Eipä meitä latinisteja varmaan kovin paljoa ole, mutta onko tänne palstalle kuitenkin sattunut joku eksymään? Olisi kiva kuulla muiden valmistautumistapoja. Itse en tiedä yhtään mitä lukisin.
Latina
2
248
Vastaukset
- puella
keskity kielioppiin. sehän siinä se tärkein asia on, kun sanakirjat ovat käytettävissä. itse kertaan kaiken mahdollisen kieliopista, etenkin kaikki sanojen taivutukset...kaikkine poikkeuksineen. (ja niitä kun ei ihan vähän ole!)
- opettele tunnistamaan tekstistä ablativus absolutus ja muut lauserakenteelliset muodot
- osaat kertoa latinankielisen sanan sijamuodon, aikamuodon, luvun, suvun, yksikkö/monikko tms.
ja hyvää harjoitusta antaa tekstien suomentaminen. en nyt juuri tärkeämpää tähän hätään keksi.
repetitio mater studiorum est! ;)Jotain tuollaista olenkin suunnitellut. Ahdistaa vain ajatellakin kielioppikirjaa, kun joka sivulla on pienellä präntillä miljoonia poikkeuksia :)
Onneksi olen opetellut kaikki taivutukset niin hyvin, että ne menevät helposti vaikka keskellä yötä juuri herätettynä. Mutta sitten ne kaikki erilaiset genetiivi ym. lajit! Aargh.
Toivottavasti tekstinä ei ole keskiajan latinaa tai nykylatinaa, niitä kun ei paljon olla koulussa käyty läpi.
Mihin arvosanaan sinä tähtäät? Itse olen saanut jokaisesta kurssista kympin, joten L on tähtäimessä. Epäinhimillisen korkeat pisterajat tosin pelottavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693