Polttimoiden vaihtotesti

HDT

Helmikuun tuulilasissa testattiin yli 60 auton polttimoiden vaihdon helppous/vaikeus. Mitenhän Nissan Primera 1.6 vm 2003 pärjäsi siinä testissä? Toivottavast ei ole ns mahdoton vaihtaa...

12

6544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P12SportDeck2.0

      *lamppuja nyt ei ole aivan mahdoton vaihtaa itse, mutta paikat ovat todella ahtaat...
      *jos on pienikätinen -gynekologi ;)- niin homma on suht koht helppo, kunhan on valoisa & lämmin paikka jossa toimenpiteen voi tehdä!
      *tosin itsekin eka kerran vaihdatin lamput liikkeessä -sielläkin saatiin suuntaukset sekaisin, joten reissu meni uusiksi seuraavana päivänä :(
      *viimeksi sain kun sainkin vaihdettua lamput itse
      *löyhiäkin nuo H7 näkyvät olevan, 20 tkm kohdalla jo kolmannet parit menossa

    • Sanoa

      Vaikea sanoa ajan 2004 mallilla ja eipä tarvinnut vielä vaihtaa.

      • Primula

        Olen vaihtanut itse P12 Primeran (vm 2003) polttimot molemmille puolille. Vaihto ei ole vaikeaa, mutta muutama asia on hyvä tietää:
        - teräväkärkinen talttaruuvari on hyvä olla olemassa (sillä kampeaa polttimon kannastaan helposti)
        - auton käyttäjän oppaassa kehotetaan ottamaan akun kenkä irti ennen vaihtoa - eipä ole tullut otettua, mutta jokainen toimii omalla vastuullaan (Huom! akun kengän irroittaminen saattaa aiheuttaa lisähommia mm. radion suhteen).
        - Kannattaa muistaa polttimon pidikettä umpiosta pois otettaessa, missä asennossa pidike on umpioon nähden (katso vaikka miten eri väriset johdot ovat)
        - jos vaihdat polttimoa pesunestesäiliön puolelta, muista ottaa säiliön putki edestä pois ensiksi - helpottaa vaihtoa huomattavasti
        - muista myös polttimon asento pidikkeessä, ettet yritä laittaa uutta väärinpäin
        - kun olet saanut uuden polttimon pidikkeeseensä ja työnnettyä "alkuun" umpion reikään, katsele polttimon asettumista paikoilleen umpion etupuolelta - kirkkaan "lasin" läpi näkee selvästi.
        - ohuet hanskat käteen - muuten tulee naarmuja! "Kalakauppiaan" malliset - ilman sormiosia - ovat parhaat.

        Näinkin paljon tekstiä saa aikaan pikku hommasta.


      • homma
        Primula kirjoitti:

        Olen vaihtanut itse P12 Primeran (vm 2003) polttimot molemmille puolille. Vaihto ei ole vaikeaa, mutta muutama asia on hyvä tietää:
        - teräväkärkinen talttaruuvari on hyvä olla olemassa (sillä kampeaa polttimon kannastaan helposti)
        - auton käyttäjän oppaassa kehotetaan ottamaan akun kenkä irti ennen vaihtoa - eipä ole tullut otettua, mutta jokainen toimii omalla vastuullaan (Huom! akun kengän irroittaminen saattaa aiheuttaa lisähommia mm. radion suhteen).
        - Kannattaa muistaa polttimon pidikettä umpiosta pois otettaessa, missä asennossa pidike on umpioon nähden (katso vaikka miten eri väriset johdot ovat)
        - jos vaihdat polttimoa pesunestesäiliön puolelta, muista ottaa säiliön putki edestä pois ensiksi - helpottaa vaihtoa huomattavasti
        - muista myös polttimon asento pidikkeessä, ettet yritä laittaa uutta väärinpäin
        - kun olet saanut uuden polttimon pidikkeeseensä ja työnnettyä "alkuun" umpion reikään, katsele polttimon asettumista paikoilleen umpion etupuolelta - kirkkaan "lasin" läpi näkee selvästi.
        - ohuet hanskat käteen - muuten tulee naarmuja! "Kalakauppiaan" malliset - ilman sormiosia - ovat parhaat.

        Näinkin paljon tekstiä saa aikaan pikku hommasta.

        Tosi helppohan tähän P12:een on nuo polttimot vaihtaa. Tilaa on isommillekin kourille, mutta niinkuin tuossa edellä kerrottiin, kannattaa vilkaista sinne umpion päähän ennenkuin alkaa irrottelemaan vanhaa polttimoa. Vaihtotyötä tehdessä se on myöhäistä, kun pää ja kädet eivät samanaikaisesti mahdu sinne.

        Tuosta polttimon asennon tarkastamisesta olisin hieman eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. H7:t kun voi pistää kumminpäin tahansa sen vaikuttamatta valokuvioon tai yhtään mihinkään muuhunkaan.


      • Primula
        homma kirjoitti:

        Tosi helppohan tähän P12:een on nuo polttimot vaihtaa. Tilaa on isommillekin kourille, mutta niinkuin tuossa edellä kerrottiin, kannattaa vilkaista sinne umpion päähän ennenkuin alkaa irrottelemaan vanhaa polttimoa. Vaihtotyötä tehdessä se on myöhäistä, kun pää ja kädet eivät samanaikaisesti mahdu sinne.

        Tuosta polttimon asennon tarkastamisesta olisin hieman eri mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. H7:t kun voi pistää kumminpäin tahansa sen vaikuttamatta valokuvioon tai yhtään mihinkään muuhunkaan.

        H7-polttimon kanta ei ole symmetrinen (suhteessa virranjohtimiin), joten se istuu pidikkeeseen kunnolla vain yhdessä asennossa.


      • Primera_vm_2005
        Primula kirjoitti:

        Olen vaihtanut itse P12 Primeran (vm 2003) polttimot molemmille puolille. Vaihto ei ole vaikeaa, mutta muutama asia on hyvä tietää:
        - teräväkärkinen talttaruuvari on hyvä olla olemassa (sillä kampeaa polttimon kannastaan helposti)
        - auton käyttäjän oppaassa kehotetaan ottamaan akun kenkä irti ennen vaihtoa - eipä ole tullut otettua, mutta jokainen toimii omalla vastuullaan (Huom! akun kengän irroittaminen saattaa aiheuttaa lisähommia mm. radion suhteen).
        - Kannattaa muistaa polttimon pidikettä umpiosta pois otettaessa, missä asennossa pidike on umpioon nähden (katso vaikka miten eri väriset johdot ovat)
        - jos vaihdat polttimoa pesunestesäiliön puolelta, muista ottaa säiliön putki edestä pois ensiksi - helpottaa vaihtoa huomattavasti
        - muista myös polttimon asento pidikkeessä, ettet yritä laittaa uutta väärinpäin
        - kun olet saanut uuden polttimon pidikkeeseensä ja työnnettyä "alkuun" umpion reikään, katsele polttimon asettumista paikoilleen umpion etupuolelta - kirkkaan "lasin" läpi näkee selvästi.
        - ohuet hanskat käteen - muuten tulee naarmuja! "Kalakauppiaan" malliset - ilman sormiosia - ovat parhaat.

        Näinkin paljon tekstiä saa aikaan pikku hommasta.

        Olipas hyvät ohjeet. Tuli kiire vaihtaa polttimo apukuskin puolelle, googlella löytyi nämä sinun yli 10 vuotta sitten laittamat ohjeet ja niistä tosiaan oli apua. Etenkin tuosta pissapojan säiliön putken irrottamisesta, enpä muuten olisi tajunnut että senkin saa käännettyä irti. Kiitokset.


      • Nissanifani

        Millä sen putken saa oikein irti ku ei tahdo käsivoimin irrota?


    • kun kunnolla tekee..

      eli siis, jos purat riittävästi nokkaa niin polttimon vaihto on tod helppo.. mutta, vaikeaksi sen kuvaa hän joka yrittää tehdä homman oikotietä pitkin ja tunkea kätensä ahtaisiin koloihin..

      kun umpio on kädessä polttimot vaihtuu lähes itsestään

      • Ammatti asentaja

        Olen huoltamolla asentajana töissä, joten päivittäin polttimoita tulee vaihdeltua. Umpion irroitus on viimeinen keino, jos poltinta ei ole niin tarkoitettu vaihdettavaksi. Huonolla tuurilla asiakas tulee päivän päästä suuntauttamaan valonsa, ja ei takuulla ole tyytyväinen toimintaan.


    • germanengineeering

      https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

      Tässä esimerkki saksalaisesta insinööritaidosta ja yksi syy miksi yli 30 miljoonaa kuluttajaa on valinnut Golfin. VW ei tyydy kompromisseihin vaan jokainen yksityiskohta hiotaan äärimmäisen hyväksi.

      • napsuni

        Buhaaaahhaaaaa, VW ja mm. FSI , 2.0 TDI, TSI on äärimmäisen hyväksi hiottuja koneita, hiottu äärimmäisen hyvin kestämään alle 100tkm, varsinkin TSI!!! VW ei tyydy kompromisseihin.


    • Anonyymi

      Kysymys oli takavalojen jrruvalon vaihto,pittäkö koko takaosa purkaa jotta yhden lampu voi vaihtaa kun siellä ei ole kuin yksi 8mm mutteri muuten tyhjää,hirveä homma ja pimeää tyhmää touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe