jos ei enää olis Stockmannin tavarataloa😢 Missä sitten olis ihanaa kaupantunnelmaa? Toivottavasti asia saadaan jotenkin järjestymään ja Stocka säilyttää entisen arvonsa😘
Se on kamalaa,
57
98
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tullut toimeen ilman Stockaa tähänkin asti, niin eipä tule vaikeuksia tulevaisuudessakaan.
- Anonyymi
Stokkan huono tulos kertoo siitä miten kansalaisten ostovoimaa on huononnettu. Pakollisten kulujen jälkeen rahaa jää käteen aina vaan vähemmän. Ruokakin on kalliimpaa kuin muualla. Samoin ihan perusvaatteetkin. Ei vaan enää kuluttaa niinkuin ennen!
- Anonyymi
Samaa mieltä.
Nyt tuorein mediassa: postilaisten liksanale.
- Anonyymi
Hyvä olisi säilyä , että olisi vastapainoa halpahallien tuulipuvuille ja halpatuonti rytkyille.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Halpis vaatteet samannäköisiä eivötkä ole kestäviä.
- Anonyymi
Meinaatko, että muualta kuin Stockalta voi ostaa vain "tuulipukuja"?
Stockmann kaatuu, koska lapsemme ovat tuhonneet aikuisilta kaikki maan-päälliset parkki-paikat.
Ja lapsillahan ei tunnetusti rahaa ole.
Minulla on rahaa ja auto.
Kulutan niitä siis kaukana Stockmannista.
On ikävää että köyhälistö ei malttanut käydä kouluja tarpeeksi.
Tarpeeksi viisaisiin ammatteihin.
H.- Anonyymi
Miten auto ja parkkipaikka vaikuttaa Stckmannin olemassa olemiseen.
- Anonyymi
Ei mitenkään, mutta H pääsi kehumaan omaisuudellaan.
- Anonyymi
Köyhät vain kehuu vähiä rahojaan, rikas on hiljaa.
Mä oon käynyt Stockalla viimeks elokuussa k*sella. Ostanut oon viimeks jotain varmaan 80-luvun alkupuolella.
Höh, Iittalan lasitavarakin puolet kalliimpaa kuin nyt vaikka Tokmannilla.
Ja se veskikin makso. Ei maksanut vuonna nakki ja makkara.- Anonyymi
Minä en kuzekaan stockmannille päin.
Hädän hetkellä kuzen vaikka kolmen sepän patsaalle.
Jos kansa kuvittelee, että stockmannilla on vain laatua, harhat vaatisivat jo lääkitystä.
- Anonyymi
Se on nyt Stockan loppu, kun kaivopuiston ja lauttasaaren vanhat ämmätkään eivät jaksa mennä sinne edes tomaatteja puristelemaan, saatikka mitään muutakaan hankintoja tekemään.
- Anonyymi
Vanhat äijätkö jaksaa ja silti Stockalla menee huonosti?
Mikä kaatoi Oulun Stockan, ei se oo Kaivopuistoa eikä Lauttasaarta lähelläkään?
Mansessa näkyvät tekevä jotain remppaakin, ihmettelin miks, koska lafka on finaalissa.- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Mikä kaatoi Oulun Stockan, ei se oo Kaivopuistoa eikä Lauttasaarta lähelläkään?
Mansessa näkyvät tekevä jotain remppaakin, ihmettelin miks, koska lafka on finaalissa.V 2008 jälkeinen taloustilanne.
Onko Kahelin vielä olemassa; kivoja vaatteita.
Beng Anonyymi kirjoitti:
V 2008 jälkeinen taloustilanne.
Onko Kahelin vielä olemassa; kivoja vaatteita.
BengMikä/missä on Kahelin?
- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Mikä/missä on Kahelin?
Eipä sitäkään ole enää olemassa. Olen ostanut pellavapitkikset sieltä. Heidän ale-juttunsa oli 'Kahelit päivät'.
No ehkä v 2008 jälkeen sekin lopetti tai ei löytynyt jatkajaa.
Harmi. Laatuvaatteita aikuisille naisille.
Beng
- Anonyymi
Nuorena muutin maalta stokmannin lähelle, asuin alivuokralaisena. Rahat vähissä, ostin lampun, koska luulit et varjostimen hinta koko lamppu. En kehdannut perua ja olinkin pa loppu kuun. Kallis kauppa jo silloin, mutta tunsin olevani varakas, kun siellä oli töykeitä minkkiturkki päällä olevia asiakkaita. Nyt nauran :))
- Anonyymi
Naurattamaan pisti. Aikoinaan Stockalla oli laarit missä luki "sekundaa". Jotenkin mekin ymmärrettiin tuo sana ja perittiin riemuja niistä laareista.
Rouvat minkeissään punattuine huulineen, yli huulirajojen, kopeilivat kosmetiikkaosastolla, josta lemusi voimakas hajujen sekamelska.
Se oli sitä aikaa, kun hissitytöt ja -pojat kuljettivat asiakkaita eri kerroksiin.
- Anonyymi
Stokkan herkusta olen käynyt ostamassa laadukasta ruokaa, kun olen halunnut laittaa hyvää ruokaa, vaikka nyt on myös muutamia muita laadukkaita ruokakauppoja suuremmissa kaupungeissa.
- Anonyymi
Suomessa on niin tarkka laadunvalvonta, ettei huonoa ruokaa saa myydä missään. Jos laadussa on valittamista, se on kauppiaan huolimattomuutta. Samoilta toimittajilta sitä laadukasta ruokaa mitä Stockakin myy saa myös muilta kauppiailta. Ei Stocka millään yksinoikeudella myy ruokaa.
Eikös S-ryhmä ostanut sen herkun?
Eli aivan sama vaikka ostaa katkarapusalaatin Prisman tiskiltä hiukka halvemmalla.- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Eikös S-ryhmä ostanut sen herkun?
Eli aivan sama vaikka ostaa katkarapusalaatin Prisman tiskiltä hiukka halvemmalla.No kunhan tuossa muutama nostaa kehuillaan omaa arvostustaan Stockan asiakkaana olemisestaan.
- Anonyymi
Jep.
Stockkarin Herkku on sama kuin S-Market eli S-Herkku 1.1.2018 alkaen.
Pian pääsette S-Herkun 2 v synttäreille. (Ja tähän ne herkkuisat nauruhymiöt)
- Anonyymi
Mitenkähän paljon Venäjän Stockat söivät kotimaisia tavarataloja.
Ehkei aluksi, mutta sitten. Viimeksi olen ostanut nätin 2/3 toppatakin muutama vuosi sitten. Hulluilta päiviltä Arabiaa.
Joulukoristeosasto on hieno.
Leluosasto oli mahtava.
Mutta. Mutta. Jossain vaiheessa Stockalla oli epäsiistiä.
Villakoiria pyöri sovituskoppialueella.
Stockan oma luottokortti oli kätevä.
Matkatoimisto oli ylhäällä, tuli käytyä.
Akateeminen on ollut tärkeä.
Onhan se jotenkin surullista, jos jotkin instituutiot pilaantuvat.
Niistä katoaa jotain. Glamour.
Ei Stocka mulle mikään status-juttu ole.
Monia vuosien jaksoja, etten käynyt lainkaan.
Onhan siellä myyty laatua ja merkkejä.
Sokos skarppasi rinnalle. Mutta luulisi kioskiteorian pätevän. Kilpailu.
Beng- Anonyymi
Samaa mieltä kuin Beng. Ihmettelin muutama vuosi sitten, kun kävin sovituskopissa kui paljon pöymakkaroita lillui nurkissa. Ei hyvä ja vaateosastolla alkoi olla halpis rättiä. Tason pudotus oli ilmiselvä.
- Anonyymi
"""Ei hyvä ja vaateosastolla alkoi olla halpis rättiä. Tason pudotus oli ilmiselvä."""
Tason pudotus alkoi jo noin 15 vuotta sitten ja lisääntyi ja paisui. Lienee tänään jo halpis Tokmannin tasoista.
Että mistä tiedän? Olen ollut keikkahommissa tuossa muka laadukkaassa tavaratalossa.
Siellä oikeasti on villa-pöly-koiria jo omasta takaa, ettei sinne tarvitse rikkaiden leskien puudeleita. Eli kainalorakkeja.
- Anonyymi
"Kauppatunnelma", on aika hauska sana. En oikein tarkalleen tiedä, mitä se tarkoittaa. Johtuu kaiketi siitä, että täällä ei Stockmannia ole.
En ajattele, että pitäisi suurempia tunnelmia olla kaupassa.
Kuhan ei mene semmoseen aikaan, että ihmisiä on paljon kintuis klapajamassa ja kassajono on pitkääkin pitempi.
Menen kauppaan ja porhallan nopiaa paikasta toiseen ottelemaan hyllyiltä tuotteita. Nakkaan ostoskärryyn ja kiiruhdan mahdollisimman äkkiä pois.
Tuommosta tympeetä kaupankäyntiä meikäläisellä on.
Ihan laadukkaita tuotteita olen saanut kaupoista.
Heikunkeikku- Anonyymi
Olen tähän ikään jo niin monet kaupat kiertänyt, ettei kauppareissua enää koe millään lailla tunnelmalliseksi.
- Anonyymi
Ei todellakaan koe! Stockalle kun menee, niin tunnelma on aivan toinen. En missään ole tavannut niin osaavaa henkilökuntaa. Ainakin ennen!
Nykyisinhän meno on vähän muuttunut (halventunut). Nyt täytyy meidän pitää Stockmann pystyssä hinnalla millä hyvänsä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan koe! Stockalle kun menee, niin tunnelma on aivan toinen. En missään ole tavannut niin osaavaa henkilökuntaa. Ainakin ennen!
Nykyisinhän meno on vähän muuttunut (halventunut). Nyt täytyy meidän pitää Stockmann pystyssä hinnalla millä hyvänsä!Nuole sinä vaan sitä pölyistä halpis stoccaa loppuikäsi. Noh, elinvuotesi voi päättyäkin stoccan konkkaan. Olet saanut niin vakavan kiina krääsä halpis ihottuman ja värimyrkytyksen. Lienetkö tiennyt että suurin osa puljun kamasta tulee aasiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuole sinä vaan sitä pölyistä halpis stoccaa loppuikäsi. Noh, elinvuotesi voi päättyäkin stoccan konkkaan. Olet saanut niin vakavan kiina krääsä halpis ihottuman ja värimyrkytyksen. Lienetkö tiennyt että suurin osa puljun kamasta tulee aasiasta?
Sellastahan se on, kun ei osata taloutta hoitaa ja Stockmannkin alkoi leviämään, kuten Elanto aikoinaa, eikä pitänyt kiinni omasta bärädistään. Minkäs sille voi!
Muttei missään ole sellaista "kauppatunnelmaa", niinkuin Stockmannilla. Sille ei vain mitään voi ja se on ikävää, jos se häviää. Nykyiset ns. kauppakeskukset ovat syvältä!
- Anonyymi
Kaunis rakennus se on. Jotain elämää siihen voisi kehitellä.
- Anonyymi
"Jotain elämää siihen voisi kehitellä."
Vanhusten palvelutalo kaupan exä asiakkaille.
Viime joulun alla kävin stokalla ja petyin. Ikkunassa oli upea minimaailma tivoleineen ja alppikylineen, mutta leluosastolta ei löytynyt mitään vastaavia minimaailman tuotteita. Palattuani kotiin, tammikuussa alkaneellä keramiikkakurssilla tein minimaailmani tivoliin maailmanpyörän ja karusellin. No, löysin toki hyviä inspiksiä.
- Anonyymi
Kävin joskus 80-luvun alussa , Suomenreissulla :)
- Anonyymi
Aikoinaan asuin Hesassa 10 vuotta mutta kertaakaan ei tullut edes mieleen käydä Stokmannilla…..
- Anonyymi
Käyn vaateostoksilla pari kertaa vuodessa. Tykkään. Onhan siellä jotkut sanomattoman kalliita, mutta on normaalirajoissakin. Ja toisaalta, ostin kerran 250n hihattoman käsityötäkin sisältävän silkkipuseron. Olen käyttänyt sitä ainakin 100 kertaa, aina yhtä kaunis ja tyylikäs ja sopii moneen menoon ja väri on täydellinen juuri minulle.
- Anonyymi
Stockan Biángissa hyvä buffa!
- Anonyymi
Maanpäällisten parkkipaikkojen poistaminen on Helsingin keskustan liikkeiden fataali ongelma. Nyt Vihreät haluavat molemmat Esplanadit kävelykaduiksi. Viimeisetkin kauppaliikkeet poistuvat keskustasta. Jäljelle jäävät muodikkaat ravitsemusliikkeet eli alkoholin myynti ja lisäksi muutamat kalliit merkkimyymälät. "Onko sulla Vuitton", mitä maksoit?
- Anonyymi
Minulla on Loispummi Reppuitton.
- Anonyymi
Oli glamouria käydessä Stokkalla, kun snackasin koulusvenskaa myyjälle, niin jo oli höylinä palvelee. Herkusta ostin 100g tanskalaista meetvurstia hienoina siivuina huikopalaksi. Sitten poralla Tölöön.
- Anonyymi
Uuno Turhapurokin asioi Stockmannilla
Mulla on aina ollut varaa ostaa stoccalta vain movipussi :D. Liian kallis liike meikäläisen varoihin ja ostoskäyttäytymiseen.
- Anonyymi
Taannoin minäkin kävin stoccalta ostamassa nipullisen muovikasseja, joita käytän aina tokmannilla, halpahalleissa ja kirpputoreilla käydessäni.
- Anonyymi
Se on some, kun tappoi Stockmannin. Nykyään ihminen voi laittaa lärvinsä kuvan Instaan tms, niin köyhät näkee minkälaiseen autoon sitä nojataan. Stockmannin kukoistusaikaan ihmisen piti pynttäytyä ja lähteä autollaan tähän tavarataloon, jotta köyhät näkivät, että on millä mällätä. Siksi Tokmanni ja muut halpaketjut ovat suosittuja. Sitten on nämä kauppakeskukset, joita on perustettu tyydyttämään samaa tarvetta kuin Stockmann. Niissä voi paremmin näyttäytyä ja auton parkkeeraaminenkin onnistuu loistavasti. Julmetut katumaasturit, toinen toistaan korkeammat täyttävät kulutustaivaan pihan. Kohta varmaan pitää lyhyemmille ökyihmisille laittaa keittiöjakkara mukaan, jotta jaksavat nousta korkealle penkilleen.
- Anonyymi
Halpa-halli tulee sen röhjän tilalle. Siellä ei myydä alkoholia eikä tupakkaa. Sen sijaan kaikkea muuta laadukasta ja hyvää. Hihi,haha,hohoho.
Halppis oli yksi suosikkikaupoistani varsinkin kun lapset oli pieniä ja muutoinkin elettiin elämän ruuhkavuosia. Hyvää ja laadukasta tavaraa sieltä sai moneen lähtöön. Kuten nykyisin Tokmanniltakin.
- Anonyymi
Stokkan Hullut Päivät on kohtsillään tulossa. Sinne pitää ehdottomasti mennä tungokseen mukaan.
Kaffilassa kunnon paakkelssikahvit niin on kiva katsella sitä ihmisvilinää. Ja jos oikein hulluttaa niin konjakki vielä kahvin kylkeen. - Anonyymi
Stockalle plussaa hinnoittelusta. Ostin sieltä tänään tavaran hintaan 75,90, sama tuote Tokmannilla 89,00. Enpä täältä Espoon metsästä useinkaan Helsingin keskustaan mene kerjäläisten keskelle luovimaan. Ikävä havainto heti Stockan ovesta sisään astuttuani oli ällöttävä odööri. Kosmetiikkaosaston tuoksuihin oli sekoittunut selvä paskan löyhkä! Lieneekö sitten viemäriputki haljennut, mutta mieleen palautui käyntini Moskovan GUMissa 1980-luvulla. Keskuskadun puoleisen oven lähellä tuohon löyhkään sekoittui vielä paistetun kalan läpitunkeva käry.
Myyjä, jonka kanssa asioin, ei kuulemma ollut huomannut mitään poikkeavaa hajua. Mutta eihän se kettukaan pesänsä löyhkää kavahda.- Anonyymi
Myös esim. Itäkeskuksessa on Stockman. Se on jo ainakin kerran joutunut perääntymään parhaimmalta paikalta puoliväliin Sipoota ja on nykyisin kyllä aika hiljainen paikka, milloin lopetettaneen tykkänään. Ainakin miesten vaateosasto on jotenkin niin vaikeaselkoiseksi saatu, etten jaksa siellä ostoksia tehdä. Alakerran Alkossa vielä kestää pää käydä ja kun on reippaan hörpyn kulman takana ottanut voi poiketa kahvilassa, kahvila ei ole halpa eikä erityisen viihtyisäkään mutta kahvi ja kahvileivät ovat olleet kelvollisia tai jopa hyviä. Joku ulkopuolinen yrittäjä kai paikkaa pitää.
GUM: ssa olen itsekin poikennut, vuotta en muista mutta kyllä se N- liiton aikaa vielä oli, muistaakseni... Hajumaailmansa ei erityisesti mieleen tallentunut. Hotellirohjake oliko Izvestija- niminen, noin suunnilleen, oli vielä pystyssä, käsittääkseni se on ajat sitten purettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös esim. Itäkeskuksessa on Stockman. Se on jo ainakin kerran joutunut perääntymään parhaimmalta paikalta puoliväliin Sipoota ja on nykyisin kyllä aika hiljainen paikka, milloin lopetettaneen tykkänään. Ainakin miesten vaateosasto on jotenkin niin vaikeaselkoiseksi saatu, etten jaksa siellä ostoksia tehdä. Alakerran Alkossa vielä kestää pää käydä ja kun on reippaan hörpyn kulman takana ottanut voi poiketa kahvilassa, kahvila ei ole halpa eikä erityisen viihtyisäkään mutta kahvi ja kahvileivät ovat olleet kelvollisia tai jopa hyviä. Joku ulkopuolinen yrittäjä kai paikkaa pitää.
GUM: ssa olen itsekin poikennut, vuotta en muista mutta kyllä se N- liiton aikaa vielä oli, muistaakseni... Hajumaailmansa ei erityisesti mieleen tallentunut. Hotellirohjake oliko Izvestija- niminen, noin suunnilleen, oli vielä pystyssä, käsittääkseni se on ajat sitten purettu.Lisään pikaisesti omaan kommenttiini: Hotelli oli tietysti Inturist!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798