Myöhäisheränneen kysymys

Anonyymi

Olen 40 vuotias nainen. Muutama vuosi sitten kerroin lähioimaisilleni että jos jonain päivänä tapaan jonkun niin se tulee olemaan nainen. Suhtautuivat hyvin, se ei ollut se mitä koen hankalaksi.

Se mitä koen vaikeaksi on se että uusiin ihmisiin tutustuminen on niin älyttömän hankalaa: piirit vaikuttaisi olevan pienet, ”kaikki” pyörii samoissa piireissä ja uusia otetaan vastaan nihkeästi. Olen kyllä ujo, ja sosiaalisissa taidoissani on paljon mitä minun pitää opetella, mutta kuitenkin.. Onko bi/lesbo/homo piirit oikeasti niin sisäänpäinlämpenevää että uusiin, ja varsinkin myöhäisheränneeseen kuten minä, ei ihan heti ei haluta tutustua?

162

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tinder auki, sieltä löytyy nopeasti. En ymmärrä, miksi haluaisit johonkin valmiisiin kuppikuntiin.

      • Anonyymi

        En halua valmiiseen kuppikuntaan. Ihmettelen lähinnä niiden olemassaoloa, heteromaailmassa niitä ei ole samalla tavalla minun mielestä.


      • Anonyymi

        Tinderistä nyt ei löydy mitään muuta kuin seksiseuraa.


      • Anonyymi

        Tinder on yliarvostettu/ylimainostettu. Ei sieltä oikeasti mitään vakavaa löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua valmiiseen kuppikuntaan. Ihmettelen lähinnä niiden olemassaoloa, heteromaailmassa niitä ei ole samalla tavalla minun mielestä.

        Olen myös 40 & sinkku & valmis suhteeseen. Olen tullut kaapista n. 20-25 vuotta sitten, kaikki kaverit tietävät. En kuulu mihinkään kuppikuntaan, enkä todellakaan haluakaan kuulua! Toki sateenkaarikavereita/tuttuja on, mutta yhtälailla heterokavereita.
        Juuri nämä pienet piirit ovat pienen maan kirous, mulla ei etiikka tai moraali toimi silleen, että voisin lähteä mihinkään tuollaiseen kierrätykseen mukaan. Mieluummin omaa tietäni ja sovussa omantunnon kanssa niin kauan, kunnes se ihanainen, mun ihminen löytyy ❤️


      • Anonyymi

        Tinderistä ei kyllä löydy yhtään mitään! On paljon muitakin sovelluksia, tuota "Her"-palvelua oon miettinyt mutta mitään taustatietoja ei ole ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös 40 & sinkku & valmis suhteeseen. Olen tullut kaapista n. 20-25 vuotta sitten, kaikki kaverit tietävät. En kuulu mihinkään kuppikuntaan, enkä todellakaan haluakaan kuulua! Toki sateenkaarikavereita/tuttuja on, mutta yhtälailla heterokavereita.
        Juuri nämä pienet piirit ovat pienen maan kirous, mulla ei etiikka tai moraali toimi silleen, että voisin lähteä mihinkään tuollaiseen kierrätykseen mukaan. Mieluummin omaa tietäni ja sovussa omantunnon kanssa niin kauan, kunnes se ihanainen, mun ihminen löytyy ❤️

        Juuri näin. Samoin ajattelee myös tämä 40 .
        Ei kierrätystä, tai sitä että olisin jonkun kaverini exän nykyinen. No thanks!
        Onhan tässä aikaa odotella, että vastaan tule s e oikea 💜.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Samoin ajattelee myös tämä 40 .
        Ei kierrätystä, tai sitä että olisin jonkun kaverini exän nykyinen. No thanks!
        Onhan tässä aikaa odotella, että vastaan tule s e oikea 💜.

        Ihan kuin myös mun sanomaani tämä.

        Odottelen siis minäkin sitä oikeaa, en kenenkään "kaverin kaverin exää.."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tinderistä ei kyllä löydy yhtään mitään! On paljon muitakin sovelluksia, tuota "Her"-palvelua oon miettinyt mutta mitään taustatietoja ei ole ...

        Kokeilin tuota HER sovellusta. Aika paljon vähemmän ihmisiä siellä pyöri Tinderiin verrattuna, molemmista pn jäänyt huono maku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuin myös mun sanomaani tämä.

        Odottelen siis minäkin sitä oikeaa, en kenenkään "kaverin kaverin exää.."

        Tsemppiä meille! 😊.
        Toivottavasti kumpikin löytää jonkun kivan naisen vierelle. Kiire ei ole, vaikka joskus onkin ikävä toisen kosketusta ja läheisyyttä, hyviä keskusteluja ym.
        Toisaalta, hyvää kannattaa odottaa 😊💜.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin tuota HER sovellusta. Aika paljon vähemmän ihmisiä siellä pyöri Tinderiin verrattuna, molemmista pn jäänyt huono maku.

        Hei, etsitkö HER:stä Suomi-vaihtoehdolla vai miten se homma pelaa siellä? Täytyy varmaan ite kokeilla sitä myös, tai muita josko pääsis deiteille hiukan Suomea kauemmaksi 😁 Mun osalta alkaa oma maa olla kateltuna ... "Ei merta edemmäs kalaan" - jep. en vaan nyt hae kalaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, etsitkö HER:stä Suomi-vaihtoehdolla vai miten se homma pelaa siellä? Täytyy varmaan ite kokeilla sitä myös, tai muita josko pääsis deiteille hiukan Suomea kauemmaksi 😁 Mun osalta alkaa oma maa olla kateltuna ... "Ei merta edemmäs kalaan" - jep. en vaan nyt hae kalaa ...

        Anteeksi myöhäinen vastaus. Joo, asetukset oli Suomessa, ja muita profiileja oikeasti vähän. Lopetin selailun aika nopeasti.


    • Anonyymi

      Suomi24 treffien kauttakin voi tutustua. Omaa esittelyä vain miettimään ja aktiivisesti kirjoita kiinnostaville. Ei kannata vain odottaa, että toinen on aktiivinen osapuoli.

      Sen huomasin itsekin aiemmin, että kokemattomuuteni häiritsi monia. Kun kerran sitten vain heittäydyin ja nautin, opin itsestäni ja seksuaalisuudestani. Sen jälkeen oli helpompi määritellä, mitä haluan, mistä nautin ja seuraakin löytyi.

      • Anonyymi

        Moni 40 vuotias on kiinni työ- ja perhe-elämässä että (uusiin) ystävyyssuhteisiin ole aikaa..


    • Anonyymi

      Kyllä, näin se pitkälti on. Ja nniihin piireihin ei meitä myöhäisherännäisiä huolita, kattovat nenänvartta pitkin.. Ja yleensä ne piirit on pienet, aina joku jonku ex tai uusi.

    • Oma kokemukseni on että piirit eivät ole ollenkaan pienet. Tasaiseen tahtiin tutustun uusiin lesboihin. Olen muutamassa harrastusryhmässä (kortinpeluu ja kävely) lesboille ja ne ovat avoimmia. Mukaan vaan.

      • Anonyymi

        Asiat onkin ihan hyvin siellä helsingin seudulla, mutta muutama lepakko on vielä kehä kolmosen ulkopuolella...ja pienemmillä paikkakunnilla ei edes seta ole järjestämässä toimintaa mikä helpottaisi toisten tapaamista... itse asun paikkakunnalla missä setalla on paljonkin toimintaa, mutta vain nuorille...mummolaaksoja kaivataan koko suomeen...


      • Anonyymi

        Nuorille löytyy varmaan isoimissa kaupungeissa kiitettävästi toimintaa, ja prideakin alkaa olla monella paikkakunnalla jo.

        Sanana Mummolaakso kuullostaa siltä että pitäisi olla 60 vuotias että mahtuu mukaan, onko näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorille löytyy varmaan isoimissa kaupungeissa kiitettävästi toimintaa, ja prideakin alkaa olla monella paikkakunnalla jo.

        Sanana Mummolaakso kuullostaa siltä että pitäisi olla 60 vuotias että mahtuu mukaan, onko näin?

        Ja sosialinen media ja netti nyt yleensä auttaa jonkun verran, mutta minä ainakin, 40 vuotiaana, kaipaisin ihan tavata ihmisiä ihan livenä/kasvotusten.


      • Anonyymi

        Ei, siellä on 35v. eteenpäin naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, siellä on 35v. eteenpäin naisia.

        Jos on 35 vuotiaita taidan tutustua, koitos vinkistä!


      • Anonyymi

        Lueskeleva (tai muu asiasta tietävä): löytyykö pk-seudulta kortti- tai lautapeliporukkaa, jonka toimintaan voisi bi-nainen osallistua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueskeleva (tai muu asiasta tietävä): löytyykö pk-seudulta kortti- tai lautapeliporukkaa, jonka toimintaan voisi bi-nainen osallistua?

        Laita lueskelevalle s-postia niin hän kertoo... kyllä siellä peliporukka on...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lueskeleva (tai muu asiasta tietävä): löytyykö pk-seudulta kortti- tai lautapeliporukkaa, jonka toimintaan voisi bi-nainen osallistua?

        Hei! Anteksi, etten huomannut aiemmin näitä viestejä. Facessa on Pelinaiset, lähinnä kortipeluuta lesbisessä porukassa toistemme kotona. Pelinaiset on suljettu ryhmä. Laittakaa vaikka mulle sähköpostia täällä, niin asia etenee.


      • lueskeleva kirjoitti:

        Hei! Anteksi, etten huomannut aiemmin näitä viestejä. Facessa on Pelinaiset, lähinnä kortipeluuta lesbisessä porukassa toistemme kotona. Pelinaiset on suljettu ryhmä. Laittakaa vaikka mulle sähköpostia täällä, niin asia etenee.

        Korjaus. Älä laita tämän sivuston sähköpostiin. Mutta esim. treffipuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiat onkin ihan hyvin siellä helsingin seudulla, mutta muutama lepakko on vielä kehä kolmosen ulkopuolella...ja pienemmillä paikkakunnilla ei edes seta ole järjestämässä toimintaa mikä helpottaisi toisten tapaamista... itse asun paikkakunnalla missä setalla on paljonkin toimintaa, mutta vain nuorille...mummolaaksoja kaivataan koko suomeen...

        Ehkä voit itse kutsua naisia kokoon?


    • Anonyymi

      Sama alkutilanne, mutta nyt parin vuoden jälkeen ihan eri kuva. Alun alkaen olin aivan maassa, koska tajusin miten vaikeaa on nelikymppisenä löytää mitään järkevää seuraa, saati sitten toisesta naisesta kumppania. Tinder lähinnä kauhistutti.

      Koko (pitkä) tarina alkoi siitä kun ihastuin naiseen, haaveksin hänestä pitkään, kerroit tunteeni ja sain hyvin ystävälliset pakit. Luonnollisesti murruin täysin.

      Toivuttuani taisin laittaa yhdelle hiljaisemmalle deittisivustolle profiilin, jossa minuun otti yhteyttä lähelläni asuva melkein samanikäinen nainen ihan kaverimielessä. Ystävyytemme on säilynyt siitä asti ja tilitämme edelleen toisillemme kaikki mahdolliset pienetkin suhdekäänteet ja haaveet. Kuka muu meitä jaksaisi kuunnella? :D

      Muutaman viikon jälkeen poistin profiilin, koska mitään muuta ei löytynyt ja avasin tilin toiselle sivustolle ihan kokeeksi. Kävin sieltä muistaakseni yksillä treffeillä. Ei sytyttänyt, mutta oli kiva kokemus.

      Seuraavaksi menimme tämän vastalöytämäni ystävän kanssa johonkin prideviikon tansseille jännittämään. Pari juomaa ja ulos. Toisiin tansseihin menin yksin, tutustuin pariin ihmiseen, ei sen kummempaa. Sitten eri kaupunki (omani) ja tutustuin ensimmäiseen naiseen, joka oikeasti sytytti. Kävimme parilla treffeillä, mutta haimme eri asioita.

      Tässä samalla olin alkanut käymään eräässä yliopistoväen lukupiirissä, jossa vähitellen tajusin porukan olevan selvästi keskimääräistä vähemmän heteroja. Aika avoimesti sitten itsekin puhuin omista kuvioistani. Lopulta sieltä löytyi ensimmäinen tyttöystäväni. Hän on ihana ihminen ja olemme edelleen paljon tekemisissä, mutta olimme liikaa vain ystäviä. Silti hän on minulle hyvin tärkeä.

      Palasin deittisivustolle, aktivoin profiilini ja kirjoitin tasan yhdelle naiselle. Tapasimme, rakastuimme (ihan liian) nopeasti ja olimme lopulta aivan hulluina toisiimme. Myrskyisää suhdetta kesti vain vajaat puoli vuotta, mutta se opetti minulle paljon itsestäni ja mitä haluan. Aloin myös rohkaistua. Jos pidin jostakusta, pyysin numeroa. Joo, tuosta noin vain. Ja sain, joka kerta. Kaikki he olivat ainakin jossain määrin ei-heteroita, joten myös homotutka alkoi toimimaan. ;) He ovat joka ikinen edelleen ystäviäni/kavereitani ja tapaamme silloin tällöin. Kaikki myös kiittelivät aktiivisuuttani, koska kuulemma yleensä kukaan nainen ei tee aloitetta. Se on muuten pirun surullista.

      Aloin kuitenkin kaivata ihmistä, jolla olisi enemmän samanlaista taustaa kuin minulla ja elämämme sopisivat paremmin yhteen. Näin löysin ns. myöhäisherännäisten porukan, joiden seurassa olen viihtynyt. Se ei ole mitenkään klikkiytynyt, vaan otti uudenkin ihmisen hyvin mukaan. Lisäksi tutustuin sateenkaarihaun chattiryhmässä nykyiseen tapailukumppaniini. Niin, ja jossain välissä asensin lopulta sen Tinderinkin - tasan kahdeksi päivää. Ehdin käydä yksillä Tinder-treffeillä älyttömän viehättävän naisen kanssa, joka etsi nimenomaan vakavaa seuraa. Se vain sattui osumaan samaan kohtaan kuin tämä nyksäni, joten piti peräti valita kumman kanssa jatkan tapailua.

      Nyksä sanoi samaa kuin täällä moni, eli se oikea tulee kun on tullakseen. Paljon mahdollista. Toisaalta, jos olisin yhtään kärsivällisempi, olisin varmaan vieläkin kotona odottamassa. Sitä paitsi se oli mielestäni pikkuisen hölmö kommentti naiseltani, koska mekin tutustuimme Facebookin sateenkaariseuranhakuryhmän kautta emmekä törmänneet toisiimme esimerkiksi liikennevaloissa. ;)

      Häntä pystyyn, ole rohkea! Ole avoin, kerro mitä toivot, päästä muut lähelle riskistä huolimatta. Onnea matkaan. <3

      • Anonyymi

        Aika kattava läpileikkaus tuosta tuli...


    • Anonyymi

      Ensinnä, tottakai jossain Helsingissä on vaikka mitä. Ja Tampereellakin kuuleman mukaan joku 30 ryhmää. Mutta sitten me kaikki, jotka asutaan muualla kuin isoimmissa kaupungeissa, ei välttämättä löydy hyvälle tai jopa paremmalle tyypille ketään. Sen verran voin sanoa, että itse oon mennyt arviolta 200 ihmistä (naista) läpi. EN TOD. sängyn vaan netin ja jopa livetreffien kautta. Ja vielä se, että jos/kun joku kehottaa odottamaan, "ei se oikea hakemalla löydy", niin semmoinen pointti että harvaa tullaan kotoa hakemaan, siis ilman nettiä ja/tai omaa aktiivisuutta :( No, ei mua ainakaan. Sen verran kokemusta myös 'passiivisuudesta', että n. 1 v en oo virallisesti etsinyt, Kuulun tähän 40 poppooseen myös. Muutamia treffejä, parit bileet.
      Tuli muuten mieleen, että jos me jotka puolisoa etsitään ihan tositarkoituksella, laitettaisiin tämän ns. valittamisen sijaan (lukeudun itsekin, eli en tarkoita tuota syyttelynä) vaikkapa Suomi24:een tunnus tai sp-osoite pystyyn, niin se voisi poikia vaikka mitä! Kun mun mielestä niitä lyhyitä juttuja kyllä löytyy vaikka baarista (tosin ei mulla oo ko. baarejakaan tässä lähellä, ja kun en edes juo kahvia väkevämpää, niin onhan sitä silloin eri aaltopituuksilla myös baarissa kuin ne, jotka ovat tuopin tai pari kipanneet) ...
      Facesta löytyy muutama ryhmä kyllä, jopa NIINKIN vanhoille kuin 35:lle (*naurua*), kuitenkin, Suomenmaasta löytyy vielä HIUKAN vanhempiakin naisia, jotka seuraa etsivät :)
      Ps. Eikös se niin ole, että jos tänne erehtyy laittamaan jonkin muun meilin kuin sivuston oman, niin se poistetaan samantien?!

      • Rekisteröi nimimerkki ja ota sposti käyttöön... helppoa... turvallistakin, voit viestiä nimimerkin suojissa niin pitkään että kunnolla tutustut vastapuoleen... kannattaa kokeilla 👍🏻


      • Anonyymi
        Zander kirjoitti:

        Rekisteröi nimimerkki ja ota sposti käyttöön... helppoa... turvallistakin, voit viestiä nimimerkin suojissa niin pitkään että kunnolla tutustut vastapuoleen... kannattaa kokeilla 👍🏻

        Joo, tiedän. Kyllä mulla on täällä ollutkin tunnus. En oo muuten pitkään aikaan käynyt täällä, siis Suomi24-treffisivustolla ... Ootko Zander sä ?? Tapahtuuko siellä nykyään "mitään"?
        Jossain Qruiserissa on ihmisiä, jotka enimmäkseen tietävät mitä ja keitä ovat, ja mitä etsivät. Tosin, jos profiilissa on vipaksi käyty (siis prof. omistaja) tyyliin kesällä 2017, niin olisi mun mielestä kaikkien etu, että yp näitä poistelisi ... Ihan VÄHÄN turhauttavaa!
        Suomi24:n deiteillä on sitten paljon semmoisia ihmisiä, jotka joko vielä etsivät itseään tai koputtelevat niitä keväisiä jäitä. Eihän siinä itsensä etsimisessä oo mitään pahaa, mutta jos se tapahtuu jonkun täysin eri tilanteessa olevan kustannuksella, niin ei oo reilua.
        Tuossa jokunen vuosi sitten muhun otti S24:n kautta yhteyttä nainen. Katsoin siinä, että OUKEI, se on ihan läheltä, great 😊 Siinä meni n. 2-3 päivää, kun se ilmoitti, että ei missään nimessä etsi ENÄÄ (!) naista eli palaa tak. heteroelämäänsä, jne. Ja oikein paaninen kauhu päällä lähettämästään kuvasta, että mä en vain laita sitä "kiertoon", kukaan ei saa tietää ja jos saa, sen elämä ON PILALLA, jne. Joo, no ei just käynyt mielessäkään laittaa jonkun 100% vieraan ihmisen kuvaa yhtään minnekään! Mutta kun me lepakot ollaan niin hirveen kamalan kauheita, että me voidaan tehdä ihan mitä vaan 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tiedän. Kyllä mulla on täällä ollutkin tunnus. En oo muuten pitkään aikaan käynyt täällä, siis Suomi24-treffisivustolla ... Ootko Zander sä ?? Tapahtuuko siellä nykyään "mitään"?
        Jossain Qruiserissa on ihmisiä, jotka enimmäkseen tietävät mitä ja keitä ovat, ja mitä etsivät. Tosin, jos profiilissa on vipaksi käyty (siis prof. omistaja) tyyliin kesällä 2017, niin olisi mun mielestä kaikkien etu, että yp näitä poistelisi ... Ihan VÄHÄN turhauttavaa!
        Suomi24:n deiteillä on sitten paljon semmoisia ihmisiä, jotka joko vielä etsivät itseään tai koputtelevat niitä keväisiä jäitä. Eihän siinä itsensä etsimisessä oo mitään pahaa, mutta jos se tapahtuu jonkun täysin eri tilanteessa olevan kustannuksella, niin ei oo reilua.
        Tuossa jokunen vuosi sitten muhun otti S24:n kautta yhteyttä nainen. Katsoin siinä, että OUKEI, se on ihan läheltä, great 😊 Siinä meni n. 2-3 päivää, kun se ilmoitti, että ei missään nimessä etsi ENÄÄ (!) naista eli palaa tak. heteroelämäänsä, jne. Ja oikein paaninen kauhu päällä lähettämästään kuvasta, että mä en vain laita sitä "kiertoon", kukaan ei saa tietää ja jos saa, sen elämä ON PILALLA, jne. Joo, no ei just käynyt mielessäkään laittaa jonkun 100% vieraan ihmisen kuvaa yhtään minnekään! Mutta kun me lepakot ollaan niin hirveen kamalan kauheita, että me voidaan tehdä ihan mitä vaan 😂

        S24 treffisivustolla joskus vuosia sitten hetkisen olin, varmaan kuukauden verran... nuo sivustot ei oo mun juttu, mutta nuoremmat tuntuu tykkäävän... täytyy vaan luottaa omaan vaistoon ja ohittaa kaikki vähänkin epämääräiset profiilit, ja ne jotka siellä on vuosia roikkuneet...
        Jos olet facebookissa voisit hakea jäseneksi mummolaaksoon, siellä jokapuolelta suomea lepakoita, iältään 35 ylöspäin... sieltäkin voi löytää ystäviä...
        ja jos jotain setan tapahtumia on paikkakunnallasi tai lähistöllä, sekaan vaan....aina parasta jos heti tapaisi kasvotusten 😄


      • Anonyymi
        Zander kirjoitti:

        S24 treffisivustolla joskus vuosia sitten hetkisen olin, varmaan kuukauden verran... nuo sivustot ei oo mun juttu, mutta nuoremmat tuntuu tykkäävän... täytyy vaan luottaa omaan vaistoon ja ohittaa kaikki vähänkin epämääräiset profiilit, ja ne jotka siellä on vuosia roikkuneet...
        Jos olet facebookissa voisit hakea jäseneksi mummolaaksoon, siellä jokapuolelta suomea lepakoita, iältään 35 ylöspäin... sieltäkin voi löytää ystäviä...
        ja jos jotain setan tapahtumia on paikkakunnallasi tai lähistöllä, sekaan vaan....aina parasta jos heti tapaisi kasvotusten 😄

        Juu, Facessa oon. Siellä on nuo Kultainen Sateenkaari ja (muistaakseni) siitä ohesta pääsee vain naisille suunnatulle sivustolle. Vastaavia WhatsApp-ryhmiä löytyy myös (sinne liittyminen joko KS:n taikka Sateenkaari-Suomen kautta) ... Omanlaistani ryhmäkokoonpanoa en oo löytänyt ... Tämä Mummolaakso nimenä ei houkuttele. Onko nimetty Muumilaakson "kulta-aikoina", en tiedä.


      • Anonyymi
        Zander kirjoitti:

        S24 treffisivustolla joskus vuosia sitten hetkisen olin, varmaan kuukauden verran... nuo sivustot ei oo mun juttu, mutta nuoremmat tuntuu tykkäävän... täytyy vaan luottaa omaan vaistoon ja ohittaa kaikki vähänkin epämääräiset profiilit, ja ne jotka siellä on vuosia roikkuneet...
        Jos olet facebookissa voisit hakea jäseneksi mummolaaksoon, siellä jokapuolelta suomea lepakoita, iältään 35 ylöspäin... sieltäkin voi löytää ystäviä...
        ja jos jotain setan tapahtumia on paikkakunnallasi tai lähistöllä, sekaan vaan....aina parasta jos heti tapaisi kasvotusten 😄

        Ps. Mun paikkakuntani on melko kaukana lähimmästäkin mini-Setasta. Oon vuosien aikana ollut ainakin Helsingissä, Turussa, Oulussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Vaasassa ... Kuopio ja Rovaniemi ainakin käymättä 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Mun paikkakuntani on melko kaukana lähimmästäkin mini-Setasta. Oon vuosien aikana ollut ainakin Helsingissä, Turussa, Oulussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Vaasassa ... Kuopio ja Rovaniemi ainakin käymättä 😊

        Eli yritystä sulla on 😄, uskotaan että se sielunkumppani tulla tupsahtaa sun eteen ennenpitkää.... ja tuleehan se 😄 kun niin kovasti sitä haluamme....


      • Anonyymi

        Minullekaan ei ole tullut mieleenkään etsiä seuraa täältä tai jostain deittipalvelusta. En jaksa sellaista hakuammuntaa. Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä ja siitä se sitten kehittyisi eteenpäin luonnostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekaan ei ole tullut mieleenkään etsiä seuraa täältä tai jostain deittipalvelusta. En jaksa sellaista hakuammuntaa. Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä ja siitä se sitten kehittyisi eteenpäin luonnostaan.

        Täältä nyt viimeksi seuraa kannattaa etsiä. Ainakaan minä en koe, että synkkaisi keskustelut yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekaan ei ole tullut mieleenkään etsiä seuraa täältä tai jostain deittipalvelusta. En jaksa sellaista hakuammuntaa. Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä ja siitä se sitten kehittyisi eteenpäin luonnostaan.

        Niin varmaan jokainen haluaisi tavata arkielämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekaan ei ole tullut mieleenkään etsiä seuraa täältä tai jostain deittipalvelusta. En jaksa sellaista hakuammuntaa. Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä ja siitä se sitten kehittyisi eteenpäin luonnostaan.

        "Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä..." ➡️ Niin kuule minäkin! Jännä, ei oo tuohon oven taakse vieläKÄÄN ilmestynyt ketään 😳 Siis nuo e.m:t bilepaikat oon läpikäynyt 25 vuoden aikana, ketä nyt kiinnostaakaan. Miksi ihmeessä suomalainen kulttuuri pyörii näillä negoilla ?!? Tuossa on yksi iso syy, miksi voisin etsiä tämän maan ulkopuolelta (tai jo itse as. 'alustuksen' teinkin toisen maan deittitstoon) - mutta ei kerrota kellekään! Eikä tarvi olla kateellinen 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä..." ➡️ Niin kuule minäkin! Jännä, ei oo tuohon oven taakse vieläKÄÄN ilmestynyt ketään 😳 Siis nuo e.m:t bilepaikat oon läpikäynyt 25 vuoden aikana, ketä nyt kiinnostaakaan. Miksi ihmeessä suomalainen kulttuuri pyörii näillä negoilla ?!? Tuossa on yksi iso syy, miksi voisin etsiä tämän maan ulkopuolelta (tai jo itse as. 'alustuksen' teinkin toisen maan deittitstoon) - mutta ei kerrota kellekään! Eikä tarvi olla kateellinen 😁

        Kerroin vain miten itse toimin, ei tarvitse saada kohtausta. Kukaan ei ole sinulle kateellinen, kaikki osaavat käyttää deittipalveluita.

        Täällä on todella tympeä ilmapiiri, alkaa olla mitta täynnä tätä keskustelukulttuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mieluummin tapaisin jonkun arkielämässä..." ➡️ Niin kuule minäkin! Jännä, ei oo tuohon oven taakse vieläKÄÄN ilmestynyt ketään 😳 Siis nuo e.m:t bilepaikat oon läpikäynyt 25 vuoden aikana, ketä nyt kiinnostaakaan. Miksi ihmeessä suomalainen kulttuuri pyörii näillä negoilla ?!? Tuossa on yksi iso syy, miksi voisin etsiä tämän maan ulkopuolelta (tai jo itse as. 'alustuksen' teinkin toisen maan deittitstoon) - mutta ei kerrota kellekään! Eikä tarvi olla kateellinen 😁

        Ehkä se 25 vuoden biletys näkyy naamassa sen verta pahasti, että vaikeuttaa kumppanin löytymistä?


      • Anonyymi

        Naamassa ...? Verta ...? Joo, siis ei ole ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin vain miten itse toimin, ei tarvitse saada kohtausta. Kukaan ei ole sinulle kateellinen, kaikki osaavat käyttää deittipalveluita.

        Täällä on todella tympeä ilmapiiri, alkaa olla mitta täynnä tätä keskustelukulttuuria.

        Minä ajattelisin, jospa sinun olisi jo sitten aika lähteä tältä sivustolta ihan vain pois? Toivottavasti minä osasin artikuloida tarpeeksi selkeästi, että sinä ymmärrät minua :D :D
        Ps. Minä en ole saanut mitään kohtausta, mutta kiitos kaunis kysymyksestäsi. Sillä "kaikkihan" osaavat kir-joit-taa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se 25 vuoden biletys näkyy naamassa sen verta pahasti, että vaikeuttaa kumppanin löytymistä?

        Juominen ainakin näkyy paremmin kuin hyvin naamasta. Se punottaa kuin mikäkin. Ja voin vakuuttaa, ettei se auta yhtään vaikka lopettaakin. Punotus ei katoa. Kaveri veti vuosia viikottain, milloin enempi, milloin vähempi. Lopetti reilu 1,5 v. sitte. Punotus jäi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juominen ainakin näkyy paremmin kuin hyvin naamasta. Se punottaa kuin mikäkin. Ja voin vakuuttaa, ettei se auta yhtään vaikka lopettaakin. Punotus ei katoa. Kaveri veti vuosia viikottain, milloin enempi, milloin vähempi. Lopetti reilu 1,5 v. sitte. Punotus jäi.

        Olipa jännä tarina 😂😂


      • Anonyymi

        Ai sitä, että kun mä juon vaan kahvia ja limsaa ja mehua ja vettä, niin ja syön joskus ruokaakin, miten se näkyy? Näkyykö se viherryksenä korvanlehdessä? Ja sitten tämä pahin: käytän LIPPIKSIÄ 😲 Sen nyt on ainakin PAKKO NÄKYÄ hiuksissa! Nyt ne (hiukset) ovatkin ORANSSIT, että NYT KÄVI NÄIN! Mitä voin enää tehdä ... 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juominen ainakin näkyy paremmin kuin hyvin naamasta. Se punottaa kuin mikäkin. Ja voin vakuuttaa, ettei se auta yhtään vaikka lopettaakin. Punotus ei katoa. Kaveri veti vuosia viikottain, milloin enempi, milloin vähempi. Lopetti reilu 1,5 v. sitte. Punotus jäi.

        Työyöstä terve ja haukotuuuus.
        Se on todella harmi, että tuollaisten totaali-idioottien takia kuin sä taas meni se lapsi pesuveden mukana! EI ketjun aloittajaa KIINNOSTA, minkä värinen sun kaverin naama on!!! Vaikken aloittaja olekaan, niin mistä p*rkeleestä teitä toisten hyvien ketjujen pilaajia oikein ilmestyy?! Koita nyt äkkiä pottuilla tähänkin joku jatko, toivotaan että yp poistaa koko ketjun!!!
        Aloittajalle (jos sattuisi vielä seuraamaan) terkut: laita uutta vaan putkeen, uusi ketju tms. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työyöstä terve ja haukotuuuus.
        Se on todella harmi, että tuollaisten totaali-idioottien takia kuin sä taas meni se lapsi pesuveden mukana! EI ketjun aloittajaa KIINNOSTA, minkä värinen sun kaverin naama on!!! Vaikken aloittaja olekaan, niin mistä p*rkeleestä teitä toisten hyvien ketjujen pilaajia oikein ilmestyy?! Koita nyt äkkiä pottuilla tähänkin joku jatko, toivotaan että yp poistaa koko ketjun!!!
        Aloittajalle (jos sattuisi vielä seuraamaan) terkut: laita uutta vaan putkeen, uusi ketju tms. :)

        Aloitin tämän keskustelun, olen seurannut ja lisännyt muutaman kommentin myös. Mutama kommentti loppupäässä on ollut turhia, hyviäkin on ollut. Toivottavasti keskustelu herää henkiin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa jännä tarina 😂😂

        Taidat kuulua noihin punanaamoihin itsekin. 😠😠😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat kuulua noihin punanaamoihin itsekin. 😠😠😂

        ????????????


    • Anonyymi

      Harmi kyllä, niin se taitaa olla. Täällä on niin pienet piirit, että kaikki tietävät kaikki, elleivät ihan kunnolla tunne. Uusia ei huolita kuvioihon, varsinkaan myöhäisheränneitä. Harmillista. Ei suta kun toivoa että se oikea kävelis sinua vastaan.

      • Anonyymi

        Miksi moni täällä sanoo ettei myöhäisheränneitä huolita mukaan, miten se ilmenee?


    • Anonyymi

      Älkää nostelko vanhoja riitelyketjuja. Täällä ei ole muutenkaan asiallisia keskusteluja.

    • Anonyymi

      Miettinyt samaa. Onko jollain kokemusta kumppanuusvanhemmuudesta siten, että yhdessä asutaan entisen ei omaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa, mutta löytänyt tästä asumisjärjestelystä (lapset, raha....) huolimatta uuden kumppanin? Mietin onko mahdollista edes löytää uutta kumppania tällä asumisjärjestelyllä...

      • Anonyymi

        Miten raha asiaan vaikuttaa?


      • Anonyymi

        No aika vaikeeta varmasti on. Osa lesboista ei hyväksy miehen kanssa ollutta ja lapsia omaavaa. Tuossa saa olla hyvin liberaali. Vois helposti luulla, että salasuhteeseen ryhtyy. Jos olis hyvin rakastunut ja pelisäännöt puhuttais niin sitten ehkä .. mietin silti, että satuttaako tuossa lopulta itseään..


      • Anonyymi

        Itse miettisin mitä tuosta suhteesta saisi, jos toisen elämä olisi suurimmaksi osaksi muualla. Siinä olisi ikäänkuin sivuhahmona.


      • Anonyymi

        Aika itsekäs näkökulma sulta, mitä iloa sille toiselle olisi naisesta, joka ei olisi rinnalla arkielämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika itsekäs näkökulma sulta, mitä iloa sille toiselle olisi naisesta, joka ei olisi rinnalla arkielämässä.

        Ja mitä tässä järjestelyssä sitten tehtäisiin yhdessä? Käytäisiin ikuisesti treffeillä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tässä järjestelyssä sitten tehtäisiin yhdessä? Käytäisiin ikuisesti treffeillä vai?

        No ehkä sopis jollain tavoin, jos toisellakin elämä muualla eli lapset kotona vielä. Tosin pitäis olla silloin tilanne ettei halua samankaton alla elävää uusioperhettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä sopis jollain tavoin, jos toisellakin elämä muualla eli lapset kotona vielä. Tosin pitäis olla silloin tilanne ettei halua samankaton alla elävää uusioperhettä?

        Ilmaisin asian huonosti. Tää nykyinen kuvio on molemmille ok tietenkin. Pohdin vaan että jos molemmat tai toinen aloittaa uuden suhteen että onko se mahdollista edes tämmösillä järjestelyillä. Kiitos vastauksista. Sain tarpeeksi ajateltavaa nyt kuitenkin.
        Se vielä, jos joku lesbo ei hyväksy miehen kanssa ollutta, niin kertonee kyllä ihmisestä myös jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisin asian huonosti. Tää nykyinen kuvio on molemmille ok tietenkin. Pohdin vaan että jos molemmat tai toinen aloittaa uuden suhteen että onko se mahdollista edes tämmösillä järjestelyillä. Kiitos vastauksista. Sain tarpeeksi ajateltavaa nyt kuitenkin.
        Se vielä, jos joku lesbo ei hyväksy miehen kanssa ollutta, niin kertonee kyllä ihmisestä myös jotain.

        Tarkoitatko, että yhdessä asuminen eronneena on ok exäsi kanssa uudelle suhteellesi? Kummallakin niin sinulla kuin exälläsi on vapaus löytää rinnalle uusi suhde?

        Minä vastasin milloin voisin lähteä tuollaisessa tilanteessa suhteeseen. Eli, jos haluan pitää omat lapset ja parisuhteen erillään niin silloin vois ehkä onnistua. Vois tapailla ja viettää välillä aikaa yhdessä, mutta asua erillään. Sillä seurustelemalla kanssasi ei tulisi petetyksi kolmatta osapuolta. Mietin vaan, että miten tuollainen voisi toimia? Eikö sitä haluaisi jossakin vaiheessa enemmän? Eikö tulisi mustasukkaisuutta? Ehkä haluaisi kuitenkin sateenkaariuusioperheen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että yhdessä asuminen eronneena on ok exäsi kanssa uudelle suhteellesi? Kummallakin niin sinulla kuin exälläsi on vapaus löytää rinnalle uusi suhde?

        Minä vastasin milloin voisin lähteä tuollaisessa tilanteessa suhteeseen. Eli, jos haluan pitää omat lapset ja parisuhteen erillään niin silloin vois ehkä onnistua. Vois tapailla ja viettää välillä aikaa yhdessä, mutta asua erillään. Sillä seurustelemalla kanssasi ei tulisi petetyksi kolmatta osapuolta. Mietin vaan, että miten tuollainen voisi toimia? Eikö sitä haluaisi jossakin vaiheessa enemmän? Eikö tulisi mustasukkaisuutta? Ehkä haluaisi kuitenkin sateenkaariuusioperheen?

        Kiitos vastauksesta. Luultavasti toi ei toimisi pidemmän päälle. Mut kaikkea tulee miettineeksi silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Luultavasti toi ei toimisi pidemmän päälle. Mut kaikkea tulee miettineeksi silti.

        Miesten kanssa olleet on itsekkäämpiä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesten kanssa olleet on itsekkäämpiä...

        Ja tämä perustuu mihin? 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesten kanssa olleet on itsekkäämpiä...

        Niinkö😁Onko se itsekästä, että pohtii taloudellista asemaa ja lasten pärjäämistä ja siinä sivussa sitä miten voisi itse olla onnellinen ja mahtuuko kuvioon kumppania ja voiko kumppani olla kuviossa myös onnellinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö😁Onko se itsekästä, että pohtii taloudellista asemaa ja lasten pärjäämistä ja siinä sivussa sitä miten voisi itse olla onnellinen ja mahtuuko kuvioon kumppania ja voiko kumppani olla kuviossa myös onnellinen..

        Omat ajatukset olisivat ainakin suuressa ristiriidassa, jos rakastamani ihminen tahtoisi säilyttää ns. Kulissia pystyssä miehen kanssa rahallisista syistä. Lapset voivat olla onnellisia, vaikka vanhemmat eronneet. Eikai toisen vanhemman tuki ja avustus siihen lopu lapsiin nähden, vaikka ero tulisikin? Kyllä tuossa tilanteessa tulisi väkisinkin olo ylimääräisenä pyöränä pyörimisestä. Jos päätyisit naisen kanssa yhteen, eikö se olisi hän jonka kanssa tahtoisit jakaa arjen sekä talouden? Tämä vain oma mielipiteeni. Ehkä kirjoittaja löytääkin naisen, joka mielellään lähtee tuollaiseen kuvioon. Kuten joku sanoi, ehkä mahdollista jos toinen kovasti rakastunut. Reilulta ei kuulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö😁Onko se itsekästä, että pohtii taloudellista asemaa ja lasten pärjäämistä ja siinä sivussa sitä miten voisi itse olla onnellinen ja mahtuuko kuvioon kumppania ja voiko kumppani olla kuviossa myös onnellinen..

        Toi systeemi saattaisi toimia, jos molemmat naiset olisivat samassa tilanteessa ja avoimesti sovittaisiin kaikkien kesken esim. että viikonloppuisin ollaan uusien kumppanien kanssa. Vapaa nainen tuskin suostuisi noin huonoon sopimukseen, tai ehkä joksikin aikaa ellei ketään parempaa saisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi systeemi saattaisi toimia, jos molemmat naiset olisivat samassa tilanteessa ja avoimesti sovittaisiin kaikkien kesken esim. että viikonloppuisin ollaan uusien kumppanien kanssa. Vapaa nainen tuskin suostuisi noin huonoon sopimukseen, tai ehkä joksikin aikaa ellei ketään parempaa saisi.

        No mihin ne lapset pantais viikonlopuksi?🙀Vai oisko ne viikonloput aina sillä exällä, joka asuu samassa kämpässä.🙈 Oisko sitä sukulaisten silmistä pois ja lasten? Vai sanotaanko, että tässä on äidin superhyvä ystävä, joka nukkuu meillä äidin viekussa? Vai muutetaanko kaikki yhteen kommuuniin. Siinä sitten on selittämistä kuka on kenenkin kanssa ja miten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Luultavasti toi ei toimisi pidemmän päälle. Mut kaikkea tulee miettineeksi silti.

        Aika utopistinen ajatus että huseeraisi kahdessa huushollissa, aika ei riittäisi molempiin.


      • Anonyymi

        Minulle sopisi hyvin suhde, jossa ei asuta yhdessä (on omia lapsia). Mutta on vaikea kuvitella, miten toimisi tuo kuvio, jossa asutaan entisen kumppanin kanssa. Oudolta tuntuu.


    • Anonyymi

      Mitäpä jos jokainen tällaisten asioiden kanssa mietiskelevä miettisi vielä vähän lisää. 🙈 Oma onni varmasti myös omien lasten onni lopulta. Asiat järjestyvät, ja se uusi rakkauskin olisi saavutettavissa, kun vanhat asiat käsiteltynä. Vaikka tuli kylläkin fiilis, että aloittaja mahdollisesti toivoo pystyvänsä jatkaa yhteiseloa miehensä kanssa.

      • Anonyymi

        Tai ainakin haluaa säilyttää kulissit. Olla ehkä itseään toteuttava kaappilesbo joka tullut kaapista vaan puolisolleen ja rakastetulleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ainakin haluaa säilyttää kulissit. Olla ehkä itseään toteuttava kaappilesbo joka tullut kaapista vaan puolisolleen ja rakastetulleen?

        Miksi joku aikuinen nainen haluaisi nykyaikana olla kaapissa? Ja miten se edes olisi mahdollista, kun toinen osapuoli tietysti haluaisi puhua suhteesta avoimesti. Ei ketään voi vaatia osallistumaan johonkin lapselliseen piiloleikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ainakin haluaa säilyttää kulissit. Olla ehkä itseään toteuttava kaappilesbo joka tullut kaapista vaan puolisolleen ja rakastetulleen?

        Jos nyt kuvittelisi tohon 1/5 -suhteeseen ryhtyvänsä, niin kuinka toimittaisiin vaikkapa silloin kun tulisi akuutisti jotain asiaa, esim tyyliin "hakisitko mulle apteekista lääkkeitä?" "vasta lauantaina sopii"

        Tooodella houkuttelevaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt kuvittelisi tohon 1/5 -suhteeseen ryhtyvänsä, niin kuinka toimittaisiin vaikkapa silloin kun tulisi akuutisti jotain asiaa, esim tyyliin "hakisitko mulle apteekista lääkkeitä?" "vasta lauantaina sopii"

        Tooodella houkuttelevaa....

        No toihan muistuttais salasuhdetta. Kultsi nähdään, kun lapsia hoitaa exäni...Ai jouduit sairaalaan, no en mä nyt pääse sua katsomaan ennen kuin kahden viikon päästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toihan muistuttais salasuhdetta. Kultsi nähdään, kun lapsia hoitaa exäni...Ai jouduit sairaalaan, no en mä nyt pääse sua katsomaan ennen kuin kahden viikon päästä...

        Ällöttävä idea, itsekkyyttä tosiaan. Selvästi naissuhteita ei nähdä oikeina suhteina kun tällaista myöhäisheränneet miettivät :( kuka nainen suostuu olemaan jalkavaimo kulisseissa, ei kukaan itseään kunnioittava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällöttävä idea, itsekkyyttä tosiaan. Selvästi naissuhteita ei nähdä oikeina suhteina kun tällaista myöhäisheränneet miettivät :( kuka nainen suostuu olemaan jalkavaimo kulisseissa, ei kukaan itseään kunnioittava.

        Totta, ja miten sitten lomat, matkat, juhlapyhät noin esimerkiksi. - Vuokrataanko juhannuksena mökki ystäväporukalla Eevan ja Kirsin kanssa? - Ei käy koska a) olen kaapissa, b) mennään juhannuksena ukon vanhempien mökille... Miten kukaan voisi suostua tuohon pelleilyyn??

        Ystävät kysyisi, tapailetko jotain naista? Kuka sulle äsken soitti/viestitteli? Mitä teit viikonloppuna? Ööö, en voi kertoa teille.

        Eiköhän tämä ollu tässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku aikuinen nainen haluaisi nykyaikana olla kaapissa? Ja miten se edes olisi mahdollista, kun toinen osapuoli tietysti haluaisi puhua suhteesta avoimesti. Ei ketään voi vaatia osallistumaan johonkin lapselliseen piiloleikkiin.

        Vastauksena sille, miksi joku haluaisi nykyaikana olla kaapissa... Mulla oli hetken aikaa tällainen suhteehko, naisen kanssa, joka todellakin pysytteli kaapissa suhteellisen tiukasti, muutamia hyviä ystäviä lukuunottamatta ei tiennyt kukaan, ei työyhteisö, ei vanhemmat, ei sisaruksetkaan ilmeisesti. Jollain lailla epävakaa ihminen kyllä. Hän vakuutteli tutustumisvaiheessa kovasti etsivänsä elämänsä naista, ja haluavansa vakavampaa suhdetta. Hän oli tuolloin (omien sanojensa mukaan) eronnut miehestään, mutta aika vasta muuttanut omilleen lasten kanssa. Mistäs tiedän näistä, en koskaan ns. omin silmin päässyt todistamaan, mistäs tiedän jos vaikka edelleen oli miehensä kanssa ja siksi jarrutteli ja peitteli suhdettammekin. Joitakin naissuhteita oli kertomansa mukaan ollut ennen tapailuammekin, mutta ei (kuulemma) vakavampaa. Heistä ei juuri kellekään ollut kertonut, eikä minuakaan kellekään esitelty. Ei ollut asiaa edes siihen osaan kaupunkia, jossa hän asui. Eli tapasimme vain minun luonani, tai joskus harvoin kaupungilla, matalalla profiililla. Siedin tätä jonkin aikaa, sitten alkoi kypsyttää se, että selkeästi olin salaisuus, ja ettei hänellä ollut uskallusta liikkua pois mukavuusalueeltaan, perusheteromaailmasta. Tai ehkei hän halunnut tehdä niin minun takiani, koskei missään vaiheessa ollut kovin tosissaan. Ei oikein osannut pysyä totuudessa, luulen, ja mikä pahinta, valehteli itselleenkin. Annoin hänelle liikaa liekaa, yritin ymmärtää, antaa aikaa, odottaa. Sitten ihan tavalliset toiveet liittyen tapailuun tai parisuhteen kehittymiseen alkoivat häntä kohtuuttomasti ahdistaa, ja suhde kuivui kasaan. Nyt harmittaa, että niin paljon aikaa häneen uhrasin, ei olisi kannattanut, todellista ajantuhlausta. Esitti syvällistä ihmistä, fiksuakin, meni jonkin aikaa läpi mutta samallinen tavistallaaja oli sitten lopulta, ja haluton olemaan sitä, mitä on kaikkien edessä. Jotakin käsittelemätöntä häpeää siihen varmaan liittyi. Mutta kohtuutonta minusta vaatia rakastettua pysymään toisen viulun soittajana, tämä kommenttina aloittajalle - ei ole reilua minusta edes tapailusuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksena sille, miksi joku haluaisi nykyaikana olla kaapissa... Mulla oli hetken aikaa tällainen suhteehko, naisen kanssa, joka todellakin pysytteli kaapissa suhteellisen tiukasti, muutamia hyviä ystäviä lukuunottamatta ei tiennyt kukaan, ei työyhteisö, ei vanhemmat, ei sisaruksetkaan ilmeisesti. Jollain lailla epävakaa ihminen kyllä. Hän vakuutteli tutustumisvaiheessa kovasti etsivänsä elämänsä naista, ja haluavansa vakavampaa suhdetta. Hän oli tuolloin (omien sanojensa mukaan) eronnut miehestään, mutta aika vasta muuttanut omilleen lasten kanssa. Mistäs tiedän näistä, en koskaan ns. omin silmin päässyt todistamaan, mistäs tiedän jos vaikka edelleen oli miehensä kanssa ja siksi jarrutteli ja peitteli suhdettammekin. Joitakin naissuhteita oli kertomansa mukaan ollut ennen tapailuammekin, mutta ei (kuulemma) vakavampaa. Heistä ei juuri kellekään ollut kertonut, eikä minuakaan kellekään esitelty. Ei ollut asiaa edes siihen osaan kaupunkia, jossa hän asui. Eli tapasimme vain minun luonani, tai joskus harvoin kaupungilla, matalalla profiililla. Siedin tätä jonkin aikaa, sitten alkoi kypsyttää se, että selkeästi olin salaisuus, ja ettei hänellä ollut uskallusta liikkua pois mukavuusalueeltaan, perusheteromaailmasta. Tai ehkei hän halunnut tehdä niin minun takiani, koskei missään vaiheessa ollut kovin tosissaan. Ei oikein osannut pysyä totuudessa, luulen, ja mikä pahinta, valehteli itselleenkin. Annoin hänelle liikaa liekaa, yritin ymmärtää, antaa aikaa, odottaa. Sitten ihan tavalliset toiveet liittyen tapailuun tai parisuhteen kehittymiseen alkoivat häntä kohtuuttomasti ahdistaa, ja suhde kuivui kasaan. Nyt harmittaa, että niin paljon aikaa häneen uhrasin, ei olisi kannattanut, todellista ajantuhlausta. Esitti syvällistä ihmistä, fiksuakin, meni jonkin aikaa läpi mutta samallinen tavistallaaja oli sitten lopulta, ja haluton olemaan sitä, mitä on kaikkien edessä. Jotakin käsittelemätöntä häpeää siihen varmaan liittyi. Mutta kohtuutonta minusta vaatia rakastettua pysymään toisen viulun soittajana, tämä kommenttina aloittajalle - ei ole reilua minusta edes tapailusuhteessa.

        No eipä se kyllä tapailusuhteessa varsinkaan työyhteisölle kuulu kenen kanssa seurustelee. Ehkä hän vielä etsi itseään tai tuli tiukanheteronormatiivisesta yhteisöstä jossa ei hyväksytä lesboutta. Se on selvää, että suhde ei voi kehittyä normaalisti, jos sitä pitää kovasti salailla. Kenelle riittää loputtomiin pienet yhteiset hetket poissa muiden katseiden alta. Isot salaisuudet syö ihmistä henkisesti. Ehkä toimii jollain tasolla pelkkää seksisuhdetta hakevalla vaan eikö siinäkin tunteet saata astua mukaan ja sitten se ei enää riitäkkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä se kyllä tapailusuhteessa varsinkaan työyhteisölle kuulu kenen kanssa seurustelee. Ehkä hän vielä etsi itseään tai tuli tiukanheteronormatiivisesta yhteisöstä jossa ei hyväksytä lesboutta. Se on selvää, että suhde ei voi kehittyä normaalisti, jos sitä pitää kovasti salailla. Kenelle riittää loputtomiin pienet yhteiset hetket poissa muiden katseiden alta. Isot salaisuudet syö ihmistä henkisesti. Ehkä toimii jollain tasolla pelkkää seksisuhdetta hakevalla vaan eikö siinäkin tunteet saata astua mukaan ja sitten se ei enää riitäkkään?

        Ystäväni asuu entisen miehen kansss kämppiksinä ja heillä on yhteistä lapsia kolme. Ei elä kaapissa naisensa kanssa. Me ollaan onneksi kaikki erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä se kyllä tapailusuhteessa varsinkaan työyhteisölle kuulu kenen kanssa seurustelee. Ehkä hän vielä etsi itseään tai tuli tiukanheteronormatiivisesta yhteisöstä jossa ei hyväksytä lesboutta. Se on selvää, että suhde ei voi kehittyä normaalisti, jos sitä pitää kovasti salailla. Kenelle riittää loputtomiin pienet yhteiset hetket poissa muiden katseiden alta. Isot salaisuudet syö ihmistä henkisesti. Ehkä toimii jollain tasolla pelkkää seksisuhdetta hakevalla vaan eikö siinäkin tunteet saata astua mukaan ja sitten se ei enää riitäkkään?

        Työpaikoilla puhutaan jatkuvasti kahvihuoneessa ja lounailla vapaa-ajan tapahtumista ja ihmisistä. Aika outoa jos ei siihen voisi osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä se kyllä tapailusuhteessa varsinkaan työyhteisölle kuulu kenen kanssa seurustelee. Ehkä hän vielä etsi itseään tai tuli tiukanheteronormatiivisesta yhteisöstä jossa ei hyväksytä lesboutta. Se on selvää, että suhde ei voi kehittyä normaalisti, jos sitä pitää kovasti salailla. Kenelle riittää loputtomiin pienet yhteiset hetket poissa muiden katseiden alta. Isot salaisuudet syö ihmistä henkisesti. Ehkä toimii jollain tasolla pelkkää seksisuhdetta hakevalla vaan eikö siinäkin tunteet saata astua mukaan ja sitten se ei enää riitäkkään?

        Ihmettelen miten voisi seurustella, jos ei käytäisi missään, mitä niissä tapaamisissa tehtäisiin? Illalliset ravintolassa, kulttuuritapahtumat, ystävien illanistujaiset yms. eivät olisi mahdollisia, telkkariako töllötettäisiin yhdessä? Aika tylsää ja kapeaa, miten se rikastuttaisi elämää? Eikö suhteen pitäisi tuoda jotain elämään, eikä kapeuttaa sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni asuu entisen miehen kansss kämppiksinä ja heillä on yhteistä lapsia kolme. Ei elä kaapissa naisensa kanssa. Me ollaan onneksi kaikki erilaisia.

        Miten ovat saaneet organisoitua aikataulut kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ovat saaneet organisoitua aikataulut kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla?

        Mua kans kiinnostaa tuo, että miten on organisoitu kuviot, jos jatkaa asumista exän kanssa ja homma on kuitenkin avointa. Vaikka oon törmännyt siihenkin, että kummallakin uusi kumppani ja kaikki asuvat samassa asunnossa tai asutaan samassa paritalossa eri asunnoissa tai samassa kerrostalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ovat saaneet organisoitua aikataulut kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla?

        Mitään selitystä ei tule, koska juttu oli keksitty. Kukaan normaaliälyinen nainen ei tuohon suostu.


    • Anonyymi

      Osa myöhäisheränneistä ei näytä arvostavan naisia lainkaan ihmisinä, sen sijaan näkevät naiset sovinistisesti seksiobjekteina. Tämä lienee syynä myöhään heräämisellekin, on varmasti vaikea myöntää itselleen olevansa kiinnostunut naisista jos ei pidä heitä minään. Itsetuntokin tällaisella naisella on huono, koska näkee naisen miestä vähempiarvoisena.

      • Anonyymi

        Sanottakoon vielä ettei voi yleistää kaikkiin. Olen tavannut myöhäisheränneitä, jotka ovat olleet aidosti kiinnostuneita naisista ja he ovatkin muodostaneet parisuhteita aivan luonnollisella tavalla. Tämän tyyppisiä myöhäisheränneitä ei kuitenkaan tällä palstalla näytä olevan.


      • Anonyymi

        Näin on, mahdoton käsittää myöhäänheränneitä, jotka näkevät toisen naisen ilmaisena prostituoituna. Parempi kun olisivat jatkaneet untaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanottakoon vielä ettei voi yleistää kaikkiin. Olen tavannut myöhäisheränneitä, jotka ovat olleet aidosti kiinnostuneita naisista ja he ovatkin muodostaneet parisuhteita aivan luonnollisella tavalla. Tämän tyyppisiä myöhäisheränneitä ei kuitenkaan tällä palstalla näytä olevan.

        Etpä enempää väärässä voisi olla.


      • Todella surullista ja ikävää, jos sulla on tämmöstä kokemusta. Vai oliko tuo vaan mutua?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Todella surullista ja ikävää, jos sulla on tämmöstä kokemusta. Vai oliko tuo vaan mutua?

        Mielestäni parisuhteessa kumpikin on yhtäarvokas ja tasaväkinen. Tuntuu pahalta lukea tuollaisia, että pitäis naista vähempiarvoisena. Olen nainen enkä todellakaan koe itseäni vähempiarvoiseksi. Naisten oikeuksia pitää puolustaa. Silti voi olla erilaisia perheitä ja ihmiset onnellisia niissä. Kaikille ei sovi samat jutut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni parisuhteessa kumpikin on yhtäarvokas ja tasaväkinen. Tuntuu pahalta lukea tuollaisia, että pitäis naista vähempiarvoisena. Olen nainen enkä todellakaan koe itseäni vähempiarvoiseksi. Naisten oikeuksia pitää puolustaa. Silti voi olla erilaisia perheitä ja ihmiset onnellisia niissä. Kaikille ei sovi samat jutut.

        "Mielestäni parisuhteessa kumpikin on yhtäarvokas ja tasaväkinen"
        Näin munkin mielestä ja niin pitääkin olla, oli sitten kyseessä heteropari tai lesbo-/homopari.
        Näihin "ryöppyihin" täällä palstoilla aika tasasin väliajoin törmää. En vain voi muuta kuin ihmetellä ja siksi kysyin, että onko tämänkertainen ryöpsy mahdollisesti kokemusperäistä vai mutua.
        Tuntuu tosiaan pahalta, kun nainen (?) kirjoittaa toisista naisista tuohon tyyliin, että nähdään naiset sovinistisesti seksiobjekteina, ei pidetä naisia minään jne. 😑
        No keskustelua kai tämäkin.
        Hyvää yötä!


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        "Mielestäni parisuhteessa kumpikin on yhtäarvokas ja tasaväkinen"
        Näin munkin mielestä ja niin pitääkin olla, oli sitten kyseessä heteropari tai lesbo-/homopari.
        Näihin "ryöppyihin" täällä palstoilla aika tasasin väliajoin törmää. En vain voi muuta kuin ihmetellä ja siksi kysyin, että onko tämänkertainen ryöpsy mahdollisesti kokemusperäistä vai mutua.
        Tuntuu tosiaan pahalta, kun nainen (?) kirjoittaa toisista naisista tuohon tyyliin, että nähdään naiset sovinistisesti seksiobjekteina, ei pidetä naisia minään jne. 😑
        No keskustelua kai tämäkin.
        Hyvää yötä!

        Tällä palstalla törmää aika tasaisin väliajoin ellei suorastaan jatkuvasti näihin ryöppyihin, joissa myöhäisheränneet kuvailevat miten haluavat seksisuhteen naisen kanssa ja samaan aikaan on todellinen suhde miehen kanssa ja kaikki tärkeät elämänalueet kuuluvat siihen. Tuntuu tosiaan pahalta lukea kun nainen (?) kirjoittaa toisista naisista tuohon tyyliin. No keskustelua kai tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni parisuhteessa kumpikin on yhtäarvokas ja tasaväkinen. Tuntuu pahalta lukea tuollaisia, että pitäis naista vähempiarvoisena. Olen nainen enkä todellakaan koe itseäni vähempiarvoiseksi. Naisten oikeuksia pitää puolustaa. Silti voi olla erilaisia perheitä ja ihmiset onnellisia niissä. Kaikille ei sovi samat jutut.

        Ei tasa-arvo ja toisen ihmisen arvostaminen ole pelkää puhetta, sen pitää näkyä myös siinä siinä miten elää ja kohtelee muita naisia. Hienoa että jos koe itseäsi vähempiarvoiseksi. Kunpa vielä oppisit näkemään muutkin naiset arvokkaina, etkä ajattelisi että naiselle pitää sopia ne jutut mitkä sinä haluat, mutta miehellä on etuoikeus parisuhteeseen kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tasa-arvo ja toisen ihmisen arvostaminen ole pelkää puhetta, sen pitää näkyä myös siinä siinä miten elää ja kohtelee muita naisia. Hienoa että jos koe itseäsi vähempiarvoiseksi. Kunpa vielä oppisit näkemään muutkin naiset arvokkaina, etkä ajattelisi että naiselle pitää sopia ne jutut mitkä sinä haluat, mutta miehellä on etuoikeus parisuhteeseen kanssasi.

        * Hienoa että et koe


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Todella surullista ja ikävää, jos sulla on tämmöstä kokemusta. Vai oliko tuo vaan mutua?

        Mitä ihmeen mutua!? Oma kommenttini ainakin koski nimenomaan näitä naisia halveksivia kirjoituksia tällä palstalla ja tässäkin ketjussa. Olen kyllä livenäkin tavannut vastaavaa asennetta joillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tasa-arvo ja toisen ihmisen arvostaminen ole pelkää puhetta, sen pitää näkyä myös siinä siinä miten elää ja kohtelee muita naisia. Hienoa että jos koe itseäsi vähempiarvoiseksi. Kunpa vielä oppisit näkemään muutkin naiset arvokkaina, etkä ajattelisi että naiselle pitää sopia ne jutut mitkä sinä haluat, mutta miehellä on etuoikeus parisuhteeseen kanssasi.

        No on tullut nähtyä ex pariskuntia, jotka virallisesti eronneet, kaikki sen myös tietää. Mitään romanttista ei ole enää välillään eikä vihata toisia vaan ollaan kavereita. Asuvat yhdessä lasten takia, mutta nukkuvat eri huoneissa. Uudet kumppanit sallittuja ja saavat tulla kotiinkin suhteen vakiinnuttua. Lapsille löytyy hoitajia, joten reffeille pääsee. Miten tuossa nainen naisen kumppanina on vähempiarvoinen? Toki siinä saa luottaa toiseen ja paljon. Joillakin näyttää toimivan..Harvinaista lienee kyllä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tasa-arvo ja toisen ihmisen arvostaminen ole pelkää puhetta, sen pitää näkyä myös siinä siinä miten elää ja kohtelee muita naisia. Hienoa että jos koe itseäsi vähempiarvoiseksi. Kunpa vielä oppisit näkemään muutkin naiset arvokkaina, etkä ajattelisi että naiselle pitää sopia ne jutut mitkä sinä haluat, mutta miehellä on etuoikeus parisuhteeseen kanssasi.

        Suhteeseen lähtiessä pelisäännöt sovitaan yhdessä. Jos halut ja realiteetit eivät sovi yhteen, suhde kuivuu kasaan. Tietysti seurustelukumppani on tasa-arvoinen ja hänen halunsa ja toiveensa yhtä arvokkaat kuin omani. Miten muuten edes voi saada hyvää suhdetta. Suhteen molemmat osapuolet, naiset, ovat yhtäarvokkaita toiveineen haluineen ja tarpeineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on tullut nähtyä ex pariskuntia, jotka virallisesti eronneet, kaikki sen myös tietää. Mitään romanttista ei ole enää välillään eikä vihata toisia vaan ollaan kavereita. Asuvat yhdessä lasten takia, mutta nukkuvat eri huoneissa. Uudet kumppanit sallittuja ja saavat tulla kotiinkin suhteen vakiinnuttua. Lapsille löytyy hoitajia, joten reffeille pääsee. Miten tuossa nainen naisen kumppanina on vähempiarvoinen? Toki siinä saa luottaa toiseen ja paljon. Joillakin näyttää toimivan..Harvinaista lienee kyllä..

        Eli molemmilla on seksisuhde naisen kanssa? Harvinaista varmasti onkin, että löytyy joku nainen joka suostuu tuollaiseen seksitreffailuun, mistä ei saa mitään itse. Mikä kumppani sellainen on? Naurettavaa puhua kumppanista kun kyse on seksisuhteesta. Että oikein saavat tulla kotiinkin, kas kun ei tavata puiston vessassa, uskomatonta porukkaa olette!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhteeseen lähtiessä pelisäännöt sovitaan yhdessä. Jos halut ja realiteetit eivät sovi yhteen, suhde kuivuu kasaan. Tietysti seurustelukumppani on tasa-arvoinen ja hänen halunsa ja toiveensa yhtä arvokkaat kuin omani. Miten muuten edes voi saada hyvää suhdetta. Suhteen molemmat osapuolet, naiset, ovat yhtäarvokkaita toiveineen haluineen ja tarpeineen.

        Miten tuo sopii yhteen sen kanssa, että samaan aikaan sulla on parisuhde miehen kanssa? Ei mitenkään ja tiedät sen itsekin, sen takia et naisystävää ole saanut, etkä tule saamaan vastedeskään. Yritä tyytyä olemaan sen ukkosi kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen mutua!? Oma kommenttini ainakin koski nimenomaan näitä naisia halveksivia kirjoituksia tällä palstalla ja tässäkin ketjussa. Olen kyllä livenäkin tavannut vastaavaa asennetta joillakin.

        Selvä, kiitos vastauksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla törmää aika tasaisin väliajoin ellei suorastaan jatkuvasti näihin ryöppyihin, joissa myöhäisheränneet kuvailevat miten haluavat seksisuhteen naisen kanssa ja samaan aikaan on todellinen suhde miehen kanssa ja kaikki tärkeät elämänalueet kuuluvat siihen. Tuntuu tosiaan pahalta lukea kun nainen (?) kirjoittaa toisista naisista tuohon tyyliin. No keskustelua kai tämäkin.

        Keskustelu on näköjään käynyt kiivaana aamuhämärässä.
        Nyt on ihan ensiksi pakko kysyä, jotta oletko mahdollisesti tämä "leikkaa liimaa muokkaa" -tyyppi, jonka kanssa olen joskus aiemminkin "keskustellut". Ihan vaan äkkiseltään käväisi tämmöinen mielessä.
        (Siitä tuli mieleen, jotta kun tämän suomikaksnelosen (kelvottoman) uudistuksen jälkeen lähes kaikki ovat "vain" anonyymejä, niin välillä on hankala muutenkin tietää kenen kanssa keskustelee ja kenen kommentti mikäkin on. Tai musta se on ainakin ollut hankalaa, en tiedä ovatko muut kokeneet näin.)

        No olit tai et, siis se edellä mainittu tyyppi 😉, niin sullakin on näköjään hallussa tuo em. tekniikka, mikä on sinällään helppo ja säästää myös aikaa. Jotkut nykyisistä sukupolvista näyttävät käyttäneen tätä tekniikkaa myös aika menestyksekkäästi muun muassa opintiellä 😁
        Leikkaan ja liimailen tähän nyt ihan kokeilun vuoksi vähän itekin...

        Tällä palstalla törmää myös tasaisin väliajoin, ellei suorastaan jatkuvasti sellaisiin kirjoituksiin, jotka ovat erityisen hyökkääviä bi-naisia kohtaan. Näihin myös itse kuulun ja olen osani ryöpyistä saanut. Myöhäisheränneisiin en koe kuuluvani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo sopii yhteen sen kanssa, että samaan aikaan sulla on parisuhde miehen kanssa? Ei mitenkään ja tiedät sen itsekin, sen takia et naisystävää ole saanut, etkä tule saamaan vastedeskään. Yritä tyytyä olemaan sen ukkosi kanssa.

        En ole suhteessa miehen kanssa. Ihan naisen kanssa olen. 😊


    • Anonyymi

      Luetelkaa myöhäisheränneet ne syyt, joiden vuoksi jonkun naisen kannattaisi mieluummin ryhtyä osa-aikasuhteeseen, jonka sisältö on käytännössä seksi, teidän kanssanne, kuin oikeaan parisuhteeseen jonkun toisen kanssa?

      • Anonyymi

        Muakin kiinnostaisi kuulla edes yksi syy, mutta vastauksia ei tule koska syitä ei ole.


      • Anonyymi

        Se, että haluaa vaan seksisuhteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että haluaa vaan seksisuhteen..

        Erittäin harvinaista naisilla ja silloinkin vapaa on parempi vaihtoehto partneriksi, ei tule moraalisia eikä käytännön ongelmia (aikataulut, tapaamispaikka), kun molemmat ovat samassa tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että haluaa vaan seksisuhteen..

        Jos joku hakisi pelkästään seksiseuraa, kannattaisi valita nainen joka on hyvä sängyssä, eikä jotain ensikertalaista myöhäisherännyttä joka ei osaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku hakisi pelkästään seksiseuraa, kannattaisi valita nainen joka on hyvä sängyssä, eikä jotain ensikertalaista myöhäisherännyttä joka ei osaa mitään.

        Tässä upea esimerkki katkeran lesbon tiettyä naisryhmää vähättelevästä tyylistä. Luultavasti omat taidot hukassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä upea esimerkki katkeran lesbon tiettyä naisryhmää vähättelevästä tyylistä. Luultavasti omat taidot hukassa!

        Sähän varsinainen riidanhaastaja olet. Eiköhän ole selvää, että minkä tahansa asian osaa paremmin jos sitä on useamman kerran tehnyt. Jo tapaamisista ei muuta haeta kuin seksiä, niin eikö sen ainoan asian pitäisi silloin olla onnistunutta, miksi muuten ryhtyä koko puuhaan.

        Itse en näe mitään syytä hakea pelkästään seksiseuraa kenestäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähän varsinainen riidanhaastaja olet. Eiköhän ole selvää, että minkä tahansa asian osaa paremmin jos sitä on useamman kerran tehnyt. Jo tapaamisista ei muuta haeta kuin seksiä, niin eikö sen ainoan asian pitäisi silloin olla onnistunutta, miksi muuten ryhtyä koko puuhaan.

        Itse en näe mitään syytä hakea pelkästään seksiseuraa kenestäkään.

        Eikö se riitä että jo toisella kertaa on hyvä 😄Katsos kun jotkut oppii ensimmäisellä ja toiset ei koskaan.


      • Anonyymi

        Miksi luulet, että myöhäiset etsivät vain osa aika kumppania?
        Seksin harrastaminen uuden ihmisen kanssa vaatii tyydyttääkseen molempia myös tunne siteen.
        Olen aina tiennyt, että ihastun ja rakastun ihmisiin, en tiettyyn sukupuoleen.
        Aiemmin pitkä avioliitto miehen kanssa, mutta kaipuu naisen pariksi vahvistui, kun rakastuin tulisesti ystävääni.
        Elämä ei mene niin kuin itse suunnittelee, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa.
        Meillä on ystäväni kanssa tälläinen vähän parempi ystävyys.
        Hän saanut luvan puolisoltaan harrastaa lempeä minun kanssani ja välillä vietetään ystävinä vaan aikaa.
        Oma toive on löytää nainen, joka haluasi olla mun kokonaan, ja jolle Mä olisin ainoa.
        Mutta nyt tämä järjestely toimii meillä.
        Ystäväni ja tämän toisen ystävät tietävät, miten erityinen meidän ystävyys on ja kun ollaan kaupassa tai baarissa, niin näytämme varaamaan ihan pariskunnalta.
        Mieluummin tämä, kun yksin.
        Hän siis tällä hetkellä siinä tilanteessa että haluaa molemmat, kumpikaan ei pidä toista varalla, vaan tunne toisiamme kohtaa vahvistui ystävyyden syventyessä.
        Tämä on ehkä väli vaihe molempien elämässä, (mutta mahdollisuus nauttia toisen naisen hyväilystä ja ystävyys, parisuhteesta on se mitä kumpikin nyt tarvitsee .)
        Jos vielä joskus ihastun tulisesti naiseen joka haluaa vain mut, niin sitten olen vain hänen, mutta nyt olen osaaika puoliso.
        Ja persoonina olemme ystäväni kanssa sellainen kombi, että emme koskaan voisi asua yhdessä,mutta matkustelu ja pitkät viikonloput yhdessä ovat meidän juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että myöhäiset etsivät vain osa aika kumppania?
        Seksin harrastaminen uuden ihmisen kanssa vaatii tyydyttääkseen molempia myös tunne siteen.
        Olen aina tiennyt, että ihastun ja rakastun ihmisiin, en tiettyyn sukupuoleen.
        Aiemmin pitkä avioliitto miehen kanssa, mutta kaipuu naisen pariksi vahvistui, kun rakastuin tulisesti ystävääni.
        Elämä ei mene niin kuin itse suunnittelee, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa.
        Meillä on ystäväni kanssa tälläinen vähän parempi ystävyys.
        Hän saanut luvan puolisoltaan harrastaa lempeä minun kanssani ja välillä vietetään ystävinä vaan aikaa.
        Oma toive on löytää nainen, joka haluasi olla mun kokonaan, ja jolle Mä olisin ainoa.
        Mutta nyt tämä järjestely toimii meillä.
        Ystäväni ja tämän toisen ystävät tietävät, miten erityinen meidän ystävyys on ja kun ollaan kaupassa tai baarissa, niin näytämme varaamaan ihan pariskunnalta.
        Mieluummin tämä, kun yksin.
        Hän siis tällä hetkellä siinä tilanteessa että haluaa molemmat, kumpikaan ei pidä toista varalla, vaan tunne toisiamme kohtaa vahvistui ystävyyden syventyessä.
        Tämä on ehkä väli vaihe molempien elämässä, (mutta mahdollisuus nauttia toisen naisen hyväilystä ja ystävyys, parisuhteesta on se mitä kumpikin nyt tarvitsee .)
        Jos vielä joskus ihastun tulisesti naiseen joka haluaa vain mut, niin sitten olen vain hänen, mutta nyt olen osaaika puoliso.
        Ja persoonina olemme ystäväni kanssa sellainen kombi, että emme koskaan voisi asua yhdessä,mutta matkustelu ja pitkät viikonloput yhdessä ovat meidän juttu.

        Kiitos, kun jaat kokemuksesi. Onhan näitä erilaisia suhteita varmasti. Ainakaan mustasukkaisuuteen taipuvainen et voi olla, kun hyväksyt ystäväsi miehen.

        Vaan hyväksyisikö joku ihana vapaa nainen johon rakastut sun seksisuhteen ystävääsi.. En taitaisi pystyä siihen ainakaan minä. Haluan rakastamani naisen seksuaalisen huomion kokonaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että myöhäiset etsivät vain osa aika kumppania?
        Seksin harrastaminen uuden ihmisen kanssa vaatii tyydyttääkseen molempia myös tunne siteen.
        Olen aina tiennyt, että ihastun ja rakastun ihmisiin, en tiettyyn sukupuoleen.
        Aiemmin pitkä avioliitto miehen kanssa, mutta kaipuu naisen pariksi vahvistui, kun rakastuin tulisesti ystävääni.
        Elämä ei mene niin kuin itse suunnittelee, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa.
        Meillä on ystäväni kanssa tälläinen vähän parempi ystävyys.
        Hän saanut luvan puolisoltaan harrastaa lempeä minun kanssani ja välillä vietetään ystävinä vaan aikaa.
        Oma toive on löytää nainen, joka haluasi olla mun kokonaan, ja jolle Mä olisin ainoa.
        Mutta nyt tämä järjestely toimii meillä.
        Ystäväni ja tämän toisen ystävät tietävät, miten erityinen meidän ystävyys on ja kun ollaan kaupassa tai baarissa, niin näytämme varaamaan ihan pariskunnalta.
        Mieluummin tämä, kun yksin.
        Hän siis tällä hetkellä siinä tilanteessa että haluaa molemmat, kumpikaan ei pidä toista varalla, vaan tunne toisiamme kohtaa vahvistui ystävyyden syventyessä.
        Tämä on ehkä väli vaihe molempien elämässä, (mutta mahdollisuus nauttia toisen naisen hyväilystä ja ystävyys, parisuhteesta on se mitä kumpikin nyt tarvitsee .)
        Jos vielä joskus ihastun tulisesti naiseen joka haluaa vain mut, niin sitten olen vain hänen, mutta nyt olen osaaika puoliso.
        Ja persoonina olemme ystäväni kanssa sellainen kombi, että emme koskaan voisi asua yhdessä,mutta matkustelu ja pitkät viikonloput yhdessä ovat meidän juttu.

        No voiko tolla systeemillä edes tavata vapaata ihanaa naista jonka kanssa saada hyvä parisuhde. Lähteekö ystäväsi läiskimään, jos löydät rinnallesi oman rakkaan ja hän ei enää saa sekä miehen että naisen rakkautta.

        Osa bi miehistä ja naisista toimii noin. Haluaa molempia yhtäaikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voiko tolla systeemillä edes tavata vapaata ihanaa naista jonka kanssa saada hyvä parisuhde. Lähteekö ystäväsi läiskimään, jos löydät rinnallesi oman rakkaan ja hän ei enää saa sekä miehen että naisen rakkautta.

        Osa bi miehistä ja naisista toimii noin. Haluaa molempia yhtäaikaa...

        Voi olla, että en koskaan tulekaan tapaamaan ketään,
        Ketään sellaista, joka olis yhtä sykähdyttävä kohtaaminen, kun mieheni aikanaan tai tämä ystäväni.
        Onnea on siis ollut jo elämmässä.
        Rakkauksia on ollut,ja on nyt, joten empä viitsi turhia murehtia. Tämä toimii nyt ja se on meille tärkeintä.
        Koska ystäviä oltiin ennen tätä, niin en usko sen koskaan loppuvan.
        Emme kumpikaan, eikä hänen puolisonsa ole mustasukkaisia, koska kaikki on avointa, eikä ketään piilotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että myöhäiset etsivät vain osa aika kumppania?
        Seksin harrastaminen uuden ihmisen kanssa vaatii tyydyttääkseen molempia myös tunne siteen.
        Olen aina tiennyt, että ihastun ja rakastun ihmisiin, en tiettyyn sukupuoleen.
        Aiemmin pitkä avioliitto miehen kanssa, mutta kaipuu naisen pariksi vahvistui, kun rakastuin tulisesti ystävääni.
        Elämä ei mene niin kuin itse suunnittelee, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa.
        Meillä on ystäväni kanssa tälläinen vähän parempi ystävyys.
        Hän saanut luvan puolisoltaan harrastaa lempeä minun kanssani ja välillä vietetään ystävinä vaan aikaa.
        Oma toive on löytää nainen, joka haluasi olla mun kokonaan, ja jolle Mä olisin ainoa.
        Mutta nyt tämä järjestely toimii meillä.
        Ystäväni ja tämän toisen ystävät tietävät, miten erityinen meidän ystävyys on ja kun ollaan kaupassa tai baarissa, niin näytämme varaamaan ihan pariskunnalta.
        Mieluummin tämä, kun yksin.
        Hän siis tällä hetkellä siinä tilanteessa että haluaa molemmat, kumpikaan ei pidä toista varalla, vaan tunne toisiamme kohtaa vahvistui ystävyyden syventyessä.
        Tämä on ehkä väli vaihe molempien elämässä, (mutta mahdollisuus nauttia toisen naisen hyväilystä ja ystävyys, parisuhteesta on se mitä kumpikin nyt tarvitsee .)
        Jos vielä joskus ihastun tulisesti naiseen joka haluaa vain mut, niin sitten olen vain hänen, mutta nyt olen osaaika puoliso.
        Ja persoonina olemme ystäväni kanssa sellainen kombi, että emme koskaan voisi asua yhdessä,mutta matkustelu ja pitkät viikonloput yhdessä ovat meidän juttu.

        Jos vapaaehtoisesti annat ns. ystäväsi hyväksikäyttää itseäsi, niin sillehän ei kukaan voi mitään. Älä kuitenkaan uskottele itsellesi, että se on rakkautta. Jos ystäväsi tuntisi rakkautta sua kohtaan, hän haluaisi parisuhteen kanssasi, ei ketään muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vapaaehtoisesti annat ns. ystäväsi hyväksikäyttää itseäsi, niin sillehän ei kukaan voi mitään. Älä kuitenkaan uskottele itsellesi, että se on rakkautta. Jos ystäväsi tuntisi rakkautta sua kohtaan, hän haluaisi parisuhteen kanssasi, ei ketään muita.

        Rakkautta ja parisuhteita on niin monenlaisia, kuten meitä ihmisiäkin.
        Koen olevani hyvin rakastettu.
        Se on se meidän yhteys.
        Tää on ehkä enemmän poly suhde, kun perus yksinormin mukainen.
        Seksi ja seksuaalisuu ovat myös hyvin monitasoisia asioita lokeroida.
        Varsinkin, kun jokainen meistä siinäkin yksilö.
        Tunnemme ja koemme asioita, myös menneisyytemme kautta.
        Mitä syvemmin oppii tuntemaan itseään ja omia tapojaan toimia,opii myös lukemaa asiota omaksi hyväksi.
        Joten jos kirjoitetussa tekstissä nousee esiin naisten kokema himo toista naista kohtaan, se ei ole todennäköisesti se ainoa asia jota halutaan.
        Täällä palstalla vaan vedetään mutkat suoriksi, koska se helpompaa, kun ajatella että mikä on se tarina, sen kaiken takana.
        Himo on yksi perus vieteistä ja naisen himo usein vielä peiteltyä.
        Täällä himo koetaan myös alistavana.
        Himo on se tunne mikä nousee pintaan, kun kun kaikki mikro eleet on peitelty, kun on vaan tukahdutettu ja kaivattu.
        Siksi tällä palstalla aloituksissa välittyy se seksuaalisuu.
        Se on kuin nälkä,haistat hyvän tuoksun ja olet pitkään siinä tilassa, niin syöt mitä irti saat.
        Himosta kirjoitetaan, kun sitä ei voi välttämättä purkaa muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että myöhäiset etsivät vain osa aika kumppania?
        Seksin harrastaminen uuden ihmisen kanssa vaatii tyydyttääkseen molempia myös tunne siteen.
        Olen aina tiennyt, että ihastun ja rakastun ihmisiin, en tiettyyn sukupuoleen.
        Aiemmin pitkä avioliitto miehen kanssa, mutta kaipuu naisen pariksi vahvistui, kun rakastuin tulisesti ystävääni.
        Elämä ei mene niin kuin itse suunnittelee, eikä kaikkeen voi itse vaikuttaa.
        Meillä on ystäväni kanssa tälläinen vähän parempi ystävyys.
        Hän saanut luvan puolisoltaan harrastaa lempeä minun kanssani ja välillä vietetään ystävinä vaan aikaa.
        Oma toive on löytää nainen, joka haluasi olla mun kokonaan, ja jolle Mä olisin ainoa.
        Mutta nyt tämä järjestely toimii meillä.
        Ystäväni ja tämän toisen ystävät tietävät, miten erityinen meidän ystävyys on ja kun ollaan kaupassa tai baarissa, niin näytämme varaamaan ihan pariskunnalta.
        Mieluummin tämä, kun yksin.
        Hän siis tällä hetkellä siinä tilanteessa että haluaa molemmat, kumpikaan ei pidä toista varalla, vaan tunne toisiamme kohtaa vahvistui ystävyyden syventyessä.
        Tämä on ehkä väli vaihe molempien elämässä, (mutta mahdollisuus nauttia toisen naisen hyväilystä ja ystävyys, parisuhteesta on se mitä kumpikin nyt tarvitsee .)
        Jos vielä joskus ihastun tulisesti naiseen joka haluaa vain mut, niin sitten olen vain hänen, mutta nyt olen osaaika puoliso.
        Ja persoonina olemme ystäväni kanssa sellainen kombi, että emme koskaan voisi asua yhdessä,mutta matkustelu ja pitkät viikonloput yhdessä ovat meidän juttu.

        "Miksi luulet että myöhäiset etsivät vain osa-aikaista kumppania?"

        Itsehän tuon todeksi näytit kommentillasi, jossa kuvasit ystäväsi toimivan juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkautta ja parisuhteita on niin monenlaisia, kuten meitä ihmisiäkin.
        Koen olevani hyvin rakastettu.
        Se on se meidän yhteys.
        Tää on ehkä enemmän poly suhde, kun perus yksinormin mukainen.
        Seksi ja seksuaalisuu ovat myös hyvin monitasoisia asioita lokeroida.
        Varsinkin, kun jokainen meistä siinäkin yksilö.
        Tunnemme ja koemme asioita, myös menneisyytemme kautta.
        Mitä syvemmin oppii tuntemaan itseään ja omia tapojaan toimia,opii myös lukemaa asiota omaksi hyväksi.
        Joten jos kirjoitetussa tekstissä nousee esiin naisten kokema himo toista naista kohtaan, se ei ole todennäköisesti se ainoa asia jota halutaan.
        Täällä palstalla vaan vedetään mutkat suoriksi, koska se helpompaa, kun ajatella että mikä on se tarina, sen kaiken takana.
        Himo on yksi perus vieteistä ja naisen himo usein vielä peiteltyä.
        Täällä himo koetaan myös alistavana.
        Himo on se tunne mikä nousee pintaan, kun kun kaikki mikro eleet on peitelty, kun on vaan tukahdutettu ja kaivattu.
        Siksi tällä palstalla aloituksissa välittyy se seksuaalisuu.
        Se on kuin nälkä,haistat hyvän tuoksun ja olet pitkään siinä tilassa, niin syöt mitä irti saat.
        Himosta kirjoitetaan, kun sitä ei voi välttämättä purkaa muuten.

        Olet vähään tyytyväinen, kun sulle riittää pelkkä himo ja seksi. Toivottavasti et joudu pettymään. Itse edellytän kokonaisvaltaista kaikki elämän osa-alueet kattavaa rakkauteen perustuvaa parisuhdetta, johon ei kuulu muita osapuolia.

        En tiedä mitä tarkoitat sillä, että himo koetaan alistavana. Seksuaalisuus on yksi parisuhteen osa-alue, miksi sitä kukaan peittelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vähään tyytyväinen, kun sulle riittää pelkkä himo ja seksi. Toivottavasti et joudu pettymään. Itse edellytän kokonaisvaltaista kaikki elämän osa-alueet kattavaa rakkauteen perustuvaa parisuhdetta, johon ei kuulu muita osapuolia.

        En tiedä mitä tarkoitat sillä, että himo koetaan alistavana. Seksuaalisuus on yksi parisuhteen osa-alue, miksi sitä kukaan peittelisi.

        En kirjoittanut, että minulla riittää himo ja seksi.
        Koen että elän parisuhteessa.
        Himosta kirjoitin yleisellä tasolla, että aloituksissa näkyy selvästi se puoli mistä on vaikea keskustella ystävien kanssa ja tällä palstalla haetaan vertaistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun jaat kokemuksesi. Onhan näitä erilaisia suhteita varmasti. Ainakaan mustasukkaisuuteen taipuvainen et voi olla, kun hyväksyt ystäväsi miehen.

        Vaan hyväksyisikö joku ihana vapaa nainen johon rakastut sun seksisuhteen ystävääsi.. En taitaisi pystyä siihen ainakaan minä. Haluan rakastamani naisen seksuaalisen huomion kokonaan...

        Hyvä kommentti👍, vaikka onkin vanha ketju ja olen itse myöhäänherännyt näen paljon järkeä ja vakautta tämän kirjoittajan kommenteissa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti👍, vaikka onkin vanha ketju ja olen itse myöhäänherännyt näen paljon järkeä ja vakautta tämän kirjoittajan kommenteissa!

        Uusi kommentti, minun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti👍, vaikka onkin vanha ketju ja olen itse myöhäänherännyt näen paljon järkeä ja vakautta tämän kirjoittajan kommenteissa!

        Useimmat haluavat rakastamansa naisen huomion kokonaan, myös seksuaalisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat haluavat rakastamansa naisen huomion kokonaan, myös seksuaalisesti.

        Kyllä, ja mielestäni se on itsekunnioitusta. Vaikka kuinka olisi myöhäänheränneellä lapset ja talolainat ja näennäisesti enemmän velvoitteita elämässä, kuin yksin elävällä lesboilla niin molempien elämä ja aika on yhtä arvokasta. Ei voi myöhäänherännyt laittaa katteettomasti tai ilman selkeitä eteenpäin menemisistä kertovia etappeja toista osapuolta odottamaan, eikä varsinkaan voita leivän molemmin puolin. Tämä saattaa joiltakin myöhäänheränneiltä hämärtyä, jos on ihastunut, elää vaan siinä huumassa eikä edistä perhepuolella asioita siihen suuntaan, että talot laitettaisiin myyntiin.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Kyllä, ja mielestäni se on itsekunnioitusta. Vaikka kuinka olisi myöhäänheränneellä lapset ja talolainat ja näennäisesti enemmän velvoitteita elämässä, kuin yksin elävällä lesboilla niin molempien elämä ja aika on yhtä arvokasta. Ei voi myöhäänherännyt laittaa katteettomasti tai ilman selkeitä eteenpäin menemisistä kertovia etappeja toista osapuolta odottamaan, eikä varsinkaan voita leivän molemmin puolin. Tämä saattaa joiltakin myöhäänheränneiltä hämärtyä, jos on ihastunut, elää vaan siinä huumassa eikä edistä perhepuolella asioita siihen suuntaan, että talot laitettaisiin myyntiin.

        Niin ja harva haluaa muutenkaan naisen, jolla on lapsia kun voi löytää myös ilman lapsia olevan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja harva haluaa muutenkaan naisen, jolla on lapsia kun voi löytää myös ilman lapsia olevan :)

        Täällä yksi jota lapset eivät haittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi jota lapset eivät haittaisi.

        Ei minuakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja harva haluaa muutenkaan naisen, jolla on lapsia kun voi löytää myös ilman lapsia olevan :)

        Minulle riittää harvojen joukosta yksi lopunelämäksi, joten valtakunnassa kaikki hyvin😉


    • Anonyymi

      Myöhään heräämiseen täytyy olla joku syy vapaassa yhteiskunnassa, joko naiset ei kovin paljoa kiinnostakaan, tai sitten asiat ei yleensäkään mene kovin nopeasti jakeluun. Normaalisti ihminen tiedostaa suuntautumisensa viimeistään murrosiässä.

      • Anonyymi

        Naiset osaa erottaa aidon kiinnostuksen teeskentelystä, siksi feikit eli seksiseuran etsijät ei saa ketään.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä, joku syy on. Mä luulen et tää on yksi keski-iän kriisin ilmenemismuoto, halutaan uusi elämä ja nainen rinnalle. Harmi vaan kun parhaat vuodet on annettu jo miehille. Ehkä ajatellaan, ettei naiset niin tarkkoja ulkonäön suhteen ja suostuvat hoitamaan myös toisten lapsia.


      • Anonyymi

        Kyllä tämän päivän 40 vuotiaat ja siitä ylöspäin ovat syntyneet vielä Synnyin heteroksi - laatikkoon, silloin voi helposti käydä niin että eletään sellaista elämää mitä ympäristö odottaa ja pidetään sitä ihan normaalina ettei miestä kohtaan synny sen suurempia intohimoja, kun ei muusta tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämän päivän 40 vuotiaat ja siitä ylöspäin ovat syntyneet vielä Synnyin heteroksi - laatikkoon, silloin voi helposti käydä niin että eletään sellaista elämää mitä ympäristö odottaa ja pidetään sitä ihan normaalina ettei miestä kohtaan synny sen suurempia intohimoja, kun ei muusta tiedä.

        Ei todellakaan pidä paikkaansa. Missä pussin perällä olet kasvanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan pidä paikkaansa. Missä pussin perällä olet kasvanut?

        Ei 40 ollut vielä ees parikymppisenä nettiä käytössä. Ei lesboudesta puhuttu. Oli se maailma silloin erilainen paikka, usko pois, etenkin jos sattui vielä jossain maalla asumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 40 ollut vielä ees parikymppisenä nettiä käytössä. Ei lesboudesta puhuttu. Oli se maailma silloin erilainen paikka, usko pois, etenkin jos sattui vielä jossain maalla asumaan

        Ei siihen nettiä tarvita tai muiden puheita. Murrosiässä hormonit ja tunne-elämän kehitys aikaansaavat muutoksia, jotka itsestään johtavat romanttisiin tunteisiin ja seksuaalisiin haluihin. Onko osalla niin laimea tunne-elämä ja seksuaalisuus, ettei itse huomaa keneen ne kohdistuvat? Miten sen voi olla huomaamatta keneen ihastuu/rakastuu ja tuntee seksuaalista halua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 40 ollut vielä ees parikymppisenä nettiä käytössä. Ei lesboudesta puhuttu. Oli se maailma silloin erilainen paikka, usko pois, etenkin jos sattui vielä jossain maalla asumaan

        Kyllä 80-luvulla homoseksuaalisuuden olemassaolo oli jo yleisesti kaikkien tiedossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 80-luvulla homoseksuaalisuuden olemassaolo oli jo yleisesti kaikkien tiedossa.

        Oli kyllä tiedossa, mutta kuten yksi anonyymi tuossa aiemmin totesikin, ei siitä samalla tavalla puhuttu kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 80-luvulla homoseksuaalisuuden olemassaolo oli jo yleisesti kaikkien tiedossa.

        Niin tiedossa vaan ei kaikissa piireissä hyväksyttyä. Jos katsoo ihan sitä miten kauan homous oli rikoslaissa ja mielisairausluokituksessa saa osviittaa siihen miksi jotkut on kaapissa.. puhumattakaan eheytysterapiasta jota psykiatrian puolella ja uskonnollisissa yhteisöissä harjoitettiin.. Toki esim Helsingissä tietyissä piireissä aika avoimesti on voinut olla sitä mitä on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen nettiä tarvita tai muiden puheita. Murrosiässä hormonit ja tunne-elämän kehitys aikaansaavat muutoksia, jotka itsestään johtavat romanttisiin tunteisiin ja seksuaalisiin haluihin. Onko osalla niin laimea tunne-elämä ja seksuaalisuus, ettei itse huomaa keneen ne kohdistuvat? Miten sen voi olla huomaamatta keneen ihastuu/rakastuu ja tuntee seksuaalista halua?

        Tämä on olennainen kysymys: Mistä johtuu ettei joku havaitse omia tunteitaan tai seksuaalisuuttaan ennen kuin keski-ikäisenä? Kuitenkin valtaosa ne tiedostaa luonnostaan murrosiässä. Mitä olen puhunut muiden kanssa, niin lesbot ja homot yleensä tiedostavat suuntautumisensa jo 11-15 -vuotiaana, biit joskus vähän myöhemmin, koska tilanne on monimutkaisempi, kuitenkin viimeistään parikymppisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on olennainen kysymys: Mistä johtuu ettei joku havaitse omia tunteitaan tai seksuaalisuuttaan ennen kuin keski-ikäisenä? Kuitenkin valtaosa ne tiedostaa luonnostaan murrosiässä. Mitä olen puhunut muiden kanssa, niin lesbot ja homot yleensä tiedostavat suuntautumisensa jo 11-15 -vuotiaana, biit joskus vähän myöhemmin, koska tilanne on monimutkaisempi, kuitenkin viimeistään parikymppisenä.

        Jos kasvaa äärimmäisen heteronormatiivisessa yhteisössä ei homoseksuaalisuuden ilmentämiselle ole tilaa. Sellaiset tunteet työntää taka-alalle. Päätyy olemaan joko ilman parisuhdetta tai yrittäen heterosuhdetta. Myöhemmin rohkaistuu kohtaamaan padotut tunteensa. Elämään sen mukaan mitä on. Onhan asenneilmasto nykyään sallivampi myös. Minusta tuo on ihan luonnollista. Varsinkin, kun ottaa huomioon miten haavoittavaa eheyttämisterapiaa on homoseksuaalisille annettu, jos on tullut kaapista ja ympäristön arvot on olleet hyvin heterokeskeiset. Ei siitä niin kauan loppujen lopuksi ole. Tämän päivän 40-60v ovat kasvaneet lapsuutensa tuollaisessa asenneilmastossa ainakin suurinosa. Toki oma ikäluokka hyväksyi sukupuolivähemmistöjä jo silloin, mutta omien vanhempien ikäluokassa se oli harvinaisempaa. Hyvähän se on, jos löytää itsensä ja uskaltaa olla aidosti sitä mitä on tapahtui se sitten nuorena tai vanhempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kasvaa äärimmäisen heteronormatiivisessa yhteisössä ei homoseksuaalisuuden ilmentämiselle ole tilaa. Sellaiset tunteet työntää taka-alalle. Päätyy olemaan joko ilman parisuhdetta tai yrittäen heterosuhdetta. Myöhemmin rohkaistuu kohtaamaan padotut tunteensa. Elämään sen mukaan mitä on. Onhan asenneilmasto nykyään sallivampi myös. Minusta tuo on ihan luonnollista. Varsinkin, kun ottaa huomioon miten haavoittavaa eheyttämisterapiaa on homoseksuaalisille annettu, jos on tullut kaapista ja ympäristön arvot on olleet hyvin heterokeskeiset. Ei siitä niin kauan loppujen lopuksi ole. Tämän päivän 40-60v ovat kasvaneet lapsuutensa tuollaisessa asenneilmastossa ainakin suurinosa. Toki oma ikäluokka hyväksyi sukupuolivähemmistöjä jo silloin, mutta omien vanhempien ikäluokassa se oli harvinaisempaa. Hyvähän se on, jos löytää itsensä ja uskaltaa olla aidosti sitä mitä on tapahtui se sitten nuorena tai vanhempana.

        Samaa mieltä. Voisin hyvin ihastua ja olla suhteessa myöhäisheränneen kanssa. Menneisyyden suhteet eivät vaikuta tähän hetkeen. Mutta nainen, joka tahtoisi edelleen jakaa talouden sekä arjen ”ex-miehen” kanssa olisi liikaa. Entisen elämän täytyy todella olla entistä. Yhdyn muiden kommentteihin siitä, että vaikea olisi kuvitella sopeutuvansa olemaan joku, jota nähdään kun se perhekuvioihin sopii. Saatika salassa tai vain minun kodissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Voisin hyvin ihastua ja olla suhteessa myöhäisheränneen kanssa. Menneisyyden suhteet eivät vaikuta tähän hetkeen. Mutta nainen, joka tahtoisi edelleen jakaa talouden sekä arjen ”ex-miehen” kanssa olisi liikaa. Entisen elämän täytyy todella olla entistä. Yhdyn muiden kommentteihin siitä, että vaikea olisi kuvitella sopeutuvansa olemaan joku, jota nähdään kun se perhekuvioihin sopii. Saatika salassa tai vain minun kodissani.

        Kiitos. :) Luot uskoa siihen, että menneisyydestä huolimatta voisi olla mahdollista löytää vielä aito rakkaus omaan elämään. Ettei nuoruuden valinnat tuo vain esteitä myöhempään elämään. Olen samaa mieltä, että vakiintuneessa suhteessa ollaan avoimesti suhteessa eikä salailla tai rajoiteta yhdessä oloa kapealle sektorille. Tietenkään suhteeseen ei kuulu rinnalle muita seksisuhteita, en sellaista itsekkään halua. Eikä myöskään kumppanuutta ex miehen kanssa sen enempää kuin lasten asioista sopiminen vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kasvaa äärimmäisen heteronormatiivisessa yhteisössä ei homoseksuaalisuuden ilmentämiselle ole tilaa. Sellaiset tunteet työntää taka-alalle. Päätyy olemaan joko ilman parisuhdetta tai yrittäen heterosuhdetta. Myöhemmin rohkaistuu kohtaamaan padotut tunteensa. Elämään sen mukaan mitä on. Onhan asenneilmasto nykyään sallivampi myös. Minusta tuo on ihan luonnollista. Varsinkin, kun ottaa huomioon miten haavoittavaa eheyttämisterapiaa on homoseksuaalisille annettu, jos on tullut kaapista ja ympäristön arvot on olleet hyvin heterokeskeiset. Ei siitä niin kauan loppujen lopuksi ole. Tämän päivän 40-60v ovat kasvaneet lapsuutensa tuollaisessa asenneilmastossa ainakin suurinosa. Toki oma ikäluokka hyväksyi sukupuolivähemmistöjä jo silloin, mutta omien vanhempien ikäluokassa se oli harvinaisempaa. Hyvähän se on, jos löytää itsensä ja uskaltaa olla aidosti sitä mitä on tapahtui se sitten nuorena tai vanhempana.

        Puhu vain omasta puolestasi. Itse en ole ollut tekemisissä eheytymisterapian kanssa, en äärimmäisen heteronormatiivisuuden, enkä myöskään ole vanhemmiltani kysellyt tai tarvinnut ohjeistusta kenestä pitäisi kiinnostua, tuskin moni muukaan 70-luvulla syntynyt. Tekstisi on kuin 40-luvulla maalaispitäjässä syntyneen, vaikea uskoa että olet alle 60.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi. Itse en ole ollut tekemisissä eheytymisterapian kanssa, en äärimmäisen heteronormatiivisuuden, enkä myöskään ole vanhemmiltani kysellyt tai tarvinnut ohjeistusta kenestä pitäisi kiinnostua, tuskin moni muukaan 70-luvulla syntynyt. Tekstisi on kuin 40-luvulla maalaispitäjässä syntyneen, vaikea uskoa että olet alle 60.

        Niin, eikö tuo just osoita että ihmisiä, ilmapiirejä, asenteita on monenlaisia, eikä se sinun ajatusmaailmasi ole mikään ainoa totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 80-luvulla homoseksuaalisuuden olemassaolo oli jo yleisesti kaikkien tiedossa.

        Oli toki tiedossa, ja yleisesti homoutta pidettiin silloin vielä hyvin häpeällisenä ja edelleen sairautena, vaikka sairausdiagnostiikka oli jo poistunut.
        80-luvulla oli vielä myös hyvin yleistä että homobaarien ulkopuolella odotettiin että päästiin hakkaamaan homoja. Aidsin kulta-aika, ja homoja pidettiin suorastaan saastaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli toki tiedossa, ja yleisesti homoutta pidettiin silloin vielä hyvin häpeällisenä ja edelleen sairautena, vaikka sairausdiagnostiikka oli jo poistunut.
        80-luvulla oli vielä myös hyvin yleistä että homobaarien ulkopuolella odotettiin että päästiin hakkaamaan homoja. Aidsin kulta-aika, ja homoja pidettiin suorastaan saastaisena.

        Muistan ne iltalehtien otsikot ja aids hysterian. Siihen ei ollut silloin lääkettä, jos hivin sai. Monilla eteni aids vaiheeseen. Sitä pidettiin homojen ja narkkareiden sairautena. Moni piilotti hiv tartuntansa loppuun asti. Silloin irtisanottiinkin sen perusteella,jos oli hiv. Kaapista ulostuloja tapahtui rytinällä aids vaiheeseen edenneillä. Ei ollut kaikissa piireissä millään tasolla hyväksyttyä homous..Ehkä vaikea sellaisen ymmärtää joka on ollut niin onnekas, että on saanut elää aina suvaitsevassa ilmapiirissä, jossa on helppo löytää kaltaisiaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan ne iltalehtien otsikot ja aids hysterian. Siihen ei ollut silloin lääkettä, jos hivin sai. Monilla eteni aids vaiheeseen. Sitä pidettiin homojen ja narkkareiden sairautena. Moni piilotti hiv tartuntansa loppuun asti. Silloin irtisanottiinkin sen perusteella,jos oli hiv. Kaapista ulostuloja tapahtui rytinällä aids vaiheeseen edenneillä. Ei ollut kaikissa piireissä millään tasolla hyväksyttyä homous..Ehkä vaikea sellaisen ymmärtää joka on ollut niin onnekas, että on saanut elää aina suvaitsevassa ilmapiirissä, jossa on helppo löytää kaltaisiaan..

        Kerroin juuri syntyneeni 70-luvulla. 70-luvulla syntyneet eivät mainitsemasi aids-hysterian aikana käyneet vielä baareissa, eivätkä töissä. Muuten taas kirjoittamasi koskee lähinnä miehiä, vai miten aids levisi lesbojen keskuudessa, en ole kuullutkaan.

        Tällä palstalla on nykyään turhauttavaa keskustella, kun joka asiaan vedetään miehet ja miesnäkökulma. Mitä tällaisella keskustelulla on naisille annettavaa, ei mitään.

        Lisäksi turhauttaa jatkuva tarkoituksellinen vääristeleminen, se ei vie keskustelua mihinkään. En ole sanonut "eläneeni aina suvaitsevassa ilmapiirissä, jossa on helppo löytää kaltaisiaan". Kyse oli siitä, että en ole elänyt myöskään toisessa ääripäässä. On paljon tavallisissa ympyröissä eläneitä naisia, jotka ovat tehneet itse omat johtopäätöksensä sen enempää muilta kyselemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin juuri syntyneeni 70-luvulla. 70-luvulla syntyneet eivät mainitsemasi aids-hysterian aikana käyneet vielä baareissa, eivätkä töissä. Muuten taas kirjoittamasi koskee lähinnä miehiä, vai miten aids levisi lesbojen keskuudessa, en ole kuullutkaan.

        Tällä palstalla on nykyään turhauttavaa keskustella, kun joka asiaan vedetään miehet ja miesnäkökulma. Mitä tällaisella keskustelulla on naisille annettavaa, ei mitään.

        Lisäksi turhauttaa jatkuva tarkoituksellinen vääristeleminen, se ei vie keskustelua mihinkään. En ole sanonut "eläneeni aina suvaitsevassa ilmapiirissä, jossa on helppo löytää kaltaisiaan". Kyse oli siitä, että en ole elänyt myöskään toisessa ääripäässä. On paljon tavallisissa ympyröissä eläneitä naisia, jotka ovat tehneet itse omat johtopäätöksensä sen enempää muilta kyselemättä.

        No kyllä vaan kävi, vaikka sinä et ehkä käynyt.

        Haluatko nyt nostaa jotenkin itsesi paremmaksi, kun olet tehnyt itse omat päätöksesi muilta kysymättä? Niin olen itsekin tehnyt omat valintani mutta ymmärrän hyvin että on erilaisissa ympäristössä ja asenteiden keskellä eläneitä, eikä asia ole kaikille yhtä yksinkertaista, mutta eivät he ole yhtään huonompia.

        Ja jos et yhtään ymmärrä miten homovainot ja - viha liittyy lesbon kaapistatuloon, niin hohhoijakkaa, jatka kuplassa elämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin juuri syntyneeni 70-luvulla. 70-luvulla syntyneet eivät mainitsemasi aids-hysterian aikana käyneet vielä baareissa, eivätkä töissä. Muuten taas kirjoittamasi koskee lähinnä miehiä, vai miten aids levisi lesbojen keskuudessa, en ole kuullutkaan.

        Tällä palstalla on nykyään turhauttavaa keskustella, kun joka asiaan vedetään miehet ja miesnäkökulma. Mitä tällaisella keskustelulla on naisille annettavaa, ei mitään.

        Lisäksi turhauttaa jatkuva tarkoituksellinen vääristeleminen, se ei vie keskustelua mihinkään. En ole sanonut "eläneeni aina suvaitsevassa ilmapiirissä, jossa on helppo löytää kaltaisiaan". Kyse oli siitä, että en ole elänyt myöskään toisessa ääripäässä. On paljon tavallisissa ympyröissä eläneitä naisia, jotka ovat tehneet itse omat johtopäätöksensä sen enempää muilta kyselemättä.

        Ainakin Saksassa ja Yhdysvalloissa lesboyhteisöissä esiintyi hiv epidemiaa jossain määrin jo 1990 luvulla. Toki homomiesten sairastuminen on se mikä Suomessa on keskustelua herättänyt. Suomessa hiv lesboilla lienee jossain määrin tabu aihe eikä sitä ole pidetty niin mahdollisenakaan. En tosin tiedä onko sitä meillä tästä näkökulmasta edes tutkittu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin juuri syntyneeni 70-luvulla. 70-luvulla syntyneet eivät mainitsemasi aids-hysterian aikana käyneet vielä baareissa, eivätkä töissä. Muuten taas kirjoittamasi koskee lähinnä miehiä, vai miten aids levisi lesbojen keskuudessa, en ole kuullutkaan.

        Tällä palstalla on nykyään turhauttavaa keskustella, kun joka asiaan vedetään miehet ja miesnäkökulma. Mitä tällaisella keskustelulla on naisille annettavaa, ei mitään.

        Lisäksi turhauttaa jatkuva tarkoituksellinen vääristeleminen, se ei vie keskustelua mihinkään. En ole sanonut "eläneeni aina suvaitsevassa ilmapiirissä, jossa on helppo löytää kaltaisiaan". Kyse oli siitä, että en ole elänyt myöskään toisessa ääripäässä. On paljon tavallisissa ympyröissä eläneitä naisia, jotka ovat tehneet itse omat johtopäätöksensä sen enempää muilta kyselemättä.

        Minä olen samaa mieltä, en ymmärrä miksi täällä nykyään jatkuvasti vääristellään toisten kommentteja sen sijaan, että vastattaisiin selviin kysymyksiin ja pysyttäisiin asiassa. Minulle ainakin on ihan sama milloin joku on herännyt, mutta käytös ja arvomaailma onkin sitten toinen juttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämän päivän 40 vuotiaat ja siitä ylöspäin ovat syntyneet vielä Synnyin heteroksi - laatikkoon, silloin voi helposti käydä niin että eletään sellaista elämää mitä ympäristö odottaa ja pidetään sitä ihan normaalina ettei miestä kohtaan synny sen suurempia intohimoja, kun ei muusta tiedä.

        Teksti kuin omasta kynästä. Näin voi muös käydä, jos on kasvanut ja elänyt tiukassa hetoronormatiivisessa uskonnollisessa ympäristössä. Onneksi tapasin sateenkaari papin joka kävi kanssani keskustelua seksuaalisuudesta ja opin löytämään todellisen minuuteni. Nyt neljänkympin lähentyessä tämä totaalisen alaspainettu ja tukahdutettu elämäosa-alue nousee eloon saman aikaan muun kasvamisen ja saavutettujen virstanpylväiden kanssa.

        Vaikka vielä etsin ja hapuillen identiteettini kanssa, olen levollinen ja varma muutoksesta.


      • TiuhtinWau kirjoitti:

        Teksti kuin omasta kynästä. Näin voi muös käydä, jos on kasvanut ja elänyt tiukassa hetoronormatiivisessa uskonnollisessa ympäristössä. Onneksi tapasin sateenkaari papin joka kävi kanssani keskustelua seksuaalisuudesta ja opin löytämään todellisen minuuteni. Nyt neljänkympin lähentyessä tämä totaalisen alaspainettu ja tukahdutettu elämäosa-alue nousee eloon saman aikaan muun kasvamisen ja saavutettujen virstanpylväiden kanssa.

        Vaikka vielä etsin ja hapuillen identiteettini kanssa, olen levollinen ja varma muutoksesta.

        Laitanpa tähän "vanhahkoon" ketjuu mietteitä, kun kerran tätä nostit 😁
        Mulla on ollut jo nuorena kokemuksia siitä, että voin ihastua myös omaan sukupuoleen. Siitä nuoruudesta on kuitenkin jo aika kauan aikaa 😄 ja siihen (herran)aikaan ei puhuttu bi-tyypeistä saati sitten muistakaan suuntauksia, joita nykyään on. Tuolloin "oli vain" homot, lesbot ja heterot. Suurinosa ei heteroista tais olla vielä kaapissa tai ainakin muuten hiljakseen.
        Itse en tuntenut olevani lesbo, siitä syystä, että ihastuin myös miehiin. "Käteen jäi" siis hetero. Vajaa 10 vuotta sitten ihastuin pitkästä aikaa naiseen, ja sellaisella voimakkuudella, etten ollut vastaavaa aiemmin kokenut. Tämän jälkeen olen ihastunut pariin otteeseen ja joka kerralla naiseen. Tälläkin hetkellä olen "lääpälläni" naiseen ja oikein kunnolla olenkin 😅
        Nyt ajatus alkaa kallistella siihen suuntaan, että taidan olla lesboutumassa 😁 vaikka tietenkään en voi olla täysin varma siitä, etten enää koskaan ihastu mieheen. Pidän sitä kuitenkin erittäin epätodennäköisenä.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Laitanpa tähän "vanhahkoon" ketjuu mietteitä, kun kerran tätä nostit 😁
        Mulla on ollut jo nuorena kokemuksia siitä, että voin ihastua myös omaan sukupuoleen. Siitä nuoruudesta on kuitenkin jo aika kauan aikaa 😄 ja siihen (herran)aikaan ei puhuttu bi-tyypeistä saati sitten muistakaan suuntauksia, joita nykyään on. Tuolloin "oli vain" homot, lesbot ja heterot. Suurinosa ei heteroista tais olla vielä kaapissa tai ainakin muuten hiljakseen.
        Itse en tuntenut olevani lesbo, siitä syystä, että ihastuin myös miehiin. "Käteen jäi" siis hetero. Vajaa 10 vuotta sitten ihastuin pitkästä aikaa naiseen, ja sellaisella voimakkuudella, etten ollut vastaavaa aiemmin kokenut. Tämän jälkeen olen ihastunut pariin otteeseen ja joka kerralla naiseen. Tälläkin hetkellä olen "lääpälläni" naiseen ja oikein kunnolla olenkin 😅
        Nyt ajatus alkaa kallistella siihen suuntaan, että taidan olla lesboutumassa 😁 vaikka tietenkään en voi olla täysin varma siitä, etten enää koskaan ihastu mieheen. Pidän sitä kuitenkin erittäin epätodennäköisenä.

        Meitä on monenlaisia, monenlaisilla taustoilla. Bi henkilöillä se varmaan juuri meneekin noin, että ihastutaan henkilöön, ollaan "homojanalla" keskellä ja kallistuma voi käydä kumpaansuuntaan tahansa. Tunteiden palo on varmasti yhtä aitoa, vaikka olisikin janalla liikkuvampaa sorttia.

        Olen nyt viime aikoina pohtinut psykologi ystäväni kanssa, miten olen vuinutkaan olla niin tukahdetettu seksuaaliselta suuntautumiseltani. Nuorena ikäiseni ja vanhemmat tytöt (parasystäväni) ahdisteli minua, tilanteet olivat traumaattisia ja jokseenkin toistuvia. Lapsuuden perhetaustani vuoksi olin jokseenkin melko suojaton ja ajauduin aikuisuuden kynnyksellä nopeasti turvalliselta tuntuvaan seurakuntayhteisöön. Menin 20 -vuotiaana miehen kanssa naimisiin, seksiä ensimmäisen kerran hääyönä. Nykypäivänä voi olla näin, moni ei sitä uskoisi, minäkin ihan tavallisen näköinen ja oloinen meikkaava ja itsestä huoltapitävä nainen, ei mikään amishi :D ulospäin- Siitä se soppa sitten syntyi!

        Olen iki kiitollinen sille papille joka piti asiaa esillä ja jaksoi käydä kanssani teoligisia keskusteluaja. On vapauttavaa olla minä!


      • Kapeaa ja kokematon kommentti.


    • Anonyymi

      Tätä ketjua, kun lukee niin kyllä näitä sisäänlämpiäviä löytyy. Miehen kanssa olo on peikko ja nou nou. Ei ainakaan naista, joka on ollut suhteessa mieheen. Lähtee vielä pian uudestaan miehen matkaan jne.. Pidetään seksisuhdetta hakevana ja vaihtelunhaluisena. Kuvitellaan hyppivän kukasta kukkaan. Toki toisenlaisiakin naisia varmasti on. Sellaisia, jotka menee ihastuksen ja kiinnostuksen mukaan ja katsoo mitä siitä tulee.

      Mitä enemmän tätäkin ketjua lukee sitä suurempi on kynnys lähteä tapahtumiin tms.. Ehkä johonkin ex heteroiden tai bi naisten juttuun vois mennä. Mene ja tiedä. En kaipaa kuppikuntaisuutta. Kaipaan avointa keskustelua, erilaisten mielipiteiden kuuntelua ja sitä, että kysytään lisää, jos toisen näkökulmaa ei ymmärrä.

      • Anonyymi

        Sulla on luetun ymmärtämisessä ongelmia tai sitten vääristelet tarkoituksella. Kuka tahansa voi ketjusta lukea, että kyse oli naisista jotka ovat parisuhteessa miehen kanssa ja haluavat lisäksi seksisuhteen naisen kanssa eikä menneistä suhteista.

        Itse olet kuppikuntainen. Haluat erilaisia mielipiteitä, mutta et kestä kuulla niitä. Tässä on sulle avoin keskustelu, jos et pidä sen sisällöstä, se on voi voi.

        Kyse ei ole siitä, että teidän näkökulmaa ei ymmärretä, se paistaa kyllä hyvin selvästi läpi kommenteistanne ilman lisäkysymyksiä.

        Naisetkin haluavat koko paketin, ei mitään osa-aikaista panosuhdetta. Miksi tämä on mahdoton ymmärtää.

        Jos kävisit naisten tapahtumissa, tietäisit että siellä on lesbojen lisäksi myös bi-naisia sekä ns. myöhäänheränneitä, mutta he katsovat naisia eri silmin kuin te joille nainen on miestä vähempiarvoinen ja kelpaa vain seksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on luetun ymmärtämisessä ongelmia tai sitten vääristelet tarkoituksella. Kuka tahansa voi ketjusta lukea, että kyse oli naisista jotka ovat parisuhteessa miehen kanssa ja haluavat lisäksi seksisuhteen naisen kanssa eikä menneistä suhteista.

        Itse olet kuppikuntainen. Haluat erilaisia mielipiteitä, mutta et kestä kuulla niitä. Tässä on sulle avoin keskustelu, jos et pidä sen sisällöstä, se on voi voi.

        Kyse ei ole siitä, että teidän näkökulmaa ei ymmärretä, se paistaa kyllä hyvin selvästi läpi kommenteistanne ilman lisäkysymyksiä.

        Naisetkin haluavat koko paketin, ei mitään osa-aikaista panosuhdetta. Miksi tämä on mahdoton ymmärtää.

        Jos kävisit naisten tapahtumissa, tietäisit että siellä on lesbojen lisäksi myös bi-naisia sekä ns. myöhäänheränneitä, mutta he katsovat naisia eri silmin kuin te joille nainen on miestä vähempiarvoinen ja kelpaa vain seksiin.

        No enpä ole huomannut, että tässä parisuhteessa miehen kanssa edelleen olevat haikailisivat naissuhdetta. En näe naista minään seksiobjektina tai alempiarvoisena. Eikä niin missään lue, tuo on tulkintaa..Ihan vaan tiedoksi en ole miehen kanssa parisuhteessa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä ole huomannut, että tässä parisuhteessa miehen kanssa edelleen olevat haikailisivat naissuhdetta. En näe naista minään seksiobjektina tai alempiarvoisena. Eikä niin missään lue, tuo on tulkintaa..Ihan vaan tiedoksi en ole miehen kanssa parisuhteessa ...

        Tässä ketjussa juuri haikailevat ja muitakin vastaavia keskusteluja on ollut. Etkö osaa lukea noita kommentteja asumisjärjestelyistä, joissa miehen kanssa eletään ja naista havitellaan satunnaiseksi seksipartneriksi. Eli nähdään nainen alempiarvoisena seksiobjektina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa juuri haikailevat ja muitakin vastaavia keskusteluja on ollut. Etkö osaa lukea noita kommentteja asumisjärjestelyistä, joissa miehen kanssa eletään ja naista havitellaan satunnaiseksi seksipartneriksi. Eli nähdään nainen alempiarvoisena seksiobjektina.

        Olet omistushaluinen.
        Rekkalesbo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on luetun ymmärtämisessä ongelmia tai sitten vääristelet tarkoituksella. Kuka tahansa voi ketjusta lukea, että kyse oli naisista jotka ovat parisuhteessa miehen kanssa ja haluavat lisäksi seksisuhteen naisen kanssa eikä menneistä suhteista.

        Itse olet kuppikuntainen. Haluat erilaisia mielipiteitä, mutta et kestä kuulla niitä. Tässä on sulle avoin keskustelu, jos et pidä sen sisällöstä, se on voi voi.

        Kyse ei ole siitä, että teidän näkökulmaa ei ymmärretä, se paistaa kyllä hyvin selvästi läpi kommenteistanne ilman lisäkysymyksiä.

        Naisetkin haluavat koko paketin, ei mitään osa-aikaista panosuhdetta. Miksi tämä on mahdoton ymmärtää.

        Jos kävisit naisten tapahtumissa, tietäisit että siellä on lesbojen lisäksi myös bi-naisia sekä ns. myöhäänheränneitä, mutta he katsovat naisia eri silmin kuin te joille nainen on miestä vähempiarvoinen ja kelpaa vain seksiin.

        Myöhäänheränneissä varmasti korostuu seksiaalinen puoli, koska se on heille vasta auennut, sitä puolta on voitu tukahduttaa vuosikausia, onhan se paine valtava, kun vihdoin pääsee valloilleen. Tämä on sellainen asia mitä aina lesboksi itsensä tunteneet ei välttämättä ymmärrä.

        Mikäli nainen elää suhteessa vielä miehen kanssa (vaikka minkään sortin läheisyyttä ei olisikaan) Voi vietit alkaa vetää kovasti ennen järkeä ns. himo valot päällä”. Selkäranka ja arvot pitää olla kohdallaan, ettei satuta vastapuolta. Omia tarpeita ei saa laittaa edelle, vaikka kuinka olisi heräämisen ihanassa hattarapilvessä. Voin hyvin kuvitella, että tälläistä tapahtuu paljon ja se on iso miinus meille myöhäänheräinneille!


    • Anonyymi

      Tarkoittaako myöhäisherännäisyys oikeasti sitä, jos esim. pitkäksi venyneen illan jälkeen alkaa heräilemään jo seuraavana päivänä ilta-uutisten aikaan??

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe