Kokoaikaopiskelu ei tuota tulosta

Anonyymi

Laissa sanotaan, että työssäoloehto täytetään työskentelemällä 28kk kuluessa min 26v. Olen jo täyttänyt sen näinä parina vuotena, kun olen ollut opiskelija. Toivon saavani päivärahaa, kun lopetan opinnot. Opiskellessa tuota 28kk aikaa voidaan pidentää jopa 7 vuoteen.

Nyt murehdin, että pysyykö tuo t.o.ehdon täyttäminen voimassa miten pitkään. Eli työkkäri katsoo mut opiskelijaksi, koska mulla on opiskelupaikka. Miten pitkään olen kokoaikainen opiskelija, jos en enää onnistu suorittamaan tarpeeksi opintopinnoja?

5

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan en juttusi juonta ymmärtänyt.

Mutta opiskelija olet niin kauan kuin sinulla on opiskelupaikka käytettävissä, vaikka suorituksia ei syntyisi pisteen pistettä. Opiskelijan statuksesta pääset valmistumalla tai hankkimalla erotodistuksen koulustasi kesken opintojen. Esimerkiksi poissaolevaksi ilmoittautuminen ei kelpaa.

• Anonyymi

Kiitän kommentista, noin asian soisin olevan.
        Työkkärin tuntien tulee pelko siitä, että jossain vaiheessa sanovat mun olevan "työvoiman ulkopuolella" jossen saa pinnoja suoritettua. Sitten pitää taas täyttää työssäoloehto, että pääsee työttömyysturvalle. Tämän ikäisen työpaikat voi olla jo historiaa.

Harkinnassa on opintojen keskeyttäminen ensi kesänä.

• Anonyymi

Mikä estää opiskelemasta tehokkaasti ja hankkimasta niitä opintopinnoja. Terveysongelmia ?

• Anonyymi

Kiitos kiinnostuksesta!
        On etäisyyttä opinahjoon ja vanha pää, jossei vielä terveysongelmia.
        Aiemmin pärjäsi paljolti vanhan työelämän jutuilla, nyt niistä vuosia ja kaikki muuttunut. Motiivikin puuttuu, kun en odota tästä tulevan mitään hyötyä työelämään.

• Anonyymi

Opiskellut 32 v. Tulosta...no ei oikein tule.

En voi mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3904
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3435
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2851
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2498
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1899
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1859
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1777
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      33
      1735
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1478
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1258
    Aihe