matkatavaroiden määrästä..

bone

onko se 20kg aina maksimi noissa matkatavaroissa?? siis myös silloin kun on lähdössä asumaan pitemmäksi aikaa ulkomaille? meinaan aika vähän tuo loppupeleissä on, etenkin kun on menossa maahan jossa on talvikin...

12

8456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuutti

      Yleensä ottaen sallittu matkatavaramäärä on 20kg turistiluokassa. Käsimatkatavara saa painaa enintään 8kg. Esim. British Airways´llä matkustaessa sallittu matkatavaramäärä on 23kg plus 8kg käsislaga. Sallittu määrä näkyy aina lentolipusta. Jos lentää Finnairin charterlennolla, saa 4vkon matkalle ottaa 30kg tavaraa (muutoin 20kg) ja max. 5kg käsislagan.

      • ontario

        Atlannin ylitys on yleensä 32kgx2=64kiloa Mutta kannattaa kysyä matkatoimistosta ja kysyä onko lippuun merkitty painomäärä tai rajoitus.Meillä on ollut matkalla kanadaan aina tuo että saatu viedä se 64kg per ukko ja tietenkin sama takaisin.Hyvää matkaa.


    • Vaihtari

      Tuo kilomäärä riippuu tietty aina hiukan lentoyhtiöstä, mutta jos lipussa lukee että 20 kg niin on aivan sama oletko menossa asumaan pitemmäksi aikaa vai vaan viikon lomamatkalle. Euroopan ulkopuolelle (esim. USA) voi saada tuoda enemmänkin. Jos on paljon tavaraa esim. muutettaessa ulkomaille niin ne pitää kai lähettää ja maksaa sitten erikseen.

      Itse olin viime syksynä 6 kk vaihdossa maassa, jossa mennessä oli 35 astetta ja tullessa -10. Yritäpä siinä sitten miettiä mitä vaatteita/muita tarvikkeita saat 20 8kg mahtumaan varsinkin kun paikan päältäkin tuli kuitenkin jotain ostettua. Muutama kilo oli takaisin tullessa ylimääräistä mutta onneksi eivät sanoneet mitään. Amerikkalaiset vaihtarikaverit olivat saaneet tuoda 50kg ja väittivät ettei tuo edes loppupeleissä ollut tarpeeksi.

      • Pete

        Jos on likaa matkatavaraa niin voit käyttää www.travelcargo.fi Heidän kautta voit lähettää henkilökohtaiset tavarat rahtina... heillä on helpdeski lentoasemalla.


      • bone
        Pete kirjoitti:

        Jos on likaa matkatavaraa niin voit käyttää www.travelcargo.fi Heidän kautta voit lähettää henkilökohtaiset tavarat rahtina... heillä on helpdeski lentoasemalla.

        onko tietoa mitä maksaa? ja siis kannattaako tuota käyttää ihan pelkän ylimääräisen matkalaukun kuljettamiseen? meinaan tuleeko kenties jo halvemmaksi maksaa ylipainohinnaston mukaisesti lentokentällä..


      • ----
        bone kirjoitti:

        onko tietoa mitä maksaa? ja siis kannattaako tuota käyttää ihan pelkän ylimääräisen matkalaukun kuljettamiseen? meinaan tuleeko kenties jo halvemmaksi maksaa ylipainohinnaston mukaisesti lentokentällä..

        riippuu paljonko kiloa lähetät. Muistaakseni 20 kg on minimi, jos on vähemmän niin ylipainomaksut ovat halvemmat.... Minulla oli 40 kg!! ;)


    • Nimi Merkki

      Siinä sitä on kentän roskisdyykkaajilla joulu, kun aina saa heittää jotain pois että välttyisi maksamasta 7 egee kilo ylimääräisestä. Viiteentoista ei todellakaan mahdu kesä- ja talvivarusteet.

    • itse olin viime syksynä lomailemassa turkissa ja sen tiesin, että finnairilla ei saisi olla, kuin ainoastaan ruumaan max. 20kg ja käsimatkatavaroita max. 5kg. lopulta kuitenkin kävi sillä tavoin, että minun piti ostaa turkista uusi matkalaukku, kun tuliaiset eivät olisi millään mahtuneet mukaan... sen jälkeen alkoi hirveä "jännittäminen, että miten suhtautuisivat lentokentällä siihen, kun minulla olisi kaksi matkalaukkuja ja joutuisinko maksamaan ylipainomaksua. kentällä vain kysyttiin, että montako laukkua on menossa ruumaan ja sanoin kaksi. asia oli sillä selvä, eikä tarvinut maksaa mitään ylimääräistä. sen jälkeen olo oli todella helpottunut.

      • minä

        Mä lensin yksin ja hain ulkomailta lapseni, joka oli mennyt sinne aiemmin. Tulin sieltä takaisin lapseni alle 2v kanssa (sillä ei ollut omaa istumapaikkaa eikä omaa 20 kg matkatavara oikeutta). Lentoasemalla mulla oli 16 kg ylimääräistä, ne otti ruumaan pari laukkua ja sanoi et mun pitää maksaa ylimääräisistä kg:sta. Ymmärsin et kai ainakin 50 euroa. Ylimääräistä rahaa ei ollut. Sain itkien tullimiesten antavan mun ottaa loput käsimatkatavaroiksi( 3-4 reppua/laukkua). Välilaskun jälk. uuteen koneeseen mentäessä ne sano et mulla on liikaa tavaraa ja ne pitäis laittaa ruumaan. Onneks ne ei ottanu maksua, koska ekalla lentokentällä oltiin tehty "virhe", ois muuten jääny tavarat kentälle...


      • minä kirjoitti:

        Mä lensin yksin ja hain ulkomailta lapseni, joka oli mennyt sinne aiemmin. Tulin sieltä takaisin lapseni alle 2v kanssa (sillä ei ollut omaa istumapaikkaa eikä omaa 20 kg matkatavara oikeutta). Lentoasemalla mulla oli 16 kg ylimääräistä, ne otti ruumaan pari laukkua ja sanoi et mun pitää maksaa ylimääräisistä kg:sta. Ymmärsin et kai ainakin 50 euroa. Ylimääräistä rahaa ei ollut. Sain itkien tullimiesten antavan mun ottaa loput käsimatkatavaroiksi( 3-4 reppua/laukkua). Välilaskun jälk. uuteen koneeseen mentäessä ne sano et mulla on liikaa tavaraa ja ne pitäis laittaa ruumaan. Onneks ne ei ottanu maksua, koska ekalla lentokentällä oltiin tehty "virhe", ois muuten jääny tavarat kentälle...

        mistään ylipainosta, vaikka jouduinkin ostamaan toisen matkalaukun. oli vain semmoinen tilanne, että matkalaukkuuni ei yksinkertaisesti enää mahtunut mitään. mennessäkin laukkuni oli painanut reilusti vajaat 15 kg. olin kuitenkin osannut varautua siihen, että toisin tuliaisia. eniten minua taisi jännittää se, että miten suhtautuvat kentällä, kun minulla on toinen matkalaukku ja mahdanko joutua maksamaan siitä ylimääräistä. onneksi näin ei kuitenkaan päässyt käymään.


    • matkailijanainen

      Mulla oli mennessä Turkkiin 17,5 kg painoinen laukku. Painorajahan on 20 kg.
      Totesin et oli puolet liikaa vaatteita ja kenkiä 2 paria liikaa joita en käyttänyt.
      Ottakaa huomioon että pesuloitakin löytyy useista matkakohteista. Itse kun olin noin painavan laukun vähän yli viikoksi jo valmiiks pakannut, ei jäänyt tuliaisille enää paljon tilaa enkä halunnut ostaa uutta matkalaukkua ostaakseni tuliaisia. Ensi kerralla viisaampana matkaan!

    • Essi

      Katso mitä lipussasi lukee tai soita joko matkanjärjestäjälle tai lentoyhtiöön.

      Lentoyhtiölle on aivan yhdentekevää oletko perillä viikon vai vuoden, se ei vaikuta mitenkään. Eikä myöskään tulo/lähtömaan lämpötilat vaikuta pätkän vertaa.

      Lentoreitti vaikuttaa: Pohjois-Amerikkaan saa enemmän mukaansa. Yleensä 2 laukkua, joiden mitat ovat tärkeät mutta paino ei.

      Sallittu paino matkatavaroille vaihtelee myös yhtiöittäin. Halpislentoyhtiöillä on usein sallittu vähemmä kuin perinteisillä.

      Hyvällä onnella ei ylipainoon kiinnitetä huomiota ja extrasta ei joudu maksamaan mitään. Mutta varsinkin täysissä koneissa voi joutua sitten maksamaan jokaisesta ylimääräisestä kilosta. Viime aikoina on mielestäni painorajoitusten valvominen kiristynyt, mm. käsimatkatavarat punnitaan paljon useammin kuin aiemmin.

      Eli jos sinulla on yli sallitun painon kamaa mukana niin saatat joutua joko jättämään osan kamoista kentälle / lähettämään ne rahtina perästä tai maksamaan reilusti ylipainomaksua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe