Vesijohtovedestä keitettynä

Anonyymi

Moi

Eka kerta yli 10 vuoteen Alanyaan edessä. Huoneessa on vedenketin.
Mites se on, voiko kraanasta otettua vettä juoda keitettynä? Tarkoitan lähinnä, että onko se ihan ok, kuten esim. Espamjassa.
Luin jostain, että kraanavesi on juomakelpoista mutta ei suositeltavaa bakteerikannan takia.

12

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö olisi helpompi ostaa kaupasta noin 0.20 euroa maksava vesipullo?

      • Anonyymi

        Minusta helpompaa on vesi laskea "kraanasta" kuin kantaa kaupasta, niin teen päivittäin


      • Anonyymi

        Eikö olisi kaikkein mukavinta mennä maahan, jossa
        - turisti voi kulkea ilman "terveterve - mita kuuluu" tai "koska lähdet pois"
        - kraanavettä voi juoda ihan sellaisenaan sairastumatta
        - hyvää länsimaista tasoa oleva väestö
        - rehellisiä siinä kuin suomalaisetkin
        - ei pärstäkerroinhintoja tai tinkausta hinnan numeroiden määrästä
        - jne

        Kokeilkaa Kroatiaa, Sloveniaa tai Montenegroa!

        Terveisin nimim "Neljä tuntia Turkkia riittää"


    • Anonyymi

      Jos kehtaat keittää, niin mikäs siinä. Keitin kahvit graanaveteen ja käytin keitettyä vettä juomavetenä. Ei siitä mitään seuraamuksia tullut.
      Ei se ole yhtä kirkasta, mitä pullovesi, mutta ei sitä kahvissa huomaa.

    • Anonyymi

      Vesi on niin kalkkista, että se on pahan makuista.

    • Anonyymi

      Hyvin voi käyttää! Itse keitän riisit,makaroonit,kahvin,teen sun muut ihan kraana veteen. Hampaat pesen kraanavedellä. Ainoastaan juon pullotettua vettä. Paitsi,joskus on epähuomiossa janoonsa myös kraanavettä juonut. Eipä ole koskaan Turkin reissuillani vatta ollut moksiskaan. Espanjan mantereella kylläkin,vaikka olin varovaisempi,sekä Kanarian saarilla. Rodoksella vatta vasta sekasn menikin . Aika yksilöllistä tämä vissiinkin,mutta Tuekissa sivistyneissä paikoissa voi loistavasti kraanavettä käyttää. Juomaan sitä ei kannata alkaa,jos ei halua,että esim viikon loma menee piloille,vatsanväänteiden takia. Mukavaa reissua Turkkiin

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista etenkin ylläolevasta!
      Näin itsekin olen ajatellut, että eikös ne erilaiset bakteerit yms tuhoudu keittäessä. Enemmän kyse makuasioista, luulisin.

      Espanjassa keitän kraanaveden, jota myös juon huoneenlämpöisenä, ja pullotankin toisinaan.
      Kyse ei ole pihiydestä vaan kätevyydestä. Minulla ei valitettavasti ole voimia kantaa vesipulloja kaupasta. Yksi pieni pll kerrallaan ei riittäisi kovin pitkälle. Toki saisin apuja mutta toisaalta jos näinkin toimii niin mielummin näin.

    • On nyt aivan sama miten valmistaudutte Turkin kraanavesiin.
      Eihän sitä juomaan pidä, se on selviö.

      Ette myöskään voi olla turvassa vaikka käyttäisitte ainoastaan pullovettä.
      Pikkupojat hankkivat mukavia tienistejä pullottamalla hanavettä jota myydään kapakoissa turisteille. Silloin ette voi varmentaa sinettejä.

      Varoitan vakavasti myös tilaamasta ns. pitkiä paukkuja ravintoloissa. Ne eivät taatusti ole tilaamaanne kansainvälisesti tunnettuja vodkia vaan kotipolttoista pontikkaa joka voi sisältää jopa metanolia.

      Matkailu Turkkiin on vähentynyt merkittävästi vaikka matkatoimistonsa saattavat muuta valehdella. Nyt yrittävät kaikin keinoin säilyttää kapakkatuottonsa ja juuri siihen liittyvät juomaväärennökset.
      Välttäkää luojan tähden myös hanakaljojaan, ne ovat saastaista litkua mistä olut on kaukana.

      • Anonyymi

        Minkälaisen tilin teit vesipullojen myynnillä?


      • Anonyymi

        Höpö höpö! Turkissa on ihan kauppojakin...ihan isojakin marketteh´ja jotka sitä vettä myyvät...esin migros. Ja hinta on 0.5 litran vedelle abot 0.5 tl ,eli ei mitään. Kapakoissa vesi makisaa sen 4-5 tl. Vaan ihan on avaamaton puteli sekin =) Ja Alottajalle! Penen hampaat,keitän kahvit,teen sapuskan keittämättömään veteen,ja niinkuin joku jo aiemmin kommentoikin,että on jopa juonut vahingossa...Niin minäkin. Vältän kraanaveden juomista raakana,mutta ei se siltikään tapa jos niin pääsee käymään. Ja kuten aikaisemminkin sanottiin,niin myös minä olen kanarialla kaikista varotoimenpiteistä huolimata saanut elämäni vatsataudin. Käytiin Rhodoksen puolella eräällä Turkin matkallamme,ja eräs seurueemme jäsen sai valtavan taudin. 6 jäsentä joista kolme sairastui,mutta yksi todella pahasti. Eli ei se ole kiinni siitä missä matakailee. Turkin lomakohteet on nykyään todella siistejä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö! Turkissa on ihan kauppojakin...ihan isojakin marketteh´ja jotka sitä vettä myyvät...esin migros. Ja hinta on 0.5 litran vedelle abot 0.5 tl ,eli ei mitään. Kapakoissa vesi makisaa sen 4-5 tl. Vaan ihan on avaamaton puteli sekin =) Ja Alottajalle! Penen hampaat,keitän kahvit,teen sapuskan keittämättömään veteen,ja niinkuin joku jo aiemmin kommentoikin,että on jopa juonut vahingossa...Niin minäkin. Vältän kraanaveden juomista raakana,mutta ei se siltikään tapa jos niin pääsee käymään. Ja kuten aikaisemminkin sanottiin,niin myös minä olen kanarialla kaikista varotoimenpiteistä huolimata saanut elämäni vatsataudin. Käytiin Rhodoksen puolella eräällä Turkin matkallamme,ja eräs seurueemme jäsen sai valtavan taudin. 6 jäsentä joista kolme sairastui,mutta yksi todella pahasti. Eli ei se ole kiinni siitä missä matakailee. Turkin lomakohteet on nykyään todella siistejä

        Mummelit täällä puhuvat usein käsidesin merkityksellisyydestä ruikkupaskatautien ennaltaehkäisynä.
        Hyvä keino on myös aterimien käyttö syödessä.

        Itse olin vakuuttunut näistä ohjeista ja olen toiminut Alanyassa seuraavasti:
        - Ompelin selkäliivin 15 litran pumppupullolle jonka täytän käsidesillä.
        Tällä ruiskutan kaiken mihin aion koskea; mm. ovien kädensijat, taksien ovankahvat, vaihtorahat, suihkujen hanat yms.
        Juon vain ulkomaisia avaamattomia tölkkijuomia, syön kuorellisia hedelmiä ja tyhjiöpakattuja eineksiä.

        Näin toimien olen välttynyt ruikkupaskataudeilta.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Mummelit täällä puhuvat usein käsidesin merkityksellisyydestä ruikkupaskatautien ennaltaehkäisynä.
        Hyvä keino on myös aterimien käyttö syödessä.

        Itse olin vakuuttunut näistä ohjeista ja olen toiminut Alanyassa seuraavasti:
        - Ompelin selkäliivin 15 litran pumppupullolle jonka täytän käsidesillä.
        Tällä ruiskutan kaiken mihin aion koskea; mm. ovien kädensijat, taksien ovankahvat, vaihtorahat, suihkujen hanat yms.
        Juon vain ulkomaisia avaamattomia tölkkijuomia, syön kuorellisia hedelmiä ja tyhjiöpakattuja eineksiä.

        Näin toimien olen välttynyt ruikkupaskataudeilta.

        Kannattaa ruiskuttaa myös setelirahat:
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006408506.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe