F2 kuljettaja kuollut.

Anonyymi

Span radalla sattui paha kolari.
22-vuotias kuljettaja on kuollut,
Tämä on niin surullista ja järkyttävää.

24

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alesin poika teki ensimmäisen virheen, menehtynyt yritti väistää, mutta takaa tuli kuljettaja täysillä päin. Tuo törmäys koitui menehtyneen hubertin kohtaloksi.

      Alesin poika soisi menettää lisenssin, eikä takaa törmännyt kundikaan aivan kirkkailla valoilla aja.

      • Anonyymi

        Sitten menettäisi varmaan jokainen lisenssin, sattuuhan noita kaikille, nyt oli vaan huonoa tuuria. Päälle ajanut ei ehtinyt tehdä mitään, tuskinpa kuollut olisi voinut toimia sen paremmin, ainoa vaihtoehto ajaa päälle ja hyvällä tuurilla siinä ei olisi kukaan kuollut.

        Vielä olisi varaa kehittää koreja vahvemmiksi. Juuri eilen katsoin F1:stä, että kuski makaa kuin ruumisarkussa, todennäköisesti rakenne hyvin samanlainen. Muutama kilo tukirakenteita lisää olisi todennäköisesti säästänyt hengen.


      • Anonyymi

        Olen seurannut tuota Alesin poikaa. Juippi töpeksii melkein joka kisassa. Lisenssi pois tuollaisilta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä virhe, rangas huono tai radalla romua?

        "Nuoremmalta Alesilta puhkesi ensin rengas ja pyörähdyksen jälkeen hänen autostaan levisi hiilikuitua radalle."
        https://www.is.fi/formula1/art-2000006225105.html

        Kuten epälinkin, radalla ollut todennäköisesti romua joka puhkaisi renkaan, kukahan vastuussa radan siivoamisesta.

        Correna kriittisesä tilassa, mutta vakaa, hyvässä hoidossa joten selviää melkoisen varmasti, ei mikään poikkeuksellinen jälkitila keuhkoissa.


    • Anonyymi

      Alesin pojan pitää saada tehdä virhe niin että tilanne ei eskaloidu.

      Rata on tuosta kohdasta liian kapea turva alueiden osalta.

    • Anonyymi

      151600 ihmistä kuolee joka päivä. Lähde: Google.

    • Anonyymi

      Alesi ei tehnyt virhettä.

      Tilanne meni näin:

      Hubert oli Arhusin alkuosan laskussa ja näki kuinka Alesin auton takarenkaat menettivät nousussa pidon.
      Alesin auto spinnasi, kääntyen vasemmalle ja syöksyi vasemmanpuoleisten kanttareiden päältä radalle, osuen kevyesti vasemmanpuolen suoja-aitaan ja pyörähtäen vasemman puolen ainoasta asfalttikohdasta takaisin radalle, menettäen siinä samalla takasiiven.
      Alesin auto kääntyi menosuuntaan ja Alesi yrittää jatkaa ajamista, ajautuneena suoraan ajolinjalle.
      Alesi ei voinut tehdä tilanteessa mitään muuta kuin yrittää selviytyä hengissä pois takaa tulevien autojen alta. Hän yrittää väistää vasemmalle, mutta ilman takasiipeä, auto ei meinaa totella. On myös hyvin mahdollista että auto ei törmäyksen vuoksi toimi kunnolla (auto sammuu myöhemmin suoran päähän)

      Samaan aikaan kun Alesin auto on spinnannut ja tulee takaisin radalle, Hubertin auto on tullut jo nousuun. Hubert yrittää nopeasti päätellä mistä kautta hän pääsisi ohi ja osumatta Alesin autoon. Videokuvasta pystyi selkeästi näkemään kuinka Hubertin auton perä heittelehtii aavistuksen (jarruttaa), kun Hubert etsii ajolinjaa.

      Alesin auto syöksyy vallista takaisin tielle ja Hubertin on pakko jarruttaa rinteen päällä kovasti ja väistää oikealle vapaalle turva-alueelle, mutta menettää autonsa hallinnan. Nyt molemmat autot ovat rinteen päällä, ns. turva-alueen kohdalla.

      Alesi jää useamman auton ohittamaksi. Hubert on menettänyt täysin autonsa hallinnan ja auto liukuu sivuttain, mutta hidastuen voimakkaasti, kohti valleja turva-alueen sisäpuolella. Samaan aikaan, tilanteesta mitään tietämätön Correa (paikasta ei voinut nähdä rinteen päälle koska rinne estää sen, mutta myös sen vuoksi että kuljettaja on ensin keskittynyt arhusin alarinteessä ensin vasemmanpuoleisen kanttarin ohittamiseen, että saisi parhaan ajolinjan oikean kanttarin läheltä rinteen päällä radan vasemmalle puolelle ja rinteen päällä olevan turva-alueen oikeaan reunaan jotta saisi pidettyä mahdollisimman suuren nopeuden alkavaa suoraa varten)

      Takaa tuleva Correa ei voi tehdä mitään. Hän tulee hirveällä vauhdilla rinteen päälle, ja joutuu väistämään Alesin radan keskellä olevaa autoa, ja ajautuu siksi turva-alueelle, jossa Hubertin auto on lähes poikittain hänen edessään. Correa törmää täydellä vauhdilla Hubertin autoon. Hubertin auto katkeaa. Molemmat lentävät vasten rengasvallia. Hubert on tässä vaiheessa jo hyvin suurella todennäköisyydellä kuollut. Correan auton keula hajoaa täysin ensitörmäyksessä ja moottoriosion pamautettua takaisin rengasvallista, on isku niin voimakas että Correan auto kääntyy ympäri ja liukuu lähes radan vasempaan reunaan. Correan vasen jalka on ilmeisesti murtunut tai poikki, sillä se roikkuu luonnottomassa asennossa monokokin edessä ja tipahtaa kun auto pysähtyy. Correan toinen käsi vapautuu myös ratista ja roikkuu alaspäin. Epäilemättä Correa tässä vaiheessa roikkuu vöissä tajuttomana ja pahasti jalkansa loukanneena.

      Correan auton takana, ajolinjalla on Hubertin moottori, sen takana on Correan auton täysin tuhoutunut keulaosio.
      Noiden kahden osan (moottorin ja keulan) sivulla, vasemmalla puolella rataa on Hubertin monokokki, jonka päällä on rengasvallista irronnut mainoslevy.

      Alesi ei törmännyt kehenkään. Ei myöskään Hubert. Ainoa joka törmäsi oli Correa. Kukaan ei tehnyt minkäänlaista virhettä. Kyse oli vain hyvin huonosta tuurista ja auton hallinnan menetyksestä kahden ensimmäisen kuljettajan osalta.

      • Anonyymi

        Tämän takia epäilyttää Kymiringin turvallisuus, melko kapea rata ja paljon korkeuseroja, joissa ei näe eteensä. Ei olisi hyvää mainosta jos tapahtuisi paljon onnettomuuksia, loukkaantumisia ja jopa kuolemia. Varsinkin sadekelillä onnettomuudet todennäköisiä, riittävän laajat turva-alueet auttaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia epäilyttää Kymiringin turvallisuus, melko kapea rata ja paljon korkeuseroja, joissa ei näe eteensä. Ei olisi hyvää mainosta jos tapahtuisi paljon onnettomuuksia, loukkaantumisia ja jopa kuolemia. Varsinkin sadekelillä onnettomuudet todennäköisiä, riittävän laajat turva-alueet auttaa asiaa.

        Tuskin siellä syheröllä 30 km/h vauhdissa mitään isoa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia epäilyttää Kymiringin turvallisuus, melko kapea rata ja paljon korkeuseroja, joissa ei näe eteensä. Ei olisi hyvää mainosta jos tapahtuisi paljon onnettomuuksia, loukkaantumisia ja jopa kuolemia. Varsinkin sadekelillä onnettomuudet todennäköisiä, riittävän laajat turva-alueet auttaa asiaa.

        Tässähän yksi syistä on se että siellä on asfaltoitu turva-alue. Vaikka tuomarit antavat siitä rankkua kun kuskit tulevat ylös liian lujaa ja painavat turva-aluetta rajaavan tasaisen kanttarin yli, niin se ei estä ketään ottamasta siitä lisää vauhtia ja luottamasta siihen ettei rankkua tule, jos muita autoja ei ole samaan aikaan kisailemassa. Onhan se nähty että tuomarit antavat anteeksi noita ylityksiä tuossa kohdalla kun kisaa ei ole.

        Tuollaiset liian turvalliset turva-alueet ovat, toki, erittäin turvallisia, mutta vain ja ainoastaan niiden kisaajien kohdalla jotka noudattavat sääntöjä. Mutta kun sääntöjä noudattavat kuskit eivät ikinä pääse maailmanmestareiksi. Siksi sitä kohtaa testataan ja testataan, niin kauan että hieman mennään sääntörajan yli ja saavutetaan paras lähtönopeus sitä seuraavalle suoralle.

        Jos tässä olisi ollut käytössä (mutta vain "jos",) hiekka-alue, niin useimmat kuskit olisivat jarruttaneet tai ajaneet siitä hitaammin. Mutta, käytännössä tuo on pelkkää jossittelua. Siihen olisi voinut päätyä useammankin kuskin ura jos kaikki olisivat yrittäneet pysyä radalla.

        Nykyinen formularata ja auto on niin turvallisia, että aikaisemmat tuhoisat kolarit ovat nyt sellaisia joista kuski kävelee itse pois. Eli turvallisuutta on lisätty niin paljon, että sitten kun tapahtuu, sitten tapahtuu tällaisia. Näitä worst case scenarioita ei saa mitenkään kitkettyä kisasta pois, ellei sitten ajeta tasaisella, ilman valleja, ja pelkkää ympyrää.

        Tässähän oli kolme osiota jotka kaikki kumuloituivat.

        Alesi, joka menetti hallinnan.
        Hubert joka yritti parhaansa mukaan väistää ja ennakoida, ja menetti sen vuoksi autonsa hallinnan (ja törmäsi liian lähellä olevaan rengasvalliin) sekä
        Correa, joka ei tiennyt tuon taivaallista siitä mitä rinteen päällä tapahtui ja luotti siihen että kaikki menevät montusta täydellä kaasulla ylös ja eteenpäin.

        Yksikin osio tuosta ketjusta kun olisi ollut pois, mitään näin vakavaa ei olisi tapahtunut.

        Onneksi oli sentään Halo käytössä, sillä Correakin olisi nyt vainaa.

        Olen itse ollut sitä mieltä että rajan ylityksiin pitäisi kehittää radoille sellainen tekniikka jossa autossa edessä ja takana on keskilinjalla RFID siru tai vastaava. Kanttarin ulkoreunalla on sarjassa lukijoita, jotka lukevat sen onko auto yrittänyt rajan vai ei. Silloin ei tarvita tuomareita tai tuomioita, vaan siru ilmoittaa saman tien 5 sekunnin aikasakosta kuljettajalle. Se on voi voi ellei osaa ajaa tarkasti.

        Toki, sekään ei pelasta ketään, koska arhusin yläpuolen suojan kohta on siellä nimenomaan siksi että autot pystyisivät ohittamaan turmatilanteessa toisiaan ulkokautta luomatta mitään kasaa tien reunoille. Tosin, olen ihmetellyt sitä muutaman vuoden takaisin samankaltaisen F2 turman jälkeen, että miksi se turva-alue on edelleenkin niin lyhyt. Vauhdit on ylärinteessä reippaasti yli 200 kilsaa tunnissa hitaimmillakin, ja vaikka autot on rakennettu niin että ne nuolevat rataa, niin siitä huolimatta ne ajavat niin lujaa ylärinteen loppuosaan, että jarruttaminen on siinä hyvin vaikeaa kun renkaat eivät meinaa pitää ja kun jarruttamisessa nimenomaan auto menettää aerodynaamisen pitonsa ja yläkohdassa myös painopiste nousee niin ylös ettei ilman siipiä nuo autot edes enää pysyisi tiessä. Jos suoja-aluetta pidennettäisiin radansuuntaisesti, useimmat autot pystyisivät hallinnan menetyksen jälkeen hidastumaan niin että ne joko pääsevät itse alta pois, tai rengasaita ei käytännössä pysty vaurioitumaan pahasti. Sata, tai kaksisataa metriä lisää pituutta alueeseen, olisi voinut ehkä pelastaa Hubertin hengen sallimalla Correalle hieman lisää tilaa väistämiseen ja Hubertille lisää tilaa liukumiselle valleja päin.

        Mutta, missään tapauksessa en toivo sitä että eräs maailman tunnetuimmista kilparatojen kohdista nössöytetään ja tehdään liian hitaaksi jollain shikaanivirityksillä, vaikka hieman pelottaa että noin siinä tullaan tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän yksi syistä on se että siellä on asfaltoitu turva-alue. Vaikka tuomarit antavat siitä rankkua kun kuskit tulevat ylös liian lujaa ja painavat turva-aluetta rajaavan tasaisen kanttarin yli, niin se ei estä ketään ottamasta siitä lisää vauhtia ja luottamasta siihen ettei rankkua tule, jos muita autoja ei ole samaan aikaan kisailemassa. Onhan se nähty että tuomarit antavat anteeksi noita ylityksiä tuossa kohdalla kun kisaa ei ole.

        Tuollaiset liian turvalliset turva-alueet ovat, toki, erittäin turvallisia, mutta vain ja ainoastaan niiden kisaajien kohdalla jotka noudattavat sääntöjä. Mutta kun sääntöjä noudattavat kuskit eivät ikinä pääse maailmanmestareiksi. Siksi sitä kohtaa testataan ja testataan, niin kauan että hieman mennään sääntörajan yli ja saavutetaan paras lähtönopeus sitä seuraavalle suoralle.

        Jos tässä olisi ollut käytössä (mutta vain "jos",) hiekka-alue, niin useimmat kuskit olisivat jarruttaneet tai ajaneet siitä hitaammin. Mutta, käytännössä tuo on pelkkää jossittelua. Siihen olisi voinut päätyä useammankin kuskin ura jos kaikki olisivat yrittäneet pysyä radalla.

        Nykyinen formularata ja auto on niin turvallisia, että aikaisemmat tuhoisat kolarit ovat nyt sellaisia joista kuski kävelee itse pois. Eli turvallisuutta on lisätty niin paljon, että sitten kun tapahtuu, sitten tapahtuu tällaisia. Näitä worst case scenarioita ei saa mitenkään kitkettyä kisasta pois, ellei sitten ajeta tasaisella, ilman valleja, ja pelkkää ympyrää.

        Tässähän oli kolme osiota jotka kaikki kumuloituivat.

        Alesi, joka menetti hallinnan.
        Hubert joka yritti parhaansa mukaan väistää ja ennakoida, ja menetti sen vuoksi autonsa hallinnan (ja törmäsi liian lähellä olevaan rengasvalliin) sekä
        Correa, joka ei tiennyt tuon taivaallista siitä mitä rinteen päällä tapahtui ja luotti siihen että kaikki menevät montusta täydellä kaasulla ylös ja eteenpäin.

        Yksikin osio tuosta ketjusta kun olisi ollut pois, mitään näin vakavaa ei olisi tapahtunut.

        Onneksi oli sentään Halo käytössä, sillä Correakin olisi nyt vainaa.

        Olen itse ollut sitä mieltä että rajan ylityksiin pitäisi kehittää radoille sellainen tekniikka jossa autossa edessä ja takana on keskilinjalla RFID siru tai vastaava. Kanttarin ulkoreunalla on sarjassa lukijoita, jotka lukevat sen onko auto yrittänyt rajan vai ei. Silloin ei tarvita tuomareita tai tuomioita, vaan siru ilmoittaa saman tien 5 sekunnin aikasakosta kuljettajalle. Se on voi voi ellei osaa ajaa tarkasti.

        Toki, sekään ei pelasta ketään, koska arhusin yläpuolen suojan kohta on siellä nimenomaan siksi että autot pystyisivät ohittamaan turmatilanteessa toisiaan ulkokautta luomatta mitään kasaa tien reunoille. Tosin, olen ihmetellyt sitä muutaman vuoden takaisin samankaltaisen F2 turman jälkeen, että miksi se turva-alue on edelleenkin niin lyhyt. Vauhdit on ylärinteessä reippaasti yli 200 kilsaa tunnissa hitaimmillakin, ja vaikka autot on rakennettu niin että ne nuolevat rataa, niin siitä huolimatta ne ajavat niin lujaa ylärinteen loppuosaan, että jarruttaminen on siinä hyvin vaikeaa kun renkaat eivät meinaa pitää ja kun jarruttamisessa nimenomaan auto menettää aerodynaamisen pitonsa ja yläkohdassa myös painopiste nousee niin ylös ettei ilman siipiä nuo autot edes enää pysyisi tiessä. Jos suoja-aluetta pidennettäisiin radansuuntaisesti, useimmat autot pystyisivät hallinnan menetyksen jälkeen hidastumaan niin että ne joko pääsevät itse alta pois, tai rengasaita ei käytännössä pysty vaurioitumaan pahasti. Sata, tai kaksisataa metriä lisää pituutta alueeseen, olisi voinut ehkä pelastaa Hubertin hengen sallimalla Correalle hieman lisää tilaa väistämiseen ja Hubertille lisää tilaa liukumiselle valleja päin.

        Mutta, missään tapauksessa en toivo sitä että eräs maailman tunnetuimmista kilparatojen kohdista nössöytetään ja tehdään liian hitaaksi jollain shikaanivirityksillä, vaikka hieman pelottaa että noin siinä tullaan tekemään.

        Siru voisi olla monessakin lajissa, esim jääkiekossa ja olen ehdottanut sitä jo vuosia sitten, mutta ei voi kun tuomarit haluaa päteä ja tarvittaessa antaa voiton haluamalleen joukkueelle, sama formuloissakin.


    • Anonyymi

      Vanhanaikaiset rengasvallit pitäisi korvata materiaalilla joka imee törmäyksen voimat sisäänsä ja samalla estäisi auton kimpoamista turvavallista pois päin. Tältäkin onnettomuudelta olisi vältytty parempien vallien ansiosta, kun auto ei olisi kimmonnut takaisin radalle vaan jäänyt valliin kiinni.

      Turva-alueet sinänsa ihan ok, mutta pitäisi olla sorjaa ja hiekkaa ei asfalttia.

      Kauhea onnettomuus voimia perheelle.

      • Anonyymi

        Käys muuten katsomassa ihan mielenkiinnosta wikipediasta millaisia aitavirityksiä on kehitelty vuosikymmenien aikana autourheilua varten. Siellä on ollut mm. heinäpaaleja, verkkoja, verkkoaitoja, aitoja, renkaita jne.
        On mielenkiintoista lukemista ja on mielenkiintoista sekin että aidan pitää kestää ja reagoida eri suunnasta tuleviin voimiin eri tavoin.

        Esimerkiksi jos kohtisuoraan 90 asteen kulmassa tulevan voiman sallitaan absorboitua aitaan ja auto kimpoaa siitä voiman vähetessä kevyesti pois, niin 45 prosentin kulmassa aitaan syöksyä auto voi kohdata paljon pahempaa tuhoa kun tukipylväs ei annakaan periksi ja pehmeästä aidasta muodostuukin periksiantamaton pussi johon liike pysähtyy kuin betoniseinään. Toisaalta, liian pehmeä jousto esimerkiksi renkailla tai vastaavalla voi pusertaa auton liian tiukkaan nippuun, niin ettei kuljettaja pääse enää esimerkiksi tulipalossa autosta ulos.

        Se on kokonainen oma tieteenlajinsa kun noita kehitetään vuosi toisensa jälkeen.


      • Anonyymi

        Pelkkä hiekkakin riittäisi, mutta taitaa kuskit haluta mahdollisuuden palata radalle. On muuten kaikkein vastenmielisimmän näköinen rata se "lentokenttä", joka pelkkää asfalttia ja typeriä maalauksia. Hiekasta saisi heti rangaistuksen kun ei pääsisi jatkamaan, mutta ei menisi kenenkään henki.


    • Anonyymi

      MoottoriUrheilu on vaarallista.
      Kuskit tietävät sen riskit.
      Joskus sattuu onnettomuuksia ja se voi jopa vaatia kuskin hengen.
      22-vuotias nuorimies on kuollut.
      On tämä taas kerran niin surullinen uutinen.
      Ei näitä voi ymmärtää.Miksi?

    • Anonyymi

      Autourheilu tulisi kieltää päästöjen ja vammautumisien takia. Jos joku päristelijä kuolee se on onnekas ecoteko!

      • Anonyymi

        Sitten pitäisi kieltää paljon muitakin lajeja ja harrastuksia, samoin monet työt ja kotona oleskelu se vasta vaarallista onkin.


      • Anonyymi

        Vapaaottelu ja nyrkkeily ovat kaikkein vaarallisimmat lajit. Lukuisia nyrkkeilijöitä kuolee vuosittain aivoverenvuotoihin yms. Lisäksi iäkkäämpinä kärsivät Parkinsonista ja muista aivoperäisistä sairauksita muuta väestöä enemmän.


    • Anonyymi

      F2-kisassa vakavasti loukkaantunut kuljettaja edelleen tehohoidossa.
      Tehty useita tunteja kestänyt leikkaus.
      Vakavia vammoja jaloissa ja selkärangassa.
      Kuntoutus tulee kestämään pitkän aikaa.
      Ottanut vastaan erittäin raskain mielin tiedon toisen kuljettajan kuolemasta.
      On ollut täysin surun murtama siitä.

      • Anonyymi

        Taitaa olla ura ohitse. Koville ottaa kuntoutua edes siviilielämään.


      • Anonyymi

        Kuljettajan tilanne on nyt huonontunut.
        On vaivutettu koomaan.
        Nyt näyttää pahalta tilanne.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      4263
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

      Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      81
      1524
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

      GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      53
      1417
    4. Autolla puuhun

      Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      36
      1397
    5. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1332
    6. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

      Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      37
      1308
    7. Mikä teki vaikutuksen

      että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      67
      1268
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      68
      1091
    9. Luuletko, että löydämme vielä

      Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      55
      1000
    10. Tunnustan

      Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      972
    Aihe

    Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

    Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

    Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

    Tarkoitukset

    Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

    Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

    Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

    Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

    Erityisominaisuudet

    Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

    Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

    Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

    Tietosuoja