___Tuhkaus...hinta?___

??????

Luin edeltä, että täällä on koiranomistajia, jotka ovat tuhkanneet koiransa näiden menehdyttyä. Koirani nukkuin pois ihan pari päivää sitten, ja nyt mietin, mitä tehdä rumiille, koska hautaus ei ole mahdollinen tähän aikaan vuodesta. Tuhkaus kiinnostaisi, mutta haluaisin tietää, mitä täytyy varautua maksamaan? Enkä tiedä missä näitä edes tehdään...Surun keskellä ei oikein aivot pelaa...anteeksi, jos esitin typerän kysymyksen mielestänne... Lohdutonta katsoa ulkona lojuvaa ruumista, jotain pitäisi tehdä...ei sentään mädänny vielä, kun on pakkasta, mutta pian...Kuoli vielä kotiin... :(

11

1231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

tuhkattu sekä Vernassa Tampereella, että Netrassa Raumalla. Ensin mainitussa kultainen maksoi vajaat 150€ ja jälkimmäisessä 115€. Tuhkauksen hinta riippuu koiran koosta, kuin myöskin valittavasta uurnasta. Kokeile googlen kautta, josko sieltä tulisi muita pieneläintuhkaamoita vaikka hakusanalla tuhkaus tai pieneläintuhkaus.

• salla

tuhkaukselle maksoi 85€, Raumalla noin kuukausi sitten. Tietenkin on kalliimpaa jos haluaa uurnan.
      Itse valitsin pahvisen laatikon, koska on tarkoitus kesän aikana hautapaikka tehdä omaan pihaan.
      Jaksamisia...kyllä se on raskasta luopua lemmikistään, mutta kun ei sille mitään voi

• ??????

Koiramme on iso saksanpaimenkoira...varmaan tulee hintavammaksi siis, mutta mahdottomalta ei hintaluokka onneksi kuulosta.

Pitäisihän se tietää jo ottaessa, että luopumaan joutuu ennen pitkää, mutta se tieto ei auta kyllä nyt yhtään. Varmasti kesällä taitaa olla tiedossa taas pikkutassujen vipinää...pitkästä aikaa! Olihan se omakin rontti joskus pieni, mutta siitä on jo niin pitkä aika...yli kymmenen vuotta! Hyvänen aika sentään...

• yourlife

Meidän koira jäi auton alle pari viikkoa sitten. Tuntui (ja tuntuu vieläkin usein), ettei tästä kertakaikkiaan voi päästä ikinä yli. Valokuvia olen katsellut ja itkenyt silmät päästä ja pään kipeäks. On se vaan niin kurjaa... Meidän koira on sellasessa arkussa ja isossa pakastimessa millä ei ole ollut käyttöä.. Kurjalta kuulostaa varmaan monen mielestä mutta minkäs teet kun ei kuoppaa saa vielä tehtyä. Itse en asiaa pahana pidä. Eihän siellä pakkasessa ole kuin pelkkä ulkokuori. Haluaisimme kuitenkin haudata koiran omalle pihalle. Tuhkausta emme kuitenkaan ole harkinneet. Ollan myös mietitty jo uuden koiran hankkimista... Voimia sulle ja muistele kaikkea mukavaa mitä yhdessä olette tehneet.Koirasi sai varmasti elää hyvän elämän rakastavien ihmisten keskellä.

• eräs itkevä.

Otan suuresti osaa suruusi,itse olen vieläkin
        ihan maassa koirani nukkui pois 2.1.2005
        Olen sen jälkeen itse ollut sairas,ja itku
        tulee tosi herkästi.Mäntsälässä tuhkataan
        myös sinne meni meidän pieni ystävämme,hänellä
        on nyt hyvä olla.Antakaa anteeksi kyyneleet nää,
        ne rakkautta on ja IKÄVÄÄÄÄ.Voimia ja jaksamista
        suuressa surussasi );

• kallista

Oulussa tiibetinspanielin tuhkaus maksoi kysyttäessä n. 200 euroa.. (Kallista)

Itse en koiraani haluaisi omalle pihalle haudattavan koska jos jossakin vaiheessa tulee muutto tai muu vastaava minkä takia asunnosta pitää luopua/vaihtaa, se rakas lemmikki jää sinne uusien omistajien "myllättäväksi"..

Hautausmaalla se on ainakin turvassa..

• wuffis

Otan osaa menetykseesi.

Täällä ei saa mainostaa mutta googleen hauksi vaikka suomen eläintuhkaus. Löytyy hintoja ja vähän tietoa miten toimia. Myös paikallinen eläinlääkäri osaa neuvoa lähimmän tuhkaamon.

Itsekään en omalle pihalle halua haudata jos tulee tosiaan tilanne että pitää muuttaa tms. Omat edesmenneet ovat kotona hyllyssä.

• siis mitä?

jos kertoo mitä tuhkaus maksaa missäkin, hetikö kaikki ajattelee mainoksia? En minä ainakaan.

Lähinnä on mielessä se, että joku on menettänyt pitkäaikaisen ystävänsä.

• ???
        siis mitä? kirjoitti:

jos kertoo mitä tuhkaus maksaa missäkin, hetikö kaikki ajattelee mainoksia? En minä ainakaan.

Niin, kysyin tosiaan vain hintaluokkaa, kun ei ollut aavistustakaan maksaako 1000 euroa vai 10 euroa...en tiennyt, että se olisi mainostamista siitä huolimatta, vaikka ei mainitsekaan nimiä...

Googlella nyt selvisi, että jopa omalla paikkakunnalla on tuhkaamo. :) Ei tarvitse lähteä pitkälle.

• wuffis
        siis mitä? kirjoitti:

Olisin toki voinut itsekin laittaa hinnan tänne mutta aiemmassa ketjussa ei ketjun aloittajalla oikein ollut tietoa mitä tehdä, ja siksi laitoin vinkin paikasta missä olen saanut hyvää palvelua ja googlen kautta sillä haulla löytyy kotisivut joissa hinnat.

• yourlife

Koira haudataan vanhempieni kotitalon pihalle lähelle järveä. Siellä rannassa se on paljon leikkinyt ja samaten talvella sen järven jäällä. En keksi parempaa paikkaa kuin se ranta. Se ei ole siis yleinen ranta, vaan omalla takapihallamme. Tässä lähellä ei ole eläinten hautausmaata.. Olisi kiva kun sellainen olisi esim. pyöräilymatkan päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe