Ongelmani on mihin laittaa vanhempieni eri järjestöiltä ja kunnilta yms huomionosoituksina saadut pienissä lipputangoissa olevat viirit. Jalustoissa on hopealaatoissa kaiverrukset (ei ihan kaikissa). Kenenkään perillisen kotiin ne eivät mahdu. Viirejä on kaikkiaan 13 kpl. Mitä te muut olette vastaavassa tilanteessa tehneet?
Vanhempien kodin tyhjennys; mihin järjestöjen ja kuntien viirit?
14
2268
Vastaukset
Onpas teillä kaikilla pienet kodit.
Leikkimökeissäkö asutte?
Eihän ne viirit yleensä niin suuria ole, etteikö johonkin varaston nurkkaan mahtuisi 13 viiriä.
Vaikka ette perilliset itse niitä halua nähdä silmissänne, niin nuorempi sukupolvi tai heidänkin lapsensa tai lapsenlapsensa saattaisivat osata arvostaa esivanhempiensa saamia kunnianosoituksia.- Anonyymi
Minä irroitin pysty- ja vaakatangot sekä jalustan toisistaan ja pakkasin pahvirasiaan, eivät vie paljon tilaa, seuraava perikunta saa sitten päättää jatkavatko säilyttämistä.
RealistiN - Anonyymi
Miten sattuikaan tällainen aloitus. Tyhjennän pesää. Melkein kaikille on paikka löytynyt mutta siellä tönöttävät nurkassa viirit ja muistamiset. Luulen että menevät roskiin. Mietin omaa elämääni, pari muistamista on, mitä hemmettiä lapset niitä arvostavat.
Mutta nyt kun tuli tämä aloitus niin entä koulutodistukset, valokuvat, en halua kenenkään, kun ei omatkaan vanhat enää kiinnosta. Jos ei tässä iässä välitä katsoa vanhoja valokuvia niin milloin sitten. Niin että aloittajalle: roskiin - Anonyymi
Olisivatko ko. yhteisöt kiinnostuneita viirien palautukseen? Voisivat saada uuden hyvän kodin. Sääli sentään roskiin laittaa. Kuitenkin kertoneet arvostuksesta.
- Anonyymi
Pienet liput ja viirit kannattaa aina palauttaa takaisin lahjoittajilleen, jotka taas antavat ne edelleen joillekin ansioituneille kansalaisille. Tosin kaiverruttavat hopealaatan toiselle puolelle uuden saajan nimen, mikäli siellä ei ole edellisen saajan nimeä, muutoin tulee uusi levy ja vanha laitetaan romuhopeoiden keräykseen.
Anonyymi kirjoitti:
Pienet liput ja viirit kannattaa aina palauttaa takaisin lahjoittajilleen, jotka taas antavat ne edelleen joillekin ansioituneille kansalaisille. Tosin kaiverruttavat hopealaatan toiselle puolelle uuden saajan nimen, mikäli siellä ei ole edellisen saajan nimeä, muutoin tulee uusi levy ja vanha laitetaan romuhopeoiden keräykseen.
Antaako ne eteenpäin vanhoja, ehkä vuosikymmeniäkin, jonkun pöydällä tai hyllykön päällä seisoneita viirejä.
Ne tuskin niin kaliita ovat, etteikö kunnilla ja järjestöillä olisi varaa hankkia uusiakin.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Antaako ne eteenpäin vanhoja, ehkä vuosikymmeniäkin, jonkun pöydällä tai hyllykön päällä seisoneita viirejä.
Ne tuskin niin kaliita ovat, etteikö kunnilla ja järjestöillä olisi varaa hankkia uusiakin.Ei.
Päytästandaarin teettäminen maksaa muutaman eken kappale, kun tilaa pienen satsin. Toki jalasta, tanagosta, laatasta kaiverruksineen lisäkuluja. Mutta, ei se viiri ole mitenkään rahallisiseti arvokas tuote. ei niitä kierrätetä.
Jos joku puulaaki ottaa niitä vastaan, se on tavallaan asiakaspalvelua, loppuhoito, kuin raadon hautaan kantaminenkin. Jos joku kysyy asiaa, ei siihen voi sanoa "ei". Kyllä net otetaan varmaan vastaan, roskiin laitettaviksi.
Aloittajalle. Yllä sanottukin, laita kenkälaatikkoon net standaarit. ei niitä oikein viiti hävittääkkään ite, jos tuntee sen ite sen ansainneen ja itelles tunnearvoa. Jätä perinnöksi. Aikanaan joku sukupolvi roudaa net sitten roskikseen.
Itellä on pari pari viiriä. en ole ajatellut testamenttaavani niitä kenellekkään, kellekkään ei ole niistä mitään hyötyä, tahi yhtään mittään pullistelun aihetta. Eikä ikinä kukaan muu voi laittaa niitä kaapin päälle kuin mä,henkilökohtaista kamaa, eli roskiskamaa.
Mainiten, mulla yks standaari kaapin päällä, sekin itse ostettu. suomen lippu.
=DW=
- Anonyymi
Ovat rumia esineitä.
Teini-ikäiset tyttelimme Stadinkin hallituksessa ovat päättäneen myydä Aleksanterin teatterin.
Joten tuhoa nuo liput.
Lapsemme eivät kunnioita mitään vanhaa.
He heittäisivät ne ivallisesti nauraen jonkun sulaton uunin pätsiin.
H.- Anonyymi
Viirit, oli ne urheilujärjestöjen tai kaiken muun, ovat pääosin vasemmiston ja kommunististen liikkeiden lahjoittamia. Saattaa siellä vilahtaa demariviirikin seassa ja Osuuskunta Elannon.
Arvottomia, tarpeettomia, häpeällisiä - UUNIIN. Anonyymi kirjoitti:
Viirit, oli ne urheilujärjestöjen tai kaiken muun, ovat pääosin vasemmiston ja kommunististen liikkeiden lahjoittamia. Saattaa siellä vilahtaa demariviirikin seassa ja Osuuskunta Elannon.
Arvottomia, tarpeettomia, häpeällisiä - UUNIIN.Minulla on Kainuun yrittäjien lahjoittama viiri. Sain sen 50-vuotislahjaksi. Ei varmaan kiinnosta jälkipolvia. Yritin aikani säästellä edesmenneen appiukkoni urheilumitalleja, lautasia, lusikoita jne. Lahjoitin osan nuorten työpajaan, möin jotain kirpparilla ja loput taitaa vielä olla jossain varaston laatikossa.
- Anonyymi
Antoivatko yrittäjät siulle ansioituneelle savensekoittajalle viirin? Jopas jotakin, taidat kuulua Lions-clubiin vai peräti Rotareihin .
Tosin niillä on ne leidi-osastot.
Muinoin pikkukunnissa kulkivat monet näistä jäsenistä rinta rottingilla kylänraittia, tuntien olevansa parempaa väkkee. Muka. - Anonyymi
Jos sen viirin tilalle voisi laittaa Suomen lipun niin eikö sellainen olisi mukava kahvipöydässä koristeena synttäreiden, nimipäivien tai muiden juhlien aikaan.
Hytinäx1- Anonyymi
Somalian lippu siihen pitäisi laittaa. Päätellen naamojen väristä kaupungilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809