Tuulilasin uusimmassa numerossa ihmettelevät miksi Toyota pistin auton Corollan nimen alle. heidän mielestään auton vaan on käsittämättömästi paljon parempi kuin mitä Corolla nimi velvoittaisi.
Melu oli ainut lievä harmituksen aihe ja senhän saa kuntoon kyllä jälkikäteen joko itse tai teettämällä.
Uusin Tuulilasi kehuu
36
204
Vastaukset
- Anonyymi
Lievä harmitus = karmea vitutus
- Anonyymi
"Melu oli ainut lievä harmituksen aihe ja senhän saa kuntoon kyllä jälkikäteen joko itse tai teettämällä."
Miksi uutta autoa pitäisi alkaa sepittämään vähemmän meluisaksi itse? Muut tekevät auton valmiiksi tehtaalla. - Anonyymi
Ei sitä melua saa poistettua oikein millään. Kalliilla sitä saa hieman pienennettyä. Entäpä tuleva ruostuminen? Ensin pitää siis teettää 1500 euroa maksava ruosteenestokäsittely ja sitten 1000 euroa maksava äänieristys, silloin Corolla pärjää lähes Skodalle, mutta hintaa tulee 4500 1500 1000 = 7000 euroa kalliimpi kun esim. TM;n vertailussa ollut Skoda Octavia joka vei voiton.
- Anonyymi
Ei saa melua posi ihan pienillä viritelmillä meluinen on ja pysyy ,sillä pilattu hyvä auto..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa melua posi ihan pienillä viritelmillä meluinen on ja pysyy ,sillä pilattu hyvä auto..
Tiedä nyt siitä hyvästä, ei ole koskaan ollut ja ihan hevillä en usko.
- Anonyymi
On siihen Skeidaankin syytä tehdä vähintään kunnon ruostesuojaus ja eipä kaverin tuore Octavia kovin hiljaiselta karkealla asfaltilla kuulostanut hiljattain työreissulla.
Lisäksi varusteita joutuu ruksimaan lisähinnalla, jos haluaa lähellekään Tojon tasoa ja onhan se Tojon tekniikka valovuoden edellä Skodaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siihen Skeidaankin syytä tehdä vähintään kunnon ruostesuojaus ja eipä kaverin tuore Octavia kovin hiljaiselta karkealla asfaltilla kuulostanut hiljattain työreissulla.
Lisäksi varusteita joutuu ruksimaan lisähinnalla, jos haluaa lähellekään Tojon tasoa ja onhan se Tojon tekniikka valovuoden edellä Skodaa.Kyllä Octaviassa on style varusteisessa jo ihan tarpeeksi tavaraa ei tartte juuri mitään ostaa lisähintaan ..tekniikkakin tojolle pärjää kummasti, korityön laatu Skodassa paljon parempi kun tojotassa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedä nyt siitä hyvästä, ei ole koskaan ollut ja ihan hevillä en usko.
Lienee samasta artikkelista kyse, minkä luin tänään Huulilasista.
Muutama lainaus ko. artikkelista:
"Harvoin on mikään uusi käyttötestiautomme lyönyt meitä niin ällikällä kuin uusi farkku-Corolla. Kehuille ei ole oikein mitään rajaa.
Uusi Touring Sports on poikkeuksellisen tyylikäs...Myös tilaa on hyvin - farkku-Corolla on ihan oikea perheauto...Parhaat puolensa Corolla näyttää, kun lähdetään maantielle. Uusi Toyota kulkee vakaasti suoraan, ja sen jousitus on jämäkän mukava ynnä kantava...Corollan voimalinja toimii kuin ajatus. Myös kulkupuoli on kohdallaan, samoin kulutus...monien autonostajien mielissä Corolla tarkoittaa pomminvarmaa, mutta samalla melko tylsää ja ahdasta autoa. Uusi Touring Sports on kaikkea muuta. Vanhat ennakkoluulot kannattaa kuopata välittömästi."
Hieman lyhensin, mutta ylisanoja olisi ollut paljon lisää...taidan käydä vilkaisemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Octaviassa on style varusteisessa jo ihan tarpeeksi tavaraa ei tartte juuri mitään ostaa lisähintaan ..tekniikkakin tojolle pärjää kummasti, korityön laatu Skodassa paljon parempi kun tojotassa..
Korityön laadusta en osaa sanoa tarkemmin, mutta epäilen ettei isoja eroja ole kummankaan eduksi varsinkaan kun kaverin parin vuoden ikäinen ei ihmeemmin ihastuttanut oikeastaan millään osa-alueella.
Tojossa kiinnostaa ehdottamasti hyväksi kehuttu ja koettu Hybridi-tekniikka, mikä Skodasta puuttuu. - Anonyymi
Tehkää kuten minä. Laittakaa uuteen Corollaan 42 000,- fyrkkaa , niin saatte
hyvän auton. Tiedän että saan sillä rahalla vähän ajetun BMW 3-sarjalaisen,
mutta se ei voisi vähempää kiinnostaa. - Anonyymi
Autosi arvo tällä hetkellä lienee 30 000-32 000,- maksimissaan, jos lähdet vaihtamaan tai myymään. Kolmen vuoden päästä noin 17 000,- Auto se on kannattava sijoitus!
- Anonyymi
Melu tulee renkaista ja lähtee kumit vaihtamalla.
- Anonyymi
Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.Meinaatko, että Corolla tulee tehtaalta kauppaan ilman renkaita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.Olisko rahalla mitään tekemistä asian kanssa. Eihän autoissa ole nykyään edes konepellin alapehmustetta ääniä vaimentamaan. Money talks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Tojotaan on kaupassa laitettu ne meluavat renkaat eikä niitä hiljaisia?
Eihän tuollaista tarinaa usko kukaan.Falken on Dunlopin todella surkea halpisrengas. Se ei kestä, on meluisa, pito huono ja liukuu sateella. Arvosana 5/10.
- Anonyymi
Melu nyt on lähes jokaisen auton ongelma, kun vaihtaa vanhan auton uteen Corollaan, niin melu ei haittaa yhtään, koska siihen on tottunut.
- Anonyymi
Continentalit oli Corollassa alla millä itsekin kävin koeajolla ja rengasmelua oli paljon. ei lähde renkaita vaihtamalla kyllä koko auto pitää tehdä uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Continentalit oli Corollassa alla millä itsekin kävin koeajolla ja rengasmelua oli paljon. ei lähde renkaita vaihtamalla kyllä koko auto pitää tehdä uudestaan.
Lautalla alle Goodyearin kitkat niin rengasmelu häviää kuin pieru Saharaan.
- Anonyymi
Skodassahan on perinteisesti ollut moottori takana. Se ei kuulu niin pahasti etupenkillä istuvan korvaan. Ohjauskin tuntuu kevyeltä kun paino on takarenkailla. Ja muita hyviä asioita Skodassa oli... ootas niin tota mietin vähän...
- Anonyymi
Äänieristys on itsellekin aika pieni homma jos vaan on vähänkään taitoa hyppysissä.
ite olen äänieristänyt useita omia autoja.
Monet autohififirmat eristää auton kyllä rahaakin vastaan kunnon materiaaleilla.
Halposti tuon Corollan samalle tasolle kuin C-Mersun.
Kumm ajuttu kuin 6-7 vuotta sitten edellisen Octaavian ollessa myynnissä melu ei ollut mikään ongelma vaan kaikki keskustelu pyöri Tojotan suuntavakauden ympärillä vaikka Auris oli hiljaisempi kuin Octaavi. Nytpä melu onkin se isoin asia.... niin ne mielipiteet muuttuu.- Anonyymi
Octaviakin oli alkuaikoina meluinen mutta nykyään ovat parantaneet huomattavasti äänieristeitä on jo luokkansa hiljaisimpia melultaan .Toyota päinvastoin muuttunut meluisammaksi kun ennen..
- Anonyymi
Octaviassa oli ainoastaan se yksi 0-sarjan auton jota ennakkoon annettiin toimittajille koeajoon ja siitä mallista puuttui äänieristyksiä ja sitä tämä Toyotahörhö käyttää aina ja elämänsä loppuun asti provojensa lähteenä. osin jo ensimmäiseen tuotantoyksilöön asia oli korjattu ja auto on ollut aina luokkansa hiljaisempia.
- Anonyymi
Kyllä auto pitää olla tehty valmiiksi jo tehtaalta lähtiessään, kuten muut tehtaat tekevät. Ei tuota melua ole mitenkään helppo hoitaa kuntoon jos sitä ei olla huomioitu rakenteissa. Vaikka kuinka laitat eri äänieritysmattoja ja muita materiaaleja auton täyteen, niin sillä ei suunnittelun puutteita tuossa asiassa korjata ja hyöty jää minimaaliseksi. Kunnollinen ruostesuojaus ja ammattilaisen tekemät äänieritykset maksaa helposti 2500 euroa ja moniko on valmis sellaiset summat maksamaan ylihintaiseen aasialaiseen autoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä auto pitää olla tehty valmiiksi jo tehtaalta lähtiessään, kuten muut tehtaat tekevät. Ei tuota melua ole mitenkään helppo hoitaa kuntoon jos sitä ei olla huomioitu rakenteissa. Vaikka kuinka laitat eri äänieritysmattoja ja muita materiaaleja auton täyteen, niin sillä ei suunnittelun puutteita tuossa asiassa korjata ja hyöty jää minimaaliseksi. Kunnollinen ruostesuojaus ja ammattilaisen tekemät äänieritykset maksaa helposti 2500 euroa ja moniko on valmis sellaiset summat maksamaan ylihintaiseen aasialaiseen autoon?
TM:ssä mitattiin melut tuon luokan autoista ja Ocu pärjäsi hyvin. Corolla oli paljon meluisampi.
- Anonyymi
eikös tuo melu mainita haittana kalliissa mersussa ja audissakin kun testäjä lukee
missä se hiljainen ajettava auto yleensä on?- Anonyymi
Pösöt ja Rellut on.
- Anonyymi
Ei ehkä aivan suora kilpailija, mutta mitä meluun tulee niin hyvä vertailukohta Corollalle on Mondeo Hybrid. Koeajo noilla peräkkäin, ja sen jälkeen voi jokainen tehdä omat johtopäätökset siitä mikä on hiljainen ja mikä meluisa auto.
- Anonyymi
Mersun odotetaan olevan todella hiljainen ja testeissä valitetaan heti jos rengasäänet kuulu edes vähän. Toyota tiedetään meluisaksi ja vasta kun korvat soi, niin melusta mainitaan, siinä se pähkinän kuoressa.
- Anonyymi
Ei Toyota ole meluisa.
Skootat ja muut halppisrakkineet ovat meluisia. - Anonyymi
Oliko se skoda oktavia, joka tunnetaan meluavaksi kansanautoksi idästä? Näinhän se testattiin.
- Anonyymi
Kyllä vaan on korolla todella mieluinen auto, ei ehkä sellaisen mielestä, joka on ajanut ikänsä peltipurkeilla.
- Anonyymi
Turha on kinastella asioista jotka voi mitata. TM mittasi ja Corolla oli meluisampi. Ei tarvii kinata.
- Anonyymi
Toyota antaa jo vihjeitä autojensa laadusta nimeämällä ne kuvaavasti. Autoille nauravat naurismaan aidatkin -(N) Auris. Ja variksetkin nauravat idän tekeleille. -V(y)aris. Toki Toyota on ihan hyvä peltoauto ja peräkonttiin mahtuu paljon perunoita, jotka voi säilyttääkin siellä.
- Anonyymi
Nyt on jauhettu sivutolkulla melusta, mitäpä jos jatketaan ajettavuudesta ja ohjauksesta. Näissähän Corolla näytti kaapin paikan.
Sen mitä katselin muutaman vuoden takaisin keskusteluja niin melu ei ollut ikinä ongelma vaikka sitä Skodassa tms. oli runsaastikin. Miksi melu nyt olisi jokin ongelma? Silloin aiemmin ajettavuus oli tärkein asia , miksi ei olisi nytkin?
Nämä konsernipellet ei oikein ole johdonmukaisia. - Anonyymi
Kun on keulalla himmeänäkin 22 wattinen, ei tarvitse ostaa saksalaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851