Kouhia Oy missä mennään

Anonyymi

Kouhia Oy pitkänlinjan kuljetusalan uranuurtaja ristiriitaisia tunteitakin kuljettaja piireissä herättänyt yritys. 37 vuoden urani aikana olen monen monta kertaa tuolla valtateillä kohdannut kyseisen yrityksen autoja. Ja aina ovat olleet puhtaita siistejä ja uuden karheita perusautoja. Kun tuossa edellisen kirjoituksen pohjalta tarkistin Savikko yhtiön talouslukuja niin uteliaisuuttani tarkistin myös tämän yhtiön talousluvut. Mitä ihmettä talousluvut ovat yllättäen romahtaneet huolestuttavalle tasolle. Miten voi näin legendaarinen jopa Ajolinja lehden jutussaan ylistämä yhtiö yht´äkkiä mennä taloudessa "pakkaselle". On tämä kuljetusala vaan aika ihme ala.
Ihan vinkiksi kaikille kuljettajille. Yritysten talousluvut ovat ihan julkisia asioita ja ne voi jokainen kiinnostuksensa mukaan tarkistaa internetin ihmeellisestä maailmasta.
Hyvää tietoa jos on vaikka työpaikkaa vaihtamassa. nimimerkki Talousnikkari

62

9053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On tainnut Joukko Köyhiä Oy:n urakka-, läpitunti-, ja kilometriliksalla ajavat palkkansa polkijat pikkuhiljaa lähteä eläkkeelle tai muuten vaan muualle, ja nyt sitten laillisella ja kunnollisella palkalla ajavat kuormittavat yrityksen kassaa enemmän. Eikä alle kannattavuusrajan olevilla rahdeilla nykyäänkään rattaiden pyörittäminen pidempään kannata.

      > Köyhiä Oy <

      • Anonyymi

        Köyhiälle tulaa konkurssi.


    • Anonyymi

      Kuten aiempi kirjoittaja kirjoitti,että kannattaa tarkistaa taloustiedot niin ihmettelen kyllä miten näinkin ison yrityksen liikevaihto on tällä tasolla. Tässä yrityksessä on yli 30 työntekijää ,mutta liikevaihto on pienempi kuin yrityksessä jonka hyvin tunnen henkilökohtaisesti vaikka en ole kyseisessä yrityksessä töissä. Tämän minun tunteman yrityksen liikevaihto on ollut viime vuosina yli 5 miljoona euroa. Henkilöstömäärä on alle 10 . Tämä Kouhia ei pääse lähellekkään edes tätä vaikka henkilöstöä on yli 30 henkeä.
      Jos yrityksen slougan on se " että kuljetamme irtoperiä" niin jos tulos tästä työstä on negatiivinen niin jotain muuta pitäisi keksiä. Kuljetusalalla on valtavasti työtehtäviä jossa on mahdollisuus tehdä tulosta jos on osaava ja innokas porukka
      ja valmiutta on uuteen haastavaan työhön eli ei perus"kauraan" vaan uusia vaativia haasteita kohti.Yrittäjän pitää joskus ottaa se ratkaiseva askel uutta tuntematonta kohden,muuten hukka perii ja se olisi sääli sillä liian monta legendaarista kuljetusliikettä on menetetty konkurssille. Niinivirta,Etelän-Kiito ja moni muu.

      ,

    • Anonyymi

      Niin unohdit sitten legendaarisien Pynnösen. Pynnösen Scaniat sinisellä raidalla jäivät kyllä jokaisen pojan mieleen. Uudenkaupungin autotehtaan uudet tuulet ja Pynnösen sopimus Ladan osien toimittamisesta Uralin takaa Venäjältä kaatoi koko
      firman. Kas kummaa Veli Venäläinen jätti laskut maksamatta ja Suomi poika otti ja jätti konkurssihakemuksen. Legentaarinen kuljetusyhtiö loppui. Mitä tästä opimme.
      Ei riitä pelkkä into ajamiseen. Vaikka kuinka olisi intoa niin ei.Taiteijiat ja laulajat ovat eri juttu. Kuljetusalalla on jo pitkään ollut kyse siitä,että yrityksellä pitää olla olla joku ihminen joka osaa talousasiat 100%:sti ja ymmärtää ettei huonoihin sopimuksiin lähdetä. Asiakkaille tarjotaan vain parasta ja tehdään heti selväksi,että laatu maksaa. Jotkut osaavat toiset eivät. Hyviä esimerkkejä on esim. Kantola & Koramo Kuusamosta ja Lauren H:linnasta joka on ollut vuoden yrittäjä. Molemmat toimivat mm, meijerialalla jossa kilpailu on ollut tosi kovaa.

    • Anonyymi

      Surkeeta on rengin elämä hikisessä hytissä?😂🤣😭

      • Anonyymi

        Rengi on kuin koira. asuu kopissa, kusee renkaaseen ja haukkuu ohikulkiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rengi on kuin koira. asuu kopissa, kusee renkaaseen ja haukkuu ohikulkiat.

        Nämä kaksi viimeistä kirjoittajaa ei ole tehneet päivääkään työtä ratin takana,pääasia että leukoja loksutellaan vaikka ei alasta ymmärretä mitään. Se on hienosti sanottuna sitä trollaamista pääasia ,että koko ammattikunta mustamaalataan. Renki kuuluu 1800-1910
        vuosien ajan jaksoon jolloin maatiloilla oli renkejä ja piikoja vuoden työsopimuksella töissä.
        Työsopimukset uusittiin joka vuosi. On käsittämätöntä ,että tämä kauan sitten lopetettu
        järjestelmä edelleen "voi hyvin" kuljetusalalla. Todellisuudessa on vain työnantaja ei isäntä ja työntekijä eli kuljettaja. Mutta tällaisia termejä käyttävätkin lähinnä nämä trollaajat tarkoituksenaan ainoastaan halventaa kuljetusalalla toimivia ihmisiä.


    • Anonyymi

      olen kouhialla töissä, firman talousasioista en juuri tiedä eikä ne mulle kuulu, mutta liksat on tullut ainakin AINA ajallaan ja just niinkun kuuluu, mitä ei todellakaan voi sanoa monesta muusta tämän alan firmasta. ja kuten kaikki tietää niin kilsaliksallahan tätä tehdään, lyhyestä ajosta eestaas maksetaan tuntiliksaa tessin mukaan. autossa jos nukutaan niin päivärahat tulee.

    • Anonyymi

      Ja saneerausta haetaan jo.

    • Anonyymi

      Heh heh.. Onneks en mennyt muutama vuosi sit Kouhialle töihin. Palkkaus: kilsapalkka ja jos nurkissa pyörii niin tuntipalkka.

      Tällähetkellä ajan samoja irtoperiä kun kouhia autot ja saan kokoajan 14,90€/H päivärahat yms olimpa nurkissa tai pidemmällä.

      • Anonyymi

        Joukko Köyhiä on surkee firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joukko Köyhiä on surkee firma.

        Joukko Köyhiä on surkea firma. Olen pitkänlinjan kuski ja olen aina tuolta 1980-luvun alusta nähnyt näitä Jouko Kouhian todella siistejä valko vaalean vihreä raidoituksella olevia ajoneuvoja. Aina 1000 eur erikoiskilvet ja pääsääntöisesti Scanioita. Nyt olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla. Olen ollut alalla 40 vuotta ja kuten kaikki alalla olleet tiedämme liikenneluvat eivät ennen "nykyaikaa" olleet itsestään selvyys. Eli Jouko Kouhia on saanut todella hankalan ja kiusallisen prosessin kautta 1970 luvun alussa liikenneluvat ostamalla autoilijoilta loppuun ajetut autot luvat.
        Jos tästä laskee 1 1 niin ymmärtää ,että tästä ajasta on kulunut yli 50 vuotta. Ajolinjassa oli hienot jutut ja kuvat tässä taannoin,jossa perusteltiin yrittäjän toimesta hänen omaa näkemystä omiin kuljettajiin. Missään ammattijulkaisussa ei ole ollut juttua sukupolvenvaihdoksesta. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo toinen sukupolvi pyörittämässä yritystä ja kolmas jo oppimisvaiheessa.Jokainen taplaa tavallaan olisiko nyt kyseessä hulppean yrityksen alasajo. nm. tilastonikkari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joukko Köyhiä on surkea firma. Olen pitkänlinjan kuski ja olen aina tuolta 1980-luvun alusta nähnyt näitä Jouko Kouhian todella siistejä valko vaalean vihreä raidoituksella olevia ajoneuvoja. Aina 1000 eur erikoiskilvet ja pääsääntöisesti Scanioita. Nyt olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla. Olen ollut alalla 40 vuotta ja kuten kaikki alalla olleet tiedämme liikenneluvat eivät ennen "nykyaikaa" olleet itsestään selvyys. Eli Jouko Kouhia on saanut todella hankalan ja kiusallisen prosessin kautta 1970 luvun alussa liikenneluvat ostamalla autoilijoilta loppuun ajetut autot luvat.
        Jos tästä laskee 1 1 niin ymmärtää ,että tästä ajasta on kulunut yli 50 vuotta. Ajolinjassa oli hienot jutut ja kuvat tässä taannoin,jossa perusteltiin yrittäjän toimesta hänen omaa näkemystä omiin kuljettajiin. Missään ammattijulkaisussa ei ole ollut juttua sukupolvenvaihdoksesta. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo toinen sukupolvi pyörittämässä yritystä ja kolmas jo oppimisvaiheessa.Jokainen taplaa tavallaan olisiko nyt kyseessä hulppean yrityksen alasajo. nm. tilastonikkari

        Niin haluatko kertoa ,että kenties Herra Jouko Kouhia on jo periaatteessa eläkemies.
        No moni yrittäjä on jo pitkälti eläkemies ja silti veri vetää tienpäälle vaikka itse ei olla oltu siellä viimeisen 20 vuoden aikana. Pääasia on ,että ainakin paperilla ollaan edelleen
        menossa mukana. Otan osaa , ura on todella pitkä minullakin. Kun täytän 70 v. niin sanon tytölle Ajovarman toimipisteessä ilman epäillystä poista kirjaimet C E mutta jätä pikku e jotta henkilöautolla voin jopa isompaa kyytiä viedä vaikka kaatopaikalle. En tunne J ouko Kouhiaa ,mutta olisiko jo aika nauttia niistä työllä ansaituista tuloista ja vain nautiskella elämässä. Ihmisen elämä on todella lyhyt. Nuorena todella pitkä,mutta nyt vanhana aivan hemmetin lyhyt ja toden totta se on todella lyhyt kun oikein järjellä ajattelee. Hetki sitten olit nuori ja kas kummaa yhtäkkiä oletkin ikäihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin haluatko kertoa ,että kenties Herra Jouko Kouhia on jo periaatteessa eläkemies.
        No moni yrittäjä on jo pitkälti eläkemies ja silti veri vetää tienpäälle vaikka itse ei olla oltu siellä viimeisen 20 vuoden aikana. Pääasia on ,että ainakin paperilla ollaan edelleen
        menossa mukana. Otan osaa , ura on todella pitkä minullakin. Kun täytän 70 v. niin sanon tytölle Ajovarman toimipisteessä ilman epäillystä poista kirjaimet C E mutta jätä pikku e jotta henkilöautolla voin jopa isompaa kyytiä viedä vaikka kaatopaikalle. En tunne J ouko Kouhiaa ,mutta olisiko jo aika nauttia niistä työllä ansaituista tuloista ja vain nautiskella elämässä. Ihmisen elämä on todella lyhyt. Nuorena todella pitkä,mutta nyt vanhana aivan hemmetin lyhyt ja toden totta se on todella lyhyt kun oikein järjellä ajattelee. Hetki sitten olit nuori ja kas kummaa yhtäkkiä oletkin ikäihminen.

        Onhan se näinkin kuten kuvailit. Mutta kuten itsekin kerroit ,että et tunne Jouko Kouhiaa ja minäkään en häntä tunne . Nuo upeat autot siis uudet perusautot ,mutta siisti raidoitus joka antoi pikantin lisän ulkonäköön jo ajalla kun kaikkien muiden autot oli todella tylsää peruskauraa osui meille kaikille kakaroille tuolla valtateillä silmään ja jäi mieleen. Vaikka ei ollut silloin rekka bongausta, ei tiedetty edes mitä sellainen tarkottaisi. No asiaan ei ole meidän muiden rahtareiden asia miettiä edes sitä kenen pitäisi suorittaa sukupolven vaihdos ja jäädä eläkkeelle. Sillä se on jokaisen ihan oma asia ja omassa harkinnassa milloin pitää kääntää lehti omassa elämässä ja iso elämänmuutos,jäädä eläkkeelle. Minäkin olen päättänyt,että kun täytän 70 v. niin ajokortin uusinnan yhteydessä jätän CE pois. Kyllä silloin on ajot ajettu minun osaltani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se näinkin kuten kuvailit. Mutta kuten itsekin kerroit ,että et tunne Jouko Kouhiaa ja minäkään en häntä tunne . Nuo upeat autot siis uudet perusautot ,mutta siisti raidoitus joka antoi pikantin lisän ulkonäköön jo ajalla kun kaikkien muiden autot oli todella tylsää peruskauraa osui meille kaikille kakaroille tuolla valtateillä silmään ja jäi mieleen. Vaikka ei ollut silloin rekka bongausta, ei tiedetty edes mitä sellainen tarkottaisi. No asiaan ei ole meidän muiden rahtareiden asia miettiä edes sitä kenen pitäisi suorittaa sukupolven vaihdos ja jäädä eläkkeelle. Sillä se on jokaisen ihan oma asia ja omassa harkinnassa milloin pitää kääntää lehti omassa elämässä ja iso elämänmuutos,jäädä eläkkeelle. Minäkin olen päättänyt,että kun täytän 70 v. niin ajokortin uusinnan yhteydessä jätän CE pois. Kyllä silloin on ajot ajettu minun osaltani.

        Kouhia on matkalla konkurssiin, niin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouhia on matkalla konkurssiin, niin se vaan on.

        Eli firma konkurssiin ja Thats it. Näin olet päättänyt. Jos on ikää mittarissa todella paljon niin ihan sama. Ei tunnu missään. Tutulla perheellä oli konepaja sellainen hyvin menestynyt alihankintayritys yli 40 vuotta. Tuli 2000 -luvun lama firma nurin uudet tietokonepohjaiset sorvauslaitteet jotka tekivät erikoissorvausta sairaalan hienomekaniisiinlaitteisiin joilla tehdään tutkimustyötä huutokaupattiin. kaikki meni pakkohuutokaupassa.Kiinteistö myös huutokaupattiin.Yrittäjä oli 82 v. jäi vihdoin eläkkeelle. Uudella E-sarjan mersulla ajelee yhä edelleen. Firma meni,mutta mittava omaisuus jäi. Siksi kenenkään aloittavan kuljetusyrittäjän ei pidä perustaa Toiminimi yritystä. Yhdenkin ihmisen yritys voi nykyisin olla osakeyhtiö. Näin oma henkilökohtainen omaisuus asunto ,auto ja kesämökki on konkurssin ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli firma konkurssiin ja Thats it. Näin olet päättänyt. Jos on ikää mittarissa todella paljon niin ihan sama. Ei tunnu missään. Tutulla perheellä oli konepaja sellainen hyvin menestynyt alihankintayritys yli 40 vuotta. Tuli 2000 -luvun lama firma nurin uudet tietokonepohjaiset sorvauslaitteet jotka tekivät erikoissorvausta sairaalan hienomekaniisiinlaitteisiin joilla tehdään tutkimustyötä huutokaupattiin. kaikki meni pakkohuutokaupassa.Kiinteistö myös huutokaupattiin.Yrittäjä oli 82 v. jäi vihdoin eläkkeelle. Uudella E-sarjan mersulla ajelee yhä edelleen. Firma meni,mutta mittava omaisuus jäi. Siksi kenenkään aloittavan kuljetusyrittäjän ei pidä perustaa Toiminimi yritystä. Yhdenkin ihmisen yritys voi nykyisin olla osakeyhtiö. Näin oma henkilökohtainen omaisuus asunto ,auto ja kesämökki on konkurssin ulkopuolella.

        Hyvä kirjoitus siis todella hyvä ja asiallinen. Kun nuorella on oman kuorma-auton kiilto silmissä jo jopa 18 vuotiaana ja kova innostus alalle ja unelmissa on jo rakennettu se unelmien auto. Koulutus on käyty ja sitten... pitäisi panna jäitä hattuun. Se on vaikeaa ,mutta armeija on tässä välissä,se rauhoittaa kummasti. Ihan konkarin neuvo on tässä asiassa. Aloita urasi kuljetusalalla ihan työntekijänä, jos ensimmäinen työpaikka ei tunnu omalta vaihda uuteen työpaikkaan. Saat valtavasti kokemusta ja tuntumaa työalaan. Vasta kun löydät oman paikkasi työelämässä niin silloin kannattaa harkita josko lähtisin yrittäjäksi.Silloinkin kannattaa tehdä huolellinen kartoitus kannattavuudesta ja miten menestyn. Jos lähdet yrittäjäksi 35 vuotiaana niin hyvä. Ehdit tehdä mahdollisesti hyvän 30 vuoden uran yrittäjänä. Oman asuinkuntasi yrittäjät ry palkitsee sinut kunniamerkein. Kuljetusala on nuorelle yrittäjälle todellinen surmanloukku. Nuori ei osaa ei ymmärrä kaikkea ja sitten tulee tyly loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus siis todella hyvä ja asiallinen. Kun nuorella on oman kuorma-auton kiilto silmissä jo jopa 18 vuotiaana ja kova innostus alalle ja unelmissa on jo rakennettu se unelmien auto. Koulutus on käyty ja sitten... pitäisi panna jäitä hattuun. Se on vaikeaa ,mutta armeija on tässä välissä,se rauhoittaa kummasti. Ihan konkarin neuvo on tässä asiassa. Aloita urasi kuljetusalalla ihan työntekijänä, jos ensimmäinen työpaikka ei tunnu omalta vaihda uuteen työpaikkaan. Saat valtavasti kokemusta ja tuntumaa työalaan. Vasta kun löydät oman paikkasi työelämässä niin silloin kannattaa harkita josko lähtisin yrittäjäksi.Silloinkin kannattaa tehdä huolellinen kartoitus kannattavuudesta ja miten menestyn. Jos lähdet yrittäjäksi 35 vuotiaana niin hyvä. Ehdit tehdä mahdollisesti hyvän 30 vuoden uran yrittäjänä. Oman asuinkuntasi yrittäjät ry palkitsee sinut kunniamerkein. Kuljetusala on nuorelle yrittäjälle todellinen surmanloukku. Nuori ei osaa ei ymmärrä kaikkea ja sitten tulee tyly loppu.

        Niin sotien jälkeinen aika oli ihan eri aikaa kun tämä nyky meno. Silloin ostettiin auto ja ajettiin yötä päivää. Nukuttiin hytissä koska painettiin 15 -20 tuntia putkeen Suomilenkin ja
        raskanleipä ja kyytipojaksi maitotölkki siinä eväät joilla mentiin kohti upeampaa tulevaisuutta . Oli todella valtava rakennusbuumi varsinkin pääkaupunkiseudulla. Hannu karpo on tehnyt näistä Hyrylän pommittajista ihan dokumentin televisioon. Vanhat kunnon Fargot, Sisut , Bedfordit olivat kovia menopelejä. Jotkut pelasivat kortit oikein esim. Tauno Valo joka pyrki jopa eduskuntaan iskulauseella " Soraa sosialismin rattaisiin" ja todella moni hävisi koko homman joko alkoholiin tai laskutaidottuuteen mikä kannattaa mikä ei. ...mutta näinhän se on yleensäkin elämässä toiset voittaa ja toiset häviää. Ikuinen dilemma................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sotien jälkeinen aika oli ihan eri aikaa kun tämä nyky meno. Silloin ostettiin auto ja ajettiin yötä päivää. Nukuttiin hytissä koska painettiin 15 -20 tuntia putkeen Suomilenkin ja
        raskanleipä ja kyytipojaksi maitotölkki siinä eväät joilla mentiin kohti upeampaa tulevaisuutta . Oli todella valtava rakennusbuumi varsinkin pääkaupunkiseudulla. Hannu karpo on tehnyt näistä Hyrylän pommittajista ihan dokumentin televisioon. Vanhat kunnon Fargot, Sisut , Bedfordit olivat kovia menopelejä. Jotkut pelasivat kortit oikein esim. Tauno Valo joka pyrki jopa eduskuntaan iskulauseella " Soraa sosialismin rattaisiin" ja todella moni hävisi koko homman joko alkoholiin tai laskutaidottuuteen mikä kannattaa mikä ei. ...mutta näinhän se on yleensäkin elämässä toiset voittaa ja toiset häviää. Ikuinen dilemma................

        Suuri ongelma on nyt tulevaisuudessa kuskipula joka vain pahenee.
        https://yle.fi/uutiset/3-12044846


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri ongelma on nyt tulevaisuudessa kuskipula joka vain pahenee.
        https://yle.fi/uutiset/3-12044846

        Niin kuski pula pahenee. Isossa osassa yrityksiä kuski pula pahenee. Sitten on iso joukko yrityksiä joilla ei ole kuski pulaa,koska henkilöstöstä pidetään hyvää huolta, maksetaan palkkataulukoiden mukaista palkkaa, lisänä maksetaan kannustin suoritepalkkaa ja jos yritys on tehnyt hyvän tuloksen niin palkitaan kuskit vielä vuoden lopussa Bonuspalkkiolla .
        Sellaiset yritykset jotka huomioivat kuskinsa todella hyvin niin kas kummaa pärjäävät myös kilpailutuksissa tosi hyvin kun asiakkaina ovat Suomen suurimmat toimijat.
        Itse olen ollut tällaisessa hyvässä työpaikassa työmuurahaisena 40 vuotta ja hyvin on mennyt. Palkka on asiallinen ja eri elämäntilanteissa minut on huomioitu aina hyvin. Jos terveyttä piisaa ja luoja suo niin vielä 7 vuotta. Sitten keskityn lapsenlapsien hyvinvointiin ja viihdyttämiseen..
        Aina pitää muistaa ,että palkka pitää suhteuttaa siihen kuinka paljon on opiskellut.
        Kuljetusalalla opiskelu on suht minimaalista. Vasta työtä tekemällä pääsee kohtuulliseen ansiotasoon kun on pystynyt osoittamaan ,että on tosi ammattilainen ja sellaisia kavereita arvostetaan ja heistä jokainen kuljetusyritys haluaa pitää kiinni tänä päivänä.


    • Anonyymi

      Kuljetusyritykset tarvitsisivat vuosittain noin 4 000 raskaan liikenteen kuljettajaa, joista 3 000 tavaraliikenteeseen, ala arvioi.

      Suomen kuljetus ja logistiikka SKAL ja Autoliikenteen työnantajaliitto arvioivat, että alaa uhkaa työvoimapula, koska kuorma-autokortin kiristyneet vaatimukset ovat näivettäneet työvoimavirran kuljetusalalle.

      Vuoden alusta alle 21-vuotiaalta kuljettajalta on vaadittu 280 tunnin perustason ammattipätevyyskoulutus, joka maksaa enemmän kuin C-ajokortin suorittaminen.

      – Monelle nuorelle tästä on tullut ylitsepääsemätön este tulla kuljetusalalle,

    • Anonyymi

      Kuka nuori lähtee tänäpäivänä rahtariksi??

    • Anonyymi

      Nuoria lähtee kuskiksi minimipalkalla,kunhan saa ajaa rekkaa,minun puolesta saavat ajaa vaikka ilmaisiksi mutta minä en aja kuin oikealla palkalla.

      • Anonyymi

        Kirjoituksesi ei pidä paikkaansa. Ammattikoulutuksessa painotetaan nykyisin työehtoja ja miten opiskelijan tulee valvoa omia etuja. Nuoriso on hyvin valveutunutta ja osaa vaatia asiaan kuuluvat palkkaedut,päivärahat,ruokarahat,perhevapaat ja sairaan lapsen hoitovapaat siinä työnantajan on pakko joustaa kun keltanokka luettelee mitä lainsäädäntö sanoo asioista.
        On turhaa kuvitelmaa ,että autolla ajaminen on se juttu "ajan vaikka ilmaiseksi" sellaista ei ole ollut enää edes kultaisella 1980 luvulla. Kuljettajan työ on työtä kaikkien muiden työtehtävien joukossa. Kiinnostusta alalle on tai ei ole. Monelle kuljettajan työssä se tärkein asia mikä pitää alalla on se ,että työt tehdään itsenäisesti,kuskiin luotetaan ei kytätä. Kuski saa tehdä itsenäisesti monia päätöksiä eli ollaan niin sanotusti tuolla tien päällä "omillaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi ei pidä paikkaansa. Ammattikoulutuksessa painotetaan nykyisin työehtoja ja miten opiskelijan tulee valvoa omia etuja. Nuoriso on hyvin valveutunutta ja osaa vaatia asiaan kuuluvat palkkaedut,päivärahat,ruokarahat,perhevapaat ja sairaan lapsen hoitovapaat siinä työnantajan on pakko joustaa kun keltanokka luettelee mitä lainsäädäntö sanoo asioista.
        On turhaa kuvitelmaa ,että autolla ajaminen on se juttu "ajan vaikka ilmaiseksi" sellaista ei ole ollut enää edes kultaisella 1980 luvulla. Kuljettajan työ on työtä kaikkien muiden työtehtävien joukossa. Kiinnostusta alalle on tai ei ole. Monelle kuljettajan työssä se tärkein asia mikä pitää alalla on se ,että työt tehdään itsenäisesti,kuskiin luotetaan ei kytätä. Kuski saa tehdä itsenäisesti monia päätöksiä eli ollaan niin sanotusti tuolla tien päällä "omillaan"

        Kouhilla ei saa ajaa km-palkalla, harmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouhilla ei saa ajaa km-palkalla, harmi.

        Kaikki kouhian kuljettajat ajavaa km-palkalla.
        Pks ja muu nurkissa pyöriminen tunteina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kouhian kuljettajat ajavaa km-palkalla.
        Pks ja muu nurkissa pyöriminen tunteina

        Ja sinne lähti ilmoitus palkkauksesta. Yritys on saneerauksessa ja varmasti siinä vaaditaan akt tes mukaisen palkkauksen noudattamista että saneeraus hyväksytään ja menee läpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinne lähti ilmoitus palkkauksesta. Yritys on saneerauksessa ja varmasti siinä vaaditaan akt tes mukaisen palkkauksen noudattamista että saneeraus hyväksytään ja menee läpi?

        Kouhia Oy Tammisaari yksi Suomen legendaarisimmista kuljetusyrityksistä ei helpolla lannistu. Aina upeat autot, valkoinen pohjaväri , vihreät raidat jumalainen yhdistelmä.
        Sellainen yhdistelmä,että konkarinkin silmää hivelee. Kouhia on ja pysyy suomalaisessa kuljetusyhteisössä tänään ja huomenna ja ikuisesti.


    • Anonyymi

      Joukko Köyhiä pitää paikaansa.

      • Anonyymi

        Kouhilla on bensa lopussa.


    • Anonyymi

      Kouhialla ajoin 110 scaniaa puoliperävaunu pressukatolla ajoin hanko,hki ja hanko jyväskylä reittejä.
      Täysperävaunulla ajoin Scaania 143 ja Volvo F 12 euroopan ajoja.
      Hyvö talo oli ja palkat maksoi lisillä.

      • Anonyymi

        Kyllä Kouhia on Suomen paras kuljetusalan työnantaja. Firma on pysynyt luotettavasti pystyssä jo vaarista junioriin ja edelleen pelittää. Autot on olleet aina kuljetusalan upeimmat aina erikoisrekisterikilpiä myöten. Köyhä mies ei erikoiskilpiä osta ,mutta menestyneelle bisnesmiehelle se on läpihuutojuttu. Kuljetusneuvoksen tittelin voisi valtio hänelle myöntää niin merkittävä elämäntyö on takana. Niin ja itsenäisyyspäivänä presidentinlinnaan. Taidan vihjaista asiasta Saulille kun menen moikkaamaan ensi viikolla. Sitä sitten muijan kanssa seurattaisiin milloin se Kouhian kättelyvuoro on. Ihan YES näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kouhia on Suomen paras kuljetusalan työnantaja. Firma on pysynyt luotettavasti pystyssä jo vaarista junioriin ja edelleen pelittää. Autot on olleet aina kuljetusalan upeimmat aina erikoisrekisterikilpiä myöten. Köyhä mies ei erikoiskilpiä osta ,mutta menestyneelle bisnesmiehelle se on läpihuutojuttu. Kuljetusneuvoksen tittelin voisi valtio hänelle myöntää niin merkittävä elämäntyö on takana. Niin ja itsenäisyyspäivänä presidentinlinnaan. Taidan vihjaista asiasta Saulille kun menen moikkaamaan ensi viikolla. Sitä sitten muijan kanssa seurattaisiin milloin se Kouhian kättelyvuoro on. Ihan YES näillä mennään.

        Tällaiset arvonimet pitää jonkun anoa . yrityksen itsensä tai luotettavat kumppanit. kaikille titteleille on tiettyy hinta . En tiedä mikä hinta on kuljetusneuvokselle,mutta sen soisin heti ja tässä nyt Kouhia Oy:n perustajalle saada ,niin merkittävän elämän työn hän on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaiset arvonimet pitää jonkun anoa . yrityksen itsensä tai luotettavat kumppanit. kaikille titteleille on tiettyy hinta . En tiedä mikä hinta on kuljetusneuvokselle,mutta sen soisin heti ja tässä nyt Kouhia Oy:n perustajalle saada ,niin merkittävän elämän työn hän on tehnyt.

        Se määrä mitä siellä on huijattu työntekijöitten selkänahasta heille kuuluvia palkkoja ja näin myös vääristetty kilpailua alalla. Lisäksi nyt anotaan velkoja anteeksi saneerauksessa niin ei tosiaan ansaitse ainakaan multa yhtään kunnioitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se määrä mitä siellä on huijattu työntekijöitten selkänahasta heille kuuluvia palkkoja ja näin myös vääristetty kilpailua alalla. Lisäksi nyt anotaan velkoja anteeksi saneerauksessa niin ei tosiaan ansaitse ainakaan multa yhtään kunnioitusta.

        Samaan kasaan saa mennä r v lehtonen, Virtanen tenhu ja moni muu.
        Tehtävä yhdeksi perusteeksi selvitä saneerauksista ja asioista hoitaa hommat kuten kuuluu.
        Kaikki nuo ilmoittavat tilaajavastuussa akt tes palkkauksen mitä noudattavat palkkauksessa.
        Pakkohan tästä on laittaa ilmoitusta ja mitä useampi sen tekee niin sitä paremmaksi kuljetusala tulee muuttumaan kun hinnanpolkijat saadaan samalle viivalle rehellisten kanssa.


    • Anonyymi

      Kouhia Oy (0222595-9) liikevaihto oli 3,8 miljoonaa euroa 2020 ja työllisti 32 henkilöä. Liikevaihto nousi 3,4 %. Liiketoiminnan voitto oli 58 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 1,5 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 10 %.

      • Anonyymi

        Omavaraisuusaste 10 % eli ei todellakaan hyvin mene. Lisäksi liikevaihto 3.8 miljoona ja työntekijöitä 32 . Hyvä ystäväni kuljetusyrittäjä ajoi maitoa 4 autolla liikevaihto oli sama ja työntekijöitä oli 5 . Kyllä talousluvut on ihan suossa kyseisellä yrityksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omavaraisuusaste 10 % eli ei todellakaan hyvin mene. Lisäksi liikevaihto 3.8 miljoona ja työntekijöitä 32 . Hyvä ystäväni kuljetusyrittäjä ajoi maitoa 4 autolla liikevaihto oli sama ja työntekijöitä oli 5 . Kyllä talousluvut on ihan suossa kyseisellä yrityksellä.

        Niin taisi olla vuosi 93 ja helmikuu. Ajelin uudellamaalla uuden karhealla Scania 93 :lla. Takana oli todella kovat pakkaskelit ja sitten lauhtui ilma todella nopeasti muutamassa tunnissa,niin Lohjan keskustassa kompressori alkoi suhautella ilmoja pihalle ( Scanian perusongelma jäätyminen kyseisessä mallissa) jarrupaineet laskivat,mutta pääsin onnellisesti Lohjan harjulle Scanian toimipisteeseen. Odottelin kiltisti vuoroa halliin ja kun ajoin sisään niin siinä vieressä oli luovutushuollossa ajamaton Kouhian Scania,kaikilla herkuilla ja erikoiskilvillä. Vaikka aikaa on kulunut niin oli niin siisti menopeli ,että jäi kyllä mieleen. Vaikka olen vielä samalla tiellä eli työuralla hyvin harvoin kyseisen yrityksen autoja enää näen liikenteessä.


    • Anonyymi

      en ole anomyyni olen markku niiranen kyllä se on niin ukot ensinmäisen km. palkan ehdotti kull.päällikkö olkku syvälähde mulle ja minä sain 22 penniä ylöspäin ja myllylahden late sano et kokeillaan ja eka tilissä huomas et kannatti ja het tiesi palkansa kun katso mittariin ja kun ei ollut rajoitinta eikä muuta kuin pahvi-kiekot hankki jotain

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus sinulla ja varmasti onnellinen olo tuolloin kun kilometripalkalla ajoit.
        Kilometripalkalla ajo oli jo tuolloin vuonna 93 vuonna laitonta Suomessa, mutta mitä sitten tässä yhtiössä taisi olla se perusperiaate. On harvaksi käynyt Kouhian autot tuolla tienpäällä?
        Minä poika se vuonna 93 uuden karhealla Scanialla jarrujen jäätymisongelmien vuoksi saavuin lohjan Scanian toimipisteeseen ja ihastelin tuliterää Kouhian Scaniaa luovutushuollossa. Oli hemmetin siisti auto kaikki oli viimoisen päälle.


    • Anonyymi

      Kyllähän se kohta kaatuu. Vuosia ollut saneerauksessa ja verot vaan edelleen maksamatta.
      Miten lie kuskien palkat, saneerausohjelma vaatii akt tes noudattamista…

      • Anonyymi

        Kouhian autot ovat kaikesta huolimatta jo 1980 luvulla olleet ne todelliset hyvän näköiset menopelit Scania ja siisti raidoitus vaalea vihreä kaikki herkut ja erikoiskilvet.
        1980 luvun nuorena ihmettelin miksi meidän firmassa ajallaan Sisuilla ,Volvon romuilla kun joku pystyy ajelemaan Scanialla ja Siis todella upeilla autoilla . Nyt aikuisena jo ehkä järkevämpänä ihmisenä olen lähinnä ihmetellyt sitä, että kyseisiin Kouhian Scanioihin hankittiin kalliit erikoiskilvet, mutta kuljettajille ei maksettu asianmukaista palkkaa. Yleensä kyllä erikoiskilpiä autoihin hommaavat ne yritykset joilla menee todella hyvin. Niissä yrityksissä myös kuljettajat tienaavat todella hyvin (jos on hoitanut työnsä todella särmästi) Ajolinja lehdessä oli juttu aikoinaan kyseisestä yrityksestä ja mieleeni jäi kyseisen yrittäjän lausahdus lehden jutussa. Jos kuski nukkuu hytissä niin minä en ala siitä maksamaan eli nukkumisesta ei päivärahoja makseta. Ennen autoja näkyi joka päivä ,mutta nykyisin ehkä kerran vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouhian autot ovat kaikesta huolimatta jo 1980 luvulla olleet ne todelliset hyvän näköiset menopelit Scania ja siisti raidoitus vaalea vihreä kaikki herkut ja erikoiskilvet.
        1980 luvun nuorena ihmettelin miksi meidän firmassa ajallaan Sisuilla ,Volvon romuilla kun joku pystyy ajelemaan Scanialla ja Siis todella upeilla autoilla . Nyt aikuisena jo ehkä järkevämpänä ihmisenä olen lähinnä ihmetellyt sitä, että kyseisiin Kouhian Scanioihin hankittiin kalliit erikoiskilvet, mutta kuljettajille ei maksettu asianmukaista palkkaa. Yleensä kyllä erikoiskilpiä autoihin hommaavat ne yritykset joilla menee todella hyvin. Niissä yrityksissä myös kuljettajat tienaavat todella hyvin (jos on hoitanut työnsä todella särmästi) Ajolinja lehdessä oli juttu aikoinaan kyseisestä yrityksestä ja mieleeni jäi kyseisen yrittäjän lausahdus lehden jutussa. Jos kuski nukkuu hytissä niin minä en ala siitä maksamaan eli nukkumisesta ei päivärahoja makseta. Ennen autoja näkyi joka päivä ,mutta nykyisin ehkä kerran vuodessa.

        Todella hauska tuo kommentti,että hytissä nukkumisesta ei makseta. No ehkä se kertoo paljon tämän yrityksen henkilöstösuhteista jo tuolta 1980- luvuilta alkaen.. Isäntä on isäntä ja hänen pillin mukaan tanssitaan. Ei ole ymmärrystä nyky- maailmasta ja siitä ,että sellaiset tosi hyvät työpaikat alalla todella panostavat siihen ,että saavat palkattua kuljettajan joka todella tekee sen työn mihin on palkattu. Jokainen osaa kyllä ajaa ,mutta se työtehtävä joka pitäisi hoitaa , hoidetaan särmästi maaliin siten ,että asiakas kiittää on ihan oma maailmansa. Se ei ole tulevaisuutta vaan ihan tätä päivää 2022 ja on ollut sitä jo vuosia. Sellaiset yritykset pärjää ja tekee hyvää tulosta jotka ovat omaksuneet tämän asian ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hauska tuo kommentti,että hytissä nukkumisesta ei makseta. No ehkä se kertoo paljon tämän yrityksen henkilöstösuhteista jo tuolta 1980- luvuilta alkaen.. Isäntä on isäntä ja hänen pillin mukaan tanssitaan. Ei ole ymmärrystä nyky- maailmasta ja siitä ,että sellaiset tosi hyvät työpaikat alalla todella panostavat siihen ,että saavat palkattua kuljettajan joka todella tekee sen työn mihin on palkattu. Jokainen osaa kyllä ajaa ,mutta se työtehtävä joka pitäisi hoitaa , hoidetaan särmästi maaliin siten ,että asiakas kiittää on ihan oma maailmansa. Se ei ole tulevaisuutta vaan ihan tätä päivää 2022 ja on ollut sitä jo vuosia. Sellaiset yritykset pärjää ja tekee hyvää tulosta jotka ovat omaksuneet tämän asian ajoissa.

        Vähä E Rekkamies Youtubessa kertoo totuuden Matti Esko feat myös mukana .
        Siinä totuus teille kaikille. Kannattaa katsoa hyvä video jos ala kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hauska tuo kommentti,että hytissä nukkumisesta ei makseta. No ehkä se kertoo paljon tämän yrityksen henkilöstösuhteista jo tuolta 1980- luvuilta alkaen.. Isäntä on isäntä ja hänen pillin mukaan tanssitaan. Ei ole ymmärrystä nyky- maailmasta ja siitä ,että sellaiset tosi hyvät työpaikat alalla todella panostavat siihen ,että saavat palkattua kuljettajan joka todella tekee sen työn mihin on palkattu. Jokainen osaa kyllä ajaa ,mutta se työtehtävä joka pitäisi hoitaa , hoidetaan särmästi maaliin siten ,että asiakas kiittää on ihan oma maailmansa. Se ei ole tulevaisuutta vaan ihan tätä päivää 2022 ja on ollut sitä jo vuosia. Sellaiset yritykset pärjää ja tekee hyvää tulosta jotka ovat omaksuneet tämän asian ajoissa.

        Niin työntekijä on jokaisen yrityksen se tärkein voimavara eli se tekijä joka takaa,että yritys toimii ja menestys on taattu. Niin yksinkertaista elämä ja yrittäminen on jopa Suomessa. Venäjällä sitten on ihan oma meininki. siksi siellä mikään ei sitten toimi kuten pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin työntekijä on jokaisen yrityksen se tärkein voimavara eli se tekijä joka takaa,että yritys toimii ja menestys on taattu. Niin yksinkertaista elämä ja yrittäminen on jopa Suomessa. Venäjällä sitten on ihan oma meininki. siksi siellä mikään ei sitten toimi kuten pitäisi.

        Kun luin tuon jutun näistä 1000 eur kilvistä Jouko Kouhia Oy :n autoissa, niin palasi mieleeni ajat tuolla 1990 luvulla . Jo silloin mietin,että kas kummaa joku on hommannut kuorma-autoon 6000 markan kilvet. Helvetin iso raha jos kuskin peruspalkka tuolloin oli 3000 mk /kk Täytyy mennä todella hyvin yrityksellä ,että on varaa tällaiset Ökyrikkaiden haalimat nimikkokilvet laittaa ihan peruskuorma-autoon. Ja mitä hemmetin ideaa siinä edes on. Ei se siihen sijoitettu raha mitään tuota. Oliko yrittäjä suuruuden hullu vai mitä.
        No tuolloin Jouko Kouhia oli merkittävä toimija , onko enää sen voitte te muut päättää, minä en ole kyseisen yrityksen autoja enää nähnyt herran aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun luin tuon jutun näistä 1000 eur kilvistä Jouko Kouhia Oy :n autoissa, niin palasi mieleeni ajat tuolla 1990 luvulla . Jo silloin mietin,että kas kummaa joku on hommannut kuorma-autoon 6000 markan kilvet. Helvetin iso raha jos kuskin peruspalkka tuolloin oli 3000 mk /kk Täytyy mennä todella hyvin yrityksellä ,että on varaa tällaiset Ökyrikkaiden haalimat nimikkokilvet laittaa ihan peruskuorma-autoon. Ja mitä hemmetin ideaa siinä edes on. Ei se siihen sijoitettu raha mitään tuota. Oliko yrittäjä suuruuden hullu vai mitä.
        No tuolloin Jouko Kouhia oli merkittävä toimija , onko enää sen voitte te muut päättää, minä en ole kyseisen yrityksen autoja enää nähnyt herran aikaan.

        Aina olen ihmetellyt tätä kuljetusalalla Elvistelyä, kas kummaa kun suomalaisella kuljetusalla ei ole mitään Elvistelyn aihetta. Aina on ollut se asenne ,että anteeksi kun olen olemassa, Olen vain maan matonen, josko joku papparainen lopettaisi ajamisen ja jäisi eläkkeelle ja " myisi" liikennelupansa minulle. Kun kuka tahansa sai mahdollisuuden hankkia liikennelupa niin vain pahemmaksi meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina olen ihmetellyt tätä kuljetusalalla Elvistelyä, kas kummaa kun suomalaisella kuljetusalla ei ole mitään Elvistelyn aihetta. Aina on ollut se asenne ,että anteeksi kun olen olemassa, Olen vain maan matonen, josko joku papparainen lopettaisi ajamisen ja jäisi eläkkeelle ja " myisi" liikennelupansa minulle. Kun kuka tahansa sai mahdollisuuden hankkia liikennelupa niin vain pahemmaksi meni.

        Ja niin meni jos ei osannut suunnitella itselle tosi hyvää liike ideaa. Sellaista valtavirrasta täysin erottuvaa. Taloyhtiöt talvikunnossapidot, hyvä markkinointi taloyhtiöille. Lumet poisteaan pihoilta Hommat hoidetaan. Lähialuiden mökkitalkkarityöt.
        Todella monia mahdollisuuksia kuljetusalalla joissa monipuoliset oheistyöt. Pitää ymmärtää ,että maailma muuttuu ja me muutumme sen mukana. Ei kannata jumittua Sisun penkissä ja perse syyhyää kun vaihto ehtona on laadukas duuni vaikka mökkitalkkarina. Jokainen voi mennä Posti /Schenker ajoon .mutta tämäkn on hyvä vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina olen ihmetellyt tätä kuljetusalalla Elvistelyä, kas kummaa kun suomalaisella kuljetusalla ei ole mitään Elvistelyn aihetta. Aina on ollut se asenne ,että anteeksi kun olen olemassa, Olen vain maan matonen, josko joku papparainen lopettaisi ajamisen ja jäisi eläkkeelle ja " myisi" liikennelupansa minulle. Kun kuka tahansa sai mahdollisuuden hankkia liikennelupa niin vain pahemmaksi meni.

        On todella monta kuljetusyrittäjää jotka laittaa valtavasti rahaa tilpehööreihin k uljetuskalustossaan, Alle ei kelpaa teräsvanteet vaan kiilloitetut alumiinivanteet, Mieletön määrä valoarsenaalia katolle ja keulaan vaikka työympäristö kaupunki ja sen lähiöt. Tottakai myös karjapuskuri. Hyttiin kaikki herkut nahkapenkit jne......... ja sitten samaan aikaan ei samainen yrittäjä ei halua maksaa asianmukaista palkkaa todella raskaasta työstä vaan kitsastelee palkan maksussa työntekijöiden kanssa Näitä yrittäjiä on Suomessa todella paljon. Pitää näyttää ulospäin kylänmiehille ,että todella hyvin menee vaikkei ehkä niin hyvin menekään.Tällainen käytös on työelämän täydellinen irvikuva Yrittäjä vastaan työntekijä. Varustellaan niitä autoja sitten vasta kun ymmärretään ,se tosiasia ,että työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara ja jos sitten jää ylimääräistä rahaa niin varustellaan autoja herkuilla kun mukana on myös kuljettajat yhteisellä asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella monta kuljetusyrittäjää jotka laittaa valtavasti rahaa tilpehööreihin k uljetuskalustossaan, Alle ei kelpaa teräsvanteet vaan kiilloitetut alumiinivanteet, Mieletön määrä valoarsenaalia katolle ja keulaan vaikka työympäristö kaupunki ja sen lähiöt. Tottakai myös karjapuskuri. Hyttiin kaikki herkut nahkapenkit jne......... ja sitten samaan aikaan ei samainen yrittäjä ei halua maksaa asianmukaista palkkaa todella raskaasta työstä vaan kitsastelee palkan maksussa työntekijöiden kanssa Näitä yrittäjiä on Suomessa todella paljon. Pitää näyttää ulospäin kylänmiehille ,että todella hyvin menee vaikkei ehkä niin hyvin menekään.Tällainen käytös on työelämän täydellinen irvikuva Yrittäjä vastaan työntekijä. Varustellaan niitä autoja sitten vasta kun ymmärretään ,se tosiasia ,että työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara ja jos sitten jää ylimääräistä rahaa niin varustellaan autoja herkuilla kun mukana on myös kuljettajat yhteisellä asialla.

        Todella hyvä mielipide asian puolesta ja täysin järkeenkäyvä suurimmalle osalle kansasta järjellinen ajatus. Ensin työ, pidetään hyvää huolta työntekijöistä, he ovat minulle todella tärkeitä ihmisiä, en voi kehittää liiketoimintaani ilman heitä. Tällainen ajatus on monen kuljetusyrittäjän päässä edelleen vuonna 2022 täysin vieras asia laitetaan järjettömästi autoon rahaa ,millä ei ole todellisuudessa mitään arvoa bisneksen suhteen, mutta näyttävyyttä pitää olla , sitten valitetan koko kansalle ,että kuskeista on pulaa.


    • Anonyymi

      Hienoa lukea tekstiä joka suurimmaksi osaksi on ihan siansaksaa.
      Tosirahtarit kirjoittelee ihan todellakin kun ei osaa edes kirjoittaa

      • Anonyymi

        Sinä olet omaa mieltäsi. Valitettavasti sinun kannaltasi edelliset kirjoittajat kirjoittivat varsin hyvää , sujuvaa ja asiallista suomen kieltä. yli 40 v. uraa takana itselläni ja voin yhtyä edellisten kirjoittajien mielipiteeseen. Moni yrittäjä pistää kaupunkijakeluautoon katolle valtavan valoarsenaalin, Niitä valoja ei käytetä koskaan, paitsi kavereille elvistelyssä. Extra alleajosuojia sivuille sellaisia tosi hinnakkaita mitä koritehtaat tarjoavat, kuskit pistää kasaan hetkessä ja sitten näitä paskoja saa katsella ruttuisina vuositolkulla. Onneksi pölykapseli innostus on laantunut viime vuosina. Kuskien hyvinvoinnin kannalta olisi tärkeintä kuunnella mitä siellä tavaratilan sisällä pitäisi olla. Kuinka monet kiskot seinissä? ja millä korkeudella? Auton jousituksen säädönkaukosäädin myös tavaratilaan? Takalaitanostimen rullakko luukut ja miten ne asennetaan. Tärkeitä asioita kuljettajalle työn tekemisessä.


    • Anonyymi

      Harmi kun Saksan valloitus meni persiilleen.siinä olis ollu potentiaalia.😀

    • Anonyymi

      Kertokaas mulle, missä talossa autossa nukkumisesta maksetaan. Meen kysyyn töitä. Kait ne on erityisluvan saaneet työsuojelutarkastajalta, että tuntikertymää tulee myös nukkuessa. Tessimiehille pähkinä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe