Uusin Tuulilasi kehuu

Anonyymi

Tuulilasin uusimmassa numerossa ihmettelevät miksi Toyota pistin auton Corollan nimen alle. heidän mielestään auton vaan on käsittämättömästi paljon parempi kuin mitä Corolla nimi velvoittaisi.

Melu oli ainut lievä harmituksen aihe ja senhän saa kuntoon kyllä jälkikäteen joko itse tai teettämällä.

36

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lievä harmitus = karmea vitutus

    • Anonyymi

      "Melu oli ainut lievä harmituksen aihe ja senhän saa kuntoon kyllä jälkikäteen joko itse tai teettämällä."
      Miksi uutta autoa pitäisi alkaa sepittämään vähemmän meluisaksi itse? Muut tekevät auton valmiiksi tehtaalla.

    • Anonyymi

      Ei sitä melua saa poistettua oikein millään. Kalliilla sitä saa hieman pienennettyä. Entäpä tuleva ruostuminen? Ensin pitää siis teettää 1500 euroa maksava ruosteenestokäsittely ja sitten 1000 euroa maksava äänieristys, silloin Corolla pärjää lähes Skodalle, mutta hintaa tulee 4500 1500 1000 = 7000 euroa kalliimpi kun esim. TM;n vertailussa ollut Skoda Octavia joka vei voiton.

      • Anonyymi

        Ei saa melua posi ihan pienillä viritelmillä meluinen on ja pysyy ,sillä pilattu hyvä auto..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa melua posi ihan pienillä viritelmillä meluinen on ja pysyy ,sillä pilattu hyvä auto..

        Tiedä nyt siitä hyvästä, ei ole koskaan ollut ja ihan hevillä en usko.


      • Anonyymi

        On siihen Skeidaankin syytä tehdä vähintään kunnon ruostesuojaus ja eipä kaverin tuore Octavia kovin hiljaiselta karkealla asfaltilla kuulostanut hiljattain työreissulla.
        Lisäksi varusteita joutuu ruksimaan lisähinnalla, jos haluaa lähellekään Tojon tasoa ja onhan se Tojon tekniikka valovuoden edellä Skodaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siihen Skeidaankin syytä tehdä vähintään kunnon ruostesuojaus ja eipä kaverin tuore Octavia kovin hiljaiselta karkealla asfaltilla kuulostanut hiljattain työreissulla.
        Lisäksi varusteita joutuu ruksimaan lisähinnalla, jos haluaa lähellekään Tojon tasoa ja onhan se Tojon tekniikka valovuoden edellä Skodaa.

        Kyllä Octaviassa on style varusteisessa jo ihan tarpeeksi tavaraa ei tartte juuri mitään ostaa lisähintaan ..tekniikkakin tojolle pärjää kummasti, korityön laatu Skodassa paljon parempi kun tojotassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä nyt siitä hyvästä, ei ole koskaan ollut ja ihan hevillä en usko.

        Lienee samasta artikkelista kyse, minkä luin tänään Huulilasista.
        Muutama lainaus ko. artikkelista:
        "Harvoin on mikään uusi käyttötestiautomme lyönyt meitä niin ällikällä kuin uusi farkku-Corolla. Kehuille ei ole oikein mitään rajaa.
        Uusi Touring Sports on poikkeuksellisen tyylikäs...Myös tilaa on hyvin - farkku-Corolla on ihan oikea perheauto...Parhaat puolensa Corolla näyttää, kun lähdetään maantielle. Uusi Toyota kulkee vakaasti suoraan, ja sen jousitus on jämäkän mukava ynnä kantava...Corollan voimalinja toimii kuin ajatus. Myös kulkupuoli on kohdallaan, samoin kulutus...monien autonostajien mielissä Corolla tarkoittaa pomminvarmaa, mutta samalla melko tylsää ja ahdasta autoa. Uusi Touring Sports on kaikkea muuta. Vanhat ennakkoluulot kannattaa kuopata välittömästi."
        Hieman lyhensin, mutta ylisanoja olisi ollut paljon lisää...taidan käydä vilkaisemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Octaviassa on style varusteisessa jo ihan tarpeeksi tavaraa ei tartte juuri mitään ostaa lisähintaan ..tekniikkakin tojolle pärjää kummasti, korityön laatu Skodassa paljon parempi kun tojotassa..

        Korityön laadusta en osaa sanoa tarkemmin, mutta epäilen ettei isoja eroja ole kummankaan eduksi varsinkaan kun kaverin parin vuoden ikäinen ei ihmeemmin ihastuttanut oikeastaan millään osa-alueella.
        Tojossa kiinnostaa ehdottamasti hyväksi kehuttu ja koettu Hybridi-tekniikka, mikä Skodasta puuttuu.


      • Anonyymi

        Tehkää kuten minä. Laittakaa uuteen Corollaan 42 000,- fyrkkaa , niin saatte
        hyvän auton. Tiedän että saan sillä rahalla vähän ajetun BMW 3-sarjalaisen,
        mutta se ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Autosi arvo tällä hetkellä lienee 30 000-32 000,- maksimissaan, jos lähdet vaihtamaan tai myymään. Kolmen vuoden päästä noin 17 000,- Auto se on kannattava sijoitus!


    • Anonyymi

      Melu tulee renkaista ja lähtee kumit vaihtamalla.

      • Anonyymi

        Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
        Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
        Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.

        Meinaatko, että Corolla tulee tehtaalta kauppaan ilman renkaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
        Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.

        Olisko rahalla mitään tekemistä asian kanssa. Eihän autoissa ole nykyään edes konepellin alapehmustetta ääniä vaimentamaan. Money talks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
        Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.

        Falken on Dunlopin todella surkea halpisrengas. Se ei kestä, on meluisa, pito huono ja liukuu sateella. Arvosana 5/10.


    • Anonyymi

      Melu nyt on lähes jokaisen auton ongelma, kun vaihtaa vanhan auton uteen Corollaan, niin melu ei haittaa yhtään, koska siihen on tottunut.

      • Anonyymi

        Continentalit oli Corollassa alla millä itsekin kävin koeajolla ja rengasmelua oli paljon. ei lähde renkaita vaihtamalla kyllä koko auto pitää tehdä uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Continentalit oli Corollassa alla millä itsekin kävin koeajolla ja rengasmelua oli paljon. ei lähde renkaita vaihtamalla kyllä koko auto pitää tehdä uudestaan.

        Lautalla alle Goodyearin kitkat niin rengasmelu häviää kuin pieru Saharaan.


    • Anonyymi

      Skodassahan on perinteisesti ollut moottori takana. Se ei kuulu niin pahasti etupenkillä istuvan korvaan. Ohjauskin tuntuu kevyeltä kun paino on takarenkailla. Ja muita hyviä asioita Skodassa oli... ootas niin tota mietin vähän...

    • Anonyymi

      Äänieristys on itsellekin aika pieni homma jos vaan on vähänkään taitoa hyppysissä.
      ite olen äänieristänyt useita omia autoja.

      Monet autohififirmat eristää auton kyllä rahaakin vastaan kunnon materiaaleilla.
      Halposti tuon Corollan samalle tasolle kuin C-Mersun.

      Kumm ajuttu kuin 6-7 vuotta sitten edellisen Octaavian ollessa myynnissä melu ei ollut mikään ongelma vaan kaikki keskustelu pyöri Tojotan suuntavakauden ympärillä vaikka Auris oli hiljaisempi kuin Octaavi. Nytpä melu onkin se isoin asia.... niin ne mielipiteet muuttuu.

      • Anonyymi

        Octaviakin oli alkuaikoina meluinen mutta nykyään ovat parantaneet huomattavasti äänieristeitä on jo luokkansa hiljaisimpia melultaan .Toyota päinvastoin muuttunut meluisammaksi kun ennen..


      • Anonyymi

        Octaviassa oli ainoastaan se yksi 0-sarjan auton jota ennakkoon annettiin toimittajille koeajoon ja siitä mallista puuttui äänieristyksiä ja sitä tämä Toyotahörhö käyttää aina ja elämänsä loppuun asti provojensa lähteenä. osin jo ensimmäiseen tuotantoyksilöön asia oli korjattu ja auto on ollut aina luokkansa hiljaisempia.


      • Anonyymi

        Kyllä auto pitää olla tehty valmiiksi jo tehtaalta lähtiessään, kuten muut tehtaat tekevät. Ei tuota melua ole mitenkään helppo hoitaa kuntoon jos sitä ei olla huomioitu rakenteissa. Vaikka kuinka laitat eri äänieritysmattoja ja muita materiaaleja auton täyteen, niin sillä ei suunnittelun puutteita tuossa asiassa korjata ja hyöty jää minimaaliseksi. Kunnollinen ruostesuojaus ja ammattilaisen tekemät äänieritykset maksaa helposti 2500 euroa ja moniko on valmis sellaiset summat maksamaan ylihintaiseen aasialaiseen autoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä auto pitää olla tehty valmiiksi jo tehtaalta lähtiessään, kuten muut tehtaat tekevät. Ei tuota melua ole mitenkään helppo hoitaa kuntoon jos sitä ei olla huomioitu rakenteissa. Vaikka kuinka laitat eri äänieritysmattoja ja muita materiaaleja auton täyteen, niin sillä ei suunnittelun puutteita tuossa asiassa korjata ja hyöty jää minimaaliseksi. Kunnollinen ruostesuojaus ja ammattilaisen tekemät äänieritykset maksaa helposti 2500 euroa ja moniko on valmis sellaiset summat maksamaan ylihintaiseen aasialaiseen autoon?

        TM:ssä mitattiin melut tuon luokan autoista ja Ocu pärjäsi hyvin. Corolla oli paljon meluisampi.


    • Anonyymi

      eikös tuo melu mainita haittana kalliissa mersussa ja audissakin kun testäjä lukee

      missä se hiljainen ajettava auto yleensä on?

      • Anonyymi

        Pösöt ja Rellut on.


      • Anonyymi

        Ei ehkä aivan suora kilpailija, mutta mitä meluun tulee niin hyvä vertailukohta Corollalle on Mondeo Hybrid. Koeajo noilla peräkkäin, ja sen jälkeen voi jokainen tehdä omat johtopäätökset siitä mikä on hiljainen ja mikä meluisa auto.


      • Anonyymi

        Mersun odotetaan olevan todella hiljainen ja testeissä valitetaan heti jos rengasäänet kuulu edes vähän. Toyota tiedetään meluisaksi ja vasta kun korvat soi, niin melusta mainitaan, siinä se pähkinän kuoressa.


    • Anonyymi

      Ei Toyota ole meluisa.
      Skootat ja muut halppisrakkineet ovat meluisia.

    • Anonyymi

      Oliko se skoda oktavia, joka tunnetaan meluavaksi kansanautoksi idästä? Näinhän se testattiin.

      • Anonyymi

        Kyllä vaan on korolla todella mieluinen auto, ei ehkä sellaisen mielestä, joka on ajanut ikänsä peltipurkeilla.


      • Anonyymi

        Turha on kinastella asioista jotka voi mitata. TM mittasi ja Corolla oli meluisampi. Ei tarvii kinata.


    • Anonyymi

      Toyota antaa jo vihjeitä autojensa laadusta nimeämällä ne kuvaavasti. Autoille nauravat naurismaan aidatkin -(N) Auris. Ja variksetkin nauravat idän tekeleille. -V(y)aris. Toki Toyota on ihan hyvä peltoauto ja peräkonttiin mahtuu paljon perunoita, jotka voi säilyttääkin siellä.

    • Anonyymi

      Nyt on jauhettu sivutolkulla melusta, mitäpä jos jatketaan ajettavuudesta ja ohjauksesta. Näissähän Corolla näytti kaapin paikan.

      Sen mitä katselin muutaman vuoden takaisin keskusteluja niin melu ei ollut ikinä ongelma vaikka sitä Skodassa tms. oli runsaastikin. Miksi melu nyt olisi jokin ongelma? Silloin aiemmin ajettavuus oli tärkein asia , miksi ei olisi nytkin?

      Nämä konsernipellet ei oikein ole johdonmukaisia.

    • Anonyymi

      Kun on keulalla himmeänäkin 22 wattinen, ei tarvitse ostaa saksalaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe