Milloin kannattaisi mennä armeijaan, tammi- vai heinäkuussa? Olen tällä hetkellä toisella vuodella lukiossa ja mietityttää, mikä olisi paras tapa, että jäisi kunnolla aikaa ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin (olen aika ymmälläni näistä asioista).
Voisi antaa muitakin vinkkejä miten kannattaisi valmistautua armeijaan tuleviin valmisteluihin.
Milloin armeijaan?
7
6494
Vastaukset
Tuli vain mieleeni, että korkeakouluunhan voi hakea jo ennen kuin on mennyt armeijaan. Paikan voi ottaa vastaan ennen armeijaa, mutta halutessaan voi opiskelut aloittaa vasta armeijan jälkeen. Sitten ei tarvisi armeijassa pähkäillä niiden pääsykokeiden kanssa.
- tööt
Minä ainakin olen sitä mieltä että kannattaa ensin hoitaa kirjoitukset ja pääsykokeet ja mennä sitten tammikuussa armeijaan. Eikä sitä nyt tokalla kannata niin kamalasti vielä miettiä. :)
- hdfh
Joo ei sillä muuten oo kiire mut ne laput pitää lähettää muistaakseni toukokuun aikana??? Ite oon jo kutsunnat kokenu ja vajaa vuos vielä siivilielämää jaljellä.
- sulle
lähe sivariin, ei tarvitse murehtia intistä. itse ainakin lähden, tosin eri syystä kuin useammat sinne menijät.
- tiedän
kirjoitat ensin, sitten haet yliopistoon, jonka jälkeen siirrät alotusta vuodella ja menet armeijaan heinäkuussa. Voit päättää oletko puoli vuotta vai vuoden. Jos menet vasta tammikuussa voi huonossa tapauksessa tulla eteen yht.1 vuosi ns.pakkolomaa.
- mä teen
eli nyt kirjotukset käynnissä, sitten näitten jälkeen lukemaan pääsykokeisiin, jotka on joskus touko-kesäkuussa, sitten heinäkuun puolessa välissä armeijaan.
Tehokasta :) - Anonyymi
Ongelmana on, että kutsunnoissa usein EI voi päättää joutuuko armeijaan tammi- vai heinäkuussa. Omassa tapauksessa kutsunnoissa pakotettiin menemään tammikuussa, koska haluamani palveluspaikan heinäkuun paikat oli täyttynyt jo toisen (isomman) kunnan kutsunnoissa. Kyllä vituttaa olla kotoisin tuppukylästä.
Ellei halunnut lähteä jollekin kaukaiselle palveluspaikalle tai lykätä armeijaa vuodella (tai menemällä vasta korkeakoulun jälkeen), sinun täytyi mennä tammikuussa. Ja tosiaan tuota palveluksen kestoa on hankala arpoa, vittumaisinta olisi saada 1 vuosi ja joutua odottomaan taas puoli vuotta, että pääsee opiskelemaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818