Miten sheltin erottaa colliesta? Shelttihän voi olla collien kokoinen. Tiedän että päässä ja otsan pengerryksessä voisi olla eroa. Olen alkanut epäillä että oma shelttini onkin itseasiassa collie. Ja kyllä on rotukoira, rekisteröity......mutta kuitenkin, omistajalla oli myös collieta kasvatuksessa. Rakastan koiraani ja siihen se ei vaikuta kumpi on.
Olisin kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista.
Collie / sheltti
4
182
Vastaukset
Sheltti on yli puolet pienempi kun collie:D ei luoja mikä idiootti olet:D
- Anonyymi
Olen nähnyt collien joka on pienempi kuin sheltti ja päinvastoin. Sheltin korkeus voi olla jopa lähes 50 cm ja pienimpien collien alle 30. Itse en omista kumpaakaan, joten muista eroista ei ole tietoa.
- Anonyymi
Joku on sanonut ettei niitä erota, varsinkin jos on iso sheltti.
- Anonyymi
No koko on selkeä ero, suurin sallittu koko sheltillä on 41 ja colliella pienin on 51. Mutta jos ulkonäölliset erot jättää pois niin ainakin omasta kokemuksesta sanoisin että sheltit on vilkkaampia ja kovempia räksyttämään, ylinpäätänsä pikkukoiramaisempia. Toki jokainen koira on yksilö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163515Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983301Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793104Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362919Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582408Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m452344- 502135
- 942034
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181929