Eli miten se lasketaan? Tiedän ettei sitä nykyään tarvita mihinkään mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Joskus tällä palstalla oli se, mutta nyt on niin paljon uusia topickeja ettei sitä löydy.
kiitos tiedosta
YO-kirjoitusten arvosanojen keskiarvo?
4
12550
Vastaukset
- qrewsdfsdgdfgdg
mitä sä selität? mä en tajuu mitä sä haet takaa.... YO-kokeiden pisterajat määräytyy gaussin käyrän mukaan.... eli esim. eniten tulee C:tä ja se on siis KA, M:ää ja B:tä tulee saman verran jne. L:ää ja I:tä saman verran jne jne....
- Ylioppinut 04
Arvosanoista saa puoltoääniä seuraavasti:
L = 7 puoltoääntä
E = 6
M = 5
C = 4
B = 3
A = 2
Laske puoltoäänet ja jaa kirjoitettujen aineiden määrällä. Kuten itsekin sanoit, sitä ei enää mihinkään varsinaisesti käytetä, mutta esim. 4,5 - 5,4 puoltoäänen keskiarvo tarkoittaisi yleisarvosanaa M jne..- ghghgjgj
Puoltoäänillä lasketaan oikealla lailla, mutta itse olen muuntanut kirjaimet vastaamaan 4-10 asteikkoa eli L=10, E=9 ... A=5 ja laskenut keskiarvon. Tämä ei ole mitenkään oikea tapa, mutta koska lopputulos on sama ja jotenkin itselleni helpompi laskea samoilla numeroilla kuin on päättötodistuksessa, niin olen käyttänyt tätä tapaa.
- kukka
just tätä mä tarkoitin mutten osannut selittää paremmin...!
Tiedän ettei tätä tarvita, mutta ihan mielenkiinnosta kyselin =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351