Collie / sheltti

Anonyymi

Miten sheltin erottaa colliesta? Shelttihän voi olla collien kokoinen. Tiedän että päässä ja otsan pengerryksessä voisi olla eroa. Olen alkanut epäillä että oma shelttini onkin itseasiassa collie. Ja kyllä on rotukoira, rekisteröity......mutta kuitenkin, omistajalla oli myös collieta kasvatuksessa. Rakastan koiraani ja siihen se ei vaikuta kumpi on.
Olisin kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista.

4

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sheltti on yli puolet pienempi kun collie:D ei luoja mikä idiootti olet:D

• Anonyymi

Olen nähnyt collien joka on pienempi kuin sheltti ja päinvastoin. Sheltin korkeus voi olla jopa lähes 50 cm ja pienimpien collien alle 30. Itse en omista kumpaakaan, joten muista eroista ei ole tietoa.

• Anonyymi

Joku on sanonut ettei niitä erota, varsinkin jos on iso sheltti.

• Anonyymi

No koko on selkeä ero, suurin sallittu koko sheltillä on 41 ja colliella pienin on 51. Mutta jos ulkonäölliset erot jättää pois niin ainakin omasta kokemuksesta sanoisin että sheltit on vilkkaampia ja kovempia räksyttämään, ylinpäätänsä pikkukoiramaisempia. Toki jokainen koira on yksilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe