VW ID.3 ja Sähköteollisuuden likainen salaisuus

Anonyymi

Sähköteollisuuden likainen salaisuus - SF6-eriste on 23 500 kertaa hiilidioksidia pahempi kasvihuonekaasu ja sen päästöt lisääntyvät nopeasti, syynä vihreä energia

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d694adb1-6571-4212-9ae6-f1611fe2866d

Sähköntuotanto yksistään tuulivoimalla saastuttaa euroopassa vuoden aikana yhtä paljon kuin 1,4 miljoonaa polttomoottoriautoa. Määrää vastaa kaikkia kymmenen vuoden aikana myytyjen uusien autojen päästöjä.

Miettikää, tuulivoimalat saastuttaa enemmän vuodessa kuin kaikki suomessa 10 vuoden aikana ostetut henkilöautot yhteensä.

Ja tämä on vasta alkusoittoa, jos jossain vaiheessa myydään pelkästään sähkökäyttöisiä kulkuneuvoja, niin sähköntuotannon pitää keskittyä esim. ydinvoimaloihin joita ollaan nyt sulkemassa jne. Mistä meinasitte saada koko planeetan miljardeihin sähkökulkuneuvoihin virtaa?

Itse suosittelen mieluummin siirymistä jalankulkuun ja pyöräilyyn perinteisillä polkupyörillä, raideliikenne on jo pitkään liikkunut sähköllä, sitä voidaan jatkaa. Yksityisautot ja lentokoneet jäävät tulevaisuudessa historiaan.

Meillä on nyt pieni sähköautobuumi ja hype päällä, koska VW haluaa pelastaa nahkansa diesel skandaalin jälkeen, älkää menkö tähän halpaan, ei meillä ole mitään kestävää infraa sähköautoiluun, latausverkosto kattaa tällä hetkellä vain muutamat autot se ei kestä jos kaikki ostaa nyt sähköauton. Älä anna VW:n puijata sinua, polttomoottorilla voi ajaa niin kauan kun polttonesteitä myydään eikä myynnin loppua vielä näy, öljyä piisaa vielä pitkään.

25 kommenttia

Vastaukset

  • Päästöt vastaa siis suomessa kymmenen vuoden aikana myytyjä uusia autoja.

  • Päästään takas ydinvoimaan ja uusia ydinvoimalaoita tarvitaan pian tuhansia että ID.3 saa virtaa...aijaijai mitä sanoo viherpiiperöt? Ne haluaa sähköautoja, mutta saastutus vain lisääntyy, taitaa vituttaa ankarasti.

    • Ei ydinvoimalat saastuta. Paitsi jos niitä käytetään venäläisellä metodilla.


    • Jos 20% Suomessa ostetuista autoista on sähköautoja niin sen vaikutus sähkönkulutukseen on 0,1% vuodessa.
      Teollisuus on suurkuluttaja, ei autot.


  • On täysin selvä asia se, ettei puhdas sähköauto ole mikään laajempi ratkaisu. Sellainen auto, joka tuottaa tarvitsemansa sähkön itse, on tulevaisuuden ratkaisu.

    Ja huvittavinta asiassa on se, että esimerkiksi Opel Ampera on jo sellainen hybridi, joka toimii silllä periaatteella. Jos kaikki ajaisivat sellaisilla, riittäisivät nykyiset ölyvarannot pitkälle tulevaisuuteen. Asiasta puuttuu vain poliittiset ja kaupalliset tahtotilat.

    • "Sellainen auto, joka tuottaa tarvitsemansa sähkön itse, on tulevaisuuden ratkaisu."

      Ihmiskunta on yrittänyt jo pitkään keksiä ikiliikkujaa. Toivottavasti se onnistuu tulevaisuudessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      "Sellainen auto, joka tuottaa tarvitsemansa sähkön itse, on tulevaisuuden ratkaisu."

      Ihmiskunta on yrittänyt jo pitkään keksiä ikiliikkujaa. Toivottavasti se onnistuu tulevaisuudessa.

      Ikiliikkuja on mahdoton. Mutta energiaa voi muuttaa toiseen muotoon. Juuri siten toimii mm. se Ampera. Tai ihan mikä tahansa pyörivä generaattori. Se ei ole ikiliikkujaa nähnytkään.


  • Alottaja tuskin edes tietää, missä kaikessa ja miksi SF6 kaasua käytetään.

    • Riittää että tiedetään sen olevan 23500 kertaa haitallisempaa kuin hsitallisen CO2 kaasun johon mm. suomen autoverotus perustuu.

      Saattaa meinaan autoverot nousta pilviin nimenomaan sähköautoissa. Tuo haitallinen kaasu on siis yritettty salata, siksi siitä ei ole ollut tietoa saatavilla, samaa tekee VW ja K-Auto, ne salaa kaiken mikä voisi haitata myyntiä. Uutinen on perjantaina julkaistu, eiköhän tieto lisäänny jo tulevalla viikolla


    • Anonyymi kirjoitti:

      Riittää että tiedetään sen olevan 23500 kertaa haitallisempaa kuin hsitallisen CO2 kaasun johon mm. suomen autoverotus perustuu.

      Saattaa meinaan autoverot nousta pilviin nimenomaan sähköautoissa. Tuo haitallinen kaasu on siis yritettty salata, siksi siitä ei ole ollut tietoa saatavilla, samaa tekee VW ja K-Auto, ne salaa kaiken mikä voisi haitata myyntiä. Uutinen on perjantaina julkaistu, eiköhän tieto lisäänny jo tulevalla viikolla

      Meinaatko että sähköautojen verotus perustuu SF6 kaasuun, salli nauraa.


  • Höntit luulee että niiden on pakko ostaa sähköauto juuri nyt, ei ole. Vain Volkswagenin on pakko , sen on valmistaa ja myydä niitä koska muuta vaihtoehtoa ei ole, sillä sen polttomoottoriautot on hylätty huijausten takia.

    Sähköautoa ei kannata ostaa vielä 20 vuoteen, antaa muiden testata kuinka ne kestää ja odotellaan me fiksut että infra on täysin valmis sähköautoiluun.

  • Taas on suhteellisuudentaju täysin kateissa ei osata yhtään suhteuttaa mikä on vähän ja mikä on paljon. Paatos ja hurmos ajaa järjen ja matematiikan ohi.
    Lukekaas tuosta. Jos Suomessa myytävistä autoista 20% olisi sähköautoja huomisesta alkaen niin se vaikuttaisi Suomen sähkönkulutukseen 0,1% vuodessa. Yhden prosentin 10;ssä vuodessa.

    https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html

    Kannattaako möykätä päivästä toiseen promilleluokan asioista?

    • Itku ei auta, 20 vuoden päästä lupaan harkita sähköautoa, sitä ennen ajan bensalla. Minä päätän millä ajan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Itku ei auta, 20 vuoden päästä lupaan harkita sähköautoa, sitä ennen ajan bensalla. Minä päätän millä ajan.

      Kommenttoisi ei liity millää tapaa postaukseeni. Kerroin kuinka paljon 25.000 sähköautoa vaikuttaa Suomen sähkönkulutukseen. Se on 0,1%.
      Se millä sinä ajat nyt tai tulevaisuudessa ei liity mitenkään asiaan eikä juurikaan kiinnosta. Miksi sinä kuvittelet että sähköautoista keskusteleminen jotenkin painostaisi sinua ajamaan sellaisella? Jos et aio sähköautoa ostaa niin miksi sitten edes sekaannut keskusteluun? Ei sillä että ettetkö saisi sekaantua, mutta ihmetyttää miksi. Jos kävisi kertomassa jokaisessa ketjussa jossa puhutaan asiasta jota ei aio ostaa sen että ei aio ostaa niin menisi ylitöiksi.
      No, teoriassa tietenkin yhdenkin ihmisen valinta vaikuttaa, mutta se on saivartelua.


    • Ihmeen paljon sulla on aikaa roikkua netissä, vaikka just viime viikolla väitit että kylvet rahoissa kun myyntiä on niin helvetisti, luulin että nettiä ei tarvi vahtia jos rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman huolen häivää.

      Taitaa nettikirjoittelu kuitenkin olla melkoinen piikki lihassa? Onko? On se, se on niin kiusallista kun 3 miljoonaa suomalaista.lukee joka tunti suomi24 sivustoa ja aina on VW ykkösenä kotisivun listoissa. Täällä on paras näkyvyys.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ihmeen paljon sulla on aikaa roikkua netissä, vaikka just viime viikolla väitit että kylvet rahoissa kun myyntiä on niin helvetisti, luulin että nettiä ei tarvi vahtia jos rahaa tulee ovista ja ikkunoista ilman huolen häivää.

      Taitaa nettikirjoittelu kuitenkin olla melkoinen piikki lihassa? Onko? On se, se on niin kiusallista kun 3 miljoonaa suomalaista.lukee joka tunti suomi24 sivustoa ja aina on VW ykkösenä kotisivun listoissa. Täällä on paras näkyvyys.

      Koeta nyt ymmärtää että ID.3 provikat tulevat vasta sitten kun myynti alkaa. Ei vielä.
      Ja mitäpä tällaine louskutus täällä haittaa. Kun tuote on kunnossa niin kauppa käy. Suolipalsta on oma maailmansa ja kaupat tehdään aivan muualla


  • IL: Saudi-Arabian iskujen odotetaan näkyvän bensan hinnassa pian.

    • Hyvä, köyhät ja tyhmät perseessänroikkujat vähentää ajamista, saa ajella rauhassa. 5 euroo litra olis hyvä hinta.


    • Perus VW Golf maksaa rapiat 20 tonnii, eGolf maksaa yli 46 tonnii, 26 tonnilla saa aika paljon bensaa eikä oo ylimääräsiä isoja sähkölaskuja.

      Paljonko muuten maksaa ladata sähköauton akut joka päivä vuosien ajan?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Perus VW Golf maksaa rapiat 20 tonnii, eGolf maksaa yli 46 tonnii, 26 tonnilla saa aika paljon bensaa eikä oo ylimääräsiä isoja sähkölaskuja.

      Paljonko muuten maksaa ladata sähköauton akut joka päivä vuosien ajan?

      Viisi kertaa vähemmän kuin ostaa bensat samalle matkalle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Viisi kertaa vähemmän kuin ostaa bensat samalle matkalle.

      Laske siihen päälle se 26 tuhatta, paljonko sait säästöjä? Pelastitko maapallon?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Laske siihen päälle se 26 tuhatta, paljonko sait säästöjä? Pelastitko maapallon?

      Perus-Golf on huono vertailukohde ID.3:lle. ID on sisätiloiltaan isompi ja suorituskyky on lähellä GTI:tä.
      ID:n hinta on aika samassa haarukassa kuin GTI Golfin, todennäköisesti jopa halvempi. 35.000-40.000 on hyvä arvaus, riippuen speksistä.


  • Aloituksessa kyse sähköntuotannon salatuista päästöistä, pysytään asiassa.

    • Sinulla taitaa olla puuhella ja öljyvalaistus, kun sähköautojen sähkönkulutus noin huolestuttaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinulla taitaa olla puuhella ja öljyvalaistus, kun sähköautojen sähkönkulutus noin huolestuttaa.

      Ei mua mikään huolestuta, mua vaan naurattaa kuin helposti ihmiset saadaan ostamaan kaikkea sellasta millä ne ei tee mitään. Väitetään että ilmasto tuhoutuu jos ei aleta ajaan sähköautoilulla, todellisuudessa sähkön tuotanto voi pahimmillaan tuhota koko planeetan elinkelvottomaksi jos tosiaa siirrytään kokonaan sähköön.

      Sitten valmistajat VW mukaanlukien tietää että akkujen raaka-aineita tuotetaan lapsityövoimalla, he eivät tietenkään salli sitä, mutta väittävät että on vaikea löytää näitä kaivoksia, miten niin on vaikea löytää, eikä suuret autonvalmistajat tiedä mistä raaka-aineet tulee vaikka väittävät olevansa vastuullisia? No CBS News löysi yhden tälläisen lapsityövoimaa käyttävän tehtaan, onhan se hyvä että saavat tienestiä, nämä penskat on mukana valmistamassa ID.3 sähköautoja, onko nyt hyvä fiilis? Tulee sellainen oikea natsi fiilis, tai lähtikö jo ku klux klan tyyppinen kaapu tilaukseen?

      https://www.cbsnews.com/news/cobalt-children-mining-democratic-republic-congo-cbs-news-investigation/

      Vastuulliset valmistajat, VW, MB, BMW:

      Katso videolta kuinka eettisesti valmistetulla autolla ajat eGolf mies!

      https://money.cnn.com/2018/05/01/technology/cobalt-congo-child-labor-car-smartphone-batteries/index.html


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.