Onko kellään kokemusta siitä miten sairaus todettiin ja miten 19-9 merkkeriä käytettiin ja tulkittiin.
Ilmenikö sinulla syöpämerkkeri jo aiemmin kuin elimellinen syöpä oli löydetty?
Minulla on syöpämerkkeri heitellyt jo puolen vuoden ajan. Sen jälkeen kaikki tähystykset ja koepalat otettu. Ei ole löytynyt merkkerin kohoamista selittävää.Maksa polykystinen ja haimassa IPMN, jonka vuoksi alun alkaen lähetettiin magneettikuvaukseen.
Minua huolestuttaa tämä tilanne ja toivoisin kohtalotoverien kertovan kokemukistaan , koska lääkärit sanovat hyvin vähän ja heitä on vaike tavoittaa. Toivon asiallisia vastauksia, koska tämä on itsessään tarpeeksi raskas asia.
Mummeli 73 v Vantaalta
Syöpämerkkerit
5
3005
Vastaukset
- Anonyymi
Eturauhaseni PSA veteli tasossa 12,8 kun viitearvon yläraja taisi silloin olla 5.
7 koepalaa ei antanut merkkiäkään syövästä eikä mitään ole ilmennyt seuranneiden 19 vuoden aikana.
Kyllä keksitään kunhan on oikea keksijä asialla. Olen 75v ikäinen mies. Käydessäni tk:n virolaisen 71v ikäisen ukon katsastettavana lonkan liikerajoituksen johdosta määräsi huru-ukko minut verikokeisiin jossa oli myös munasarjasyövän markkeri. Labran täti vaihtoi sen CEA kokeeksi. - Anonyymi
Minulla todettiin rintasyöpä vuosi sitten. Ei etäpesäkkeitä, paikallinen.
Mitään markkereita ei näkynyt eikä näy vieläkään. Verikoe otetaan kontrollin yhteydessä jossa kävin ensimmäisen vuoden 3 kk välein, nyt pidennettiin kuuteen kuukauteen koska kaikki mennyt tosi hyvin.
Sairaus todettiin mammografiassa, ct-kuvauksessa ja isotooppikuvassa. Koko kroppa kuvattiin, ei leviämistä. Ja tietysti myös paksuneula näyte. - Anonyymi
19-9 arvo oli normaali. Mutta minulle on tehty haiman osapoisto, haiman päätiehyen IPMN vuoksi, samalla poistettiin perna. Lääkärien mukaan päätiehyen ipmn pahalaatuistuu usein ja jälkitarkastuksessa sanottiin, että on syövän esiaste. Kontrollit kerta vuoteen jatkossa, jolloin otetaan nuo markkerit sekä magneettikuva.
Onko sinulla sivutiehyessä, näitä harvemmin leikataan?- Anonyymi
Miten olet selvinnyt leikkauksen jälkeen..? Oliko pitkä paranemisaika?
Itsellä on Haimassa kysta ja se todennäköisesti poistetaan leikkauksella. Epäilevät sivutiehyt ipmn kystaa tai mcn kystaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten olet selvinnyt leikkauksen jälkeen..? Oliko pitkä paranemisaika?
Itsellä on Haimassa kysta ja se todennäköisesti poistetaan leikkauksella. Epäilevät sivutiehyt ipmn kystaa tai mcn kystaa.Pitkä toipumisaika yllätti. 2 viikkoa sairaalassa ja useampi kk sairaslomalla. Noin pari kk leikkauksesta sain haimatulehduksen ja sen seurauksia on ultrattu sitten puoli vuotta. Kohta vuositarkastus edessä ja ei voi sanoa, että vaivatonta päivää olisi. Mutta lähtökohtaa kun vertaan, niin olen tyytyväinen, että tässä nyt elän, olen ja kirjoitan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103