- Anonyymi
Niin ei se Älykeskus mitään tilaa vaan se on rahoittaja tässä toiminnassa, Destia on pääurakoitsija ja se voi antaa aliurakan jolle kulle joka sen tekee niinsanotusti "nälkäpalkalla" sen homman koska Destiallahan ei ole enää omaa kalustoa kuten aiemmin ja näin ollen destia tilaa ja valvoo työmaan. Tokihan destia antaa maa-ainekset urakan ottajalle ,enimmäkseen se on niin että jolla on talvikunnossa pidot niin se kalusto sitten tekee näitä hommeleita kesällä. Jotta tällainen se marssijärjestys tuppaa olemaan.
- Anonyymi
Ely-keskus kilpailuttaa ja tilaa, se on ministeriön alainen virasto, jolle valtio myöntää määrärahat, joitten mukaan pitää elää. Destia on yhtiö, joka tekee työt. Voi käyttää myös aliurakoitsijoita, riippuu sopimuksesta.Destia kilpailee työstä muitten yhtiöitten kanssa. Ei Destia ole mikään virasto.
- Anonyymi
Destialla ei ole yrittäjän riskiä, kuten oikeilla yrittäjillä on, jos Destian urakat kusee, niin veronmaksajat maksaa viulut, näin se menee täällä "markkinataloudessa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Destialla ei ole yrittäjän riskiä, kuten oikeilla yrittäjillä on, jos Destian urakat kusee, niin veronmaksajat maksaa viulut, näin se menee täällä "markkinataloudessa".
Destia on yksityisen sijoitusyhtiön omistama firma, ei veronmaksajat sitä pelasta. Jos ei kannata niin kuolee pois.
- Anonyymi
fffbfbvm,heetyklzc
- Anonyymi
Isojaojia ei kaiveta Harjuntie 19-25 välilie puhtistaa saa vanhatojat.
- Anonyymi
Täällä taitaa kommentoida semmoinen henkilö jolla ei soramursketta ole.Kalliomurske käy kyllä moneen paikkaan täytemaaksi, mutta ei mihinkään muualle.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Aika erikoista. Harju-Konttila tie on yksityistie ja Destia on kunnostamassa sitä. Destialle on tapahtunut suuri erehdys, kun ovat vahingossa menneet yksityistietä kunnostamaan.
- Anonyymi
Hys-Hys...
- Anonyymi
Ei destia ole mikään valtion laitos. Se tekee sitä, mitä siltä tilataan.
- Anonyymi
Tuo tvh (destia) vois tulla korjaamaan Kyyjärven liikenneympyrän kaiteenkin, on melekosessa kunnossa, vaik kylläkin siin on tehty virhe muutenkin ,rakentamalla kovaa rekkaliikennettä ajattelematta paljon liian ahdas. Sen voi jokainen katsomalla itse tajuta.
- Anonyymi
Mites toi TVH ja Destia liittyy toisiinsa? TVH:ta ei ole enää olemassakaan ja Destia on omistuspohjaltaan jo pitkään ollut ulkomaalaisten omistuksessa.
- Anonyymi
Sama juttu on monessa ympyrässä, esim. Honkolan uusi risteys on korjailtu ja muunneltu jo kahdesti eikä se ole vieläkään rekoille hyvä.
Millasia insinööriä siellä on suunnittelutöissä kun tuollasta yksinkertaista asiaa eivät ymmärrä.
Kannattaisi kysyä vain vanhemmalta rekkamieheltä millainen sen pitäisi olla niin tulisi risteys muutaman miljoonan edullisemmaksia tehdä.- Anonyymi
Olikohan sama insinjööri joka suunnitteli Karstulan pyöräteiden liittymät ja luiskat?
- Anonyymi
Niin ,nimi muutui tvh.sta ,minkä me vanhan liiton immeiset muistamme Destiaksi ja omistajakin muuttui samalla. Ei se muuten liity. Kuitenkin suuremmat pitäisi ympyrät jokatapaukses olla faktaa on. Kyl mme pikku kotteroillamme mahumme niistä, jos selvimpäin ajelemme !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990