Kouhia Oy missä mennään

Anonyymi

Kouhia Oy pitkänlinjan kuljetusalan uranuurtaja ristiriitaisia tunteitakin kuljettaja piireissä herättänyt yritys. 37 vuoden urani aikana olen monen monta kertaa tuolla valtateillä kohdannut kyseisen yrityksen autoja. Ja aina ovat olleet puhtaita siistejä ja uuden karheita perusautoja. Kun tuossa edellisen kirjoituksen pohjalta tarkistin Savikko yhtiön talouslukuja niin uteliaisuuttani tarkistin myös tämän yhtiön talousluvut. Mitä ihmettä talousluvut ovat yllättäen romahtaneet huolestuttavalle tasolle. Miten voi näin legendaarinen jopa Ajolinja lehden jutussaan ylistämä yhtiö yht´äkkiä mennä taloudessa "pakkaselle". On tämä kuljetusala vaan aika ihme ala.
Ihan vinkiksi kaikille kuljettajille. Yritysten talousluvut ovat ihan julkisia asioita ja ne voi jokainen kiinnostuksensa mukaan tarkistaa internetin ihmeellisestä maailmasta.
Hyvää tietoa jos on vaikka työpaikkaa vaihtamassa. nimimerkki Talousnikkari

5

77

Vastaukset

  • On tainnut Joukko Köyhiä Oy:n urakka-, läpitunti-, ja kilometriliksalla ajavat palkkansa polkijat pikkuhiljaa lähteä eläkkeelle tai muuten vaan muualle, ja nyt sitten laillisella ja kunnollisella palkalla ajavat kuormittavat yrityksen kassaa enemmän. Eikä alle kannattavuusrajan olevilla rahdeilla nykyäänkään rattaiden pyörittäminen pidempään kannata.

    > Köyhiä Oy <

    • Köyhiälle tulaa konkurssi.


  • Kuten aiempi kirjoittaja kirjoitti,että kannattaa tarkistaa taloustiedot niin ihmettelen kyllä miten näinkin ison yrityksen liikevaihto on tällä tasolla. Tässä yrityksessä on yli 30 työntekijää ,mutta liikevaihto on pienempi kuin yrityksessä jonka hyvin tunnen henkilökohtaisesti vaikka en ole kyseisessä yrityksessä töissä. Tämän minun tunteman yrityksen liikevaihto on ollut viime vuosina yli 5 miljoona euroa. Henkilöstömäärä on alle 10 . Tämä Kouhia ei pääse lähellekkään edes tätä vaikka henkilöstöä on yli 30 henkeä.
    Jos yrityksen slougan on se " että kuljetamme irtoperiä" niin jos tulos tästä työstä on negatiivinen niin jotain muuta pitäisi keksiä. Kuljetusalalla on valtavasti työtehtäviä jossa on mahdollisuus tehdä tulosta jos on osaava ja innokas porukka
    ja valmiutta on uuteen haastavaan työhön eli ei perus"kauraan" vaan uusia vaativia haasteita kohti.Yrittäjän pitää joskus ottaa se ratkaiseva askel uutta tuntematonta kohden,muuten hukka perii ja se olisi sääli sillä liian monta legendaarista kuljetusliikettä on menetetty konkurssille. Niinivirta,Etelän-Kiito ja moni muu.

    ,

  • Niin unohdit sitten legendaarisien Pynnösen. Pynnösen Scaniat sinisellä raidalla jäivät kyllä jokaisen pojan mieleen. Uudenkaupungin autotehtaan uudet tuulet ja Pynnösen sopimus Ladan osien toimittamisesta Uralin takaa Venäjältä kaatoi koko
    firman. Kas kummaa Veli Venäläinen jätti laskut maksamatta ja Suomi poika otti ja jätti konkurssihakemuksen. Legentaarinen kuljetusyhtiö loppui. Mitä tästä opimme.
    Ei riitä pelkkä into ajamiseen. Vaikka kuinka olisi intoa niin ei.Taiteijiat ja laulajat ovat eri juttu. Kuljetusalalla on jo pitkään ollut kyse siitä,että yrityksellä pitää olla olla joku ihminen joka osaa talousasiat 100%:sti ja ymmärtää ettei huonoihin sopimuksiin lähdetä. Asiakkaille tarjotaan vain parasta ja tehdään heti selväksi,että laatu maksaa. Jotkut osaavat toiset eivät. Hyviä esimerkkejä on esim. Kantola & Koramo Kuusamosta ja Lauren H:linnasta joka on ollut vuoden yrittäjä. Molemmat toimivat mm, meijerialalla jossa kilpailu on ollut tosi kovaa.

  • Syy moiseen löytyy henkilöstä Daniel Mertens ex European road trukcing GmbH ja ERT finland oy stä.. tämä ko. henkilö vaikuttaa nyt Sven Pidde Oy:ssä eli kohta senkin talousluvut ovat miinuksella. eikä tässä vielä kaikki. Uusi firma JD Transport & Logistics Oy uusi firma joka varmaan alkaa toimia kaikkea muuta kuin rehdillä pelillä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.