Millaista liikuntaa harrastat - missä?

Anonyymi

Mitä maksaa?
Kuinka usein harrastat?
Kuinka kauan aikaa kerrallaan?

Minun pitäisi aloittaa kunnon kohentaminen ja sen yllä pitäminen - jos haluan jatkaa mielekästä elämistä.

Nyt pitää ryhtyä hommiin, ja päättää miten toimin.

Auttakaa!
Antakaa hyviä vihjeitä!

Tahtoo kunnon elämää vielä.

23

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähes joka päivä, kesällä pyörälenkkejä, talvella kävellen, huonolla kelillä poljen kotona kuntopyörää ja pyöritän painollista hulavannetta sekä nostelen käsipainoja......ja ihan ilmasiks :)

      Kuntosalia olen pari kertaa kokeillut ja todennut että ei oo mun juttu …

      vanhanaakka

    • Anonyymi

      Kysymyksen muotoilusta päättelisin, että sinun olisi syytä kääntyä alan jonkin sortin ammattilaisen puoleen.
      Ryhmässä vai yksin mutta ei erakkona.
      Jos jokin liikuntamuoto kiinnostaa niin ko. alan personaalitreenari, valmentaja tai harrastaja saattaisi olla oikea opastaja.

      Ikä, sukupuoli, liikuntatausta, liikkuvuus, mahdolliset rajoitukset ja yleinen terveydentila asettavat reunaehtoja valinnalle. Oma innostus on tärkein!

      Kustannukset? Oman seurani vuosikortti 20€ oikeuttaa kuntosalin kokovuotiseen käyttöön.
      2kk:n henkilökohtainen ohjelmointi ja valmennus testauksineen ja ravintoneuvomisineen maksaa esimerkiksi 600€.

      Nimimerkki "kunnon elämää ukko 75v"!

    • Anonyymi

      Kannattaisiko tutkia oman kunnan senioriliikuntaryhmiä tai kuntosalien. Mielestäni kannattaa aloittaa varovasti, jos mitään et vuosiin ole tehnyt. Tuolijumppa?
      Ryhmään menisin. Se on ihan kivaa.
      Fysioterapeutti saattaisi neuvoa, millaisesta liikuntamuodosta kannattaa aloittaa.
      Kun pyöräilykausi muutaman kuukauden päästä on ohi, harmittaa, kun ei ole kuntopyörää. Hyvin säädettävä.
      Yhden sain, mutta säädöt oli ilmeisesti parimetriselle ja melkein tikkaita olisi tarvittu.
      Niin. Fysioterapeutti voisi antaa 3 - 5 liikettä kotiin.

      Beng
      Toivottavasti löydät jonkin sopivan liikuntaryhmän.

    • Anonyymi

      Lenkkikenkien verran hinta. Voisi nappaskengissäkin kulkea.

    • Vaikka paljain jaloin.
      Verryttelyä, nivelten avaamista ja venyttelyä, pieni kropan treenausohjelma olohuoneen matolla aamutv:tä katsellessa, 10 minuuttia verryttelyä ja nivelien avaamista, 20 minuuttia body tonics-vanhanaikaista jumppaa, aloitetaan niskalihaksista, lopetetaan venytysliikkeisiin. Avuksi voi ottaa kolmen kilon käsipainot, jos tuntuu liian turhalta huiskeelta. Sitten voi lisää vielä kuminauhavenytykset (10 min.); minulle joka istun paljon tietokoneen ääressä ne auttavat paljon yläselkä-ja hartiakipuihin.
      Kauniina ja sateettomina aamuina 2-5 km. kävelyä maastossa. Kuntopyörä varmuuden vuoksi olohuoneessa valmiina odottamassa vaikka iltakäyttöä jos päivällä on jääneet treenit väliin. Sopivan pehmeää ja haasteetonta minulle.

    • Anonyymi

      5-10 km kävely joka ainoa päivä.
      2-3 päivää on voinut jäädä ilman kävely lenkkiä 10 vuoden aikana.

      • Anonyymi

        Paljollako kipaiset 100 metriä, siis juokset, meneekö 9 - 12 sekuntiin?
        Noilla kävelymäärillä sinun pitäisi olla aivan hirveessä ylikunnossa, nopeampi kuin Usain Bolt tai joku muu.


    • Anonyymi

      Personal treinerin oppitunti, jota tuolla ehdotetaan, maksaa n. 80 €, kun hintaa aloittaja kysyi.
      Ehkä aloittaisin sillä että ottaisin netistä liikkeitä ja katsoisin mitkä ovat oman kroppani ja kuntoni rajoissa ja niillä aloittaisin.
      Käyn salilla, mutta kun ohjaan vammaista, pystyn siinä sivussa itsekin tekemään liikkeitä. N. tunnin lenkki pari kertaa viikossa. Yksi vesijumppa, jossa vahvat tekevät vahvojen liikkeitä ja heikommat heille sopivia. Siinä saa valita heppoisemmat tai kovemmat laitteet, vesihän on vastus sinänsä. Minulle kaikkein mieluisin liikuntamuoto. Ja sosiaaliset juttelut saunan lauteilla sen päälle.
      Aika usein koton teen muutamia liikkeitä, helppoja, venyttäviä. Pyörittelen käsivarsia, nilkkoja ja päätä. Kiemurtelen keskivartaloa. Tarkoitukseni on saada verenkierto liikkeelle monta kertaa päivässä. Kun 15 kertaa, siis 15 päivänä jaksaa väännellä itsensä muutamiin ja muutaman minuutin kestäviin liikkeisiin, siitä tulee tapa.

    • Oman kunnan senioritarjontaa käytän
      useamman kerran pyrin käyttämään uimahallia, uin tai kävelen tunnin, riippuu vapaista radoista, en tohdi mennä kunnon kuntouimareiden sekaan, silloin kävelen, ihanne olisi jos siihen saisi vielä yhdistettyä kunnollisia käsivetoja.
      Kuntosalien hikinen homma ei oikein innosta,
      uimahalli plus kuntosali rajaton käyttö vuoden ajan,
      kustantaa 75 euroa.

      Terassilta löytyy painot ja kuntopyörä, aika laiska olen niitä käyttämään.
      Hyötyliikuntaa yritän hyödyttää päivittäin. Pyörällä äskettäinen kaatuminen on hieman hillinnyt pyöräilyä, pitää ensin ruhjeet saada ruvista vapaiksi.

      Joku aika sitten oli aloitus, jotenkin näin, että onko sinulla aktiiviranneke, silloin vielä olin ajatusta vastaan, mutta, mutta..
      hankin sen joku aika sitten ja se on mielenkiintoista seurattavaa omasta liikunnasta, seuraan siitä vain tasoja ja olen kaukana tavoitteistani, onhan se toki mukavaa kun ranneke jaksaa innostaa ja kannustaa liikkumaan joka päivä.

    • Anonyymi

      Palstalle yli-ikänen vaimoni käy kerran viikossa harmaahapsien mammajumpassa. Ilmeisen kevyttä.
      Viikoittain kävelee vaihtelevia matkoja.

      Vaimoni terminologiaa käyttäen olen 59v11kk alkaen käynyt, ensin 5krt/vko, sittemmin 6krt/vko, kyykistelemässä, vetelemässä, koukistelemassa ja ojentelemassa.
      Kylmiltään ja ilman aikaisempaa kokemusta en suosittele ketään kokeilemaan!

    • Anonyymi

      Kävelen n 5-6: tena päivänä viikossa 2-5 km /pv , koskaan ei ole sää esteenä. Talvella käytän nastoja ja sauvoja.
      Salilla käyn kerran viikossa ,sinne kävelen yli 2 km ja tunti salilla sama kävely kotiin.
      Jos on viikolla muuta pakollista aktiviteettia , voin jättää kernaasti mitä vaan noista väliin.
      Kuuntelen elimistöni ääntä eikä koskaan mistään kolota.
      Olkaa itsellenne armollisia..

    • Anonyymi

      Minä kävelen viidestä kymmeneen kilometriin päivässä, joskus vähän enenmänkin.

      Polkupyörällä en enää uskalla ajaa, kun tasapaino horjuu välillä ja kerran kaaduin melko pahasti kerran.

      Uimassa käyn halleissa tai uimaloissa, rannalle ei lähde yksin, jotta en voisi hukkua huomaamatta.

      Pallopelejä voisin pelata mielelläni, mutta en tiedä, minne pitäisi mennä seuraa saadakseni ja ryhmään kelvatakseni. (Kyynärpäät eivät kestä enää tenniksen pelaamista.)

      Retkeily ja telttailu voisi olla mukavaa, jos olisi sopivaa seuraa.

      Metsäpoluille ja puita haikailemaan en tohdi lähteä yksin. Olisi kurjaa, jos sattuisi jotain, eikä saisi apua, vaan saisi jäädä yksin odottelemaan kuolemaa.

      Mitähän uutta kivaa keksisi?

      • Anonyymi

        Jälleen kerran, aika ja syketaso ratkaisevat tehon. Syketaso suhteessa maksimiin.
        Ulkoilu on joka tapauksessa hyväksi.

        Fillari on vaarallinen. Vaimoni köntsähti selälleen noustessaan pois fillarin päältä.
        Ambulanssilla sairaalaan. Invataksilla kotiin ja kantaen asuntoon.
        Kodeiini kipulääkitys ( jota minä verotan harkinnan mukaan ).
        Muutaman päivän takainen magneettikuvaus paljasti yhden alaselän nikaman siirtymän jonka seurauksena on varottava tiettyjä asentoja ja liikkeitä.

        En ole käynyt vuosiin uima-altaassa. Mieluiten uin selkäkroolia mutta kun altaan päässä kääntyessä katsoo reittiä ja lähtee vetelemään niin usein eteen valui joku eteen päin etunojassa kelluva hylje tai kaksi. Päinajo aiheutti aina urputusta tai ainakin mulkoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen kerran, aika ja syketaso ratkaisevat tehon. Syketaso suhteessa maksimiin.
        Ulkoilu on joka tapauksessa hyväksi.

        Fillari on vaarallinen. Vaimoni köntsähti selälleen noustessaan pois fillarin päältä.
        Ambulanssilla sairaalaan. Invataksilla kotiin ja kantaen asuntoon.
        Kodeiini kipulääkitys ( jota minä verotan harkinnan mukaan ).
        Muutaman päivän takainen magneettikuvaus paljasti yhden alaselän nikaman siirtymän jonka seurauksena on varottava tiettyjä asentoja ja liikkeitä.

        En ole käynyt vuosiin uima-altaassa. Mieluiten uin selkäkroolia mutta kun altaan päässä kääntyessä katsoo reittiä ja lähtee vetelemään niin usein eteen valui joku eteen päin etunojassa kelluva hylje tai kaksi. Päinajo aiheutti aina urputusta tai ainakin mulkoilua.

        Upota ne mummot, ne on vain haitaksi. Jää tilaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upota ne mummot, ne on vain haitaksi. Jää tilaa enemmän.

        Minulle kävi selkäuidessa niin, että meinasin pöksähtää päin miestä. Tämä sanoikin, että tule tule vaan.
        Lisäsilmiä tarvittaisiin sinne tänne. Yksi sellainen teleskoopillinen.
        Voisko evoluutiolla saada. Jos pitänyt kahta kättä riittämättömänä, mutta en ole tullut ajatelleeksi, kuin kädet käy uidessa.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kävi selkäuidessa niin, että meinasin pöksähtää päin miestä. Tämä sanoikin, että tule tule vaan.
        Lisäsilmiä tarvittaisiin sinne tänne. Yksi sellainen teleskoopillinen.
        Voisko evoluutiolla saada. Jos pitänyt kahta kättä riittämättömänä, mutta en ole tullut ajatelleeksi, kuin kädet käy uidessa.

        Beng

        Uimahalleissa on useimmiten ainakin kuntouimareille radat, joita käyttäessä voi katsoa lähtiessä, onko muita uimareita samalla radalla. Voi sitten varoa myös silloin, jos ui selällään.


      • Anonyymi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Uimahalleissa on useimmiten ainakin kuntouimareille radat, joita käyttäessä voi katsoa lähtiessä, onko muita uimareita samalla radalla. Voi sitten varoa myös silloin, jos ui selällään.

        On missä on ja milloin on! Erään eteläisen Savon kupungin kapeassa altaassa en ole nähnyt sellaista koskaan. Tämä oli pahin "hyljepaikka".
        Sieltä120km etelään sijaitsevassa, leveämmässä altaassa sellainen on usein mutta ei likimainkaan aina.


    • Anonyymi

      Minulla nykii suupielissä monta kertaa päivässä. Hyvää liikuntaa kun hymyt ei maksa mitään.

      Erityisen paljon hymyilyttää lukiessani palstoja.

      • Anonyymi

        Minulla nousee hiukset pystyyn välillä täällä.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla nousee hiukset pystyyn välillä täällä.

        Beng

        Onhan se liikuntaa sekin. Kun vaan muistaa ettei pidä hiuksia nutturalla että mahtuvat nousemaan ylös.
        Miten lie kaljuilla, nouseeko hilsepilvi ylös? Tai lippis kattoon.


    • Anonyymi

      Kun hyötyliikuntaa ei ole mahdollista tehdä on jotain keksittävä tietysti jokainen mielensä mukaan.
      Kuntosalit pelkkä ajatuskin etoo, kävelykin oltava muuta kuin kevyttä laahustamista, kesällä onnistuu kaikelainen ulkona liikkuminen, lähes puolet vuodesta on epäkiitollista aikaa, muuta vaihtoehtoja on hankkia kuntolaitteet kotia, laitteilla kuntoilu on tylsää jollei siihen yhdistä jotain muuta, onko kokemusta, riittääkö puolituntia päivässä.
      Pari kuntolaitetta tulossa lähiaikoina, vähän tympii mutta tympii kunnon hiipuminen.

      • Anonyymi

        Kotona kuntoilu esim. kuntopyörää polkien hyvä kun samalla voi vaikka telkkaria katsoa, ei ole niin tylsää kuin salilla missä polkiessa vaan tuijotat sitä kuntopyörän näyttöä tai toisia rehkijöitä.....itse myös ajattelin kehitellä josko sais jonkinlaisen kirjatelineen tehtyä niin vois lukea samalla kun polkee

        vanhanaakka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona kuntoilu esim. kuntopyörää polkien hyvä kun samalla voi vaikka telkkaria katsoa, ei ole niin tylsää kuin salilla missä polkiessa vaan tuijotat sitä kuntopyörän näyttöä tai toisia rehkijöitä.....itse myös ajattelin kehitellä josko sais jonkinlaisen kirjatelineen tehtyä niin vois lukea samalla kun polkee

        vanhanaakka

        Minkä merkkinen kuntopyörä pitäisi olla, jotta siinä olisi riittävästi säätöjä. Ei tarvittaisi tikkaita tai jakkaraa ylös-alas mennessä. Tai, no alas pääsee aina. Munulla ei ole kauhean korkeat laskutelineet.
        Ottaisin vinkistä vaarin.

        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe