Collie / sheltti

Anonyymi

Miten sheltin erottaa colliesta? Shelttihän voi olla collien kokoinen. Tiedän että päässä ja otsan pengerryksessä voisi olla eroa. Olen alkanut epäillä että oma shelttini onkin itseasiassa collie. Ja kyllä on rotukoira, rekisteröity......mutta kuitenkin, omistajalla oli myös collieta kasvatuksessa. Rakastan koiraani ja siihen se ei vaikuta kumpi on.
Olisin kiitollinen kaikista asiallisista neuvoista.

4

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sheltti on yli puolet pienempi kun collie:D ei luoja mikä idiootti olet:D

• Anonyymi

Olen nähnyt collien joka on pienempi kuin sheltti ja päinvastoin. Sheltin korkeus voi olla jopa lähes 50 cm ja pienimpien collien alle 30. Itse en omista kumpaakaan, joten muista eroista ei ole tietoa.

• Anonyymi

Joku on sanonut ettei niitä erota, varsinkin jos on iso sheltti.

• Anonyymi

No koko on selkeä ero, suurin sallittu koko sheltillä on 41 ja colliella pienin on 51. Mutta jos ulkonäölliset erot jättää pois niin ainakin omasta kokemuksesta sanoisin että sheltit on vilkkaampia ja kovempia räksyttämään, ylinpäätänsä pikkukoiramaisempia. Toki jokainen koira on yksilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      275
      3435
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      105
      1746
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      245
      1452
    4. 74
      1356
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      65
      1243
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1107
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1099
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1001
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      927
    10. IS viikonloppu 16.-17.5.2026

Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.
      Sanaristikot
      35
      883
    Aihe