Katkerat viisikymppiset palstalla

Hämmästyttävää, että jo viisikymmenvuotiaat ovat näin katkeria ja masentuneita, millaisen kuvan heistä tämän palstan kirjoituksista saa. Elämänilo on kadoksissa ja jäljellä kituvuodet, ennen viimeistä voitelua.

Nuorempien kadehtiminen on mielestäni säälittävää, ja sitä tapaa niin miesten kuin naisten parissa.
Miehet kadehtivat nuorempia, kun ne vievät heiltä työpaikat ja naiset, naiset taas kadehtivat toistensa menestystä ja miehiä.

Alempana perään kuulutettua huumoria tapaa viisikymmenvuotiailla vain harvoin, ja silloinkin riittävän hauskaa huumoria on, jos joku puhuu tai kirjoittaa murteella.

Mistä löytäisin taikajuoman jota nautittuani minusta ei milloinkaan tulisi viisikymppistä?

33

3045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nyt sentään

kaikki melkeen 50v. ole katkeria, ei kai se luku ihmistä katkeraksi tee. Kai siiheen on aivan muut syyt,nuoruutta on ihan turha kadehtia kenenkään, se meillä kaikilla vain kerran (jos numeroita katsotaan)Mutta psyykkinen nuoruus on just niin kauan kun haluuaa. Masentuneita ja katkeria on joka ikäryhmässä eikö totta. Itse kun olen melkeen 5ja 0 tuntuu että tarveis joskus aikuistua, mitähän se aikuistuminen sitten onkin? Onkohan se sitten tätä, kun käy lukemassa täällä joskus ei katkeroituneita kirjoitusia,vai mitä.

• toimiva

Minä olen 50v. ja minusta on kiva katsella kun märkäkorvat vipeltää menemään ,samalla voi muistella
      aikoja jolloin ei ollyt aidseja eikä kaikkia näitä
      tauteja tarjolla kun nykyään .
      Aina sieltä välistä saa poimittua itsellekin jonkun
      kivan "friidun" ja vaikka se"best before date" onkin jo mennyt joidenkin kohdalla niin hauskaa on ollut.
      Ei tässä itsekkään ole enää kuin silloin ennen...
      Hyvää kevättä kaikille..

• nuorrun edelleen, henkisesti

Edelliset viestit kertoivat meistä viiskybäsistä totuuden. Tuollaisia me useimmat olemme ja on ihan kelpo ikä meillä.

Muuten, voitko edes olla varma, että saavutat meidän iän? Kohtalon sormi on joskus oikukas.

• 52v tylleröinen

eipä ole pakko lähteä kaikkiin pippaloihin,jos ei itseä haluta.Minä ainakin osaan nauttia tästä ajasta.Ei ole lapset jaloissa häärimässä.Lasten lapset saan seuraksi silloin,kun haluan.Terveys tallella ja työn tekokaan ei vielä tunnu liian rasittavalta.Naurattaakin vielä melkeinpä joka päivä.Ei tartte ryppyotsaisena kulkea.
        Nuoruutta voi muistella naureskellen ei kadehtien.

• vaille 54
        52v tylleröinen kirjoitti:

eipä ole pakko lähteä kaikkiin pippaloihin,jos ei itseä haluta.Minä ainakin osaan nauttia tästä ajasta.Ei ole lapset jaloissa häärimässä.Lasten lapset saan seuraksi silloin,kun haluan.Terveys tallella ja työn tekokaan ei vielä tunnu liian rasittavalta.Naurattaakin vielä melkeinpä joka päivä.Ei tartte ryppyotsaisena kulkea.
        Nuoruutta voi muistella naureskellen ei kadehtien.

Nuoruutta voi elää myös uudelleen...????!!!..

• vaille 54 kirjoitti:

Nuoruutta voi elää myös uudelleen...????!!!..

se se..tijjäthän sie mitä mie utelen..:))

• vaille 54
        Pirrejuupas kirjoitti:

se se..tijjäthän sie mitä mie utelen..:))

minä en hirveesti voi hehkuttaa, mutta voi hitto tämä on ENEMMÄN kuin silloin mistä miinustetaan, sinähän tiedät? Voi kun voisinkin kertoo sulle, ääni...eleet...tyyli.. siis kaikki, mun on ikävä, niin ikävä että on paha olla. Varmaan puhuminen auttais vaan arvaa kelle puhuis?!?!

• vaille 54 kirjoitti:

minä en hirveesti voi hehkuttaa, mutta voi hitto tämä on ENEMMÄN kuin silloin mistä miinustetaan, sinähän tiedät? Voi kun voisinkin kertoo sulle, ääni...eleet...tyyli.. siis kaikki, mun on ikävä, niin ikävä että on paha olla. Varmaan puhuminen auttais vaan arvaa kelle puhuis?!?!

pie kiinni jos olet jo saanut kiinni ja tuntuu hyvältä.., ja onnea sinulle..

En huomannut eilen tätä vastaustasi, ollut hieman kiireitä tässä ja enkä ollut aivan varma enää, että olitko se sinä:))

• vaille 54
        Pirrejuupas kirjoitti:

pie kiinni jos olet jo saanut kiinni ja tuntuu hyvältä.., ja onnea sinulle..

En huomannut eilen tätä vastaustasi, ollut hieman kiireitä tässä ja enkä ollut aivan varma enää, että olitko se sinä:))

hyvinnii, kiva kun huomasit, saanen kertoa "joskus" jatkoja, sillä niitä TULEE on sellinen olotila..molemmilla. Pidäthän taas joskus peukkujasi yläilmoihin suunnattuna?

• hyvä ihme, ei ou kun joku kuukakaus aikkoo niin joku valitti, jotta miten työ 50 outta niin lapsellissii ja niinku "murrosikässii" ja nyt ollaan kuullemma kun mualiman murjomat, ou teijjän kanssa jumaliset!

• en tokikaan suosittele sellaisia.

Nauti sinä vaan huolettomasti kaikista elämäsi päivistä ja vuosista.

Ainakin minusta elämä on muuttunut vuosi vuodelta helpommaksi ja mukavammaksi, varsinkin kun velvollisuudet ja pakot vähenevät, eivätkä krempat ole vielä suuremmin vaivoina.

Sitä paitsi olen itsekin huomannut muuttuvani aina vaan suvaitsevammaksi - ainakin itseäni kohtaan! ;)

• 30-40-50-60

Kaikkein vanhin tunsin olevani kolmekymppisenä.
      Kuuskymppisenä se elämä vasta alkaakin.
      Et sinä sitä taikajuomaa löydä se on yks vilaus muutama 10-vuotta.
      En kyllä haluaisi taikajuomaa kyllä kaikilla kymmenillä on ollut puolensa, en erityisemmin kaipaa mitään taakse jäänyttä.
      Kun vain terveyttä piisaa, mutta se ei ole omissa käsissä nuoremmillakaan.

• vapaa,vaaraton

kyllä 50 risat virtaa löytyy,ei väsytä yö valvomiset
        aikaa itselle, harrastuksille.kevät hanget odottaa suksijaa.kevät ihanaa.ja auringon paistetta,tää on
        mahtavaa.t.hemppa

• Juniperus

Eipä huumorinkukka kuki sinunkaan tekstissäsi, ja ikääntymisen pelkoa ja ihan pientä katkeruuttakin siinä on jo valmiina. Turhaan siis pelkäät: sovit joukkoomme hyvin.

Tämä palsta ei ole läpileikkaus mistään ikäluokasta, vaan tänne kirjoittelevat ne, joilla ei ole parempaa tekemistä. Olemme siis joutilaita ylijäämäihmisiä, emmekä siihen nähden kovin katkeria.

• Milla

Mikään ei ole niin kehittävää kuin kirjoittaminen eikä niin tärkeää paisti puutarhan hoito.

• Juniperus
        Milla kirjoitti:

Mikään ei ole niin kehittävää kuin kirjoittaminen eikä niin tärkeää paisti puutarhan hoito.

Jos kirjoittaminen olisi niin kehittävää, tämä nikkimaakari olisi palstan kehittynein persoona.

• Rudi

pelottavan oikeassa Juniperus..

• ihmisapina
        Milla kirjoitti:

...eikä sekään ole todella tärkeää.

• vita nova

Ota arsenikkia.

• vita_nova

Kävin heti rekkaamassa kun keksin näin upean nicin..

• vita_nova

Minä puolestani olen saanut vaikutelman, että täällä on aika häpiä porukkaa. Siis vähän onnellista. :)

Kai tämä viiskymppisten klubi on edelleen aikansa vallankumouksellisia. 70-luvulla opittiin riisumat rintsikat ja polttamaan ne roviolla. Opittiin tyhjentämään kaljakori yliopiston villeissä geimeissä. Opittiin vapaa ja estoton seksi, ja nyt saadaan hävetä konservatiivien lapsiemme edessä, kellä häpyä on.

Ja nyt, kun on vielä päästy mukaan tähän nettihuumaan, eletään täällä kuin lehmät ensilaitumella keväällä. On kuusibaari nurkan takana ja kiihottavat kaapit sätttimössä. Ai jee tätä riettautta. Ei ihme, että tämä palstakin on oikea viiskymppisten häröjen palsta..

• tukkusutija

sinä sen juoman jorinoistasi päätellen olet löytänyt aikoja sitten. pääsi on pehmennyt, ruhosi rappeutunut. älä pelkää, et sinä milloinkaan elä viisikymppiseksi. amen

ps. jollet tapojasi muuta.

• Rudi

..kummemmin ja fiksummin osaa v-ttuilla niin olis paras pitää päänsä kiinni ja vaikka sutia sitä päätään..

• tukkusutija
        Rudi kirjoitti:

..kummemmin ja fiksummin osaa v-ttuilla niin olis paras pitää päänsä kiinni ja vaikka sutia sitä päätään..

syntymäviisas. odotan innolla:-))

• Rudi

..että palsta ei tee luotausta viiskymppisistä.
      Niin, ja kokeiles vaikka mustaa Rellua. Ei se mitään vanhenemiseen auta, mutta helpottaa silloin tällöin nautittuna. =)

• sättääjätär

sanoisin kyllä että elämäni parasta aikaa.Mikäli ei noita vaivoja..vaivoja oteta huomioon.Pelkkä etusormen tuijotus naurattaa.Joten älä sinä huoli vaan pidä mieli nuorena ja optimistisuus elämän rakentajana niin takaan että tänne kannattaa tulla.Kevättä niinpä niin..))))

• ihmisapina

koska kyllä sitä kateroitua voi missä iässä vaan ja 50 vee on siihen oikein sopiva: joten sallittakoon se meille!

Katkeroituminen ei ehkä ns. "auta" mutta siihen on aina syynsä ja se on elettävä läpi. Kun tulee elämästä kokemusta ja näkemystä, saattaa ainakin tilapäinen katkeroituminen olla itse asiassa ainut realistinen ja terve tapa reagoida erilaiseen väsyttävään vouhottamiseen.

• Ihmettelijä

Meidän niinkuin muunkin ikäisiä on joka junaan!

• Kysynpä vaan

Ja itsekkäitä ihmisiä on kaiken ikäisiä

• reissunainen

kaipailit nuoruuden tietämättömyydessäsi.
      Voi sentään, sen parempaa taikaa kuin Näätämöisen hetteen vesi ei olekaan. Käyhän kulaus niin ikuinen nuoruus on taattu!
      Varoitan vaan, että sinne ei pääse autolla, täytyy käyttää iham omia lihasvoimia...
      Minullakin henkisen iän testi tuotti iäkseni 21 vuotta. Panehan kikkinikki paremmaksi!
      Ja jos rupes pelottamaan niin ainahan on arseniikki...

• oijoisentäs

En tiedä mistä ja miten sitä taikajuomaa saa, MUTTA sen nimi on ARSENIKKI. Se pysähdyttää kyllä tuon ikääntymisen kuin taikaiskusta.
      Terveisin Arse Nikki-Kikki
      (huom! En erityisemmin suosittele kokeilemaan, koska vaikutus on pysyvä!)

• Riia

Jos on katkera sisältä on naama kitkerä.

• kaunein

Helppoa se on, usko pois. Siinä aseita teille tavalliseen selviytymiseen näissä nettikahinoissa. Katseles noita minun vastauksia tuolla noille kitisijöille. huomaat, että he ovat itse itsensä jo kyykyttäneet. Minä joskus potkaisen vauhtia lisää.    

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      152
      14476
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      39
      8320
    3. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      48
      6072
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      168
      5670
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4447
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      67
      4308
    7. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      45
      4049
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      24
      3960
    9. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3730
    10. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3627
    Aihe