Onko firman maksettava tessissä ilmoitetut ilta ja yö lisät? (Vaikka ei olis liitossa) Onko ne lakisääteiset?
Vartijan lisät
10
2346
Vastaukset
- juppe
On kai ne maksettava. Soita liittoon ja kysy. (pam)
- Otto*
Jos et saa enään lapsilisiä niin on pakko maksaa!
- page12
keksi jotain järkevää tekemistä tai hommaa itsellesi ammatti..
vartijan liksoilla ei ruokita edes kissaa..hoida homma nii ei tarvii miettii pitääkö tehdystä työstä maksaa.. ..
hei haloo..hah ahaa haa..
- Wanha Wartija.
Olet ilmeisesti nuori juuri vastikaan tyoelamaan tullut henkilo, kysymyksestasi paatellen? Juuri sinunkaltaisen henkilon kannattaa liittya liittoon, harvoilla aloilla on yhta harskeja ja hyvaksikayttavia tyonantajia kuin vartiointi-alalla.
Et parjaa yksinasi, ilmeisesti kysymyksesi johtuu jostakin kusetuksesta mita he ovat tarjonneet sinulle koska tietavat etta olet nuori tyoelamassa ja sen ettet kuulu liittoon...
Kaikille tyontekijoille, liittoon kuuluville ja kuulumattomille on annettava palkka- ja muut edut samoin perustein.
Ei se ole "lakiin" perustuvaa, vaan tyonantajien keskusliiton ja tyontekijoiden ammattiliiton valilla sovittua, molempia osapuolia sitovaa kuitenkin. Sinunkin tyonantajaa.
Tiesitko etta suomessa on sitoutumisvapaus, tyonantajan edustaja ei saa syrjia sinua sen takia etta kuulut liittoon. Voit myos kuulua liittoon perati tyonantajan tietamatta, niin kutsuttuna itsemaksavana jasenena.
Sen takia, ja niin kauan, alalla on niin heikot edut ja palkkaus koska nuoret vartijat eivat liity liittoon. Ja teita kaytetaan hyvaksi, kusetetaan mita keretaan, juuri liittoon kuulumattomuuden takia. Seiso omilla jaloillasi, ala anna muiden seisoa sun varpailla!- sinna
Joo kiitti asiallisesta tekstistä sinulle Wanha Wartija. Kyllä se aika perseestä on ajaa joulunpyhät piiriä ja liksa on 7e tunti eikä mitään lisiä.
- Jyväjemmari
sinna kirjoitti:
Joo kiitti asiallisesta tekstistä sinulle Wanha Wartija. Kyllä se aika perseestä on ajaa joulunpyhät piiriä ja liksa on 7e tunti eikä mitään lisiä.
Ajat joulunpyhät piiriä 7egen tuntipalkalla???
Mikä firma se tommonen on???
Tes:n taulukkopalkat löytyvät www.vartijat.com/turva - meillä
Jyväjemmari kirjoitti:
Ajat joulunpyhät piiriä 7egen tuntipalkalla???
Mikä firma se tommonen on???
Tes:n taulukkopalkat löytyvät www.vartijat.com/turvaOnko meillä noin hyvät palkat. ?
- Se oon mä...
meillä kirjoitti:
Onko meillä noin hyvät palkat. ?
Kaikki lisät kuuluu maksaa TES:in mukaan ei väliä kuuluuko liittoon vai ei...
- väijjykone
Se oon mä... kirjoitti:
Kaikki lisät kuuluu maksaa TES:in mukaan ei väliä kuuluuko liittoon vai ei...
Kannattaisi liittyä vartijoiden omaan liittoon,ettei sinua viilattaisi linssiin,sillä sinulla tulee olemaan kova työ saada tekemästäsi työstä saamasi rahat itsellesi..varsinkin,jos kyseessä on pieni firma...niissä työnantaja sanelee aika pitkälle mitä kukin saa ja koska!!
Sinulla ei ole oikeastaan mitään turvaverkkoa takanasi,kun alat vaatia maksamattomia palkkojasi.
En halua pelotella mitenkään,mutta liitto auttaa
ja tarvittaessa ottaa järeämmät keinot käyttöön
esim.oikeustoimet,jos ei duunari saa sitä mitä
laki määrää..ON NÄMÄ SEN VERRAN HUONOT LIKSAT,ettei kannattaisi enään sossun luukulle mennä!
- yks vaan
Eikös vartijoiden TES ole yleispätevä=kaikkien on noudatettava sitä vaikkei liittoihin kuuluisikaan???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642723
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229