Milloin armeijaan?

intti

Milloin kannattaisi mennä armeijaan, tammi- vai heinäkuussa? Olen tällä hetkellä toisella vuodella lukiossa ja mietityttää, mikä olisi paras tapa, että jäisi kunnolla aikaa ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin (olen aika ymmälläni näistä asioista).

Voisi antaa muitakin vinkkejä miten kannattaisi valmistautua armeijaan tuleviin valmisteluihin.

7

6943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuli vain mieleeni, että korkeakouluunhan voi hakea jo ennen kuin on mennyt armeijaan. Paikan voi ottaa vastaan ennen armeijaa, mutta halutessaan voi opiskelut aloittaa vasta armeijan jälkeen. Sitten ei tarvisi armeijassa pähkäillä niiden pääsykokeiden kanssa.

• tööt

Minä ainakin olen sitä mieltä että kannattaa ensin hoitaa kirjoitukset ja pääsykokeet ja mennä sitten tammikuussa armeijaan. Eikä sitä nyt tokalla kannata niin kamalasti vielä miettiä. :)

• hdfh

Joo ei sillä muuten oo kiire mut ne laput pitää lähettää muistaakseni toukokuun aikana??? Ite oon jo kutsunnat kokenu ja vajaa vuos vielä siivilielämää jaljellä.

• sulle

lähe sivariin, ei tarvitse murehtia intistä. itse ainakin lähden, tosin eri syystä kuin useammat sinne menijät.

• tiedän

kirjoitat ensin, sitten haet yliopistoon, jonka jälkeen siirrät alotusta vuodella ja menet armeijaan heinäkuussa. Voit päättää oletko puoli vuotta vai vuoden. Jos menet vasta tammikuussa voi huonossa tapauksessa tulla eteen yht.1 vuosi ns.pakkolomaa.

• mä teen

eli nyt kirjotukset käynnissä, sitten näitten jälkeen lukemaan pääsykokeisiin, jotka on joskus touko-kesäkuussa, sitten heinäkuun puolessa välissä armeijaan.
        Tehokasta :)

• Anonyymi

Ongelmana on, että kutsunnoissa usein EI voi päättää joutuuko armeijaan tammi- vai heinäkuussa. Omassa tapauksessa kutsunnoissa pakotettiin menemään tammikuussa, koska haluamani palveluspaikan heinäkuun paikat oli täyttynyt jo toisen (isomman) kunnan kutsunnoissa. Kyllä vituttaa olla kotoisin tuppukylästä.
        Ellei halunnut lähteä jollekin kaukaiselle palveluspaikalle tai lykätä armeijaa vuodella (tai menemällä vasta korkeakoulun jälkeen), sinun täytyi mennä tammikuussa. Ja tosiaan tuota palveluksen kestoa on hankala arpoa, vittumaisinta olisi saada 1 vuosi ja joutua odottomaan taas puoli vuotta, että pääsee opiskelemaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2553
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2536
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      197
      2361
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1851
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      350
      1251
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1169
    Aihe