Niin että odotellaanko met nyt vaan kaikessa rauhassa sitä, että metsäkanalinnut kuolevat laji lajinsa perään sukupuuttoon, ennenkuin metsästysajoista päättävät tahot havahtuvat siihen tosiasiaan, että linnut ovat tosiaankin sukupuuttokuoleman partaalla?
Onko päättäjillä dementia iskenyt nuppiin, kun ei muisteta, että noinhan tehtiin suden kohdalla 1973, kun olevinaan susi oli kuolemassa sukupuuttoon, että se rauhotettiin kertalinttuulla.
Komiteoissa löpistään, että tarttis tehrä jotain, mutta ei ne löperöpuheilla hommat lutviudu kondikseen. Tarttis tosiaankin ryhtyä tuumasta toimeen ja rauhottaa metsäkanalintujen metsästys muutamaksi vuodeksi, sekä sallia pahimpien tuholaisten, (kanahaukka, susi, pienpedot), metsästys samaan aikaan, että jokin roti hommaan löytyisi.
Ja kun asiassa päättäjätahot jotain päättävät, niin kaikenkarvaisten luonnonsuojelijain asiattomat mölyämiset on syytä jättää omaan arvoonsa ja pysyä faktoissa pelkästään.
Sukupuuttoonko?
4
161
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtaa olla paras lintuvuosi kymmeniin vuosiin.
- Anonyymi
Jos nyt tosiaankin on paras lintuvuosi pitkään aikaan ja lintuja metsästetään yhä enenevässä määrin, niin mahtaakohan lintukanta tosiaankin vahvistua tulevina vuosina tuolla tyylillä?
- Anonyymi
Jos on paras lintuvuosi vuosiin, niin onko niitä lintuja heti pakko antaa metsästää kuiviin asti pidentämällä metsästysaikoja niin paljon kuin on pidennetty jossain lääneissä ja paikkakunnilla? Voi olla hyvinkin, että tämän vuoden jälkeen ei ole taas hyvää lintuvuotta vuosiin?
Anonyymi kirjoitti:
Jos on paras lintuvuosi vuosiin, niin onko niitä lintuja heti pakko antaa metsästää kuiviin asti pidentämällä metsästysaikoja niin paljon kuin on pidennetty jossain lääneissä ja paikkakunnilla? Voi olla hyvinkin, että tämän vuoden jälkeen ei ole taas hyvää lintuvuotta vuosiin?
Noinhan tuo näyttäisi, noin tilastollisesti olevan, että metsäkanalintukannat ovat joissakin maakunnissamme elpyneet huomionarvoisesti, koskapa metsästysaikoja on jatkettu edellisiin vuosiin verrattuna.
Mutta kestäneeköhän kanalintukannat tosiaankin jatketut metsästysajat jatkossa, se jää nähtäväksi..
Tunnettu tosiasiahan on, että turha se on rypistää enää sitten, kun paska on jo housussa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731676
- 107969
- 85809
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;190450- 26439