Laissa sanotaan, että työssäoloehto täytetään työskentelemällä 28kk kuluessa min 26v. Olen jo täyttänyt sen näinä parina vuotena, kun olen ollut opiskelija. Toivon saavani päivärahaa, kun lopetan opinnot. Opiskellessa tuota 28kk aikaa voidaan pidentää jopa 7 vuoteen.
Nyt murehdin, että pysyykö tuo t.o.ehdon täyttäminen voimassa miten pitkään. Eli työkkäri katsoo mut opiskelijaksi, koska mulla on opiskelupaikka. Miten pitkään olen kokoaikainen opiskelija, jos en enää onnistu suorittamaan tarpeeksi opintopinnoja?
Kokoaikaopiskelu ei tuota tulosta
5
52
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan en juttusi juonta ymmärtänyt.
Mutta opiskelija olet niin kauan kuin sinulla on opiskelupaikka käytettävissä, vaikka suorituksia ei syntyisi pisteen pistettä. Opiskelijan statuksesta pääset valmistumalla tai hankkimalla erotodistuksen koulustasi kesken opintojen. Esimerkiksi poissaolevaksi ilmoittautuminen ei kelpaa.- Anonyymi
Kiitän kommentista, noin asian soisin olevan.
Työkkärin tuntien tulee pelko siitä, että jossain vaiheessa sanovat mun olevan "työvoiman ulkopuolella" jossen saa pinnoja suoritettua. Sitten pitää taas täyttää työssäoloehto, että pääsee työttömyysturvalle. Tämän ikäisen työpaikat voi olla jo historiaa.
Harkinnassa on opintojen keskeyttäminen ensi kesänä.
- Anonyymi
Mikä estää opiskelemasta tehokkaasti ja hankkimasta niitä opintopinnoja. Terveysongelmia ?
- Anonyymi
Kiitos kiinnostuksesta!
On etäisyyttä opinahjoon ja vanha pää, jossei vielä terveysongelmia.
Aiemmin pärjäsi paljolti vanhan työelämän jutuilla, nyt niistä vuosia ja kaikki muuttunut. Motiivikin puuttuu, kun en odota tästä tulevan mitään hyötyä työelämään.
- Anonyymi
Opiskellut 32 v. Tulosta...no ei oikein tule.
En voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107141Viiimeinen viesti