Traktorimiehet tietää

Anonyymi

Joskus olen smirgelilllä hionut valurautakappaletta ja tuntui helposti työstettävältä.
Mutta miten onnistuu valurautaan reikien poraaminen? Onko valuraudoissa eroja porattavuuden suhteen?

5

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noo, poraaminen onnistuu, on kuin lumehen kusis.

• Anonyymi

Lettuja on huono paistaa valuraudalla?

• Anonyymi

Onnistuu hyvin. Poraus kuivana ilman lekkuunestettä tai öljyä jos on musta hiilipitoinen valu. Vaaleassa adusoidussa valussa käytetään leikkuunestettä tai öljyä. .Koneistaja

• Anonyymi

"Onko valuraudoissa eroja porattavuuden suhteen?"  On todellakin. Kaikki valut jotka toimii terinä, kuten kaivinkoneen hampaat ja maata vasten hankaavat osat, on niin kovia ettei poraus onnistu. Traktorin nostovarret on  adusoitu, ja helposti porattavissa, ja nämä on myös hitsattavissa. Jos kyseessä on hiilipitoinen valu, niin sen huomaa heti porattaessa kun ei tule lastua, vaan mustaa  karkeaa jauhoa. Kierteen teko myös onnistuu hiilivaluun hyvin kunhan vain ei laita mitään öljyä, tai muuta eikkuu ainetta. Adusoiduissa valuissa on hyä käyttää öljyä tai lekkuunestettä
      Toinen metallimies.

• Anonyymi

Meilläpäin ruukatahan sanua valurautaa "takkipannuksi". Tuo edellinen varmaan tarkootti teräsvalua, se on hiukan erilaasta kuin tuo hiilipitoonen takkipannu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe