Joskus olen smirgelilllä hionut valurautakappaletta ja tuntui helposti työstettävältä.
Mutta miten onnistuu valurautaan reikien poraaminen? Onko valuraudoissa eroja porattavuuden suhteen?
Traktorimiehet tietää
5
63
Vastaukset
- Anonyymi
Noo, poraaminen onnistuu, on kuin lumehen kusis.
- Anonyymi
Lettuja on huono paistaa valuraudalla?
- Anonyymi
Onnistuu hyvin. Poraus kuivana ilman lekkuunestettä tai öljyä jos on musta hiilipitoinen valu. Vaaleassa adusoidussa valussa käytetään leikkuunestettä tai öljyä. .Koneistaja
- Anonyymi
"Onko valuraudoissa eroja porattavuuden suhteen?" On todellakin. Kaikki valut jotka toimii terinä, kuten kaivinkoneen hampaat ja maata vasten hankaavat osat, on niin kovia ettei poraus onnistu. Traktorin nostovarret on adusoitu, ja helposti porattavissa, ja nämä on myös hitsattavissa. Jos kyseessä on hiilipitoinen valu, niin sen huomaa heti porattaessa kun ei tule lastua, vaan mustaa karkeaa jauhoa. Kierteen teko myös onnistuu hiilivaluun hyvin kunhan vain ei laita mitään öljyä, tai muuta eikkuu ainetta. Adusoiduissa valuissa on hyä käyttää öljyä tai lekkuunestettä
Toinen metallimies. - Anonyymi
Meilläpäin ruukatahan sanua valurautaa "takkipannuksi". Tuo edellinen varmaan tarkootti teräsvalua, se on hiukan erilaasta kuin tuo hiilipitoonen takkipannu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693