Tekikö Artturi Jämsen parannuksen?

Anonyymi

Kuulin, että Venäjän lestadiolaiset olisivat saarnanneet synnit anteeksi kuolinvuoteella Moskovassa.

18

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teki varmaankin.
      Tarina kertoo että edemennyt Sylvi Kekkonenkin teki parannuksen kuolinvuoteellaan.

      Totta vai tarua...

      • Anonyymi

        Teki kyllä, mutta Jeesukseen, ei lahkoihin.


    • Anonyymi

      Silloin ei siellä ollut vielä yhtään lestadiolaista, mutta onko samalla tavalla eläviä vieläkään, mitä Suomessa.

      • Anonyymi

        Kyllä Venäjällä säilyi sotien yli lestadiolaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Venäjällä säilyi sotien yli lestadiolaisuutta.

        Näyttöä????


      • Anonyymi

        Juri Serov otti joskus 1990-luvulla yhteyttä Suomen uskovaisiin. Silloin selvisi , että Neuvostoliiton aikanakin oli säilynyt lestadiolaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juri Serov otti joskus 1990-luvulla yhteyttä Suomen uskovaisiin. Silloin selvisi , että Neuvostoliiton aikanakin oli säilynyt lestadiolaisia.

        Faktaa pyysin.
        Nimejä on helppo keksiä.
        Tunnen sen maan hengellisen puolen todella tarkkaan, eikä sillä ole muuta kun nykyajan olosuhdelestadiolaisia, saavat ilmaiset bussikyydit Suvifestareille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktaa pyysin.
        Nimejä on helppo keksiä.
        Tunnen sen maan hengellisen puolen todella tarkkaan, eikä sillä ole muuta kun nykyajan olosuhdelestadiolaisia, saavat ilmaiset bussikyydit Suvifestareille.

        Epäilen vahvasti, että joku jaksaisi näytellä aina vuoden ajan uskovansa tietyllä tavalla vain saadakseen tuollaisia etuja kuten bussikyydit kesäjuhlille, jossa edelleen joutuisi näyttelemään uskovansa samalla tavalla. Ei oikein loogista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen vahvasti, että joku jaksaisi näytellä aina vuoden ajan uskovansa tietyllä tavalla vain saadakseen tuollaisia etuja kuten bussikyydit kesäjuhlille, jossa edelleen joutuisi näyttelemään uskovansa samalla tavalla. Ei oikein loogista.

        Tiedän monta suomalaistakin naimaparannuksen tehnyttä näyttelijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän monta suomalaistakin naimaparannuksen tehnyttä näyttelijää.

        Ero on kuin yöllä ja päivällä, koska naimaparannuksen tekijällä on selkeä ja henkilökohtaisesti hyvin tärkeä motiivi teolleen. Ei voi mitenkään verrata siihen, että joku muka näyttelisi jatkuvasti vain saadakseen jonkun bussikyydin kerran vuodessa tms.


    • Anonyymi

      Kyllä Venäjällä on Neuvostoliiton aikanakin säilynyt lestadiolaisessa uskossa olevia. Muistaakseni heitä on nimitetty "vanhauskovaisiksi". Venäjältä oli 1990-luvulla lähetetty Suomeen kirje, jossa tavoiteltiin samoin uskovia. Kirje kiersi useammassa seurakunnassa, kunnes se saapui myös SRK:lle. Samanuskoiset löysivät toisensa.

      SRK lähettää puhujiaan Venäjälle ainakin joka syksy pidettäviin syysseuroihin. Tänä syksynä ne pidetään Kontupohjassa.

    • Olivatko Venäjän lestadiolaiset kuolinvuoteella vai tuo Artturi?

    • Anonyymi

      Varmaan se Putin tekee sit kans kuolinvuoteellaan parannuksen, onhan hän ollut vauvana ja pikkulapsena vanhoillislestaadiolainen.
      Muita vauvana ja lapsena vanhoillislestaadiolaisia olleita ovat mm. Hitler, Stalin, Trump, Mussolini, Idi Amin, Pol Pot ja mitä näitä nyt onkaan. Kaikki ovat olleet uskovaisia, mut sit ne on lapsena kieltäny uskon.
      Kandee siis tehä parannus

      • Anonyymi

        Josif Stalinia ei ole koskaa ollut edes olemassa,Se on ollut ihan eri henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josif Stalinia ei ole koskaa ollut edes olemassa,Se on ollut ihan eri henkilö.

        on se josif ollu olemassa.
        raamatussa sanotaan että josif meni kihlattunsa marian kanssa peetlehemmiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se josif ollu olemassa.
        raamatussa sanotaan että josif meni kihlattunsa marian kanssa peetlehemmiin

        Taisi olla Joosef eikä Josif.


    • Srkvlkultti. Keskustapuoluveen uskonnollinen siipi.

      • Anonyymi

        Oikein ja kirkon IRA.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe