Mitäs tuollainen 7-vuotias tuplaäksä maksaa nykyisin tai missä haarukassa niiden hinnat liikkuu?
Onko ruiskuversio selvästi parempi kuin kaasutinmalli ja näkyykö tämä hinnassa?
Tuollaista 1997-1998 mallisia olen katsellut, kun niiden hinta alkaa olla meikäläisenkin tavoiteltavissa..
Missä muuten vika, jos pyörässä flekti on kaiken aikaa päällä? Suomen ilmastossa siitä on selvästi haittaa.
Sitten ne tyyppiviat ja kauanko eturengas kestää normaaliajossa?
Kysymyksiä XX.stä
5
1343
Vastaukset
- suuria
XX on hinnoittelun puolesta varsinainen pyörämaailman outolintu. Vuosimallilla ei tunnu olevan kovin suurta vaikutusta pyyntihintaan. Pyynnit liikkuvat 97-00 malleilla 10-12k€:n välillä, joten malli on pitänyt varsin hyvin arvonsa huomioonottaen sen, että 05:n hinta on 17k€, pimeillä markkinoilla jopa 15k€. Osasyy tähän lienee se, että ovh vuonna 2000 oli 23545€.
- jossain
Hinnat pyörii käytännössä siinä 8000-10000 euron paikkeilla. Tietysti uudempi on varmaan hieman kalliimpi, mutta 97-00 mallien välillä hintaero lienee siinä 1000-2000 e.
Ainahan pyyntiä on milloin minkäkinlaista mutta eri asia on todellinen kauppahinta.
Sitä en osaa sanoa, onko ruiskumalli yleensäkään parempi kuin kaasarimalli. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Nykyään kyllä mennään enemmän ja enemmän ruiskuihin uusia pyöriä tehtäessä. Kaasarimallissa jokunen heppa enemmän kyseisessä pyrämallissa mutta itse en ole eroa kiihtyvyydessä tms. huomannut, voimaa on kummassakin ihan riittävästi. Kulutuslukemien eroja en osaa sanoa.
Jos rupeli pyörii koko ajan, lienee termarissa vika tms. sähkövika.
Tyyppivioista lienee tunnetuin jakopään "rallattaminen", eli kantsii tarkastaa ostaessa, millon se on huollettu, osat vaihdettu. Niin kuin tietysti kaikki muutkin asiat, hintaa sorvattaessa kyseiselle laitteelle.
Eturenkaasta osaan sanoa sen että riippuu renkaan merkistä ja mallista, jarrutustyylistä, ajatko paljon mutkaisia vai suoria teitä. Itselläni meni toissakesänä yksi etunen, kilsoja hieman vajaa 20 t, ns. normaaliajoa. Yksi reissu norjassa, loput siellä täällä kotikamaralla.
Hieno peli kaiken kaikkiaan, vaikka en sellaista nyt omistakkaan. Uuden hinta on tosiaan muutaman viime vuoden aikana tullut rajusti alas. Nykyään uusia saa noin 15k€-16k€ hintaan. Kaasutin ja ruiskumallin ero ajettavuudessa ei näy muutoin kuin noin 5000 kierroksen kohdalla pienenä tehokäyrän erilaisuutena. Voiskos sen kiteyttää niin että kaasutinmalli hetken "miettii" lähdettäessä suurella vaihteella vedättämään. Mutta ei tuo normaalia tietenkään olekkaan ajaa noin moottoripyörällä joten eipä tuolla käsittääkseni paljoa ole merkitystä.
Jos taas miettii huoltojen kustannuksia niin ainahan kaasutinmallit pitäisi määräajoin synkronoida. Tosin omallani olen noin 35tkm ajanut eikä säätöihin ole tarvinnut vielä puuttua.
Eturengas kestänee noin 15-20 tkm normaalia ajoa, takarengas onkin sitten ihan sen varassa miten itse kaasua käyttelee. Minulla nuo on kestäneet noin 13-15tkm:ää.- tape
Minkä merkkisellä takarenkaalla ajat noin paljon???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607344- 1254115
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.273433- 212868
- 272473
- 232392
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732002- 252000
- 472000
- 321928