Laskin juuri,että kuusi asuinrakennuksestani ja asuntovaunusta yksi.
Ensimmäinen kaluste,jonka vein ostamaani kerrostalokämppään oli palovaroitin.
Tämä tuli mieleeni,kun vaihdoin patterin uuvahtaneeseen palovaroittimeen,joka alkoi valittamaan.
Minulla on varoitin eteisen pakastimen takana ja yleensä siellä mistä se palo saattais leimahtaa,kuten TV.
Palovaroitin käsketään asentamaan kattoon,mutta kuinka minä sen sinne edes saisin?
Putoisin tikkailta ja tuskin palovaroitin osais kutsua edes sairasautoa,joten säännöt eivät kaikelta osin tue minun työturvallisuuttani ajattelee ama
Kuinka monta palovaroitinta löytyy asunnostasi?
44
140
Vastaukset
- Anonyymi
Montako vessapönttöä sulla on ?
- Anonyymi
Voi kuinka ihanaa kulkea ja sulkea toikin suosionosoitus!
Minulla niitä on kolme,jos tämä tieto jotenkin kuljettaa sinun elämääsi tasolle suosituin suomalainen,niin kaiketi sille tasolle on hieman matkaa?
Palovaroitin on kyllä lainvaatima velvoite?
Vittumainen luonteenpiirre sensijaan ei ole? - Anonyymi
Mutta vakuutukset, tapaturma ja henkivakuutukset jääneet ottamatta. Niinhän.
Niissähän eläkeläiset pihtaa kuolemaansa halveksien.
Paskotko kaikkiin kolmeen pyttyyn päivittäin? Vaiko pussiin! Anonyymi kirjoitti:
Mutta vakuutukset, tapaturma ja henkivakuutukset jääneet ottamatta. Niinhän.
Niissähän eläkeläiset pihtaa kuolemaansa halveksien.
Paskotko kaikkiin kolmeen pyttyyn päivittäin? Vaiko pussiin!Minä maksan lähes viisitaa egee vuodessa palovakuutuksia,että olisiko jotain muuta mitä pikkupääsi janoavaa tietoa voisin sinne puskaan heittää?
Ne pytyt ovat aivan eri osoitteissa,joten kivat sulle ja tietomääräsi kaiketi tyydytti avomesti ama
- Anonyymi
Minulla on kolme lämpömittaria, montako sulla ?
- Anonyymi
Kaksi, jos vain yksi oletko varma se toimii tositilanteessa, yksi on keittiössä ja toinen eteisessä.
- Anonyymi
Testaa sitä painamalla.
- Anonyymi
Mul 28 pistorasiaa monta sul
mul on yhdet tikkaat haluakko lainata? Anteeksi aloitukseni ei ollut tarkoitettu pentuosastolle?
Kyllä täällä maalla omakotitalouksissa on todella tärkeää palovarointinten olemassaolo.
Te keskenkasvuiset,jotka saatte kiksejä loukkauksillanne,oletteko aivanokeesti ylpeitä vielä siitä,että meidän sukupolvenme taisteli teille tämän vapaan maan?
Hävettää olla todella suomalainen!- Anonyymi
Itsellesikö annoit peukun hävyttömästä kielenkäytöstä, suksi muualle tai pyydä anteeksi.
- Anonyymi
Eihän sinun ikäpolvesi ollut taistelemassa tämän maan puolesta. Älä taas ratsasta väärällä ratsulla.
Tämä oli asiaa,kiitos!
Sotapakolaisena kahden vanhana jäänyt tonne takaraivoon Helsingin pommitus.
Minulta vain kuoli 22v.eno sekä hieman vanhenpi toinen eno.
Sen väärän ratsunsatulassa olen istunut kolme kuukautta,jolloin työstä palaava poikani tapettiin Järvenpäässä ja olen yrittänyt saada elämääni kasaan,että jos todella sinulla asiaa,niin kerro ihmeessä avoimesti,kuten minäkin ama
Onko todella keskusteluntaso,aloitustentaso ,jossa epämäämääräiset hyypiöt lyttäävät jokaisen mielipiteen? Oletetettavasti mielipiteen esilletuoja ei ole todella vanhus?
Tämä on mielestäni kyllä rasistia,nimenomaan sitä.
Hajupojan mantaalin ovat kyllä perineet vielä paljon pahenmat yksilöt?
Minä avoimena ihmisenä pahoittelen tapahtunutta.
Päätäni en pensaaseen laita,enkä aloituksistani luovu,sen olen velkaa yli viidestätoistavuodesta kirjoittelijana.
En käytä vaippoja.Olen entinen omaishoitaja,pääni on kuvattu,että minulla terveenpaperit ama- Anonyymi
Et ole mitään kellekään velkaa. Voit lopettaa milloin vain.
Anonyymi kirjoitti:
Et ole mitään kellekään velkaa. Voit lopettaa milloin vain.
Anteeksi,minkä voin lopettaa ? Hengittämisenkö?
- Anonyymi
Tarpeeksi, jotta lainpykälä täyttyy
- Anonyymi
Yksi palovaroitin riittää koko asuntoon. Kerran kun olin viikon matkalla, varoitin oli vinkunut kun patteri oli loppunut. Naapurin herra opetti että ala vaihtaa patteri kerran vuodessa miettimättä onko se lopussa vai ei. Näin teen. Tärkeä on se värkki. Kerran laitoin paistinpannun päälle, tvstä tuli tärkeää ohjelmaa ja unohduin sitä katsomaan, varoitin alkoi soida, siinä vasta huomasin vaikka olisi pitänyt jo sellaisesta kuuman hajusta huomata, mutta kun se tulee pikkuhiljaa, niin sitä ei tajua.
- Anonyymi
Ihan lakisääteiset määrät palovaroittimia on.
Miksi ihmeellä tuollaisia yksityisasioita joku haluaa tietää?Anteeksi anonyymi!
Ehkä halusin herättää keskustelua!
No sitähän tuli tuutintäydeltä,että toivon vain,että se varoitin toimii siellä puskassakin?
Nuku rauhassa ja kiitos osallistumisesta ama
- Anonyymi
Uppia vanhaan ketjuun:
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/277599
Eli se halpa, ja optinen palovaroitin huutaa yleensä vasta sitten kun mitään ei ole enään tehtävissä.
Siksi vaihdoin omani ionisoiviin palohälyttimiin. Paristokäyttöinen K***e merkkinen. (Asteriskilla ettei kukaan voi sanoa että mainostan.)
Nyt vain täytyy uunia avatessa ensin laittaa liesituuletin täysille ja avata luukku varovasti ettei mahdollinen silmin näkymätön savu kärähtäneiden ranskanperunoiden päädyistä saa laitetta huutamaan katossa.
Näin sen pitää olla. Palohälyttimen pitää huutaa heti kun vaikkapa telkkarissa alkaa esiintyä alkavaa "teknistä hajua".
Oman hengen täytyy mennä mukavuuden edelle.Nyt tuli täyttä asiaa!
En edes muista moista aloitusta.
Asun nyt kirkonkylässä ja rantatilani on myynnissä.
Joku voi ostaa palovaroittimineen päivineen,voi vitsi mattokangasta pitäs keretä
kutomaan,että sais isot uudet kangaspuut myytyä?
Ei taida tarvita enää räsymattoja Tämä Mummo?
Kutokoot Ken tahtoo? Välittäjä siis kiinteistövälittäjä nainen mittasi hevostalli
ja navetan korkeuden? Aika Outo tyyppi,en kysynyt minkätähden?
Tuvasta käski vähentää huonekaluja,ei aivan mennyt jakeluun.
Minä sanoin,että kalustettuna laita myyntiin.
Onko toi myyntityöhön jotenkin muuttunut?
Minä olen ostanut ja myynyt omistamiani asuntoja lähes parikymmentä
elämäni aikana,kalustettu ja ja ilman.
Koskaan ne kalusteet eivät ole ostopäätökseen vaikuttaneet.
Onko hovissa muuttunut koko systeemi?- Anonyymi
rituliini_38 kirjoitti:
Nyt tuli täyttä asiaa!
En edes muista moista aloitusta.
Asun nyt kirkonkylässä ja rantatilani on myynnissä.
Joku voi ostaa palovaroittimineen päivineen,voi vitsi mattokangasta pitäs keretä
kutomaan,että sais isot uudet kangaspuut myytyä?
Ei taida tarvita enää räsymattoja Tämä Mummo?
Kutokoot Ken tahtoo? Välittäjä siis kiinteistövälittäjä nainen mittasi hevostalli
ja navetan korkeuden? Aika Outo tyyppi,en kysynyt minkätähden?
Tuvasta käski vähentää huonekaluja,ei aivan mennyt jakeluun.
Minä sanoin,että kalustettuna laita myyntiin.
Onko toi myyntityöhön jotenkin muuttunut?
Minä olen ostanut ja myynyt omistamiani asuntoja lähes parikymmentä
elämäni aikana,kalustettu ja ja ilman.
Koskaan ne kalusteet eivät ole ostopäätökseen vaikuttaneet.
Onko hovissa muuttunut koko systeemi?Eikö siinä kulu hirveästi aikaa elämän ajasta kun hakee suunnittelee ja ostaa ja myy asuntoja joita sitten hakee ostaa ja suunnittelee remontteja ja jännittää meneekö ne mukavasti ja lopuksi maksaa niistä ja varainsiirtoveroja ja kuluja
Ja päälle valoparoittimet jokaiseen Anonyymi kirjoitti:
Eikö siinä kulu hirveästi aikaa elämän ajasta kun hakee suunnittelee ja ostaa ja myy asuntoja joita sitten hakee ostaa ja suunnittelee remontteja ja jännittää meneekö ne mukavasti ja lopuksi maksaa niistä ja varainsiirtoveroja ja kuluja
Ja päälle valoparoittimet jokaiseenKantansa toistemme kuormia,vai kuinka se Isokirja asian ilmaisi?
Kiitos,että olet kiinnostunut,kiinteistöostoistani.
Ei minulla enää ole,kuin kolme kämppä ja Taivaan koti,jos sinne huokuvat?
No netissä on helppoa ostaa tai myydä?
Tosin tein ostopäätöksen kerran,vain kuvien ja Isännöitsijän todistuksen perusteella.
Velaksi minä olen ostanut lähes kaikki asunnot.
Ensimmäisen muistaakseni Ostin 1962 ja pesämunani perin,kaksion Jyväskylästä.
Rikastumaan en ole päässyt,ettei kateutta ole tarvetta tuntea amarituliini_38 kirjoitti:
Kantansa toistemme kuormia,vai kuinka se Isokirja asian ilmaisi?
Kiitos,että olet kiinnostunut,kiinteistöostoistani.
Ei minulla enää ole,kuin kolme kämppä ja Taivaan koti,jos sinne huokuvat?
No netissä on helppoa ostaa tai myydä?
Tosin tein ostopäätöksen kerran,vain kuvien ja Isännöitsijän todistuksen perusteella.
Velaksi minä olen ostanut lähes kaikki asunnot.
Ensimmäisen muistaakseni Ostin 1962 ja pesämunani perin,kaksion Jyväskylästä.
Rikastumaan en ole päässyt,ettei kateutta ole tarvetta tuntea amaSanelukone oli päällä!
Ei kaikkea voi muistaa.
Yritän unohtaa poikani tapon Järvenpäässä ei se niin helppoa ole.
Ei myöskään ole helppoa mielistely palstalla.
Todella tulee mieleeni Suomiko sivistysvaltio?
Olla koulukiusattu,olla palstakiusattu.
Kuka teistä haluaa sen ensimmäisen kiven heittää omalla nimillään?
Nyt uskalsin laittaa kysymysmerkkin,,siitäkin on minua moitittu.
Minä todella toivon teille auringonpaisteista kesää ama
- Anonyymi
Pari kappaletta, kerran kaksituhannen alkupuolella unohtui paistinpannu hellalle kun menin käymään napurissa, naapurissa huomattiin kun paloauto tuli pihaan, silloin tajusin minkä takia, ei mitään vahinkoa.
Muutaman kerran on piipannu kun unohtunut ruoka käryämään, ainoastaan mustuneita astioita.
Mökillä oli sauna palaa. - Anonyymi
Tänä iltana tarkistin. Ei yhtään kattoon kiinnitettävää palovaroitinta toiminnassa. Missä lie rojukasassa lattialla.
Lämmitän vai yhtä tulipesää tänä lämmityskautena.
Pitääpä huomenna laittaa kattoon ja uusia sen patteri.
Pari ilta sitten oli vaarallinen tilanne kun pönttöuunin kipinäsihdistä huolimatta palava kipinä singahti läheiseen klapilootaan.
Onneks olin alhaalla kun aistin savun hajua. Vilkaisin sinne klapilootaan. Siellä näkyi kytevä palon alku.
Tavallisesti laitan korkean lisäpellin uunia vasten ja myös lattialle irtopeltejä. Nyt ne jääneet pois. - Anonyymi
2
:-) - Anonyymi
Täällä on käytössä OKT 4h halli k khh sauna iso suihkutila. Laskeskelin että 5 kpl palovaroittimia on. Talo on ollut enimmäkseen tyhjillään, joten palovaroittimista on otettu patterit pois. Nyt olisi syytä laittaa jokaiseen uusi patteri. Olen ollut täällä Koronavirusta paossa, poissa Helsingistä jo yli vuoden. Muutaman kerran olen käynyt siellä kotona.
- Anonyymi
Kannattaa myydä asuntovaunu ja asettua telttaan ei tarvi palovaroitinta ei kulu vuokrarahaa
Palovaroitinta ei myöskaan tarvi jos nai palomiehen. Laissa on nimenomaan mainittu poikkeus - Anonyymi
Aika monta, joka huoneessa ja muutama kriittisissä paikoissa.
Äslettäin sain peöastuslaitokselta postia ja kaavakkeita, joissa pyydettiin palauttamaan tilannetiedotus, miten tässä pientalossa on paloturvallisuus hoidettu.
Muuten kaikki oli kunnossa , mutta opaste tienposkessa pitäisi olla parempi, että ambulanssi paikalle osaisia.
Ei ne kovin usein asiaa tutkaile, koska kaavake tuli edellisen omistajan tiedoilla ja hänkin on jo viisitoista vuotta ollut jo kuolleena. - Anonyymi
Kaksi noita näkyy olevan,kävon laskemassa,uusittiin juuri.
- Anonyymi
Kolme kpl on omassa asunnossani. Yksi makuhuoneesa, yksi keittiössä ja yksi poistumisreitillä (eteinenen).
- Anonyymi
Ei tuollaisia tarvita kun ei polta tupakkaa
Liesi kannattaa valita magneettikenttäiseksi pyörövirtaiseksi induktioliedeksi se ei kuumene ja on täysin ohjelmoitu- Anonyymi
Ei kaikki ole aina itsestä kiinni. Eteisen (poistumisreitin) palovaroitin hälyttää myös rappukäytävästä tulevasta savusta.
- Anonyymi
Uusi palovaroitin ...joka ei tarvi enää pattereita ....toimii sähköllä.
mimmimum-..mi- Anonyymi
On niissä paristot silti sähkökatkojen varalta.
- Anonyymi
Mulla on kerrostalon yksiön katossa yksi varoitin toiminnassa, toinen on kaapissa ilman patteria. Neliöitä on reipas 30.
- Anonyymi
Pojan perheessä on kaksi hauskaa hahmoa palovaroittimia... kärpänen katossa ....ja perhonen on toinen ...
mimmimum-..mi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pojan perheessä on kaksi hauskaa hahmoa palovaroittimia... kärpänen katossa ....ja perhonen on toinen ...
mimmimum-..miAloittajan veskissä on kaksi , toinen kaasuvaaran takia, tuotanto on niin rikkipitoista tällä mummeliinilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan veskissä on kaksi , toinen kaasuvaaran takia, tuotanto on niin rikkipitoista tällä mummeliinilla.
Mitä merkkiä suosittelet veskiin, kun kaasuvaara meilläkin?
- Anonyymi
Parhaimmillaan oli lähes 10 varoitinta kotona ( mökille osa ).
Niistä neljä oli Italiassa CE-hyväksyttyjä, jotka testeissäni eivät reagoineet tupakansavuun lainkaan vaikka yhden tupakan vein niin lähelle, että muovi tummui.
He pääsivät ongelmajätteeseen.
Viime viikolla tuhkiksessa jäi aamukahvilla huomaamattani hetkeksi kytemään, kun siinä oli muutakin tavaraa ja aikaisempia tumppeja, niin ionisoiva varoitin ( en sano merkkiä ) alkoi kiljumaan klo 5 aamulla 2 metrin päässä.
Varoittimella on väliä. - Anonyymi
Vuonna 2018 syntyi tupakan takia 8 asuntopaloa. Kaikki syttyivät omakotitaloissa.
Studeerauksessa ei ollut tarkemmin, mutta epäilen, että kaikki syttyivät Itä Suomen omakotitaloissa Venäjältä tuoduista tupakoista, jotka eivät ole itsestäänsammuvia kuten Suomessa myydyt.- Anonyymi
Montako tulipaloa muuten syttyi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753