Suomalaiset äänestivät taas Toyotan elokuussa ykköseksi...

Anonyymi

…. sekä merkki- että mallikohtaisessa tilastossa järisyttävän ja vavisuttavan ylivoimaisesti, eikä vaan kymmenesosapisteen erolla. Toyotoja rekisteröitiin elokuussa peräti 1.432 autoa ja Toyota Corollia 558 autoa.

Toiseksi sijoittunutta humpuukimerkkinä maineensa menettänyttä saksalaiskonsernin kyhäelmää rekisteröitiin vain 864 kappaletta.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-corolla-piti-paalupaikkansa-elokuussa-tassa-ovat-loppukesan-myydyimmat-autot/b2ba5b48-3955-4efc-9dab-4aba915f5c90

Lukemat tästä linkistä huomenna maanantaina:

http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019

Automerkki Toyota aiheutti näin ollen kulkuvälinemerkeille täydellisen tuhon sekä merkki- että mallitilastossa.

https://im.mtv.fi/image/312038/landscape16_9/1024/576/248874a8d3097932bb5756416aee92df/yk/1665810.jpg

105

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itkettää, vapisuttaa, tärisyttää, hiottaa, paleltaa ja vatsaa vääntää.

      • Anonyymi

        Minä Pentti antaudun. Peli on menetetty. Kaikkin nämä vuodet. Kaikki. Niin turhaa. Turhaa. Kaikki. Suuri osa elämästani. Pilalla.


      • Anonyymi

        Tojohönö, juttusi ovat kuin suoraan Kylähullun päiväkirjasta.


    • Anonyymi

      Kyllä se siitä, Corolla - 24% ja Yaris - 36% heinäkuusta.

      • Anonyymi

        Ovat lisänä syyskuun lukemissa.


      • Anonyymi

        Polo -33,22%, Golf -12,26%, Octavia -9,57%,


    • Anonyymi

      Kuinka joku Skoda tai Volkswagen voisivat kuvitella voittavansa Toyotan, joka edustaa maailman kehittyneintä, pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä ja modernia hybridien tekniikkaa sekä moderneinta muotoilua sekä lisäksi on automaailman luotettavin automerkki.

      Se on myös innovatiivisin automerkki, jolla on halussa kaikkein eniten patentteja autojen eri teknisen kehityksen osa-alueilta.

      • Anonyymi

        Suomalaiset haluavat ostaa aina uusinta ja kehittyneintä tekniikkaa, joka on myös kaikkein kestävintä ja huolettominta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset haluavat ostaa aina uusinta ja kehittyneintä tekniikkaa, joka on myös kaikkein kestävintä ja huolettominta.

        Pula-ajoista ja nälkävuosista on Suomessa lyhyt aika.


      • Samaa miältä! Priuksella on kiva ajaa jos vaan luonne mahtuu.....


    • Anonyymi

      Onneksi kaikki eivät ole persaukisia, joillakin on vielä varaa Mersuun ja Volvoon.

      • Anonyymi

        Miksi sitten täällä kirjoittelet? Vastaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten täällä kirjoittelet? Vastaa!

        Anteeksi, jos taas osui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, jos taas osui.

        Vastaa!!!!


    • Anonyymi

      Kuinka joku Skoda tai Volkswagen voisivat kuvitella voittavansa Toyotan, joka edustaa maailman kehittyneintä, pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä ja modernia hybridien tekniikkaa sekä moderneinta muotoilua sekä lisäksi on automaailman luotettavin automerkki.

      Se on myös innovatiivisin automerkki, jolla on halussa kaikkein eniten patentteja autojen eri teknisen kehityksen osa-alueilta.

    • Anonyymi

      "Melu on terveydelle haitallista, se heikentää kokonaishyvinvointia ja aiheuttaa epäviihtyisyyttä. Tutkimusten mukaan melu aiheuttaa lihasjännitystä, päänsärkyä, ärsyyntyneisyyttä ja väsymystä sekä lisää tapaturmavaaraa. Jatkuva melu aiheuttaa stressiä ja unihäiriöitä. Se myös nostaa sykettä ja verenpainetta ja voi johtaa sydän- ja verenkiertoelinten sairauksiin."
      Ymmärtäkäämme siis Tojohönöä.

    • Anonyymi

      "Skoda, kovaääninen kansanauto idästä" ei ole silloin terveellinen valinta.

    • Anonyymi

      Verrataanpas nyt vähän Corollaa ja Octaviaa. Corollan ylläpitokulut 3v/60tkm ovat noin 1,4 euroa/100km kalliimmat eli lähes 1 litra/100km bensassa. Corolla on yli 4000 euroa kalliimpi eli se on noin 2700 litraa bensassa. Octavia ei taatusti kuluta vuositasolla yli 2 l/100km enempää, joten vasta yli 250000 km matkalla Corolla säästää eron. Ajassa tuo on siis yli 12 vuotta.

      • Anonyymi

        Tojon omistaja on vain peruskoulun käynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojon omistaja on vain peruskoulun käynyt.

        Kyllä minäkin olen kouluja käynyt. Kansakoulun ja Kajaanin kauppakoulun. Komeasti merkantiksi saakka ponnistelin.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen kouluja käynyt. Kansakoulun ja Kajaanin kauppakoulun. Komeasti merkantiksi saakka ponnistelin.

        Oletko mielestäsi hauska TojoHönö, Kellokosken kasvatti.


      • Anonyymi

        Corolla Hybridillä tullaan ajamaan vain 15000 km vuodessa eli jo lähemmäs 20 vuotta menee vakkei pääomakuluja oteta huomioon. Jos sen 4000 euroa sijoittaa pitkäksi aikaa, ei hybrid tienaa ikinä hintaeroaan takaisin.


    • Anonyymi

      Nyt hermostuneisuus alkaa todella rassaamaan kun trafi julkaisee taas tänään huijarikonsernin mahalaskun. On oljenkorret jo kortilla kun luuserin pitää jo yrittää toyotan omistajajien koulutustakin arvostella kun harmittaa. Mikä lienee oma sivistystaso? Soperruksesta päätellen kesken jäänyt apukoulu?

      • Anonyymi

        "kesken jäänyt apukoulu"

        Voi tätä naurun remakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kesken jäänyt apukoulu"

        Voi tätä naurun remakkaa.

        Kyllä vanhimmat Tojomiehet kävivät vain kiertokoulua ja sitäkin vastapäivään..


    • Anonyymi

      Nyt vasta hitaalla käyvät alkavat tajuta että kusetettu on ja tappio pitää itse kärsiä. Fiksuimmat ovat jo siirtyneet Toyotaan niinkuin tilasto kertoo. Tosin vihervasurit ei skodstaan luovu vaikka ei stä punaisena saisikaan kun aate velvoittaa.

      • Anonyymi

        Minusta ainakaan tuskin koskaan niin fiksua tulee että Toyotaan siirtyisin. Eilisen tekniikkaa huomisen hinnalla.


      • Anonyymi

        Uskotaan joka sana, PenttiHolisti.


    • Anonyymi

      Toyotahörhön etsikkoaika menossa kun järkevät autonostajat odottavat uusien Golfien ja Octavian julkaisua ja myyntiin tuloa.
      Paniikinomainen dissaus on jo aloitettu ja kaivettu ikivanhat jutut kiertoon, hauskaa seurata höpön sekoilua.

    • Anonyymi

      Onko saatavuudessa ongelmia vai miksi esim. Corollan myynti putosi heinäkuusta niin paljon?

      • Anonyymi

        On ollut. Suomeen saadaan syyskuussa erittäin isot erät autoja kasvatetun tuotantokapasiteetin seurauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut. Suomeen saadaan syyskuussa erittäin isot erät autoja kasvatetun tuotantokapasiteetin seurauksena.

        Syyskuussa Tojon myynti on aina pudonnut rajusti, kun "loppuvuonna" ei enää haluta rekisteröidä uutta autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyskuussa Tojon myynti on aina pudonnut rajusti, kun "loppuvuonna" ei enää haluta rekisteröidä uutta autoa.

        Noin on tapahtunut vain ja ainosastaan joulukuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on tapahtunut vain ja ainosastaan joulukuussa.

        Katsopa viime vuosien tilastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa viime vuosien tilastoja.

        Kenen luvut tipahtivat viime vuoden syyskuussa?:

        Toyota 1063
        Vokswagen 400
        Skoda 400


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen luvut tipahtivat viime vuoden syyskuussa?:

        Toyota 1063
        Vokswagen 400
        Skoda 400

        Viime vuonna myytiin alennusmyynnissä Auriksia ja Avensiksia.


      • Anonyymi

        Edelleen odotan toukokuussa tilattua Corollaa. Sopimuksessa elokuu 2019.
        Nyt elokuussa rekisteröitiin huhti- toukokuussa myytyjä.

        Mitenköhän maahantuoja hyvittää ssopimusrikkomuksen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen odotan toukokuussa tilattua Corollaa. Sopimuksessa elokuu 2019.
        Nyt elokuussa rekisteröitiin huhti- toukokuussa myytyjä.

        Mitenköhän maahantuoja hyvittää ssopimusrikkomuksen ?

        Sanoo, että jos ei sinulle kelpaa niin kyllä joku ottaa.


    • Anonyymi

      Uuden skodan odottaminen on kuin haaveilu uudesta neuvostoliitosta

      • Anonyymi

        Sinulle kuin Kelapäivän odottelu?


      • Anonyymi

        Voi pientä kun sulla on vielä niin paljon opittavaa ja kehittymistä, että kelpaat yhteiskuntaan täysvaltaisena jäsenenä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja bulkkimaine kasvaa.

    • Anonyymi

      Myös HK:n sininen on ykkönen ja aina niin terveellinen Coca Cola.

      • Anonyymi

        Volswagen konsernin autoja myytiin 1-8 kk 20832 kpl. 26,8 % kaikista myydyistä autoista. Toyotan autoja myytiin 1-8 kk 11195 kpl. 14,3 %. Kumpi voitti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volswagen konsernin autoja myytiin 1-8 kk 20832 kpl. 26,8 % kaikista myydyistä autoista. Toyotan autoja myytiin 1-8 kk 11195 kpl. 14,3 %. Kumpi voitti ?

        Noista vielä Variksia 3145.


      • Anonyymi

        Listasta Toyota jäi pois Lexus, 265 kpl / 0,3 %. Yht. siis 11460 autoa. 14,6 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volswagen konsernin autoja myytiin 1-8 kk 20832 kpl. 26,8 % kaikista myydyistä autoista. Toyotan autoja myytiin 1-8 kk 11195 kpl. 14,3 %. Kumpi voitti ?

        Volkswagen-konsernin automerkkejä pitää siis olla jumalattomasti, että kykenee voittamaan yhden ainoan automerkin Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen-konsernin automerkkejä pitää siis olla jumalattomasti, että kykenee voittamaan yhden ainoan automerkin Toyotan.

        5 merkkiä eli Volkswagen, Skoda, Audi, Seat ja Porsche ei ole jumalattomasti. Kuorma-autot ja moottoripyörät eivät tietenkään ole laskuissa, eikä Bentley ja Bugatti muuta noita lukuja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei niin, EU Efta 1-6/2019. Daciakin menee parissa vuodessa Tojon ohi

        1 VOLKSWAGEN 936348
        2 RENAULT 590022
        3 PEUGEOT 527561
        4 FORD 513338
        5 OPEL/VAUXHALL 474805
        6 MERCEDES 448502
        7 BMW 428544
        8 AUDI 406977
        9 SKODA 398256
        10 TOYOTA 387360
        11 FIAT 380570
        12 CITROEN 356511
        13 DACIA 316424
        14 HYUNDAI 284396
        15 SEAT 269143


      • Anonyymi

        Listasta näkyy mikä konserni on maailman suurin autovalmistaja, eikö vain ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, EU Efta 1-6/2019. Daciakin menee parissa vuodessa Tojon ohi

        1 VOLKSWAGEN 936348
        2 RENAULT 590022
        3 PEUGEOT 527561
        4 FORD 513338
        5 OPEL/VAUXHALL 474805
        6 MERCEDES 448502
        7 BMW 428544
        8 AUDI 406977
        9 SKODA 398256
        10 TOYOTA 387360
        11 FIAT 380570
        12 CITROEN 356511
        13 DACIA 316424
        14 HYUNDAI 284396
        15 SEAT 269143

        Annatko myös USA:n luvut, jossa Vokswagenin markkinaosuus on n 3% ja Toyotan 14 %. Eurooppa on täynnä omaa autoteollisuutta niin Toyotalla on siine vaikeampi tunkeutua. Nuo ovat Toyotan edellä kaikki eurooppalaisia merkkejä.

        Tuollaisten lukujen tänne työntäminen kertoo sinun ymmärryksestäsi.


    • Anonyymi

      Uusia henkilöautoja ensirekisteröitiin 9 993 kappaletta. Autoalan Tiedotuskeskus kertoo, että päättyneen elokuun luvut ovat suhteellisen korkeat, sillä elokuun ensirekisteröinnit ovat tällä vuosikymmenellä olleet keskimäärin 9 000 auton lukemissa.

      TOYOTA COROLLA säilytti ykkösasemansa mallikohtaisessa vertailussa suhteellisen selkeästi ennen Nissan Qashqaita ja Škoda Octaviaa.

      Toyota oli muutenkin ylivoimainen merkkikohtaisessa vertailussa. Sen markkinaosuus oli 14,6 prosenttia, kun seuraavana tulevan Volkswagenin osuus oli 8,7 prosenttia.

    • Anonyymi

      Ei voi kun ihmetellä miksi suomalainen on noin innostunut jostain surkeasta ja ylihintaisesta Toyotasta. Ei missään muualla olla näin tyhmiä, hävettää olla suomalainen tuossa suhteessa.

      • Anonyymi

        Siellä laitoksesssahan se jo istuu tietokoneen kanssa hoitotätien ympäröimänä.


      • Anonyymi

        Taas yksi syy lisää olla ostamatta Tojoa ja välttää joutumasta pilkatuksi, vähä-älyiseksi Tojopelleksi ja onnettomaksi nysväriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi syy lisää olla ostamatta Tojoa ja välttää joutumasta pilkatuksi, vähä-älyiseksi Tojopelleksi ja onnettomaksi nysväriksi.

        Kirjoituksesi käyvät päivä päivältä yhä avuottomimmiksi ja avuttomimmiksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuollainen himmeli on korjaamaton paikka. Rakenteissa on yritetty säästää painoa ja tulos on sen mukainen. Purkuun vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen himmeli on korjaamaton paikka. Rakenteissa on yritetty säästää painoa ja tulos on sen mukainen. Purkuun vaan.

        Pyöränkulmat sinne päin ja menoksi.


    • Anonyymi

      Melkoinen pascamyrsky taas kun toyota nöyryytti vaginaatoria taas oikein huolella. Yksikään vaginamerkki ei pärjää toyotalle. Paniikissa rölli taas laskee merkkejä yhteen. Kusettaa vaan itseään kun sappi kiehuu. Voivoi!

      • Anonyymi

        Tojomyyjä kusettanut pappoja ja saanut ostamaan Yariksen bensansäästölupauksilla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on maailman suurin ja Suomessakin kaksi kertaa isompi kuin Toyota niin aika sama mitä lasketaan yhteen ja miten. Kuningas on kuningas.
        https://largest.org/technology/automakers/

        Noinpä, molemmat tarvitaan skoda ja vikavaagen että jotenkin pärjäisi toyotan suosiolle. Yyteet pitää keskoskaarassa hermot kireällä . Trafi kertoo ja kansa tietää että uusi corolla on mallien ykkönen. Näin se vaan on eikä venkoilu auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojomyyjä kusettanut pappoja ja saanut ostamaan Yariksen bensansäästölupauksilla.

        Vaginaattorikonsernissa kyllä tiedetään sentilleen mitä törkeä kusettaminen maksaa kun ensin menee rahat ja sen jälkeen maine kunnia ja luotettavuus. Suhmurointi yhdistettynä lopezlaatuisuuteen pitävät ostajat loitolla niinkuin suunta näkyy olevan toyotan korjatessa potin.


    • Anonyymi

      Onko tämä uusi mahti-Corolla Tojotan tekele se joka otti kuokkaan vanhalta karvalakki-Octavialta TM:n vertailussa? Se jossa oli tojon tehokkain kone ja oli yli neljä tonnia kalliimpi mutta silti hitaampi, pienempi ja meluisampi kuin vanha Ocu. Mihin nämä Tojon insinöörit ovat käyttäneet aikansa? Jos ei pysty pärjäämään edes monta vuotta vanhalle Tsekki-viritykselle. Ihmettelen vaan.

      • Anonyymi

        Lukekaapa tuo vertailu niin asiat näyttävät aivan erilaiselta kuin tuo teksti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaapa tuo vertailu niin asiat näyttävät aivan erilaiselta kuin tuo teksti.

        Eikun just noin. Skoda voitti vertailun ja Toyota oli mitatusti pienempi tiloiltaan, hitaampi ja meluisampi. Nämä eivät ole mielipideasioita vaan mitattua faktaa ja siksi Skoda ansaitsi voittonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikun just noin. Skoda voitti vertailun ja Toyota oli mitatusti pienempi tiloiltaan, hitaampi ja meluisampi. Nämä eivät ole mielipideasioita vaan mitattua faktaa ja siksi Skoda ansaitsi voittonsa.

        Skoda oli myös 4.400 halvempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaapa tuo vertailu niin asiat näyttävät aivan erilaiselta kuin tuo teksti.

        Saa kai täällä valehdella mielensä mukaisesti. Ja minä poikahan valehtelen ilman omantunnontuskia.


      • Anonyymi

        Minun mielestäni ihminen on epäonnistunut elämässään jos joutuu tyytymään uuteen Toyotaan, koska muitakin vaihtoehtoja on Eikä tälläinen henkilö ole yli varovainen, ehkä myös saamaton. Juttu erikseen on jos ei ole varaa ostaa uutta autoa, silloin voi olla ihan perusteltua ostaa vaikkapa käytetty Corolla. Meidän perheellä on Volkkarin Tiguan, bensa, uutena ostettu, 1,5 vuotta vanha. Sillä on kierretty pohjoismaat, suomea ja viikon päästä ruskamatka, lännestä idän kautta takaisin. kesto kaksi viikkoa. Kulutus matkoilla nopeusrajoitusten mukaan noin 6,2 - 6,5 litraa. Nopeus tarkistettu navigaattorista. ajettu oikealla nopeudella, ei mittarivirheellä. Kysymys kuuluu, tunnetteko ketään joka tekee vapaaehtoisesti lomamatkoja Toyotalla tai Nissanilla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni ihminen on epäonnistunut elämässään jos joutuu tyytymään uuteen Toyotaan, koska muitakin vaihtoehtoja on Eikä tälläinen henkilö ole yli varovainen, ehkä myös saamaton. Juttu erikseen on jos ei ole varaa ostaa uutta autoa, silloin voi olla ihan perusteltua ostaa vaikkapa käytetty Corolla. Meidän perheellä on Volkkarin Tiguan, bensa, uutena ostettu, 1,5 vuotta vanha. Sillä on kierretty pohjoismaat, suomea ja viikon päästä ruskamatka, lännestä idän kautta takaisin. kesto kaksi viikkoa. Kulutus matkoilla nopeusrajoitusten mukaan noin 6,2 - 6,5 litraa. Nopeus tarkistettu navigaattorista. ajettu oikealla nopeudella, ei mittarivirheellä. Kysymys kuuluu, tunnetteko ketään joka tekee vapaaehtoisesti lomamatkoja Toyotalla tai Nissanilla ?

        Tallinnaan mennään Eckeröllä S-korttialennuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni ihminen on epäonnistunut elämässään jos joutuu tyytymään uuteen Toyotaan, koska muitakin vaihtoehtoja on Eikä tälläinen henkilö ole yli varovainen, ehkä myös saamaton. Juttu erikseen on jos ei ole varaa ostaa uutta autoa, silloin voi olla ihan perusteltua ostaa vaikkapa käytetty Corolla. Meidän perheellä on Volkkarin Tiguan, bensa, uutena ostettu, 1,5 vuotta vanha. Sillä on kierretty pohjoismaat, suomea ja viikon päästä ruskamatka, lännestä idän kautta takaisin. kesto kaksi viikkoa. Kulutus matkoilla nopeusrajoitusten mukaan noin 6,2 - 6,5 litraa. Nopeus tarkistettu navigaattorista. ajettu oikealla nopeudella, ei mittarivirheellä. Kysymys kuuluu, tunnetteko ketään joka tekee vapaaehtoisesti lomamatkoja Toyotalla tai Nissanilla ?

        Mietipä tätä. Jos olisit mennyt Toyota Hybridillä ja noin 10 km/h hitaammin, niin olisit päässyt jopa 5 litralla. Esimerkiksi 2000 km, 24 litraa ja 40 euroa, pitsat 1,5 cociksella koko porukalle. Eikö olisi ollut lomaonnea, jota muistella seuraavaan kesään :D


      • Anonyymi

        Tämä on hyvä kommentti. Juuri tässä tulee hyvin esille kuinka Toyotalla ajavat huijaavat itseään kun ajavat mittarin mukaan. Mittarissa 100 km, todellinen nopeus 93 -94 km. Sitten sanotaan kuinka vähällä kulkee. Aikoinaan Saabin mittari näytti 1 km väärin, kun kaverin Toyota näytti 8 km liikaa. Kaveri väitti Toyotan kulkevan vähällä. Ensi keväänä Tiguan matkaa Eurooppaan.- 15,5 - 2 kuukautta. kesto. Majoitus hotelleissa, myös ruskamatkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä kommentti. Juuri tässä tulee hyvin esille kuinka Toyotalla ajavat huijaavat itseään kun ajavat mittarin mukaan. Mittarissa 100 km, todellinen nopeus 93 -94 km. Sitten sanotaan kuinka vähällä kulkee. Aikoinaan Saabin mittari näytti 1 km väärin, kun kaverin Toyota näytti 8 km liikaa. Kaveri väitti Toyotan kulkevan vähällä. Ensi keväänä Tiguan matkaa Eurooppaan.- 15,5 - 2 kuukautta. kesto. Majoitus hotelleissa, myös ruskamatkalla.

        On teillä todelliset mielikuvitusjutut noista mittarivirheistä. Uskomatonta skeidaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni ihminen on epäonnistunut elämässään jos joutuu tyytymään uuteen Toyotaan, koska muitakin vaihtoehtoja on Eikä tälläinen henkilö ole yli varovainen, ehkä myös saamaton. Juttu erikseen on jos ei ole varaa ostaa uutta autoa, silloin voi olla ihan perusteltua ostaa vaikkapa käytetty Corolla. Meidän perheellä on Volkkarin Tiguan, bensa, uutena ostettu, 1,5 vuotta vanha. Sillä on kierretty pohjoismaat, suomea ja viikon päästä ruskamatka, lännestä idän kautta takaisin. kesto kaksi viikkoa. Kulutus matkoilla nopeusrajoitusten mukaan noin 6,2 - 6,5 litraa. Nopeus tarkistettu navigaattorista. ajettu oikealla nopeudella, ei mittarivirheellä. Kysymys kuuluu, tunnetteko ketään joka tekee vapaaehtoisesti lomamatkoja Toyotalla tai Nissanilla ?

        Niin, noh, mielipidehän on kuin percereigä. Kaikilla on sellainen,y johon joutuu tyytymään. Sinäkin vaikka olisit kuinka väärässä.


      • Anonyymi

        Volkkarin Tiguan, meidän, mittarissa 84 = 80 km navilla. 105 km = 100 km. 126 km = 120 km. Näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä kommentti. Juuri tässä tulee hyvin esille kuinka Toyotalla ajavat huijaavat itseään kun ajavat mittarin mukaan. Mittarissa 100 km, todellinen nopeus 93 -94 km. Sitten sanotaan kuinka vähällä kulkee. Aikoinaan Saabin mittari näytti 1 km väärin, kun kaverin Toyota näytti 8 km liikaa. Kaveri väitti Toyotan kulkevan vähällä. Ensi keväänä Tiguan matkaa Eurooppaan.- 15,5 - 2 kuukautta. kesto. Majoitus hotelleissa, myös ruskamatkalla.

        Muista varata riittävästi öljyä mukaan. Ei se yksi lahjapullo riitä kuin alkumatkalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista varata riittävästi öljyä mukaan. Ei se yksi lahjapullo riitä kuin alkumatkalle.

        Juu, nuo Toyotan bensakoneen imee aina öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä tätä. Jos olisit mennyt Toyota Hybridillä ja noin 10 km/h hitaammin, niin olisit päässyt jopa 5 litralla. Esimerkiksi 2000 km, 24 litraa ja 40 euroa, pitsat 1,5 cociksella koko porukalle. Eikö olisi ollut lomaonnea, jota muistella seuraavaan kesään :D

        Vai onneton ja köyhä ajattelee noin. Toyotalla matka olisi kärsimystä melun ja huonojen penkkien vuoksi, mutta Tiquanilla nautinto. Elämästä pitää nauttia, sillä se on rajoitettu aika kun niin voi tehdä. Onpa sitten vanha mukava muistella nautinnollisia retkiä kun selkä on ehjä ja korvat kuulee.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Saa kai täällä valehdella mielensä mukaisesti. Ja minä poikahan valehtelen ilman omantunnontuskia.

        No sitähän sinä osssszkodapentttiholistigooooljne…. teet täyspäiväisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista varata riittävästi öljyä mukaan. Ei se yksi lahjapullo riitä kuin alkumatkalle.

        Piti paikkansa ennen, nykymoottori ei kuluta paljoa, 30 tuhannen huoltoon mennessä olen lisännyt 0,4 litraa,. Varmuudeksi kun Volkkarin tikku oli huonosti luettavissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti paikkansa ennen, nykymoottori ei kuluta paljoa, 30 tuhannen huoltoon mennessä olen lisännyt 0,4 litraa,. Varmuudeksi kun Volkkarin tikku oli huonosti luettavissa,

        Mikä se sellainen auto on johon pitää lisätä öljyä. Minulla ei ole koskaan ollut sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onneton ja köyhä ajattelee noin. Toyotalla matka olisi kärsimystä melun ja huonojen penkkien vuoksi, mutta Tiquanilla nautinto. Elämästä pitää nauttia, sillä se on rajoitettu aika kun niin voi tehdä. Onpa sitten vanha mukava muistella nautinnollisia retkiä kun selkä on ehjä ja korvat kuulee.

        Vähenevässä määrin noita huijrvaagen " nautiskelijoita" näkyy nykyisin vastaan tulevan kun suomalaisetkin yhä enemmän oppivat ja tulevat järkiinsä. Kuka nyt huijarin pulkkaan haluaisi kahden uoden takuulla öljyä polttamaan?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä missä äänestyksiä missä voi äänestää Toyotan eduksi, Valituissa Paloissako???
      Kysyy kiimainen Tero.

    • Anonyymi

      Miksi pitää yrittää myydä? Kun ostan uuden toyotan niin on itsestään selvää että vanha toyota kelpaa vaihdossa ja vieläpä hyvään hintaan. Oletko joku huijarikonsernin katiskojen myyjä kun koko ajan panikoit myymisen kanssa. Hyvät myy hyvin ja huonot huonpmmin. Näin yksinkertaista se on. Eipä juurikaan kiinnosta. Jos joku vaginaattorikonserni on ryssinyt itsensä omalla toiminnallaan kuluttajia kusettamalla niin omapa on ongelmansa. Kyllä ne laatumurheet ja huijarin viitta hartiota painaa vuodesta toiseen . Uusi malli tuskin pelastaa mitään. Kyllä kansa muistaa ja tietää. Kuluttajana ei tarvi muuta kuin valita itselle mieluinen ja kukkarolle sopiva paras hinta-laatusuhdeauto. Ostajat ovat useimmin päätyneet näköjään toyotaan, eikä mikään ihme.

      • Anonyymi

        Ja kun vaihtaa Toyotaan niin saa sen itse maksetun pantin takaisin ja hyvitys vanhasta tuntuu niin jumalalliselta, näin hölmöjä viedään ja myydään meluisia ja ruostuvia tuhnuja.


      • Anonyymi

        Otetaan esim. Olen pari kertaa, vuosia sitten käynyt Wolfsburgissa, Volkkarin tehtaalla. Tehdas on maailman suurin tehdas jossa on 60,500 ihmistä töissä. kaupungissa 124,000 ihmistä. Vertaus, Monacossa on asukkaita 30,000. Tehtaalta luovutetaan päivittäin 500 autoa uusille omistajille. Autokaupat tehdään muualla, mutta luovutuspaikaksi voi valita tehtaan, silloin mittarissa on pyöreä nolla. Tässä pihvi, monet perheet tulevat ottamaan vastaan uuden autonsa SILMÄT onnesta säihkyen, olen nähnyt tämän. Heistä monet yöpyvät tehtaan vieressä olevassa hotellissa, luultavasti ovat sopineet jonkun paketin. Hotelli on The Ritz - Carlton, 5 tähden hotelli. Huonehinnat arkisin, 550 650 euroa, lisäksi 29 euroa aamiainen, henkilö. Viikonloppuina hinta on noin 250 euroa aamiaiset. Kysymys kuuluu, tunnetteko jonkun joka olisi hakenut uuden Toyotansa Helsingin Hotelli Kämpistä, 5 tähteä josta huone lähtee noin 300 euroa. Epäilisin että mäkkärillä käynti kruunaa tapahtuman. Tällä tehtaalla on muuten maailman paras automuseo, kävijöitä vuodessa yli miljoona. Tehtaan kakkoshalli on 2,2 kilometriä pitkä. Volkkarin kuivakytkin DSG.tä en huolisi, se on susi. Menen keväällä käymään tehtaalla Tiguanilla.


      • Anonyymi

        Korjaus, huonehinnat 550 - 650 euroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan esim. Olen pari kertaa, vuosia sitten käynyt Wolfsburgissa, Volkkarin tehtaalla. Tehdas on maailman suurin tehdas jossa on 60,500 ihmistä töissä. kaupungissa 124,000 ihmistä. Vertaus, Monacossa on asukkaita 30,000. Tehtaalta luovutetaan päivittäin 500 autoa uusille omistajille. Autokaupat tehdään muualla, mutta luovutuspaikaksi voi valita tehtaan, silloin mittarissa on pyöreä nolla. Tässä pihvi, monet perheet tulevat ottamaan vastaan uuden autonsa SILMÄT onnesta säihkyen, olen nähnyt tämän. Heistä monet yöpyvät tehtaan vieressä olevassa hotellissa, luultavasti ovat sopineet jonkun paketin. Hotelli on The Ritz - Carlton, 5 tähden hotelli. Huonehinnat arkisin, 550 650 euroa, lisäksi 29 euroa aamiainen, henkilö. Viikonloppuina hinta on noin 250 euroa aamiaiset. Kysymys kuuluu, tunnetteko jonkun joka olisi hakenut uuden Toyotansa Helsingin Hotelli Kämpistä, 5 tähteä josta huone lähtee noin 300 euroa. Epäilisin että mäkkärillä käynti kruunaa tapahtuman. Tällä tehtaalla on muuten maailman paras automuseo, kävijöitä vuodessa yli miljoona. Tehtaan kakkoshalli on 2,2 kilometriä pitkä. Volkkarin kuivakytkin DSG.tä en huolisi, se on susi. Menen keväällä käymään tehtaalla Tiguanilla.

        Näin minä poju maalailen Vokkelon ostokokemusta. Vähän noloa mutta minkä minä tollo itselleni ja äänille päässäni voin.


    • Anonyymi

      "Ostajat ovat useimmin päätyneet näköjään toyotaan, eikä mikään ihme."

      Suomessa on ostettu vuosikaudet VW:n valmistamia autoja yli kaksi kertaa enemmän kuin toyotan valmistamia riisiritsoja. Jokainen tietää tämän.

    • Anonyymi

      On typeryyden huippu hypettää Toyotaa myyntimäärillä kun VW on Suomessa täysin ylivoimainen myyntilastoissa ja maailmanlaajuisestikin ykkönen jo vuosikausia.
      Myyntitilastojen esiinottaminen on oman hölmöyden alleviivaamista jos on tojofani.

      • Anonyymi

        Mitä siitä jos joku hypettää mutta kun se vw vaan pettää, oikein tarkoituksella ja suunnitellusti. Kärähtänytkin nolosti housut kintuissa. Pomo lusimassa jne. Pitäisikö jo kiinnostua vai huolestua?


    • Anonyymi

      Ei Toyotan voitto mikään yllätys ollut. Kaikkihan tämän tietää että Toyota on luotettava moderni sähköauto, alan pioneeri ja edelläkävijä, todellinen frontrunner.

      • Anonyymi

        Nytkö se on jo sähköauto?


      • Anonyymi

        Lisään tunnelmia Volkkarin tehtaalta ja Uudenkaupungin tehtaalta. Kävin vuosia sitten ensimmäisen kerran Uudenkaupungin tehtaalla ja katselin kokoonpanoa. Tein itsellini kysymyksen, jos olisi pakko valita, nauhatyö tällä tehtaalla vai työttömyys, vastaus oli, työttömyys. Se on ainoa kerta kun näin olen ajatellut jostakin työstä. Pari kertaa käyneenä Volkkarin tehtaalla, sama kysymys. Ihan siedettävän näköistä työtä nauhalla, ihan ok. Nyt kysymys, montako yli 40-vuotiasta löydätte Uudenkaupungin tehtaan kokoonpanonauhalta. Volkkarin tehtaalla on kaikenikäisiä. Tehtaan eläkekerhon toiminta on vireää. Tämän voitte todeta kun menette ennakkoon varatulle tehdaskirrokselle avo Golfilla. Meidän Volkkarilla, Tiguan on neljän vuoden tehdastakuu.


    • Anonyymi

      Nyt kakattaa, menen päkistämään naapunrin Skodan konepellille.

    • Anonyymi

      Tojolla on käytännössä kaikki munat yhdessä korissa. Leluxeja myydään todella vähän.
      Vwllä on sen sijaan neljä merkkiä joita ostetaan yhteensä yli kaksi kertaa enemmän kuin tojon valmistamia autoja.
      Maailmanlaajuisestikin VW on ollut ykköspaikalla jo vuosia ka ero kasvaa joka vuosi. Sähköautot tulevat vahvistamaan ykkösvalmistajan asemaa entisestään. Tojon bensaviritykset ovat vanhanaikaisia saastuttajia.

      • Anonyymi

        Ensi kuussa taas on se surun ja murheen päivä vaginaattorikaupassa kun trafin ensirekiteröintitilasto taas kerran kertoo vokkelon syöksykierteestä ja mahalaskusta. Silloin kerrotaan kuinka monella merkillä.konserni huijaa ja kusettaa. Yksikään niistä ei tosin yllä toyotan suosioon. Toki hyvä viherpesuyritys on menossa kun yritetään kyhätä sähköautoja vaikka ostajat on vielä harvassa. Toyotan hybridit sensijaan viedään käsistä. pää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensi kuussa taas on se surun ja murheen päivä vaginaattorikaupassa kun trafin ensirekiteröintitilasto taas kerran kertoo vokkelon syöksykierteestä ja mahalaskusta. Silloin kerrotaan kuinka monella merkillä.konserni huijaa ja kusettaa. Yksikään niistä ei tosin yllä toyotan suosioon. Toki hyvä viherpesuyritys on menossa kun yritetään kyhätä sähköautoja vaikka ostajat on vielä harvassa. Toyotan hybridit sensijaan viedään käsistä. pää

        En anna ikinä periksi vaikka onhan Toyotan voittokulkua ja Vw-konsernin paniikinomaista sössimistä ikävä seurata täällä kotikoneen ääressä paskat housussa.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        En anna ikinä periksi vaikka onhan Toyotan voittokulkua ja Vw-konsernin paniikinomaista sössimistä ikävä seurata täällä kotikoneen ääressä paskat housussa.

        Ei se usko, vaikka kaikki koko suomalainen media todistai Toyotan olevan kestävin auto. Aloitus todistaa sen.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe