Vyöhyketerapia

Kiinnostunut -81

Lueskelin että vyöhyketerapia on auttanut montaa koliikki vauvaa. Mitä siellä ihan konkreettisesti tehdään ja miten se vaikuttaa? Mitä tuollainen hoito maksaa ja mistä löytää osaajan?

Itsellä ei vielä taaperoa ole, mutta kovasti olisi suunnitteleilla. Mielenkiinnosta katselen mitä tuleman pitää =)

3

1526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikonstein

Hei. Minäkin olin kuullut siitä vyöhyketerapiasta vauvalle, neuvolasta uskoisin että saa jonkin näköistä ohjetta sitten aikoinasi, mutta itse vaan hieroskelin lastani; mm jalkapohjista, käsivarsista, raajoista, vatsasta, silleen rauhallisesti, ei kovaa. Todellakin vauva rauhoittui. Ihan vaan itsekseni. Toki niitä todella tietäjiäkin on että miten se oikein kuuluu tehdä. Vauvani ainakin nautti siitä, jopa isä teki samoi, tarkoitan että hieroi vauvaa. Näin meillä. PS: Internetistä voinet löytää lisätietoja myös. Jatkot.

• Mamma

Heippa
        Vyöhyketerapia auttaa moniin vaivoihin, vauvasta ikäihmiseen. Hieronta kotikonstein sinänsä auttaa jäykkyyteen ja tekee kutaa. Sen sijaan varsinaisten vyöhykepisteiden painaminen omatoimisesti(varsinkin vauvalle) voi olla hakuammuntaa ja ei välttämättä edes suositeltavaa... Sitähän vois verrata siihen, ettei varsinkaan raskauden alussa suositella tulevalle äitille vyöhyketerapiaa, ja sitten kun sen aika tulee, että voi ottaa hoitoja, niin on syytä välttää esim. munuaisten ja maksapisteiden hierontaa, sillä niistä irtoavat kuonoaineet välittyisivät vauvaan. Ite oon nyt raskaana, ja käyn vyöhyketerapiassa. Lisäksi saan ihanaa jalkapohjahierontaa aviomieheltäni, mikä tietysti rentouttaa. Eli suosittelen varsinkin vauvalle vyöhyketerapiaa asiantuntian luona, hinta on varmaan siinä 30-40 egen molemmin puolin. Kesto noin tunti. Yleensä piisaa noin 2-3 hoitokertaa esim. tuohon jäykkyyteen.

• Katri05
        Mamma kirjoitti:

Heippa
        Vyöhyketerapia auttaa moniin vaivoihin, vauvasta ikäihmiseen. Hieronta kotikonstein sinänsä auttaa jäykkyyteen ja tekee kutaa. Sen sijaan varsinaisten vyöhykepisteiden painaminen omatoimisesti(varsinkin vauvalle) voi olla hakuammuntaa ja ei välttämättä edes suositeltavaa... Sitähän vois verrata siihen, ettei varsinkaan raskauden alussa suositella tulevalle äitille vyöhyketerapiaa, ja sitten kun sen aika tulee, että voi ottaa hoitoja, niin on syytä välttää esim. munuaisten ja maksapisteiden hierontaa, sillä niistä irtoavat kuonoaineet välittyisivät vauvaan. Ite oon nyt raskaana, ja käyn vyöhyketerapiassa. Lisäksi saan ihanaa jalkapohjahierontaa aviomieheltäni, mikä tietysti rentouttaa. Eli suosittelen varsinkin vauvalle vyöhyketerapiaa asiantuntian luona, hinta on varmaan siinä 30-40 egen molemmin puolin. Kesto noin tunti. Yleensä piisaa noin 2-3 hoitokertaa esim. tuohon jäykkyyteen.

Vauvaa hierotaan vain 5min per jalka, ei tuntia, niin kuin aikuista! Hinta Järvenpäässä vauvat 20€/kerta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe