Marsun hankinta

Anonyymi

Nimimerkki: Marsulove❤️

Moi! Oon 12-v tyttö. Ollaan ajateltu että hankittais marsuja! Olen lukenut aiheesta paljon! Ollaan ajateltu 2 tyttömarsua. ”mulla” on ollu pienenä marsuja, mutta olin niin nuori, että vanhemmat hoisi ne ja mä valvonnan alla sain niitten kanssa olla.
Tiedän että pitää olla AINA vähintään kaksi, heinää pitää olla aina tarjolla 24/7, vettä pitää olla, pellettiä aikuiselle 2rkl päivässä, tuoreita päivittäin, C-vitamiinia 15-20mg päivä koska marsun elimistö ei tuota sitä itse (kurkun päälle ripoteltuna, ei kannata laittaa veteen, sillä haihtuu nopeasti), häkin siivous kerran viikossa tarpeen mukaan, vapaaksi joka päivä VÄHINTÄÄN tunniksi, häkki mahdollisimman iso (minimi koko häkille aivan liian pieni!), suolakivi ei saa olla vesipullon lähellä, kuivikettä häkin pohjalla, ruokakuppi matala ja painava ettei kaadu, sähköjohdot piiloon, ei saa tippua mistään koska ranteet on heikot joten ois mun sylissä vaan lattialla, ei kesyynny viikossa vaan saatta mennä jopa vuosi, lääkärikulut saatta maksaa paljon. (En tiiä kirjotinko kaiken, mutta sanokaa jos unohtu jotain!) Ollaan ajateltu roan marsuja kasvattajalta!

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pientä korjausta aloitukseesi:

      Otapa ja maista c-vitamiinivalmistetta itse. Teollinen c-vitamiini on askorbiiniHAPPOA ja nimensä mukaisesti niin hapanta, että se vetäneet sinunkin naamasi mutruun. Ei sitä pidä marsuillekaan sellaisenaan antaa tuoreruokaa päällä. Itse asiassa marsut välttelevät syömästä sitä sellaisenaan, mutta suostuvat viimein vitaminoitua tuoreruokaa syömään, jollei sitä muutenkaan tule tarjolle. Syömishaluttomuudesta voinee kuitenkin tehdä sellaisen johtopäätelmän, ettei noin hapan tavara hyvältä maistu marsujenkaan suussa.

      C-vitamiini olisi siis ehdottomasti parasta tarjoilla nimenomaan vesipullosta. Ei se sieltä samantien minnekään haihdu, vaan on täysin OK, kunhan vesi vaihdetaan päivittäin. 15mg per päivä on aika vähän, jollei marsu saa c-vitamiinia varmasti päivittäin lisäksi tuoreruoasta.

      Pellettiä annetaan lähtökohtaisesti ruokalusikallinen per elopainokilo. Eli noin kilon painoiselle naaraalle pitäisi riittää noin ruokalusikallinen pellettiä päivässä. Tietysti tuota määrää huomataan tarpeen mukaan, mutta varsinkin naaraat saattavat pyöristyä liikaa kahdella ruokalusikallisella hyvälaatuista pellettiä. Tai sitten eivät, mutta syövät vähemmän heinää, mikä ei ole hyvä asia sekään. Jos tuntuu, ettei suositeltu määrä riitä marsun massassa pysymiseen, voit sitten nostaa määrää.

      Suolakiveä ei koskaan, ikinä, milloinkaan anneta marsuille tarjolle ollenkaan. Ei siis mihinkään kohtaan häkkiä.

      • Anonyymi

        Marsulove❤️

        Anteeksi, luulin suomen marsuyhdistyksen sivuja hyviksi, mutta olin väärässä, etsin tietoa jostain muualta!☺️


    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Nimittäin sivuilla lukee:”C-vitamiinin lisääminen ruokavalioon on helppoa. Sen voi sekoittaa juomaveteen tai antaa jauheena esimerkiksi tuoreruuan päällä” ja ”Marsun C-vitamiinin tarve on noin 20mg/päivä” ja vielä ”Pääasiassa suola- ja mineraalikivien tarjoaminen marsulle on turhaa. Laadukkaasta heinästä ja kuivaruuasta marsu saa kaikki tarvitsemansa hivenaineet. Suurin osa marsuista ei näihin lisäravinnekiviin edes koske. Niiden pitämisestä marsun häkissä ei tosin ole mitään haittaakaan.” Katso viimeinen lause⬆️ Vielä ”Aikuiset saavat pari ruokalusikallista päivässä riippuen omasta rasvakerroksestaan. ”

    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Korjaus vielä äsköiseen viestii:”sen voi antaa esimerkiksi kurkun päällä”!😊

    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Vielä jatkan😂
      Meidän edelliset marsut söi C-vitamiinia kurkun päällä oikein mielellään! Ja kuulemma marsut yleensä välttelevät vitamiinista vettä!

      • Anonyymi

        No eivät todellakaan välttele kun se ei vedessä miltään maistu, mutta kurkun kuorrutteena kirvelee omiakin ikeniäsi niin vaan pirusti! Tietysti sinäkin tottuisit syömään vaikka raakoja sitruunoita jollei muuta vaihtoehtoa ole, joten jos pakotat marsut tuohon niin se mikään ihme ole, että lopulta syövät "mielellään". Kurkkua sitä paitsi ei pidä marsuille antaa, varsinkaan päivittäin.


    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Sitten suomen marsuyhdistys on väärässä☺️

    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Koska siellä lukee että voi antaa jauheena kurkun päälle!

      • Anonyymi

        Ymmärrän, että olet vasta lapsi, mutta sanonpa nyt kumminkin: se, mitä VOI tehdä, ei välttämättä ole paras ratkaisu tai edes kannattavaa. Siinä on vissi ero. Jollet nyt osaa muuta, kuin vängätä vastaan, niin ei sitten kannattaisi mielipiteitä kyselläkään. Neuvoja on nyt annettu ihan marsujen parasta ajatellen, mutta jollei kelpaa, niin sitten ei.


    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      En vissiin hanki sitten marsuja!🥰

      Kivi ois mulle vissiin parempi vaihtoehto; ei tarvii antaa C-vitamiinia tai hoitaa muutenkaan, voi kuitenki ulkoiluttaa!😄

      Kiitos neuvoista👍🏻😁

      • Anonyymi

        Marsulove❤️

        Anteeksi sanoin vähän tylysti!
        Tarkoitin että marsut ei ehkä ole se paras vaihtoehto, sillä olen niin tietämätön aiheesta☺️ Ja kivi voisi olla parempi valinta😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marsulove❤️

        Anteeksi sanoin vähän tylysti!
        Tarkoitin että marsut ei ehkä ole se paras vaihtoehto, sillä olen niin tietämätön aiheesta☺️ Ja kivi voisi olla parempi valinta😁

        Olen täysin samaa mieltä. Noin kakaramaisesti täysin syyttä suotta reagoivalle kivi tai pehmolelu on ainoa oikea ratkaisu. Eläinten omistaminen on vastuullista puuhaa ja siihen sinusta ei näemmä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä. Noin kakaramaisesti täysin syyttä suotta reagoivalle kivi tai pehmolelu on ainoa oikea ratkaisu. Eläinten omistaminen on vastuullista puuhaa ja siihen sinusta ei näemmä ole.

        Marsulove❤️

        Ihan vain kiinnostuksen vuoksi, missä vaiheessa olen vastannut ”syyttä suotta kakaramaisesti”?☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marsulove❤️

        Ihan vain kiinnostuksen vuoksi, missä vaiheessa olen vastannut ”syyttä suotta kakaramaisesti”?☺️

        Joka kommentissa sitten aloituksen. Ei tullut yllätyksenä, ettet tämänkään tiimoilta osaa itse katsoa peiliin.


    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Ja kiitos TOOOSI paljon että sait mut ymmärtämään sen!👍🏻😄

    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      No...! Kaikilla on oma näkökulmansa!😊 Mutta, nyt olen saanut tarvitsemani tiedot tältä keskustelulta (olen kakara joka ei voi saada marsuja ja ei tiedä niistä mitään)!👍🏻 Joten heippa!😄

      • Anonyymi

        Sitten eikun kiveä etsimään! Onnea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten eikun kiveä etsimään! Onnea!

        Marsulove❤️

        Juu ei kiitos😅

        Tyydyn mielummin mun leluihin, niitten hoidossa mua ei ainakaan kukaan arvostele!☺️😄👍🏻


    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Niin ja ”kakaramaisesti” vastaaminen liittyy TOOODELLA paljon marsuhen hoitoon😂

      Mut uskon sua, joten ei marsuja mulle😊 Mutta mikäs siinä...!😁

      • Anonyymi

        Kyvyttömyytesi ottaa neuvoja vastaan ja angstaamisesi liittyvät itsestäsi ja tekemisistäsi vastuun kantoon ja siten todellakin myös suoraan lemmikkien pitoon. Että näin. Jatka emojien viljelyä.


    • Anonyymi

      Marsulove❤️

      Hä?? Mikä on angstailu

      Ja miten luulet että oisin vastuuton, jos sä väität että suomen marsuyhdistyksen neuvot on vääriä??🤔 Nimittäin sieltä oon kaiken tiedon hankkinu...!☺️

      • Anonyymi

        Minä en ole missään vaiheessa väittänyt marsuyhdistyksen neuvojen olevan VÄÄRIÄ. Minä komppaan muita sinulle vastanneita sanomalla, että asiat voi tehdä huomattavasti paremminkin. Se, että on parempikin ratkaisu ei tarkoita sitä, että jokin muu tapa on väärä, etkö tämän vertaa käsitä? On monia tapoja tehdä sama asia, mutta jokin toimii paremmin kuin toinen. Sinulle on kerrottu, miksei tiettyjä asioita kannata tehdä kuten olet lukenut ja nämä mielipiteet on perusteltu hyvin. Niiden sivuuttaminen ja vastaan länkytys tekee sinusta vastuuttoman eikä sillä ole MITÄÄN tekemistä marsuyhdistyksen kanssa. Sinun KÄYTÖSTÄSI tässä nyt arvostellaan, ei tiedonlähdettä. Haloo! Jos neuvojen vastaan ottaminen on ihan mahdotonta sinulle, voit varautua siihen, ettei yksikään vastuullinen kasvattaja myy sinulle marsuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe