Corollan hyvityshinta ?

Corolla-Man

Olen tuossa leikitellyt ajatuksella, että jos vaihtaisi kokoluokkaa isomman auton, eli puhutaan nyt sitten hintaluokasta 25-30 tonttua. Mitähän uskaltaisi toivoa hyvityshintana seuraavasta :

Toyota Corolla 1,6 STW Linea Terra, vm. 2004, ajettu n. 20 tkm. Metalliväri, cruise, kahdet alut ja renkaat. Lohkolämmitin ja vetokoukku.

Yhden tarjouksen jo sain, mielestäni alakanttiin. Antaapa tulla arvioita. Paskanjauhajat voisivat pitää mölyt mahassaan.

27

5758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Patrikek

21000-22000e. Siis hyvityshintana, jolla tarkoitan, että uuden hintana tarjouksessa ovh. Ainakaan vähemmällä en itse edes vaihtoa ajattelisi. Riippuu myös paljon mihkä olet vaihtamassa.

• Antti

Autoliikkeet elävät vaihtamalla käytettyjä autoja uusiin. Kaupasta pitää jäädä jonkinlainen kate.

Ei kai kukaan täysjärkinen autonmyyjä maksa tuollaista hintaa. 17 000 euroa on ihan käypä hinta.

• Patrikek
        Antti kirjoitti:

Autoliikkeet elävät vaihtamalla käytettyjä autoja uusiin. Kaupasta pitää jäädä jonkinlainen kate.

Ei kai kukaan täysjärkinen autonmyyjä maksa tuollaista hintaa. 17 000 euroa on ihan käypä hinta.

on suhteellista. Mulle hyvitettiin reilu vähä vajaa 20000e -02 1,6 sol hb:sta tuossa loppuvuonna tietty oli kaikilla mahdollisilla varusteilla ja vaihdoin vähän kalliimpaan, mutta silti...
        Jos nyt aattelet, että ne saa tosta noin 20000e kun myyvät ulos. Hyvittävät 21000e ja tietenkään uudesta et saa mitään alennuksia. Siinähän niille jää vielä reilusti rahaa kun katteet ovat n.10-15%.
        Jos tuon menee 17000 eurolla vaihtamaan ni se on järjenköyhyyttä.

• Patrikek
        Patrikek kirjoitti:

on suhteellista. Mulle hyvitettiin reilu vähä vajaa 20000e -02 1,6 sol hb:sta tuossa loppuvuonna tietty oli kaikilla mahdollisilla varusteilla ja vaihdoin vähän kalliimpaan, mutta silti...
        Jos nyt aattelet, että ne saa tosta noin 20000e kun myyvät ulos. Hyvittävät 21000e ja tietenkään uudesta et saa mitään alennuksia. Siinähän niille jää vielä reilusti rahaa kun katteet ovat n.10-15%.
        Jos tuon menee 17000 eurolla vaihtamaan ni se on järjenköyhyyttä.

ja kilsoja oli tuossa omassa silloin 75tkm.

• Corolla tulossa

Vaikea tuota on sanoa. Uuden auton listahinta on tällä hetkellä 21920 €, joten vaikka autossasi on varusteita, tuskin siitä yli 20 k€:a hyvitetään, mutta lähelle sitä kuitenkin. Uudet ovat vielä facelift-malleja.

Minkä suuruisen tarjouksen sait?

• Corolla-Man

17 tonttua, joka on kyllä liian vähän.

• Mats
        Corolla-Man kirjoitti:

Tuo hinta taitaa olla suurinpiirtein linjassa sen kanssa, että noin kolmessa vuodessa uuden henkilöauton hyvityshinta putoaa puoleen. Ja mikä tässä on takana: autoliikkeet ovat jo pudottaneet hyvityshinnat likipitäen sille tasolle, ettei tule paljoa takkiin sitten kun autovero poistetaan... siitähän tässä on kysymys kun tarkemmin asiaa miettii.
        Vastaavasti käytettyä autoa ostaessa (ilman vaihtoautoa) voi härskisti yrittää tinkiä 25 - 35% hintapyynnöistä pois, varsinkin jos oot ostamassa esim. Vectraa, C5:sta, 406:sta tms. malleja joita on satoja vaihtoautohalleissa...

• nämä

jutut todistaa,että tojotan ostajat ovat idiootteja kun ovat valmiita maksamaan vanhasta saman kuin uudesta.

• jammu
        Corolla-Man kirjoitti:

mittapuun mukaan hyvä tarjous.

Auton arvo laskee vaapasti kilpailluilla EU markkinoilla 3 vuodessa maasta riipuen noin. 35 - 50 %.

Auton arvosta lähtee 10% kun se rekisteröidään ja otetaan käyttöön. Tämä sääntö pätee muualla myös jälleen myyjien esittelyautoihin (Suomessa pyydetään ja maksetaan esittelyautoista aivan käsittämättömiä summia).

Lokakussa vapautuvaan kilpailun seurauksena em. pelisäännöt tulevat pikkuhiljaa myös monopoolilla suojelluille Suomi markkinoille.

• jöördis

Ainakin Helsingin seudulla polkevat vaihtohyvitykset mahdollisimman alas. Vaikka tarjoaisi tuoretta autoa, noin uudesta saattavat jopa sanoa että on liian nuori.
      Varusteista harvemmin hyvitetään vaihdossa mitään, muistavat liikkeessä kyllä kyniä niistä seuraavalta ostajalta.
      Jos uuteen Toyotaan aiot vaihtaa, on Tammisaaren autokeskus aika hyvä liike, siellä yleensä hyvät vaihtotarjoukset.

• Jooseppi

Itse vaihdoin autoa alkuvuonna. Vaihdoin vm. 2002 1.6 terra farkun jolla oli ajettu 87 tkm, uuteen pikkudiesel Corollaan.
        Vanhasta hyvitettiin 18900€. Ja kaupat tein OK-auto Jämsässä. Kannatti ajella täältä pk-seudulta sinne, kun säästi reilut pari tuhatta.

• Vaihtanut
        Jooseppi kirjoitti:

Itse vaihdoin autoa alkuvuonna. Vaihdoin vm. 2002 1.6 terra farkun jolla oli ajettu 87 tkm, uuteen pikkudiesel Corollaan.
        Vanhasta hyvitettiin 18900€. Ja kaupat tein OK-auto Jämsässä. Kannatti ajella täältä pk-seudulta sinne, kun säästi reilut pari tuhatta.

Minä kuvittelin saavani kovan hinnan -03 1,6 Solista aj. 32 tkm joulukuussa eli 17450 e!

• Jokke
        Vaihtanut kirjoitti:

Minä kuvittelin saavani kovan hinnan -03 1,6 Solista aj. 32 tkm joulukuussa eli 17450 e!

..toyotaliikkeet. Itse sen olen tehnyt, viisi liikettä 200km säteellä. Nyt jo kolme antanut tarjouksen. 2003 mallisesta 1.6 SolWagonista tarjotaan vaihdossa Versoon 21080ekkeä. Kaksi liikettä vielä antamatta tarjouksen, saas nähdä paraneeko.

• AE111
        Vaihtanut kirjoitti:

Minulla meni -03 Farkku 1,6-automaatti-Corolla (Terra ja ajettu tuolloin 26tkm) lunastukseen loppuvuonna. Päivän hinnaksi sille katsottiin 19000e. En kyllä silti suosittele autonvaihtoa kenellekään kyseisellä tavalla :P

• Vaihtanut
        Jokke kirjoitti:

..toyotaliikkeet. Itse sen olen tehnyt, viisi liikettä 200km säteellä. Nyt jo kolme antanut tarjouksen. 2003 mallisesta 1.6 SolWagonista tarjotaan vaihdossa Versoon 21080ekkeä. Kaksi liikettä vielä antamatta tarjouksen, saas nähdä paraneeko.

Kyllä sitä tuli neljää liikettä kilpailutettua, mutta tuohon se hinta jäi, vaikka mitä teki. Pidin tuota hyvänä hintana, koska pienin hyvitys, mitä tarjottiin oli 14900 e.

• Patrikek
        Vaihtanut kirjoitti:

Kyllä sitä tuli neljää liikettä kilpailutettua, mutta tuohon se hinta jäi, vaikka mitä teki. Pidin tuota hyvänä hintana, koska pienin hyvitys, mitä tarjottiin oli 14900 e.

vähän aina kattoa, että mihin aikaan autoa vaihtaa. Joskus niitä kiinnostaa enemmän tehdä kaupaa ja niitä kauppoja ne saa kun hyvittää enemmän. Väkisinhän ei autoa kannata lähteä vaihtamaan. Yleisesti loppuvuosi on parempaa aikaa kuin alkuvuosi, koska silloin on hiljaisempaa autokaupassa, eli vaihdokkeja vähemmän ja enemmän halua myydä sulle uusi. Sehän on ihan sama jos noin 3 vuoden syklillä vaihtaa autoa, että onko se rekisteröity joulukuussa vai tammikuussa.

• AE111 kirjoitti:

Minulla meni -03 Farkku 1,6-automaatti-Corolla (Terra ja ajettu tuolloin 26tkm) lunastukseen loppuvuonna. Päivän hinnaksi sille katsottiin 19000e. En kyllä silti suosittele autonvaihtoa kenellekään kyseisellä tavalla :P

Saanko udella,jotta tuon "mälläyksen"takiako otit paljon turvallisemman auton tilalle?Itellä oli yksi (aika suurikin)peruste vaihtaa auto turvallisempaan.Siksikin luovuin samanlaisesta(tosin sol)Corollasta Corolla Versoon.Toki eihän kaikelta voi olla turvassa ja "kuoppa" odottaa joka tapauksessa joskus maailmassa,mut jos nyt kuitenkin vähän paremmin tuolla teillä( ja meillä)selviäis aina perille.Edellenkin oon ollu tosi tyytyväinen Versooni.Varsinkin sen natinattomuuteen!Monikaan ei ole uskonut,ettei natise sisällä,mut pakko noitten "epäilevien tuomaitten"on uskoa omia korviaan :)
        Noh,meni aiheesta sivuun,joten ruotuun sano! :)
        Rahusta joutu käyttämään tasan 11000 eskoa vaihossa tohon versoon(varusteineen,poislukien alut ja ruostesuojaus)Joten omasta mielestä sain varsin kohtuullisen korvauksen entisestä pirssistä.Ilmeisen kipeetä toi hyvitys teki myyjälle,kun siihen malliin puhkui... :) Mut se oli sen ongelma se :)
        Turvallisia kilometrejä!Onneksi selvisit mälläyksestä!

• AE111
        make.roadrunner kirjoitti:

Saanko udella,jotta tuon "mälläyksen"takiako otit paljon turvallisemman auton tilalle?Itellä oli yksi (aika suurikin)peruste vaihtaa auto turvallisempaan.Siksikin luovuin samanlaisesta(tosin sol)Corollasta Corolla Versoon.Toki eihän kaikelta voi olla turvassa ja "kuoppa" odottaa joka tapauksessa joskus maailmassa,mut jos nyt kuitenkin vähän paremmin tuolla teillä( ja meillä)selviäis aina perille.Edellenkin oon ollu tosi tyytyväinen Versooni.Varsinkin sen natinattomuuteen!Monikaan ei ole uskonut,ettei natise sisällä,mut pakko noitten "epäilevien tuomaitten"on uskoa omia korviaan :)
        Noh,meni aiheesta sivuun,joten ruotuun sano! :)
        Rahusta joutu käyttämään tasan 11000 eskoa vaihossa tohon versoon(varusteineen,poislukien alut ja ruostesuojaus)Joten omasta mielestä sain varsin kohtuullisen korvauksen entisestä pirssistä.Ilmeisen kipeetä toi hyvitys teki myyjälle,kun siihen malliin puhkui... :) Mut se oli sen ongelma se :)
        Turvallisia kilometrejä!Onneksi selvisit mälläyksestä!

En pelkästään sen takia ottanut, mutta oli se päätöksessä mukana. Onhan siinä Avessa niitä turvakilkkeitä enemmän. Ensin olin ottamassa Corollaa tai vastaavan kokoluokan muunmerkkistä. Niihin sitten olisin ottanut lisävarusteena, jos ei jo vakiona ollut näitä VSC:tä yms. Tulin kuitenkin koeajaneeksi luokkaa isompia ja nälkä kasvoi syödessä. Onhan näissä toki sellainen isomman auton tuntu ja vakaus. Mutta pankkireissuhan tästä sitten seurasi... Jep, ei tuossa kolarissa mitään vammoja sentään tullut. Sen verran hyvin ne Corollankin turvavehkeet toimivat. Turvallisia kilometrejä sinnekin!

• Mazda6 farmari

Mulla ois -04 Mazda6 2.3Gt farmari ajettu alle 20tkm. Pienempi auto riittäisi ja rahaa tarvis, alettaisko vaihtohommiin?

• joe

Itsellä on -04 Sol Farkku. Leikilläni olen katsellut liikkeitten pyyntihintoja k.o laitteesta. Eli jos niillä hinnoilla menee kaupan (Corolla farkkuna on haluttu), kannattaa kokeilla itse myyntiä. Vikojen suhteen ostajallakaan ei ole hätää koska tehdastakuu on voimassa. Sitä kyllä ihmettelen että jotain 15-30 tkm ajettua (-04-farkkuSollia) myydään hintahaarukkaan 20500-22000...Pitäisiköhän myydä omakin. Ja ostaa samanlainen mutta pikkudieselillä ?

• hyvityksestä

Olet näköjään ottanut corollaan reilusti lisävarusteita, mutta hyvitys menee ikävä kyllä niin, että se lasketaan ihan perus terra varustelun mukaan. Eli terra uutena 21 920, josta saa alennusta ilman vaihtoautoa noin 7%, eli uuden hinnaksi ilman lisävarusteita jää 20 385. Näköjään ajettu tyypilliset noin 20 000 km vuodessa, eli otetaan tosta 20 385 pois noin 12% eli hyvitystä saanet keskimäärin noin 18 000 euroa, riippuen mihin vaihdat (riippuu myyntikatteesta). Kun corollasi laitetaan uudelleen myyntiin, niin lisätään tohon 18 000 taas 12%, niin saadaan uusi myyntihinta autollesi noin 20 385 eli käytännössä 20 500-21 500, josta saa tietysti taas alennusta noin 7%, jos sen hankkii ilman vaihtoautoa. Vaihtoauto kauppa on myös suurta liiketoimintaa myyjille, ja niistä pitää ottaa myös kunnon kate, tuleehan varastoinnista myös kuluja, ja niihin joutuu sitomaan pääomaa, sekä autojen myyntiarvo laskee pihassa, jos ne eivät käy heti kaupaksi. Ja näistä katteistahan täytyy maksaa koko myynti/toimisto henkilökunnan palkat muine kuluineen, että sillai. Kanattaa toki kilpailuttaa eri jälleenmyyjiä, jotkut voivat tyytyä syystä tai toisesta pienempääkin katteeseen. Kelpaako vastaus?

• mies

Ei siittä saa juuri mittää jos se on toyota

• sinne hourulaan!

Toyota Corolla Farmari pitää hintansa parhaiten kaikista autoista.

• uuteen
        sinne hourulaan! kirjoitti:

Toyota Corolla Farmari pitää hintansa parhaiten kaikista autoista.

Kävin viikko kysymässä uuteen corollaan välirahaa. itsellä sol -03 kaikilla herkuilla ja 30 tkm ajettu. Lupasivat uuteen vastaavaan hyvittää 19000€ eli väliin noin 4000€. liike oli raision autocenter. Myyjäni kertoi että älä vaihda vielä vaan odota vuosi lisää jolloin noin 50tkm ajokilometreillä hyvityshinta putoaa vain noin 1500€ lisää. Kyllä pääkaupunkiseudulta kannattaa ajaa 200 km turkuun tai tampereelle, tienaa helposti 2000€.

• eipä ei
        uuteen kirjoitti:

Kävin viikko kysymässä uuteen corollaan välirahaa. itsellä sol -03 kaikilla herkuilla ja 30 tkm ajettu. Lupasivat uuteen vastaavaan hyvittää 19000€ eli väliin noin 4000€. liike oli raision autocenter. Myyjäni kertoi että älä vaihda vielä vaan odota vuosi lisää jolloin noin 50tkm ajokilometreillä hyvityshinta putoaa vain noin 1500€ lisää. Kyllä pääkaupunkiseudulta kannattaa ajaa 200 km turkuun tai tampereelle, tienaa helposti 2000€.

Höpö, höpö, hyvitys tosta pirssistä on luokkaa 15000 euroa. älä viitsi kirjoitella tänne noita ankkoja. kohta ei kukaan uskalla ostaa autoja, jos uskovat näitä hyvityshuijauksia!!!!

• eipä ei
        uuteen kirjoitti:

Sitäpaitsi, kukaan myyjä ei sano, että älä vaihda vielä, vaan vasta vuoden päästä! amatööri!!!!

• pää
        eipä ei kirjoitti:

Sitäpaitsi, kukaan myyjä ei sano, että älä vaihda vielä, vaan vasta vuoden päästä! amatööri!!!!

Mitä unta mahdat elää jollet usko tosiasioita, toyotan arvo 3 vuoden jälkeen on keskimäärin 74% hankintahinnasta. Pitää muuten parhaiten hintansa Suomessa. Lue tuulilasista. Mutta jos tyydyt 15 t€ niin se on omaa tyhmyyttäsi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      128
      6978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4284
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      52
      3426
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      3054
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      289
      2038
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1703
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1601
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1543
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1451
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1406
    Aihe