Hämeenlinnassa tänään

Anonyymi

TH taas rajasi Kristuksen ruumiin eli seurakunnan heidän omaisuudekseen. On raamatullinen pohja siihen, siten sanoa. Heikolla uskolla on näin vahva usko tähän, niin väkevästi todisti tuon.

Onko Kaikkivaltiaan Jumalamme ja Luojamme uskon rajat niin pieneksi kutistuneet?

Mitä Raamattu sanoo eli kirjoittaa kuka on autuas jo täällä ajassa?

Kuka saa kantaa Jeesuksen vanhurskautta lahjavanhurskautenaan?

80

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskoisin että viimeistään vainon aikana tulee esiin kellä on oikea usko, joka tuo rohkeutta kuolemaan.
      On suuri armo että Jumala kirkastaa asian jo ennen vainoja.

      • Anonyymi

        Minkä vitun vainon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä vitun vainon?

        Uskovaisia ryhdytään tappamaan Suomessakin oikein urakalla. Samaan malliin kuin muhamettilaismaissa nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä vitun vainon?

        lukisit joskus jotain muutakin kuin kaljapurkin kylkeä niin tietäisi tmitä mailmalla tapahtuu !

        jo aikoja sitten luin marttyyrien ääni-.lehdestä kuinka joka päivä n 500 uskovaista menettää henkensä Kristuksen todistuksen tähden.

        mieti sitä .


    • Joo, se on tuon mainitun henkilön käsitys Kristus-ruumiista. Hänenkin kannattaisi kyllä tutustua Raamattuun peremmin. Mutta kyllähän tänne mielipiteitä mahtuu tietenkin. Uskovana kuitenkin tulisi varoa sitä, ettei omia rajoittuneita mielipiteitään ilmaistessaan julkisissa tilaisuuksissa joutuisi valehtewlijaksi. 🤔

      Mehän tiedämme sen Raamatusta, että jokainen jolla on usko Kristukseen pelastuu, siksi tuollaisia räikeästi Jumalan selkeästä ilmoituksesta poikkeavia puheita ei kenenkään kannata kuunnella. Joka tuollaisia todisteluja uskoo, hän saa tietenkin niistä uskolleen uutta vahvistusta. Heillekin neuvoksi hommata Raamattu ja alkaa lukemaan sitä, ja kuuntelemaan mitä muutkin Kristuksen todistajat todistavat. 👍

    • Veljet ja sisaret! Kannattaa lakata näkemästä vaivaa eri rajauksista. Jos uskoo, että asia on niin, niin kannattaa mennä siihen laumaan. Jos ei, ei sillä puhella ole käytännön merkitystä yhdellekkään, jolla on sisimmässään todistus lapsioikeudesta.

    • Anonyymi

      Tämä ei riko keskinäistä rakkautta, mutta saa olla tarkkana ettei ryhdy itse kaksinaamaiseksi teeskentelijäksi, antaen itsestään kuvaa, että ajatteleekin toisin kuin sisimmässään oikeasti ajattelee.
      Vielä pahempaa, Pyhän Hengen työn mitätöinti tahallisesti, vastoin tuntoaan, ja julkisesti ääneen lausuttuna voi olla Pyhän Hengen pilkka.

      • Ei ehkä auennut minun ymmärrykselleni mitä tarkoitit. Minä en haluaisi ainakaan asettua kenenkään taivastien esteeksi.


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Ei ehkä auennut minun ymmärrykselleni mitä tarkoitit. Minä en haluaisi ainakaan asettua kenenkään taivastien esteeksi.

        sitä tarkoitin, että kun minä olen löytänyt elävää uskoa muualtakin, että jos minä en siitä kerro, olen kaksinaamainen, ja jos sanon että en ole löytänyt, niin mitätöin toisaalla olevaa Pyhän Hengen työtä, joka voi ollakin jo Pyhän Hengen pilkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        sitä tarkoitin, että kun minä olen löytänyt elävää uskoa muualtakin, että jos minä en siitä kerro, olen kaksinaamainen, ja jos sanon että en ole löytänyt, niin mitätöin toisaalla olevaa Pyhän Hengen työtä, joka voi ollakin jo Pyhän Hengen pilkkaa.

        Aamen! Ainakin itse olen tavannut syntejään aivan vavisten ja itkien katuvia syntisiä. Olen varma, että Jumalan tarkoitus on pelastaa sellainen ihminen. Ei Hän herätä ketään vain kiusatakseen.


    • Pilkka Pyhää Henkeä vastaan näyttää olevan tosi vaikea ymmärtää.

      Olen kuullut hyvin usein selitettävän tämän väärin. Mm. Jukka Morvanto ei ole ymmärtänyt tätä oikein. Ja moni muu teologi. Tätä selitellään siten, että henkilö joka ei ota evankeliumia vastaan, olisi tehnyt pilkan Pyhää Henkeä vastaan, - tämä ei pidä paikkaansa.

      Ensinnäkin voidakseen pilkata Pyhää Henkeä on täytynyt olla jo elävässä uskossa ja tuntea Pyhän Hengen voimaa. Ja siinä tilassa pilkata. Esimerkiksi polkea Kristuksen ruumiin ja veren kiroten jalkoihinsa, - Ehtoollistilaisuudessa. Ymv.

      Erittain harva on oikeasti pilkannut Pyhää Henkeä, kukaan ei voi tietämättään tai tahtomattaan pilkata Pyhää Henkeä. Tällä synnillä sairaat vallankäyttäjät pelottelevat heitä, jotka vastustavat heidän valtaansa ( = jumaluuttaan). Tämä on yleisin väärinkäyttö.

      • Anonyymi

        Kyllä lestadius selittää että Pyhän-Hengen pilkan voi tehdä myös ei euskossa oleva. Jos tekee vastoin tuntoaan, voi jo pilkata Henkeä vaikka ei itse olisikaan varsinaisesti uskomassa.


    • Anonyymi

      Joilla ei ole äitiä maanpäällä, ei ole isää taivaassa! Oliko oikein muisteltuna näin? Ei mulla muuta.

      • Anonyymi

        Se on oikein muisteltu, nimittäin sitä juuri mitä esikoislestadiolaisissa saarnataan. Ei tarkoita todellakaan sitä, että esikoislestadiolaiset ry todella olisi ainut äiti maan päällä. Ymmärsitkö? Vai ymmärsinkö minä väärin muistelusi?


    • Höpinää.

    • Anonyymi

      Vaitonainen, osuiko?

      • Anonyymi

        Taisi osua. Ulkona ovat koirat ja velhot


    • Häpeällistä tietämättömyyden höpinää. Sairasta uskonnollisuutta. Lestadiolaista propagandaa.

      Vain roomalaiskatolilaisuudessa on äiti- myytti.

      Miksi uskotte ihmisoppeihin, hommatkaa Raamattu ja alkakaa lukea.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään ihmisoppia,luettu on ja vahvistettu! Ei pienintäkään epäilystä oikeasta taivaantiestä.


      • Anonyymi

        Esikoislestadiolaisuus on mitä suurimmassa määrin ihmisoppia. Saarnaperinnettä, jota on liikkeen piirissä kudottu viime vuosisataja nyt jo lähes parikymmentä vuotta tätäkin vuosisataa. Varmasti suuri enemmistö seuroissa kävijöistäkin ymmärtää, että ei ole totta se, että vain esikoislestadiolaiset pääsevät taivaaseen. Niin kuitenkin kyseisellä ihmisopilla kuulijoille joka seuroissa todistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaisuus on mitä suurimmassa määrin ihmisoppia. Saarnaperinnettä, jota on liikkeen piirissä kudottu viime vuosisataja nyt jo lähes parikymmentä vuotta tätäkin vuosisataa. Varmasti suuri enemmistö seuroissa kävijöistäkin ymmärtää, että ei ole totta se, että vain esikoislestadiolaiset pääsevät taivaaseen. Niin kuitenkin kyseisellä ihmisopilla kuulijoille joka seuroissa todistetaan.

        Katkeraa tilitystä. Pakko ei ole kuin kuolema. Soita sitä kitaraa


      • Anonyymi

        ...sillä teidän omasta keskuudestanne lähtevät pilkkaajat...


    • Anonyymi

      voi lapsiparkoja jotka riippuvat koko elämänsä tuollaisissa fraaseissa...ei äitiä maan päällä....jne plööplöö kun mitään tuolalista ei Raamatusta löydy.

      sopiihan sen laittaa esiin joka on löytänyt.

    • Gal 4: 26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme

      • Anonyymi

        Niinpä niin, se on todella vapaa eikä jakaannu riitoihin.


    • Anonyymi

      M.Luther selittää asiaa mm. näin:

      Galatalaiskirjeen selitys, 4:26 (Koskenniemen käännös, s. 523)

      "...Eihän hnegellisellä Jerusalemilla, joka sai alkunsa ulkonaisesta, ole mitään määrättyä paikkaa, niinkuin Juudeassa olevalla, vaan se on levinnyt koko maailmaan ja saattaa olla Babyloniassa, Turkinmaassa, Tartariassa, Skythiassa, Intiassa, Italiassa, Saksassa, meren saarilla, vuorilla ja laaksoissa ja kaikkialla maailmassa, missä on evankeliumin omaavia ja Kristukseen uskovia ihmisiä..."

    • Ehkä meidän tulisi muistaa, että Israelin kansa ei ollut yhtenäiskansa, vaan heimokansa, jolla oli kantaisä ja patriarkat, joita he aina muistivat. Täällä ajassa saatamme olle eri hoimoissa, mutta jos uskomme samaan Jumalaan ja Jeesukseen Pyhän Hengen avulla, niin saamme uskoa olevamme sen yhden Jerusalemin kansalaisia.

    • Anonyymi

      Ja samalta sivulta lisää:

      "Saara eli Jerusalem, vapaa äitimme, on siis juuri seurakunta, Kristuksen morsian, josta me kaikki synnymme; ja hän synnyttää lakkaamatta lapsia maailman loppuun asti sanan palvelustoimella, toisin sanoen, opettamalla ja levittämällä evankeliumia, - sehän juuri on synnyttämistä. Evankeliumia hän taas opettaa seuraavasti: me pääsemme vapaiksi lain kirouksesta, synnistä, kuolemasta ja kaikesta muusta onnettomuudesta Kristuksen kautta, emme lain emmekä tekojen avulla. Se Jerusalem siis, joka on ylhäällä, toisin sanoen, seurakunta, ei ole alistettuna lain ja tekojen alaisuuteen, vaan se on vapaa ja se on äiti, jolla ei ole lakia eikä syntiä eikä kuolemaa. Ja millainen äiti on, sellaisia lapsiakin hän synnyttää."

      • Anonyymi

        Miten nämä monimutkaiset selitykset auttavat yksittäistä ihmistä suruissaan ja murheissaan!?

        opettamalla ei ketään synnytetä, ainakaan ihmiskunnassa ei ole vielä ennakkotapausta siitä.
        Evankeliumin julistus ei ole opettamista, vaan Kristuksen olemuksen kirkastamista jumalattomalle kuulijalle.

        vain syntyneitä voidaan opettaa j aniitäkin erittäin työläästi mikä ilmenee näilläkin sivuilla joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nämä monimutkaiset selitykset auttavat yksittäistä ihmistä suruissaan ja murheissaan!?

        opettamalla ei ketään synnytetä, ainakaan ihmiskunnassa ei ole vielä ennakkotapausta siitä.
        Evankeliumin julistus ei ole opettamista, vaan Kristuksen olemuksen kirkastamista jumalattomalle kuulijalle.

        vain syntyneitä voidaan opettaa j aniitäkin erittäin työläästi mikä ilmenee näilläkin sivuilla joka päivä.

        Aiemmin oli täällä viesti:

        "Joilla ei ole äitiä maanpäällä, ei ole isää taivaassa! Oliko oikein muisteltuna näin? Ei mulla muuta."

        Nämä lainaukset ovat vastaus/kannanotto kyseiseen viestiin. Ei ole tarkoitus sekoittaa kenenkään päätä. Luterilaisten tai sellaisiksi itseään kutsuvien on syytä tietää, mitä oppi-isä (joksi Lutheria kutsutaan) on sanonut.

        Yksittäisen ihmisen suruissa ja murheissa auttaa evankeliumi - ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta. Itse olen niin kokenut - mitä muuta apua voi olla?


    • Seurakunta ei mitään synnytä, - vaan KRISTUKSEN SANA.

      Siksi onkin oltava tarkkana mitä kyseinen seurakunta julistaa! KRISTUKSEN SANAA vai ihmisoppien ja ihmiskäskyjen sotkuja.
      Ihmisopit ei muuta ruoki ja vahvista kuin omavanhurskautta ja ky. yhdistyksiin sitovaa lakihenkisyyttä.

      Ihmisoppien oleellinen osa on näet VÄÄRÄ SEURAKUNTAOPPI, joka mahdollistaa valheisiin perustetun suljetun "vain me pelastumme" ja "hyvä me" - pienryhmien synnyn.

      Kristuksen s6ynnyttämä seurakunta on MAAILMANLAAJUINEN, sen Herra on Kristus ja siihen kuuluvat kaikki Kristukseen uskovat vedestä ja Hengestä syntyneet Jumalan lapset, koko maapallolla.

    • Anonyymi

      Martti Luther noin kirjoitti - vaan sanoopa Paavali, että hän on synnyttänyt -

      1. kirjeestä korinttolaisille: http://www.finbible.fi/jakeittain/UT/1Korintto_4.htm

      "4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

    • Anonyymi

      Seurakunta synnyttää. Tässä on, vaitonainen sulla väärä oppi. Sulla ei ole kristillisyyden A ollenkaan selvä.
      Uusiihminen syntyy katoamattomasta siemenestä ja se siemen on Jumalan sana. Tämä on raamatullinen totuus.
      Saarnavirka on asetettu seurakuntaan, joka on synnyttäjä.
      Jumala on Isä ja seurakunta Äiti. Äidistä voidaan käyttää myös nimitystä Kristuksen ruumis, Saara, taivaallinen Jerusalem jne. Monta muutakin nimitystä on.
      Ilmestyskirjassa käytetään myös Vaimo sanaa. Uudemmissa käännöksissä se on monesti korvattu sanalla nainen. Se on virheellinen käännös.
      Palaa vinhe sinäkin synnyttäjäsi luo. Se tuo äidille valtavan ilon ja ennenkaikkea sinulle myös. Aika alkaa olla sinullakin ehtoossa. Lyhyt on ihmisen elämä. Sinäkin olet aika pitkän elämäsi aikana paljon äidin eteen tehnyt ja uhrannut. Ollut mukana monessa. Kuuntele mielesi ääntä. Jumala vaikuttaa meissä mielen ja myös toteuttaa toimen.
      Ehkä tämä meni vähän liian henkilökohtaiseksi, mutta näin mun omatunto vaati kirjoittamaan.

      • Anonyymi

        AAMEN!


      • Kiitos huomaavaisuudesta, mutta sitä äitiä ei enää ole, joka oli "kasvattajaseurani".


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Kiitos huomaavaisuudesta, mutta sitä äitiä ei enää ole, joka oli "kasvattajaseurani".

        Ei kait sitä ole kun on kasvanut liian suureksi,se mieli,se mieli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait sitä ole kun on kasvanut liian suureksi,se mieli,se mieli.

        Eikö ne pienentynyt, kun meni halki, vaikkei ihan puoliksi niin kumminkin. Ei ole enää sitä porukkaa. Minä en tiedä kumpaan sitten pitäisi mennä, kun kutsujat huutavat puskasta.


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Eikö ne pienentynyt, kun meni halki, vaikkei ihan puoliksi niin kumminkin. Ei ole enää sitä porukkaa. Minä en tiedä kumpaan sitten pitäisi mennä, kun kutsujat huutavat puskasta.

        Ruksalle vaan rohkeasti,niin se minäkin tuhlaajapoika palasin,sielä on hyvä olla missä olen saanut hengen ja elämän.voimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruksalle vaan rohkeasti,niin se minäkin tuhlaajapoika palasin,sielä on hyvä olla missä olen saanut hengen ja elämän.voimia.

        Siinäpä se juuri on, mihkä HENGEN on yhteisössä saanut. Onko tykästynyt olemaan ainut ja paras kristitty maan päällä, ainoiden ja parhaiden kristittyjen joukossa.

        "Vain me, hyvä me" - hengessä ei julisteta OIKEATA Kristusta, joka on sovittanut koko maailman synnit ja kehoittaa KAIKKIA ottamaan tämän evankeliumin uskossa vastaan lahjaksi. Evankeliumin julistamisen sijaan korotetaan omaa yhteisöä.

        Tämä yhdistysjohtajien, puhujien ja yhdistyksen itsensä ylistely, ja muiden Jumalan lasten halveksiva panettelu, on Kristukseen uskovalle todella vastenmielistä kuulla. Eivätkö nuo muita kristittyjä panettelevat raukat todellakaan käsitä omaa tilaansa!?


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Siinäpä se juuri on, mihkä HENGEN on yhteisössä saanut. Onko tykästynyt olemaan ainut ja paras kristitty maan päällä, ainoiden ja parhaiden kristittyjen joukossa.

        "Vain me, hyvä me" - hengessä ei julisteta OIKEATA Kristusta, joka on sovittanut koko maailman synnit ja kehoittaa KAIKKIA ottamaan tämän evankeliumin uskossa vastaan lahjaksi. Evankeliumin julistamisen sijaan korotetaan omaa yhteisöä.

        Tämä yhdistysjohtajien, puhujien ja yhdistyksen itsensä ylistely, ja muiden Jumalan lasten halveksiva panettelu, on Kristukseen uskovalle todella vastenmielistä kuulla. Eivätkö nuo muita kristittyjä panettelevat raukat todellakaan käsitä omaa tilaansa!?

        Tee parannus ja häivy täältä oman itsesi takia!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruksalle vaan rohkeasti,niin se minäkin tuhlaajapoika palasin,sielä on hyvä olla missä olen saanut hengen ja elämän.voimia.

        Paljastan nyt yhden asian. Olen ollut havaitsevinani niillä kerroilla mitä olen ruksalla käynyt, että tekstit ovat yksipuolisia silloin.Kuka on suurin taivaanvaltakunnassa, joka luulee jotain olevansa, joka ei kuitenkaan mitään ole ym sellaista poisleikkaavaa olen kokenut. Minä olen joutunut säälimään seurakuntaa, kun kampaat jää ruokkimatta, kun pitää hyökätä "suden kimppuun".

        Vai onko se niin että aina on ne tekstit esillä, kavahtakaa pahoja työmiehiä, jotka tulevat naakimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruksalle vaan rohkeasti,niin se minäkin tuhlaajapoika palasin,sielä on hyvä olla missä olen saanut hengen ja elämän.voimia.

        Oliko se "ruksa" se oleellinen asia siinä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se "ruksa" se oleellinen asia siinä?

        Kyllä kai se monen mielestä on. Kahvilla käyminen on jo puoli pelastusta. Sanon tämän vakavasti, en halua pilkata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se "ruksa" se oleellinen asia siinä?

        Ei ollut,siellä kuuluu vieläkin kaksiteräinen,elävä jumalan sana.


      • vihne kirjoitti:

        Paljastan nyt yhden asian. Olen ollut havaitsevinani niillä kerroilla mitä olen ruksalla käynyt, että tekstit ovat yksipuolisia silloin.Kuka on suurin taivaanvaltakunnassa, joka luulee jotain olevansa, joka ei kuitenkaan mitään ole ym sellaista poisleikkaavaa olen kokenut. Minä olen joutunut säälimään seurakuntaa, kun kampaat jää ruokkimatta, kun pitää hyökätä "suden kimppuun".

        Vai onko se niin että aina on ne tekstit esillä, kavahtakaa pahoja työmiehiä, jotka tulevat naakimaan.

        En ole sen koommin käynyt esikoislestadiolaisten seuroissa, kun liike muuttui separatistikirkoksi. Aina jotakin näkee liikkeen tilasta täältä somesta.

        Motiivi on ruotsalaisen johtajiston pysyminen vallassa, ja liikkeen jäsenistön pysyminen heidän käsitystensä alaisina. On selvää että tallaisessa valmiudessa elävälle liikkeelle kaikki johdon mielipiteistä poikkeava puhe, tai toiminta on "vihollisen työtä". Surullista tosiaan on että kuulijoita kiinnitetään viikosta toiseen iankaikkisten, (Jumala ja hänen sanansa) sijasta ajallisiin. "Tämä kristillisyys", "lapin vanhimmat", "kalliit työmiehet Herran viinamäessä", " kalliine lahjoineen". 🤔


      • Anonyymi

        Vuosikymmenet olin Sanan kuulossa eri rukoushuoneissa Suomessa ja monessa muussa maassa, missä rukoushuoneita on. Juuri siellä en saanut armoa uskoa, sain sen metsässä yksinäisyydessä, kun huusin apua Häneltä. Hän antoi minulle uskon Luojaani ja Lunastajaani. Menin rippi-isäni luo saamaan kuormani jätetyksi ristille, ja otin ristini ja lähdin seuraamaan Häntä, Tiellä. Saan elää Hänessä ja Hänestä. Jumalalle kiitos!

        "Kuuntele mielesi ääntä" sanot. En mielelläni kuuntele mieleni ääntä, kuuntelen Pyhän Hengen ääntä, joka ohjaa ja neuvoo minua kulkiessani Tiellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuosikymmenet olin Sanan kuulossa eri rukoushuoneissa Suomessa ja monessa muussa maassa, missä rukoushuoneita on. Juuri siellä en saanut armoa uskoa, sain sen metsässä yksinäisyydessä, kun huusin apua Häneltä. Hän antoi minulle uskon Luojaani ja Lunastajaani. Menin rippi-isäni luo saamaan kuormani jätetyksi ristille, ja otin ristini ja lähdin seuraamaan Häntä, Tiellä. Saan elää Hänessä ja Hänestä. Jumalalle kiitos!

        "Kuuntele mielesi ääntä" sanot. En mielelläni kuuntele mieleni ääntä, kuuntelen Pyhän Hengen ääntä, joka ohjaa ja neuvoo minua kulkiessani Tiellä.

        Mielen ääni onkin syntiinlangenneen lihan ääni. Pyhä Henki puolestaan puhuu JUMALAN SANAN kautta. Joka tämän sanan Kristukseen kastettuna uskoo, hän pelastuu.

        Omavanhurskaus on kowa vahtikoira. Missä tuo ihmisestä parhaan kristityn tekevä vihollinen saa vapaasti ilman synninnuhdetta haukkua, siellä ei kenelläkään ole hyvä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosikymmenet olin Sanan kuulossa eri rukoushuoneissa Suomessa ja monessa muussa maassa, missä rukoushuoneita on. Juuri siellä en saanut armoa uskoa, sain sen metsässä yksinäisyydessä, kun huusin apua Häneltä. Hän antoi minulle uskon Luojaani ja Lunastajaani. Menin rippi-isäni luo saamaan kuormani jätetyksi ristille, ja otin ristini ja lähdin seuraamaan Häntä, Tiellä. Saan elää Hänessä ja Hänestä. Jumalalle kiitos!

        "Kuuntele mielesi ääntä" sanot. En mielelläni kuuntele mieleni ääntä, kuuntelen Pyhän Hengen ääntä, joka ohjaa ja neuvoo minua kulkiessani Tiellä.

        Metsässä olet yksinänsä edelleen.


    • Anonyymi

      Kylläte jaksatte vääntää ja kääntää selvää ja kirkasta Raamatun oppia sinne veeälpopulan harhakäsityksiin päin kaikella voimalla.

      Paavalia kun lukee ei tarvitse apteekkiin mennä kysymään mitä tämä on.

    • Tiedoksi tietä'mättömälle VL:n kanssa tällä palstalla ei ole mitään tekmistä.

      • Anonyymi

        Ainut vaan on se että vl ja esikoiset ovat molemmat ovet paukkuen menneet metsään. Maailman rakkaus on ollut heidän sisimmässään jo kauan ja luopumus yhteydestä lapinvanhimpiin. Piispat ovat tulleet tilalle. :D


    • Jos muutaman tuhannen tai kymmenentuhannen joukkoa julistetaan ainoaksi taivaskelpoiseksi, niin tulee mileen, että onkohan silloin lainkaan mietitty mitä tulee sanoneeksi ja ketä vastaan ja mihin asemaan asettuu tässä maailmankaikkeudessa?

      Epäilen, että taustalla piilee kuitenkin epävarmuutta ja profiilia yritetään nostaa aika pienellä raamatun tuntemuksella.
      Herää kysymys, että miksi näin saarnataan?
      Onko tarkoitus pitää ryhmä koossa pelottelemalla; ulkopuolella ovat raatalevaiset sudet, pysykää siksi tässä siunatussa kristillisyydessä

      • Anonyymi

        Samoja olen tuuminut.
        Onko tarpeen, tai millä perusteella?


      • Kyllä tähän kuuluu myös ihmismieltä hivelevä arjalaisuus. "Te pelastutte, ulkopuolella yhdistyksen ovat sen sijaan vain hiiret ja rotat."

        Eihän ihmisen langenneeseen lihaan voi tämän härskimmin ja tehokkaammin enään vedota. 😜


    • Anonyymi

      Jumala Vaikuttaa tahdon ja toimituksen! Mistään lihallisesta mielestä ei ole kysymys. Tuo on vaitonainen ja kumppanit omaavanhurskautta. Se pitää uskoa, että Jumala on sen mielen muuttanut tutkimaan autuutta. Niinkuin virressä veisataan. Raamatun sanaa yritetään vääntää miten vain halutaan ja sinä vaitonainen olet yksi pahimmista vääntäjistä. Ei meillä sen mielen muokkaamisessa mitään osuutta ole.. Jäsenet ehkä hallitaan, mutta mieltä ei pysty hallitsemaan ja muuttamaan kuin itse Jumala. Ja se tapahtuu koettelemuksissa ja Sanan vaikutuspiirissä. Tästä voidaan käyttää myös nimitystä sydämen ympärileikkaus.

    • Pahinpia olemme tietenkin me, jotka emme ihmislihalle mitään arvoa anna, emmekä ihmisten perustamille erehtymättömille yhdistyksille, vaan kirkastamme Kristuksta ainoana tienä pelastukseen USKON KAUTTA.

      On tuo Jeesus "kamala tosiaan", kun ei parhaankaan omavanhurskaan hurskaus riitä alkuunkaan taivaspaikan saamiseen. 😉

      Ei pidä kuitenkaan hölistä suulla suuremmalla silloin, kun ei itse vielä tunne Kristusta. Sen sijaan että soittaa kaikesta vanhurskauden sanasta tyhjää suutaan, rukoilee parannuksen armoa ja Kristuksen kohtaamista. Hänen lupauksensa ovat varmat ja pitävät, lahjaksi saat eikä maksa mitään. Ihmisoppien sotkut vaatimuksineen ja panetteluineen ovat todella kuvottavaa luettavaa ja kuultavaa.

    • Anonyymi

      Vaitonaisen omaavanhurskautta pukkaa

    • Kornia puhua omavanhurskaudesta, kun henkilöllä ei ole mitään ymmärrystä mistään hengellisistä asioista, ei omavanhurskaudesta, eikä Kristuksen lahjavanhurskaudesta. Tyhjää on turha jauhaa, sillä petät ainoastaan itseäsi. 😉

      • Anonyymi

        Omavanhurskauden perikuva vanhamies


    • Anonyymi

      Ulkopuolella ovat hiiret ja rotat, vain esikoislestadiolaisella rukoushuoneella ovat oikein uskovat. Niin on saarnattu ja niin se on. Miksi joidenkin on niin selvä totuus vaikea ymmärtää? Piru on kääntänyt heiltä silmät nurin?

    • Anonyymi

      No niin, tässä vähän miettimistä kristityille!

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006234197.html

      Lukaiskaapa kaikki viestit myös - niissä on paljon ajateltavaa.

      Onko siis nyt aika riidellä ja torailla mielipiteistä - eikös Sana siitä muistuta?

      Ja tämä myös:

      Room. 2. luvusta:

      "24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on."

      • Anonyymi

        Ja kyllä, tiedän syyllisyyteni - olen siis tuo klo 9:01 kirjoittanut anonyymi - tuo teksti kuten koko roomalaiskirje tulee kohti kyllä...

        Herra armahda meitä!


    • Anonyymi

      Herra armahtaa kyllä jos parannusta tehdään.

      • Mitähän sinäkin reppana voisit vielä tehdä, parantaaksesi itsesi?

        Herää jo, rukoile Kristusta parantamaan sinun syntisairautesi haavat. - HÄN lahjoittaa sinulle vanhurskautensa. Silloin sinulla on se puku ylläsi, joka kestää Pyhän Jumalan edessä.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Mitähän sinäkin reppana voisit vielä tehdä, parantaaksesi itsesi?

        Herää jo, rukoile Kristusta parantamaan sinun syntisairautesi haavat. - HÄN lahjoittaa sinulle vanhurskautensa. Silloin sinulla on se puku ylläsi, joka kestää Pyhän Jumalan edessä.

        Niin niin mutta kun pitäisi kelvata vielä foorumillakin vaitovaiselle, ylijumalalle ja kaikesta päättävälle siinä se ongelma on!


    • Eniten Jeesuksen nimi tulee pilkatuksi siinä, kun uskoa tunnustavat(kin) ihmiset esiintyvät tekopyhinä ja itsevarmoina, ikäänkuin he voisivat itsekin vaikuttaa pelastukseensa, tai olisivat muita ihmisiä jalompia tai parempia.

      Kysymys on vain ihmisen heikkoudesta, siitä, ettei hän voi uskoa Kristuksen täydelliseen sovintouhriin hänen, kurjan syntisen, edestä.

      Tästä kiitos ja ylistys lähtevät, tästä tietoisuudesta (Että Jeesus on Herra, ja ainut tie pelastukseen) lähtee myös itsensä, lähimmäisensä, ja muun luomakunnan kunnioittaminen Herran töinä, ja suurena lahjana ihmiskunnalle.

      Kaikkinainen näpertely siitä, kuka ihmisreppana nyt suurin ja virheettömin olisi, on Jumalan pilkkaamista ja Kristuksen Herruuden kieltämistä. Kaikki tuollainen suuruuden tavoittelu tulee langenneesta lihasta

      • Anonyymi

        Sä olet kaiken kirjoittamasi ja mielipiteittesi kaikkein suurin!


    • Kuuntelin Areenasta 12 diktaattoria, sen toisen osan jossa kerrottiin useista uskonnollisista lahkoista joissa opetus johti äärimmäisiin tekoihin.
      Kaikille lahkoille on näköjään yhteistä se, että johtajat sitouttavat jäsenet pelottelemalla; jos erotte meistä, niin tulette kohtaamaan hirveitä asioita.
      Jos joku on eri mieltä johtajan kanssa, niin hänet vähintään erotetaan tai muuten elimonoidaan.
      Toinen yhteinen piirre on, että johtaja on hyvä esiityjä ja kertoo saavansa toimintaohjeita suoraan Jumalalta. Eräskin oli saanut useamman oppisuunnan Jumalalta käytännön ohjeistusta, mikä päti kaikille ryhmään kuuluville.
      Myös huono Raamatun tuntemus oli yhteinen piirre niile johtajille, jotka pyrkivät esittämään totuuksiaan Raamatun kirjoituksista.
      Yllättävää oli myös se, että lahkon jäseninä oli paljon pitkälle oppinutta väkeä joita johtaja oli pystynyt manipuloimaan.

    • Anonyymi

      Osaako/haluaako kukaan neuvoa, että missä voisi tulla tuta vaitovaisen habituksen kanssa.

      (Olen aikoinaan ollut öljysheikkiäkin tapaamassa).

    • Kristinusko Johtaja Jeesus Kristus tarjoaa ilmaiseksi iankaikkista elämää.

      Kenelle tämä tarjous ei kelpaa hänelle ei valitettavasti ole vaihtoehtoja, hänen itse ansaitsemansa ikuinen helvetin tuska on hänellä edessään, hengen poistuttua kehostaan.

      Ketään ei pakoteta taivaaseen, ihan vapaasti saa käyttää lahjaksi saamansa elämän himojensa mukaan ja vaikka tuhota päihteillä ja muilla viihteillä elämänsä, kuten niin monet ovat tehneetkin ja tekevät vastakin.

      • Anonyymi

        Lue LLL saarnoja mitä hän puhuu armonvarkaista.


    • Anonyymi

      "Osaako/haluaako kukaan neuvoa, että missä voisi tulla tuta vaitovaisen habituksen kanssa.
      (Olen aikoinaan ollut öljysheikkiäkin tapaamassa)."
      Kyllä! Se vaatii avartavaa matkailua Hopealinjalla, Virroilta laivaan, vaihto Tampereella, tai niinkuin Juice laulaa, tie vielä lainehtii Ylöjärveltä Lempoisiin. /On armas mulle aallon tie.) Myös rautahepo vie.

      • Anonyymi

        Ai sitä Nilsiän sheikkiä?

        pysyittekö pystyssä kuitenkin.


    • Anonyymi

      On sen verran niskakipuja, etten jaksa enempää lukea näitä vaitovaisen tarinoita.

      ootellaan josko hän laskeutuu maanpinnalle jossain vaiheessa.

    • Toivon ettei viestejäni lue kukaan joka on evankeliumin Kristuksesta ylpeänä hyljännyt pois elämästään.

      On täysin sairasta ja lakiemme vastaista hyökätä henkilöiden kimppuun kaikenlaisin vihjailuin.

      Tämähän on keskustelupalsta jossa on keskusteluketjuja ja otsin aiheesta keskustellaan. Tyhjän ihmisen joka ei tunne keskustelujen aiheesta mitään, on turha kirjoittaa sanaakaan millekään keskustelupalstalle.

      Tässä keskusteluketjussa keskustelemme siitä onko esikoislestadiolaisuus Kristuksen ruumis? Ja oikea vastaus on, ei ole.

      Kysymyjsessä on ainoastaan voimakkaiden johtajien paineessa toimiva, voimakkaasti omaan agendaansa (itseensä) keskittynyt entinen herätysliike.

      Evankeliumiakin julistetaan ja oikeinkin ajoittain, puhujista riippuen. Mutta opetus ei vakuuta, kun toinen purkaa ihmisopeilla ihmiskäksyilla ja yhdistystä ylistämällä sen, (luottamuksellisen suhteen Jeesukseen Kristukseen ja Jumalan ansaitsemattomaan armoon), minkä toinen rakensi.

      Jatkuva muita kristittyjä halveksiva vertailu, ja Jumalan sanaan perustumaton arvostelu, ovat ihan oikeasti kuvottavaa kuunneltavaa
      Jeesuksen Kristuksen ansion kautta armoitetuille kristityille.

      • Anonyymi

        Soita sitä kitaraa, ehkä helpottaa hieman oloa.


      • Anonyymi

        SÄ OOT OIKEESTI SAIRAS!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        SÄ OOT OIKEESTI SAIRAS!!!!

        Ja sinä parantumattomasti terve! 😉 Näinhän se menee kun piru ihmisparan eksyttää. Eikä nöyryyttä ole rukoilla parannuksen armoa omalle kohdalleen. ✌


    • Ei ole kitaraa, eikä ole soittotaitoakaan, se saarnattiin minulle synniksi lapsesta saakka, niin kauan kun kuuluin esikoislestadiolaiset ry:een.
      Olen elävä esimerkki siitä millaista jälkeä ihmisopeista tulee kun niiden pauloihin lapsesta asti kasvatetaan. Siitä on pitkä tie Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen henkilökohtaisena Vapahtajanani, ja minun syntini YHDELLÄ AINOALLA UHRILLAAN sovittaneena sovintouhrina.

      ON tämä valtava lahja jonka minä olen Jumalalta saanut. Ja kaikki he saavat, joilla on USKO KRISTUKSEEN!

      Yhdistykset ei auta, eikä "suurilla lahjoilla" puhuvaiset, jotka sotkevat lain ja evankeliumin toisiinsa. Ja sotkevat julitukseensa ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, eksyttäen monia pois uskomasta Kristukseen AINOANA tienä pelastukseen.

      • Anonyymi

        Jos se on totta että kitaraa in synniksi saarnattu, niin kyllä se on jo sellaista jumalatonta pelleilyä että sais jo vaatia tilille tässäkin ajassa kuinka monta ihmistä on pilattu noilla mukasaarnoilla!

        Miten s e on yleensä mahdollista, että tuolaiset opit saa elää j a vaikutta, ihan samoin pitää kysyä kuin siitä korpelaisuudesta miten voi olla mahdollista että kaks naisihmistä pääsee hallitsemaan omalla jumalattomilla opinhulluuksillaan kokonaisia seutuja !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe