Valehirret kattoon

Hirsi

Haluaisin asentaa paneelikaton alle ns. vanhat ajan poikki hirret. Kaupoissa myytävät valehirret olivat niin kalliita että päädyin ostamaan 10*10 palkkia, joista aikomukseni on pyöristää reunat. Onko kenellekään vinkkejä miten hirret kannattaisi kiinnittää kattoon? Löytyykö jostakin tähän ohjeita?

4

3040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bee

Meillä taas olohuoneen katossa on näkyvillä valkoiseksi maalattuja kapeita ja korkeita kertopuupalkkeja, joita ei voi vaihtaa. Olemme miettineet niiden pinnoittamista valehirsiksi. Onko kellään kokemusta moisesta? Millä materiaalilla kannattaisi tehdä, jotta näyttäisi aidoilta? Meillä on tarkoitus petsata ne sitten tummaksi ja maalata itse katto valkoiseksi. Palkeista saisi tulla pinnoituksen avulla myös paksumpia, sillä tällä hetkellä ne näyttävät aika rumilta...

• Hirret

Kipaise puutavara liikkeeseen ja osta mieleisesi levyustä lautaa tee siitä U:n muotoinen laatikko ja laita kertopuun päälle kiinnität toisesta laidasta kertopuuhun ja toiseen laitaan laitat kattoon apu koolauksen kiinni ja kiinnität siihen toisen laidan.Kun olet tehnyt sen laatikon voit puukolla vähän vuoleskella sivuista teräviä särmiä pois niin tulee paremman näköinen. Noin minä tein.

• Kattoon

Kiinnitä kattoon kierretangon pätkät.Eli poraa kattoon koolauksen keskelle reikä ja kierrä kierretangon pätkät näihin reikiin ja sen jälkeen poraat niihin 10 x 10 puohisi sopivat reijät prikka alle ja mutteri perään niin on alkuperäisen näköinen.

• Hirsi

Kiitoset kierretanko vihjeestä! Kuullostaa toimivalta ratkaisulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4642
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1937
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1620
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1176
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1111
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1046
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe