Testasin Corollan 2.0 hybridin ja Skoda Octavian 1.5TSI DSG:n

Anonyymi

Toinen on työpaikan auto ja toisen otin testiin tuttavaperheeltä, molemmilla ajoin 300-400km. Yksi pitempi reissu ees taas samaan määräänpäähän, plus pienempää pyöritystä molemmissa päissä. Keli oli 5asteen sisällä molemmilla kerroilla.

Autotoimittajien näkemysten mukaan Skoda olisi parempi ajaa, itse en mitään merkittävää eroa havainnut, sanoisin että hiusten halkomisia.

Tojo vei noin puolisentoista litraa vähempi ilman mitään yritystä omassa ajossa(5,2 vs 6,7). Laskettu tankkauksesta. Kyseisista yksilöistä Tojon kulutusmittari piti kutinsa virhemarginaalin sisällä. Skodan kulutusmittari valehteli laskennallisesti noin 0,4litraa pienempää lukemaa.

Kiihtyvyys taisi olla samaa luokkaa.

Skodan vaihdelaatikko arpoi, varsinkin kun tulit risteykseen vähän reilummin jarruttaen, totesit ettei ketään tule ja painoit kaasua, tälläisissa tilanteissa vaihdetta sai odotella, todella ärsyttävä piirre. Välissä loota jurnutti ja resonoi liian isolla vaihteella ilman aikomustakaan vaihtaa pienemmälle, pitkää ikää vaan laakereille.

Tojon vaihdelaatikko antoi liki välittömästi sen verran tehoa ja kiihtyvyyttä mitä pyysit ja oli täysin nykimätön. Konetta ei tarvinnut normaaliajossa hirvesti vinguttaa, pari kertaa testasin rekkaa ohittaessani niin kierrokset oli ekan kerran tapissa vasta noin 140km/h vauhdissa, voimaa vaan tuli silti jostain.

Jos mitään voidaan päätellä kyseisten merkkien aiemmista malleista on Toyotan laatu ja jälleenmyyntiarvo parempi. Lisättäköön että työpaikan edellisestä Passatista hajosi samainen vaihdelaatikko joka Skodassa on, eikä päällikön henkilökohtaisen Audinkaan laatu ole luottamusta herättänyt, siinä on kai sähkövikaa ja paha öljynkulutus.

Uusi tai hyvin vähän käytetty auto hankinnassa ensi vuoden alkupuolella. Omien testailujen perusteella nykyinen automaatti diesel Opel Insignia vaihtuu Toyota Corollaan. Dieseliä en enää tartte ja jos oikein rehtiä ollaan ittelleen ja muille niin ei sillä mitään enää nykypäivänä säästä, suuttimiin se säästö viimeistään valuu(kuten kävi minullekkin) ja jää vielä tappiollekkin. En tiedä onko ollut tuuria mutta Opel on kyllä ollut muuten hyvä auto, vaihteistokin voittaa käytöksellään tuon uudenkarhean DSG:n.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hihii, tuosta kirjoituksesta paljastuu heti Hörhö mielikuvituksen tuote, eli et ole ajanut metriäkään kummallakaan ja ole nyppinyt mieleisesi "asiat" lukemistasi jutuista vuosien varrelta.
      Voi sinua.

      • Anonyymi

        Totuus sattuu sanovat, jos se Skoda niin kummoinen auto olis ku esim. Tekniikanmaailma väittää niin kaikki taksithan sillä ajaisivat.


      • Anonyymi

        Vähän ontuu perustelusi, jälleen kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ontuu perustelusi, jälleen kerran.

        Kyllä kyllä, kaikki on trolleja ja feikkejä mitkä omien kokemusten perusteella päätyy Toyotaan, lisäksi yksi ja sama henkilö. Kannattaisko sun mennä vaikka ulos vähäsen.


    • Anonyymi

      Ja kun ei enää lähde autoa viikonlopun "koeajoihin" lainaksi , päädyt sitten hankkimaan ihka omaksi osamaksulla Renault meganen vuodelta 99

      • Anonyymi

        Sekin on uutta corollaa parempi valinta


    • Anonyymi

      Kukaan ei anna Toyotaansa lainaksi, karmea ajatuskin.

    • Anonyymi

      Sitäpaitsi corolla sai ajettavuudesta ja ääritilanteista sekä avustimien toiminnasta paremmat arvosanat kuin ocu

      • Anonyymi

        Rolla pärjäsi siis jossain Skodan vanhukselle, hienoa. Entä jarrut, mukavuus, melu, penkit??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rolla pärjäsi siis jossain Skodan vanhukselle, hienoa. Entä jarrut, mukavuus, melu, penkit??

        Jarrut tästä löytyy niinku muistakin autoista, minun vartalolle penkit on oikein mukavat, menee pitkätkin matkat että koko asia käy edes mielessä, mutta se kannattaa ihan omalla perseellä käydän koittamassa sopiiko.
        Mulla on tässä 16 tuumaset vanteet kun kotiin joutuu ajamaan pitkään soratietä ja mielestäni yksi meluttomampia autoja minkä kyydissä on tullut istuttua.
        Skodaa, ei uutta eikä vanhaa voi harkitakkaan, täällä kun asuu auton tarttee toimia.


      • Anonyymi

        Tojotan ostamisen kaupanpäälliseksi näyttää saavan loputtoman halun selittää julkisesti autonvalintaansa ja kertoa miksi toyota ei ole meluisa vaikka se meluisaksi moneen kertaan mitattu.
        Ja ne kaikki muut kun menevät rikkikin. Varsinkin Skoda joka pieksi Corollan TMssä. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.


      • Anonyymi

        "Skodaa, ei uutta eikä vanhaa voi harkitakkaan, täällä kun asuu auton tarttee toimia."

        Trafin tilastojen mukaan 10 vuotiaalla Corollalla on ajettu alle 130.000km. Samanikäisellä Octavialla 228.000km. Mitä luulet tämän kertovan siitä minkä auton valitsevat ne joilla auton tarttee toimia vähän enemmän kuin kerran viikossa hiekkatietä ajellessa kahvipaketin hakuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Skodaa, ei uutta eikä vanhaa voi harkitakkaan, täällä kun asuu auton tarttee toimia."

        Trafin tilastojen mukaan 10 vuotiaalla Corollalla on ajettu alle 130.000km. Samanikäisellä Octavialla 228.000km. Mitä luulet tämän kertovan siitä minkä auton valitsevat ne joilla auton tarttee toimia vähän enemmän kuin kerran viikossa hiekkatietä ajellessa kahvipaketin hakuun.

        Eläkkeelle jäätyä on nyt tullut käytyä jo keskellä päivää ruokaostoksilla paikallisessa kauppakeskuksessa. Herran jestas sitä Yaristen, Auristen js vanhojen Avensisten määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan ostamisen kaupanpäälliseksi näyttää saavan loputtoman halun selittää julkisesti autonvalintaansa ja kertoa miksi toyota ei ole meluisa vaikka se meluisaksi moneen kertaan mitattu.
        Ja ne kaikki muut kun menevät rikkikin. Varsinkin Skoda joka pieksi Corollan TMssä. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

        Näyttää siltä että Skoda kuski täällä tojotan palstalla on selittelemässä valintojaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä että Skoda kuski täällä tojotan palstalla on selittelemässä valintojaan

        Minä kirjoitin tuion kommentin selittelemistä. En aja Skodalla enkä ole selitetellyt autovalintaani millään tapaa.
        Tojokuski selitteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarrut tästä löytyy niinku muistakin autoista, minun vartalolle penkit on oikein mukavat, menee pitkätkin matkat että koko asia käy edes mielessä, mutta se kannattaa ihan omalla perseellä käydän koittamassa sopiiko.
        Mulla on tässä 16 tuumaset vanteet kun kotiin joutuu ajamaan pitkään soratietä ja mielestäni yksi meluttomampia autoja minkä kyydissä on tullut istuttua.
        Skodaa, ei uutta eikä vanhaa voi harkitakkaan, täällä kun asuu auton tarttee toimia.

        Vai meluttomampia minkä kyydissä olet ollut, melkoisissa kieseissä olet matkustellut jos tuo pitäisi paikkaansa ja vielä sorateillä. No eihän mielikuvitus ja valheet riitä vakuuttamaan ketään.


    • Anonyymi

      5c lämpötila on missä?

      Toisekseen ilman koeajoa laiittausin lainpaperiin uuden auton ostoon nimeni tuohon toyotaan skodaan en laittaisi edes taskusta rahaa vaikka tilille jäisi miljoona. Skoda on huono.

      • Anonyymi

        Hyvä lapsi.


    • Anonyymi

      Itellä korolla kiihi itse sekunda attorilla mitaten 0-140 km/h 10,2 sek. Mikä skota pystyy samaan? Ja tämä kaikki sähöllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe