Milloin armeijaan?

Milloin kannattaisi mennä armeijaan, tammi- vai heinäkuussa? Olen tällä hetkellä toisella vuodella lukiossa ja mietityttää, mikä olisi paras tapa, että jäisi kunnolla aikaa ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin (olen aika ymmälläni näistä asioista).

Voisi antaa muitakin vinkkejä miten kannattaisi valmistautua armeijaan tuleviin valmisteluihin.
77514
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Tuli vain mieleeni, että korkeakouluunhan voi hakea jo ennen kuin on mennyt armeijaan. Paikan voi ottaa vastaan ennen armeijaa, mutta halutessaan voi opiskelut aloittaa vasta armeijan jälkeen. Sitten ei tarvisi armeijassa pähkäillä niiden pääsykokeiden kanssa.

Äänestä

Minä ainakin olen sitä mieltä että kannattaa ensin hoitaa kirjoitukset ja pääsykokeet ja mennä sitten tammikuussa armeijaan. Eikä sitä nyt tokalla kannata niin kamalasti vielä miettiä. :)

Äänestä
  • Joo ei sillä muuten oo kiire mut ne laput pitää lähettää muistaakseni toukokuun aikana??? Ite oon jo kutsunnat kokenu ja vajaa vuos vielä siivilielämää jaljellä.

Äänestä

lähe sivariin, ei tarvitse murehtia intistä. itse ainakin lähden, tosin eri syystä kuin useammat sinne menijät.

Äänestä

kirjoitat ensin, sitten haet yliopistoon, jonka jälkeen siirrät alotusta vuodella ja menet armeijaan heinäkuussa. Voit päättää oletko puoli vuotta vai vuoden. Jos menet vasta tammikuussa voi huonossa tapauksessa tulla eteen yht.1 vuosi ns.pakkolomaa.

Äänestä
  • eli nyt kirjotukset käynnissä, sitten näitten jälkeen lukemaan pääsykokeisiin, jotka on joskus touko-kesäkuussa, sitten heinäkuun puolessa välissä armeijaan.
    Tehokasta :)

Äänestä

• Ongelmana on, että kutsunnoissa usein EI voi päättää joutuuko armeijaan tammi- vai heinäkuussa. Omassa tapauksessa kutsunnoissa pakotettiin menemään tammikuussa, koska haluamani palveluspaikan heinäkuun paikat oli täyttynyt jo toisen (isomman) kunnan kutsunnoissa. Kyllä vituttaa olla kotoisin tuppukylästä.
    Ellei halunnut lähteä jollekin kaukaiselle palveluspaikalle tai lykätä armeijaa vuodella (tai menemällä vasta korkeakoulun jälkeen), sinun täytyi mennä tammikuussa. Ja tosiaan tuota palveluksen kestoa on hankala arpoa, vittumaisinta olisi saada 1 vuosi ja joutua odottomaan taas puoli vuotta, että pääsee opiskelemaan...

Äänestä

Kommentoi aloitusta

intti kirjoitti:

Milloin kannattaisi mennä armeijaan, tammi- vai heinäkuussa? Olen tällä hetkellä toisella vuodella lukiossa ja mietityttää, mikä olisi paras tapa, että jäisi kunnolla aikaa ylioppilaskirjoituksiin ja pääsykokeisiin (olen aika ymmälläni näistä asioista).

Voisi antaa muitakin vinkkejä miten kannattaisi valmistautua armeijaan tuleviin valmisteluihin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu