Säilöntä jäänee

Anonyymi

tältä vuodelta. Miesystävä poimi herukkansa ja antaa minulle mehua. Metsä on kuiva, ei taida tulla sieniäkään. Poimisin pensasmustikoita, mutta ei ole ollut ilmoituksia poimintamahdollisuuksista. Ostan kotimaisia hilloja, en tarkoita lakkoja.

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuli selväksi. Kiitos ilmoituksesta. Onneksi kaikki muut puoli miljoonaa 70 ihmistä
      ei tilitä tätäkään tänne.

      • Anonyymi

        Miksi vaivauduit? Olisit käyttänyt sekuntisi paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vaivauduit? Olisit käyttänyt sekuntisi paremmin.

        Samoin.


      • Minkätähden täytyy olla todella noin ilkeä?
        Hän antoi katsauksen elämänkulustaan ja minusta se oli aivan hyvä aloitus.
        No minuahan tietty on syytetty,että kirjoitan poikani taposta,joka tapahtui päivälleen kolme kuukautta sitten liikaa ja että olen yhtenä päivänä sitä ja toisena päivänä tätä.
        Kirjoitelmani ovat paskahuusijätettä,näin eräskin hemmo asian ilmaisi?

        Minulla mielettömät määrät mariaaroniaa ja aion viedä mehuasemalle ja omenia sekaan,oletetettavasti tulee hyvää tuoremehua?


      • Anonyymi

        Tälläkin forumilla on satoja tuhansia aloituksia, itse avaan vain ne, mitkä kiinnostavat, ja jätän toiset rauhaan.


    • Anonyymi

      Ehdotus: Ostakaa päiväkirja,
      päiväkirja on parempi paikka
      oman elämän pikku touhujen ja havaintojen ylöskirjaamiselle,
      niitten samojen touhujen joita miljoonat muut
      tekevät ja kokevat lähes joka arkipäivä
      ylösnoususta nukkumaanmenoon,
      saunomiset, säilömiset, aamulintujen liverrykset, munankeitot, auringonnousuhetket, hilloamiset, jämäsopankeitot
      ja muut rutiiniarkiasiat.
      Lukekaa niitä itse sieltä päiväkirjasta
      kun ne omasta mielestänne
      ovat niin kiinnostavia aiheita.

      Ehdotan asian testausta vaikka marketissa kuinka kiinnostavia arkipäivän jutut ovat muitten mielestä.
      Kerro kokeeksi ensimmäiselle vastaantulevalle tuntemattomalle ihmiselle
      (kuten täälläkin kerrot paljon suuremmalle yleisölle)
      että
      - tein keittoa
      -olin illalla saunassa
      -keitin munaa viisi minuuttia
      -tein hilloa
      -en tehnyt hilloa

      Mahtaako ketään kiinnostaa ?
      Pöllön maineen saa.

      • Mistä sinä tykkäät, että kirjoittelisimme?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä sinä tykkäät, että kirjoittelisimme?

        Menit sanattomaksi, miksi?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Menit sanattomaksi, miksi?

        Kommenttini oli lisäys anonyymin 13.41 ohjeistukseen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kommenttini oli lisäys anonyymin 13.41 ohjeistukseen.

        Ja minusta pitää vain jättää huomiotta ellei kiinnosta. Miksi arvostella toisia? Ei kukaan ole kaikesta kiinnostunut. Varsinkaan tämän ikäluokan ihmisille on turha neuvoja jaella. Minusta voi ihan hyvin kertoa omista touhuistaan myönteisellä sävyllä.


      • Anonyymi

        Me voimme kirjoitella mielenterveyspalstalle,me voimme kirjoitella politiikanpalstalle,me voimme kirjoitella bongauspalstalle,siin meille on kyllä palstoja,joilla voimme purkaa pahaaoloamme,mutta minkätähden tämä palsta on alasajopalsta,jokainen aloitus yritetään alasajaa ja nimenomaan puskista.

        Jonkun hiekkalaatikko pursuaa yli ja täytyy nimettömänä hakea imagoa,kun ei nimellisenä kehtaa.
        Joku elää täysin tämän kanavan kautta ja on valmis hyökkäykseen heti,kun joku heittää kulkevan ja mielenkiintoisen aloituksen.

        No ama on saanut noita pyyhkeitä:olen ollut kännissä rähisevä mimmi,kun valvoin tekemääni valua?

        Kuka teistä pystyy elämään nuhteetonta elämää tämän keskustelukanavan ja puskisten mukaan?ei ama ainaskaan


    • Anonyymi

      Aloituksesta puuttui miesystävän nimi ja osoite.

      • Anonyymi

        Nyt pitää kaivaa se ilkeä puoli itsestä esiin. Käykö kateeksi, kun on mies, joka tekee kaikenlaisia hommia? Siitäkös se kiikastaa? Toivottavasti löydät jonkun ihanan ihmisen, joka saa sinusta hyviä asioita esille. Suosittelen.


      • Anonyymi

        Sairaan ihmisen aloitus jolle tuskin kateellisia löytyy.


      • Anonyymi

        Ja sinäkin brutukseni, kerro jotain omista puuhistasi ja hakeudu myönteisten ihmisten seuraan. Lienee viimeiset vuodet oppia ajattelemaan vähän myönteisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaan ihmisen aloitus jolle tuskin kateellisia löytyy.

        Kuinka niin sairaanihmisen aloitus?
        Jos aloittaja näkee reaaliasiat hieman erikantilta,niin turhaa mielestäni on alkaa jakamaan diagnoosia,jollei amattipätevyyttä?

        Toi katsantokanta,että onko kaikki lääkeet otettu ja kirjoittelijan aloituksenlyttäys alkumetreille on todella alaarvoista,ei sivistynyt itseäänkunnioittava kirjoittelija toimi näin!


    • Anonyymi

      Ketä voi kiinnostaa milloin joku tuntematon ihminen on mämminsä syönyt tai marjansa noukkinut.
      Täytynee olla narsisti tai vanhuudenseniili jos luulee itsensä ja arkiasioittensa olevan niin valtavan kiinnostavia, että niitä kannattaa kaikelle kansalle kirjoitella.

      • Anonyymi

        Eipä mua haittaa, vaikka kukaan (täällä) ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Olenhan ainutlaatuinen ihminen, kukaan ei ole samanlainen. Itsetuntoni on hyvä, luulosi eivät minua lannista. Toivottavasti et myrkytä lähiympäristösi ilmapiiriä.


      • Anonyymi

        Miksi itse luet näitä palstoja? Luuletko olevasi kovinkaan fiksu, kun tulet tänne arvostelemaan, mitä meidän ikäiset yleensä juttelevat, jos tulevat "leppoisaan kahvipöytään", kuten tätäkin palstaa on mainostettu?

        Kuvitteleppa itsesi vierailulle, jossa on kahvitarjoilu, niin kuinka avaisit keskustelun, tai mitä vastaisit jonkun toisen aloitukseen marjojen pominnastaan? No, sehän tuli jo tuossa äskeisessä selväksi.

        Luuletko silloin olevasi sopivaa seuraa tänne, tai edes sinne kuviteeliseen kahviseurueeseen, jos tokaiset heti tuon sanomasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi itse luet näitä palstoja? Luuletko olevasi kovinkaan fiksu, kun tulet tänne arvostelemaan, mitä meidän ikäiset yleensä juttelevat, jos tulevat "leppoisaan kahvipöytään", kuten tätäkin palstaa on mainostettu?

        Kuvitteleppa itsesi vierailulle, jossa on kahvitarjoilu, niin kuinka avaisit keskustelun, tai mitä vastaisit jonkun toisen aloitukseen marjojen pominnastaan? No, sehän tuli jo tuossa äskeisessä selväksi.

        Luuletko silloin olevasi sopivaa seuraa tänne, tai edes sinne kuviteeliseen kahviseurueeseen, jos tokaiset heti tuon sanomasi.

        Luulet siis että kaikki 70 ihmiset ovat sinun tasollasi,
        kun kirjoitat "meidän ikäiset".
        Puhu vain itsestäsi.
        Tarkoittenet "sinun t a s o i s e t " ?

        Vaikka sinä olisitkin, niin kaikki muut eivät ole vielä vanhainkotitasolla ajattelussaan,
        suurin osa meistä 70 ihmisistä pystyy keskustelemaan yleiskiinnostavista asioista ja aiheista.

        Sinä et tosiaankaan määrittele tämän palstan tasoa, muuten täällä saisikin keskustella vain vanhuudenseniili-tasolla.
        Kaikki 70 ihmiset eivät ole vanhuudenseniileitä.

        Eikös heitä varten ole Kahvipirtti ?


      • Olisipa kiva nähdä Sinun hengentuotteesi, siunaantuisiko muutakin kuin nälvimistä toisten kirjoituksista..


      • Anonyymi

        Suurin osa ihmisen elämästä muodostuu arkiasioista, ja niistähän me yleensä puhutaan, kuka mistäkin ja mikä ketäkin kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Kuinkahan moni 80 -ikäinen mies poimii 20 l viinimarjoja yksin, keittää niistä hyvän mehun, pullottaa ja vie kellariin? Ihailen miesystävääni, sille ei kukaan voi mitään. Punkt och slut.

    • Marjoja tuli, metsämarjoja, ja puolukkaa onkin runsaasti, kunhan kypsyvät. Viinimarjoja sain naapurista kerätä, heillä oli kuulemma liikaa omaan tarpeeseen. Minun viinimarja pensaat 2 kpl, ovat vasta lapsia, samoin omppupuuni, tässä ei ollut mitään puutarha tekoa kun tänne muutin.

    • Anonyymi

      Meillä on ostettu mansikoita ja vadelmia pakastimeen, Puoliso on kerännyt mustikoita (oli tosi vähän tänä kesänä meilläpäin) ja mökiltä on kerätty pensasmustikoita ja karhunvattuja pakastimeen. Katsoin marketista tänään, että aika edullisesti saa kotimaisia puolukoita pakasteestakin, jos ei onnistu niitä keräämään säilöön.

    • Anonyymi

      Ostan melko usein marjoja. Ennen vanhaaan asuin mansikkatilan naapurissa ja kävin itse poimimassa mansikat. myös metsämarjoja poimin, usein melko paljonkin. Nyt ostan marjoja, hilloja, mehuja.

    • Anonyymi

      Jossakin vaiheessa elämän matkaa tekemiset vähenevät ja loppuvat. Toki myös luonto saattaa tehdä oharit sadostaan. Silloin vaihtoehdoksi tulee juurikin valmiina ostamiset. Kuitenkin näin on hyvä, ei jää ilman hyviä ja terveellisiä luonnon tuotteita ja niistä valmistettuja tuotteita.

    • Anonyymi

      Mistä ostat kotimaisia hilloja?

      Missä sellaisia myydään?

      • Anonyymi

        Moni täällä kirjoittaa aloituksiin, että ei tämä ja tämä asia kiinnosta. No kuitenkin näyttää kiinnostavan sen verran, että luetaan ja kipakasti arvostellaan, jos on joku, varsinkin tietty aloituksentekijä tai oletettu sellainen asialla.
        Aika touhua tämäkin.


      • Meritalon hilloja myydään esim. Prismoissa ja City Marketeissa.


      • Anonyymi
        seija.helmiina kirjoitti:

        Meritalon hilloja myydään esim. Prismoissa ja City Marketeissa.

        Seija.h Anonyymina aloitit ketjun ja ennen olit 1943.

        Mainostaminen on kielletty lukee säännöissä, mutta ei se yleensä ketään haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni täällä kirjoittaa aloituksiin, että ei tämä ja tämä asia kiinnosta. No kuitenkin näyttää kiinnostavan sen verran, että luetaan ja kipakasti arvostellaan, jos on joku, varsinkin tietty aloituksentekijä tai oletettu sellainen asialla.
        Aika touhua tämäkin.

        Se tietty aloituksentekijä on itse aiheuttanut tilanteen olemalla usein ylimielinen , törkeästi kehumalla olevansa muitten yläpuolella. Niin makaa kuin petaa.


      • Anonyymi

        Ostin kotimaisia hilloja pikkupurkeissa tänään K-citymarketista ja S-marketista.

        Kaikkea saa Suomess


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seija.h Anonyymina aloitit ketjun ja ennen olit 1943.

        Mainostaminen on kielletty lukee säännöissä, mutta ei se yleensä ketään haittaa.

        En usko tuota, koska tämä Seija.Helmiina on kirjoitellut täällä ainakin vuodesta 2011 tällä nimmarilla.

        Sitävastoin muistan tällaisen 1943 nikin, joka oli usein vesurilla tekemässä jotai puuhia.

        Kenenkä kristallipallo on nyt himmentynyt?


      • Anonyymi

        Sivuraiteelle mennään ja lujaa. Tunsin 1943:n henkilökohtaisesti. Oli (siis ei on) herttainen ja lämmin ihminen. Matkusti paljon Afrikassa ja menehtyi siellä muutama vuosi sitten onnettomuudessa. Lienee ollut kiinnostava henkilö, kun pitää näitä vanhoja juttuja kaivella esiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tietty aloituksentekijä on itse aiheuttanut tilanteen olemalla usein ylimielinen , törkeästi kehumalla olevansa muitten yläpuolella. Niin makaa kuin petaa.

        Siis kuka tämän aloituksen on tehnyt?
        Olen utelias tietämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuraiteelle mennään ja lujaa. Tunsin 1943:n henkilökohtaisesti. Oli (siis ei on) herttainen ja lämmin ihminen. Matkusti paljon Afrikassa ja menehtyi siellä muutama vuosi sitten onnettomuudessa. Lienee ollut kiinnostava henkilö, kun pitää näitä vanhoja juttuja kaivella esiin.

        1943 elää yhä ja uusi poikakaverikin. on kuvioissa.. Afrikasta hänellä oli poikakaveri nuoruusvuosinaan, mutta ei hän siellä matkustellut vaan kävi kerran E-Amerikassa.

        Helmi on aloituksen tekinä.


    • Anonyymi

      Lidlin hilloissakin on kotimaisia vaihtoehtoja, ja sieltä löytyi myös kotimaisia aitoja hapankurkkuja, ne ovat terveellisiä niille kuuluisille toisille aivoille, eli vatsalle.

    • Anonyymi

      miesystävä poimi herukkansa...
      säästäkää meidät näiltä
      pitäkää omana tietonanne

      • Anonyymi

        Minun miesystävä keräsi 3 ämpärillistä puolukoita, vaikka on jo 72-vuotias. Kyllä nyt riittää talveksi herkkumarjoja.


    • Anonyymi

      Minun poikaystävä keräsi mustikoita, metsävattuja ja hilloja myös meidän molempien lasten perheiden tarpeisiin. Hän onkin vasta 65, jäi keväällä eläkkeelle ja tosi hyvät marjamaat hänen perintömaillaan kesähuvilalla. Puolukkaan mennään yhdessä, kun on sileä mäntykangas minunkin helppo kulkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2039
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1465
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1445
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      1186
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1149
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      755
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      276
      720
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    Aihe