paljonkohan

arii

..mahtaa olla työllistävä vaikutus maataloudella..
jos ajatellaan vaikka elintarviketeollisuutta ja kaikkii noita konevalmistajia sun muita...... pelkästään suomessa.

9

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainen mies

      Tekee noin 300 000 ihmistä.

      • Haastaja

        Luku on aivan oikein , mutta se on koko elintarvikesektorin työllistämä määrä , joka sisältää myös tuotantopanoksien tekijät maataloudelle ja elintarviketeollisuudelle .

        Tarkkaa lukua tuskin kukaan pystyy sanomaan , koska moni työllistyy osittain elintarvikeketjun ansiosta .

        Välillinen työllistävä vaikutus tulee tietenkin tämän lisäksi .


      • Veijo
        Haastaja kirjoitti:

        Luku on aivan oikein , mutta se on koko elintarvikesektorin työllistämä määrä , joka sisältää myös tuotantopanoksien tekijät maataloudelle ja elintarviketeollisuudelle .

        Tarkkaa lukua tuskin kukaan pystyy sanomaan , koska moni työllistyy osittain elintarvikeketjun ansiosta .

        Välillinen työllistävä vaikutus tulee tietenkin tämän lisäksi .

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.


      • Onneksi Sirolaopisto on lop...
        Veijo kirjoitti:

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.

        Sullahan sitä tietoa on !!

        Muuten mitkäs tehtaat toimisi ?


      • lso
        Veijo kirjoitti:

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.

        tässä asiassa "Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä." Tuon sanan "saattaisia" voi tosin kyllä jättää poiskin.


      • Veijo kirjoitti:

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.

        kerropa mitä? TIEDÄTKÖ SINÄ MISTÄ NE RUUAN RAAKA-AINEET TULEE? NIITÄ MAANVILJELIJÖITÄ KUN ON SIELLÄ
        HALPAMAISSAKIN.TIETOSI NÄYTTÄÄ OLEVAN 8.V KAUPUNKILAISPOJAN TASOLLA JOKA IHMETTELI KUN HAETTIIN PERUNOITA PELLOSTA,"MITEN NIITÄ TUOLLA ON
        ME HAETAAN NE KAUPASTA".Kerroppa yksikin lisä-palveluelinkeino.


      • MUISTA
        Veijo kirjoitti:

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.

        YHDESTOISTA KÄSKY-- VIHAA MAATALOUTTA YLI KAIKEN...


      • Haastaja
        Veijo kirjoitti:

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.

        Veijo veti taas vanhat moneen kertaan kumotut väittämät peliin .

        Ensinnäkin suomessa lähes kaikki maataloustuotteet ovat EU;n halvimpia .

        Tänään lehtiuutinen kertoi , että Itälän Ville yrittää EU;ssa pelastaa suomalaisen sokerintuotannon , koska se työllistää n. 10 000 suomalaista kerrannaisvaikutukset .
        Luuletko Veijo , että tänne tuodaan Brasiliasta parin euron päiväpalkalla korjattua sokeriruokoa jalostettavaksi ?
        Lähinnä viljatuotteet , kuten tuore leipä , valmistettaisiin suomessa tuontiviljasta , lähes kaikki muut tuotteet valmistettaisiin halvemman työvoiman maissa .

        Veijosta minulle tulee mieleen erään jo konkurssiin menneen maatalouskonetehtaan eräs työntekijä .
        Silläkin kaverilla olivat väittämät samaa tasoa Veijon kanssa .
        Eikä tarvinnut ihmetellä miksi firma meni konkkaan , kun työtkin tehtiin politikoinnin ohessa niin huonosti , että niitä täytyi takuuseen käydä jatkuvasti oikomassa :D

        Pakko on myös minunkin myöntää , että Veijo on yhdessä asiassa aivan oikeassa : "Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä"


      • Maamiehen Tietolaari
        Veijo kirjoitti:

        Omaan erinomaisuuteenne ja tietoonne maatalouden työllistävästä vaukutuksesta kannattaisi tiedostaa sekin seikka että syödään täällä vaikka ei olisi ainuttakaan maanilveilijää.
        Elintarviketehtaan pyörisivät lähes entiseen malliin, raaka-aine vaan tulisi halvemmista maista.
        Maatilat vois jakaa köyhille ja osittain keskieuuoopan raharikkaille kesämökkipaikoiksi.
        Palveluelinkeinoja tulisi lisää ja maanjussit pääsisivät nauttimaan ruhtinaallisia pekkaspäiviä ja 7 euron tuntipalkkoja palvellessaa saksalaisia teollisuuspohatoita.
        Maatilan emännät voisi vaikka hierojiksi ryhtyä.
        Työllisyyskin saattaisia jopa pienentyä.

        Joka ilta kun laitat levolle muista siunata Suomen maanviljelijöitä, että onnistuisivat työssään. Sillä tulevan satokauden jälkeen saattaa maailmalla ja Suomessa olla elintarvikkeet vähissä.
        Katsoppas veijari ei niitä elintarvikkeita missään ole ensitalveksi.
        Maanviljeliöiden pitää ne tulevan kesän aikana tuottaa sinullekkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe