Miten sheltin erottaa colliesta? Shelttihän voi olla collien kokoinen. Tiedän että päässä ja otsan pengerryksessä voisi olla eroa. Olen alkanut epäillä että oma shelttini onkin itseasiassa collie. Ja kyllä on rotukoira, rekisteröity......mutta kuitenkin, omistajalla oli myös collieta kasvatuksessa. Rakastan koiraani ja siihen se ei vaikuta kumpi on.
Olisin kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista.
Collie / sheltti
4
255
Vastaukset
Sheltti on yli puolet pienempi kun collie:D ei luoja mikä idiootti olet:D
- Anonyymi
Olen nähnyt collien joka on pienempi kuin sheltti ja päinvastoin. Sheltin korkeus voi olla jopa lähes 50 cm ja pienimpien collien alle 30. Itse en omista kumpaakaan, joten muista eroista ei ole tietoa.
- Anonyymi
Joku on sanonut ettei niitä erota, varsinkin jos on iso sheltti.
- Anonyymi
No koko on selkeä ero, suurin sallittu koko sheltillä on 41 ja colliella pienin on 51. Mutta jos ulkonäölliset erot jättää pois niin ainakin omasta kokemuksesta sanoisin että sheltit on vilkkaampia ja kovempia räksyttämään, ylinpäätänsä pikkukoiramaisempia. Toki jokainen koira on yksilö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1942722Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82862557Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy412324Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1591414Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171102Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään451070Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j10771- 54761
- 19693
- 55672