Nimenmuutoksesta

Anonyymi

Tuli tuossa mieleen että nyt kun vaihdan nimeni niin miten käy esim. Kaikkien työ ja koulutodistuksien? Tuleeko niistä arvottomia? Vai pitääkö tulevaisuudessa sitten vaan kertoa transsukupuolisuudesta todistusten takia jos hakee uuteen kouluun tai työpaikkaan?

32

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joko vaihdat ne uusiin tai kerrot, ei kai siinä muita vaihtoehtoja ole.

    • Anonyymi

      Tasa-arvovaltuutettu on aikoinaan ottanut kantaa että korkeakoulujen on annettava uusi todistus uusilla nimillä ja henkilötunnuksella. Tähän päätökseen vedoten myös muutkin koulut ovat noudattaneet ohjetta.

      Työtodistukset ovat vähän ongelma. Jos työpaikka on vielä olemassa niin kannattaa kysyä saisiko uudet paperit. Työpaikka on voinut hävitä lopettamisen vuoksi tai omistajanvaihdosten vuoksi vanhoja tietoja ei ehkä enää ole.

      Joskus vuosia sitten asiasta keskusteltiin ja silloin esitettiin myös vaihtoehto että virallinen notaari voisi vahvistaa eräänlaisen yhteenvetoluettelon edellisistä työpaikoista ja palvelusajoista uusilla henkilötiedoilla.

      • Anonyymi

        Tuommoisen jutun takia hirveästi vaivaa taas kaikille virastoille ja entisille työnantajille, hölmöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommoisen jutun takia hirveästi vaivaa taas kaikille virastoille ja entisille työnantajille, hölmöä.

        Älä huoli, ei kukaan pakota nimeäsi muuttamaan, jos olet siihen tyytyväinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, ei kukaan pakota nimeäsi muuttamaan, jos olet siihen tyytyväinen...

        Onneksi ei pakota.
        Sitähän minä tarkoitin että muille tulee hirveästi vaivaa tuommoisen höpsönhöö asian takia.
        Ärsyttäisi todella jos entiset työntekijät alkaisivat vonkumaan todistuksia uudella nimellään minulta.
        Kyllä sen näkee kuitenkin kaikki että tyyppi on sukupuoltaan kikkaillut, sanoo suoraan vaan että nää todistukset on vielä mun oikeella nimellä.
        Parin vuoden päästä jos de-transitioituu , todistukset on taas oikeat ja sopivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei pakota.
        Sitähän minä tarkoitin että muille tulee hirveästi vaivaa tuommoisen höpsönhöö asian takia.
        Ärsyttäisi todella jos entiset työntekijät alkaisivat vonkumaan todistuksia uudella nimellään minulta.
        Kyllä sen näkee kuitenkin kaikki että tyyppi on sukupuoltaan kikkaillut, sanoo suoraan vaan että nää todistukset on vielä mun oikeella nimellä.
        Parin vuoden päästä jos de-transitioituu , todistukset on taas oikeat ja sopivat.

        No, onhan mulla vanhat todistukset tallessa de-transitiota odottamassa.

        Se on juu höpsönhöötä, kun olis perhe elätettävänä ja en olis sekuntiakaan tuossa työpaikassani, jos kiihkouskovainen pomoni saisi tietää, että se kiva nuori mies onkin "sellainen". Tähän työhön pääsin tosin ilman todistusten näyttämistä, mutta olen kyllä varmuuden vuoksi todellakin uusinut. Jos se sinua noin kovasti painaa, voit toki vipata meille lainanlyhennysrahat ja lasten harrastusmenot huviksesi. Ruoat saadaan varmaan tuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, ei kukaan pakota nimeäsi muuttamaan, jos olet siihen tyytyväinen...

        "Poika nimeltä Päivi...", niin onhan tuosta tehty laulukin. Siitä vaan jos kantti kestää - ainakin näiden kirjoittajien mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan mulla vanhat todistukset tallessa de-transitiota odottamassa.

        Se on juu höpsönhöötä, kun olis perhe elätettävänä ja en olis sekuntiakaan tuossa työpaikassani, jos kiihkouskovainen pomoni saisi tietää, että se kiva nuori mies onkin "sellainen". Tähän työhön pääsin tosin ilman todistusten näyttämistä, mutta olen kyllä varmuuden vuoksi todellakin uusinut. Jos se sinua noin kovasti painaa, voit toki vipata meille lainanlyhennysrahat ja lasten harrastusmenot huviksesi. Ruoat saadaan varmaan tuilla.

        Kyllä se pomos tietää, teeskentelee vaan kohteliaasti.
        Taidat olla kiihkoateisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pomos tietää, teeskentelee vaan kohteliaasti.
        Taidat olla kiihkoateisti.

        Miten uskonto liittyy tähän asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pomos tietää, teeskentelee vaan kohteliaasti.
        Taidat olla kiihkoateisti.

        Ihan vaan tavallinen ateisti. Ja tietäkööt ihan vapaasti, silloinhan maailma on parempi paikka kuin olen luullut ja olen mahtava tyyppi, koska transihmisiä syvästi vihaava henkilö on palkannut minut ja haluaa viettää päivittäin aikaa kanssani ja on minulle ystävällinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten uskonto liittyy tähän asiaan?

        Ihan siten kun haukuit pomoasi kiihko-uskovaiseksi, uskovainen riittää vallan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan tavallinen ateisti. Ja tietäkööt ihan vapaasti, silloinhan maailma on parempi paikka kuin olen luullut ja olen mahtava tyyppi, koska transihmisiä syvästi vihaava henkilö on palkannut minut ja haluaa viettää päivittäin aikaa kanssani ja on minulle ystävällinen.

        "transihmisiä syvästi vihaava henkilö "
        - en tosin tunne pomoasi mutta vaikea uskoa hänenkään vihaavan transseja, te vaan usein sekoitatte transkriittisyyden vihamielisyyteen ihmistä itseään kohtaan.
        Voin vaikka vihata ilmiötä ja rakastaa ihmistä joka on ilmiön kourissa.
        Eihän syöpälääkärikään vihaa potilaitaan vaikka varmaan vihaa sitä syöpää.


      • Anonyymi

        Jos työnantaja antaa "transkriittisyyden" vaikuttaa suhteeseensa alaiseen muuten kuin esimerkiksi vahingossa väärin sukupuolittamalla, se on faktisesti vihamielinen teko. Siihen kuuluisi myös aiemmin mainittu haluttomuus antaa uutta työtodistusta uudella nimellä.

        Työnantajalla on joitakin ehdottomia velvollisuuksia transtyöntekijäänsä kohtaan, vähän samalla tavoin kuin esimerkiksi sairastunutta tai raskaaksi tulevaa kohtaan.

        Transhoitoja antaessaan lääkärin tulee noudattaa hoitosuosituksia, joiden mukaan dysforiaa hoidetaan kehoa, ei mieltä muokkaamalla. Psykologinen näkökulma on toki mukana siinä, että arvioidaan kokemuksen totuudellisuus ja toisaalta potilaan kyky käydä rankat hoidot läpi. Hoidon aikana suositellaan myös psykologista tukea, joka ei tarkoita identiteetin kieltämistä.

        Aina välillä hoitaviksi lääkäreiksi on ilmaantunut niitä, jotka tuntuvant ajattelevan ja toimivan transkriittisen anonyymin tavoin, jolloin asiallisesta hoidostakin on poikettu ikävällä tavalla. Likimain aina on ollut kyse faktisesti uskonnollisesta agendasta lääketieteellisen sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "transihmisiä syvästi vihaava henkilö "
        - en tosin tunne pomoasi mutta vaikea uskoa hänenkään vihaavan transseja, te vaan usein sekoitatte transkriittisyyden vihamielisyyteen ihmistä itseään kohtaan.
        Voin vaikka vihata ilmiötä ja rakastaa ihmistä joka on ilmiön kourissa.
        Eihän syöpälääkärikään vihaa potilaitaan vaikka varmaan vihaa sitä syöpää.

        Yks hailee edelleenkin, tärkeintä on se, ettei hän tiedä vaan pitää tavallisena kundina, joka olen, jottei tarvitse pohtia tätä asiaa sen enempää. Siksi oli tärkeää saada todistukset uudella nimellä, vaikken nyt tällä kertaa niitä joutunut näyttämään. En ole transihminen, olen vaan mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työnantaja antaa "transkriittisyyden" vaikuttaa suhteeseensa alaiseen muuten kuin esimerkiksi vahingossa väärin sukupuolittamalla, se on faktisesti vihamielinen teko. Siihen kuuluisi myös aiemmin mainittu haluttomuus antaa uutta työtodistusta uudella nimellä.

        Työnantajalla on joitakin ehdottomia velvollisuuksia transtyöntekijäänsä kohtaan, vähän samalla tavoin kuin esimerkiksi sairastunutta tai raskaaksi tulevaa kohtaan.

        Transhoitoja antaessaan lääkärin tulee noudattaa hoitosuosituksia, joiden mukaan dysforiaa hoidetaan kehoa, ei mieltä muokkaamalla. Psykologinen näkökulma on toki mukana siinä, että arvioidaan kokemuksen totuudellisuus ja toisaalta potilaan kyky käydä rankat hoidot läpi. Hoidon aikana suositellaan myös psykologista tukea, joka ei tarkoita identiteetin kieltämistä.

        Aina välillä hoitaviksi lääkäreiksi on ilmaantunut niitä, jotka tuntuvant ajattelevan ja toimivan transkriittisen anonyymin tavoin, jolloin asiallisesta hoidostakin on poikettu ikävällä tavalla. Likimain aina on ollut kyse faktisesti uskonnollisesta agendasta lääketieteellisen sijaan.

        Pakkohan se olisi kirjoittaa jos sellainen tilanne tulisi, mutta päähän se ottaisi.
        Ja se jos joku ottaa päähän on erittäin sallittua, tunteita ei toistaiseksi ole kriminalisoitu.
        Kaikenlainen tylsä työ jonka kokee turhaksi ärsyttää, ei siinä ole mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan se olisi kirjoittaa jos sellainen tilanne tulisi, mutta päähän se ottaisi.
        Ja se jos joku ottaa päähän on erittäin sallittua, tunteita ei toistaiseksi ole kriminalisoitu.
        Kaikenlainen tylsä työ jonka kokee turhaksi ärsyttää, ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        "Kaikenlainen tylsä työ jonka kokee turhaksi ärsyttää, ei siinä ole mitään ihmeellistä."

        Ehkä voisi silloin tajuta olevansa väärissä hommissa, noin ei esimiestehtävissä niitä kunnolla tehdäkseen voi ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikenlainen tylsä työ jonka kokee turhaksi ärsyttää, ei siinä ole mitään ihmeellistä."

        Ehkä voisi silloin tajuta olevansa väärissä hommissa, noin ei esimiestehtävissä niitä kunnolla tehdäkseen voi ajatella.

        Just just, otatko itse riemulla vastaan hommat jotka ovat työläitä ja sinä koet turhanpäiväisinä?
        Nimenmuutos on mielestäni turhanpäiväistä, avioiduttaessa se kuuluu asiaan naisella mutta ei sen takia todistuksia tarvitse uusia.
        Ei tarvitse edes olla erityisen esimiesasemassa tuollaisen tilanteen eteen tullakseen, monilla freelancereilla ym. esim on harjoittelijoita joille todistuksia annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just, otatko itse riemulla vastaan hommat jotka ovat työläitä ja sinä koet turhanpäiväisinä?
        Nimenmuutos on mielestäni turhanpäiväistä, avioiduttaessa se kuuluu asiaan naisella mutta ei sen takia todistuksia tarvitse uusia.
        Ei tarvitse edes olla erityisen esimiesasemassa tuollaisen tilanteen eteen tullakseen, monilla freelancereilla ym. esim on harjoittelijoita joille todistuksia annetaan.

        No sitten ei voi kuin valittaa - elämä on joskus niiiin raskasta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just, otatko itse riemulla vastaan hommat jotka ovat työläitä ja sinä koet turhanpäiväisinä?
        Nimenmuutos on mielestäni turhanpäiväistä, avioiduttaessa se kuuluu asiaan naisella mutta ei sen takia todistuksia tarvitse uusia.
        Ei tarvitse edes olla erityisen esimiesasemassa tuollaisen tilanteen eteen tullakseen, monilla freelancereilla ym. esim on harjoittelijoita joille todistuksia annetaan.

        Nykyisin avioliittoon mennessä naisen ei ole pakko ottaa miehen sukunimeä ja moni onkin säilyttänyt entisen sukunimensä. Joskus jopa mies on ottanut vaimon sukunimen, puhumattakaan yhdistelmä- ja uusionimistä.

        Nämä nimimuutokset on otettu huomioon ja erilaisissa kaavakkeissa on paikka entiselle nimelle. Harmi vaan että joskus tuota saraketta käytetään transsukupuolisilla myös entiselle etunimelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin avioliittoon mennessä naisen ei ole pakko ottaa miehen sukunimeä ja moni onkin säilyttänyt entisen sukunimensä. Joskus jopa mies on ottanut vaimon sukunimen, puhumattakaan yhdistelmä- ja uusionimistä.

        Nämä nimimuutokset on otettu huomioon ja erilaisissa kaavakkeissa on paikka entiselle nimelle. Harmi vaan että joskus tuota saraketta käytetään transsukupuolisilla myös entiselle etunimelle.

        Tiedän tietysti ettei ole pakko vaihtaa nimeään avioituessa, itse vaan niin tekisin koska pidän sitä hyvänä.
        Mielestäni miehen sukunimi on koko perheen sukunimi, pidän selkeänä ja yhtenäisenä sitä että mahd. lapset saavat koko perheen nimen.
        Jokainen päättää itse.
        Kun on kerran valmis sarake entiselle nimelle, miksi trans-ihmisillä pitäisi olla joku eri systeemi?
        Sinne vaan sarakkeeseen entinen nimi kaikilla nimenvaihtajilla.
        Saahan sitä muutella vaikka mitä ja vaihdella papereita , onhan siihen oikeus, mutta mikä pointti?
        Pitääkö asia salata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tietysti ettei ole pakko vaihtaa nimeään avioituessa, itse vaan niin tekisin koska pidän sitä hyvänä.
        Mielestäni miehen sukunimi on koko perheen sukunimi, pidän selkeänä ja yhtenäisenä sitä että mahd. lapset saavat koko perheen nimen.
        Jokainen päättää itse.
        Kun on kerran valmis sarake entiselle nimelle, miksi trans-ihmisillä pitäisi olla joku eri systeemi?
        Sinne vaan sarakkeeseen entinen nimi kaikilla nimenvaihtajilla.
        Saahan sitä muutella vaikka mitä ja vaihdella papereita , onhan siihen oikeus, mutta mikä pointti?
        Pitääkö asia salata?

        " ...itse vaan niin tekisin koska pidän sitä hyvänä."

        Jospa sitten antaisit muillekin mahdollisuuden tehdä asiat niin, että se heistä tuntuu hyvältä - heillä saattaa olla siihen myös syvempiäkin perusteita .

        "Kun on kerran valmis sarake entiselle nimelle, miksi trans-ihmisillä pitäisi olla joku eri systeemi?"

        Onko sitten tavallista, että sukunimeään vaihtanutta naista syrjittäisiin sen perusteella, että on tullut häpeällisesti menneeksi naimisiin?

        "Pitääkö asia salata?"

        Olisikohan sillä merkitystä, että kaltaisesi ihmiset tekevät transihmisten elämän sen verran vaikeaksi, että heillä on hyvät syytä salata menneisyytensä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ...itse vaan niin tekisin koska pidän sitä hyvänä."

        Jospa sitten antaisit muillekin mahdollisuuden tehdä asiat niin, että se heistä tuntuu hyvältä - heillä saattaa olla siihen myös syvempiäkin perusteita .

        "Kun on kerran valmis sarake entiselle nimelle, miksi trans-ihmisillä pitäisi olla joku eri systeemi?"

        Onko sitten tavallista, että sukunimeään vaihtanutta naista syrjittäisiin sen perusteella, että on tullut häpeällisesti menneeksi naimisiin?

        "Pitääkö asia salata?"

        Olisikohan sillä merkitystä, että kaltaisesi ihmiset tekevät transihmisten elämän sen verran vaikeaksi, että heillä on hyvät syytä salata menneisyytensä?

        "Jospa sitten antaisit muillekin mahdollisuuden tehdä asiat niin, että se heistä tuntuu hyvältä - heillä saattaa olla siihen myös syvempiäkin perusteita ."
        -Enhän minä sitä estä, syrjintää jaksatte etsiä vaikka kiven alta.
        Haluaisitko pakottaa kaikki ihmiset ajattelemaankin samalla lailla, ja vain kanssasi samaa mieltä olevilla olisi puheoikeus?
        -Oleellisten asioiden salaaminen on mielestäni vastenmielistä käytöstä, aina ja kaikissa tilanteissa, myös muissa kuin trans-asioissa.
        Ei kyse ole menneisyyden salaamisesta vaan ihan nykyisen tilanteen salaamisesta.
        Minulla on oikeus kokea se huijauksena kanssaihmisiä kohtaan.
        En voi asialle mitään, mutta tunne on yleinen ja täysin hyväksyttävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jospa sitten antaisit muillekin mahdollisuuden tehdä asiat niin, että se heistä tuntuu hyvältä - heillä saattaa olla siihen myös syvempiäkin perusteita ."
        -Enhän minä sitä estä, syrjintää jaksatte etsiä vaikka kiven alta.
        Haluaisitko pakottaa kaikki ihmiset ajattelemaankin samalla lailla, ja vain kanssasi samaa mieltä olevilla olisi puheoikeus?
        -Oleellisten asioiden salaaminen on mielestäni vastenmielistä käytöstä, aina ja kaikissa tilanteissa, myös muissa kuin trans-asioissa.
        Ei kyse ole menneisyyden salaamisesta vaan ihan nykyisen tilanteen salaamisesta.
        Minulla on oikeus kokea se huijauksena kanssaihmisiä kohtaan.
        En voi asialle mitään, mutta tunne on yleinen ja täysin hyväksyttävä.

        "Ei kyse ole menneisyyden salaamisesta vaan ihan nykyisen tilanteen salaamisesta.
        Minulla on oikeus kokea se huijauksena kanssaihmisiä kohtaan.
        En voi asialle mitään, mutta tunne on yleinen ja täysin hyväksyttävä."

        Väänetäänpäs tästä nyt rautalankaa: Työelämässä sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta tonkia työntekijäsi tai kollegasi juridisen sukupuolen historiaa. Koska kuitenkin jotkut kaltaisesi sellaista tekevät ja sillä perusteella myös harrastavat syrjintää, on ensiarvoisen tärkeää, että tieto ei tavoita asiaankuulumattomia osapuolia. Juuri tästä syystä tieto on voitava salata. Mitä työkontekstissa oleellista tietoa sisältää se, että työnsä asiallisesti hoitava, täysin transitoitunut ihminen onkin joskus ollut jotain muuta? Ja tuolloin tosiaan salataan menneisyys, nykyään transitoitunut ihminen on sitä, miltä näyttääkin.

        Saat tuntea keskenäsi ihan miten huijatuksi tahansa, mutta sen perusteella tapahtuva, henkilöön kohdistuva negatiivinen toiminnallinen tai verbaalinen reaktio on yksikäsitteisesti kielletty tasa-arvolaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kyse ole menneisyyden salaamisesta vaan ihan nykyisen tilanteen salaamisesta.
        Minulla on oikeus kokea se huijauksena kanssaihmisiä kohtaan.
        En voi asialle mitään, mutta tunne on yleinen ja täysin hyväksyttävä."

        Väänetäänpäs tästä nyt rautalankaa: Työelämässä sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta tonkia työntekijäsi tai kollegasi juridisen sukupuolen historiaa. Koska kuitenkin jotkut kaltaisesi sellaista tekevät ja sillä perusteella myös harrastavat syrjintää, on ensiarvoisen tärkeää, että tieto ei tavoita asiaankuulumattomia osapuolia. Juuri tästä syystä tieto on voitava salata. Mitä työkontekstissa oleellista tietoa sisältää se, että työnsä asiallisesti hoitava, täysin transitoitunut ihminen onkin joskus ollut jotain muuta? Ja tuolloin tosiaan salataan menneisyys, nykyään transitoitunut ihminen on sitä, miltä näyttääkin.

        Saat tuntea keskenäsi ihan miten huijatuksi tahansa, mutta sen perusteella tapahtuva, henkilöön kohdistuva negatiivinen toiminnallinen tai verbaalinen reaktio on yksikäsitteisesti kielletty tasa-arvolaissa.

        Käsittääkseni minä puhuinkin tunteista.
        Olen sitä paitsi eri mieltä.
        En usko psykologiseen mielen sukupuoleen, moni mies ja nainen on mitä onkin vain siksi että heillä on sen sukupuolen keho ja kromosomit.
        Minun sukupuoleni määrittää kehoni ja kromosomini, se on todellisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni minä puhuinkin tunteista.
        Olen sitä paitsi eri mieltä.
        En usko psykologiseen mielen sukupuoleen, moni mies ja nainen on mitä onkin vain siksi että heillä on sen sukupuolen keho ja kromosomit.
        Minun sukupuoleni määrittää kehoni ja kromosomini, se on todellisuus.

        Keho ja kromosomit ovat samaa paria valtaosalla ihmisiä, ja samoin heidän sukupuoli-identiteettinsäkin. Se, että sinulla on juuri noin, ei todista mitään siitä, miten se voi olla jollain toisella toisella tavoin.... kuten ei sekään, mitä uskot tai olet uskomatta.

        Korvien välinen sukupuoli on todennettu asia ja sen synnystäkin on kohtuullisen hyviä teorioita - ei tosin vielä täysin varmennettuja sellaisia. Joka tapauksessa on fakta, että aivot sukupuolittuvat kehon primääriä sukupuolittumista myöhemmin. Vahvimmin tiede kannattaa teoriaa, jonka mukaan sopiva hormonaalinen altistus sopivalla genomilla varustetun ihmisen kohdalla voi sukupuolittaa aivot eri suuntaan kuin keho. Tällaista ns. epigeneettistä ohjautumista tukee mm. se havainto, että identtisistä kaksosista toinen voi olla trans ja toinen ei, mutta identtisten samanaikainen transihmisyys on huomattavasti yleisempää kuin ei-identtisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keho ja kromosomit ovat samaa paria valtaosalla ihmisiä, ja samoin heidän sukupuoli-identiteettinsäkin. Se, että sinulla on juuri noin, ei todista mitään siitä, miten se voi olla jollain toisella toisella tavoin.... kuten ei sekään, mitä uskot tai olet uskomatta.

        Korvien välinen sukupuoli on todennettu asia ja sen synnystäkin on kohtuullisen hyviä teorioita - ei tosin vielä täysin varmennettuja sellaisia. Joka tapauksessa on fakta, että aivot sukupuolittuvat kehon primääriä sukupuolittumista myöhemmin. Vahvimmin tiede kannattaa teoriaa, jonka mukaan sopiva hormonaalinen altistus sopivalla genomilla varustetun ihmisen kohdalla voi sukupuolittaa aivot eri suuntaan kuin keho. Tällaista ns. epigeneettistä ohjautumista tukee mm. se havainto, että identtisistä kaksosista toinen voi olla trans ja toinen ei, mutta identtisten samanaikainen transihmisyys on huomattavasti yleisempää kuin ei-identtisten.

        Pseudotieteellistä roskaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pseudotieteellistä roskaa .

        ...sanoo hän, jolla ei ole mitään muuta argumenttia väitteitteni kumoamiseksi ja joka ei ilmeisesti ymmärtänyt sanaakaan esitetyistä teorioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...sanoo hän, jolla ei ole mitään muuta argumenttia väitteitteni kumoamiseksi ja joka ei ilmeisesti ymmärtänyt sanaakaan esitetyistä teorioista.

        Olen lukenut uskottavampia selvituksiä ja teorioita, pitäydyn niissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut uskottavampia selvituksiä ja teorioita, pitäydyn niissä.

        Kun valitsee itselle mieluisia selityksiä omaa vääristynyttä mieltä tukeakseen, on näköjään tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei pakota.
        Sitähän minä tarkoitin että muille tulee hirveästi vaivaa tuommoisen höpsönhöö asian takia.
        Ärsyttäisi todella jos entiset työntekijät alkaisivat vonkumaan todistuksia uudella nimellään minulta.
        Kyllä sen näkee kuitenkin kaikki että tyyppi on sukupuoltaan kikkaillut, sanoo suoraan vaan että nää todistukset on vielä mun oikeella nimellä.
        Parin vuoden päästä jos de-transitioituu , todistukset on taas oikeat ja sopivat.

        Älä huoli. Ei tämä asia koske sinua. Tuskinpa kukaan tulee työtodistuksia sieltä sinun sahalaitokseltasi kyselemään. On sinne kuitenkin valikoitunut työntekijöiksi vain kaltaistasi sakkia.


    • Maistraatin virallisella vahvihtuksella saat nykyisellä nimelläsi uudet koulu- ja työtodistukset sekä myös passin, henkilökortin, ajokortin ym. viralliset henkilöasiapaperi, joten älä stressaa. :)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe