Toyota Corolla vs VW ID3.34

Anonyymi

Corollassa on etuveto ja sillä voi ajaa talvellakin. Toisessa ei ole.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-se-nyt-on-vwn-alle-30-000-euron-sahkoauto-uusi-kupla-vai-pelkka-kupla/304202da-d53f-4c2c-97e2-9492aa393c50

136

1211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW ID.3 on takavetoinen tila-auto ja painaa 1750 kg. Tavaratila on puolet pienempi kuin Corolla sedanissa.

    • Anonyymi

      Vw onkin kaupunki auto ja erittäin loistava siihen. Tero tärisee jo ja panikoi kun Toyota ei pysty samaan.

      • Anonyymi

        ?? (Taitaa olla oma salakieli käytössä täällä)


    • Anonyymi

      Pettymys , uusi VW ID.3,5 , takaveto ja 1750 kg ja matkustajat päälle eli 2000 kg painava kulkine talvisille teille. Ei taida toimia. Kesäautoksi vois harkita, onhan siinä Toyotan ja LG kehittelemä akku.

      • Anonyymi

        Akseliväli 6,5 cm pidempi kuin Corolla TS. Myös hieman leveämpi. Mikähän siktä nyt niin huonon talviauton tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akseliväli 6,5 cm pidempi kuin Corolla TS. Myös hieman leveämpi. Mikähän siktä nyt niin huonon talviauton tekee?

        Se kun Terolle ei ole koskaan annettu takavetoisia koeajolle. Pitäähän turhautuminen johonkin purkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kun Terolle ei ole koskaan annettu takavetoisia koeajolle. Pitäähän turhautuminen johonkin purkaa.

        Minä puran turhautumiseni tänne vastailemalla itselleni ja solvaamalla Tohjoa 18-20h/vrk joka ikinen päivä ja myös yö.. Turhautumiseni johtuu nolosta paljastumisestani vajaa pari vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Miksi kuorma-autot pysyy tiellä talven liukkailla, se paino sen tekee.....


    • Anonyymi

      Uusi "kupla" on kyllä syntynyt, mutta ei siinä merkityksessä, kuin tuo aikaisempi....

      • Anonyymi

        Ettei tulisi sutta ja sekundaa painaa kyllä niin vituustii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei tulisi sutta ja sekundaa painaa kyllä niin vituustii?

        Paljonko Corolla 2.0 Hybrid TS tai RAV4 painaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko Corolla 2.0 Hybrid TS tai RAV4 painaa?

        Paljonko Sisu Kontio painaa, about 10 tonnia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko Corolla 2.0 Hybrid TS tai RAV4 painaa?

        TS on farkku, jossa on surkea kantavuus.


      • Anonyymi

        Kuorma autolla on paska ajella, mää ostan kevyen ligieerin 🤩🤩🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko Corolla 2.0 Hybrid TS tai RAV4 painaa?

        Noin 1300 kilogrammaa se painaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko Corolla 2.0 Hybrid TS tai RAV4 painaa?

        TM:n vertailutestissä ollut Corolla TS Hybrid painoi 1548kg, Octavia 1335kg.
        Rav4 hybrid AWD painoi punnittuna 1740kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 1300 kilogrammaa se painaa.

        Äläpä viitsi valehdella!


    • Anonyymi

      Sähköautossa takaveto on hyvä ratkaisu, koska akut ym. paino on taka-akselilla ja näin saadaan hyvä pito myös talvella.

      • Anonyymi

        ID.3:n painojakautuma on 50/50 eli paras mahdollinen ajettavuuden kannalta. ID.3:n painoero Corollaan on vähemmän kuin painoero Octavian ja Corollan välillä on.
        Onko Octavia siis paras talviauto näistä ja Corolla toivoton kun se painaa 200kg enemmän kuin Ocu. No ei tietenkään ole, Painoista puhuminen talviautoilun yhteydessä on typerysten hommaa.

        Ja vielä sellainen juttu että ID.3:sta tulee myös neliveto-malli. Corollan puolella on vähän hiljaisempaa sillä rintamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3:n painojakautuma on 50/50 eli paras mahdollinen ajettavuuden kannalta. ID.3:n painoero Corollaan on vähemmän kuin painoero Octavian ja Corollan välillä on.
        Onko Octavia siis paras talviauto näistä ja Corolla toivoton kun se painaa 200kg enemmän kuin Ocu. No ei tietenkään ole, Painoista puhuminen talviautoilun yhteydessä on typerysten hommaa.

        Ja vielä sellainen juttu että ID.3:sta tulee myös neliveto-malli. Corollan puolella on vähän hiljaisempaa sillä rintamalla.

        Korjataan nyt sen verran että painonjakautuma on 20/80 ! Joko hälyttää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan nyt sen verran että painonjakautuma on 20/80 ! Joko hälyttää ?

        20/80 muodostuu kun vaimosi tulee kyytiin. Se on hälyttävää.


      • Anonyymi

        Sladissa joutuis painaa ylämäet talvella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataan nyt sen verran että painonjakautuma on 20/80 ! Joko hälyttää ?

        Lapsi asialla. Oliko sulla mitään oikeaa sanottavaa?


      • Anonyymi

        Akut keskellä, moottorit ja vaihdelaatikko takana, edessä tavaratila, 50/50 häh ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut keskellä, moottorit ja vaihdelaatikko takana, edessä tavaratila, 50/50 häh ?

        Tavaratilakin on takana, edessä on vain sähköjohto kotelo. Aika takapainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut keskellä, moottorit ja vaihdelaatikko takana, edessä tavaratila, 50/50 häh ?

        Kun ottaa asioista selvää eikä ala arvailemaan niin pääsee lähemmäksi totuutta.
        Painojakautuma on 50/50.

        https://www.youtube.com/watch?v=4AqHpoexQ8U

        Tästä selviää monta muutakin asiaa saksalaisella perusteellisuudella selvitettynä. Esim miksi kannattaa rullata aina kun mahdollista sen sijaan että regeroisi sähköä, miksi ID.3:ssä on energiatehokkainta olla rumpujarrut takana yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ottaa asioista selvää eikä ala arvailemaan niin pääsee lähemmäksi totuutta.
        Painojakautuma on 50/50.

        https://www.youtube.com/watch?v=4AqHpoexQ8U

        Tästä selviää monta muutakin asiaa saksalaisella perusteellisuudella selvitettynä. Esim miksi kannattaa rullata aina kun mahdollista sen sijaan että regeroisi sähköä, miksi ID.3:ssä on energiatehokkainta olla rumpujarrut takana yms.

        Sähköautoissa pitää olla rumpujarrut, ne toimii luotettavammin kuin levyjarrut eikä niitä tarvii koskaan huoltaa. Varmaan kaikissa sähkö Audeissa ja Mersuissa on vanhanajan kunnon rumpujarrut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa pitää olla rumpujarrut, ne toimii luotettavammin kuin levyjarrut eikä niitä tarvii koskaan huoltaa. Varmaan kaikissa sähkö Audeissa ja Mersuissa on vanhanajan kunnon rumpujarrut.

        Generaattoria pyöritetäänjarrutuksessa taka-akselilta joten rumpujarruja tarvitaan vain kovimmissa jarrutuksissa. Levyjarrut laahavat usein hieman, mutta rumpujarru antaa pyörän pyöriä vapaasti aina silloin kun ei jarruteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3:n painojakautuma on 50/50 eli paras mahdollinen ajettavuuden kannalta. ID.3:n painoero Corollaan on vähemmän kuin painoero Octavian ja Corollan välillä on.
        Onko Octavia siis paras talviauto näistä ja Corolla toivoton kun se painaa 200kg enemmän kuin Ocu. No ei tietenkään ole, Painoista puhuminen talviautoilun yhteydessä on typerysten hommaa.

        Ja vielä sellainen juttu että ID.3:sta tulee myös neliveto-malli. Corollan puolella on vähän hiljaisempaa sillä rintamalla.

        Olet typerys kun puhut painoista ja valehtelet kaiken kuten kansankulkine trolleilla on tapana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet typerys kun puhut painoista ja valehtelet kaiken kuten kansankulkine trolleilla on tapana.

        Sinä olet tyhmä ja typerys kun haukut typerykseksi henkilön joka kirjoitti pelkkää faktaa! Alat valehdella ja haukkua henkilöön käyvästi kuten tojohönöillä on tapana kun tosiasiat alkavat ahdistaa.


    • Anonyymi

      Vetokoukku, saako vetokukkua ja onko Webasto vakiona ? Oikeassa autossa on molemmat, tottakai.

      • Anonyymi

        Mitä sähköauto tekisi Webastolla? Auto lämpeää joko seinästä saadulla sähköllä tai akusta saadulla. Ajastimella.


      • Anonyymi

        Tarvitaanko tuollaiseen cityautoon vetokoukkua? Hölmö Tero taas sekoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaanko tuollaiseen cityautoon vetokoukkua? Hölmö Tero taas sekoilee.

        Itkeehän vaginatrollit jos tojon hybridin ei saa vetokoukkua.
        Kerrostalo tai rivitaloasukkaalle koukku on useimmiten täysin turha. Omakotiasukas voi tarttea kerran kesässä kun hakee kärryillä multaa. Senkin saisi helpommin kun tilaisi suursäkin kotiin tuotuna.


    • Anonyymi

      VW ID3 vaikuttaa samalta mitä Nissan julkaisi 2v sitten (Leaf) ja Opel Corsa-e ja Peugeot e-208 puoli vuotta sitten .. Kaikissa noissa yllämainituissa samat tehot, Range ja regenerointilogiikka jne... Eli ei mitään uutta maan päällä, vaikka VW esitti, että olisivat keksineet jotain uutta..

      • Anonyymi

        Nuo ovat puolitoista numeroa pienempiä autoja kuin ID.3. Noin aluksi.
        Sähköauto on yli 100 vuotta vanha keksintö. Ei mikään valmistaja keksi varsinaisesti mitään uutta. Ne vain esittävät oman versionsa jo keksitystä asiasta.
        Se valmistaja menestyy joka tarjoaa parhaan paketin ominaisuuksia riittävän alhaisella hinnalla.
        Kuluttajat valitsevat menestyjät. Noista neljästä minä laittaisin rahani ID:lle. Jo pelkästään sen takia että se on ainoana noista c-segmentissä.


      • Anonyymi

        C-segmeentin autot julkaistaan seuraavaksi. Ensin 308 ja sitten Astra. Itse taas en ottaisi ID 3. Se ei ole halpa ja silti sisätilat muovisia (halvan näköinen), josta jopa suomen lehdistö on maininnut vaikka suomen lehdistö puoltaa VW tuotteita sen markkina-aseman johdosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-segmeentin autot julkaistaan seuraavaksi. Ensin 308 ja sitten Astra. Itse taas en ottaisi ID 3. Se ei ole halpa ja silti sisätilat muovisia (halvan näköinen), josta jopa suomen lehdistö on maininnut vaikka suomen lehdistö puoltaa VW tuotteita sen markkina-aseman johdosta.

        Suomen lehdistä sen enempää kuin mikään muukaan lehdistö ei ole nähnyt vielä lopullista tuotantoversiota. Toisekseen, sanopa mikä suomalainen lehti on näin kirjoittanut.
        Jos trollaat niin sun pitää olla fiksumpi. Nyt teit noin lyhyeen tekstiin kaksi isoa mokaa. Sut on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen lehdistä sen enempää kuin mikään muukaan lehdistö ei ole nähnyt vielä lopullista tuotantoversiota. Toisekseen, sanopa mikä suomalainen lehti on näin kirjoittanut.
        Jos trollaat niin sun pitää olla fiksumpi. Nyt teit noin lyhyeen tekstiin kaksi isoa mokaa. Sut on nähty.

        Totuuden puhuja saa aina haukut kun valehtelu on jo muuttunut hyväksi. Uusi VW ID3.4 on VW Polo kokoluokan auto tiloiltaan eli samaa sarjaa kuin uusi Opel Corsa-e. Nissan Leaf on jo pykälää isompi kulkine, samoin Toyota C-HR-e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden puhuja saa aina haukut kun valehtelu on jo muuttunut hyväksi. Uusi VW ID3.4 on VW Polo kokoluokan auto tiloiltaan eli samaa sarjaa kuin uusi Opel Corsa-e. Nissan Leaf on jo pykälää isompi kulkine, samoin Toyota C-HR-e.

        Putosit sitten päällesi lapsena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen lehdistä sen enempää kuin mikään muukaan lehdistö ei ole nähnyt vielä lopullista tuotantoversiota. Toisekseen, sanopa mikä suomalainen lehti on näin kirjoittanut.
        Jos trollaat niin sun pitää olla fiksumpi. Nyt teit noin lyhyeen tekstiin kaksi isoa mokaa. Sut on nähty.

        "Toisekseen, sanopa mikä suomalainen lehti on näin kirjoittanut".

        TM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisekseen, sanopa mikä suomalainen lehti on näin kirjoittanut".

        TM

        Seison korjattuna. Hyvin ikävää jos VW päästäisi markkinoille yli 30.000 euron auton josta löytyy kovamuovia kabiinista. Ei kuulu kuvioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden puhuja saa aina haukut kun valehtelu on jo muuttunut hyväksi. Uusi VW ID3.4 on VW Polo kokoluokan auto tiloiltaan eli samaa sarjaa kuin uusi Opel Corsa-e. Nissan Leaf on jo pykälää isompi kulkine, samoin Toyota C-HR-e.

        Mitä nyt C-HR akseliväli yli 12 cm lyhyempi kuin ID 3.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ok. Fair enough. En ollut tuota lukenut.
        Olen katselut useankin esittelyvideon ja niissä toimittajat ovat kertoneet että ohjaamon pintamateriaalien suhteen esituotanto-autot eivät välttämättä vastaa lopullisia myyntiin tulevia autoja.
        Niin tai näin, lopputulos nähdään muutaman kuukauden päästä. Ikävää jos VW kabiinista löytyisi kovamuovia. Ei hyvä eikä kuulu VW:n tyyliin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota tulee menettämään markkinaosuuttaan rajusti ensi vuonna Suomessa uutena myytävistä henkilöautoista. Syynä on pistokehybridin puute volyymimalleissa. Johdosta ladattavien hybridien suosio kasvaa kohisten.

    • Anonyymi

      Corolla on iso auto, pituuskin 4,7 m kun taas ID3.44 on vain jotain Polon kokoluokkaa eli 4 meetriä pitkä.

      • Anonyymi

        Corolla Hatchback 4,37 m ja pitkä keulaylitys, miten se auttaa auton sisätiloja.


      • Anonyymi

        Tälle peelolle on turha vastailla. Hakee vaan huomiota näillä täysin omasta hatusta vedetyillä jutuilla. Peelo mikä peelo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla Hatchback 4,37 m ja pitkä keulaylitys, miten se auttaa auton sisätiloja.

        Kyllä se auttaa kun Corolla Sedanissa on akseliväli melkein 4,8 metriä niin silloin takapenkilläkin kun on ruhtinaalliset (polvi)tilat ja kaupan päälle 600/1800 litran tavaratila. Voidaan puhua jo autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se auttaa kun Corolla Sedanissa on akseliväli melkein 4,8 metriä niin silloin takapenkilläkin kun on ruhtinaalliset (polvi)tilat ja kaupan päälle 600/1800 litran tavaratila. Voidaan puhua jo autosta.

        Valheellako ajattelit saada Corollan tilavammaksi?
        Corolla TS:n akseliväli on 2700mm, ID.3:n 2765mm! Lisäksi ID.3 on 2 cm leveämpi ja yli 11cm korkeampi kuin kuin Corolla TS.
        Toki ID.3:n tavaratila on pienempi, koska auton peräylitys on mitätön Corolla TS:ään verrattuna, mutta muuten auto on joka suuntaan paljon tilavampi.
        Corolla TS on TM:n vertailussa mitattu ja todettu ahtaammaksi autoksi kuin Octavia, vaikka sen akseliväli on sentin lyhyempi. Corollassa on onnistuttu hukkaamaan pitkähkön akselivälin tuoma etu johonkin.
        Corollan ja ID.3:n mittoja voit verrata tuolta, niin ei tarvitse uskotella itselleen satujen olevan totta:
        https://www.toyota.fi/autot/corolla-touring-sports/tekniset-tiedot.json
        https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id.html?&gclid=Cj0KCQjwn_LrBRD4ARIsAFEQFKtPABTgDvCU1IoxkPFb-B3B02G9TIVfLaE0kSgwyS2WXwH-YVnf__IaAiXXEALw_wcB


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheellako ajattelit saada Corollan tilavammaksi?
        Corolla TS:n akseliväli on 2700mm, ID.3:n 2765mm! Lisäksi ID.3 on 2 cm leveämpi ja yli 11cm korkeampi kuin kuin Corolla TS.
        Toki ID.3:n tavaratila on pienempi, koska auton peräylitys on mitätön Corolla TS:ään verrattuna, mutta muuten auto on joka suuntaan paljon tilavampi.
        Corolla TS on TM:n vertailussa mitattu ja todettu ahtaammaksi autoksi kuin Octavia, vaikka sen akseliväli on sentin lyhyempi. Corollassa on onnistuttu hukkaamaan pitkähkön akselivälin tuoma etu johonkin.
        Corollan ja ID.3:n mittoja voit verrata tuolta, niin ei tarvitse uskotella itselleen satujen olevan totta:
        https://www.toyota.fi/autot/corolla-touring-sports/tekniset-tiedot.json
        https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id.html?&gclid=Cj0KCQjwn_LrBRD4ARIsAFEQFKtPABTgDvCU1IoxkPFb-B3B02G9TIVfLaE0kSgwyS2WXwH-YVnf__IaAiXXEALw_wcB

        Ps. Corolla sedanin mitat ovat muuten samat kuin TS:än, paitsi se on vielä sentin kapeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Corolla sedanin mitat ovat muuten samat kuin TS:än, paitsi se on vielä sentin kapeampi.

        Tojomies ei halua koskaan kuulla totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojomies ei halua koskaan kuulla totuutta.

        Peelo vain höpöttää hölmöjä saadakseen edes jonkinlaista huomiota.
        Yksinäinen reppana jonka äly ei riitä kirjoittamaan oikeasti niin mielenkiintoisia juttuja että joku vastaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peelo vain höpöttää hölmöjä saadakseen edes jonkinlaista huomiota.
        Yksinäinen reppana jonka äly ei riitä kirjoittamaan oikeasti niin mielenkiintoisia juttuja että joku vastaisi.

        Vain tyhmät vastaa reppana juttuihin.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla pituus on 473 cm ja VW ID 3.3 pituus on 437 cm. On siinä merkittävä ero. Corollan takapenkille mahtuu myös aikuiset.

      • Anonyymi

        TM:"TAKAISTUIMELLE PITÄISI periaatteessa järjestyä hyvin tilaa, koska polttomoottorin puuttumisen ansiosta etuistuimia on voitu siirtää hieman eteenpäin, ja 2,765 metrin akseliväli on peräti 14,5 senttiä pidempi kuin Golfissa. Taakse mahtuukin mukavasti, ja 180-senttisen takamatkustajan sääristä jää vielä useamman sentin verran etäisyyttä etuselkänojaan samanmittaisen kuljettajan takana."

        ID.3 ssa on kuusi senttiä pidempi akseliväli kuin farkku Corollassa ja sitäkautta enemmän tilaa takapenkillä. Hatchback corollassa on vieläkin lyhyempi akseliväli ja sen takapenkillä ei aikuinen viihdy mielellään.

        Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=iTMFamylaDQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:"TAKAISTUIMELLE PITÄISI periaatteessa järjestyä hyvin tilaa, koska polttomoottorin puuttumisen ansiosta etuistuimia on voitu siirtää hieman eteenpäin, ja 2,765 metrin akseliväli on peräti 14,5 senttiä pidempi kuin Golfissa. Taakse mahtuukin mukavasti, ja 180-senttisen takamatkustajan sääristä jää vielä useamman sentin verran etäisyyttä etuselkänojaan samanmittaisen kuljettajan takana."

        ID.3 ssa on kuusi senttiä pidempi akseliväli kuin farkku Corollassa ja sitäkautta enemmän tilaa takapenkillä. Hatchback corollassa on vieläkin lyhyempi akseliväli ja sen takapenkillä ei aikuinen viihdy mielellään.

        Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=iTMFamylaDQ

        TM vertailu: Corolla TS takaoven aukko on ahdas ja takana istutaan ahtaasti. Jo normaalimittaisella pää osuu kattoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM vertailu: Corolla TS takaoven aukko on ahdas ja takana istutaan ahtaasti. Jo normaalimittaisella pää osuu kattoon.

        Ei sovellu taksikäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:"TAKAISTUIMELLE PITÄISI periaatteessa järjestyä hyvin tilaa, koska polttomoottorin puuttumisen ansiosta etuistuimia on voitu siirtää hieman eteenpäin, ja 2,765 metrin akseliväli on peräti 14,5 senttiä pidempi kuin Golfissa. Taakse mahtuukin mukavasti, ja 180-senttisen takamatkustajan sääristä jää vielä useamman sentin verran etäisyyttä etuselkänojaan samanmittaisen kuljettajan takana."

        ID.3 ssa on kuusi senttiä pidempi akseliväli kuin farkku Corollassa ja sitäkautta enemmän tilaa takapenkillä. Hatchback corollassa on vieläkin lyhyempi akseliväli ja sen takapenkillä ei aikuinen viihdy mielellään.

        Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=iTMFamylaDQ

        Testaajan pituus 153 cm niin näyttää hän se tilavalta.


      • Anonyymi

        Valehtelu Corollan mitoista näyttää olevan tojohönöjen keskuudessa kroonista. Tämäkin hönö on laittanut Corollan pituuteen 10cm lapinlisää. Virallinen Corolla sedanin pituus on 4630mm, Touring Sports on sedania 2cm pitempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:"TAKAISTUIMELLE PITÄISI periaatteessa järjestyä hyvin tilaa, koska polttomoottorin puuttumisen ansiosta etuistuimia on voitu siirtää hieman eteenpäin, ja 2,765 metrin akseliväli on peräti 14,5 senttiä pidempi kuin Golfissa. Taakse mahtuukin mukavasti, ja 180-senttisen takamatkustajan sääristä jää vielä useamman sentin verran etäisyyttä etuselkänojaan samanmittaisen kuljettajan takana."

        ID.3 ssa on kuusi senttiä pidempi akseliväli kuin farkku Corollassa ja sitäkautta enemmän tilaa takapenkillä. Hatchback corollassa on vieläkin lyhyempi akseliväli ja sen takapenkillä ei aikuinen viihdy mielellään.

        Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=iTMFamylaDQ

        "Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä."
        Vähän kyseenalaista. Pieni mies esittelee autoa, pituus varmaan 1,60 m?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä."
        Vähän kyseenalaista. Pieni mies esittelee autoa, pituus varmaan 1,60 m?

        Aika sama. Sisätilojen suhteen ID.3 suorittaa vahvalla kädellä. Ulkomitat ovat Golfin luokkaa ja sisätilat Passatin tasolla. Jos haluaa dissata ID.3a niin nämä sisätilat on varmaan se kaikkein huonoin kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täsätä voi katsoa. ID.3:ssa on taksitason tilat takapenkillä."
        Vähän kyseenalaista. Pieni mies esittelee autoa, pituus varmaan 1,60 m?

        Puusilmä! Auto on lähes 160cm korkea. Tyypin päälaki on neljännesmetrin korkeammalla.


    • Anonyymi

      Onko leluhybrid ja kaupunkisähköauto verokkeja keskenään??

      • Anonyymi

        2,67 metrin akseliväli, 150hv, 8 sek 0-100kmh, 550km toimintasäde yhdellä latauksella. 300 lisäkilometriä 30 min pikalatauksella. Kuvittelisi että tuolla pärjäisi kehä III:n ulkopuolellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,67 metrin akseliväli, 150hv, 8 sek 0-100kmh, 550km toimintasäde yhdellä latauksella. 300 lisäkilometriä 30 min pikalatauksella. Kuvittelisi että tuolla pärjäisi kehä III:n ulkopuolellakin.

        Korjaan: akseliväli 276cm joka on enemmän kuin missään C-segmentin autossa. Ollaan lähellä Passatin mittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,67 metrin akseliväli, 150hv, 8 sek 0-100kmh, 550km toimintasäde yhdellä latauksella. 300 lisäkilometriä 30 min pikalatauksella. Kuvittelisi että tuolla pärjäisi kehä III:n ulkopuolellakin.

        Toimintasäde alle 50 k€ autoissa on vain 250 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintasäde alle 50 k€ autoissa on vain 250 km.

        Corolloilla (katsastus 3v Auris) ajetaan keskimäärin 15 tkm vuodessa eli ei taida niilläkään montaa yli 250 km matkaa vuodessa tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimintasäde alle 50 k€ autoissa on vain 250 km.

        Jos autolla pääsee 550km yhdellä istumalla ja puolen tunnin tauolla saa 300km lisää niin se varmaan riittää useimmalle aivan mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autolla pääsee 550km yhdellä istumalla ja puolen tunnin tauolla saa 300km lisää niin se varmaan riittää useimmalle aivan mainiosti.

        Ja jokainen noista kilometreista maksaa yhden viidesosan bensaan verrattuna. Jos ajaa 550km bensalla, se maksaa 43 euroa. Sähköä kuluu noin 8 euron verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainen noista kilometreista maksaa yhden viidesosan bensaan verrattuna. Jos ajaa 550km bensalla, se maksaa 43 euroa. Sähköä kuluu noin 8 euron verran.

        Ratkaisevaa on, ovatko auton kokonaiskulut 20, 30 vai 40 €/100km tai jotakin muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autolla pääsee 550km yhdellä istumalla ja puolen tunnin tauolla saa 300km lisää niin se varmaan riittää useimmalle aivan mainiosti.

        Ei pääse eikä saa lisää, ei ainakaan Suomen talvessa matkalla pohjoiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse eikä saa lisää, ei ainakaan Suomen talvessa matkalla pohjoiseen.

        Ei kuule auta jänkhäasenne, sähköautot ovat todellisuutta jo nyt. Corollan hinnalla saa keskimmäisen ID.3 mallin jolla pääsee 440km ja pikalatausasemia rakennetaan myös pohjoiseen.
        Haraa vastaan niin paljon kuin haluat, ei muuta mitään, Tulevaisuus on jo täällä ja ID.3 on iso osa sähköauton tuomista kansan pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule auta jänkhäasenne, sähköautot ovat todellisuutta jo nyt. Corollan hinnalla saa keskimmäisen ID.3 mallin jolla pääsee 440km ja pikalatausasemia rakennetaan myös pohjoiseen.
        Haraa vastaan niin paljon kuin haluat, ei muuta mitään, Tulevaisuus on jo täällä ja ID.3 on iso osa sähköauton tuomista kansan pariin.

        Ei saa, vain hölmöt uskoo mainoksiin. VW kusettaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa, vain hölmöt uskoo mainoksiin. VW kusettaa aina.

        Entä kaatuvat Ravit ja ruostuvat kaikki mallit ja meluavat ja kääpiön penkkiset jne.... Ja mainostavat hyviksi, ei siis petä, eihän????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kaatuvat Ravit ja ruostuvat kaikki mallit ja meluavat ja kääpiön penkkiset jne.... Ja mainostavat hyviksi, ei siis petä, eihän????

        Samaa media sontaa ... ei pidä uskoa, kaikilla niillä on oma agenda ajettavanaan. Fake News eli valeuutiset ovat nykyään suosittuja. Vain myynti-ja katsastustilastot ovat luotettavia.


      • Anonyymi

        Vai valeita nuo, eipä olekaan vaan autolehtien ja testi laitosten tuloksia. Katsastustilasto kertoo auton kunnon vain sillä hetkellä kun katsastus on, ei sitä paljonko aitoa on korjattu katsastusten välissä. Myyntiin taas vaikuttaa uusien mallien tulo ja alennuskamppikset ym...
        Tero, et noita faktoja käännä jutuillasi mihinkään, sori vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,67 metrin akseliväli, 150hv, 8 sek 0-100kmh, 550km toimintasäde yhdellä latauksella. 300 lisäkilometriä 30 min pikalatauksella. Kuvittelisi että tuolla pärjäisi kehä III:n ulkopuolellakin.

        Toyota Corolla Hybrid 1200 km yhdellä tankkauksella (100% parempi kuin vw id3.21) joka kestää 1-2 minuuttia (1000000 % nopeampi kuin id3.21 kotilataus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autolla pääsee 550km yhdellä istumalla ja puolen tunnin tauolla saa 300km lisää niin se varmaan riittää useimmalle aivan mainiosti.

        Ei pääse eikä se riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse eikä se riitä.

        Nyt on taas tojohönöllä vahva jänkkäysmoodi päällä. Onko elämä synkkää?


    • Anonyymi

      Melkoinen viherpesuyritys vikavaakenmyyjältä kun kusettavaa ja huijaavaa hitlerin kostoa yritetään pelastaa. En kyllä sekaantuisi moiseen antiikkiseen takapotkuun jonka valmistaja on tullut tunnetuksi suhmuroinnista. Paineet on jo niin kovat että myyjän pitää mennä jatkuvasti henkilöön ja ennustaa parempaa tulevaisuutta kun menneisyys ei oikein päivänvaloa kestä kun huijaamalla on pyritty maailmaa valloittamaan. Kuinka hyväuskoinen hölmö pitäisi olla että lähtisi koekaniiniksi? Kun en ole automyyjä enkä kallellaan mihinkään suuntaan niin kyllä toyota on timantti ja vikavaaken nimensä ja maineensa ansainnut.

      • Anonyymi

        Menneisyys näytttää siltä että vw on ollut maailman suurin jo jonkun aikaa ja takoo miljarditulosta joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menneisyys näytttää siltä että vw on ollut maailman suurin jo jonkun aikaa ja takoo miljarditulosta joka vuosi.

        Epäilemättä 30 miljardia on uponnut huijaus skandaaliin eikä loppua ole vielä näkyvissä. Tätä tappiota VW saa kuroa kiinni seuraavat 20 vuotta ennenkuin pääsee edes omilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä 30 miljardia on uponnut huijaus skandaaliin eikä loppua ole vielä näkyvissä. Tätä tappiota VW saa kuroa kiinni seuraavat 20 vuotta ennenkuin pääsee edes omilleen.

        Saksalaiset ostavat edelleenkin saksalaisia autoja, suomalaiset tykkäävät riisikipoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä 30 miljardia on uponnut huijaus skandaaliin eikä loppua ole vielä näkyvissä. Tätä tappiota VW saa kuroa kiinni seuraavat 20 vuotta ennenkuin pääsee edes omilleen.

        Vw takoo kuitenkin kovaa tulosta tälläkin hetkellä ja se harmittaa Toyotahörhöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw takoo kuitenkin kovaa tulosta tälläkin hetkellä ja se harmittaa Toyotahörhöä.

        Miksi harmittaa.en saa senttiäkään niiden rahoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw takoo kuitenkin kovaa tulosta tälläkin hetkellä ja se harmittaa Toyotahörhöä.

        Takoo kovaa tulosta mutta oli vasta 3 autovalmistajista..arvaa mikä merkki teki kovimman tuloksen..


    • Anonyymi

      Edes vaikeimpana vuonna 2016 VW ei mennyt tappiolle vaan on tuottanut riihikuivaa rahaa joka vuosi. Vahva VW ei pelkkästään tehnyt voitollista tulosta vaan se nousi lisäksi maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
      Siinä sivussa VW sai valmiiksi MEB-platformin. MEB on ratkaiseva askel sähköautojen tuomisessa keskiluokalle ja suurille massoille. Tämä takaa sen että VWn asema säilyy vahvana seuraavat 20 vuotta kun automaailma sähköistyy
      .

    • Anonyymi

      Takavetoisella pienellä sähköautolla ei ole mitään asiaa ankaran Pohjolan talven pakkasille ja jäisille teille. Piste.

      • Anonyymi

        Voi voi, happamia. Mikähän se sinun pieni sähköautosi mahtaa olla?


      • Anonyymi

        IDssä on pidempi akseliväli kuin Corollassa. Takaveto 50/50 painonjakaumalla on pätevä peli talvella ja liukkailla.
        IDstä tulee myös neliveto, corollasta ei ikinä. Talviajossa ID pieksee Corollan helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IDssä on pidempi akseliväli kuin Corollassa. Takaveto 50/50 painonjakaumalla on pätevä peli talvella ja liukkailla.
        IDstä tulee myös neliveto, corollasta ei ikinä. Talviajossa ID pieksee Corollan helposti.

        Oho onko tosiaan Polossa ja Golfissa takaveto ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho onko tosiaan Polossa ja Golfissa takaveto ?

        Typeryksen mieli brakaa. Puhutaan IDstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryksen mieli brakaa. Puhutaan IDstä.

        Jos takaveto on niin pirun hyvä niin kait Golfissa ja Polossa olis ijän kaiken ollut takaveto, vaan eipä ole. Miksei ? Vastaan itse että etuveto on paljon parempi talvella. Vetävä on parempi kuin työntävä, sanoo vanha Saabisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos takaveto on niin pirun hyvä niin kait Golfissa ja Polossa olis ijän kaiken ollut takaveto, vaan eipä ole. Miksei ? Vastaan itse että etuveto on paljon parempi talvella. Vetävä on parempi kuin työntävä, sanoo vanha Saabisti.

        Miksihän Lexuksessa on takaveto ja Camryssä ei ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Lexuksessa on takaveto ja Camryssä ei ole?

        Koska huomattavasti kalliimpi tehdä. Lexus voisi täällä Camryyn vaihtua jos nelikkona tai takatuupparina saisi. Kun pelkkä etuveto tarjolla niin ei kiinnosta edes käydä kokeilemassa.


    • Anonyymi

      Takaveto ja takamoottori. Tulee mieleen kupla ja vanhat skodat.
      Mutta niinhän VW ostikin Skodan vanhat tehtaat. Siitä se kehitys taas lähtee eteenpäin. Etuvetoon siirrytään n vuonna 2040.

      • Anonyymi

        tSkoda 1000 oli aikoinaan takamoottorilla ja takavedolla, mutta sen jälkeen autot käännettiin ympäri talviajoa varten eli etumoottori ja etuveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tSkoda 1000 oli aikoinaan takamoottorilla ja takavedolla, mutta sen jälkeen autot käännettiin ympäri talviajoa varten eli etumoottori ja etuveto.

        On äärimmäisen typerää ajatella että autoja suunniteltaisiin "talviajoa" varten. Suurin osa maailman autoista ostetaan siellä missä ei koskaan sada lunta.


    • Anonyymi

      Takaveto ja rumpujarrut.
      Halpismateriaaleja käytetty..
      Kuplaan laitettu rälläkän moottori.

    • Anonyymi

      On tämä tojohönö niin sekaisin taas. Pelkkää vauvan jokellusta pukkaa.
      I

    • Anonyymi

      Ongelman ydin. Toyotalla ei ole tarjolla yhtään sähköautoa vielä moneen vuoteen. Pari vuotta sitten perustivat 30 hengen sähköautoyksikön. Suomessa karvalakit ostavat nyt pää märkänä mukahybridejä ja kuvittelevat niiden olevan kehityksen kärki.

      • Anonyymi

        Eikä pelkästään kuvittele, katso myyntitilastoja. Hybridit on nyt jautaa !


    • Anonyymi

      "Jos takaveto on niin pirun hyvä niin kait Golfissa ja Polossa olis ijän kaiken ollut takaveto, vaan eipä ole. Miksei "
      Et näköjään ymmärrä autoista yhtään mitään. Polttiksissa on halvempi rakentaa etuvetoisia ja kabiiniin jää enemmän tilaa kun mootori on poikittain. Takavedossa kone on yleensä pitkttäin ja lisäksi kardaani haukkaa tilaa.
      Sähkömoottori on niin paljon pienempi ja kevyempi että sen voi laittaa eteen tai taakse. Ei vaikuta painon jakautumiseen ja tilankäytöön läheskään niin paljon kuin iso ja painava polttis.

      • Anonyymi

        Ei liikaa meille Teroille vaikeita asioita pliis


      • Anonyymi

        Kas kummaa että muut kaksvetoiset sähköautot ovat etuvetoisia kuten Nissan Leaf. Mutta niissä onkin tavaratila, johon mahtuu ... tavaraa kuten esim lastenvaunut 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa että muut kaksvetoiset sähköautot ovat etuvetoisia kuten Nissan Leaf. Mutta niissä onkin tavaratila, johon mahtuu ... tavaraa kuten esim lastenvaunut 😁

        Hattuhylly pois niin ID nielaisee lastenvaunut helposti.
        Minusta on hyvä ratkaisu että ID on takavetoinen 50/50 painonjaksutumisella. On aina parempi kun ohjaava pyörä ei vedä. Lisäksi kaupanpäälle tulee pienempi kääntösäde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hattuhylly pois niin ID nielaisee lastenvaunut helposti.
        Minusta on hyvä ratkaisu että ID on takavetoinen 50/50 painonjaksutumisella. On aina parempi kun ohjaava pyörä ei vedä. Lisäksi kaupanpäälle tulee pienempi kääntösäde.

        On aina parempi että etupyörät vetää ja ohjaa, varsinkin talvella. Etupyörillä 60% ja takapyörillä 40% on hyvä sekä kesällä että talvella. Naurettavaa väittää että takatyöntö on parempi, ei todellakaan ole. Kaikkihan tämän tietää, varsinkin rallia ajavat, kuin myös autojen valmistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aina parempi että etupyörät vetää ja ohjaa, varsinkin talvella. Etupyörillä 60% ja takapyörillä 40% on hyvä sekä kesällä että talvella. Naurettavaa väittää että takatyöntö on parempi, ei todellakaan ole. Kaikkihan tämän tietää, varsinkin rallia ajavat, kuin myös autojen valmistajat.

        "varsinkin rallia ajavat"

        Rallissa nopeimmat autot ovat nelivetoisia. ID:stä tulee nelivetoversio, Corollasta ei koskaan. Jos asuu niin syrjässä että eteneminen talvella on haasteellista niin sitten kannattaa satsata nelivetoon,
        Tuollainen keulapainoinen etuvetoinen on varsinainen puskutraktori liukkaalla verrattuna 50/50 takavetoiseen nähden. Jos ohjaavissa pyörissä on vetoa tai jarrutusta päällä niin se on aina pois kitkasta sivusuuntaan. Puskua pukkaa.
        Maailman parhaat autot ajaa ovat takavetoisia tai nelivetoisia. Ei koskaan etuvetoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "varsinkin rallia ajavat"

        Rallissa nopeimmat autot ovat nelivetoisia. ID:stä tulee nelivetoversio, Corollasta ei koskaan. Jos asuu niin syrjässä että eteneminen talvella on haasteellista niin sitten kannattaa satsata nelivetoon,
        Tuollainen keulapainoinen etuvetoinen on varsinainen puskutraktori liukkaalla verrattuna 50/50 takavetoiseen nähden. Jos ohjaavissa pyörissä on vetoa tai jarrutusta päällä niin se on aina pois kitkasta sivusuuntaan. Puskua pukkaa.
        Maailman parhaat autot ajaa ovat takavetoisia tai nelivetoisia. Ei koskaan etuvetoisia.

        No jo paksua, ei jaksa edes kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo paksua, ei jaksa edes kommentoida.

        Varmaan on kommentointihalut vähissä kun joku kertoo miten asiat oikeasti ovat. Neliveto on lyömätön talvella ja Corollaan ei sellaista koskaan tule. IDstä tulee nelivetomalli.
        Etuveto on halpojen autojen juttu. Koskaan ei tulla näkemään etuvetoista Rollsia, Ferraria, Bentleytä, lamboa, Porschea jne.
        Näissä on aina takaveto tai neliveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan on kommentointihalut vähissä kun joku kertoo miten asiat oikeasti ovat. Neliveto on lyömätön talvella ja Corollaan ei sellaista koskaan tule. IDstä tulee nelivetomalli.
        Etuveto on halpojen autojen juttu. Koskaan ei tulla näkemään etuvetoista Rollsia, Ferraria, Bentleytä, lamboa, Porschea jne.
        Näissä on aina takaveto tai neliveto.

        Lapsiko se siellä taas haaveilee jostain joka on lambosta jota ei ikinä tule ostamaan. Saksan ykkösmerkki mersukin on jo etuvedon edut havainnut. Melkein kaikki autothan olivat takapotkuja ennen kuin alkoivat kehittymään. Nelivetoa normiautoilija ei tarvi minnekkään. Takapotkun kanssa ei tule muuta kuin ongelmia. Ei menneisyyteen ole paluuta. No ehkä volkkarilla joka teki paluun jakoketjusta takaisin remmiin kun ei osattu valmistaa kestävää ketjujakopäätä. Melkein kaikki muuthan jo ovat jo remmistä siirtymeet koko koneen iän kestävään ketjuun. Volkkari sai ketjujakopään kosahtamaan muutaman kymmenen tuhannen kilsan jälkeen. Mitenkähän kestää heidän kyhäämä sähköauto, on täysi arvoitus. Tuskin ainakaan syö öljyä eikä jakopäämurheitakaan taida olla kun mikään vaativa rakenne ei volkkarilta onnistu. Sähkömpottori on ainakin riittävän yksinkertainen jolla päästöissäkään ei yarvi huijata. Viherpesuyritys vanhasta suhmuroinnista ainakin on näyttävää. En kyllä suostuisi koekaniiniksi kahden vuoden takuulla lastentautien kanssa taistelemaan. Kyllä hybriditoyota on seraava varmatoimine menopeli jolla voi ajaa kaikki ajot eikä tarvi latauspaikkoja etsiä. Vw vaan on pelanut itselleen mustanpekan käteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko se siellä taas haaveilee jostain joka on lambosta jota ei ikinä tule ostamaan. Saksan ykkösmerkki mersukin on jo etuvedon edut havainnut. Melkein kaikki autothan olivat takapotkuja ennen kuin alkoivat kehittymään. Nelivetoa normiautoilija ei tarvi minnekkään. Takapotkun kanssa ei tule muuta kuin ongelmia. Ei menneisyyteen ole paluuta. No ehkä volkkarilla joka teki paluun jakoketjusta takaisin remmiin kun ei osattu valmistaa kestävää ketjujakopäätä. Melkein kaikki muuthan jo ovat jo remmistä siirtymeet koko koneen iän kestävään ketjuun. Volkkari sai ketjujakopään kosahtamaan muutaman kymmenen tuhannen kilsan jälkeen. Mitenkähän kestää heidän kyhäämä sähköauto, on täysi arvoitus. Tuskin ainakaan syö öljyä eikä jakopäämurheitakaan taida olla kun mikään vaativa rakenne ei volkkarilta onnistu. Sähkömpottori on ainakin riittävän yksinkertainen jolla päästöissäkään ei yarvi huijata. Viherpesuyritys vanhasta suhmuroinnista ainakin on näyttävää. En kyllä suostuisi koekaniiniksi kahden vuoden takuulla lastentautien kanssa taistelemaan. Kyllä hybriditoyota on seraava varmatoimine menopeli jolla voi ajaa kaikki ajot eikä tarvi latauspaikkoja etsiä. Vw vaan on pelanut itselleen mustanpekan käteensä.

        Mersu käyttää etuvetoa vain vain halpiskinnereissä, oikeat Mersut ovat takavetoisia tai nelivetoja. Näin on aina ollut ja näin tulee olemaan.
        Sinänsä on aivan sama onko ID etu vai takavetoinen, se on VWlle kultasuoni joka tapauksessa.
        VW:n sivuilta:"Volkswagen ID.3 1ST -erikoismallin kiintiö on jo varattu täyteen. Jatkamme kuitenkin ennakkovarausmahdollisuutta. Varaamalla heti saat vielä autosi varmistettua loppuvuoden 2020 tuotannosta."

        Ainoa rajoite ID:n myynnille tulee olemaan sen saatavuus. Kaikki menee kauoaksi mitä tehtailta pystytään ulos saamaan.

        Mutta, kuten sanottu, auto on parempi ajaa kun ohjaus ja veto on laitettu eri päähän autoa. Näin se on kaikissa paremman luokan autoissakin. Tuskin sattumalta.


    • Anonyymi

      "Vw vaan on pelanut itselleen mustanpekan käteensä."

      Melkoinen mustapekka joo. VW on raivannut tiensä maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi ja takoo miljarditulosta vuodesta toiseen.
      Tojo on jäänyt täysin kelkasta vanhanaikaisen mukahybridi-tekniikan vankina. VW on vienyt ykköspaikan ja Tojo yrittää jaella hybriditekniikkaansa ilmaiseksi muille. Ei vaan kelpaa kenellekään kun nykyaikana auton pitää oikeasti kulkea sähköllä eikä vain mainospuheissa.

      Toista se on VW:n nykyaikaisen teknologian kanssa. Ford on jo ilmoittanut rakentavansa sähköautonsa VW:n MEB platformille. Siitäkin VW vetää hyvät hillot.

      Tojo ja VW ovat aivan eri asemassa teknologiansa kanssa. Tojo yrittää jaella ilmaiseksi mutta ketään ei kiinnosta. VW:ltä ostetaan huipputeknologiaa hyvään hintaan.

      • Anonyymi

        Siitä huolimatta tojo tekee kovempaa tulosta


    • Anonyymi

      "Nelivetoa normiautoilija ei tarvi minnekkään. "
      Tästä on helppo tunnistaa jantteri jolla ei ole varaa nelivetoautoon. Yksikään autoilija joka on ajanut nelivetoa talvella ei pidä sitä tarpeettomana.
      Ei se tietenkään välttämätön ole, mutta nostaa elämisen laatua kivasti. Kun ei tarvii syödä ainoastaan lauantaimakkaraa ja ajaa corollaattorilla.

    • Anonyymi

      ID.3n hinta tulee jäämään pienemmäksi kuin isolohko-Corollan. Corolloista edes isolohko ei pääse lähellekään IDn suorituskykyä mutta se on lähin vertailukohde.

      • Anonyymi

        .I.D1.3 hinta no jo noussut yli 40 kEur ja kunnon varusteilla yli 50€. Unohdetaan puheet uudesta kansan autosta. Akkutakuukin jää selvästi huonommaksi kuin Nissan Leafissa tai Toyota Priuksessa.


      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa VW:n tuloksen teko? Ei sitten niin pätkääkään. Kolmekymmentä miljardia kankkulan kaivoon volkkarin ostajilta ensi hätään, eikä loppua näy. Onneksi ei koske minua.
        Eikä kiinnosta VW-vikamaailmakaan. Aivan sama kuinka paljon huijaa ja kusettaa hyväuskoisia hölmöjä maksumiehiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa VW:n tuloksen teko? Ei sitten niin pätkääkään. Kolmekymmentä miljardia kankkulan kaivoon volkkarin ostajilta ensi hätään, eikä loppua näy. Onneksi ei koske minua.
        Eikä kiinnosta VW-vikamaailmakaan. Aivan sama kuinka paljon huijaa ja kusettaa hyväuskoisia hölmöjä maksumiehiksi.

        "Aivan sama kuinka paljon huijaa ja kusettaa hyväuskoisia hölmöjä maksumiehiksi."

        Ei ole tullut volkkarikuskille minkäänlaista lisälaskua noista päästöhuijaus korvauksista. Se on pois osakkeenomistajan osingoista, ei meiltä asiakkailta. Autojen hinnat eivät ole nousseet.


    • Anonyymi

      ".I.D1.3 hinta no jo noussut yli 40 kEur ja kunnon varusteilla yli 50€."
      Kyseessä on Firsdt Edition malli joka on aivan muuta kuin kuin hinnat alkaen-malli. Suurin lisähintaa tuova juttu on akkupaketti joka First editionissa on se keskimmäinen vaihtoehto 440km rangella.
      Kansanmallissa range on 330km ja sen hinta tulee Saksassa olemaan alle 30.000 euroa. Suomessa jotain 35.000.

      • Anonyymi

        Saksassa maksaa 35 kEur kunnon varusteilla kuten navigaattori ja turvapaketti, Suomessa 42 kEur kun täydennetään vieläblisälämmittimellä ja talvipaketilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa maksaa 35 kEur kunnon varusteilla kuten navigaattori ja turvapaketti, Suomessa 42 kEur kun täydennetään vieläblisälämmittimellä ja talvipaketilla.

        Hyvin näyttää menevän kaupaksi. Kaikki 30.000 1st Edition mallia on jo varattu ja nyt myydään viimeisiä vuoden 2020 tuotannosta.
        Kova on kysyntä järkevänhintaiselle sähköautolle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Naurettavaa edes verrata uusinta tekniikkaa edustavaa eurooppalaista täyssähköautoa ja aasialaista fossiilista höpöhybridiä toisiinsa. Ne eivät kilpaile samoista ostajista vaikka olisivat saman hintaisia.

      • Anonyymi

        Mikähän ominaisuus tekee hybridi-Tojotasta höpöhybridin? Olen nyt vajaan kuukauden ajellut hybridi-Tojotalla ja olen tullut siihen tulokseen, että auto on suunniteltu täysin oikealla tavalla. Jos auton akkua pitäisi alkaa lataamaan erillisellä roikalla, niin veisin sellaisen "johdinauton" takaisin autokauppaan. Hybridi-Tojota on niin mukava ja helppokäyttöinen, että eipä juuri kukaan kaipaa siihen ulkoista latausmahdolisuutta, sillä silloin auto muuttuisi paljon hankalammaksi käyttää ja jotenkin rahvaanomaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän ominaisuus tekee hybridi-Tojotasta höpöhybridin? Olen nyt vajaan kuukauden ajellut hybridi-Tojotalla ja olen tullut siihen tulokseen, että auto on suunniteltu täysin oikealla tavalla. Jos auton akkua pitäisi alkaa lataamaan erillisellä roikalla, niin veisin sellaisen "johdinauton" takaisin autokauppaan. Hybridi-Tojota on niin mukava ja helppokäyttöinen, että eipä juuri kukaan kaipaa siihen ulkoista latausmahdolisuutta, sillä silloin auto muuttuisi paljon hankalammaksi käyttää ja jotenkin rahvaanomaiseksi.

        Latausmahdollisuuden puute tekee siitä höpöhybridin! Jos siihen voisi ladata verkosta sähköä niin, että pääsisit tekemään Siwa-reissusi pelkällä sähköllä, et varmasti kyselisi täällä mikä tekee Toyotasta höpöhybridin.
        Mitä tulee johtojen kanssa pelaamiseen, suurin osa Toyota-kuskeista esilämmittää pakkasilla autonsa ennen ajoon lähtöä jos vain on mahdollista. Ei latausjohdon kytkeminen ole sen monimutkaisempaa kuin lämmitysjohdonkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän ominaisuus tekee hybridi-Tojotasta höpöhybridin? Olen nyt vajaan kuukauden ajellut hybridi-Tojotalla ja olen tullut siihen tulokseen, että auto on suunniteltu täysin oikealla tavalla. Jos auton akkua pitäisi alkaa lataamaan erillisellä roikalla, niin veisin sellaisen "johdinauton" takaisin autokauppaan. Hybridi-Tojota on niin mukava ja helppokäyttöinen, että eipä juuri kukaan kaipaa siihen ulkoista latausmahdolisuutta, sillä silloin auto muuttuisi paljon hankalammaksi käyttää ja jotenkin rahvaanomaiseksi.

        Verkkosähdöllä ajaminen on viisi kertaa halvempaa kuin bensalla ajaminen ja päästöt ovat nolla. Latausjohdon kytkeminen vie noin 20 sekuntia joten tuntipalkka on aika hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkkosähdöllä ajaminen on viisi kertaa halvempaa kuin bensalla ajaminen ja päästöt ovat nolla. Latausjohdon kytkeminen vie noin 20 sekuntia joten tuntipalkka on aika hyvä.

        Sähköautoja on vielä niin vähän liikenteessä, että niitä saa toistaiseksi ladata verottomalla sähköllä, mutta kun niiden määrä tulee merkittäväksi, niin sen jälkeen sähköautojakin pitää ladata raskaasti verotetulla liikennesähköllä. Pitäähän Valtion saada yhtä paljon verotuloja liikenteestä kuin aiemminkin.

        On siis vain ajan kysymys, kun ajoneuvojen lataamiseen käytettävä sähkö on mitattava eri mittarilla kuin kotitaloussähkö, ja ladatusta energiamäärästä on maksettana kohtuullinen "polttoaine vero". Tämä pitää jokaisen sähköautoa käyttävän kansalaisen tiedostaa autokauppoja tehdessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja on vielä niin vähän liikenteessä, että niitä saa toistaiseksi ladata verottomalla sähköllä, mutta kun niiden määrä tulee merkittäväksi, niin sen jälkeen sähköautojakin pitää ladata raskaasti verotetulla liikennesähköllä. Pitäähän Valtion saada yhtä paljon verotuloja liikenteestä kuin aiemminkin.

        On siis vain ajan kysymys, kun ajoneuvojen lataamiseen käytettävä sähkö on mitattava eri mittarilla kuin kotitaloussähkö, ja ladatusta energiamäärästä on maksettana kohtuullinen "polttoaine vero". Tämä pitää jokaisen sähköautoa käyttävän kansalaisen tiedostaa autokauppoja tehdessään.

        Suomessa on noin 2,6 miljoonaa henkilöautoa. Vuosittain rekisteröidään noin 120.0000 kpl uusia autoja. Jos uusista autoista 20% olisi sähköautoja niin se tarkoittaisi 24.000 sähköäautoa per vuosi. Kymmenen vuoden päästä Suomen autokannasta olisi edelleen yli 90% polttiksia ja ne maksaisivat enemmän veroja ja käyttömaksuja joilla paikattaisiin sähköautojen maksamatta jättämät polttoaineverot.
        Sähköautojen verolle laitto on jossain 30-40 vuoden takana. Sitä ennen veroilla kuritetaan polttiskuskeja ja kunnolla. Maalaisjärki ja Elon laskuoppi riittää kertomaan tämän asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on noin 2,6 miljoonaa henkilöautoa. Vuosittain rekisteröidään noin 120.0000 kpl uusia autoja. Jos uusista autoista 20% olisi sähköautoja niin se tarkoittaisi 24.000 sähköäautoa per vuosi. Kymmenen vuoden päästä Suomen autokannasta olisi edelleen yli 90% polttiksia ja ne maksaisivat enemmän veroja ja käyttömaksuja joilla paikattaisiin sähköautojen maksamatta jättämät polttoaineverot.
        Sähköautojen verolle laitto on jossain 30-40 vuoden takana. Sitä ennen veroilla kuritetaan polttiskuskeja ja kunnolla. Maalaisjärki ja Elon laskuoppi riittää kertomaan tämän asian.

        "Maalaisjärki ja Elon laskuoppi riittää kertomaan tämän asian."

        Sinulta puuttuu molemmat. Sähköautojen lataaminen kallistuu koko ajan. Jos ei pysty kotona lataamaan sähkökulkinetta niin lataukset kaupoissa ja asemilla maksaa koko ajan yhä enemmän ja jopa itselataava hybridi tulee edullisemmaksi jo tänä päivänä.

        Verot ja maksut sekä latauspaikkojen puute hidastavat sähköautoilua ja tilanne pahenee koko ajan.

        - entinen Nissan Leaf kuski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maalaisjärki ja Elon laskuoppi riittää kertomaan tämän asian."

        Sinulta puuttuu molemmat. Sähköautojen lataaminen kallistuu koko ajan. Jos ei pysty kotona lataamaan sähkökulkinetta niin lataukset kaupoissa ja asemilla maksaa koko ajan yhä enemmän ja jopa itselataava hybridi tulee edullisemmaksi jo tänä päivänä.

        Verot ja maksut sekä latauspaikkojen puute hidastavat sähköautoilua ja tilanne pahenee koko ajan.

        - entinen Nissan Leaf kuski

        Lataukset kaikkialla muualla kuin kotona tulevat maksamaan reilusti enemmän, koska se on bisnestä.

        Yhteiskunnan ei pidä verorahoista rakentaa latausasemia tai antaa avustuksia koska suurin osa kansasta maksaa ne, eivätkä voi käyttää niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataukset kaikkialla muualla kuin kotona tulevat maksamaan reilusti enemmän, koska se on bisnestä.

        Yhteiskunnan ei pidä verorahoista rakentaa latausasemia tai antaa avustuksia koska suurin osa kansasta maksaa ne, eivätkä voi käyttää niitä.

        Miksi pitäisi ladata muualla kuin kotona? Tai ilmaiseksi työpakalla?
        ID.3:lla pääsee yhdellä latauksella 350-550km. Aika harvakseltaan tulee päiviä jolloin pitäisi ajaa pidemmälle kuin tuon matkan.
        Jos vaikka 360 päivää vuodessa ajaa kotilatauksella viisi kertaa halvempia kilometrejä kuin höpöhybridillä niin se viisi päivää vuodessa kun joutuu lataamaan maksullisesta pisteestä ei tunnu niin pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi ladata muualla kuin kotona? Tai ilmaiseksi työpakalla?
        ID.3:lla pääsee yhdellä latauksella 350-550km. Aika harvakseltaan tulee päiviä jolloin pitäisi ajaa pidemmälle kuin tuon matkan.
        Jos vaikka 360 päivää vuodessa ajaa kotilatauksella viisi kertaa halvempia kilometrejä kuin höpöhybridillä niin se viisi päivää vuodessa kun joutuu lataamaan maksullisesta pisteestä ei tunnu niin pahalta.

        Jos lataat sähköautoasi "ilmaiseksi" työnantajasi sähköverkosta (siis varastat sähköä), niin joku kateellinen naapurisi saattaa ilmoittaa sen verottajalle. Joudut luonnollisesti maksamaan aika mojovat jälkiverot tästä luontaisedusta, jota et ole laittanut veroilmoitukseesi. Ei työnantaja ole velvollinen maksamaan autoilukustannuksiasi, joten tällainen vilunkipeli ei tule kestämään enää kauaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5323
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      116
      2770
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      11
      2330
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      592
      2037
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1756
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1352
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1325
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1098
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      393
      1063
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1057
    Aihe