Ihmeellinen Jeesus

Anonyymi

Nasaretin kaupungista lähteneen, maakuntia kiertävän ihmemiehen maine oli kiirinyt yli koko Syyrian ja Galilean maakunnan. Jeesus toteutti Isänsä tahtoa. Hän kutsui ihmisiä Jumalan valtakuntaan: ”Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi” (Mark. 1:15).
Jeesus lohdutti surevia, rohkaisi heikkoja, paransi sairaita, karkotti pahoja henkiä, herätti jopa kuolleita. Nämä aiheuttivat suurta ihmetystä ihmisten keskellä.

Ihminen ei ole muuttunut aikojen kuluessa. Kansa seurasi Jeesusta, aikansa julkisuuden henkilöä, suurin joukoin mihin hän ikinä meni. Osa uskoi hänen sanansa ja kääntyi parannukseen. Osa seurasi häntä uteliaana nähdäkseen uusia ihmetekoja. Oli myös niitä, jotka kuuntelivat hänen opetuksiaan ja seurasivat hänen tekojaan löytääkseen syyn tuomita hänet maallisen lain perusteella. He näkivät hänessä kansan villitsijän, joka oli uhka ylipappien vallalle.

Kuurot kuulevat

Kotikaupunkiinsa Kapernaumiin, Galileanjärven maisemiin palattuaan Jeesuksen luo tuotiin kuuro mies. Hän halusi kuulonsa takaisin. Voi vain arvata, kuinka hän oli odottanut Jeesuksen kohtaamista.

Jeesus otti tapansa mukaan miehen erilleen väkijoukosta. Hän pyrki aina tekemään ihmeteot vähäeleisesti ja vaatimattomasti, kielsi jopa todistajia kertomasta tapahtuneesta. Hän kosketti parantavan käden sormilla korvia ja kieltä ja rukoili taivaaseen katsahtaen: ”Effata, aukene.”. Ihme tapahtui. Miehen kuulo palautui ja hän puhkesi puhumaan.

Jesajan ennustus täyttyi jälleen kerran: ”Sinä päivänä kuurot kuulevat kirjan sanat, sokeat pääsevät synkästä pimeydestä ja heidän silmänsä näkevät (Jes. 29:18).”

Jumalan sanan voimalla

Jeesuksen ihmetyöt perustuivat hänen jumalalliseen voimaan, Jumalan sanaan. Sanallaan Jumala loi koko maailman. Sanallaan hän hallitsee sitä edelleen. Kuulonsa saanut mies sai kokea ihmeen kohdalleen. Uskomalla Jeesuksen sanan hän pääsi Jumalan valtakuntaan ja hänen kuuroutensa parani.

Jeesus opetti kansaa: ”Hedelmästä puu tunnetaan – – sydämen kyllyydestä suu puhuu” (Matt. 12:33, 34). Kuulonsa takaisin saanut mies iloitsi kohdalleen tulleesta Jumalan suuresta armosta. Hän halusi kertoa tapahtuneesta kaikille. Samoin tekivät ne, jotka saivat olla todistamassa tapahtunutta. He uskoivat sen evankeliumin sanan, jota Jeesus julisti. Nämä todistajat hän lähetti edelleen viemään kutsua valtakuntaansa.

Kutsu kuuluu edelleen

Jeesus ei ole enää ajallisena ihmisenä parantamassa sairaita ja tekemässä muita ihmetekoja. Evankeliumin työ jatkuu hänen valtakuntansa lasten kautta.

Ihmisinä lankeamme kaikkialla läsnä oleviin synnin houkutuksiin. Tarvitsemme anteeksiantamuksen armoa. Monet syntisairaudet, muun muassa epäusko, kateus, ahneet ja itsekkäät teot, himojen ja halujen mukaan eläminen, paranevat uskomalla ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Tätä tarjotaan kaikille uskottavaksi. Sama evankeliumi on Jumalan lastenkin uskon voimana.

Kyösti Marjanen

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi ihmeellinen. Vetää kirjallisuushahmona melkein vertoja Teräsmiehelle ja Tex Willerille.

• Anonyymi

Voi että kun tuli tippa linssiin (ja toinen housuihin).
      Paikallisella kuulovastaanotolla teen työkseni kuulonpalautuksia. Siellä siis kuurokin alkaa kuulemaan jälleen.
      Olenko Jeesus?
      Sivutyökseni teen töitä näkovastaanotolla.
      Lykkään sokean silmien eteen sellaiset linssit. Ja kas: Sokea sai näkönsä jälleen.
      Minäkin olen siis Jeesus. Ainakin Jeesuksen sukulainen.

• Anonyymi

Muista mitä Jumala kaltaisistasi eksyttäjistä sanoo Kyösti.

KR 1933/-38
      Sak. 10:3 Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa, Juudan heimosta, ja asettaa sen ikäänkuin kunniaratsuksensa sodassa.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Jer. 23:1 "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.

• Anonyymi

"Jeesus ei ole enää ajallisena ihmisenä parantamassa sairaita ja tekemässä muita ihmetekoja. Evankeliumin työ jatkuu hänen valtakuntansa lasten kautta"

Koitapa todistaa Raamatulla tämä valheesi Kyösti. Annat ymmärtää että Jeesus olisi poissa ja ei enää omistansa huolehtisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus ei ole enää ajallisena ihmisenä parantamassa sairaita ja tekemässä muita ihmetekoja. Evankeliumin työ jatkuu hänen valtakuntansa lasten kautta"

Koitapa todistaa Raamatulla tämä valheesi Kyösti. Annat ymmärtää että Jeesus olisi poissa ja ei enää omistansa huolehtisi.

Käykö tämä?
        Matt. 28:20
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Jeesus elää ja antaa omilleen armon tehdä suuria tekojakin
        Joh. 14:12
        "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käykö tämä?
        Matt. 28:20
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Jeesus elää ja antaa omilleen armon tehdä suuria tekojakin
        Joh. 14:12
        "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,

Kokko ajan sama perusvalhe että vain vanhoillislestadiolaiset olisivat Kristuksen omia. Te kiistätte Kristuksen sovitustyön.

• Anonyymi

En löytänyt mitään raamatunvastaista kirjoituksesta. Sen vuoksi nuo edellä olevat kommentit tuntuvat oudoilta. Onhan tämä kuitenkin vanhoillislestadiolaisten keskutelufoorumi. Joillakin näyttää olevan vain tarve vastustaa, vaikka todellista vastustamisen aihetta ei olisikaan.

• Anonyymi

""""Tarvitsemme anteeksiantamuksen armoa. Monet syntisairaudet, muun muassa epäusko, kateus, ahneet ja itsekkäät teot, himojen ja halujen mukaan eläminen, paranevat uskomalla ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä."""

Koko ajan sama perusvalhe toistuu.

Siinäpä se kun et voi nähdä eksytystä kun silmilläsi on Jumalan lähettämä peite, sen vuoksi ettet ole vastaanottanut rakkautta totuuteen. Minä en voi enkä yritäkään kumota Jumalan töitä. Voit vain rukoilla että silmäsi vielä avattaisiin näkemään totuus. Toinen asia tekisitkö mitä sinun kehotetaan tekemään vaikka totuus sinulle valkenisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""""Tarvitsemme anteeksiantamuksen armoa. Monet syntisairaudet, muun muassa epäusko, kateus, ahneet ja itsekkäät teot, himojen ja halujen mukaan eläminen, paranevat uskomalla ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä."""

Koko ajan sama perusvalhe toistuu.

Siinäpä se kun et voi nähdä eksytystä kun silmilläsi on Jumalan lähettämä peite, sen vuoksi ettet ole vastaanottanut rakkautta totuuteen. Minä en voi enkä yritäkään kumota Jumalan töitä. Voit vain rukoilla että silmäsi vielä avattaisiin näkemään totuus. Toinen asia tekisitkö mitä sinun kehotetaan tekemään vaikka totuus sinulle valkenisi.

Mitä raamatunvastaista tuossa lainauksessa on? Eikö Raamatun perussanoma ole sanoma Kristuksesta, joka on kuollut syntiemme tähden, jotta pelastuisimme? Eikö ole oikein uskoa, että syntimme on annettu anteeksi juuri Jeesuksen nimen ja veren tähden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä raamatunvastaista tuossa lainauksessa on? Eikö Raamatun perussanoma ole sanoma Kristuksesta, joka on kuollut syntiemme tähden, jotta pelastuisimme? Eikö ole oikein uskoa, että syntimme on annettu anteeksi juuri Jeesuksen nimen ja veren tähden?

Mutta Ymmärrätkö sitä että kun Jeesus kuoli ristillä n 2000 v sitten

Hän otti pois koko maailman synnin. Jo tehdyt synnit-parhaillaan tehtävät synnit- ja tulevan ajan synnit. Siis kerralla koko maailman kaikkina aikoina tekemät synnit yhdellä kertaa.

Tätä lestadiolaiset eivät voi-eivätkä halua ymmärtää, koska ovat mielistyneet VALHEESEEN.

Tuon seurauksena päällänne on JUMALAN KIROUS ettette kykene näkemään ja ymmärtämään noin yksinkertaista totuutta jonka hullukin ymmärtää.

Tämän sanon rakkaudella teille vl-siskot ja veljet.

Rukoilkaa että Jumala armossaan ottaisi suomukset silmiltänne pois.

• Onko tästä Jeesuksesta jotain aikalaistodisteita?

• Anonyymi

Tosi ihmeellinen, ei tosin pärjää taitavemmille temppumaakareille, vaikkapa Uri Gellerille. Huomattava mediatapahtuma kuitenkin.

• Anonyymi

jeesus on vähän niinkö last season, tai lastsiison (ei lasten siioni).
      Olen itse kävellyt vetten päällä (onnistuu talvella)
      Olen juonut jeesuksen tavoin viiniä (joskus maistuu, joskus ei)
      Olen parantanut ihmisiä (en tehnyt siitä numeroa)
      Kahleista vapautumista en ole kokeillut. Vois olla aika jänskää kyllä. Siitä pisteet jesslle
      Olen lentänyt (jesse lensi vain kerran)
      Olen ruokkinut ihmisiä (jesse ruokki vain kerran)
      Olen opastanut sokeita (jesse ei sitä useampaan kertaan tehnnyt)
      Olen luennoinut ihmisjoukoille (jesse teki sitä vain muutaman kerran)
      Olen nuss***inut naisia (jesse ei sitä tehnyt)
      Olen kiitänyt maan päällä yli 200 km/h nopeudella. Jesse ei moiseen pystynyt

Olenko minäkin siis Jeesus?

• Anonyymi

Kyllä minäkin taidan olla jeesus.
      Laitoin tässä yhtenä päivänä yhden ainoan kolikon sellaiseen koneeseen. Ja kas, sain kolikkoni takaisin tuhatkertaisena! Tuohon ihmetekoon ei jesse totisesti pystynyt.

Käyn aina silloin tällöin myös näpyttelemässä sellasen masiinan näppäimistöä.
      Ja ihme tapahtuu: Seinästä tulee rahaa! Ihan oikeaa riihikuivaa rahaa!!!

Jessuksen aikana ostoksetkin maksettiin kolikoilla. Mutta minä se näytän kaupan kassalla muoviläpyskää, ja ostokset on maksettu. Ihmeteko, jos mikä.
      Vielä ihmeellisempää on kuitata osotoksensa sellaisella korvalla pidettävällä kapulalla. Sieltä kapulasta kuuluu usein erilaisia ääniä, sinne voi myös huutaa tai puhua.
      Niin, sellaisella kapulallakin olen toden totta kuitannut ostokseni. Siihen ei jessus ikinä pystynyt.

On kiva olla jeesus!

• Satujeesusta ei kukaan huomannut hänen väitettynä elinaikanaan, vaikka aloituksessa väitetään maineen kiirineen yli koko silloin tunnetun maailman.

Tästä tosiasiasta ei päästä mihinkään, koska yhtään aikalaiskuvausta ei ole olemassa, ei voikaan olla, koska jeesus luotiin ihmisen toimesta vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

Aloittaja siis valehtelee ja on lisäksi epäjumalanpalvoja.

• Anonyymi

Mutta autuus ja onni ei löydy vanhoillislestadiolaisten piiristä, se on jämpti niin.

• Anonyymi

Lestaadilaisuus on Islam. Kaukana siitä onnesta,siniset pillerit auttavat hulluimpia hurahtaneita. Puhuja puhuu ja hoitokokouksia tehdään, että saatana karkkoutuisi..
      Naiset alistetaan epäuskon takia. Eivät näytä naisilta vaan harmailta ja rumilta synnytyslaitoksilta. Ukot ne vanhan pirut huokaa ja määrää synnin määrän.

• Anonyymi

Jeesus ratsasti aasilla ja sortui näin ollen eläinsuojelurikossyntiin
      Synneistä suurimpia se aaseilu

• Anonyymi

Heti alkuun tuli virhe, koska Jeesuksen aikaan ei ollut Nasarethin kaupunkia vaan pienoinen kylä.
      "Jeesuksen ihmetyöt perustuivat hänen jumalalliseen voimaan, Jumalan sanaan. Sanallaan Jumala loi koko maailman. Sanallaan hän hallitsee sitä edelleen. "

Jeesus itse sanoi toimivansa Jumalan lähettiläänä ei itse Jumalana. MyösJeesuksen oppilaat ajoivat pahoja henkiä ulos ihmisistä ja paransivat Jumalan nimeen eli Jeshua(Jumala auttaa)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe