En halua kasvatusvastuuta miehen lapsista

Anonyymi

Asumme miehen kanssa eri paikkakunnilla ja minua on alkanut ahdistaa miehen vaatimus että minun pitäisi viikonloppuna heillä käydessä hoitaa hänen lasten asiat, komentaa ja suoraansanottuna korjata asiat joita hän ei ole itse hoitanut. Pitäisi siis huolehtia toisen teineistä läksyt ja opiskelu kirjoista (joita ei halua tehdä enkä halua pakottaa), siivoushommat ja ruoanlaitto lasten kanssa ja ylipäätään seuran pitäminen kun mies on töissä. Lapsilla siisteysasiat ihan retuperällä, likaiset astiat jätetään pöytään ja muihin huoneisiin ja vaatteet heitetään minne sattuu. Roskia siellä täällä tasoilla ja lattialla kun ei viitsitä viedä roskiin. Mies on yksinhuoltaja ja ymmärrän että arki on raskasta, mutta en koe että minä olen se henkilö joka alkaa komentaa hänen lapsiaan, hoitaa koulujutut ja vaatii osallistumaan. Miehen pitäisi itse käydä nämä asiat läpi lastensa kanssa ja minä voin tietysti heillä käydessä katsoa miten asiat lapsilla toteutuu. Olen puhunut tästä miehelle että ihan mielelläni autan siellä mutta minun homma ei ole alkaa kasvattaa näitä teinejä. Jotenkin tuntui että hän tästä loukkaantui. Mitä mieltä olette tälläisestä tilanteesta? Pidän kyllä miehen lapsista mutta haluan itse olla heille enemmänkin kaveri, itselläni kun on jo yksi kasvatettava alle kouluikäinen ja koen että siinä on tarpeeksi tekemistä. Menee itsellä vähän liian tiukille viikot hoitaa oman lapsen asioita ja viikonloput sitten miehen lasten. Kun on kaksi kotia niin ajattelen että kumpikin pääsääntöisesti hoitaa oman tonttinsa. Olen sitäkin miettinyt että olenko tässä asiassa itsekäs. Toisaalta tiedän ettei mies tulisi viettämään viikonloppuja minun lapsen kanssa jos kertoisin olevani suurimman osan ajasta töissä.

146

4163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet alkanut parisuhteeseen miehen kanssa niin tottakai lapset tulevat osaksi sinunkin elämää. Olisiko ehkä kannattanut miettiä ensin muutaman kerran jos alat yksinhuoltajan kanssa olemaan yhdessä ja parisuhteeseen. Haloo nainen. Katso vähän peiliin ja mieti vielä noita sanomisia. Tottakai mies olettaa että osallistut hänen lastensa kasvatukseen.

      • Anonyymi

        Osallistua on taas täysin eri juttu kuin se että alkaa kasvattaa lapsia joita tekstistä päätellen ei ole kasvatettu. Eli tässä tapauksessa naisen pitäisi tehdä lasten isän tekemättömät työt.


      • Anonyymi

        Teinejä on jo ihan turha alkaa kasvattamaan, se kasvatustyö olis pitänyt alkaa jo alle kouluisäisistä, ja vielä vieras ihminen alkaa kasvattamaan niin teineille kasvaa raivo kyseistä ihmistä kohtaan.
        Koulu pitäis tuossa iässä jo hoitaa ihan itsenäisesti, eihän se nyt silleen käy, et toiset tekee koululäksyt, kyllä ne pitää itse tehdä.


      • Anonyymi

        Höpsis, ei tule. Kyllä se suttura ihanitse tunkeutuu toisten perheisiin ja rikkooo perheen. Eikä ne yhtään häpeekään tekosiaan. Mies on niin tossu ettei voi olla ilman naista ja ottaa kenet tahansa ja sitten tämä suttura kuvittelee että kuuluu siihen perheeseen. Heh, eihän sitä perhettäkeneltäkään oteta, se tehdään ihan itse.

        Rikkomalla toisten perheen rikkoo lasten ja exän elämän ja samalla rikkooo miehenelämän kun estää tätä näkemästä omia lapsiaan. Niin on katkeria sutturoita etten tajua miten ne aina onistuu rikkomaan kaiken.

        Sotkemalla toisten perheen aiheuttaa miehelle ikuiset traumat. Tukeutua nyt säätämään ja haukkumaan toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Järkeä ei ole yhtään.
        Mutta jos laastarina on kiva olla ja leikkiä kotia vieraassa talossa niin mikäs siinä, maine on mennyt ja mieskin katsoo kieroon.Kunhan nyt joku siivoo hänen kämpäänsä niin sietäähän sitä.

        Voi näitä naikkosia, kun ei ole omaa elämää pitää leikkiä toisten elämää. Puisto on täynnä miehiä, sinne vaan etsimään samankaltaista, kyllä varamaan läytyy. Miksi pitää rikkoa toisten onnellinen perhe, mies kärsii siitä kaikista eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, ei tule. Kyllä se suttura ihanitse tunkeutuu toisten perheisiin ja rikkooo perheen. Eikä ne yhtään häpeekään tekosiaan. Mies on niin tossu ettei voi olla ilman naista ja ottaa kenet tahansa ja sitten tämä suttura kuvittelee että kuuluu siihen perheeseen. Heh, eihän sitä perhettäkeneltäkään oteta, se tehdään ihan itse.

        Rikkomalla toisten perheen rikkoo lasten ja exän elämän ja samalla rikkooo miehenelämän kun estää tätä näkemästä omia lapsiaan. Niin on katkeria sutturoita etten tajua miten ne aina onistuu rikkomaan kaiken.

        Sotkemalla toisten perheen aiheuttaa miehelle ikuiset traumat. Tukeutua nyt säätämään ja haukkumaan toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Järkeä ei ole yhtään.
        Mutta jos laastarina on kiva olla ja leikkiä kotia vieraassa talossa niin mikäs siinä, maine on mennyt ja mieskin katsoo kieroon.Kunhan nyt joku siivoo hänen kämpäänsä niin sietäähän sitä.

        Voi näitä naikkosia, kun ei ole omaa elämää pitää leikkiä toisten elämää. Puisto on täynnä miehiä, sinne vaan etsimään samankaltaista, kyllä varamaan läytyy. Miksi pitää rikkoa toisten onnellinen perhe, mies kärsii siitä kaikista eniten.

        Kuules suttura ,ei nuo asu yhdessä , ovat myös vapaita ,opettele lukemaan ja kirjoittamaan ennen ,kun alat möykätä hullujasi naikkonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teinejä on jo ihan turha alkaa kasvattamaan, se kasvatustyö olis pitänyt alkaa jo alle kouluisäisistä, ja vielä vieras ihminen alkaa kasvattamaan niin teineille kasvaa raivo kyseistä ihmistä kohtaan.
        Koulu pitäis tuossa iässä jo hoitaa ihan itsenäisesti, eihän se nyt silleen käy, et toiset tekee koululäksyt, kyllä ne pitää itse tehdä.

        Kyllä minä tiukkana äitipuolena pystyn kasvattamaan miehen lapsia. Säännöt on ja niistä ei luisteta vaikka kuinka äiti yrittää pilata minun kasvatusvastuuni. Mies ei sano mitään vaikka exä hankaloittaa minun äitinä oloa täällä. Olen miehen lasten äiti jolla on velvollisuus pitää huolta ja opettaa että miehenlapset ymmärtävät kotitöitä ja osaavat niitä tehdä. Hotelli tämä ei ole, vaan meidän koti.
        Lapset ovat hankalia ja monesti harmittaa että olen tullut tähän pyörittämään tätä perehen arkea, mutta jos nyt lähtisin, niin eivät nämä pärjäisi ei mitenkään.
        Kiitosta en saa haukkuja vaan mutta kun aikuistuvat ymmärtävät kuin tärkeä olen ollut heille. Ilman mua ei osaisi yhtään mitään.


      • Anonyymi

        No miksi ihmeessä naisen kuuluu hoitaa miehenkin lapset omansa lisäksi mutta miehen ei muka tarvi sitten osallistua naisen lapsen hoitoon mitenkään? Tiesihän mieskin että naisella on jo omakin lapsi suhteeseen alkaessaan. Jos ei itse pysty eikä halua lapsiaan kasvattaa, niin antakoon huostaan, ei uuden kumppanin kuulu olla ilmaisena lapsenpiikana. Miksi on yksinhuoltajuuden mies hakenut jos ei se lastenkasvatus ja isänä olo edes kiinnosta? (Yksinhuoltajuus pitää aina hakemalla hakea oikeudesta, ihan vain tiedoksi jos joku luulee että mies on muka joutunut yksinhuoltajaksi... tekstin perusteella lasten äiti ei kuollut ole.) Ei tarvitse ihmetellä miksi isät ei hevin meinaa saada yksinhuoltajuutta kun se meno on sitten tuollaista... aloittajana tekisin lastensuojeluilmoituksen jos isä jättää lapset heitteille tuolla tavalla ja olettaa uuden kumppanin hoitavan lapset ilmaiseksi.

        Jos tähän on aloittaja suostunut, että hoitaa pennut ilmaiseksi, niin oma vika sitten. Jos on nyt alkanut kaduttaa mutta kokee, ettei voi lähteä suhteesta ja jättää miehen lapsia tämän omaan hoitoon, niin kuten jo sanoin, tee lastensuojeluilmoitus. Sinä et ole lasten huoltaja etkä siten millään tavalla velvollinen heistä huolehtimaan. Isä on lasten huoltaja ja hänen pitäisi kantaa vastuu lapsista itse ja yksin kun on sen tien valinnut. Jos ei suhdetta aloittaessa tee selväksi, että uuden kumppanin rooli on lähinnä lastenhoitaja, niin sitä on turha suhteen edetessä alkaa vaatimaan. Itse lähtisin lätkimään noin vastuuttoman miehen luota, kuka haluaa tuoda pienen lapsensa elämään miehen joka ei edes omista lapsistaan välitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiukkana äitipuolena pystyn kasvattamaan miehen lapsia. Säännöt on ja niistä ei luisteta vaikka kuinka äiti yrittää pilata minun kasvatusvastuuni. Mies ei sano mitään vaikka exä hankaloittaa minun äitinä oloa täällä. Olen miehen lasten äiti jolla on velvollisuus pitää huolta ja opettaa että miehenlapset ymmärtävät kotitöitä ja osaavat niitä tehdä. Hotelli tämä ei ole, vaan meidän koti.
        Lapset ovat hankalia ja monesti harmittaa että olen tullut tähän pyörittämään tätä perehen arkea, mutta jos nyt lähtisin, niin eivät nämä pärjäisi ei mitenkään.
        Kiitosta en saa haukkuja vaan mutta kun aikuistuvat ymmärtävät kuin tärkeä olen ollut heille. Ilman mua ei osaisi yhtään mitään.

        "vaikka kuinka äiti yrittää pilata minun kasvatusvastuuni. "
        -Lapset ovat miehen ja äidin, eivät sinun,
        Sinun tehtäväsi ja paikkasi tässä yhtälössä on kysyä lasten äidiltä miten hän haluaa sinun toimivan lasten kanssa missäkin tilanteessa.
        Sitten sinun pitää tehdä juuri niin kuin äiti tahtoo.
        Törkeää edes ajatella että sinä joka olet ihan nobody vielä lapsille ohittaisit äidin kasvatuspäätökset, röyhkeää!
        Äiti ei välttämättä ole voinut estää mitenkään sitä että ukkonsa on päättänyt rikkoa perheen, rakastava äiti ei myöskään mielestäni vaadi mitään viikko/viikko hyppimistä lapsilta, eli on lasten eduksi luopunut tarpeestaan pitää lapsiaan lähellä. Mikäli mies on vaatinut yhteishuoltoa lapsille.
        Voit olla tätinä lapsille muttet äitinä, lapsetkin alkavat inhota sinua jos omit heidän äitinsä paikkaa tai teet vastoin äitinsä toiveita.


      • Nyt sekoitetaan pahasti asioita. Mies ei pysty hoitamaan asioita jotka hänen pitäisi hoitaa. Väärin niitä on muille delegoida..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaikka kuinka äiti yrittää pilata minun kasvatusvastuuni. "
        -Lapset ovat miehen ja äidin, eivät sinun,
        Sinun tehtäväsi ja paikkasi tässä yhtälössä on kysyä lasten äidiltä miten hän haluaa sinun toimivan lasten kanssa missäkin tilanteessa.
        Sitten sinun pitää tehdä juuri niin kuin äiti tahtoo.
        Törkeää edes ajatella että sinä joka olet ihan nobody vielä lapsille ohittaisit äidin kasvatuspäätökset, röyhkeää!
        Äiti ei välttämättä ole voinut estää mitenkään sitä että ukkonsa on päättänyt rikkoa perheen, rakastava äiti ei myöskään mielestäni vaadi mitään viikko/viikko hyppimistä lapsilta, eli on lasten eduksi luopunut tarpeestaan pitää lapsiaan lähellä. Mikäli mies on vaatinut yhteishuoltoa lapsille.
        Voit olla tätinä lapsille muttet äitinä, lapsetkin alkavat inhota sinua jos omit heidän äitinsä paikkaa tai teet vastoin äitinsä toiveita.

        Tässä oli asiaa, mutta aloittaja ei kertonut, miksi lapset ovat vain isällään, joka ei heistä huolehdi, kasvata? Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?

        Silti outoa aloittaa ns.parisuhde noin puhumattoman miehen kanssa.
        Uudessa parisuhteessa yleensä alussa ollaan vain kiimassa, mutta puhutaan molempien ex-suhteista, eroista, lapsista....Ei tämä voinut aloittajallekaan tulla yllätyksenä?
        Ehkä mies halusi vain kodin/lastenhoitajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli asiaa, mutta aloittaja ei kertonut, miksi lapset ovat vain isällään, joka ei heistä huolehdi, kasvata? Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?

        Silti outoa aloittaa ns.parisuhde noin puhumattoman miehen kanssa.
        Uudessa parisuhteessa yleensä alussa ollaan vain kiimassa, mutta puhutaan molempien ex-suhteista, eroista, lapsista....Ei tämä voinut aloittajallekaan tulla yllätyksenä?
        Ehkä mies halusi vain kodin/lastenhoitajaa?

        "Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?"
        - Jos lasten äidillä jokin vaikeus jollain elämänalueellaan olisikin, silti minusta pitäisi kunnioittaa äidin toiveita lasten suhteen ja sitä enemmän tukea äidin suhdetta lapsiin.
        -Jos ero on yhtään huono, mies voi hyvin pienestä leimata äidin vaikka sekopääksi puheessa uudelle naiselleen , samoin voivat naiset valitettavasti tehdä.
        -Entisistä puhutaan hyvin rumasti ja julmasti, syy erosta on helppo vierittää toiselle.
        -Jos vaikka äidillä olisikin esim .mielenterveysongelmia tms. ei se vähennä äidin tärkeyttä lapsille lainkaan ja toisinpäin.
        -Fyysinen sairaus tietenkään ei vaikuta asiaan mitenkään, siis äidin ja lasten suhteen arvoon.
        -Jos äiti on kuollut, lasten surua ja muistoa äidistä pitää kunnioittaa.

        Minä näkisin niin etteivät lapset ole koskaan rasite vaan ilo.
        On etuoikeus jos saa toisen lapseen tutustua ja häntä oppia rakastamaan.
        Aina pitäisi mennä lapsen ehdoilla, lasten kiintymystä ei voi vaatia, pakottaa tai ostaa lahjoilla.
        Reiluus ja avoimuus auttavat.
        Varmasti vaikeaa lapselle jos iskän mieliksi pitäisi tykätä ihan vieraasta naisesta joka pahimmillaan alkaa määräilemään ja muuttaa totutun elämänrytmin.
        Jos vielä vaadittaisiin kutsumaan äidiksi( eli ohittamaan oma rakas äiti) niin lapsen ahdistus on perusteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli asiaa, mutta aloittaja ei kertonut, miksi lapset ovat vain isällään, joka ei heistä huolehdi, kasvata? Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?

        Silti outoa aloittaa ns.parisuhde noin puhumattoman miehen kanssa.
        Uudessa parisuhteessa yleensä alussa ollaan vain kiimassa, mutta puhutaan molempien ex-suhteista, eroista, lapsista....Ei tämä voinut aloittajallekaan tulla yllätyksenä?
        Ehkä mies halusi vain kodin/lastenhoitajaa?

        joskus tuntuu että miehet kun saa isoksi lapset toisen naisen kanssa varmaan " ottaa vapauden" tuntuu että olet vaan lapsenhoitaja/kodinhoitaja. valitse oma vapaus ei kai oma elämä oo yksin nin kauhiaa kun kuitenn valitat tätä ja että ees asu samankaton alla. mä nautin omasta vapaudesta, enkä toisten sukkien keräilystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, ei tule. Kyllä se suttura ihanitse tunkeutuu toisten perheisiin ja rikkooo perheen. Eikä ne yhtään häpeekään tekosiaan. Mies on niin tossu ettei voi olla ilman naista ja ottaa kenet tahansa ja sitten tämä suttura kuvittelee että kuuluu siihen perheeseen. Heh, eihän sitä perhettäkeneltäkään oteta, se tehdään ihan itse.

        Rikkomalla toisten perheen rikkoo lasten ja exän elämän ja samalla rikkooo miehenelämän kun estää tätä näkemästä omia lapsiaan. Niin on katkeria sutturoita etten tajua miten ne aina onistuu rikkomaan kaiken.

        Sotkemalla toisten perheen aiheuttaa miehelle ikuiset traumat. Tukeutua nyt säätämään ja haukkumaan toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Järkeä ei ole yhtään.
        Mutta jos laastarina on kiva olla ja leikkiä kotia vieraassa talossa niin mikäs siinä, maine on mennyt ja mieskin katsoo kieroon.Kunhan nyt joku siivoo hänen kämpäänsä niin sietäähän sitä.

        Voi näitä naikkosia, kun ei ole omaa elämää pitää leikkiä toisten elämää. Puisto on täynnä miehiä, sinne vaan etsimään samankaltaista, kyllä varamaan läytyy. Miksi pitää rikkoa toisten onnellinen perhe, mies kärsii siitä kaikista eniten.

        Oikeesti voisitko pitää pääs jo kiinni. Vastaat samaa kakkaa joka alotukseen täällä ja teet koko palstasta mahdottoman lukea. Jos elämä ahdistaa noin paljon vedä vaikka ittes kiikkuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaikka kuinka äiti yrittää pilata minun kasvatusvastuuni. "
        -Lapset ovat miehen ja äidin, eivät sinun,
        Sinun tehtäväsi ja paikkasi tässä yhtälössä on kysyä lasten äidiltä miten hän haluaa sinun toimivan lasten kanssa missäkin tilanteessa.
        Sitten sinun pitää tehdä juuri niin kuin äiti tahtoo.
        Törkeää edes ajatella että sinä joka olet ihan nobody vielä lapsille ohittaisit äidin kasvatuspäätökset, röyhkeää!
        Äiti ei välttämättä ole voinut estää mitenkään sitä että ukkonsa on päättänyt rikkoa perheen, rakastava äiti ei myöskään mielestäni vaadi mitään viikko/viikko hyppimistä lapsilta, eli on lasten eduksi luopunut tarpeestaan pitää lapsiaan lähellä. Mikäli mies on vaatinut yhteishuoltoa lapsille.
        Voit olla tätinä lapsille muttet äitinä, lapsetkin alkavat inhota sinua jos omit heidän äitinsä paikkaa tai teet vastoin äitinsä toiveita.

        Ei lätkimään lähtenyt akka enää määräile mitään miehen kodissa. Eikä uusi vaimo ole velvollinen vieraita lapsia hyysäämään,jos ei tahdo. Mutta lapsille pitää olla järjestys ja kasvatus siltä,joka on heidät maailmaan hommannutkin. Niin kauan,että seisovat omilla jaloillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, ei tule. Kyllä se suttura ihanitse tunkeutuu toisten perheisiin ja rikkooo perheen. Eikä ne yhtään häpeekään tekosiaan. Mies on niin tossu ettei voi olla ilman naista ja ottaa kenet tahansa ja sitten tämä suttura kuvittelee että kuuluu siihen perheeseen. Heh, eihän sitä perhettäkeneltäkään oteta, se tehdään ihan itse.

        Rikkomalla toisten perheen rikkoo lasten ja exän elämän ja samalla rikkooo miehenelämän kun estää tätä näkemästä omia lapsiaan. Niin on katkeria sutturoita etten tajua miten ne aina onistuu rikkomaan kaiken.

        Sotkemalla toisten perheen aiheuttaa miehelle ikuiset traumat. Tukeutua nyt säätämään ja haukkumaan toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Järkeä ei ole yhtään.
        Mutta jos laastarina on kiva olla ja leikkiä kotia vieraassa talossa niin mikäs siinä, maine on mennyt ja mieskin katsoo kieroon.Kunhan nyt joku siivoo hänen kämpäänsä niin sietäähän sitä.

        Voi näitä naikkosia, kun ei ole omaa elämää pitää leikkiä toisten elämää. Puisto on täynnä miehiä, sinne vaan etsimään samankaltaista, kyllä varamaan läytyy. Miksi pitää rikkoa toisten onnellinen perhe, mies kärsii siitä kaikista eniten.

        Mitä vitun perheen rikkomista mistä kohtaa luit että on tunkenut rikkomaan avioliiton.
        Ettei vaan olis sulla lukihäiriö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vitun perheen rikkomista mistä kohtaa luit että on tunkenut rikkomaan avioliiton.
        Ettei vaan olis sulla lukihäiriö.

        Ei ainoastaan lukihäiriö, myös mielenterveyshäiriö jota hän hoitaa alkoholilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiukkana äitipuolena pystyn kasvattamaan miehen lapsia. Säännöt on ja niistä ei luisteta vaikka kuinka äiti yrittää pilata minun kasvatusvastuuni. Mies ei sano mitään vaikka exä hankaloittaa minun äitinä oloa täällä. Olen miehen lasten äiti jolla on velvollisuus pitää huolta ja opettaa että miehenlapset ymmärtävät kotitöitä ja osaavat niitä tehdä. Hotelli tämä ei ole, vaan meidän koti.
        Lapset ovat hankalia ja monesti harmittaa että olen tullut tähän pyörittämään tätä perehen arkea, mutta jos nyt lähtisin, niin eivät nämä pärjäisi ei mitenkään.
        Kiitosta en saa haukkuja vaan mutta kun aikuistuvat ymmärtävät kuin tärkeä olen ollut heille. Ilman mua ei osaisi yhtään mitään.

        Hankaloittaa sinun äitinä oloa? Ihan siis puskista ilmestyit äidiksi lapsille,joilla on oma äiti.
        Jauhot ja vellit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ihmeessä naisen kuuluu hoitaa miehenkin lapset omansa lisäksi mutta miehen ei muka tarvi sitten osallistua naisen lapsen hoitoon mitenkään? Tiesihän mieskin että naisella on jo omakin lapsi suhteeseen alkaessaan. Jos ei itse pysty eikä halua lapsiaan kasvattaa, niin antakoon huostaan, ei uuden kumppanin kuulu olla ilmaisena lapsenpiikana. Miksi on yksinhuoltajuuden mies hakenut jos ei se lastenkasvatus ja isänä olo edes kiinnosta? (Yksinhuoltajuus pitää aina hakemalla hakea oikeudesta, ihan vain tiedoksi jos joku luulee että mies on muka joutunut yksinhuoltajaksi... tekstin perusteella lasten äiti ei kuollut ole.) Ei tarvitse ihmetellä miksi isät ei hevin meinaa saada yksinhuoltajuutta kun se meno on sitten tuollaista... aloittajana tekisin lastensuojeluilmoituksen jos isä jättää lapset heitteille tuolla tavalla ja olettaa uuden kumppanin hoitavan lapset ilmaiseksi.

        Jos tähän on aloittaja suostunut, että hoitaa pennut ilmaiseksi, niin oma vika sitten. Jos on nyt alkanut kaduttaa mutta kokee, ettei voi lähteä suhteesta ja jättää miehen lapsia tämän omaan hoitoon, niin kuten jo sanoin, tee lastensuojeluilmoitus. Sinä et ole lasten huoltaja etkä siten millään tavalla velvollinen heistä huolehtimaan. Isä on lasten huoltaja ja hänen pitäisi kantaa vastuu lapsista itse ja yksin kun on sen tien valinnut. Jos ei suhdetta aloittaessa tee selväksi, että uuden kumppanin rooli on lähinnä lastenhoitaja, niin sitä on turha suhteen edetessä alkaa vaatimaan. Itse lähtisin lätkimään noin vastuuttoman miehen luota, kuka haluaa tuoda pienen lapsensa elämään miehen joka ei edes omista lapsistaan välitä?

        Oikeus ei monestikaan määrää yksinhuoltajuutta. Sopimusasioista on usein kyse,ja jos uusi puoliso luulee ettei etävanhempi ole sopinut vanhemmaksi,aiheetta?
        On väärin etävanhemman ja lasten suhteiden kannalta.


      • Anonyymi

        Isä kasvattaa lapsensa .Äiti toisena,ei vieraan tarvitse ottaa heistä vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, ei tule. Kyllä se suttura ihanitse tunkeutuu toisten perheisiin ja rikkooo perheen. Eikä ne yhtään häpeekään tekosiaan. Mies on niin tossu ettei voi olla ilman naista ja ottaa kenet tahansa ja sitten tämä suttura kuvittelee että kuuluu siihen perheeseen. Heh, eihän sitä perhettäkeneltäkään oteta, se tehdään ihan itse.

        Rikkomalla toisten perheen rikkoo lasten ja exän elämän ja samalla rikkooo miehenelämän kun estää tätä näkemästä omia lapsiaan. Niin on katkeria sutturoita etten tajua miten ne aina onistuu rikkomaan kaiken.

        Sotkemalla toisten perheen aiheuttaa miehelle ikuiset traumat. Tukeutua nyt säätämään ja haukkumaan toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Järkeä ei ole yhtään.
        Mutta jos laastarina on kiva olla ja leikkiä kotia vieraassa talossa niin mikäs siinä, maine on mennyt ja mieskin katsoo kieroon.Kunhan nyt joku siivoo hänen kämpäänsä niin sietäähän sitä.

        Voi näitä naikkosia, kun ei ole omaa elämää pitää leikkiä toisten elämää. Puisto on täynnä miehiä, sinne vaan etsimään samankaltaista, kyllä varamaan läytyy. Miksi pitää rikkoa toisten onnellinen perhe, mies kärsii siitä kaikista eniten.

        Nainen on sieltä poistunut ihan itse rikkoen oman perheensä ,niin eise muuksi muutu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?"
        - Jos lasten äidillä jokin vaikeus jollain elämänalueellaan olisikin, silti minusta pitäisi kunnioittaa äidin toiveita lasten suhteen ja sitä enemmän tukea äidin suhdetta lapsiin.
        -Jos ero on yhtään huono, mies voi hyvin pienestä leimata äidin vaikka sekopääksi puheessa uudelle naiselleen , samoin voivat naiset valitettavasti tehdä.
        -Entisistä puhutaan hyvin rumasti ja julmasti, syy erosta on helppo vierittää toiselle.
        -Jos vaikka äidillä olisikin esim .mielenterveysongelmia tms. ei se vähennä äidin tärkeyttä lapsille lainkaan ja toisinpäin.
        -Fyysinen sairaus tietenkään ei vaikuta asiaan mitenkään, siis äidin ja lasten suhteen arvoon.
        -Jos äiti on kuollut, lasten surua ja muistoa äidistä pitää kunnioittaa.

        Minä näkisin niin etteivät lapset ole koskaan rasite vaan ilo.
        On etuoikeus jos saa toisen lapseen tutustua ja häntä oppia rakastamaan.
        Aina pitäisi mennä lapsen ehdoilla, lasten kiintymystä ei voi vaatia, pakottaa tai ostaa lahjoilla.
        Reiluus ja avoimuus auttavat.
        Varmasti vaikeaa lapselle jos iskän mieliksi pitäisi tykätä ihan vieraasta naisesta joka pahimmillaan alkaa määräilemään ja muuttaa totutun elämänrytmin.
        Jos vielä vaadittaisiin kutsumaan äidiksi( eli ohittamaan oma rakas äiti) niin lapsen ahdistus on perusteltu.

        Äidin toiveita ????
        Jos me oltais aikanamme kuunnelleet ns ” äidin toiveita” niin ei olisi lapsi voinut hyvinTämä äiti laihdutti tyttöään vaikka tyttö oli normaalipainoinen , meidänkin olisi pitänyt tehdä ihmeellisiä ruokia mitä hän karjui meille puhelimessa.
        Joten tyttö sai syödä meillä tavallista ruokaa ja kasvavan lapsen on saatava monipuolista ruokaa että kasvaa normaalisti .tänään on tyttö itse aikuinen ja ei hallitse omia lapsiaan laihdutus ohjelmilla , kiittänyt monet kerrat että olin ymmärtänyt hänen tarpeensa .
        Niin että tapauksia näiden äitien kanssa on monenlaisia , kaikilla eri ongelmat. Mutta kun aloittaa suhteen miehen kanssa jolla on lapsia niin kyllä sitä voi olla hieman ymmärtäväinen siihen mitä elämä tulee olemaan kun miehellä on lapsia ennestään ja muistaa että se niiden lapsuusaika on todella lyhyt , ja muuttavat omaan elämäänsä eräänä päivänä. Keskinäinen rakkaus auttaa voittamaan ongelmat joita välttämättä ei ole, vaan usein niitä haetaan hakemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin toiveita ????
        Jos me oltais aikanamme kuunnelleet ns ” äidin toiveita” niin ei olisi lapsi voinut hyvinTämä äiti laihdutti tyttöään vaikka tyttö oli normaalipainoinen , meidänkin olisi pitänyt tehdä ihmeellisiä ruokia mitä hän karjui meille puhelimessa.
        Joten tyttö sai syödä meillä tavallista ruokaa ja kasvavan lapsen on saatava monipuolista ruokaa että kasvaa normaalisti .tänään on tyttö itse aikuinen ja ei hallitse omia lapsiaan laihdutus ohjelmilla , kiittänyt monet kerrat että olin ymmärtänyt hänen tarpeensa .
        Niin että tapauksia näiden äitien kanssa on monenlaisia , kaikilla eri ongelmat. Mutta kun aloittaa suhteen miehen kanssa jolla on lapsia niin kyllä sitä voi olla hieman ymmärtäväinen siihen mitä elämä tulee olemaan kun miehellä on lapsia ennestään ja muistaa että se niiden lapsuusaika on todella lyhyt , ja muuttavat omaan elämäänsä eräänä päivänä. Keskinäinen rakkaus auttaa voittamaan ongelmat joita välttämättä ei ole, vaan usein niitä haetaan hakemalla.

        Eiväthän nuo edes asu yhdessä, vaan kumpikin asuu vielä eri paikkakunnalla, ja molemmilla oma arki, ja omat lapset, ei tolla naisella ole mitään velvollisuutta alkaa päivähoitajaksi tuon seurustelukumppaninsa lapsille ja lapset jo teinejä, tuon ikäisten kuuluu jo hoitaa kouluasiansa itsenäisesti ja ottaa jo vastuuta itsestään, ja onhan noilla muksuilla oma äiti joka vois myös huolehtia lapsistaan , kun lasten isä on työssä.
        Minusta hävytöntä yrittää käyttää hyväkseen naisystäväänsä, hoitais asiansa kuntoon exänsä kaa lasten asioissa, heillä yhdessä vastuu teineistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teinejä on jo ihan turha alkaa kasvattamaan, se kasvatustyö olis pitänyt alkaa jo alle kouluisäisistä, ja vielä vieras ihminen alkaa kasvattamaan niin teineille kasvaa raivo kyseistä ihmistä kohtaan.
        Koulu pitäis tuossa iässä jo hoitaa ihan itsenäisesti, eihän se nyt silleen käy, et toiset tekee koululäksyt, kyllä ne pitää itse tehdä.

        Niin ja omat tiskit ja omat sotkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ihmeessä naisen kuuluu hoitaa miehenkin lapset omansa lisäksi mutta miehen ei muka tarvi sitten osallistua naisen lapsen hoitoon mitenkään? Tiesihän mieskin että naisella on jo omakin lapsi suhteeseen alkaessaan. Jos ei itse pysty eikä halua lapsiaan kasvattaa, niin antakoon huostaan, ei uuden kumppanin kuulu olla ilmaisena lapsenpiikana. Miksi on yksinhuoltajuuden mies hakenut jos ei se lastenkasvatus ja isänä olo edes kiinnosta? (Yksinhuoltajuus pitää aina hakemalla hakea oikeudesta, ihan vain tiedoksi jos joku luulee että mies on muka joutunut yksinhuoltajaksi... tekstin perusteella lasten äiti ei kuollut ole.) Ei tarvitse ihmetellä miksi isät ei hevin meinaa saada yksinhuoltajuutta kun se meno on sitten tuollaista... aloittajana tekisin lastensuojeluilmoituksen jos isä jättää lapset heitteille tuolla tavalla ja olettaa uuden kumppanin hoitavan lapset ilmaiseksi.

        Jos tähän on aloittaja suostunut, että hoitaa pennut ilmaiseksi, niin oma vika sitten. Jos on nyt alkanut kaduttaa mutta kokee, ettei voi lähteä suhteesta ja jättää miehen lapsia tämän omaan hoitoon, niin kuten jo sanoin, tee lastensuojeluilmoitus. Sinä et ole lasten huoltaja etkä siten millään tavalla velvollinen heistä huolehtimaan. Isä on lasten huoltaja ja hänen pitäisi kantaa vastuu lapsista itse ja yksin kun on sen tien valinnut. Jos ei suhdetta aloittaessa tee selväksi, että uuden kumppanin rooli on lähinnä lastenhoitaja, niin sitä on turha suhteen edetessä alkaa vaatimaan. Itse lähtisin lätkimään noin vastuuttoman miehen luota, kuka haluaa tuoda pienen lapsensa elämään miehen joka ei edes omista lapsistaan välitä?

        Hienosti kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli asiaa, mutta aloittaja ei kertonut, miksi lapset ovat vain isällään, joka ei heistä huolehdi, kasvata? Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?

        Silti outoa aloittaa ns.parisuhde noin puhumattoman miehen kanssa.
        Uudessa parisuhteessa yleensä alussa ollaan vain kiimassa, mutta puhutaan molempien ex-suhteista, eroista, lapsista....Ei tämä voinut aloittajallekaan tulla yllätyksenä?
        Ehkä mies halusi vain kodin/lastenhoitajaa?

        lasten isa voi olla narsisti. Kun riittavasti latetelee oikeudessa valheita. oikeu skirjaa aidin olevan mielisairas, ilman tyota ja sitten samaan paatokseen lipsahtaa, etta aidilla on kasvatusalan vakituysisesta tyopaikasta yli 3000 euroa kuukausi tuloa. Noin vaan lapset isalle mitaan faktoja tutkimatta. Sitten alkaakin se tapaamisten estaminen johon tuo "aitipuoli" paasee osallistumaan. Lapset yittavat heittaytya mahdollisimman hankaliksi ja usein antavat koulunsa menna ihan perseelleen, etta joku huomaisi heidan ongelmansa. Aitipuoli voisi kodinhoidollisen avun sijaan tutustua lapsiin ja siihen mita heidan pitaa valehdella ja selvittaa ihan oikeasti vaikka numerotiedustelua apuna kayttaen mita lasten oikealle aidille kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen on sieltä poistunut ihan itse rikkoen oman perheensä ,niin eise muuksi muutu

        Tai pahoinpitelyn uhrina......


      • Anonyymi

        Siis mitä ei se nainen mikään orja ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, ei tule. Kyllä se suttura ihanitse tunkeutuu toisten perheisiin ja rikkooo perheen. Eikä ne yhtään häpeekään tekosiaan. Mies on niin tossu ettei voi olla ilman naista ja ottaa kenet tahansa ja sitten tämä suttura kuvittelee että kuuluu siihen perheeseen. Heh, eihän sitä perhettäkeneltäkään oteta, se tehdään ihan itse.

        Rikkomalla toisten perheen rikkoo lasten ja exän elämän ja samalla rikkooo miehenelämän kun estää tätä näkemästä omia lapsiaan. Niin on katkeria sutturoita etten tajua miten ne aina onistuu rikkomaan kaiken.

        Sotkemalla toisten perheen aiheuttaa miehelle ikuiset traumat. Tukeutua nyt säätämään ja haukkumaan toisia ihmisiä tuosta noin vaan. Järkeä ei ole yhtään.
        Mutta jos laastarina on kiva olla ja leikkiä kotia vieraassa talossa niin mikäs siinä, maine on mennyt ja mieskin katsoo kieroon.Kunhan nyt joku siivoo hänen kämpäänsä niin sietäähän sitä.

        Voi näitä naikkosia, kun ei ole omaa elämää pitää leikkiä toisten elämää. Puisto on täynnä miehiä, sinne vaan etsimään samankaltaista, kyllä varamaan läytyy. Miksi pitää rikkoa toisten onnellinen perhe, mies kärsii siitä kaikista eniten.

        Mitä rikkomaan perheen onkohan sulla nyt arvot vähän hakusessa. Mutta ei se nainen mikään orja ole. Suu vaahdossa siellä riehut niinkuin tämä nyt olisi sen naisen vika että kakaroita ei ole kasvatettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä oli asiaa, mutta aloittaja ei kertonut, miksi lapset ovat vain isällään, joka ei heistä huolehdi, kasvata? Ehkä lasten äiti on vaikeasti sairas, esim. mielenterveys/päihdeongelmainen, eikä pystynyt huolehtimaan?

        Silti outoa aloittaa ns.parisuhde noin puhumattoman miehen kanssa.
        Uudessa parisuhteessa yleensä alussa ollaan vain kiimassa, mutta puhutaan molempien ex-suhteista, eroista, lapsista....Ei tämä voinut aloittajallekaan tulla yllätyksenä?
        Ehkä mies halusi vain kodin/lastenhoitajaa?

        Kun se isä käy töissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän nuo edes asu yhdessä, vaan kumpikin asuu vielä eri paikkakunnalla, ja molemmilla oma arki, ja omat lapset, ei tolla naisella ole mitään velvollisuutta alkaa päivähoitajaksi tuon seurustelukumppaninsa lapsille ja lapset jo teinejä, tuon ikäisten kuuluu jo hoitaa kouluasiansa itsenäisesti ja ottaa jo vastuuta itsestään, ja onhan noilla muksuilla oma äiti joka vois myös huolehtia lapsistaan , kun lasten isä on työssä.
        Minusta hävytöntä yrittää käyttää hyväkseen naisystäväänsä, hoitais asiansa kuntoon exänsä kaa lasten asioissa, heillä yhdessä vastuu teineistään.

        Sairas katsantokanta


    • Anonyymi

      Kasvattamatta jääneitä lapsia tulee komentaa, niin se vaan menee. Sama juttu kuin koirien kanssa. Yksinkertaiset komennot ovat tehokkaimpia (esim SIIVOA! KOTIARESTI!

      • Anonyymi

        Tolla tyylillä ne teinit hakkaa sut henkihieveriin, ihminen on ihan eri, kun rakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolla tyylillä ne teinit hakkaa sut henkihieveriin, ihminen on ihan eri, kun rakki.

        Koirulit ovat arvokkaampia olentoja kuin ihmiset! He eivät mm käy sotia eivätkä puhu pahaa muista. Koiranomistajat ovat onnellisempia ja terveempiä kuin muut, kun taas muehen lapset nostavat verenpainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirulit ovat arvokkaampia olentoja kuin ihmiset! He eivät mm käy sotia eivätkä puhu pahaa muista. Koiranomistajat ovat onnellisempia ja terveempiä kuin muut, kun taas muehen lapset nostavat verenpainetta.

        "Meuhen "lapset buhaaabuhaaa, naikkonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meuhen "lapset buhaaabuhaaa, naikkonen.

        Sori ,se olikin "muehen"


    • Anonyymi

      Meillä on viisi kotia, joissa hoidan naapurin lasten asioita jatkuvasti kun he eivät osaa. Vastuu on kova, olen niin pätevä ja ihmiset tykkää kun osaan kaiken. Olen kylän ansiantuntija. Olen niin ptevä että täysi työ on hoitaa naapurein asioita.

      Viikko menee pian kun kasvattaa ja hoitaa toisten asioita.
      Ajatella jos en asuisi tässä paoikassa niin mitenkähän he pärjäisi. Mies on ylpeä kun pystyn tähän, ja he eivät.
      Otin töistä loparit kun tämä työ on niin tärkeää, että halusin auttaa heitä.

      • Anonyymi

        Älä ny, lukihäirikkö, oletko kännissä taas.


      • Anonyymi

        Tuota samaa tein lastenkodissa ammatikseni. Lapset, jotka sikailevat, ovat tietoisia piiastaa.


    • Anonyymi

      Lopeta suhde.
      Itse en sellaiseen olisi koskaan alkanutkaan.
      Oma valintasi.

      • Anonyymi

        En voi. Lasten äiti ei osaa mitään ja isä on aina töissä. Jonkunhan se on lapsia hoidettava ja kasvatettava, muuten eivät pärjäisi. Ja se olen min joka on ainoa oikea ja osaava ihminen heidän elämässään.

        Ei ollut mun valinta, mie iski mut ja pyysi että tulisin hänen lasten äidiksi, ja oli pakko ryhtyä. En toiste alkaisi mutta nyt on pakko vaan jatkaa. Olen yrittänyt kouluttaa heidän äitiään mutta ei mene oppini perille.


      • Anonyymi

        Jos olet aloittaja, niin turhaa täällä sitten urputat. SInulla ei ole vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet aloittaja, niin turhaa täällä sitten urputat. SInulla ei ole vaihtoehtoja.

        Ei tuo ole aloittaja ,vaan känninen lukihäirikkö Lissu Raisiossa, jolla ei ole lapsia eikä miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole aloittaja ,vaan känninen lukihäirikkö Lissu Raisiossa, jolla ei ole lapsia eikä miestä.

        Kuolen nauruun!
        Kiitos naurunaiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi. Lasten äiti ei osaa mitään ja isä on aina töissä. Jonkunhan se on lapsia hoidettava ja kasvatettava, muuten eivät pärjäisi. Ja se olen min joka on ainoa oikea ja osaava ihminen heidän elämässään.

        Ei ollut mun valinta, mie iski mut ja pyysi että tulisin hänen lasten äidiksi, ja oli pakko ryhtyä. En toiste alkaisi mutta nyt on pakko vaan jatkaa. Olen yrittänyt kouluttaa heidän äitiään mutta ei mene oppini perille.

        Ai mikset voi lopettaa suhdetta,älä jauha paskaa. Tässä on nyt kyse siitä ainaisesta äiti marttyri jutusta
        VOI ETTÄ MÄÄ OLEN HYVÄ,KUN TÄNKIN UHRAUKSEN TEIN
        Miksi valitat jos olet valinasi tehnyt.
        Kenenkään ei ole pakko tehdä mitään jos ei halua, pakko on vaan kuolla.


    • Anonyymi

      Tuossa näkee vapaan kasvatuksen tuloksen. Lapsia tehdään, mutta kurinpito ja kasvatus jätetään muille ulkopuolisille. Itse ei tahdota olla auktoriteetti, vaan se mukava kiva vanhempi.

      • Anonyymi

        Sinä tuskin olet vapaata kasvatusta nähnytkään. Vapaa kasvatus ja välinpitämättömyys ovat ihan eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tuskin olet vapaata kasvatusta nähnytkään. Vapaa kasvatus ja välinpitämättömyys ovat ihan eri asioita.

        Ei se tiedä vapaasta kasvatuksesta mitään, tuo on tuollaista kuuskymppisten fasistimiesten normisössötystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tuskin olet vapaata kasvatusta nähnytkään. Vapaa kasvatus ja välinpitämättömyys ovat ihan eri asioita.

        Lopputulos molemmissa sama


    • Anonyymi

      Kuules nyt itsekäs nainen! Aikoinaan aloin seurustelemaan yh-äidin kanssa, jolla oli pieni poika ja jo tuolloin otin asian koko "pakettina", eli lapsi tulee mukaan naisen myötä.
      Aikanaan muutimme yhteen asumaan perheenä, kun noin vuosi asuttiin eri paikkakunnilla. Kyllä me olimme perhe, vaikka asuimmekin vuoroin jomman kumman luonna.
      Meillä on nyt myös kolme yhteistä lasta, jotka alkavat kaikki olemaan jo aikuisia. Heti alkuun teimme selväksi, että meillä ei ole puolikkaita, on vain kokonaisia lapsia, joten kaikki lapset ovat siskoja ja veljiä keskenään. Kaikilla on myös ollut samat pelisäännöt perheessämme. Mielestäni olemme onnistuneet perheemme kasvatuksessa todella hyvin ja kaikkien lasten välit ovat hyvät.
      Eniten minua on ottanut humeettiin, kun matkustimme koko perheen kanssa pitkiä omatoimisia matkoja Intiaan, kun jotkut ymmärtämättömät kyselivät, että lähtevätkö kaikki lapset mukaan. Minusta oli itsestään selvää, että kaikki lapset ovat mukana, ei vain omani. Mitä siitäkin olisi tullut, jos joku lapsista ei olisi päässyt mukaan matkoille, kun ei olisi ollut lapseni.
      Siis aloittajalle vieläkin, että mieti nyt tarkkaan asenteesi ja selvitä itsellesi, että jatkatteko lainkaan yhteiseloa. Nimittäin homma ei toimi lainkaan pidemän päälle jos alat ottamaan vain rusinat pullasta.

      aviomiesuusperheestä

      • Anonyymi

        Siihen matkustamiseen tarvitaan myös lapsen isän lupa, ei sitä noin vaan viedä toisten lasta ulkomaille, minäkin olisin vienyt koko jengin Espanjaan , mutta vaimoni lapsi ei päässyt mukaan, koska sen isä ei suostunut laittamaan passianomukseen nimeensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen matkustamiseen tarvitaan myös lapsen isän lupa, ei sitä noin vaan viedä toisten lasta ulkomaille, minäkin olisin vienyt koko jengin Espanjaan , mutta vaimoni lapsi ei päässyt mukaan, koska sen isä ei suostunut laittamaan passianomukseen nimeensä.

        Tämä meillä kyllä hoidettiin hyvässä yhteisymmärryksessä, että luvat matkustamiseen tulivat lapsen toiselta vanhemmalta. Lähinnä nuo ärsyttävät kommentit tulivat muilta lajitovereilta, että lähtevätkö kaikki lapset mukaan. Meillä on tuttavissa sellaisia, joiden uusioperheissä matkoille pääsevät vain yhteiset lapset, ei edellisitä avio/avoliitoista perheessä olevat lapset.

        aviomiesuusperheestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä meillä kyllä hoidettiin hyvässä yhteisymmärryksessä, että luvat matkustamiseen tulivat lapsen toiselta vanhemmalta. Lähinnä nuo ärsyttävät kommentit tulivat muilta lajitovereilta, että lähtevätkö kaikki lapset mukaan. Meillä on tuttavissa sellaisia, joiden uusioperheissä matkoille pääsevät vain yhteiset lapset, ei edellisitä avio/avoliitoista perheessä olevat lapset.

        aviomiesuusperheestä

        "Meillä on tuttavissa sellaisia, joiden uusioperheissä matkoille pääsevät vain yhteiset lapset, ei edellisitä avio/avoliitoista perheessä olevat lapset."
        - Ompa törkeää toimintaa heillä, suosia nyt tuolla lailla yhteisiä lapsia.
        Aivan kuin raaoista vanhoista saduista, kas kun eivät hylkää lapsia metsään Hannu ja Kerttu tyyliin piparitaloa ja noitaa löytämään.
        Sinulla , "aviomiesuusperheestä" on aika hyvä ote mun mielestä.
        Toivon että tuet myös lapsen biologisen isän suhdetta lapseen ja toisinpäin, jos isä suinkin haluaa lapsensa elämässä olla.
        Lapselle biologinen isä on aina tärkeä, vaikka sinäkin olet tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meillä on tuttavissa sellaisia, joiden uusioperheissä matkoille pääsevät vain yhteiset lapset, ei edellisitä avio/avoliitoista perheessä olevat lapset."
        - Ompa törkeää toimintaa heillä, suosia nyt tuolla lailla yhteisiä lapsia.
        Aivan kuin raaoista vanhoista saduista, kas kun eivät hylkää lapsia metsään Hannu ja Kerttu tyyliin piparitaloa ja noitaa löytämään.
        Sinulla , "aviomiesuusperheestä" on aika hyvä ote mun mielestä.
        Toivon että tuet myös lapsen biologisen isän suhdetta lapseen ja toisinpäin, jos isä suinkin haluaa lapsensa elämässä olla.
        Lapselle biologinen isä on aina tärkeä, vaikka sinäkin olet tietysti.

        Aviomiesuusperheestä

        Luin tekstejäsi eteenpäin ja hyvä että myös bio-isä on lapsen elämässä mukana!
        Perheenne kuulostaa niin hyvältä kokoonpanolta kuin liittojen rikkoontuessa on mahdollista uutta systeemiä rakentaa.

        Surullista vain että niin paljon erotaan.
        Minusta nykyään erotaan usein aivan turhaan.
        Luin eräänkin vastenmielisen jutun jossa perheenäiti kertoi että miehessä ei hänestä ollut mitään vikaa,
        Ei ollut riitoja ja intiimielämäkin toimi, mutta tämä nainen ei kokenut enää "kipinää" ja intohimoa mieheensä.
        Sen tähden erosi ja rikkoi perheen.
        Nyt kai sitten juoksee huuman ja kipinän perässä ja lapset kärsivät.
        Käsittämätöntä itsekkyyttä.
        Itseni jätettiin sairauden takia, vaikka yritin olla hyvä vaimo.
        En ollut tarpeeksi hyvä kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Meillä on tuttavissa sellaisia, joiden uusioperheissä matkoille pääsevät vain yhteiset lapset, ei edellisitä avio/avoliitoista perheessä olevat lapset."
        - Ompa törkeää toimintaa heillä, suosia nyt tuolla lailla yhteisiä lapsia.
        Aivan kuin raaoista vanhoista saduista, kas kun eivät hylkää lapsia metsään Hannu ja Kerttu tyyliin piparitaloa ja noitaa löytämään.
        Sinulla , "aviomiesuusperheestä" on aika hyvä ote mun mielestä.
        Toivon että tuet myös lapsen biologisen isän suhdetta lapseen ja toisinpäin, jos isä suinkin haluaa lapsensa elämässä olla.
        Lapselle biologinen isä on aina tärkeä, vaikka sinäkin olet tietysti.

        Kuka hullu äiti antaa omat lapser sutturan ja ex miehen mukaan yhtään mihinkään? Meillä ei ole edes sutturoita koskaan nähty, ei tule meille emmekä me mene suturan mörskään heitä katsomaan. Lapset on aikuisia eikä vieläkään siedä sitä että isä heidät hylkäsi kun olivat pieniäja vaihtoi sutturoihin. Mies ei ole tekemissä edes lastenlasten kanssa onneksi, eikä kukaan siedä häntä.

        Mies kärsii kaikista eniten että hylkäsi perheensä ja sutturan pakottamana. Mies menetti minut, lapset, lastenlapset, sukunsa ja ystävänsä, kaiken. Me vaan porskutamme kuin ei mitään kuin ennenkin.
        Olisihan hölmöä jos mummot ja vaarit ei enää lastenlapsia näkisi kun mies tekee hölmöjä liikkeitä pakotettuna.

        Me ei haluta olla missään tekemisissä sutturoiden kanssa. Järkkyy olisi ollut jos mun lapset olisi pakotettu näkemäänsutturat tai lhtemään ulkonmaille sutturoiden kanssa, ehei olisi onnistunut kun ei onistu edes että mentäs sutturan kotiinkaan. Siihen olemme liian arvokkaita ihmsiiä, en halua että kukanaulkopuolinen suttura pilaisi mun lasten elämän, sen on jo tehnyt kun vei isän heiltä. Ja ulkomaille... huh huh liian vaarallista olisi olllut, jos olisi pakotettu olisin lähtneyt mukaan lasteni turvaksi, mutta onneksi mulla oli järki päässä enkäa antanut sutturoiden koskaan edes tulla meille, emmekä me menneet sinne. Olen maailman paras äiti niin on lapset sanoneet kun en antanut sutturoiden pilata emepää meidän elämää. Anoppikin ihmettelee miski hänen poikansa hylksi perheensä, ei voi käsittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu äiti antaa omat lapser sutturan ja ex miehen mukaan yhtään mihinkään? Meillä ei ole edes sutturoita koskaan nähty, ei tule meille emmekä me mene suturan mörskään heitä katsomaan. Lapset on aikuisia eikä vieläkään siedä sitä että isä heidät hylkäsi kun olivat pieniäja vaihtoi sutturoihin. Mies ei ole tekemissä edes lastenlasten kanssa onneksi, eikä kukaan siedä häntä.

        Mies kärsii kaikista eniten että hylkäsi perheensä ja sutturan pakottamana. Mies menetti minut, lapset, lastenlapset, sukunsa ja ystävänsä, kaiken. Me vaan porskutamme kuin ei mitään kuin ennenkin.
        Olisihan hölmöä jos mummot ja vaarit ei enää lastenlapsia näkisi kun mies tekee hölmöjä liikkeitä pakotettuna.

        Me ei haluta olla missään tekemisissä sutturoiden kanssa. Järkkyy olisi ollut jos mun lapset olisi pakotettu näkemäänsutturat tai lhtemään ulkonmaille sutturoiden kanssa, ehei olisi onnistunut kun ei onistu edes että mentäs sutturan kotiinkaan. Siihen olemme liian arvokkaita ihmsiiä, en halua että kukanaulkopuolinen suttura pilaisi mun lasten elämän, sen on jo tehnyt kun vei isän heiltä. Ja ulkomaille... huh huh liian vaarallista olisi olllut, jos olisi pakotettu olisin lähtneyt mukaan lasteni turvaksi, mutta onneksi mulla oli järki päässä enkäa antanut sutturoiden koskaan edes tulla meille, emmekä me menneet sinne. Olen maailman paras äiti niin on lapset sanoneet kun en antanut sutturoiden pilata emepää meidän elämää. Anoppikin ihmettelee miski hänen poikansa hylksi perheensä, ei voi käsittää.

        Tiedän että sanomani ärsyttää sinua nyt, mutta sanon kuitenkin. Toivon että ajan myötä katkeruutesi ja vihasi laantuu. Itseäsi kulutat moisilla tunteilla. Olen kyllä itsekin nuo tunteet kokenut, aika äkkiä tervehdyin niistä ja pystyin ajattelemaan järkevästi. Kirjoituksesi menee ihan ohi aloittajan kysymyksen, siitäkin näkee, että sinulla on paljon käsittelemättömiä asioita. Varmaan sillä sutturalla ja miehelläsi on omat huolensa, keskity sinä omiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä meillä kyllä hoidettiin hyvässä yhteisymmärryksessä, että luvat matkustamiseen tulivat lapsen toiselta vanhemmalta. Lähinnä nuo ärsyttävät kommentit tulivat muilta lajitovereilta, että lähtevätkö kaikki lapset mukaan. Meillä on tuttavissa sellaisia, joiden uusioperheissä matkoille pääsevät vain yhteiset lapset, ei edellisitä avio/avoliitoista perheessä olevat lapset.

        aviomiesuusperheestä

        Meillä ei lähes aikuiset lapset , molempien liitoista eivät halunneet mukaan matkalle, yhteinen pieni lapsemme pääsi sitten yksin mukaan, teinit jotka vuoden alusta aikuisia lähtevät sitten kavereitten kanssa ulkomaille ja me sekä molempien exät bonssataan heitä ja he käyttää kesälomarahansa siihen reissuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että sanomani ärsyttää sinua nyt, mutta sanon kuitenkin. Toivon että ajan myötä katkeruutesi ja vihasi laantuu. Itseäsi kulutat moisilla tunteilla. Olen kyllä itsekin nuo tunteet kokenut, aika äkkiä tervehdyin niistä ja pystyin ajattelemaan järkevästi. Kirjoituksesi menee ihan ohi aloittajan kysymyksen, siitäkin näkee, että sinulla on paljon käsittelemättömiä asioita. Varmaan sillä sutturalla ja miehelläsi on omat huolensa, keskity sinä omiisi.

        Älä kaikkea usko , tuolla nimimerkillä ei ole lapsia eikä koskaan ollut miestä, tämä lukihäiriöinen ihminen on mielenterveyspotilas, ja alkoholisti, joka on jo ainakin 15 v provosoinut eri palstoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kaikkea usko , tuolla nimimerkillä ei ole lapsia eikä koskaan ollut miestä, tämä lukihäiriöinen ihminen on mielenterveyspotilas, ja alkoholisti, joka on jo ainakin 15 v provosoinut eri palstoja.

        Ai jaa, onko sen sun tuttujasi kun tiedät? Vai kuulutko sinä niihin jotka arvailevat ja keksivät omiaan, kohottaakseen omaa olotilaa? Miten voit sanoa näkemättä ihmistä että hän on alkoholisti tai mielenterveyspotilas, kun minä en ainkaan vastaan tulijoistakaan näe sitä puhumattakaan näkemättä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, onko sen sun tuttujasi kun tiedät? Vai kuulutko sinä niihin jotka arvailevat ja keksivät omiaan, kohottaakseen omaa olotilaa? Miten voit sanoa näkemättä ihmistä että hän on alkoholisti tai mielenterveyspotilas, kun minä en ainkaan vastaan tulijoistakaan näe sitä puhumattakaan näkemättä????

        Älä lissukka selitä, sinut on täällä tunnistettu, ja juttusi ovat niin pöyristyttäviä, ettei niitä ole kirjoittanut kukaan täyspäinen ihminen, sinut tunnistaa kirjoitusvirheistä ja tyylistäsi kirjoittaa, joko olet humalassa ja trollaat joka palstalla, joka osastolla samaa hullua kirjoittelua.
        Täällä juttusi yleensä alkaa , Miehen lapset sitä ja tätä, sitte vastaat omiin kirjoituksiisi ja haukut naisia sutturoiksi ja naikkosiksi , vaihdat roolia tilanteen mukaan.


      • Anonyymi

        En todellakaan ymmärrä miksi uusperheessä ruvetaan elämään yhteistä harhaa (itselleen valehtelua) että lapset olisivat täysiä siskoja ja veljiä. Jos heillä molemmat tai toinen vanhemmista on eri, niin ei ne täysiksi muutu vaikka miten yrittäisi. Ne on sisko ja velipuolia, ei voi mitään. Parasta hyväksyä faktat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, onko sen sun tuttujasi kun tiedät? Vai kuulutko sinä niihin jotka arvailevat ja keksivät omiaan, kohottaakseen omaa olotilaa? Miten voit sanoa näkemättä ihmistä että hän on alkoholisti tai mielenterveyspotilas, kun minä en ainkaan vastaan tulijoistakaan näe sitä puhumattakaan näkemättä????

        Sinun textisi puhuu sen puolesta, et ole ihan järjissäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että sanomani ärsyttää sinua nyt, mutta sanon kuitenkin. Toivon että ajan myötä katkeruutesi ja vihasi laantuu. Itseäsi kulutat moisilla tunteilla. Olen kyllä itsekin nuo tunteet kokenut, aika äkkiä tervehdyin niistä ja pystyin ajattelemaan järkevästi. Kirjoituksesi menee ihan ohi aloittajan kysymyksen, siitäkin näkee, että sinulla on paljon käsittelemättömiä asioita. Varmaan sillä sutturalla ja miehelläsi on omat huolensa, keskity sinä omiisi.

        En ole katkera mistään, mulla on ollu uusi parempi mies jo vuosia, lasten isän kanssa emme kukaan edes lapset ei halua olla tekemisissä eikä lastenlapsetkaan, niin on pahasti isänsä sotkenut asiansa kun hylkäsi lapset aikanaan niin nyt lapset hylkäsi isän aikoja sitten eikä anna lastensakaan sitä miestä tavata. Eläkööt miten haluaa, onnettomasti yksin.

        Meillä on asiat paremmin kuin hyvin, kun idiootti mies lähti, onneksi, emme olisi itse osanneetkaan hänestä erota... onneksi tajusi itse etttei kykene olemaan meidän perheessä.

        Hyvä että käsittelet nyt niitä käsiittelemättömiä asioita tässä, voit kirjottaa mulle ihna mitä mieleesi juolahtaa, kuuntelen ja annan ohjeita. Onhan hyvä että saat tuon pahan olon pois sisältä ja kevennät katkeruuttasi tänne. Etsuusi mies ja elä iloista elämää.

        Hienoa että yrität keskittyä omiin asioihin, mitä sinä hylkääjäsi asioista välität, anna mennä minne lystää... kaikki on parempaa kun asnnoidut elämääsi uudelleen.

        Jos haluut purkaa sydäntä ja oheita niin kerro vaan sekin jo helpottaa jos et ole päässyt terapiaan, niin tämäkin on sulle terapiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole katkera mistään, mulla on ollu uusi parempi mies jo vuosia, lasten isän kanssa emme kukaan edes lapset ei halua olla tekemisissä eikä lastenlapsetkaan, niin on pahasti isänsä sotkenut asiansa kun hylkäsi lapset aikanaan niin nyt lapset hylkäsi isän aikoja sitten eikä anna lastensakaan sitä miestä tavata. Eläkööt miten haluaa, onnettomasti yksin.

        Meillä on asiat paremmin kuin hyvin, kun idiootti mies lähti, onneksi, emme olisi itse osanneetkaan hänestä erota... onneksi tajusi itse etttei kykene olemaan meidän perheessä.

        Hyvä että käsittelet nyt niitä käsiittelemättömiä asioita tässä, voit kirjottaa mulle ihna mitä mieleesi juolahtaa, kuuntelen ja annan ohjeita. Onhan hyvä että saat tuon pahan olon pois sisältä ja kevennät katkeruuttasi tänne. Etsuusi mies ja elä iloista elämää.

        Hienoa että yrität keskittyä omiin asioihin, mitä sinä hylkääjäsi asioista välität, anna mennä minne lystää... kaikki on parempaa kun asnnoidut elämääsi uudelleen.

        Jos haluut purkaa sydäntä ja oheita niin kerro vaan sekin jo helpottaa jos et ole päässyt terapiaan, niin tämäkin on sulle terapiaa.

        Älä ikuinen trolli puhu sontaa, sulla ei ole miestä eikä lapsia ,olet yksinäinen katkera juoppo.
        Parut täällä oloasi lähes päivittäin, mene hoitoon.


    • Anonyymi

      Juu, en minäkään halua kasvatusvastuuta mistään bonuslapsista, kokisin miehen hävyttömänä, jos sellaista vaatisi ja pinkaisisin pakoon etsimään terveemmän miehen.

      Tulisin varmasti tosi kylmäksi ja rumaksi äitipuoleksi näille lapsille, jos minulta jotain kasvatusvastuuta vaadittaisiin. Vain omasta pillusta tullutta lasta voisin rakastaa, hoivata ja kasvattaa, mutta en mitään miehen ex-haahkan kakaroita, jotka ei edes muistuttaisi ulkonäöllisesti mitenkään minua, vaan toisi mieleen sen miehen ja exän suhteen. Hyi.

      • Anonyymi

        Ja siinä toinen omahyväinen p#skiainen...


      • Anonyymi

        Nämä "bonuslapset " ovat myös melkoinen rikkaus perheessä, jos asian oikein ymmärtää. Ainakin meidän perheessä on oltu yhtä suurempaa perhettä juuri "bonuslapsen" kautta. Meillä on viettety perhejuhlia, että myös "bonuslapsen" isä ja isän sukulaisia on ollut juhlimassa, mm. vietimme yhdessä minun 50v. juhlia ja "bonuslapsen" rippijuhlia.
        Tottakai puolison entinen puoliso on myös mukana lapsen kasvatuksessa ja tärkeissä tapahtumissa, Ja onhan tapaamiset ja monet käytännön asiat, joiden vuoksi ollaan tekemisissä. Kyllä nämä jutut tulee mieltää jo heti alussa, kun koko pakettia on hankkimassa.

        aviomiesuusperheestä


      • Anonyymi

        "Tulisin varmasti tosi kylmäksi ja rumaksi äitipuoleksi "
        Minusta tuntuu ettei tarvitse tulla, taidat jo olla tekstistä päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä "bonuslapset " ovat myös melkoinen rikkaus perheessä, jos asian oikein ymmärtää. Ainakin meidän perheessä on oltu yhtä suurempaa perhettä juuri "bonuslapsen" kautta. Meillä on viettety perhejuhlia, että myös "bonuslapsen" isä ja isän sukulaisia on ollut juhlimassa, mm. vietimme yhdessä minun 50v. juhlia ja "bonuslapsen" rippijuhlia.
        Tottakai puolison entinen puoliso on myös mukana lapsen kasvatuksessa ja tärkeissä tapahtumissa, Ja onhan tapaamiset ja monet käytännön asiat, joiden vuoksi ollaan tekemisissä. Kyllä nämä jutut tulee mieltää jo heti alussa, kun koko pakettia on hankkimassa.

        aviomiesuusperheestä

        Mikä on bonus? Liian vanhana tehty lapsiko? Entinen iltatähti lapsi. Miksi iltatähti ei olisi mukana juhlissa?

        Meilla ainakin kaikki lapset on tärkeitä vaikkei olekkaan iltatähtiä ollenkaan, ja yhteisiä kaikki. Miehellä ei entisiä kakaroita eikä mjulla entisiä lapsia.
        En voisi elää jos miehellä olisi entisiä kakaroita, ne pilaisi koko systeemin.

        Meillä kaikki lapset on lapsia ei yksikään ole bonous eikä iltatähti, hasuuja nimiä jotkut antaa lapsilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on bonus? Liian vanhana tehty lapsiko? Entinen iltatähti lapsi. Miksi iltatähti ei olisi mukana juhlissa?

        Meilla ainakin kaikki lapset on tärkeitä vaikkei olekkaan iltatähtiä ollenkaan, ja yhteisiä kaikki. Miehellä ei entisiä kakaroita eikä mjulla entisiä lapsia.
        En voisi elää jos miehellä olisi entisiä kakaroita, ne pilaisi koko systeemin.

        Meillä kaikki lapset on lapsia ei yksikään ole bonous eikä iltatähti, hasuuja nimiä jotkut antaa lapsilleen.

        Sinä lukihäirikkö olet aika tyhmä, et tiedä mitään maailman menosta, elät jossain pussin perällä, kuljet vaan kotisi ja Alkon väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä lukihäirikkö olet aika tyhmä, et tiedä mitään maailman menosta, elät jossain pussin perällä, kuljet vaan kotisi ja Alkon väliä.

        Bonus tarkoittaa lisää, eli vanhalla iällä tehhtyä iltatähteä. Niin käsitän sen.

        Alkoakaan en teidä, onko se sana alkaa sataa, alkoi syksy...

        Mene lapsonen kouluun ennenkuin veisaat täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bonus tarkoittaa lisää, eli vanhalla iällä tehhtyä iltatähteä. Niin käsitän sen.

        Alkoakaan en teidä, onko se sana alkaa sataa, alkoi syksy...

        Mene lapsonen kouluun ennenkuin veisaat täällä.

        Sulla on koulunkäynti jääny peruskouluun, vai oletko sitäkään suorittanut, apukoulu on ehkä ollut sun koulusi, ja sen jälkeen et ole seurannut ollenkaan maailman menoa.
        Bonuslapsi tarkoittaa lisälasta ,joka tulee uuden avioliiton kautta, ettäs tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bonus tarkoittaa lisää, eli vanhalla iällä tehhtyä iltatähteä. Niin käsitän sen.

        Alkoakaan en teidä, onko se sana alkaa sataa, alkoi syksy...

        Mene lapsonen kouluun ennenkuin veisaat täällä.

        Onpas trolli tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on koulunkäynti jääny peruskouluun, vai oletko sitäkään suorittanut, apukoulu on ehkä ollut sun koulusi, ja sen jälkeen et ole seurannut ollenkaan maailman menoa.
        Bonuslapsi tarkoittaa lisälasta ,joka tulee uuden avioliiton kautta, ettäs tiedät.

        Ei ole olemassa nimitystä bonuslapsi. Aika hauska kuvasus sutturoilta kun oma elämä on pielessä.
        Sutturat voisi olla kierrätysnaikkosia. Niitähän ne on, kiertävät eri miehiä jotka on eronneet tai suttura on itse erottanut.

        Miksiköhän nämä kierrätysnaikkoset luulee että omivat miehen ja tämän koko perheen? Mahtaa olla melkoset haloot kun mies saa kuulla että kierrätysnainen kuvittelee kuuluvansa hänen sukuun ja perheeseen.
        Sitä ei usko kukana muu kuin tämä kierrätysnainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa nimitystä bonuslapsi. Aika hauska kuvasus sutturoilta kun oma elämä on pielessä.
        Sutturat voisi olla kierrätysnaikkosia. Niitähän ne on, kiertävät eri miehiä jotka on eronneet tai suttura on itse erottanut.

        Miksiköhän nämä kierrätysnaikkoset luulee että omivat miehen ja tämän koko perheen? Mahtaa olla melkoset haloot kun mies saa kuulla että kierrätysnainen kuvittelee kuuluvansa hänen sukuun ja perheeseen.
        Sitä ei usko kukana muu kuin tämä kierrätysnainen.

        Bonuslapsi on todellakin avioliiton tai avoliiton kautta tullut lapsi ja kyllä omassa elämässäni olisi paljon jäännyt puuttumaan, jos vaimoni myötä ei olisi tullut tuota bonuslasta.
        Vaikka minulla onkin ollut jo ennen nykyisen vaimoni tapaamista melkoisen laaja sosiaalinen verkosto, laajeni se vielä juuri tuon bonuslapsen myötä, kun mukaan tulivat tuon lapsen biologinen isä, sekä isovanhemmat ja sielläkin puolella oli vielä tilanne, että nuo isovanhemmatkin olivat eronneet, joten niitä bonuslapsen isovanhempiakin oli tuplaten normaaliin verraten.
        Ei meillä ole koskaan ketään miksikään naikkosiksi nimitelty tai muutakaan epäasiallista käytöstä ollut. Asiat on otettu tosi asioina ja lasten ei ole annettu siitä kärsiä.
        Perheessämme lapsille tämä on ollut myös rikkaus, että ympärillä on ollut laaja sosiaalinen verkosto ja kaikki on hyväksytty.

        aviomiesuusperheestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bonus tarkoittaa lisää, eli vanhalla iällä tehhtyä iltatähteä. Niin käsitän sen.

        Alkoakaan en teidä, onko se sana alkaa sataa, alkoi syksy...

        Mene lapsonen kouluun ennenkuin veisaat täällä.

        Bonus lapsi on jommakuman edellisestä avioliitosta/avo


    • Anonyymi

      Sinä määräät kotisi säännöt.
      Istutte pöydän ääreen ja jaat teineille paperi, jonka käytte läpi.
      Aluksi kerrot, että tässä kodissa elävillä on säännöt, joita jokainen noudattaa. Sitten käytte ne läpi yksi kerrallaan. Kysyt, kenellä on vaikea toteuttaa. Keskustele ja lupaa ohjata.
      Sitten jaat työlistan, mikä auttaa sinua ja järjestyksen ylläpitoa . Voi vaihtua henkilöittäin.

      Pyydä tukea lasten isältä. Jos ei ole kiinnostunut, jätä suhde.

      Et kai vuositolkulla ala melkein aikuisia kasvattamaan. Ilmaiseksi. Rakkaus ei ole toisen hyväksikäyttöä ja ohittamista. Et voi kyllin muuttaa yli 10 vuotta muualla kasvatettujen käytöstä. Jos omat vanhemmat ovat olleet käytöksestä piittaamattomia.

      Oletko ilmainen holhooja omassa kodissasi? Sijaislapsista pitäisi saada kunnon korvaus.
      Omaa lasta ei pidä jättää paitsioon.

      • Anonyymi

        Eiväthän nuo asu yhdessä, tämä aloittaja asuu jopa eri paikkakunnalla, miten on tuo luetun ymmärtäminen, lue uudestaan.


      • Anonyymi

        Bonuslasten kanssa ei neuvotela, vaan heitä johdetaan. Perheyksikkö toimii ainoastaan selkeän hierarkian kautta. Tässä perhelaumassa on yksi selkeä johtaja, jonka ohjeita ei kyseenalaisteta eikä niistä neuvotella. Perheyksikkö ei ole mikään horisontaalinen organisaatio, vaan vertikaalinen: käskyt tulevat perheorganisaation johtajalta ja muut tottelevat. Sama johtaja johtaa tarvittaessa myös miehen sukua. Tämä on kaikkien etu, vaikkeivat he itse sitä ymmärtäisikään.


    • En ole robotti kohta ohitettu..!? Ja miten!?

    • Anonyymi

      Rohkea aloittaja, kun on uskaltanut lähteä suhteeseen, kannattaa katsoa, ei sitten tarvitse katua. Itse en osaisi hoitaa toisen lapsia, osaan vain omiani. Käyn myös toisella paikkakunnalla miehen luona viikonloppuisin, toinen hänen lapsistaan ei voi sietää minua, toinen tavallisen asiallisesti. Enkä yhtään yritä mennä lähemmäksi, tämä sopii meille kaikille mainiosti. Näillä lapsilla on äiti, joka osaltaan huolehtii kasvatuksesta. Olet ilmeisen tasapainoinen ihminen kun lapset suostuvat olemaan sinun huolehdittavanasi. Mutta tuolla menolla lakkaat jaksamasta, siinä on liikaa, oma elämäsi jää elämättä. En kuitenkaan osaa neuvoa, joten voimia paljon sinulle toivon. Asioilla on tapana ratketa, kun niihin paneutuu kuten sinä olet nyt tehnyt. Uskon että keksit oikean ratkaisun.

    • Anonyymi

      Se vaan kuuluu uuden äidin ohjelmistoon kasvattaa kakarat. laita entiselle äidille säännöt miten toimii sinun ja lasten kanssa, ja määrittele hänen osallistuminen omiinlapsiin. Sinä kuitenkin päätät ja mies tietää sen ja jos ei tue sinua ja laita kuriin exää niin on nössö.
      Mene exän kotiin ja tehkää asiat selviksi että sinä kasvatat ja exä sitten on kakkonen. Mies otti sut äidiksi lapsilleen kun entinen ei osannut.

      • Anonyymi

        Heh, heh , olet vähä yksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, heh , olet vähä yksinkertainen.

        Totta, en tykkää monimutkaisista asioista. Yksinkertaisesti asiat kun sanoo se on parasta.
        Miehen exä nyt on mikä on, joten häntä on paljon neuvottava arkisissa asioistta. Laitan usein kirjeitä menemään ja uskon että hän toeuttaa vaatimukseni. Lapset eivät ole niinpaljon enää olleet täällä, se on hyvä asia, ja siitä voi päätellä että neuvoni on mennyt perille. Hän ottaa opeista vaarin ja toeuttaa niitä. Jos ei olisi lapset olisivat edelleen täällä kasvatettavana. Mies on onnellinen kun saamme olla rauhassa ja exänsä tekee oheideni mukaan, se on hyvä. Neuvoni on mennyt perille. Toivottavsti on myös säästänyt ohjeeni tulevaisuuden varalle. Mutta ei se mitään olen aina puhelimen päässä voi soittaa ja kysyä. Käydäkin voin kunhan ei tule meille.


    • Anonyymi

      Tässä avaajan tapauksessa nyt tuntuu, ettei tämä mies ole nyt sellainen taivaanlahja, että häneen kannattaisi sekaantua.
      Nelikymppisen on kyllä melko vaikea löytää lapsetonta miestä ja kun itselläsikin on jo lapsi, niin vaikea sellaista on toiseltakaan vaatia. Toisaalta kun miehen lapset ovat jo teinejä, hän käytännössä pian on "lapseton".
      Koska asutte eri paikkakunnilla, niin luonnollistahan on, että tapaatte silloin kun mies EI OLE töissä.

    • Anonyymi

      Öööö mitä ,sinä kävisit sen luona, kun se on töissä, en nyt oikeen ymmärrä, seurusteletko nyt sitten miehen kaa ,vai sen lasten kans.
      Asut eri paikkakunnalla ja matkustat sinne töihin, etkä näe miestä ollenkaan, ihme suhde sulla.
      Suurin kasvatusvastuu on lasten vanhemmilla, ja se jatkuu erosta huolimatta.
      Ymmärtäisin, jos asuisitte yhdessä , et sillon huoltaisit myös hänen lapsia.
      Tuo äijä hakee susta vaan piikaa ja kodinhoitajaa lapsilleen , mikä parisuhde tuolanen on?

    • Anonyymi

      Juu, tässä tapauksessa ratkaisu on naurettavan yksinkertainen.

      Jos menet miesystävääsi tapaamaan ja hän ei ole kotona vaan lähteekin töihin, niin sitten vaan palaat kotiisi. Mitäs sinä siellä toisen kotona teet, jos hän ei ole edes kotona?

      Töissähän sinäkin varmaan olet, joten ihmettelen miten suhteenne voi ylipäätään toimia, jos teillä on toisistanne poikkeavat työajat. Taitaa yhteinen aika olla aika vähissä?

      • Anonyymi

        Ihmettelen miten tuo tyyppi on ennen pärjännyt penskojensa kanssa, äitikö sillon huolsi, kun tyyppi työssä, miksi ei äiti nyt huolla lapsiaan, vai onko sillä aina ollut jonkin aikaa joku naisystävä hoitamassa tyypin kotia ja lapsia, ja naiset on saanut tarpeekseen pelkästä päivähoitajan työstä, tyyppiä ei näkynyt kun suuremmissa käänteissä.


    • Anonyymi

      Mua on aina ihmetyttänyt niin naisten kuin miesten puheissa nämä uuden kumppanin lapset. Itse olet puolison valinnut ja leikkiin lähtiessä tiennyt, että hänellä on lapsia. Et voi olettaa ettet aikuisena joudu tilanteisiin puuttumaan. Vai meinaatko vain nauttia suhteesta ja lapsista parhaat palat ja pestä kädet hankalissa tilanteissa. Niitä tulee lasten ja nuorten kanssa väkisinkin vastaan. Jos et tätä halua ois kannattanut ottaa lapseton mies.

      • Anonyymi

        Ei niistä nyt paljon vaivaa ole ,käyvät joka toinen vl, ja lomilla , niillä on omat vanhemmat, jotka on pääosin heistä vastuussa ja minulla omat exäni kanssa joista me kannamme vastuun, tietty sitte , kun kaikki tenavat on yhdessä niin heistä huolehditaan, samoin exien perheissä.
        Tenavat ovat jo kaikki yläkoululaisia, ja hyvin kasvatettuja molemmilla.


    • Jos se noin vaikeaa on niin ainahan voit vaihtaa ukkoon jolla ei ole kakaroita!

      Late Lapista.

      • Anonyymi

        juuri niin ukkoja on maaseudut täynnä :)


      • Anonyymi

        Jep, ainakin Lapissa.


    • Anonyymi

      Nämä ovat niitä nyky-yhteiskunnan mätänemisoireita. Rikotut ja rikkoutuneet perheet oireilevat monilla eri tavoilla. Vaikea kuvitellakaan, että rikotussa perheessä kasvaisi tasapainoisia lapsia, jotka hoitavat asiansa.
      Ensimmäinen asia on saattaa perhe-elämä tasapainoon. Sitten voi alkaa yrittää kasvattaa lapsia tavoille.

      • Anonyymi

        On kumma ettei niitä sutturoita saa kuriin. Kun itsellä ei ole mitään, ei muillakaan saa olla. Siksi pitää rikkoa toisten perhe, ja sitten syyttää heitä siitä kun menee huonosti. Sutturat ei tajua että he tekevät toisten elämästä he...tin, mutta kun se ei koske heitä niin mitä välii.
        Rikotaa vaan, ja kun yksi perhe on rikottu rikotaan toinen jne...
        Sanktiot saisi olla 30000 e ja kaikille osapuolille elatus 5 000 kuussa rahaa. Jäisi rikkomatta sitten enempää.
        Mieskin kräsii kun menettää lapsensa niin suttura voisi hänelle maksaa myös elatusta 4 tonnia kuussa

        Kumma ettei ymmärretä että toisten perheisiin ei kosketa. Katkera kun on niin mikään ei riitä.
        Maine mennyt sutturoilta, ja ihmettelen että kehtaa vielä rikkoa edelleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kumma ettei niitä sutturoita saa kuriin. Kun itsellä ei ole mitään, ei muillakaan saa olla. Siksi pitää rikkoa toisten perhe, ja sitten syyttää heitä siitä kun menee huonosti. Sutturat ei tajua että he tekevät toisten elämästä he...tin, mutta kun se ei koske heitä niin mitä välii.
        Rikotaa vaan, ja kun yksi perhe on rikottu rikotaan toinen jne...
        Sanktiot saisi olla 30000 e ja kaikille osapuolille elatus 5 000 kuussa rahaa. Jäisi rikkomatta sitten enempää.
        Mieskin kräsii kun menettää lapsensa niin suttura voisi hänelle maksaa myös elatusta 4 tonnia kuussa

        Kumma ettei ymmärretä että toisten perheisiin ei kosketa. Katkera kun on niin mikään ei riitä.
        Maine mennyt sutturoilta, ja ihmettelen että kehtaa vielä rikkoa edelleen!

        Ota yhteys mielenterveystoimistoon apua on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kumma ettei niitä sutturoita saa kuriin. Kun itsellä ei ole mitään, ei muillakaan saa olla. Siksi pitää rikkoa toisten perhe, ja sitten syyttää heitä siitä kun menee huonosti. Sutturat ei tajua että he tekevät toisten elämästä he...tin, mutta kun se ei koske heitä niin mitä välii.
        Rikotaa vaan, ja kun yksi perhe on rikottu rikotaan toinen jne...
        Sanktiot saisi olla 30000 e ja kaikille osapuolille elatus 5 000 kuussa rahaa. Jäisi rikkomatta sitten enempää.
        Mieskin kräsii kun menettää lapsensa niin suttura voisi hänelle maksaa myös elatusta 4 tonnia kuussa

        Kumma ettei ymmärretä että toisten perheisiin ei kosketa. Katkera kun on niin mikään ei riitä.
        Maine mennyt sutturoilta, ja ihmettelen että kehtaa vielä rikkoa edelleen!

        Väärä foorumi, tämä mielipuolinen vuodatus ei kuulu aiheeseen.


    • Anonyymi

      Tää on niinku oikeesti tosi naurettavaa.
      Itse olen ollut 2,5 vuotta parisuhteessa yksinhuoltajien kanssa.
      Kaikkia heidän lapsiaan olen rakastanut kuten omaani.

      Vuodatuksestasi voin tulla vain yhteen tulokseen!
      Onneksi miehesi pääsi eroon siNusta.

    • Anonyymi

      Niin kauan kun et asu miehen kanssa, sinulla ei ole mitään kasvatusvastuuta miehen lapsista. Et ole hänen vaimonsa, avokkinsa vaan vain naisystävä. Tosin miesystäväsi yrittää tehdä sinusta lapsenpiikaa, joka kutsutaan paikalle kun työt kutsuvat. Olisikohan hänellä oikea tyttöystävä kotipaikkakunnalla, jonka kanssa viettääkin vapaa-aikansa? Mietippä sitä. Sinä olet paikalla niinä viikonloppuina, kun mies on töissä vai onkohan hän tuolloin töissä? No ei ainakaan sinun kanssasi, joten....

    • Anonyymi

      Kuka haluaa? Jokaisella on ollut omat lapset kasvatettavana, ei kukaan halua muita enää kasvattaa, se on äitien tehtävä. Monesti he aan eivät osaa ja vastuu jää meihen uudelle upealle naiselle, joka on jo miettinyt että kun omat lapset ovat isoja, hän voi nauttia omasta elämstä, kun sitten tulee taas kavatusvastuu eteen kun läytää uuden miehen.
      Mutta eihän siihen tarvi ryhtyä pakolla, uusi nainen voi sanoa miehen exälle, että kasvattokoot itse lapsensa, ja jos ei osaa uudelta naiselta voi kysyä neuvoa ja opastusta, mutta työ on vanhan naisen tehtävä itse.

      Minä tykkään lakata kynsiä, käydä kampaajalla ja pitää kodin siistinä nyt, joten ei ole kiva jos joutuu taas aloittamaan lapsiarjen uudelleen. Laulan oopperaa joten ei ole kiva jos kersat siinä häiriköi kun harjottelee. llä kasvattamisessa omat lapset riittää, jokaisella on ristinsä kannettavana. Lapset on kivoja kun ovat isoja eikä tarvi hoitaa, varsinkaan toisten lapsia, mutta usein ne entiset naiset jättää lasten kasvatus vastuun uudellenaiselle. Jokainen on mukavuudenhaluinen, mutta minä katson että olen tehväväni täyttänyt, eikä ole pakko alkaa uudelleen kasvattamaan vaikka taitoa on.

    • Anonyymi

      Poistu sen miehen elämästä. Siinä sulle järkevä neuvo.

    • Anonyymi

      Jotkut haksahtavat uuteen mieheen koko ikänsä ja oletko sinä juuri se tyyppi?

    • Anonyymi

      Ota ja lähde!

      • Anonyymi

        En voi, miehen lapset eivät pärjää ilman minua eikä heidän äitinsäkään jos en annaa neuvoja ja opastusta lasten kasvauksesta. Sen verran välitän heistä että annan kaiken neuvoni ja oopastukseni heille. Jailmaiseksi, mitään palkkaa en pyydä. Olisi kohtuutonta jättää heidän heitteille.
        Mies on ollut onnekas kun läysi mun kaltaisen naisen, joka tekee työtä palkatta heidän hyvinvoinnin eteen ja joka välittää ja neuvoo.
        On hienoa olla osa tätä perhettä ja nähdä oman oppinsa tulokset ja mikä onkaan ihananpaa kun he tulevat ja pyytävät apua ja veuvoa minulta, olen heille suuri ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi, miehen lapset eivät pärjää ilman minua eikä heidän äitinsäkään jos en annaa neuvoja ja opastusta lasten kasvauksesta. Sen verran välitän heistä että annan kaiken neuvoni ja oopastukseni heille. Jailmaiseksi, mitään palkkaa en pyydä. Olisi kohtuutonta jättää heidän heitteille.
        Mies on ollut onnekas kun läysi mun kaltaisen naisen, joka tekee työtä palkatta heidän hyvinvoinnin eteen ja joka välittää ja neuvoo.
        On hienoa olla osa tätä perhettä ja nähdä oman oppinsa tulokset ja mikä onkaan ihananpaa kun he tulevat ja pyytävät apua ja veuvoa minulta, olen heille suuri ihminen.

        Kyllä rahaa on saatava - eihän muuten ole mitään järkeä tehdä raskasta kasvatustyötä. Kyllä sossutkin saa palkkaa, ei äitipuolen tule tyytyä vähempään! Sano miehelle että maksaa palkkaa tai ei saa enää pillua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä rahaa on saatava - eihän muuten ole mitään järkeä tehdä raskasta kasvatustyötä. Kyllä sossutkin saa palkkaa, ei äitipuolen tule tyytyä vähempään! Sano miehelle että maksaa palkkaa tai ei saa enää pillua.

        Kouluttaudu lähihoitajaksi lapset ja huolenpitolinjalle pääset päiväkotiin töihin ,niin saat tehdä kasvatustyötä, eikä tartte myydä ittees äijille. Huoran homma ei lyö leiville vanhana.


    • Anonyymi

      Jatkakaa vain asumista eri osoitteissa. Pieneltä aluksi tuntuisi siivoskelu ja jälkien korjaaminen, mutta vähitellen se täyttäisi koko yhteiselämän. Odota, kunnes teinit muuttavat omilleen. Suhteesi heihin pysyy hyvänä. kun ei painolastiksi tule komentelu ja käskyttäminen ja sitä myötä ärtyisyydet ja riidat.

      • Anonyymi

        Ne on jo eronneet, avaus vuoden takaa.


    • Anonyymi

      Jätä se itsekeskeinen tollo,jokainen hoitakoon oman tonttinsa,missäs lasten biologinen äiti eikös se voi ottaa lapsia kun menet ukkos luokse,miks se on aina töissä,
      Eihän tossa oo mitään järkee.
      Nyt ilmoitat sille typerykselle että otsassani ei lue piika,hoida omat kersas ja siivoomises YMS........
      Tulen sitte seuraavan kerran kun olet nämä asiat hoitanu, jos ei kelpaa meen hakeen uuden.

    • Anonyymi

      Pakkohan sun on ottaa vastuu ja kasvattaa jos ovat lellikkejä? Jos miehen exä ei osaa hoitaa lapsia eikä mies välitä niin hjonkun se on tehtävä. Ota tiukka ote ja komenna kaikkia koko sukua olemana kuin haluat. Vain tiukalla otteella voi päästä ponoksi ja kasvattajaksi. Kukaan ei tee mitään ilman sun lupaa ja sinä määräät.

      Kasvatus on rankkaa mutta palkitsevaa.

      Kyllä ne kiittää joskus kun huomaa että olet parasäitipuoli ja pomo heidän suvussa.
      Eksätä ei tarvi välittää se ei kuulu sun perheeseen mutta sinä voit kyllä mennä hänen kotiin tarkkailemaan ja hoitamaan raha asoita. Ei se nainen mitään osaa jos jos mieskin on sen jättänyt.

      • Anonyymi

        Naakka perheenrikkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naakka perheenrikkoja

        Asiaa! heitä he ovat, SUURELLA INHOLLA! Me kaikki ollan heistä samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa! heitä he ovat, SUURELLA INHOLLA! Me kaikki ollan heistä samaa mieltä.

        Niin ollaan sinä olet naakka perheenrikkoja


    • Anonyymi

      Itseppä tngit toisten elämään ja rikoit perheen. Usko että ei ne laspet ja exä sua kaan siedä, inhoaa sitä että joutuvat paikkalemaan inun tekemisisäsi meihen ljuona. Olet vaan rikkoja ja toisia hyväksikäyttävä ihminen. Elelet miehen rahoilla ja asut hänen kodissaan ilamsieksi. Jos häipyisit miehen elästä kaikki olisi hyvin.
      Mikä kumaa saa joitkut naiset kisuaamaan toisia pehreitä ja rikkomaan niitä? Jos oelt lihava niin se on se syy, jos olet työtön et ymmärrä mitään ja jos olet asunnoton olet alkoholisti.

      • Anonyymi

        Naakka perheenrikkoja, alkoholisti nyt suu soukemmalle


      • Anonyymi

        Itseppä tunget toisen elämään ja rikoit perheen. Usko että ei ne lapset ja exmies sua siedä, inhoaa sitä että joutuvat paikkalemaan sinun tekemisisäsi naisen luona . Olet vaan rikkoja ja toisia hyväksikäyttävä ihminen. Elelet naisen rahoilla ja asut hänen kodissaan ilmaiseksi . Jos häipyisit naisen elästä kaikki olisi hyvin.
        Mikä kumaa saa jotkut miehet kisuaamaan toisia perheitä ja rikkomaan niitä? Jos olet komea niin se on se syy, jos olet hyvissä töissä et ymmärrä mitään ja jos olet naiseton sinkku olet häntäheikki.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että sinusta on tulossa ÄITIpuoli, joten kannattaa ottaa huomioon, että ET VOI jättää miehen lapsia huomiotta jos olet hänen kanssaan. Jos vielä jatkat näin ajattelemista, niin toivon että mies löytää jonkun paremman, joka on valmis ottamaan vastuuta :)

      • Anonyymi

        Minusta ei tule äitipuolta, eikä minun tarvitse ottaa vastuita , mieskaverini muksuista, heillä on isä ja äiti sitä varten, minä olen vain se ”tyttöystävä”, eikä me edes asuta saman katon alla.
        Miesystäväni kuuluu hoitaa omat muksunsa omalla vuorollaan ja kantaa vastuu muksuistaan.


    • Anonyymi

      Ei tarvi kasvattaa vaan on sen miehen asia olla isä ja välittää lapsistaan niin että laittaa niille rajoja.On näköjään etsinyt sitten lapsilleen ilmaista hoitajaa kun ei pärjää.Käske sen olla lapsilleen isä ja hoitaa lapsensa.Kysyköön kunnalta apua ellei pärjää teiniensä kanssa.

    • Anonyymi

      pakko kasvattaa kun entinen äiti ei ole niin tehnyt. Minä joudun puuttumaan joka ikiseen asiaan, kun eivät osaa. Eivät kyllä tee kuin sanon mutta niin kauan käsken kun tekevät, ei tee sillonkaan. Minusa on kiva pomottaa, omia kun ei tarvinnut, olivat niin mahtavia lapsia että kaikki hoitu, ei tarvinnu komentaa.

      Nyt mun lapset on täällä esimerkkinä usein, mutta ei mene perille.
      Mutta pakko olla tässä, en voi edes lähtä pois kun joutuisivat harhateille ja ilman mua eivät osaa siis mitään.

      • Anonyymi

        pakko kasvattaa ,kun entinen isukki ei ole niin tehnyt, vaan vain ryypännyt. Minä joudun puuttumaan joka ikiseen asiaan, kun ne eivät osaa. Eivät kyllä tee kuin sanon ,mutta niin kauan pyydän ja käsken ,kun tekevät. . Minusa on kiva pomottaa, omia ,kun ei tarvinnut, olivat niin mahtavia lapsia , että kaikki hoitu, ei tarvinnu komentaa, exä hoiti sen puolen.

        Nyt mun lapset on täällä esimerkkinä usein, mutta ei mene esimerkki perille.
        Mutta pakko olla tässä, en voi edes lähteä pois , kun joutuisivat harhateille enkä haluakaan lähteä ja minun opastuksella oppivat jotain tekemään.


    • Anonyymi

      Valitettavasti entiset äidit eivät osaa joten pakko uuden äidin ottaa vastuu kasvatuksesta. Minunkin miehen lapset ovat jo yli 20 siä joten aina joutuu heitä opettamaan ja hoputtamaan, kunmitään ei osta. Eivät sano edes äidksi vaan hulluksi ja idiootiksi. No rakkautta se on sekin, näin ajattelen, eivät päjräisi ilman mua ei missään.

      • Anonyymi

        Valitettavasti entiset isukit eivät osaa eivätkä ole viitsineet, joten pakko uuden isäpuolen ottaa vastuu kasvatuksesta. Minunkin naiseni lapset ovat jo yli 20 v , joten aina joutuu heitä opettamaan ja hoputtamaan, kun mitään ei osata . Eivät sano edes isäpuoleksi vaan papparaiseksi ja idiootiksi. No rakkautta se on sekin, näin ajattelen, eivät päjräisi ilman mua ei missään.


    • Anonyymi

      Et kaipaa tuollaista miesta. Minun ex antoi omat viikonloppunsa lasten kanssa vuoronsa peraan eri naisten hoidettavaksi. Lapset pistivat naiset koville eli tekivat heista kotiorjia. Minun luona tiskit menivat koneeseen edes katsomatta ja teimme usein yhdessa ruoka. Ex:n luona he roikkuivat asiattomailla tietokone sivuilla ja valilla seurasin kun Rune scapea pelattiin yhtajaksoisesti 5 tuntia. Mies osasis hienosti vaittaa naisille olevansa usein viikonloppuisinkin toissa tai sitten han tutki "tyoasioita" koneellaan omassa rauhassa tai auttoi niin sairaita iakkaita vanhempiaan eli kuljeskeli kaupoissa ja kavi kuntosalilla. Osallistuminen lasten kasvatukseen on ihan eri asia kuin koko viikon sotkujen siivoaminen ja ruoan laittaminen kokoaja joka viikonloppu.

    • Anonyymi

      On teillä vaikeeta. Mulla on nyt muksut ollu jo pari vuotta mun huollossa, kun exän uusioperheessä oli aina kauhee sota ja kaikki oli mukamas noiden mun muksujen vika. Ja mä sanoin exälle, että mä otan noi muksut sitten ja exä sano että saat pitää. Nyt on ollu rauhallisia muksut ja koulu menee hyvin. Että moness tapauksessa saattaa olla edullisempaa olla isänsä luona muksut, etenkin kun ne on nyt jo vähän vanhempia. Ja mä pystyn paneutumaan täysillä mun lasten ongelmiin, kun ei ole tässä vierasta akkaa ja uusiolapsia pyörimässä.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

      • Anonyymi

        Koodi ei toimi


    • Anonyymi

      Ettekö te idiootit vieläkään tajua että lapsilla kuuluu olla yksilönvapaus joka tarkoittaa sitä että lapsi saa tehdä juuri niin kuin parhaaksi näkee tai olla kokonaan tekemättä yhtään mitään. Te olette aikuisia ja aikuisten kuuluu tehdä ja sietää kaikki.
      Ennen muinoin aikuiset sanelivat ehdot ja säännöt joilla perhe toimi ja meni eteenpäin, nykyisin lapsi sanelee ehdot ja säännöt joilla kaikki muut maapallon elävät olennot toimivat.
      Eli pitäkää turpanne kiinni ja menkää silittämään niitä uusperheenne karvapäitä sukupuoleen katsomatta. Ihan sama miten sikailevat tai spedeilevät niin lapsi on pomo.
      Painakaa tämä nuijat kalloonne.

    • Anonyymi

      Ei uuden äidin pidä ottakaan vastuuta, se on miehen eksän vastuulla kasvattaa lapset jotka on halunnutkin. Miehellä on uusi perhe ja elämä, ei hän ehdi ylimääräistä elämäänsä. Jos eksä saa elarit niin se riittää, yh äiti on yleensä kelan asiakas ja saa kaiken sieltä. Ei kukaan halua elättää toisten lapsia.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaas, että yksinhuoltaja on yleensä Kelan asiakas, naiset ovat Suomessa hyvin kouluttautuneita ja hyvissä hommissa, sillon kelalta ei saa yhtään mitään.
        Suomessa harvoin mies ei osallistu erottuaan lastensa hoitoon, lapset ovat yhtä tärkeitä miehelle, kun naisellekin.


    • Anonyymi

      Ei mitään velvollisuutta jos ukko ei saa itse kasvatettua kakaroitaan niin hommatkoon palkallisen hoitajan. Suosittelen JÄTÄ SE

    • Anonyymi

      Ei velvollisuutta mutta on pakko. Joskus entinen äti ei oevaan osannut olla ja hoitaa lapsia, tai on muuten tollo.
      uusi äiti on tärkee lapsille, hoitaa ja kasvattaa, autta ja neuvoo. Minä ainakin olen tärkeempi kuin heidän oma äiti, ei oo kyllä sanoneet mutta huomaan se kun laittavat aina hanttiin kun komennan. Se on myös rakkautta kun vastustaa sanomisiä äitipuolelta. Minä pidän kovaa kruia että hommat hoituu.
      Lapet onneksi ei ole täällä usien, kun en haluu , heistä on liikaa hyuolta, mutta mies snaoo että olen paras äiti ikinä heille. En vaan jaksa kun omat on olleet loistavia lapsia ja ihania niin tulee kotiin lapsia jotka ei osaa mitään, hyvä että saa ruokaa suuhunsa, ettei syöttää tarvi. Olen täkree joten en voi edes lähtä pois, muuten ovat heitteillä, ja joutusin menee duuniin, kun ei ole edes rahaa asua yksin, mies nyt maksaa kaiken, ja mä olen lasten kasvattajana ja määräilijänä.

      • Anonyymi

        Kaheli


    • Anonyymi

      Olisit miettinyt asiaa aikoinas. Sinä olet nyt "äiti", halusit tai et . Oma valintasi. Kertoo sinusta paljon, kun et omasikaan, sen yhden, kanssa on "kädet täynnä töitä". Mees peilin eteen. Ota vastuu niistä lapsista, se on sinun tehtäväsi huolehtia heistä kaikista. Kato, kuherruskuukausi .eni jo ja nyt alkoi se oikea elämä, arki kaikkinensa.

      • Anonyymi

        Ei sitä paljon voi valita, kum mies halusi olla mun kanssa ja asua, ja halusi mut lastensa äidiksi, kun entinen ei osannut.
        pakkohan se oli ryhtyä uudeksi äidiksi jotta lapset kasvaa normaaleiksi, komentaa ja auttaa heitä . Pakko oli jäädä kotiin heitä kasvattamaan vaikka oli töitäkin mulla. Ei voi jättää heikoja lapsia avutta kun pyydetään.
        Mutta vaikka jäin kotiin ei lapset täällä paljo ole, kun eivät kestä minun määräyksiäni eikä kasvatus periaatteita että siivotaan ja tehdään kotihommia, ja koulussa käydään ym... mutta olen nyt työttömänä ja mies onneksi maksaa asumisen ja ruuat ja shoppailuini, joten mikäs tässä on ollessa. Töitä en etsi kun tykkään olla kotiäitinä.

        Lapset ovat häiriköitä et hyvä ettei oo usein, ei ne koskaan kysy lupaa multa mihinkään eikä opastusta, yritän kaikkeni antaa mutta ei oo mun vika ettei he halua mun neuvoja. On ne aika hankalia. En suosittle uuden äitin hommaa, tää on aika rankkaa, mutta onneksi olen kestävää tyyppiä et jaksan enkä voisi jättää heitä pulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä paljon voi valita, kum mies halusi olla mun kanssa ja asua, ja halusi mut lastensa äidiksi, kun entinen ei osannut.
        pakkohan se oli ryhtyä uudeksi äidiksi jotta lapset kasvaa normaaleiksi, komentaa ja auttaa heitä . Pakko oli jäädä kotiin heitä kasvattamaan vaikka oli töitäkin mulla. Ei voi jättää heikoja lapsia avutta kun pyydetään.
        Mutta vaikka jäin kotiin ei lapset täällä paljo ole, kun eivät kestä minun määräyksiäni eikä kasvatus periaatteita että siivotaan ja tehdään kotihommia, ja koulussa käydään ym... mutta olen nyt työttömänä ja mies onneksi maksaa asumisen ja ruuat ja shoppailuini, joten mikäs tässä on ollessa. Töitä en etsi kun tykkään olla kotiäitinä.

        Lapset ovat häiriköitä et hyvä ettei oo usein, ei ne koskaan kysy lupaa multa mihinkään eikä opastusta, yritän kaikkeni antaa mutta ei oo mun vika ettei he halua mun neuvoja. On ne aika hankalia. En suosittle uuden äitin hommaa, tää on aika rankkaa, mutta onneksi olen kestävää tyyppiä et jaksan enkä voisi jättää heitä pulaan.

        Voi wittu mitä sontaa , varaa aika mielenterveystoimistoon, sulla viiraa ja pahasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä paljon voi valita, kum mies halusi olla mun kanssa ja asua, ja halusi mut lastensa äidiksi, kun entinen ei osannut.
        pakkohan se oli ryhtyä uudeksi äidiksi jotta lapset kasvaa normaaleiksi, komentaa ja auttaa heitä . Pakko oli jäädä kotiin heitä kasvattamaan vaikka oli töitäkin mulla. Ei voi jättää heikoja lapsia avutta kun pyydetään.
        Mutta vaikka jäin kotiin ei lapset täällä paljo ole, kun eivät kestä minun määräyksiäni eikä kasvatus periaatteita että siivotaan ja tehdään kotihommia, ja koulussa käydään ym... mutta olen nyt työttömänä ja mies onneksi maksaa asumisen ja ruuat ja shoppailuini, joten mikäs tässä on ollessa. Töitä en etsi kun tykkään olla kotiäitinä.

        Lapset ovat häiriköitä et hyvä ettei oo usein, ei ne koskaan kysy lupaa multa mihinkään eikä opastusta, yritän kaikkeni antaa mutta ei oo mun vika ettei he halua mun neuvoja. On ne aika hankalia. En suosittle uuden äitin hommaa, tää on aika rankkaa, mutta onneksi olen kestävää tyyppiä et jaksan enkä voisi jättää heitä pulaan.

        Sinä et ole kenenkään äiti, etkä sinä ole koskaan mitään miestä saanut, tuon vaikean luonteesi ja sairaan mielesi takia, olet yksinäinen liikaa alkoholia käyttävä sairas ihminen, mielikuvitusta sulta löytyy, yksinäisyydessäsi kirjoittelet tänne paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole kenenkään äiti, etkä sinä ole koskaan mitään miestä saanut, tuon vaikean luonteesi ja sairaan mielesi takia, olet yksinäinen liikaa alkoholia käyttävä sairas ihminen, mielikuvitusta sulta löytyy, yksinäisyydessäsi kirjoittelet tänne paskaa.

        Nyt kyllä syyllistyt kunnianloukkaukseen...


    • Anonyymi

      Yksinkertainen neuvoni on: Jätä mies, joka ei kanna vastuuta omista lapsistaan. Tämä mies toimisi aivan samoin, jos teillä olisi omia yhteisiä lapsia. Hän jättäisi lasten kasvatuksen yksin sinun harteillesi. Ei kannata heittäytyä marttyyriksi, tuollaisen miehen vuoksi, koska parempiakin löydät aivan varmasti. Onnea elämääsi!

      • Anonyymi

        Miksi, miehen minä halusin en sen kakaroita. Olen työttömänä eläny monta vuotta ja kun löysin miehen ja hän on töissä niin voin olla kotona, mies elättää mut ja mun lapset. Hyvä diili.
        On kiva olla kotona ja käydä kaupungilla ja pitää kodista huolta, entinen kun ei osannut niin me jouduttiin vaihtaa tapetit ja maalta ja ostaa uusia huonekaluja entisten tilalle. Nyt on tilaa ja hienoo.

        En jaksa töitä, kotona on kiva,pi lukea ja nukku päiväunia ym ... viihdyn kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi, miehen minä halusin en sen kakaroita. Olen työttömänä eläny monta vuotta ja kun löysin miehen ja hän on töissä niin voin olla kotona, mies elättää mut ja mun lapset. Hyvä diili.
        On kiva olla kotona ja käydä kaupungilla ja pitää kodista huolta, entinen kun ei osannut niin me jouduttiin vaihtaa tapetit ja maalta ja ostaa uusia huonekaluja entisten tilalle. Nyt on tilaa ja hienoo.

        En jaksa töitä, kotona on kiva,pi lukea ja nukku päiväunia ym ... viihdyn kotona.

        😂😂😂😂😂💀


    • Anonyymi

      Miksi tunget toisen ihmisen elämään. Mulla on kaksi muksua ja työ. Ei yksinkertaisesti jaksas, jos ois vielä joku akka tossa pyörimässä. Nyt oon välipäivät lomalla ja muksut äitillään. Mä otan nämä kaksi viikkoa ihan itelleni. Nykyään on erilaisia perheitä, ei tarvi välttämättä pitää parisuhdeteatteria sukulaisten mieliksi.

    • Anonyymi

      Sutturoilla mitään oikeutta puuttua kenenkään lapsiin ja sukuun, he ovat vain miehen siivooja ja kokki, ja pitää seuraa kun mies ikävöi perhettään. Ei kotiapulaisella ole mitään oikeutta tunkea lasten elämään.

      • Anonyymi

        Häntäheikeillä on oikeus puuttua sukuun ja lapsiin ja he ovat vain naisen kodin korjaaja ja kokki, ja pitää seuraa kun naikkonen ikävöi perhettään. Uudella isännällä on oikeus tunkea lasten elämään.


    • Anonyymi

      Minä olen uusio perheen uusi äiti ja meillä on rajat ja kasvatusvastuumyös mulla, mikä on mituista, en ole halunnut kun sen miehen jonka sitten sainkin.
      Lapet ei kuulu meidän perheeseen, mies saa nähdä heitä silloin kun meille ja minulle sopii. Kaikki suunnittelemme yhdessä ja lasten entinen äiti saa sopeutua siihen mitä me päätämme. Hankala nainen on mutta omapa on vikansa kun tekki niitä lapsia, ja nyt minun pitäisi ne kasvattaa.

      • Anonyymi

        Minä olen uusperheen isäntä ja meillä on rajat ja kasvatusvastuuta ei mulla ole , mikä on oikein kun eivät ole mun lapsia , en ole halunnut kun sen naisen jonka sitten sainkin.
        Lapset ei kuulu minulle heillä on oma isä.,jonka luona asuvat, nainen saa nähdä heitä silloin kun minulle sopii. Kaikki suunnittelemme yhdessä ja minä päätän ja lasten isä saa sopeutua siihen mitä minä päätän . Hankala äijä on mutta omapa on vikansa kun teki niitä lapsia, ja nyt minun pitäisi ne kasvattaa, mutta en tosiaanka puutu kasvatukseen.


      • Anonyymi

        Tää vastaus on teille kummallekin, kun ootte niin mukavia. Mä oon sopinu niin, tai ei me ees sovittu, mutta pojat on aina äitillään uusioperheessä joulut ja juhannukset, semmosen parin viikon jakson, muutenhan se ei ois mahdillistakaan koulujen takia. sillä aikaa mä teen kaikkee omaa harrastetta ja käyn auttaa mun omia vanhempia. viime kesänä me käytiin tällä äijäporukalla maalaan koko mun vanhempien talo (siis heidän mummo ja pappa). Eikä ne mitään lapsiorjia ollu, vaan käytiin ostaa musiikkiliike tyhjäks. on kuule sellaset pelit, että harvalla ammattimuusikollakaan on. Puolison sijaan kannattaa panostaa jälkikasvuun. Mä kysyisinkin teiltä kaikilta, että eikö olekin oikein elämän ihme se lasten kehittyminen. Ex Puolison suhteen kun se kehitys on lähinnä negatiivista, ja niin se taitaa olla omalla osaltakin.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe