Milloin armeijaan?

intti

Milloin kannattaisi mennä armeijaan, tammi- vai heinäkuussa? Olen tällä hetkellä toisella vuodella lukiossa ja mietityttää, mikä olisi paras tapa, että jäisi kunnolla aikaa ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin (olen aika ymmälläni näistä asioista).

Voisi antaa muitakin vinkkejä miten kannattaisi valmistautua armeijaan tuleviin valmisteluihin.

7

5661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli vain mieleeni, että korkeakouluunhan voi hakea jo ennen kuin on mennyt armeijaan. Paikan voi ottaa vastaan ennen armeijaa, mutta halutessaan voi opiskelut aloittaa vasta armeijan jälkeen. Sitten ei tarvisi armeijassa pähkäillä niiden pääsykokeiden kanssa.

    • tööt

      Minä ainakin olen sitä mieltä että kannattaa ensin hoitaa kirjoitukset ja pääsykokeet ja mennä sitten tammikuussa armeijaan. Eikä sitä nyt tokalla kannata niin kamalasti vielä miettiä. :)

      • hdfh

        Joo ei sillä muuten oo kiire mut ne laput pitää lähettää muistaakseni toukokuun aikana??? Ite oon jo kutsunnat kokenu ja vajaa vuos vielä siivilielämää jaljellä.


    • sulle

      lähe sivariin, ei tarvitse murehtia intistä. itse ainakin lähden, tosin eri syystä kuin useammat sinne menijät.

    • tiedän

      kirjoitat ensin, sitten haet yliopistoon, jonka jälkeen siirrät alotusta vuodella ja menet armeijaan heinäkuussa. Voit päättää oletko puoli vuotta vai vuoden. Jos menet vasta tammikuussa voi huonossa tapauksessa tulla eteen yht.1 vuosi ns.pakkolomaa.

      • mä teen

        eli nyt kirjotukset käynnissä, sitten näitten jälkeen lukemaan pääsykokeisiin, jotka on joskus touko-kesäkuussa, sitten heinäkuun puolessa välissä armeijaan.
        Tehokasta :)


      • Anonyymi

        Ongelmana on, että kutsunnoissa usein EI voi päättää joutuuko armeijaan tammi- vai heinäkuussa. Omassa tapauksessa kutsunnoissa pakotettiin menemään tammikuussa, koska haluamani palveluspaikan heinäkuun paikat oli täyttynyt jo toisen (isomman) kunnan kutsunnoissa. Kyllä vituttaa olla kotoisin tuppukylästä.
        Ellei halunnut lähteä jollekin kaukaiselle palveluspaikalle tai lykätä armeijaa vuodella (tai menemällä vasta korkeakoulun jälkeen), sinun täytyi mennä tammikuussa. Ja tosiaan tuota palveluksen kestoa on hankala arpoa, vittumaisinta olisi saada 1 vuosi ja joutua odottomaan taas puoli vuotta, että pääsee opiskelemaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe