Laissa sanotaan, että työssäoloehto täytetään työskentelemällä 28kk kuluessa min 26v. Olen jo täyttänyt sen näinä parina vuotena, kun olen ollut opiskelija. Toivon saavani päivärahaa, kun lopetan opinnot. Opiskellessa tuota 28kk aikaa voidaan pidentää jopa 7 vuoteen.
Nyt murehdin, että pysyykö tuo t.o.ehdon täyttäminen voimassa miten pitkään. Eli työkkäri katsoo mut opiskelijaksi, koska mulla on opiskelupaikka. Miten pitkään olen kokoaikainen opiskelija, jos en enää onnistu suorittamaan tarpeeksi opintopinnoja?
Kokoaikaopiskelu ei tuota tulosta
5
52
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan en juttusi juonta ymmärtänyt.
Mutta opiskelija olet niin kauan kuin sinulla on opiskelupaikka käytettävissä, vaikka suorituksia ei syntyisi pisteen pistettä. Opiskelijan statuksesta pääset valmistumalla tai hankkimalla erotodistuksen koulustasi kesken opintojen. Esimerkiksi poissaolevaksi ilmoittautuminen ei kelpaa.- Anonyymi
Kiitän kommentista, noin asian soisin olevan.
Työkkärin tuntien tulee pelko siitä, että jossain vaiheessa sanovat mun olevan "työvoiman ulkopuolella" jossen saa pinnoja suoritettua. Sitten pitää taas täyttää työssäoloehto, että pääsee työttömyysturvalle. Tämän ikäisen työpaikat voi olla jo historiaa.
Harkinnassa on opintojen keskeyttäminen ensi kesänä.
- Anonyymi
Mikä estää opiskelemasta tehokkaasti ja hankkimasta niitä opintopinnoja. Terveysongelmia ?
- Anonyymi
Kiitos kiinnostuksesta!
On etäisyyttä opinahjoon ja vanha pää, jossei vielä terveysongelmia.
Aiemmin pärjäsi paljolti vanhan työelämän jutuilla, nyt niistä vuosia ja kaikki muuttunut. Motiivikin puuttuu, kun en odota tästä tulevan mitään hyötyä työelämään.
- Anonyymi
Opiskellut 32 v. Tulosta...no ei oikein tule.
En voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107141Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2891008