Loiri sevasta sankar ollut

Anonyymi

voih taivaan vallat mitä puuhailuu!

82

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En varmaankaan lue tätä Loirin elämänkertaa ....kyllä niitä juttuja on lehdistä lukenut vuosien varrella....Loirin 7 elämää...
      Olen nähnyt Loirin aivan läheltä tilaisuudessa jossa olimme samassa pöydässä istumassa...Loiri on kyllä jännän näköinen kun silmät ovat eriväriä...ja onhan hän lahjakas tyyppi kaikinpuolin ....taiteessa.. näyttelijä....soittaa...laulaa...hyvä urheilija.... Samassa tilaisuudessa oli silloin myös Lenita ....lähtivät Veskun kanssa yhdessä pois...

      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Tässä tännekin:
      "Kannattaisiko ensin ostaa kirja ja lukea se, ennen kuin laukoo mielipiteitä joidenkin kohdennettujen lööppien perusteella.
      Itse aion ostaa ja lukea. Loiri on tuhannesti muutakin kuin Lenita Airistoa pannut nuori kloppi."

    • Anonyymi

      Olin Loirin huilukonsertissa, kun hän aloitteli uraansa. Komea mies ja hyvin soitti.

      • Anonyymi

        Jaa, näin Loirin kerran kylpylässä ison mahansa kanssa tikkujalkoineen muutama vuosikymmen sitten ja sitten tiesin miten jumala kävelee.


    • Anonyymi

      Minuun on kolahtaneet vain Leino-tulkinnat vinyylillä.
      Onhan tuo nyt vähän säälittävää, jos kirjaa markkinoidaan nuoruuden etunojapunnerruksilla. Jo vanha mies. En tiedä tuleekohan luettua. Epäilen.

      Beng

    • Anonyymi

      Monipuolinen mies suorastaan lahjakkuus monella alalla on Loiri.
      Iltapäivälehtien perusteella häntä markkinoidaan kirjassa enempi useiden naisten kaatajana sänkyyn.
      Varmaan panomiehenä parhaasta päästä, kun Lenitakin on mainostanut jo vuosia sitten.

      • Anonyymi

        Lenita otti suihin tosi hyvin, soitti Loiru kaverilleen kesken session ja nauraa räkätti.


    • Anonyymi

      Miehet alkavat mielellään kehuskella nuoruuden seikkailuillaan siinä vaiheessa, kun lakkaa ottamasta nirkkoon.

      • Anonyymi

        Tuo ettei enää ota eteen on kiusallinen vaiva yli 70 vuotiaille äijille


      • Anonyymi

        Asiansa osaava nainen hoitaa tilanteen kyllä, loppuun asti.


    • Anonyymi

      Vanhan horinoita!

    • Anonyymi

      Mikko Niskasen Pojat -elokuvassa Loiri näytteli koskettavasti ja hyvin. Mitä muita sellaisia elokuvia on, joissa hän olisi loistanut?
      Entä laulut ja huilunsoitto? Löytyykö Suomesta parempia ja kuinka paljon?

      • Anonyymi

        Minä tein kirjasta varauksen paikallisesta kirjastosta ja vuoronumeroni on 78. Näköjään kiinnostaa muitakin kuin minua.


      • Anonyymi

        Minä tein tilauksen verkkoliikenteen kautta. 38 eur. Toimitusaika 1 - 2 vuorokauden sisällä. Ovelle tuotuna. Eli ottaen huomioon viikonvaihde, kirja saapunee tiistaina klo 16 - 17 rakoon.
        Sitä en tiedä milloin saan inspiksen alkaa lukea kirjaa vaikka minulla on aikaa 24 h joka päivä.


      • Anonyymi

        E-kirjain olisi saanut nopeammin ja halvemmalla.

        Onko saatavissa?
        Kuka tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E-kirjain olisi saanut nopeammin ja halvemmalla.

        Onko saatavissa?
        Kuka tietää?

        E-kirjat eivät ole fyysisiä. E-pillerit ovat. Melkoinen ero. Noin vertauksena.
        E-mail ainoa hyödyllinen.


    • Anonyymi

      Kysyisin Ano 13.33 , missäpäin Suomea tuollainen sanonta siis nirkkoon?
      En ole moista ennen kuullut, vaikka tuosta stondaamisesta monenmoista versiota on.

      • Anonyymi

        Nirkko = kärki, satakuntalaisilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nirkko = kärki, satakuntalaisilla

        Ottaa kärkeen...??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa kärkeen...??

        juuri näin miestä ottaa eteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nirkko = kärki, satakuntalaisilla

        Eikö tuo ole virkkausverbi tai koukkuaminen. Siinä tehdään nypyliäinen reunus vaikkapa neuletakkiin.

        Beng
        Mitäs virkkaatte?


    • Anonyymi

      Jaa. Loppupelissään suhteellisen tavallinen suomalaismies - poislukien soitto ja laulutaidot. Muuten noita kähinöitä ja tappelun-tapaisia sattuu kaikille, ainakin siinä iässä kun testosteroni vielä jyllää kehossa.
      Naisia on saaneet muutkin kuin Loiri.

      Kas sellainen juttu noissa on, että jokainen hiemankaan kuuluisuus lähestulkoon joutuu tönimään rumimmasta päästä hieman kauemmaksi, ja aivan itse ovat tunkemassa tykö itseänsä.

      • Anonyymi

        Saanu ja saanu vaan minkälaisia ja tasoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanu ja saanu vaan minkälaisia ja tasoisia.

        Mitä väliä niillä raameilla on ?
        Ei ole Veskullakaan hääppöset
        mutta panomiehenä kelpaa.


      • Anonyymi

        Kuuluisan kulli on houkuttelevampi kuin tavis tanakaisen patukka, mikä siinä lie joillakin naisilla, saada sulka hattuun ja seksi muistoihin samaan aikaan kun panomies unohtaa hänet hetkessä - etenkin kun on kuuluisuus.


    • Anonyymi

      Ois saanu jäädä kirja tekemättä ja salat mennä hautaan Veskun mukana. Iso pettymys on tämä entinen Suomen hauskin mies - porsas.

      • Anonyymi

        Esimerkiksi Marita Hakala olisi ikänsä puolesta sopiva Luiron tyttäreksi.


      • Anonyymi

        Mikä sen muutti "porsaaksi" mielessäsi? Sekö että naisten mies?
        Kyllä on tosi että pienemmällekkin kuuluisuudelle riittää kyllä itseänsä tyrkyttäjiä jonoiksi asti - ja miksipä ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen,, tuskin tarvinnut "väkisin panna" ketään. Eikä alaikäisiä, kuten on tapana maahamme tulleilla idoleillanne.

        Jopa murhamiehille linnan kirjoittelevat seurusteluhalukkuuttaan esitellen...
        koska jonkunsortin "kuuluisuus" sekin vanki.


    • Anonyymi

      Noh, meiksikin.

      Ihan ekana oikein isosti ihmettelen, että joku nettipalstalla alkaa haukkumaan jonkun henkilön muistelmia. Ja jotkullut tollot vielä komppaa- Vieläpä lukematta koko kirjaa.


      Mä aika varmasti ostan ton kirjan jostain ja luen sen. Loiri itessään tavallaan turhan tunnettu ja julkinen tyyppi, mutta muistelmissa voi tulla esiin muitakin, harvinaisempia puolia.

      Mä lueskelen aika paljon muistelmia. Tossahan toi Loirinkin muistelmat on jonossa. Aloitus tais taas vain kerran olla niinkuin antimainos, joka iteasiassa taisi negatiivisen komentoinnin, kääntää kirjan myyntiä voitolliseksi.

      Onneks olkoon vaan kutantajalle. Ja lisäks, Jari Tervon pankittilille

      =DW=

      • Anonyymi

        Minä arvostelen markkinointitapaa = lehtien lööpit. Tunnin stondis.
        Otsikot lyövät otsaan.
        Uralta luulisi löytyvän asiallistakin juttua.
        En ole tirkistelijä.


        Beng


      • Anonyymi

        Minua ei Loirin yksityiselämä kiinnosta yhtään,
        Hänen uransa monilahjakkaana viihdetaiteilijana on paljon mielenkiintoisempaa.

        Omistan isohkon nipun hänen levyjään, joita usein kuuntelen.
        Tekstien tulkitsijana hän on yksi parhaista tässä maassa.

        Seuraava kappale on levyltä, jota minulla ei ole. Löysin sen "tuubista".
        Loiri soittaa huilua ja Esa Pethman pikkolohuilua.

        https://www.youtube.com/watch?v=ZHkiP6TbS90

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Lehdetkin on bisnes. Lööpit myy.

    • Odotellanhan nyt myös jonkun naisjulkkiksen muisteloita minkälainen jokamiehen nainen hän on ollut ja yksityiskohtaisia muistelmia asian tiimoilta, nimeten kaikki miehet ja arvostellen minkälainen panija niistä kukakin oli.

      • Anonyymi

        Lenita leiskautti sinne päin, muistelmissaan. Ainakin etukäteen lupasi "paljastaa kaiken". Kirja ilmestyi pari kolme vuotta sitten. Loppuhuipennusta en tiedä.
        Lukeneet voinevat valaista?


      • Anonyymi

        Jos nainen ....naiset kirjoittaisat suhteistaan...rakkauksistaan ...yhdenillan suhteistaan...hän saisi aikamoiset arvostelut .."juoruakka" ja sitä hoo alkuistakin tulisi varmasti ....
        Tänään jo Aira Samulin aloitti keskustelun ....mutta sanoi että vain melkein mentiin sänkyyn... Hannele Laurinkin kanssa Veskulla on ollut suhde...sitä en arvannutkaan vaikka elokuvissa yhdessä näyttelivät...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Katsoin kirjan julkaisutilaisuutta. Nauroin pitkästä aikaa, Vesku on kyllä naurattaja vieläkin. Ja lauloi hyvin, kuka meistä jaksais noin paljon vielä kun ikää. Komea mies ja mukava. Kiitos, ja toivon hyvää oloa jatkossa hänelle.

      • Anonyymi

        Veskun ulkonäkö on kuin puliukolla ja ihme kun se on vielä elossa. Sitkeä äijä. vetää ihan kalpeaksi kenet tahansa. Sen poika varmaankin kuoli aineisiin sillä ei kukaan alle 40v saa sairauskohtausta jos ei ole mitään sairaustakaan. Vesku ei ollut isä vaikka naiset sillä kakaroita teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veskun ulkonäkö on kuin puliukolla ja ihme kun se on vielä elossa. Sitkeä äijä. vetää ihan kalpeaksi kenet tahansa. Sen poika varmaankin kuoli aineisiin sillä ei kukaan alle 40v saa sairauskohtausta jos ei ole mitään sairaustakaan. Vesku ei ollut isä vaikka naiset sillä kakaroita teki.

        Joo on kyl sellainen syylänaama ja silmätkin eriväriä kuin sarjamurhaajan katse. Ei voi ymmärtää mitä naiset näkevät hänessä, nyt jo riutuneessa ongelma ukkelissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veskun ulkonäkö on kuin puliukolla ja ihme kun se on vielä elossa. Sitkeä äijä. vetää ihan kalpeaksi kenet tahansa. Sen poika varmaankin kuoli aineisiin sillä ei kukaan alle 40v saa sairauskohtausta jos ei ole mitään sairaustakaan. Vesku ei ollut isä vaikka naiset sillä kakaroita teki.

        Sisälähteisiin luottaen, veti överit, vahingossa tai tahallaan kun oli muuttokin päällä, ehkä häätö?
        Mutta sairauskohtaushan on myös aineista johtuva sydänpysähdys eli sydänkohtaus papereissa.


      • Anonyymi

        Vesku, komea mies!!!!

        Kenen mielestä?
        Koska?
        Minkä ikäisenä?


        Kaikenlaista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vesku, komea mies!!!!

        Kenen mielestä?
        Koska?
        Minkä ikäisenä?


        Kaikenlaista

        Vähän minuakin alkoi mietityttämään, että kuinka vanhaa kuvaa Veskusta tuo komeaksi mieheksi kehuva on katsellut. En ainakaan hänen viimeaikaisissa kuvissaan enää mitään minun silmissäni komeaa miestä näe.

        Mutta aikahan tekee tehtävänsä meissä kaikissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vesku, komea mies!!!!

        Kenen mielestä?
        Koska?
        Minkä ikäisenä?


        Kaikenlaista

        Uuno Turhapurokin on komeampi mies kuin mitä Loiri on nykyisellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on kyl sellainen syylänaama ja silmätkin eriväriä kuin sarjamurhaajan katse. Ei voi ymmärtää mitä naiset näkevät hänessä, nyt jo riutuneessa ongelma ukkelissa?

        Alhaisempaa kommenttia, jonka sinä kirjoitit, ei onneksi ole tullut vastaani tällä foorumilla.

        Olet säälittävä tyyppi.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Uuno Turhapurokin on komeampi mies kuin mitä Loiri on nykyisellään.

        Sinun kommenttisi ovat jo tuttua kamaa, kun et parempaankaan pysty.

        Melkein häpeän puolestasi, koska toistat tuttua kaavaasi kerrasta toiseen.

        Kehityksesi on valitettavasti tullut tiensä päähän jo kauan sitten.
        Aika on sinunkin kohdallasi tehnyt tehtävänsä ja se sinun on syytä myöntää.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi ovat jo tuttua kamaa, kun et parempaankaan pysty.

        Melkein häpeän puolestasi, koska toistat tuttua kaavaasi kerrasta toiseen.

        Kehityksesi on valitettavasti tullut tiensä päähän jo kauan sitten.
        Aika on sinunkin kohdallasi tehnyt tehtävänsä ja se sinun on syytä myöntää.

        kylmätotuus

        ......IIIHHHH.....TYSK....tuo varmasti sattui.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi ovat jo tuttua kamaa, kun et parempaankaan pysty.

        Melkein häpeän puolestasi, koska toistat tuttua kaavaasi kerrasta toiseen.

        Kehityksesi on valitettavasti tullut tiensä päähän jo kauan sitten.
        Aika on sinunkin kohdallasi tehnyt tehtävänsä ja se sinun on syytä myöntää.

        kylmätotuus

        Myönnetään, myönnetään.

        https://www.youtube.com/watch?v=prThw44Nd9M


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommenttisi ovat jo tuttua kamaa, kun et parempaankaan pysty.

        Melkein häpeän puolestasi, koska toistat tuttua kaavaasi kerrasta toiseen.

        Kehityksesi on valitettavasti tullut tiensä päähän jo kauan sitten.
        Aika on sinunkin kohdallasi tehnyt tehtävänsä ja se sinun on syytä myöntää.

        kylmätotuus

        Eri kehitysvaiheissahan me.

        Joittenkin kehitys on tullut jo tiensä päähän ja jotkut ovat vielä toukka-asteella.


    • Anonyymi

      Uskaltaako tulla Helsinkiin liukastumatta spermaan?

      • Anonyymi

        Taikka Ploirin naisten jälkiliukkaille


      • Anonyymi

        Plorin naiset, jotka nyt vielä elävät, ovat sen verran vanhaa kaliiberia, että niiltä irtoaisi nuorille kolleillekin.
        Ainoastaan botox-soituun Hannele Lauriin tuskin kukaan koskisi kuin umpipimeässä.
        Miksi naisien on pakko pilata naamansa sitä mukaa kun vuosia nousee?


    • Anonyymi

      Joko olette nähneet elämäkerran teatterissa? Kansallisessa esitettiin jo ensi-ilta ja lisää esityksiä tulee varmaankin.

      On meillä monenlaisia sankareita.
      En ole vielä tilannut lippuja. :(

    • Anonyymi

      Tuota Loirin ihailua en ole koskaan ymmärtänyt.Ei osaa laulaa ja näytteleminenkin on niin ja näin.Ei Turhapuron näyttelemiseen lahjoja tarvita.Mutta kun juo viinaa niin johan suomalaiset nostavat jalustalle.

      • Ei kai siinä tarvinnut muuta kuin olla oma itsensä.


      • Anonyymi

        Sinun ei tarvitse ymmärtää ihmisiä, jotka ihailevat Loiria.

        Väitteesi, ettei Vesku osaa laulaa tai näytellä on täyttä puppua.


        Levytilastot ja katsojamäärät kertovat aivan jotain muuta.
        Hän on miellyttänyt esityksillään ainakin suomalaisia taviksia, eikä sitä tosiasiaa voi kukaan muuksi muuttaa.

        Tässä esityksessä Loiri esiintyy kaikkine vahvuuksineen ja heikkouksineen.



        Kukaan ei ole täydellinen ihminen, ei edes Loiri.

        Jos luulet pystyväsi samaan, niin tee se.

        https://www.youtube.com/watch?v=hSFmsPJYis8

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Mä käyttäisin sanaa 'tulkitsija'.
        On paljon pidettyjä tulkitsijoita: Yves Montand, Charles Aznavour, Leonard Cohen, Sven-Bertil Taube jne. Jne.
        Eivät nämä perinteisessä mielessä kultakurkkuja ole. Nuotillisesti lähes noin oikein, mutta lauluun istuva tapa ilmaista sanat ja melodia, on se juttu
        Entäs 70-luvun protestilaulajat?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä käyttäisin sanaa 'tulkitsija'.
        On paljon pidettyjä tulkitsijoita: Yves Montand, Charles Aznavour, Leonard Cohen, Sven-Bertil Taube jne. Jne.
        Eivät nämä perinteisessä mielessä kultakurkkuja ole. Nuotillisesti lähes noin oikein, mutta lauluun istuva tapa ilmaista sanat ja melodia, on se juttu
        Entäs 70-luvun protestilaulajat?

        Beng

        Simo Salminen oli POP. Jäi hieman Loirukin varjoon. Kuten Skedekin.


    • Anonyymi

      En pidä näistä julkkisten elämämuisteloista. Sinänsä taidettansa voi arvostaa, mutta jos rahapulassa aletaan tehdä muistelmakirjoja jotka varmaan jotain porukkaa kiinnostaa, en oikein hyväksy.
      Loirin kuolleella pojalla on kuvien perusteella hienot ja älyävät silmät. Tämä tästä.

    • Anonyymi

      Onhan sitä nussittu siellä sun täällä mutt ei niitä kannata muistella :D

    • Anonyymi

      Viimeinen epätoivoinen rahastusyritys mieheltä, joka ei ole osannut aikanaan talouttaan hoitaa kuntoon. Loiri oli hyvä näyttelijä tasan tarkkaan yhdessä "Pojat"- nimisessä elokuvassa, siinä se.

    • Anonyymi

      Usea kommentti on "tyhmyyden ylistys".

      Kuuskymppisten tasollakin ollaan näköjään jo aika taantuneita.
      Tyrmätään kaikki, mikä on erilaista kuin minä tai mitä minulla on.

      On tultu siihen pahaan ikään että aletaan yleisesti ajatella,
      että minä ole ainoa "hyvä ihminen" maailmassa
      ja joka ei ole samanlainen kuin minä,
      se on huono.

      Kaikki muut ovat surkeita ihmisiä.
      Ketään eikä mitään voi enää koskaan hyväksyä,
      mutta kaiken halveksunta on sallittua.
      Koska minä, se maailman ainoa "hyvä ihminen",
      tiedän kaiken ja olen oikeassa,
      siksi minulla on oikeus tuomioni langettaa.

      Ihmettelen miten kellään on varaa halveksua ketään ihmistä
      ja ihmistä jota ei edes oikeasti tunne ?

      • Anonyymi

        Juuri päinvastoin.
        Meihin ei vain enää uppoa kaikki.
        Mehän olemme eläneet elämäämme kukin omalla tavallamme.
        Tulisiko Tervo kirjoittamaan Tauno tai Tarja Taviksen ihmeellisistä siekailuista ja 'kaadoista'? Ketä kiinnostaisi.
        Tendenssi kirjan kirjoittamiseen (mainosten perusteella) on aika omituinen. Onko Tervosta tullut vanha?
        Ammatillisessa mielessä monipuoliset taipumukset omaavaa Loiri voisi myydä toisinkin. Sellaisella, mikä on itseisarvomerkkien sisällä.

        Tuskin kukaan halveksuu tai asettaa itseään yläpuolelle. Yksinkertaistamista. Nythän itse asetat itsesi yläpuolelle muiden. Ei. Kyse enemmin siitä, mitä arvostaa.
        Toivottavasti romantikkoja on miehissä vielä ja naisissa.
        Mutta jos haluaa ruikkia koko kansalle, kysynpä miksi?

        Siis. Summa summarum. Menisimmekö tässä iässä markkinoijan metkuihin? Onhan aivot keksitty. Lukijaa pikemminkin aliarvioidaan.

        Olet närkästynyt.
        Tuskin me aikuiset itseämme parempina pidämme.
        Emme vain suostu enää kaikkeen emmekä hymistele jonkun hyväksi. Sehän ei olisi rehellistä. Vaikka laskelmoijat toisin toivovat.
        Helpolla helppoa rahaa.

        Beng
        En lue ainoankaan tämän julkkiksen lööpin alta tekstiä.
        Hänen poikiensa reaktiot oli ainut. Keskenkasvuisia. Mitä ymmärtänevätkään. Samaan keittoon vain sotketaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri päinvastoin.
        Meihin ei vain enää uppoa kaikki.
        Mehän olemme eläneet elämäämme kukin omalla tavallamme.
        Tulisiko Tervo kirjoittamaan Tauno tai Tarja Taviksen ihmeellisistä siekailuista ja 'kaadoista'? Ketä kiinnostaisi.
        Tendenssi kirjan kirjoittamiseen (mainosten perusteella) on aika omituinen. Onko Tervosta tullut vanha?
        Ammatillisessa mielessä monipuoliset taipumukset omaavaa Loiri voisi myydä toisinkin. Sellaisella, mikä on itseisarvomerkkien sisällä.

        Tuskin kukaan halveksuu tai asettaa itseään yläpuolelle. Yksinkertaistamista. Nythän itse asetat itsesi yläpuolelle muiden. Ei. Kyse enemmin siitä, mitä arvostaa.
        Toivottavasti romantikkoja on miehissä vielä ja naisissa.
        Mutta jos haluaa ruikkia koko kansalle, kysynpä miksi?

        Siis. Summa summarum. Menisimmekö tässä iässä markkinoijan metkuihin? Onhan aivot keksitty. Lukijaa pikemminkin aliarvioidaan.

        Olet närkästynyt.
        Tuskin me aikuiset itseämme parempina pidämme.
        Emme vain suostu enää kaikkeen emmekä hymistele jonkun hyväksi. Sehän ei olisi rehellistä. Vaikka laskelmoijat toisin toivovat.
        Helpolla helppoa rahaa.

        Beng
        En lue ainoankaan tämän julkkiksen lööpin alta tekstiä.
        Hänen poikiensa reaktiot oli ainut. Keskenkasvuisia. Mitä ymmärtänevätkään. Samaan keittoon vain sotketaan.

        Kapeaa kalkkeutunutta ajattelua.
        Lööpit on Iltalehtien tekemiä myynnin edistämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapeaa kalkkeutunutta ajattelua.
        Lööpit on Iltalehtien tekemiä myynnin edistämiseksi.

        Niin, mikä on kapeaa ja kalkkiutunutta ajattelua?
        Tuo ei riitä minulle.

        Beng


    • Anonyymi

      Tervo tietää, mikä myy, ja niin tuntuu tietävän Loirikin. Arvostan Loiria erityisesti muusikkona (mm. Leinon runot tulivat minulle läheisiksi vasta hänen laulaminaan), mutta olen sen verran vanhanaikainen, että minun mielestäni herrasmies ei huutele julkisuudessa rakkausasioistaan. Loiri ja Tervo putosivat nyt arvostuksessani samaan kastiin Panu Rajalan kanssa, jonka kirjoja en suostu lukemaan.

      Mitä tulee elämäkertoihin, minusta reiluin tapa tehdä ne on juuri tämä: kirjoittaja jututtaa kohdettaan tämän vielä eläessä. En arvosta kuoleman jälkeen kirjoitettuja elämäkertoja, joissa on käytetty vain "toisen käden" lähteitä kuten lehtijuttuja ja henkilön tunteneiden haastatteluja. Ei tietysti henkilöä itseäänkään haastattelemalla koko totuutta koskaan saada selville, mutta niin tehdyt elämäkerrat ovat sentään hänen itsensä hyväksymiä.

      • Anonyymi

        2. kappalekin
        Aika lailla samaa mieltä. Noita maalareiden elämästä kertovia kirjoja luettuani, niin mietin, että aika paljon tutkijat laittavat mukaan omaa tulkintaa ja arvuuttelua sekä maalauksista että henkilöistä. Teoriatkin kysymysmerkkejä liian usein. Jos on mieltynyt, on hypetystä.
        Kirjeenvaihdosta voi jotain saada. Mutta esim. 100 vuoden takainen puhe- tai kirjoitustyyli ihmisten välillä oli erilaista.

        Beng


      • Anonyymi

        Ka, minkäs pahan se Panu Rajala on tehnyt, kun olet fiksun ja komean miehen tuotannon laittanut boikottiin?
        Ei kai Panun muistelot Kutri-Helenasta järkyttäneet sinua niin paljon?


      • Anonyymi

        Hienot Sibeliuksenkin elämäkerrat olisivat jääneet kirjoittamatta ja hänen uransa kehitys jäänyt tuntemattomaksi ja koko vaiherikas elämä jos vain elävistä saa kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ka, minkäs pahan se Panu Rajala on tehnyt, kun olet fiksun ja komean miehen tuotannon laittanut boikottiin?
        Ei kai Panun muistelot Kutri-Helenasta järkyttäneet sinua niin paljon?

        Aika lällärikirja oli Panu Rajalan Katri-Helenan kanssa eletyt vuodet.
        Panu Rajala yritti kerran hienotunteisesti sanoa, että kirjallisuudenprofessorin ei kannata koskaan avioitua niin kehittymättömän ihmisen kanssa
        kuin Katri-Helena joka ei ole yhtään kirjaa lukenut elämässään.
        Joka on oman elämänsä napa ja "uskoo" huuhaahan
        kuten keskusteluyhteyksiin tuonpuoleisiin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienot Sibeliuksenkin elämäkerrat olisivat jääneet kirjoittamatta ja hänen uransa kehitys jäänyt tuntemattomaksi ja koko vaiherikas elämä jos vain elävistä saa kirjoittaa.

        Erik Tawastsjerna lienee (ollut) arvostetumpi Sibeliustutkija.

        Beng


      • Anonyymi

        Jännä juttu muuten, Jeesuksestakin tehty muistelmat, vasta hänen kuolemansa jälkeen. Kirjoittajia kääröihin ja kiviin lienee ollut useampiakin.
        Jopa aikalaiskertomuksien perusteella piirretyt ja maalatut kuvat Jeesuksesta ilmeisesti melko näköisensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu muuten, Jeesuksestakin tehty muistelmat, vasta hänen kuolemansa jälkeen. Kirjoittajia kääröihin ja kiviin lienee ollut useampiakin.
        Jopa aikalaiskertomuksien perusteella piirretyt ja maalatut kuvat Jeesuksesta ilmeisesti melko näköisensä.

        Näköisyydestä on kiistelty.
        Liian pohjoismaalaisen näköinen tauluissa enimmäkseen.

        Beng


    • Anonyymi

      Päätin jo koulun jälkeen
      etten ikinä enää lue mitään.
      Enkä lukenut.
      Niin minusta tuli rajoittunut
      ja tyhmä ihminen.

    • Anonyymi

      Mitenkä niin taivaan vallat?
      Joillain vaan on elämä elettävänä. Et sä ymmärrä.

    • Onhan näitä julkkiksia, jotka jo kesken elämänsä ovat kiirehtineet julkaisemaan omaelämäkerran pikkusen liian aikaisin.
      Tästäkin kirjasta kai ehtivät jäädä puuttumaan tämän julkkiksen huumekohut ja lapsipornokohu ja mitä lisää tuonee hänen elämänsä vielä.
      Jospa ilmestyy joskus sitten toinen osa, joka on jatkoa tälle.

      https://www.adlibris.com/se/bok/jari-sillanpaa---paljaana-9789513189778#

      En tosin ole lukenut kirjaa, että josko hän jo siinä on "paljaana" huumehörhöilystään.
      Tympi sen kirjan mainostamisessa se kuinka hän siinä ruotii omaa vielä elossa olevaa vanhaa isäänsä syytellen sellaisesta, mistä isänsä on sanonut sen olevan täyttä valetta.

      • Anonyymi

        Mikähän sua ei tympis ?
        Kierrät kaikkia palstoja "tympimässä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sua ei tympis ?
        Kierrät kaikkia palstoja "tympimässä".

        Onko sinulla mitään käsitystä kuinka monta palstaa Suomi24:llä on?

        Ei mitään mahiksia, että kaikkia kiertäisin. Ei ikäni siihen riittäisi.
        Mutta hommassa olet, kun kaikkia palstoja kuljet seuraamassa, että näkyykö minua siellä tympimässä, että voisit hypätä harteilleni istumaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko sinulla mitään käsitystä kuinka monta palstaa Suomi24:llä on?

        Ei mitään mahiksia, että kaikkia kiertäisin. Ei ikäni siihen riittäisi.
        Mutta hommassa olet, kun kaikkia palstoja kuljet seuraamassa, että näkyykö minua siellä tympimässä, että voisit hypätä harteilleni istumaan.

        Sun perässä ei pysy,
        eikä ikinä haluiskaan.
        Mieluummin käyn niillä palstoilla
        jossa sinä ET ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun perässä ei pysy,
        eikä ikinä haluiskaan.
        Mieluummin käyn niillä palstoilla
        jossa sinä ET ole.

        Aivan kiitettävästi olet onnistunut tähän asti.

        Kai sinulla jotain tuntumaa pitää olla väittäessäsi, että kierrän "kaikkia palstoja".


    • Anonyymi

      Näin Loiron 80-luvulla eräillä messuilla, seuraavana päivänä sain silmälasit.

    • Anonyymi

      Tellua tympii ihan kaikki.
      Tellu kiertää palstoja "tympimässä".

    • Anonyymi

      Vesku on minun mielestä komea ja mukava mies. Olkoon muiden mielestä mitä vaan.

      • Anonyymi

        Iiiiihana se on. Pienimunaiset on vaan kateellisia
        ja naiset Lenitalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe