Lohikärmes :)

elina

Eikös olekkin Cloud kill-taika paras keino teilata lohikäärme? Vai onko joku eri mieltä?
Itse oon ehkä vaan kerran tappanu lohikäärmeen miekoilla & muulla sälällä ja sillonki kuoli puolet porukasta....

15

1305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Weelo

Pistä ansoja, nuku, pistä ansoja. Tämä kylläkin edellyttää, että joukossasi on bounty hunter. Ne kun saa niitä erikois-ansoja :).
      Itse tosin tapan lohharit yleensä näin: Summonnan 5 hyvää otusta ja hyökkään lohikäärmeen kimppuun. Maagit ampuvat taustalta Magic missilejä. (Oliko se nimi tuollainen? Kuitenkin se ykköslevelin loitsu.) Hetken päästä lohhari "puhaltaa" kaikki siitä vierestä pois ja heittää tulipallon, mutta se osuu melko varmasti niihin summonnettuihin eläimiin. Suosittelen tuli-elementtejä.
      Tämän jälkeen se hyökkää summonnettujen eläimien kimppuun (Pidä ne siinä lähimmäisinä.) Silloin voit käydä hahmoillasi rankaisemassa sitä ilman, että itse joutuisit vaaraan. Pistä myös jonkun (velhon) summontamaan kokoajan otuksia, että lohikäärmeellä on töitä niiden kanssa. Yleensä tuon taktiikan kanssa kuolee yksi hahmo, mutta ainahan sen voi herättää kuolleista. Ei kai sellaisesta ole mitään haittaa?
      Tietysti voisi kikkailla kaikkien resistance loitsujen kanssa, mutta kuka moista jaksaa? :)

• jaheira

ekana taika joka poistaa suojat (ei tule nyt nimi mieleen) ja sitten finger of death!!! Tehoaa!!! =D

• Authority figure
        jaheira kirjoitti:

ekana taika joka poistaa suojat (ei tule nyt nimi mieleen) ja sitten finger of death!!! Tehoaa!!! =D

Juurikin näin!

• c
        jaheira kirjoitti:

pierce shield?

minulla kyllä loharit aina seivaa tai resistaa finger of deathit pois. tai kaikki muutkin hyökkäystaiat. breach on yksi aika yyvä taika.

lohku kaatu parhaiten kun on maagi heittämässä breachia ja ainakin kolme tappelijaa mättämässä. kerran koitin jousillakin, ihan hyvin kaatui.

• Paladin

Niin tosta lohikäärmeestä ehkä helpoin tapa tappaa se on tosiaan toi cloud kill, death fog, tulipallot, ja toi ice storm yms area spellit

Oon kyllä tappanu figaardin (punainen lohikäärme)
      shadow dragonin ja 2 mustaa lohikäärmettä pelkin miekoin ja taijoin figaari on tosi paha

• Enzi'dus

Paladinilla ja 5 Carsomyrilla tiputin Thax'illisyan (Shadow Dragonin).

• Pelimies-77

Hm, soolona faitter/mage/thiefinä, castaa protit päälle ja tensers transformation päälle. Kaatuu lohari kuin lohari puhtaalla meleellä ja selviää käytännössä katsoen koko ottelusta vammoitta =)
      Testasin pelkillä loitsuilla lohareiden tappamista ja oli huomattavasti kankeampaa kuin aseilla päiskiminen. Pelkän loharin magic resistancen tiputtamiseen menee oma aikansa, ja omat protit kolisevat sinä aikana alas pahasti, jne. Toisaalta tuossa operaatiossa Summonoitujen otuksien käyttö helpottaa tuossa huomattavasti, kun ei ole muita party membereitä.

Itse käytän offensiivisia spellejä lähinnä vain massatuhoa varten, ei ne lightning båltsit sun muut niin kovaa damaa tee kuin kunnon wepat tekevät.

ps. Sooloaminen on ainoa oikea tapa pelata Baldurs Gåtea ;)

• Authority figuer

Mulla on odottamassa Dragonin tappokirves seuraavaa loharia.

• heh

Travitset vain pari clerickiä joilla on firestorm ja laitat kaikki laittamaan firestormit samaan aikaan loharin päälle niin siinähän tippuu jokainen lohikäärme hetkessä. Tarvitset kyllä ainakin 2 firestormia tappaan pahimmat lohikäärmeet.

• Valkosusi

Jaa, cloudkillit on nörteille. Oma paha porukkani niittas kaikki pelin
      loharit puhtaasti meleellä. Maagi on kylläkin hyvä olla, spell sequenceriin secret word, breach, lower resistance
      yms, niin auttaa paljon. Wizard slayer on ihan hyvä kun joka isku antaa sen 10%
      spell failuren niin 10 iskun jälkeen ei lennä loitsu ei =).

• elina

...ehkä mun joukkue sitten oli vaan niin sukka, et ei onnistunu.
        Seuraavalla kerralla mä kyl ees yritän tappaa ne taistelemalla urheasti miekoin & muin...:)

• Slayer
        elina kirjoitti:

...ehkä mun joukkue sitten oli vaan niin sukka, et ei onnistunu.
        Seuraavalla kerralla mä kyl ees yritän tappaa ne taistelemalla urheasti miekoin & muin...:)

Kannattaa ampuu loharin niskaan pari lower resistansee ja sitte symbol dethiä tai finger of dethiä nii eiköhä ala hurjempiki lohari kaatua.
        tai sitte pieksää lohari near dethiin slayerillä(saat sen abilityn spellholdista)ja tehä siihe vampirik touchia

• Damon

Klassikko: Monk näkymättömyys niskaan lyönti
      (ilman mitään varusteita)

• Kharadak

Helpointa (itselläni kun on noita, sekä Aerie ja Nalia kun tapan Firkraagia), että heittelet kaikkia mahdollisia area-taikoja siihen firkraagiin niin, että se ei näe sinua (cloudkill, death fog, ice storm ym.) ja kun siihen ilmestyy se pallo, että se aikoo taikoa itseensä healin niin, kaikki fighterit joille on aiemmin taiottu jo speed lähtee sinne mätkimään sitä ja velhot kävelee sisään ja tulittaa niin helkkaristi magic missilea. Taktiikka on toimiva, mutta ei aina välttämättä onnistu, mikäli magic missilet myöhästyvät se ehtii healata itsensä.

• ano_muumi

Energy Immunity to Fire: http://dnd.arkalseif.info/spells/draconomicon--92/energy-immunity--999/index.html

Tarviit yhden kovan Barbaarin, jolla on 16 constitution (että tarpeeksi hipareita), AC:ta 25 , attack bonusta tarpeeksi että osuus siihen lohhariin. Suositus kovimman enchantmentin miekka mitä löytyy, vähintään 2.

Pistät Energy Immunity to Fire siihen barbaariin. Sen jälkeen lohikäärmeen taiat ei tee siihen mitään. Laitat barbaarin juoksemaan Rage päällä lohharin päälle.

Takarivi on niin kaukana lohikäärmeestä ettei sen tulihyökkäys ylety. Sieltä Clericci heittää parannustaikoja Barbaarin niskaan jos sen hiparit meinaa tippua. Vieressä Wizardi paiskii max damage spellejä joilla tehdään lohikäärmeeseen suurin osa vahingosta. Se että mitä spelliä Wizardi paiskii riippuu lohikäärmeen tyypistä; esim. punaiseen lohikäärmeeseen tehoaa jää-spellit jne.

Paljon nopeemmin saa sen lohharin alas kun summon spämmillä. Summonit kun ei tee lohhariin damagee vittuakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe