Ainoa synnin poispanija oli Jeesus!

Anonyymi

Synnit on jo Jeesuksen toimesta pantu pois kun Jeesus kantoi ne mukanaan ristinpuuhun. Sinun- minun- ja Hentun Liisan.

Jokainen joka uskoon ja suullansa tunnustaa sen ,on pelastettu.!

Joka halveksien väittää tuon olevan yleisellä tasolla Jeesukseen uskomista ja riittämätöntä /epäkelpoa uskoa ,
hän on SAATANAN KÄTYRI!

1,Piet.
2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut

66

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saatana puhuu vanhoillislestadiolaisten kautta halveksien ja valehdellen että tuo on yleisellä tasolla Jeesukseen uskomista joka on riittämätöntä.

      • Anonyymi

        Uskoa Jeesukseen on eri asia kuin uskoa että Jeesus on Kristus, Messias ainoa joka otti pois maailman synnin.

        Jos uskot Jeesukseen mutta uskot kuitenkin että vl-vilkuttelu ottaa pois synnin, VEDÄT PÄÄLLESI JUMALAN KIROUKSEN!


      • Anonyymi

        Verellänsä Jeesus sinutkin lunasti, sitä ei kukaan vl-puhveli sinulta voi pois viedä.

        KR 1933/-38
        Ilm. 1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä.

        Syntisi ovat Jeesuksen lunastutyön toimesta anteeksiannetut ennen kuin synnyitkään.

        Tämä Jumalan lupaus pitää:

        Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot mutta minun Armonliittoni ei katoa!


      • Anonyymi

        Se on Jeesuksen opetuksen mukaista, niin on opettanut Luterilainen kirkkokin alun perin. Lutherkin on sanonut, että joka saarnaan pitäisi kuulua synninpäästö.

        Nykykirkkoon on vain tuotu vapaiden suuntien opetusta tästä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Jeesuksen opetuksen mukaista, niin on opettanut Luterilainen kirkkokin alun perin. Lutherkin on sanonut, että joka saarnaan pitäisi kuulua synninpäästö.

        Nykykirkkoon on vain tuotu vapaiden suuntien opetusta tästä asiasta.

        Lutherepäjumalaan on turha vedota synninpäästövalhetta tukiessaan.

        En ole muuta ovea ja synnistä päästäjää kuin Jeesus Kristus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Jeesuksen opetuksen mukaista, niin on opettanut Luterilainen kirkkokin alun perin. Lutherkin on sanonut, että joka saarnaan pitäisi kuulua synninpäästö.

        Nykykirkkoon on vain tuotu vapaiden suuntien opetusta tästä asiasta.

        Laita näkyviin sellaiset Jeesuksen opetukset. Et voi kun valehtelit.

        Raamattu ei tunne sanaa synninpäästö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita näkyviin sellaiset Jeesuksen opetukset. Et voi kun valehtelit.

        Raamattu ei tunne sanaa synninpäästö!

        Joh. 20:22-23



        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.


        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:22-23



        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.


        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16

        Tuon te aina otatte valheenne tueksi. Voit antaa sinulle tehdyt rikokset anteeksi, et toisen henkilön kaikkia syntejä. Jos niin voisit tehdä, olisiJeesuksen ristinkuolema turha kun sinä voisit sanallasi päästää ihmiskunnan synneistänsä.

        Olen varma ettet sinä eikä yksikään vl-puhveli menisi vihamiestensä puolesta ristille kuolemaan kuten Jeesus. Eikä se auttaisikaan kun vain ja ainoastaan Jeesuksen uhri kelpaa Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:22-23



        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.


        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16

        Jo Roomalaiskirje sanoo että on vain yksi synnin poispanija -Jeesus!

        5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.

        5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon te aina otatte valheenne tueksi. Voit antaa sinulle tehdyt rikokset anteeksi, et toisen henkilön kaikkia syntejä. Jos niin voisit tehdä, olisiJeesuksen ristinkuolema turha kun sinä voisit sanallasi päästää ihmiskunnan synneistänsä.

        Olen varma ettet sinä eikä yksikään vl-puhveli menisi vihamiestensä puolesta ristille kuolemaan kuten Jeesus. Eikä se auttaisikaan kun vain ja ainoastaan Jeesuksen uhri kelpaa Jumalalle.

        On tässä lisääkin:

        Matteuksen evankeliumi:
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa.
        -------------------------------------------------------

        Nämä sanat Jeesus sanoi Pietarille.


      • Anonyymi
        TÄHTIKANAVA- kirjoitti:

        On tässä lisääkin:

        Matteuksen evankeliumi:
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa.
        -------------------------------------------------------

        Nämä sanat Jeesus sanoi Pietarille.

        Jeesuksen veri on se avain, jotai vl-lahko ei mitenkään voi itselleen omia.

        Näytä ne avaimet jota vl-lahkolla kuvittelet olevan. Teillä ei ole kuin valheita väitteenne tueksi.

        KR 1933/-38
        Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Ef. 2:18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

        Hebr. 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään

        Ja pohtijoille tiedoksi: En ole Johannes. Jumala tulee herättämään kedkuudestanne vielä monta muutakin totuuden julistajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:22-23



        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.


        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16

        Tuo on metafora. Tuliko Henki heihin?, Ei Henki tuli vasta Helluntaina.

        Myös se lupa antaa synnit anteeksi, annettiin "TE" merkinnän alla, ei lestadiolaisille, ainoastaan 11 opetuslapselle, mutta ekään eivät sitä käyttäneet, eivät menneet Jeesuksen päälle ja yli. Miksi siis me elvistelemme yli Jeesuksen.


    • Onko mahdollista ottaa toisen ihmisen synnit? Sanotaan, että teet rikoksen. Minä voisin sanoa poliisille, minä sen tein. Voisin toistaa tätä oikeudessakin, ja mennä vaikka vankilaan. Mutta en voisi ottaa sinulta pois syyllisyyttä tekemästäsi rikoksesta. Voiko joku selittää, miten tämä on kristinuskon mukaan mahdollista.

      • Anonyymi

        Jumalalle se on mahdollista poikansa Jeesuksen kautta, synti on aina rikos Jumalaa kohtaan ja jo maallisenkin oikeuskäsityksen mukaan Jumala siis on ns asianomistaja joka voi antaa anteeksi häntä vastaan tehdyt rikokset. Synnit.

        Tiedän että käytit minäpassiivia, joten en ryhdy viisastelemaan sillä.

        Aloittaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalle se on mahdollista poikansa Jeesuksen kautta, synti on aina rikos Jumalaa kohtaan ja jo maallisenkin oikeuskäsityksen mukaan Jumala siis on ns asianomistaja joka voi antaa anteeksi häntä vastaan tehdyt rikokset. Synnit.

        Tiedän että käytit minäpassiivia, joten en ryhdy viisastelemaan sillä.

        Aloittaja

        Onko rikoksessa siis kaksi tasoa? Synti-taso joka on rikos Jumalaa vastaan, ja toinen taso, joka on rikos varsinaista asianomistajaa kohtaan. Jumala antaa synnin anteeksi, mutta hän ei anna rikosta anteeksi. Syyllisyys siis vielä jää.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Onko rikoksessa siis kaksi tasoa? Synti-taso joka on rikos Jumalaa vastaan, ja toinen taso, joka on rikos varsinaista asianomistajaa kohtaan. Jumala antaa synnin anteeksi, mutta hän ei anna rikosta anteeksi. Syyllisyys siis vielä jää.

        Tahallaan saivartelet, synti on aina rikos joka jollakin tasolla kohdistuu aina lähimmäiseen. Eikä syntejä saa anteeksi jos ei tunne aitoa katumusta. Velluilahan se on syntienanteeksipyytämisteatteria. Korostettakoon vielä että heidän synninpäästörituaalinsa on Jumalan pilkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tahallaan saivartelet, synti on aina rikos joka jollakin tasolla kohdistuu aina lähimmäiseen. Eikä syntejä saa anteeksi jos ei tunne aitoa katumusta. Velluilahan se on syntienanteeksipyytämisteatteria. Korostettakoon vielä että heidän synninpäästörituaalinsa on Jumalan pilkkaa.

        Eikö jumalanpilkka ole kristinuskon mukaan syntiä, se ei kuitenkaan kohdistu kehenkään lähimmäiseen. Ja kyllä synnistä voi saivarrella, se on kysymys joka on jakanut isoja kirkkokuntia.

        Syyllisyydestä vielä. Vanhoillislestadiolaiset kai opettavat, että anteeksiannettuja syntejä ei saa muistella. Itse ajattelen niin, että jos teen väärin jotain ihmistä kohtaan, kannan siitä tietynlaista syyllisyyttä aina mukana.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Eikö jumalanpilkka ole kristinuskon mukaan syntiä, se ei kuitenkaan kohdistu kehenkään lähimmäiseen. Ja kyllä synnistä voi saivarrella, se on kysymys joka on jakanut isoja kirkkokuntia.

        Syyllisyydestä vielä. Vanhoillislestadiolaiset kai opettavat, että anteeksiannettuja syntejä ei saa muistella. Itse ajattelen niin, että jos teen väärin jotain ihmistä kohtaan, kannan siitä tietynlaista syyllisyyttä aina mukana.

        Synti on kukistettu vihollinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synti on kukistettu vihollinen

        Jos synti on kukistettu, niin sitten sitä ei kai enää tehdä.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Jos synti on kukistettu, niin sitten sitä ei kai enää tehdä.

        Eihän syntiä ole kukistettu ja sen havaitsee ympärillään. Aloittajan olisi hyvä aloittaa alkeista, jottei valehtele palstalla. Jeesus sovitti sinunkin synnit, mutta ei vipannut niitä pois. Perehdy ojektiiviseen ja sujektiiviseen vanhurskauttamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän syntiä ole kukistettu ja sen havaitsee ympärillään. Aloittajan olisi hyvä aloittaa alkeista, jottei valehtele palstalla. Jeesus sovitti sinunkin synnit, mutta ei vipannut niitä pois. Perehdy ojektiiviseen ja sujektiiviseen vanhurskauttamiseen.

        Keskity asian ymmärtämiseen sivistyssanojen hallitsemattoman käytön sijaan :-)

        Synti on kukistettu vihollinen!

        Mutta jos et usko Jeesuksen ristillä saamaan voittoon saatanasta, synnistä ja kuolemasta niin synti hallitsee sinua yhä.

        Tämän epäuskon eräs muoto on pakkomielteinen vilkuttelu vl-puhvelille. Voiko suurempaa EPÄUSKON osoitusta ollakaan?

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskity asian ymmärtämiseen sivistyssanojen hallitsemattoman käytön sijaan :-)

        Synti on kukistettu vihollinen!

        Mutta jos et usko Jeesuksen ristillä saamaan voittoon saatanasta, synnistä ja kuolemasta niin synti hallitsee sinua yhä.

        Tämän epäuskon eräs muoto on pakkomielteinen vilkuttelu vl-puhvelille. Voiko suurempaa EPÄUSKON osoitusta ollakaan?

        Aloittaja

        Sekulaari pelle agressioissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskity asian ymmärtämiseen sivistyssanojen hallitsemattoman käytön sijaan :-)

        Synti on kukistettu vihollinen!

        Mutta jos et usko Jeesuksen ristillä saamaan voittoon saatanasta, synnistä ja kuolemasta niin synti hallitsee sinua yhä.

        Tämän epäuskon eräs muoto on pakkomielteinen vilkuttelu vl-puhvelille. Voiko suurempaa EPÄUSKON osoitusta ollakaan?

        Aloittaja

        Paavali ymmärsi.
        Room. 7:17
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Room. 7:20
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ymmärsi.
        Room. 7:17
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Room. 7:20
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu

        Miksi Pave ei pannut syntiä pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ymmärsi.
        Room. 7:17
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Room. 7:20
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu

        Jos Kristusta ei olisi herätetty kuolleista, olisitte vielä synneissänne. Synneissä jota vl-puhvelille vilkuttelukaan ei panisi pois.

        KR 1933/-38
        1Kor. 15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.


      • Jeesus on siis pannut synnit pois, mutta hän ei olekaan ihan täysin pannut syntejä pois. Koska Kristus on herätetty, niin uskovat eivät enää ole synneissään, mutta silti he ovat vielä synneissään.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Jeesus on siis pannut synnit pois, mutta hän ei olekaan ihan täysin pannut syntejä pois. Koska Kristus on herätetty, niin uskovat eivät enää ole synneissään, mutta silti he ovat vielä synneissään.

        Ja perustelut väitteellesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja perustelut väitteellesi?

        Perusteluni on kristinuskon opetuksen ja maailman todellisuuden välinen ristiriita. Uskovat uskovat ja suullaan todistavat uskonsa, mutta eivät silti ole parempia ihmisiä kuin maalliset. Itseasiassa ovat jopa pahempia, koska oma kuviteltu paremmuus tekee ihmisestä ylimielisen.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Perusteluni on kristinuskon opetuksen ja maailman todellisuuden välinen ristiriita. Uskovat uskovat ja suullaan todistavat uskonsa, mutta eivät silti ole parempia ihmisiä kuin maalliset. Itseasiassa ovat jopa pahempia, koska oma kuviteltu paremmuus tekee ihmisestä ylimielisen.

        Vanhoillislestadiolaisila tuota muita paremmuus ajattelua näyttää esiintyvänkin mutta Raamatun mukaan uskovaisen pitää olla nöyrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaisila tuota muita paremmuus ajattelua näyttää esiintyvänkin mutta Raamatun mukaan uskovaisen pitää olla nöyrä.

        Ihan perus uskovainen pitää itseään maailmankaikkeuden luojan ja hallitsijan henkilökohtaisena ystävänä, ja kuoltuaan pääsee tämän hallitsijan kotiin ikuiseen autuuteen, kun taas ei-uskovaiset joutuvat kadotukseen. Tämä on kirjaimellisesti kahden kerroksen väki-ajattelua, mistä on nöyryys niin kaukana kuin mahdollista. Se, että uskovainen sanoo olevansa nöyrä on samaa kuin urheilukilpailun voittaja sanoo: nöyräksi vetää. Pitää teeskennellä nöyrää ettei ylpistyisi omasta erinomaisuudestaan.


      • Anonyymi
        Kaktuaari kirjoitti:

        Ihan perus uskovainen pitää itseään maailmankaikkeuden luojan ja hallitsijan henkilökohtaisena ystävänä, ja kuoltuaan pääsee tämän hallitsijan kotiin ikuiseen autuuteen, kun taas ei-uskovaiset joutuvat kadotukseen. Tämä on kirjaimellisesti kahden kerroksen väki-ajattelua, mistä on nöyryys niin kaukana kuin mahdollista. Se, että uskovainen sanoo olevansa nöyrä on samaa kuin urheilukilpailun voittaja sanoo: nöyräksi vetää. Pitää teeskennellä nöyrää ettei ylpistyisi omasta erinomaisuudestaan.

        Hohhoijaa, niin kait se on kun sinä päätät niin.


    • Srkvlkultti on ihmisten keksimä uskonto.

    • Anonyymi

      Synnin alkuperä?
      Vapaasta tahdosta vai?

      • Anonyymi

        Luciferin kapina Jumalaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luciferin kapina Jumalaa vastaan.

        Just joo,Ja lucifer viekotteli myös ihmisen lankeemukseen.
        Ja miksi Jumala suuttu Ihmisille syntiinlakeemuksesta niin kovin kun päästi lucifeferin ihmisten ja Jumalan väliin?
        Jumalan suuttumus ihmisille on mun mielestä täysin tekosyytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luciferin kapina Jumalaa vastaan.

        Suuri joukko enkeleitä nousi kapinaan Jumalaa vastaan Luciferin johdolla enkeleiden luomistyössä tapahtuneiden virheiden johdosta. Myös ihmisten luomisessa tapahtui virheitä, joiden johdosta langenneet enkelit onnistuvat helposti pettämään ihmisiä.
        Tämän johdosta Jumala järjesti oikeusmurhan Jeesukselle, että edes pieni osa ihmiskunnasta välttyisi joutumasta Luciferin saaliiksi. Tätä sanotaan suureksi rakkaudeksi Jumalan puolelta, vaikka mitään selitystä mainituille virheille ei anneta.


    • Anonyymi

      Eiköhän kannata ensimmäiseksi kyseenalaistaa raamattu tietolähteenä, varsinkin kohdissa mitä ei voida varmistaa muualta.
      Jos jumalanne olisi ja sillä olisi jotain asiaa niin se epäilemättä twiittaisi eikä jättäisi tiedotusta kaltaistenne varaan.

      • Anonyymi

        Nöyryytti ja vaatimattomutesi on huomattu. Jatka valitsemallasi tiellä.


    • Anonyymi

      Jos Jesse kuoli syntiemme tähden ei tuoteta hemmolle pettymystä vaan lähdetään vikonloppuna ryyppäämään ja rälläämään, ne jo yks kuppe on sovittanut, omatunto ja moraali joutaa roskikseen, kiitos Jesse mahdollistat mukavan elämän.

      • Anonyymi

        Varoitan vaan että Pyhän hengen pilkkaa ei anteeksi anneta ikinä. Toivottavasti kommenttisi ei sitä ollut.


    • Anonyymi

      jeesus pani viiniä, ainakin joi
      nii ja saatto se heilastella miespuolisten opetuslapsiensa kanssa silleesti
      tekiköhän jeesus parannusta kaikista synneistään
      oli kuitenkin tuo viinasynti ja kiivauden synti ainakin
      ja avioliiton ulkopuolisen suhteen tulos oli koko jeesus
      ei näytä hyvälle tuo jeesuksen cv

      • Anonyymi

        Paniko polvillaan? Vain olutta pannaan ja Jeesuksen aikaan ei ollut tislaustaitoa joten ei voinut olla viinaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paniko polvillaan? Vain olutta pannaan ja Jeesuksen aikaan ei ollut tislaustaitoa joten ei voinut olla viinaakaan.

        Jeesuksella ja hänen isällään jumalalla oli ja on kaikki tietotaito, myös tislaustaito.
        Mites muuten se jesse sai ruokittua kahdella kalalla ja viidellä leivällä kokonaisen silloisen suviseuraväen?
        Eli jesse pani todistetusti viiniä. Saattoi tehdä sen pylly pystyssä, sitä ei raamattu kerro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella ja hänen isällään jumalalla oli ja on kaikki tietotaito, myös tislaustaito.
        Mites muuten se jesse sai ruokittua kahdella kalalla ja viidellä leivällä kokonaisen silloisen suviseuraväen?
        Eli jesse pani todistetusti viiniä. Saattoi tehdä sen pylly pystyssä, sitä ei raamattu kerro

        Ei ollut suviseurat kun ei ollut yhtään vl-puhvelia. Oli tyytyminen Jeesukseen.

        Jeesus TEKI (olutta pannaan) viiniä Kaanaan häissä ja se taisi olla Hänen ensimmäinen ihmetekonsa. Viini oli aivan normaalia juomaa heille ja sallittua. Tämä tieto lienee monille yllätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella ja hänen isällään jumalalla oli ja on kaikki tietotaito, myös tislaustaito.
        Mites muuten se jesse sai ruokittua kahdella kalalla ja viidellä leivällä kokonaisen silloisen suviseuraväen?
        Eli jesse pani todistetusti viiniä. Saattoi tehdä sen pylly pystyssä, sitä ei raamattu kerro

        Viini tehdään käyttämällä, ei tislaamalla. Arabit keksivät ensimmäisenä tislsustaidon n vuonna 800 jkr.


      • Anonyymi

        katso mitä Raamattu sanoo, äläkä arvaile; 6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.7 Juodessaan hän unohtaa kurjuutensa eikä mieti murheitaan.
        Löytyy Sanalaksuista 31.

        Viinaa ei ole Raamatussa kilelly, mutta juopottelu kylläkin.


    • Anonyymi

      Se on jetsulleen noin!
      Murhemielellä olen seurannut rauhanyhdistyksen seuroissa käyvien nuorten säädytöntä pukeutumista. Helvetinmatkalaisia seurasali puolillaan.
      Onneksi on Alko lähellä. Kävin juuri 3:n litran tonkan hyvää espanjalaista punaviiniä. Murheellinen mieli saa kyytiä.
      Parisen litraa kun tuota juo, on valmis itsekin menemään rintsikoissa ja minihameessa seuroihin.

      Nähdään huomenna Professorintiellä!
      T: Jorma

      • Anonyymi

        Et kai sä jostain punaviinistä mitään ilokännejä saa?
        Mulle pitää olla vähän muuta jos pitää ilokännejä saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sä jostain punaviinistä mitään ilokännejä saa?
        Mulle pitää olla vähän muuta jos pitää ilokännejä saada.

        Alkoholiin tottumaton saa tuosta määrästä jo tappokännin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sä jostain punaviinistä mitään ilokännejä saa?
        Mulle pitää olla vähän muuta jos pitää ilokännejä saada.

        Niin,
        olen uskovainen enkä kännää.
        Sivistyneesti siemailen viintä Sinkkareiden soidessa taustalla.
        Nyt murhemieli on jo aika paljon helpottunut.
        Olen juonut vasta reilun litran, eli kyllä se loppukin murhemielestä häviää (jos Jumala suo).

        Miten muuten on, sheivaanko nuo sääreni huomista seurakäyntiä silmällä pitäen?
        Sitä mietin, että hiukan saattaa olla rujo näky, jos karvaisine säärineni minihameeseen pukeutuneena purjehdin seurasalin etuosaan.
        Puhujavelikin varmaan tykkää enemmän karvattomista jäsenistä.'

        Jorma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholiin tottumaton saa tuosta määrästä jo tappokännin.

        No ei väkevoimättömässä viinissa ole kovinkaan paljo voltteja,Taitaa olla max jotain 14.5%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei väkevoimättömässä viinissa ole kovinkaan paljo voltteja,Taitaa olla max jotain 14.5%

        Jeesus teki viiniä Jumalana, mutta ei polttanut sitä väkeväksi.
        Hän myös lupasi juoda viiniä, tullessaan takaisin maan päälle tarkistamaan sitä; Vileläko VL;t jakavat syntejä keksenään anteeksi? Vai riittäkö, kuten karisityille Hänen uhrauksensa.


      • Anonyymi

        Kyllähän tuolla muutamat ehtoolliset ottaa. Leiväksi ruissipsejä, päälle juustoja ja savuhevosta. Jessellä oli vain aasia hallussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,
        olen uskovainen enkä kännää.
        Sivistyneesti siemailen viintä Sinkkareiden soidessa taustalla.
        Nyt murhemieli on jo aika paljon helpottunut.
        Olen juonut vasta reilun litran, eli kyllä se loppukin murhemielestä häviää (jos Jumala suo).

        Miten muuten on, sheivaanko nuo sääreni huomista seurakäyntiä silmällä pitäen?
        Sitä mietin, että hiukan saattaa olla rujo näky, jos karvaisine säärineni minihameeseen pukeutuneena purjehdin seurasalin etuosaan.
        Puhujavelikin varmaan tykkää enemmän karvattomista jäsenistä.'

        Jorma

        Mä siemailen väkeviä ni ei tarvi litratolkulla lipitellä.
        Pikku hiprakassa ku olen ni monesti olen kuunnellut siionin laulu 63 nouse sielu rasitettu,On tosi hyvä laulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus teki viiniä Jumalana, mutta ei polttanut sitä väkeväksi.
        Hän myös lupasi juoda viiniä, tullessaan takaisin maan päälle tarkistamaan sitä; Vileläko VL;t jakavat syntejä keksenään anteeksi? Vai riittäkö, kuten karisityille Hänen uhrauksensa.

        Poltettu viini ni ei se viiniä enää olekkaan,Se on brandyä ja sillä on varmaankin väkevöity monia väkeviä jälkiruoka viinejä tosin ne on myös makeutettu,Tosi petollisia aineita niille joilla on alkoholismi geeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poltettu viini ni ei se viiniä enää olekkaan,Se on brandyä ja sillä on varmaankin väkevöity monia väkeviä jälkiruoka viinejä tosin ne on myös makeutettu,Tosi petollisia aineita niille joilla on alkoholismi geeni.

        Kognakin maakunnassa Ranskassa tuotettu brandy tunnetaan paremmin niemellä konjakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kognakin maakunnassa Ranskassa tuotettu brandy tunnetaan paremmin niemellä konjakki.

        Perusperiaatteeltaan samaa viinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kognakin maakunnassa Ranskassa tuotettu brandy tunnetaan paremmin niemellä konjakki.

        Mä sekottelen altian kirkasta pommaciin ni se luikertelee mun ruokatorveen niin kuin käärme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sekottelen altian kirkasta pommaciin ni se luikertelee mun ruokatorveen niin kuin käärme.

        Ihmisen verisuonten yhteis pituus on sen n100 000kilsaa ja jos alkoon ois yhtä pitkä jono niin jäis kyllä viinat ostamatta.


    • Anonyymi

      Ite Jumalasta ja Jeesukstatakaan ei ota selkoa että kenen puolella nekin on.

    • Anonyymi

      Voi kuulkaa rakkaat siasret ja veljet:
      Murhemieli lähti kauas pois sitä viintä juodessa. Oli hetken niin hyvä olla, aivan kuin taivaassa olisi.
      Mutta nyt murhemieli palasi. Raamatun ohjeen mukan käyn siis paikallisesta pitkäripaisesta uuden viinitonkan. Ehkä vähän väkevämpää tällä kertaa.

      Illalla menen sinne Professorintielle. Olen nuo sääret jo sheivannut.
      Minihameen olen jo valinnut, rintsikoiden päälle sovitan jotain kevyttä toppia.
      Olen kuitenkin tälläinen aika siron oloinen 176 cm ja 137 kg
      Korvakoruja en laita, koska synti.
      En myöskään meikkaa, koska sekin synti.

      Nähdään Professorintiellä!

      Jorma
      (Jortsu vaan näin tuttujen kesken)

    • Anonyymi

      Onneksi se Jessus kuoli siellä ristimäpuussa.

      Joskus vanhan testamentin aikoina ei syntisiä ihmisiä ollut olemassakaan.

      Sitten Jessuksen isä, itse jumala päätti että teeveen katselu on synti. Ja ne iskelmät, oopperoista puhumattakaan. Jumala katsoi hyväksi kieltää myös harmonin, haitarin ja kitaran. Rummutkin meni syntisten soitinten listalle.

      NiIn että onneksi se Jessus tosiaan kuoli meijjän kaikkien kitaransoittajien puolesta.

      Kiittäjämummojen tapaan on todettava: jeesukristiuskiitetty, jeesuskristuskiitetty, jeesuskristuskiitetty!!!!!

    • Nostanpa tämän aloitukseni muistutuksena esille.

      • Anonyymi

        Saalemilla on halu nostattaa itseään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemilla on halu nostattaa itseään.

        Pakko tuottaa sinulle pettymys mutta en ole Jeesus, enkä edes kuvittele olevani. Älä siis sinäkään kuvittele sellaisia.


    • Anonyymi

      Kirjoittaahan Paavalikin .."Kristus elää nyt minussa". "Kaikki kuolemme Aatamissa, kaikki tehdään eläväksi Kristuksessa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4120
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3982
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3855
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2627
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2445
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      339
      2051
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2042
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1900
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1569
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe