Kokoaikaopiskelu ei tuota tulosta

Anonyymi

Laissa sanotaan, että työssäoloehto täytetään työskentelemällä 28kk kuluessa min 26v. Olen jo täyttänyt sen näinä parina vuotena, kun olen ollut opiskelija. Toivon saavani päivärahaa, kun lopetan opinnot. Opiskellessa tuota 28kk aikaa voidaan pidentää jopa 7 vuoteen.

Nyt murehdin, että pysyykö tuo t.o.ehdon täyttäminen voimassa miten pitkään. Eli työkkäri katsoo mut opiskelijaksi, koska mulla on opiskelupaikka. Miten pitkään olen kokoaikainen opiskelija, jos en enää onnistu suorittamaan tarpeeksi opintopinnoja?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan en juttusi juonta ymmärtänyt.

      Mutta opiskelija olet niin kauan kuin sinulla on opiskelupaikka käytettävissä, vaikka suorituksia ei syntyisi pisteen pistettä. Opiskelijan statuksesta pääset valmistumalla tai hankkimalla erotodistuksen koulustasi kesken opintojen. Esimerkiksi poissaolevaksi ilmoittautuminen ei kelpaa.

      • Anonyymi

        Kiitän kommentista, noin asian soisin olevan.
        Työkkärin tuntien tulee pelko siitä, että jossain vaiheessa sanovat mun olevan "työvoiman ulkopuolella" jossen saa pinnoja suoritettua. Sitten pitää taas täyttää työssäoloehto, että pääsee työttömyysturvalle. Tämän ikäisen työpaikat voi olla jo historiaa.

        Harkinnassa on opintojen keskeyttäminen ensi kesänä.


    • Anonyymi

      Mikä estää opiskelemasta tehokkaasti ja hankkimasta niitä opintopinnoja. Terveysongelmia ?

      • Anonyymi

        Kiitos kiinnostuksesta!
        On etäisyyttä opinahjoon ja vanha pää, jossei vielä terveysongelmia.
        Aiemmin pärjäsi paljolti vanhan työelämän jutuilla, nyt niistä vuosia ja kaikki muuttunut. Motiivikin puuttuu, kun en odota tästä tulevan mitään hyötyä työelämään.


    • Anonyymi

      Opiskellut 32 v. Tulosta...no ei oikein tule.

      En voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe