Kummitus vieraisilla?

talonemäntä

Asun vanhassa omakotitalossa, joka on aina kuulunut suvulleni. Tiedän siis talon historiasta melko paljon aina rakentamisesta lähtien. Nyt viime viikkoina olen saanut olla todistamassa pieniä sattumuksia, jotka saattavat olla ihan luonnollisesti selitettävissä, mutta jotka kuitenkin askarruttavat: voisiko olla kyse kummituksesta?

Vaikuttavin tapaus mielestäni oli, kun eräänä varhaisena aamuna ulko-oven kahva painui alas, nousi ylös, painui jälleen alas ja nousi taas ylös. (Ovi oli tuolloin lukossa.) Samassa koirani ponkaisi mukavasta makuuasennostaan ylös ja alkoi murista kovasti ovea kohti. Ovikelloni on rikki, joten menin heti ovelle katsomaan, halusiko joku sisälle. Oven takana ei ollut ketään. Eikä niin lyhyessä ajassa olisi millään ehtinyt näkökenttäni ulottumattomiin.

Tämän tapahtuman jälkeen koirani on monesti alkanut yhtäkkiä murista tai ainakin kuunnellut tarkkaavaisesti ja ravannut huoneesta toiseen kuin etsien jotain. Olen myös itse kiinnittänyt huomiota pieniin kolahduksiin, joille ei tunnu löytyvän kunnollista järkevää selitystä. Nyt mieleeni on tullut: Päästinkö sinä aamuna kummituksen talooni? Vai onko se ollut siellä jo aikaisemmin?

Isoäitini äiti eli talossa monta yksinäistä vuotta miehensä kuoleman jälkeen ja eräänä aamuna hänet löydettiin kuolleena sängystään. En tiedä, liittyykö tämä asiaan mitenkään, mutta jotain yhteyttä voisi löytyä. Lisäksi olen miettinyt, että isoäitini äiti kuoli minun syntymääni seuraavana yönä. Voisiko kyseessä olla hän?

3

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se hän! Äkkiä piiloon!! No ei, oli huono vitsi. Näköjään päästit jotain taloon, tai sitten kuvittelet kaiken.

Jos se nyt on kummitus, niin luulisi sen pääsevän oven läpikin. Se voi olla kuka vaan talossa käynyt, joka nyt on sattunut kuolemaan vaikka onnettomuudessa. Ehkä joku, joka on ollut jonkin aikaa vieraana ja sitten lähtee aikanaan pois.

Jos nämä oudot tapaukset eivät koskaan lopu, niin minä ainakin muuttaisin pois. En kestä ajatellakkaan, että talossa olisi jotain minun lisäksi. Kulkee siellä öisin kun nukun. Tai sitten sekin "nukkuu" jossain vierashuoneessa.

Vanhasta omakotitalosta päättelin että siellä on semmoinen. Tapahtuuko outoja juttuja useinkin? Kuljeta vaikka koiraa joka huoneessa ihan mielenkiinnon vuoksi. Pelättävää sinulla tuskin on.

• dddd

yleensä kun ajattelee näkevänsä jotain outoa esim. kummituksen tapaisen olion, niin sen jälkeen alkaa kiinnittää huomiota mitä tarkempiin ja hiljaisempiin ääniin..

• Nii.in.
        dddd kirjoitti:

yleensä kun ajattelee näkevänsä jotain outoa esim. kummituksen tapaisen olion, niin sen jälkeen alkaa kiinnittää huomiota mitä tarkempiin ja hiljaisempiin ääniin..

Tai sitten kun lukee näitä juttuja täältä. Toissa päivänä olin lukemassa tätä palstaa ja satuin katsomaan ikkunalle. Tämän huoneen sälekaihtimet napauttivat kaksi kertaa ikkunaa vasten.. :D Kaikkea sitä alkaa näkemään ja kuulemaan. Ikkunakin oli kiinni.
        En nyt sano, että se mikään kummitus tms on, vaan kun odottaa asioiden tapahtuvan, niin niitä repii sitten vaikka ******* Mestoilta... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      64
      5941
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4795
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      47
      4384
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4151
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      95
      3761
    6. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2473
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2379
    8. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      44
      2108
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      4
      1469
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1239
    Aihe